آمرزش اشتباهات فاحش ! " نقدی بر Hitman Absolution "

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
MGAME3c8fbfa132ab493b1173d5360484517e.jpg

  • Hitman: Absolution
  • PC, Xbox 360, Playstation 3
  • Published by Square-Enix
  • Developed by Io Interactive
  • French release: Available
  • US release: Available

Hitman-Absolution-600x300-600x150.jpg


مقدمه :


حدود 6 سال پیش آخرین عنوان سری بازیهای Hitman با نام غیر رسمی 4 منتشر شد . طفداران سری تا مدتها منتظر عنوانی جدیدازاین سری بودند تااینکه سرانجام اواخر سال 2009 ، سازنده این سری اعلام کرد در حال ساخت نسخه ای جدید است . اخرین بازی این سری Hitman Absolution نام دارد که باز هم به صورت غیر عددی نام گذاری شده . اما آیا این بازی شایسته این همه صبر بوده ؟!



نگاهی کلی به داستان Hitman Absolution :

47 به آخر خط رسیده . اودیگر تاب و توان این همه خیانت و درگیری راندارد وباید با مهارت های خود از مرگ حتمی نجات پیدا کند و در این راه ، محکم ترین سدش Blake Dexter نام دارد . شخصیت منفی جدیدی که هدفش ازبین بردن مامور 47 است . مامور 47 توسط سازمانی که زمانی برایش کار میکرد مورد خیانت قرار میگیرد و به طعمه اصلی این سازمان برای شکار به شمار میرود . از طرفی سازمان مخفی مرتکب قتل هایی شده که همگی آنها را به گردن مامور 47 انداخته و به همین دلیل پلیس هم به دنبال اوست . تنها کسی که میتوانست حقیقت راروشن کند رابط او به نام داینا در سازمان مخفی است ، که این رابط اول بازی میمیرد و مامور 47 تنها روزنه امید نجاتش را از دست میدهد . در حال حاضر مامور 47 فقط بااتکا به توانایی هایش میتواند زنده بماند یا بمیرد ! بعد از تمام این اتفاقات او مامور میشود که از یک دختر جوان از paymasters سابق خود ، در مقابل فروشندگان سلاح محافظت کند و ....

تکراری با قالبی جدید :

بازی Hitman چیز جدیدی برای معرفی ندارد و کلیت بازی بر پایه سری های قبلی استواراست . تمام مکانیزم های جدیدی که معرفی شده یا در بازیهای مشابه وجود دارد و یاقبلا مورداستفاده قرارگرفته . یکی ازمهمترین قابلیتهای اضافه شده به بازی Instinct Mode نام دارد که درواقع بسیار شبیه به دید Eagle Eye بازی Assassian Creed است . این قابلیت به بازیباز اجازه میدهد دشمن ها ، نگهبانان و مسیر آنها را شناسایی کند . البته میزان دید و اطلاعات دیداری در این قابلیت ، با درجات سختی مختلف متفاوت خواهدبود . از دیگر قابلیت های Instinct Mode میتوان به دیدن دشمنان پشت دیوار و همینطور قابلیت انتخاب چند دشمن برای از پادر آوردنشان اشاره کرد . استفاده از Instinct Mode به لطف دوربین افتضاح بازی در مخفی گاه ها ، تجربه ای بسیارآزاردهنده را به بازیبازمیدهد ، به طوریکه شاید به خاطر همین دید محدود شناسایی و مجبور به شروع مجدد بازی شود . دیگر قابلیتی که همانند Convention به بازی اضافه شده ، دفاع شخصی است که بسیار مبتدیانه ، کم عمق و تکراری و مصنوعی است .

hitman-absolution-e3-2011-650x378.jpg

کشتن گارد ها با سلاح سر که تازه به این سری اضافه شده .

