آنالیز گرافیکی Forza 4 و مقایسه با GT5 توسط DF

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
حالا فورزا 4 که بماند ، حقیقتش من همین فورزا 3 رو به GT5 ترجیح میدم. حیف اون پولی که بابت اوریج GT5 دادم.
قبل از همه چیز GT5 باید یه فکری به حال این منوهای کند و خسته کننده اش باید بکنه که آدم تو منوهاش خوابش می گیره. یا همین بخش انتخاب ماشین مناسب برای eventها تو فورزا 3 (4 هم هست) به راحتی هر مسابقه ای که می تونید با ماشینی در اختیار دارید رو رنگ event سبز می کنه و ادم هی گیج نمیشه که چه ماشینی واسه چه مسابقه ای هست ولی تو gt5 هی باید از این ور به اون ور می رفتی که ماشین های مناسب مسابقات رو اسماشونو حفظ کنی و بری بگیریشون. (امیدوارم دوستان منظورمو گرفته باشند)
تو بخش گرافیکی هم که قبل همه چیز اون کلی ماشین های زمان ps2 تو gt5 قابل هضم نیستن. بماند بقیه موارد مانند افت فریم و scr tearig و ...
واقعا خوندن بعضی از نظرات دوستان فن GT برام خیلی جالبه. بعد این همه مدت و ثابت شدن اینکه بازی که 6 سال روش کار کردن رو با کلی مشکلات فنی بیرون دادن بازم میان در مقابل فورزا 4 ازش تعریف می کنن .
 
بازی كه رو 1080p و 3D اجرا می شه
Small-arrow-down-fast-icon.png





gt5 1080p نیست!
Small-arrow-down-fast-icon.png





خب نباشه!

من عاشق بحثای Forza vs GT توی بازیسنترم :دی
 
@Farshad360
شوخیت گرفته شما ؟

من فکر میکنم هرکس که بحث هندلینگ و گیم پلی و... رو بکشه وسط و کمی واقع بین باشه قبول کنه GT5 بهتر از Forza 4 هست. البته Froza 3 خیلی بدتر بود، الان توی Forza 4 خیلی این بخش بهتر شده.
اما این نورپردازی و ایجاد سیاه و سفید شدید خیلی رو اعصابه عملا در قسمت هایی از پیست امکان رانندگی وجود خارجی نداره و باید با حدس و گمان رد کنی.
قبلا هم گفتم فورزا 4 تو گرافیک فقط نون نورپردازیش رو میخوره. که کاملا مصنوعی و غیر رئال هم هست.
درحالی که توی GT5 شاهد چنین چیزی نیستیم.
اینم بگم که این مسئله همچین شوخی بردار نیست تو یک بازی شبیه سازی شده، چرا؟ چون شب شدن یا روز بودن یا غروب یا بارون یا برف یا هر کوفت و زهر مار دیگه شدیدا روی گیم پلی باید تاثیر بزاره. از نوع ترمز گرفتن، میزان سرعت سر پیچ ها، رعایت فاصله با ماشین جلویی بگیر بیا تا هرجا که دلت میخواد. همه اهمیت خاصی پیدا می کنند در تغییر آب و هوایی ...
پس الکی نگید یک آب و هواست دیگه نداره خب.
دقیقا این رفلکس بیش از حد نور روی زمین خیلی آزار دهندست بعضی جاها اونقدر شدیده که عملا جاده معلوم نیست! خصوصا سر پیچها !
بیخیال میثم هر چقدر که خرف آب و هوا و گردش روز و شب یا تغییرات زمانی رو بزنی بدتر یه عده انکارش میکنن عکس از نورپردازی واقعی که خورشید تابش زیاد داره گذاشته میشه و نورپردازی کور کننده از الزاماته ولی گردش روز و شب و آب و هوا و تاثیرش روی محیط مثکه کلا در دنیای واقعی وجود نداره !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Kavigne and Miesam
بازی كه رو 1080p و 3D اجرا می شه (حالا شما بگو رو 20 فريم،كاری به اينش ندارم) مسلما از بازی كه بزور روی 720p اجرا می شه بهتره.

ترول هاتون رو ببريد جای ديگه وگرنه گزارش می شه.
اون عكس برای يكی از پيست های ضعيف GT5 ـه ثانيا برای نسخه پچ نشده س.Forza هر موقع گستردگیش به GT رسيد و ضمنا انقدر طرفدار پيدا كرد كه يه ماه بعد ريليزش تاپيك زير خاك نرفت اونوقت از اين شكلك ها استفاده كنيد.