گیم پلی بازی بسیار محدودتر از عنواوین قبلی سری شده و راه هایی کمتری رابرای نابودی هدف در اختیار بازیباز میگذارد . در واقع بهتر است بگوییم که گیم پلی مبتنی بر داستان بازی بسیار خسته کننده است و نکته جذابی را در بر نمیگیرد . درواقع تمامی مشکلات بازی هم از همین جا شروع میشود . محدودیت فضا برای رسیدن به تجربه ای سینمایی باعث شده بازی بسیار به بازیهای خطی شبیه شود و محدودیت هایی غیر واقعی و غیر طبیعی به وجود آورد که عملا به جای اینکه بازیباز از بازی لذت ببرد ، مدام ذجر میشکد ! این محدودیتها مخصوصا در درجات بالای سختی بازی باعث کاهش تنوع مراحل مختلف و همینطور صبر زیاد برای از پا در آوردن هدف شده که برای بازیبازان کم تجربه و آنهایی که اولین تجربه در این سری را دارند بسیار آزار دهنده است . چون برای اجتناب از برخورد با گارد ها باید زمان بسیار زیادی ، منتظر تغییر مکان گارد ها و محافظین بمانند تا بتوانند به خروجی های مناسب برسند . این زمان روی درجات بالای سختی به بیش از 2 ساعت برای هر بخش کوچک هم میرسد !! .

بازی به صورتی طراحی و ساخته شده که بر اساس میل بازیباز میتواند اکشن یا به صورت مخفی کاری دنبال شود . اما زمانیکه بازیباز قصد دارد بازی را اکشن دنبال کند باز هم محدودیت هایی ساخت بازی مانع از لذت کافی از بازی میشوند . مهم ترین محدودیت امتیازات منفی است که به بازیباز داده میشود و تبعات مختلفی دارد و دیگر نکته هوش مصنوعی متزلزل و نابسامان بازی است که بازیباز را اذیت میکند . بازی Hitman واقعا بازی بی منطق و غیر واقعی است که مشکلات بسیارزیادی را در خود دارد . بازی علی رغم اینکه سال 2012 منشر شده ، اما همچنان از HUD قدیمی و کلاسیک استفاده میکند که چندان خوشایند نیست . این در صورتی است که سازندگان اعلام کرده بودند با بازی سینمایی طرف هستی که HUD بازی این حرف را نقض میکند .

غوطه ور در مشکلات و باگ :

بازی Hitman انقدر مصنوعی و پر ازمشکل است که باید لیستیفهرست وار برای آن نوشت . از مهم ترینمشکلات بازی میتوان به گرافیک بازی اشاره کرد که با توجه با آخر نسل وهمینطور بازیهای مشابه ، بسیار کهنه ، زشت و قدیمی است . گرافیک بازی وطراحی مراحل بازی آنقدر زشت اند که سازنده اکثر بازی را در طول شب ، محیط های تنگ و ساختمانی طراحی کرده تا از ضعف موتور در اجرای بافت و تکسچر ، چیزی مشخص نباشد . بدترین وضعیف ترین قسمت بازی هم که مانور زیدی روی آن داده میشد نور پردازی بازی بود که افتضاح وحتی گاهی اوقات ازار دهنده است . نکته آزار دهنده گرافیک بازی به همین جا ختم نمیشود و میشود در اینمورد به NPC های احمق بازی اشاره کرد . NPC هایی یک شکل که فقط برای پر کردن مرحله و به رخ کشیدن قدرت موتور Glacier 2 درون بازی حضور دارند .

hitman.jpg

کشتن گارد ها با سلاح گرم .

چهر های یکسان بازی بسیار زیاد است و حتی پلیس ها وگاردهایی شبیه به هم از نظر چهره و هیکل در کل طول بازی وجود دارند که رو اعصاب بازیباز رژه میروند ! گرافیک بازی بهنسبت بازی قبلی بسیر پیشرفت کرده ، اما در مقابل بازیهای روز اصلا حرفی برای گفتن ندارد و بسیار قیمی است . انیمیشن ها بازی با اینکه Motion Cpture شده اند ، اما همچنان کم تعداد و تکراری ان و تمامی گاردها از یک نوع انیمیشن استفاده میکنند .

از دیگر مشکلات بازی میتوان به مشکلات و باگهای عجیب بعد از هر Checkpoint اشاره کرد . فرض کنید 3 هدف دارید و هدف اول را پا در میآورید وتمامی نگهبانان را هم میکشید و بازی را ذخیره میکنید . بعد از درگیری ودر صورتیکه کشته شدید ، با شروع مجدد بازی و در کمال تعجب خواهید دیدکه تمامی نگهبانان کشته شده هم مثل شا برگشته اند ، منتهی هدف از بین رفته ! از این جور مشکلات در بازی به وفور یافت میشود . نکته دیگر در مورد باگ های بازی مربوط به تیراندازی و درگیری بین گاردها و مامور 47 است که گاهیی اوقات دیده میشود گارد موردنظر به صورتی عجیب به هوا پرت میشود یا داخل در ، میز وصندلی گیر میکند و ... !
اما برسیم به مشکلات عجیب بازی در گیم پلی که بازیباز را در درجات سخت بازی به جنون میکشانند . گیم پلی بازی هنگام درگیری گاردها با مامور 47 ، بسیار مصنوعی و پر ایراد طراحی شده .

این ایراد را میتوان در تیراندای و دفاع شخصی به وفور مشاه هکرد . در صورت درگیری ، گاردها باید 2 خشاب گلوله روی مامور 47 خالی کند تا او بمیرد ! در صورتی که مامور 47 با 3 مشت میمیرد و بر عکس همین هم صادق است . مثلا میشود گاردها را با 3 مشت ، کشت ، اما با یک خشاب گلوله هم نمیمیرند ! این وضعیت روی درجه Easy بسیار وخیم تر است و مامور47 با هزارن گلوله هم از پا در نمی آید ! که بسیار غیر طبیعی ومصنوعی است و به کل گیم پلی بازی ضربه بزرگی را وارد کرده .

hitman-absolution-contract-mode-600x352-600x300.jpg

یکی از مراحل بازی در پارت 1 که در درجات بالای سختی بدون کشتن نمیشود ، مرحله تمام کرد .

یکی دیگر از مشکلات عجیب گیم پلی حمل سلاح ها و وسایل محتلف بدون اینکه حتی معلوم باشند ، است ! این در صورتی است که مامور 47 فقط 4 سلاح را میتواند حمل کند ( مثل واقعیت ) ، اما هیچ کدامشام دیده نمیشوند ! همچنین درمراحل مختلف و زمانی که به دنبال هدف هستیم ، اگر از جلوی گاردها رد شوید ، انگار که شما را نمیبینند ، در صورتی که در برخی مراحل به خود وبی جهت ، فقط و فقط بین تمام NPC ها و مامورین به شما گیر میدهند و به شما مشکوک میشوند .

خستگی ناپذیر :

بازی علیرغم تمامی ایرادات بزرگ وکوچکش ، از نکات وبی هم بهر منداست . ازاین نکات میتوان به سطح مخفی کاری خوب برای بازی بازهای با صبر و حوصله بالا و قابلیت تکرار مجدد مراحل بازی اشاره کرد که مقداری ارزش بازی رابالا میبرد . پایان برخی مراحل بازی با توجه به انتخاب های بازیباز میتواند متفاوت باشد . هر چند که به نسبت عناوین قبلی محدودترشده ، اما همچنان بازیباز میتواند شاهد پایانهای متفاوتی باش .

اسلحه های بازی به نسبت عناوین قبلی بسیار بیشتر شده و علاوه بر آن قابلیت استفاده از سلاح های سرد هم به بازیباز داده شده که صحنه های جالبی را پدید خواهند آورد . علاوه بر این موارد سلاح های بازی قابلیت شخصی سازی را هم دارند که میتوان برخی ازانها را با پوینت های مختلف خریداری کرد .