تو بازی اصلی هم بود،در مورد پچ ها هم چرا كاری نداری؟گيمرها می شينن بازی می كنن لذت می برن چرا ربط نداشته باشه؟
ايشالا PD بياد همين GT5 پچ شده رو با يه DLC بده بيرون اونوقت ببينيم سلطان اين سبك كيه...
فورزا بازی خوبيه ولی در حد خودش.اگه GT5 با يكی دو ماه تاخير میومد و مشكلاتش برطرف می شد الان شرايطش 180 درجه فرق داشت،كما اينكه الانم چيزی ازش كم نشده.
T10 هم میتونس Uhd کنه بازی با 20 فریم بر ثانیه نتیچه گیری شما خیلی جالبه! <<<<<<بازی كه رو 1080p و 3D اجرا می شه (حالا شما بگو رو 20 فريم،كاری به اينش ندارم) مسلما از بازی كه بزور روی 720p اجرا می شه بهتره.>>>>>>>>>>>>
برای اکثریت ماشینها که استاندار هستن ورداشته یه قالب سیاه با یه فرمون 2 بعدی انداخنه میشه کاکپیت؟
5سال وقت داشتن سلطان نشدن حالا یا یه DLC?خداییش منطقیه؟GT5 همینجوری چندین ماه حداقل تاخیر خورد شد این!حالا 2ماه دیگه؟ 5 سال آقا وقت کمی نیست!ف10 تو FM3 چهارصد ماشین رو از نو ورداشت ساخت 2 سال طول کشید!
با این حساب که تو 5سال 200 تا ساختن 800 تای مابقی نباز به 20 سال زمان داره این میشه منطقی

یه سری دوستان جی تی فن هم اگه خود یامایوچی بگه FM بهتره قبول نمیکنن!
اگه همین قضیه ماشینای استاندارد تو فورتزا بود بخش 360 بی سی رو آتیش میزدن:d
 
  • Like
Reactions: Top Gear Stig
T10 T10 هم میتونس Uhd کنه بازی با 20 فریم بر ثانیه نتیچه گیری شما خیلی جالبه! <<<<<<بازی كه رو 1080p و 3D اجرا می شه (حالا شما بگو رو 20 فريم،كاری به اينش ندارم) مسلما از بازی كه بزور روی 720p اجرا می شه بهتره.>>>>>>>>>>>>
برای اکثریت ماشینها که استاندار هستن ورداشته یه قالب سیاه با یه فرمون 2 بعدی انداخنه میشه کاکپیت؟
بازی درسته افت فریم داره ولی اکثرا بین 50 تا 60 فریمه . 1080p و 3D هم باعث نمیشه فریم روی 20 باشه دائماً ! والا اون فورتزا هست که به زور روی 720p ران میشه GT5 حداقل رزولوشن بالاتر از اون رو ساپورت میکنه . فروم Beyond3D
Forza Motorsport 4 = 1280x720 (4xAA in time trial, 2xAA otherwise, 4x in car viewing etc.
Gran Turismo 5 = 1280x720 (4xAA), 1280x1080 (QAA, TAA selectable), 1280x720 (QAA) in 3D mode
بحث تخصصیه این فنبوی بازیها کاری از پیش نمیبره ! forza4 هم اگر میخواست روی 1280x1080 اجرا بشه مسما افت فریم پیدا میکرد یا GT5 هم اگر قرار بود فقط روی 1280x720 (4xAA) اجرا میشد فریم هم میتونست روی 60 قفل باشه . میدونید که کنسولها محدودن اینا همه بستگی به استودیو سازنده داره که کدومش رو ترجیح بده .
در مورد کاکپیت هم اکثرا دیدن و تعریف کردن همین الان آپدیتش موجوده اگر دارید بازی رو برید آپدیت کنید متوجه میشید که کاکپیتهای ماشینهای روباز به عنوان یه ماشین استاندارد با اینکه به خوبی پرمیومها نیست ولی قابل قبوله . خوبه که این بهانه ماشینهای استاندارد با اینکه هنوز هم طراحی و مدلینگ خوبی دارن همیشه هست! :دی
یعنی کلا مُده توی این فروم باید شور همه چیز درآورده بشه! :دی
 
آخرین ویرایش:
مقاله ی نوشته شده رو ترجمه کردین. تفسیرش کجاشه؟

الحمدلله مقاله اصلی لینک داره این تاپیکیم که توش پست دادی احتمالا!!؟ خوندی.
مثلا اینجا:
برد یا مسافت تاثیر نور پردازی های داینامیک با مشکل مواجه بشه و شاهد پدیده Black Crush و White Crush یا پدیده ای که باعث از بین رفتن جزئیات در تصاویری که رنگهای مشکی و یا سفید نزدیک به هم دارن بشه" (با تشکر از جناب استاد Alucard عزیز برای توضیح این مطلب من نقل و قول مستقیم ایشون رو اینجا درج کردم).