تنها نکته مثبت :

تنها نکته ای که Hitman Absolution در آن میدرخشد حضور دیوید بتسون ، صداگذار شخصیت 47 است . هر چند 47 در بازی حرفی نمیزند و تمام حرفهایش را دیوید در میان پرده ها خواهد زد . البته در مورد صدا گذاری بازی هم باید به این نکته اشاره کنیم که اصلا کیفیت و چیز خاصی ندارد و عمده صدا های بازی تکراری و مشابه اند .

david_bateson_47_done.jpg

دیوید بتسون " صدا گذار و کسی که چهره مامور 47 از روی او ساخته شده "

اما او برای مدتی دیوید بتسون از پروژه کنار گذاشته شده بود و قرار بود فرد دیگری جایگزین شود که خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شد ، دیوید بتسون مجددا به تیم برگشت . اما درمورد صدا گذاری و موسیقی بازی باید به نکته ای ناراحت کننده اشاره کرد وآن هم خدا حافظی سلطان بزرگ موسیقی یعنی ( جاسپر کید ) ، از سری Hitman است . البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده . به هین دلیل در این شماره پیتر کید جایگزین شده و کار صدا گذاری و موسیقی را انجام داده که البته اصلا به پای کارهای ( جاسپر کید ) افسانه ای نمیرسد . در بخش موسیقی بازی حرف چندای برای گفتن ندارد و از موسیقی های بسیار سطحی برای بازی استفاده شده .



نتیجه :

بازی جدید Hitman Absolution اصلا سزاوار نمرات بالا نیست . سیستم پلیسی بازی به شدت مشکل دارد و پلیس ها بی جهت به حرکت های شما مشکوک میشوند که بسیار غیر طبیعی است ! حتی اگر صورت خود را بپوشانید هم شمار را میشناسند !! که در نوع خود عجیب است . شاید اگر این بازی 3 سال زودتر عرضه میشد این همه مشکل نداشت . سری Hitman عالیست . اما Hitman Absolution عالی نیست و سقوطی است با شیب تند .


امتیازات بازی :

w4981_HITMAN__.png


متای بازی :

j4852_untitled.png


کمیک سری Hitman ( به زبان انگلیسی ) :

برای اطلاعات کامل راجع به کمیک های منتشر شده سری Hitman و نام آنها روی عکس زیر کلیک کنید .



 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
این مزخرفات چیه که نوشتین ؟ بازی شاهکاره . شما اصلان بازی کردی ؟ باگ ؟ خدایش تنها چیزی که من تو این بازی ندیدم باگ بوده . نسخه Pc رو بازی نکردم نسخه کنسولی که از همه نظر عالی هست . طراحی مراحل بازی زشته ؟ شما حالت خوبه داداش ؟
یکی از نکات مثبت بازی همین طراحی مراحل بازی هست. گرافیک بازی هم که نسبت به قبل خیلی پیشرفت داشته . نورپردازی که عالی و حجمی هست . کیفیت تسکچر هم کا در وضعیت خیلی خوبه قرار داره. شما کدوم بازی رو دیدی که بیشتر از 100 تا کارکتر تو محیط باشن حتی
یه درصد هم افت فریم نداشته باشی ؟ در مورد Instinct Mode باید بگم که جای گذین map بازی شده . دقیقا همون چیزای که تو سری قبل تو map نشون میداد مثل hot spot ها , target ها رو اینجا با Instinct Mode مد میبینم . این بازی فقط ساخته شده که فن های بازی راضی باشن.
که دقیقا همون چیزی شده که انتظار داشتم .

57644980523273899427.gif
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
این مزخرفات چیه که نوشتین ؟ بازی شاهکاره . شما اصلان بازی کردی ؟ باگ ؟ خدایش تنها چیزی که من تو این بازی ندیدم باگ بوده . نسخه Pc رو بازی نکردم نسخه کنسولی که از همه نظر عالی هست . طراحی مراحل بازی زشته ؟ شما حالت خوبه داداش ؟
یکی از نکات مثبت بازی همین طراحی مراحل بازی هست. گرافیک بازی هم که نسبت به قبل خیلی پیشرفت داشته . نورپردازی که عالی و حجمی هست . کیفیت تسکچر هم کا در وضعیت خیلی خوبه قرار داره. شما کدوم بازی رو دیدی که بیشتر از 100 تا کارکتر تو محیط باشن حتی
یه درصد هم افت فریم نداشته باشی ؟ در مورد Instinct Mode باید بگم که جای گذین map بازی شده . دقیقا همون چیزای که تو سری قبل تو map نشون میداد مثل hot spot ها , target ها رو اینجا با Instinct Mode مد میبینم . این بازی فقط ساخته شده که فن های بازی راضی باشن.
که دقیقا همون چیزی شده که انتظار داشتم .