نور پردازی Forza 3:
http://images.eurogamer.net/2011/art...a3_hdr.bmp.jpg

همون صحنه و ماشین در نور پردازی Forza 4:
http://images.eurogamer.net/2011/art...a4_hdr.bmp.jpg

همونطور که در عکسها مشخص هست نور پردازی HDR بدون پیاده سازی کردن برخی تکنیکها در Forza 4 باعث شده که در بازی شاهد پدیده White & Black Crush باشیم که در تصویر مشهود است در نقاطی که سایه ها وجود داره بالا رفتن عمق رنگ مشکی به همراه بالا رفتن شدت رنگ سفید جزئیات را مجازا حذف کرده و کنتراست تصویر را بیش از حد بالا برده.
 
بازی درسته افت فریم داره ولی اکثرا بین 50 تا 60 فریمه . 1080p و 3D هم باعث نمیشه فریم روی 20 باشه دائماً ! والا اون فورتزا هست که به زور روی 720p ران میشه GT5 حداقل رزولوشن بالاتر از اون رو ساپورت میکنه . فروم Beyond3D
Forza Motorsport 4 = 1280x720 (4xAA in time trial, 2xAA otherwise, 4x in car viewing etc.
Gran Turismo 5 = 1280x720 (4xAA), 1280x1080 (QAA, TAA selectable), 1280x720 (QAA) in 3D mode
بحث تخصصیه این فنبوی بازیها کاری از پیش نمیبره ! forza4 هم اگر میخواست روی 1280x1080 اجرا بشه مسما افت فریم پیدا میکرد یا GT5 هم اگر قرار بود فقط روی 1280x720 (4xAA) اجرا میشد فریم هم میتونست روی 60 قفل باشه . میدونید که کنسولها محدودن اینا همه بستگی به استودیو سازنده داره که کدومش رو ترجیح بده .
در مورد کاکپیت هم اکثرا دیدن و تعریف کردن همین الان آپدیتش موجوده اگر دارید بازی رو برید آپدیت کنید متوجه میشید که کاکپیتهای ماشینهای روباز به عنوان یه ماشین استاندارد با اینکه به خوبی پرمیومها نیست ولی قابل قبوله . خوبه که این بهانه ماشینهای استاندارد با اینکه هنوز هم طراحی و مدلینگ خوبی دارن همیشه هست! :دی
یعنی کلا مُده توی این فروم باید شور همه چیز درآورده بشه! :دی
gaf2fr8hhfr37gba54n.gif

مقایسه فریم :







http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=48447&page=8&p=1660033&viewfull=1#post1660033

gaf2fr8hhfr37gba54n.gif

GT5 تو شرایط یکسان و روی 720p هم تیرینگ وحشتناک و افت فریم داره !!

بیشترین میزان افت فریم : احتمالاً (!) 32 فریم در ثانیه|720p و 34 فریم در ثانیه|1080 و 44 فریم در ثانیه|3D منبع
Screen tearing : بوفور دارد
پسرفت پرفورمنس نسبت به نسخه قبل : دارد

http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=48447&p=1586334&viewfull=1#post1586334


gaf2fr8hhfr37gba54n.gif

همین نقد DF از پرفورمنس GT5 رو بخونید متوجه میشید که حتی نسبت به GT4 هم پسرفت داشته در حالی که Forza 4 با 12 تا ماشین توی جاده نسبت به Forza 3 پیشرفت چشمگیری داشته و حتی افت فریمش از اون هم کمتر شده ! در حالی که کیفیت بافتهاش، مدلسازیش، نور پردازیش و تعداد هوش مصنوعی و ... همگی بهتر شدن ! یعنی واقعاً تلاش مذبوهانه که میگن همین کاری هست که شما در حال انجامش هستی ! مث که پست اول اون تاپیک رو باید یه آپدیت هم بکنم آخه برخی قسمتهای Forza 4 خالیه هنوز !! ;;)
 