بهتر نبود همین انتقادات و نظراتت رو با لحن مودبانه تری مینوشتی ؟ اینطوری شخصیت بهتری رو هم از خودت نشون میدی .


اگر نقد رو درست خونده باشی ، اشاره کردم که بازی به نسبت نسخه قبلی پیشرفت فوق العاده ای داشته ، اما در مقابل بازی های روز به شدت ضعف داره . همین طرو توضیح دادم که بازی برای مبتدی ها و کسانی که اولین تجربه اشون هست بسیار خسته کننده است اما برای طرفداران سری ، عالیه !


بازی افت فریم داره ، باگ داره و بسیاری از مشکلاتی که با دقت و نکته سنجی میتونی ببینیش .



این نکته رو بهتره اضافه کنم که نقد کاملا گویای این موضوع هست که کاملا بازی رو انجامدادم .
 

GodΩΩWar

کاربر سایت
May 3, 2009
2,696
نام
حمید
دوست عزیز دستت درد نکنه بابت نقد .

بقیه دوستان هم به احترام زحمتی که ایشون سر نوشتن این نقد کرده اینقدر اعتراض نکنن ( با اینکه منم معتقدم حق این بازی خیلی بالاتره اما چیزی نمیگم . )

بلاخره نقد هم یه نظر شخصیه و مثه همون قضیه امتیاز سایت ها میمونه که یکی به هیلو 2 داد یکی 10 .
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
دوست عزیز دستت درد نکنه بابت نقد .

بقیه دوستان هم به احترام زحمتی که ایشون سر نوشتن این نقد کرده اینقدر اعتراض نکنن ( با اینکه منم معتقدم حق این بازی خیلی بالاتره اما چیزی نمیگم . )

بلاخره نقد هم یه نظر شخصیه و مثه همون قضیه امتیاز سایت ها میمونه که یکی به هیلو 2 داد یکی 10 .

ممنونم . البته نظر من برعکس شماست . به نظرم باید نقد رو نقد کرد . منتها مودبانه و درست انتقاد کرد . نه اینکه هر چی تو ذهن طرف میاد ، همون رو بیاد بنویسه .

البته اگر نقد های یکی ، 2 تا سایت بزرگ رو هم بخونید ، از بازی انتقاد های زیادی کردن . این نشون دهنده موفق نبودن بازی جدید این سریه .
 

محمد هکر

کاربر سایت
Oct 26, 2012
261
نام
محمد
این مزخرفات چیه که نوشتین ؟ بازی شاهکاره . شما اصلان بازی کردی ؟ باگ ؟ خدایش تنها چیزی که من تو این بازی ندیدم باگ بوده . نسخه Pc رو بازی نکردم نسخه کنسولی که از همه نظر عالی هست . طراحی مراحل بازی زشته ؟ شما حالت خوبه داداش ؟
یکی از نکات مثبت بازی همین طراحی مراحل بازی هست. گرافیک بازی هم که نسبت به قبل خیلی پیشرفت داشته . نورپردازی که عالی و حجمی هست . کیفیت تسکچر هم کا در وضعیت خیلی خوبه قرار داره. شما کدوم بازی رو دیدی که بیشتر از 100 تا کارکتر تو محیط باشن حتی
یه درصد هم افت فریم نداشته باشی ؟ در مورد Instinct Mode باید بگم که جای گذین map بازی شده . دقیقا همون چیزای که تو سری قبل تو map نشون میداد مثل hot spot ها , target ها رو اینجا با Instinct Mode مد میبینم . این بازی فقط ساخته شده که فن های بازی راضی باشن.
که دقیقا همون چیزی شده که انتظار داشتم .