  • Like
Reactions: Top Gear Stig
واقعا بیاید میزان پیشرفتشون رو در نظر بگیریم gt خیلی سال صرف کرد تا به این جایی که الان هست برسه ولی فورتزا تو 6 سال کلهم شده رقیب gt با 3 شمارش!حالا شماره 4 ش با دوسال زمان ساخت حتی از gt5 که 6 سال زمان ساختش طول داد برتر بود.راجع به نوع تنوع gt که همه فن هاش بهش میبالن به نظر من آدم اگه بخواد بازی رالی بازی کنه میره سراغ بازی مخصوص خودش یعنی مثلا (Dirt) یا اگه بخواد بازی نسکار بازی کنه میره سراغ بازی مخصوص خودش تا تمام اون کیفیت فقط رو خود اون بخش متمرکز بشه!gt فقط رو کمیت تمرکز کرده نه رو کیفیت.بازی که یه جیپ مال جنگ جهانی توش به صورت p هستش ولی سریعترین ماشین دنیا (بوگاتی ویرون) توش عضو ماشین های معمولیه!!!!
من یه بار GT5 بازی کردم.زمانی که فورتزا 4 نیومده بود.اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که ببینم که دریفت کردن تو بازی چجوریه مثل فورتزا 3 هست یا نه؟بعد یه Event دریفت انتخاب کردم با یه ماشین مخصوص این کار یعنی Shelbi GT500 (نمیدونم درست نوشتم یا نه اما اصل کار نیته!) برداشتم وقتی رفتم تو پیست , بعد از رسیدن به اولین پیچ طبق قانون دریفت گاز زیاد دادم و یه فرمون به سمت داخل پیچ و بعد از شل شدن ماشین پیچش فرمون به سمت مخالف پیچ اما اولین گاز رو که دادم انگار که اصلا شتاب نمیگرفت ماشین تا هرز گردی کنه!!!بعد چطور ممکنه که یه بازی که با ماشین مخصوص دریفت نمیشه توش دریفت کشید رو به عنوان بهترین سیمولیشن بشناسن؟؟؟(لابد همه الان میان میزنن که فلان فلان شده تو بلد نیستی دریفت کنی چرا به بازی گیر میدی ولی یه سوال از همون اشخاص دارم:
مگه برا دریفت زدن چه کار باید کرد؟؟؟)البته اینم بگم که هندلینگ دو تا بازی فوق العاده متفاوت هست کلا....
 


GT5 تو شرایط یکسان و روی 720p هم تیرینگ وحشتناک و افت فریم داره !!

http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=48447&p=1586334&viewfull=1#post1586334

همین نقد DF از پرفورمنس GT5 رو بخونید متوجه میشید که حتی نسبت به GT4 هم پسرفت داشته در حالی که Forza 4 با 12 تا ماشین توی جاده نسبت به Forza 3 پیشرفت چشمگیری داشته و حتی افت فریمش از اون هم کمتر شده ! در حالی که کیفیت بافتهاش، مدلسازیش، نور پردازیش و تعداد هوش مصنوعی و ... همگی بهتر شدن ! یعنی واقعاً تلاش مذبوهانه که میگن همین کاری هست که شما در حال انجامش هستی ! مث که پست اول اون تاپیک رو باید یه آپدیت هم بکنم آخه برخی قسمتهای Forza 4 خالیه هنوز !! ;;)
معمولا با دیدن چند تا ویدئو راجع به کلیت یه بازی نظر نمیدن! شک دارم حتی نیم ساعت هم بازی کرده باشی .
من تا همین یه ماه پیش هر روز مالتی پلیر GT5 رو بازی میکردم . به هیچ وجه هم اون افت فریم و اسکرین تیِرینگ وحشتناکی که شما اغراق میکنی رو ندیدم فکر هم نمیکنم هیچ موجود زنده ای که توی روم های شلوغ این بازی شبانه روز در حال بازی کردنن، دیده باشن . قبلا هم گفتم توی صحنه های خیلی شلوغ ممکنه بعضی اوقات فریم به حدود 30 تا 35 برسه در حد چند صدم ثانیه که اصلا تو یه بازی ریسینگ 60 فریمی احساس نمیشه . افت فریم در صورتی محسوسه که دقیقا زیر 30 فریم و پایدار باشه حتی در حد 1 ثانیه . اگه شما PC باز بودی این تغییرات فریم رو خوب میتونستی درک کنی و ما هم مشکلی نداشتیم برای شرح دادن این مسئله . البته یه مسیر special event هم هست که فقط در شبه و نور پردازی و گرافیک فوق رئالیستیکی داره اون مسیر کلا روی 30 تا 40 فریمه .
گرافیک و مدلینگ ماشینهای پرمیوم GT5 روی سخت افزار PS3 رو کلا نباید با گرافیک و مدلینگ GT4 روی سخت افزار PS2 مقایسه کرد . مسخرست اصلا .

راستی شمام هر کار دوست داری بکن ببینیم آخر سر چیزی نصیبت میشه از اینکارای بیهوده آیا !
 
  • Like
Reactions: x to the z
بحث جالبیه و نظرات برخی از دوستان ، جالبتر !!:| در مورد این دو بازی میشه دو جور نتیجه گیری کرد
یا باید نقدها و نظرات سایتها و مجلات بین المللی و تخصصی بازی رو مدنظر قرار داد ، که در اینصورت باید گفت Forza 4 بازی برتره.
و یا اینکه نظرات فنهای GT5(یا بهتر بگم، ps3) رو در بازیسنتر مدنظر قرار داد ، و گفت GT5 بازی برتره.
واقعا انتخاب سختیه:-/
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or