57644980523273899427.gif

نخیر این بازی اصلا اینطوری نیست بیخودی فن بازی در نیار...یه افتضاح به تمام معناست امتیازاتش هم که خوب نیست
 

erfan_021

کاربر سایت
Aug 26, 2010
353
نام
مـحـمـد
بچه ها شما چتون شده؟
الان هر بازی میاد میخواین خرابش کنید
سر MAX PAYNE ,Resident evil .dmc.crysis 2.cod و .... هم اومدین یه سری نقد راه انداختین که نظر شخصی من اینه که خیلی آماتور به این بازیا نگاه میکنید
درسته بعضی از بازیا نمیتونن انتظار ما رو از از اون چیزی که انتظار داریم بالاتر بیارن اما درستم نیست انقدر بی انصاف باشیم که بخوایم پشت پا بزنیم به همه چی و همه رو بخوایم خراب کنیم
انتظار معجزه نداشته باشین که حالا یه بازی بعد چند سال بیاد و بترکونه
شما حتی یه جا برگشتی تو این نقد گفتی چهره ها خیلی شبیه به هم هستن .آخه عزیز من الان کدوم بازیه که برای هر هوش مصنوعی بیان یه چهره بسازن
من خواهش میکنم از دوستان انقدر سخت گیر نباشین راجع بازیا
این سری از بازی هیتمن به نظر من یه شاهکار سینماتیک بود.
گیم پلی بازی هم اصلا مشکل نداشت .
تو بازی هم هیچ باگی وجود نداشت
.داستان بازی هم معتاد کننده بود.
گرافیک بازی هم نسبت به سریهای قبل یه روند رو به رشد داشته و با بقیه بازیهای این نسل سازگاره
سعی کنید حداقل یه نقدی ارائه بدین از خودتون که یه خرده منطق توش نهفته باشه
خواهشا
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
نقدی ضعیفی بوذ چرا تو این،جورمواقع باید از سایت های،6_7 الهام بگیریم؟ بحرحال میانگین بازی هم خوب و نمره 8 منصفانه است
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
دیگه خداییش نامردیه از گرافیک ایراد گرفتن! خیلی هم خوبه چه مشکلی داره که قابل رقابت با هم نسلاش نیست؟ اینقدر درگیر احساسات نباشید!
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
نقدتون رو خوندم . از نظر من کاملا احساسی و دور از واقعیت و صرفا برای تخلیه حس بدتون نسبت به بازی بود . ایراد ار گرافیک بازی که واقعا جالب بود ((از مهم ترینمشکلات بازی میتوان به گرافیک بازی اشاره کرد که با توجه با آخر نسل وهمینطور بازیهای مشابه ، بسیار کهنه ، زشت و قدیمی است . گرافیک بازی وطراحی مراحل بازی آنقدر زشت اند که سازنده اکثر بازی را در طول شب ، محیط های تنگ و ساختمانی طراحی کرده تا از ضعف موتور در اجرای بافت و تکسچر ، چیزی مشخص نباشد)) دقیقا برعکس این بود حداقل از نظر تکسچر و افکت های نورپردازی و بلور و سایر تکنیک های بکار رفته از اخرین تکنیک ها استفاده شده بود. این بازی محدودیتهایی داره ولی در کل یه عنوان واقعا خوب بود . شما اگه اکشن میخوای بازی کنی اشتباهی اومدی سراغ هیتمن. میتونی بازی های دیگه رو انتخاب کنی. اون انتخاب اکشن هم در طول بازی با توجه به منطق و هدف خود بازی طراحی شده . نه اینکه بازی رو با یه عنوانی مثل COD اشتباه بگیرید.
نمر ه ای هم که به بازی دادید با توجه به نقدی که نوشتید تقریبا یه پارادکس هستش .
در تهایت بابت زمانی که گذاشتید و این نقد رو تایپ کردید . خسته نباشید بهتون میگم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر