Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
اگه مایکروسافت بتونه تا دوسال اینده یه فیچر جدید برای کنسولش رو کنه دقیقا کاری که کینکت با 360 کرد میتونه ورق رو کامل برگردونه.مطمنن کلود میتونه این شمشیر مخفی باشه که با توجه به حجم سرمایه گزاری مایکرو در این بخش اصلا دور از ذهن نیست.

کینکت کدوم ورق رو برگردوند دقیقا؟ داشت Xone رو وارد منجلاب هم میکرد که.....:d
اینهمه سال هستش که اومده و هنوزم که هنوزه یه وسیله نمایشی برای قابلیت هایی هستش که وجود خارجی ندارن.
 

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
فعلا مایکرو داره دنبال یه راهی میگرده تا بتونه وارد بخشی بشه سونی توش هست. الان مطمئنم نمیدونی دارم چی رو میگم :D
اگه منظورت بازار گیم هست که وضعش اصلا بد نیست البته با توجه به 360 .شروع سونی خوب بود احتمال خیلی زیادم شماره یک این نسل میشه.ولی منظورم کلیت صنعت بود که تا دو سال اینده خیلی تغییر میکنه خرید سونی برای راه اندازی پلی استیشن نو هم در همین راستاس.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
فعلا مایکرو داره دنبال یه راهی میگرده تا بتونه وارد بخشی بشه سونی توش هست. الان مطمئنم نمیدونی دارم چی رو میگم :D
اگه منظورت VR هست که مایکروسافت خیلی وقته داره روش کار میکنه (البته با این VR سونی تفاوت داره)، و چیزی نیست که الان بخواد دنبالش باشه. فقط معرفی رسمی نشده وگرنه همین چند وقت پیش یه دموی تکنیکی از این قضیه رو نشون رئیس Take Two داده بودن و طرف هم خیلی کف بر شده بود :D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
اگه منظورت VR هست که مایکروسافت خیلی وقته داره روش کار میکنه (البته با این VR سونی تفاوت داره)، و چیزی نیست که الان بخواد دنبالش باشه. فقط معرفی رسمی نشده وگرنه همین چند وقت پیش یه دموی تکنیکی از این قضیه رو نشون رئیس Take Two داده بودن و طرف هم خیلی کف بر شده بود :D
همون دیگه داره روش کار میکنه میگم دنبال راه میگرده تا وارد بشه. چون هنوز وارد نشده دیگه :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
کینکت کدوم ورق رو برگردوند دقیقا؟ داشت Xone رو وارد منجلاب هم میکرد که.....:d
اینهمه سال هستش که اومده و هنوزم که هنوزه یه وسیله نمایشی برای قابلیت هایی هستش که وجود خارجی ندارن.

عزیز کینکت برگ برنده مایکرو وسطه نسل قبل بودش گجتی که بالغ بر 30 میلیون ازش فروش میره قریبا از هر دو نفری که X360 داشتن یک نفر کینکت داشت . رکورد گینس رو تو سریع ترین فروش یک گجت شکوند! بیشتر از 50 60 تا بازی انحصاری خوب و بد از سمت ترد پارتی فرست پارتی براش امد هیچ وقت منجلاب حساب نمیشه پیروزی حساب میشه چیزی که سونی هیچ وقت نتونست با move بهش برسه الان هم کاملا رهاش کرده! همین الان هم اماره فروش کینکت 2 کم نیستش بازی هایی هم که براش میاد خیلی جالب هست از ip های اصلی شرکت رقیب در سال 2014 متای بهتری گرفتن !
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
متاسفانه سونی از نظر بخش تحقیقاتی اصلا قابل قیاس با ماکروسافت نیست:D با توجه به حجم عظیم سرمایه ای که این کمپانی داره و جنبه تحقیقاتی که AR و VR برای نه تنها برند Xbox بلکه برای Windows هم دارن باید انتظار داشته باشیم که برگ برنده توی این رقابت خاص دست ماکرو باشه.:D
ما با VR و استفاده ی اون تو کنسولا کار داریم. بقیه بخشا به درک به ما ربطی نداره :D
البته ولی وقتی ماکروسافت داره روی این تکنولوژی تحقیق می کنه که مثه شما فکر نمی کنه:D
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
متاسفانه سونی از نظر بخش تحقیقاتی اصلا قابل قیاس با ماکروسافت نیست:D با توجه به حجم عظیم سرمایه ای که این کمپانی داره و جنبه تحقیقاتی که AR و VR برای نه تنها برند Xbox بلکه برای Windows هم دارن باید انتظار داشته باشیم که برگ برنده توی این رقابت خاص دست ماکرو باشه.:D
ما با VR و استفاده ی اون تو کنسولا کار داریم. بقیه بخشا به درک به ما ربطی نداره :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
همون دیگه داره روش کار میکنه میگم دنبال راه میگرده تا وارد بشه. چون هنوز وارد نشده دیگه :D

البته خود سونی هم هنوز وارد نشده، یعنی هیچ شرکتی بطور رسمی هنوز چنین تجارتی رو شروع نکرده. اما بجز این تفاوت کارشون در این هست که سونی محصول خودش رو اوایل 2014 برای عموم و بخصوص بازیسازها نمایش داد تا از همون موقع روش کار کنن ولی مایکروسافت محصولش رو بصورت عمومی نمایش نداده و احتمالاً پشت درهای بسته به نمایش گذاشتش (که بطور اتفاقی خبرش توی سایتها پخش شد). درست مثل استریم بازیها که روی اون هم از چند سال پیش کار میکردن و حتی شایعه/ریپورت اومده که خارج از مایکروسافت هم الان قابل استفاده/تست هست (درست مثل همون عینک AR) اما هنوز در اون خصوص هم چیزی رو علناً اعلام نکردن.

عیر از اینها بازار AR با VR خیلی فرق داره. AR رو میشه به عنوان یک Wearable device تلقی کرد (شبیه به Google glass یا مثلاً Microsoft Band) اما Morpheus چنین کارکردی رو نمیتونه داشته باشه. البته نمیشه این رو هنوز با قطعیت گفت ولی از اونجایی که مایکروسافت برنامه داشت این عینک رو برای استفاده در کنار محصولاتی بجز Xbox هم عرضه بکنه و پتنتهای زیادی هم در این خصوص داره احتمالش زیاد هست که عینک AR مایکروسافت رو بشه برای کارهایی بجز گیمینگ و وسایلی بجز Xbox هم استفاده کرد. از اونطرف بنظر میرسه VR برای گیمینگ مناسبتر باشه (خیلیها اینطوری معتقدن) و فکر میکنم برای عینک AR مایکروسافت بیشتر باید چیزهایی رو تصور کرد که قبلاً با پروژه illumiroom و ... نمایش داده بودن. البته خود اسپنسر قبلاً گفته بود که در ارتباط با VR هم کارهایی انجام دادن.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
منم منظورم همینه. احتمال فعلا چیزی واسه رونمایی نیست و فعلا نمیشه چیز قابل نمایشی ارائه داد ازش معلوم نیست. منم واسه همین گفتم دنبال راه میگرده و بیشتر منظورم اون دوستی بود که گفت سونی نمیتونه وارد این بخش بشه ( بخش کینکت و ... :D ) گفتم که سونی خیلی وقته وارد شده :D

- - -ویرایش - - -

م
البته ولی وقتی ماکروسافت داره روی این تکنولوژی تحقیق می کنه که مثه شما فکر نمی کنه:D
حتما اینجوری هست :D ولی برگ برنده مایکروسافت (پول) و تحقیقات گسترده و ... اصلا واسه من مهم نیست. مهم فقط استفاده از VR رو کنسولها است . که فکر نکنم چیزی متفاوت تر از Rift و Morpheus واسه کنسولا بشه ساخت. تحقیقاتشون نهایتا تو بخشای دیگه به دردشون میخوره.
 

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
منم منظورم همینه. احتمال فعلا چیزی واسه رونمایی نیست و فعلا نمیشه چیز قابل نمایشی ارائه داد ازش معلوم نیست. منم واسه همین گفتم دنبال راه میگرده و بیشتر منظورم اون دوستی بود که گفت سونی نمیتونه وارد این بخش بشه ( بخش کینکت و ... :D ) گفتم که سونی خیلی وقته وارد شده :D
من منظورم اصلا کینکت نبود!!منظورم چیزی بود که بتونه دو سال بعد نثل کینکت سال 2009 عمل کنه.من فکر میکنم اون میتونه کلود باشه که مایکرو زیر ساختش رو داره وسونی هم توان ورود به اون رو نداره.گایکا رو هم نمیشه یک وزنه حساب کرد چون در مقابل زیر ساخت مایکرو سافت یک شوخی هستش.البته شاید هم نتونه ازش به عنوان یک موتورمحرک برا ی کنسولش استفاده کنه...
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
هم در زمینه Cloud Computing‌ و هم تکنولوژی VR برخلاف ان چیزی که دوستان فکر میکنن سونی وضعیت خیلی بهتری نسبت به مایکروسافت داره. مثلا همین Cloud که ان دوست عزیز گفت سونی نمیتونه به مایکرو برسه؛ در واقع سونی اولین شرکتی بود که به فکر استفاده از این سیستم برای کنسول نسل بعدش افتاد و برای اینکار هم رفت Gaikai رو خرید. یعنی شرکت دیوید پری (دیزاینر Earthworm Jim و یک عالمه بازی معروف دیگه). در حال حاضر هم در زمینه ارایه خدمات CC خیلی از مایکرو جلوتره (با اینکه خوبه یا بد و یا اینکه چیش به ما میرسه کار ندارم). یا در مورد VR. حالا شاید مایکرو از 200 سال قبل به فکر این سیستم بوده و یه کارایی کرده و به یه سری آدم هم نشون داده و ان ها هم کف و خون بالا آوردن. مهم نیست. مهم PM سونی هست که معرفی شده و به زودی عرضه میشه. البته با یه قیمت خوب (بازم با اینکه بدرد میخوره و خوبه یا نه کار ندارم).

اما در مجموع نه CC و نه VR و نه هیچ چیز دیگه نمیتونه به این شکل که دوستان فکر میکنن ورق رو به نفع یه کنسول و شرکت عوض کنه. عموم گیمرها کنسول میخرن که باهاش بازی کنن نه کار دیگه. این افراد هم باز 90٪ شون بازی کردن کلاسیک و سنتی رو ترجیح میدن یا اصلا امکانات سخت افزاری استفاده از CC و خدماتش رو ندارن. در نتیجه من فکر نمیکنم هیچ کدوم اینها بتونه کار اساسی بکنه. مثال روشن و واضح خود X1 قبل از عرضه هست. یادتون هست که چه سیاست هایی داشت و قرار بود چقدر سرویس ارایه بده و با کینکت فولان کارو بکنه و ... آخر و عاقبتش هم دیگه نیازی به توضیح نداره. در نتیجه مایکرو عمرا دیگه به این شکل دوبار این داستان ها نمیره. سونی هم همینطور. چون خریت تقریبا مشابه رو نسل پیش مرتکب شد و حسابی هم حالش گرفته شد.

رقابت اصلی سر بازی ها و شبکه های آنلاین کنسول هاست. کنسولی میتونه موفق باشه که تو سه زمینه بزرگ قوی عمل کنه. 1- ارایه بازی های مولتی پلتفرم (که بخش اعظم مخاطب رو در اختیار دارن) با کیفیت بهتر. چه کیفیت بهتر در زمینه تکنیکی و چه در زمینه کانتنت و محتوایی که ارایه میدن. بازی ها مولتی از این جهت خیلی مهمن که تقریبا 90 بازی هایی که هر سال منتشر میشن انحصاری نیستن. در نتیجه گیمرهای بیشتری انهارو میخرن و بازار اصلی محسوب میشن. کیفیت بهتر این بازی ها روی هر کنسولی موفقیت ان کنسول رو تضمین میکنه. نسل پیش X360 خیلی خوب شروع کرد چون تقریبا همه بازی های مولتی روی این کنسول کیفیت بهتری رو ارایه میدادن و ورژن ضعیف تر مربوط به PS3 بود. این نسل هم قضیه به نفع سونی برعکس شده.

2- بازی های انحصاری. بازی های انحصاری که کیفیت خیلی بالایی دارن میتونن توان کنسول رو به رخ بکشن و باعث بشن خیلی ها سمت ان کنسول خاص برن. تعداد انحصاری ها، تنوع انحصاری ها، کیفیت انها، تاثیر مستقیمی در موفقیت یک کنسول داره. PS3 رو نسل پیش بازی های انحصاریش نجات دادن و اگه بازی هایی مثل UC2‌ و KZ2 و ... نبودن به راحتی کارش تموم میشد. برای همین این نسل مایکرو هم دست به کار شده و برخلاف نسل پیش کلی انحصاری متنوع برای خودش دست و پا کرده. بتونه انحصار این بازی هارو حفظ کنه و تعدادشون رو بیشتر کنه حتی شاید بتونه به امپراتوری سونی در این زمینه پایان بده.

3- سرویس های آنلاین. Live و PSN نقش پررنگی توی موفقیت کنسول ها دارن. Live نسل پیش در کنار قیمت و کیفیت بهتر مولتی ها یکی از سه دلیل بزرگ پیروزی X360 بود. سونی هم این نسل PSN رو به کل متحول کرده و تونسته ان رو خیلی قدرتمند کنه. نسل پیش همه بازی های مستقل و خوب یا انحصاری Live بودن و یا با تاخیرهای بلند مدت برای PSN میومدن که همین باعث میشد PSN همیشه دوم باشه. اما الان شرایط دقیقا برعکس شده. PSN خیلی خوب عمل میکنه. خوب داره درآمد زایی میکنه. و بازیسازهای مستقل هم عالی ساپورتش میکنن. اما در مقابل Live هم رقیب خیلی جدی هست.

به نظر من این سه عامل هستن که توی ادامه این نسل موفقیت کنسول هارو تضمین میکنن. دلیل اینکه به قیمت اشاره نکردم اینه که الان تقریبا قیمت هر دو کنسول هم خوبه و هم توی یک سطح هست. البته به شرطی که مایکرو قیمت کنسولش رو بعد تعطیلات به حالت قبل برنگردونه. اما باز کنسولی که بتونه اولین نفر قیمتش رو به 300 دلار برسونه میتونه شک خیلی خوبی به نفع خودش به بازار بده.

بنظر من امسال مهمترین سال برای تعیین وضعیت کنسول ها در آینده نسل هست. از یه طرف سونی ضعف محسوسش توی انحصاری هارو جبران کرده و بازی های بزرگ انحصاری زیادی برای امسال داره. به اضافه یک عالمه بازی مستقل و کوچیک دیگه که تقریبا هر سلیقه ای رو میتونه ارضا کنه. مایکروسافت هم در مقابل هم ضعف قیمت کنسول رو رفع کرده. هم با Dev Kit های جدیدش میتونه اختلاف فاحش کیفیتی که بین بازی های مولتی بود رو از بین ببره. در نتیجه رقابت خیلی جدی هست. هر شرکتی که بتونه تو این زمینه ها که گفتم بهتر عمل کنه سال دیگه ماله خودش هست. این داستان Cloud و VR و اینا تاثیر زیادی توی بازار نمیزاره. حتی به صورت مقطعی هم نمیتونن کاری کنن.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,020
نام
محمد امین
کینکت خیلی برای ماکرو خوب بود یادمه اون زمان 360 واقعا مشکل بازی انحصاری داشت و PS3 هم با کاهش قیمتی که داده بود داشت به طور وحشتناکی به 360 نزدیک میشد و همین کینکت باعث جان گرفتن دوباره 360 شد ولی هیف که ماکرو قدرش رو ندونست و بازی های خوبی براش عرضه نکرد

---------

کلا ماکروسافت اصلا با سونی قابل مقایسه نیست ماکرو سالی تقریبا 20 میلیارد سود خالص داره ولی سونی فکر کنم امسال 1 میلیارد دلار ضرر کرد واین قضیه دست شرکتها رو برای انجام فن آوری خیلی باز میکنه
البته یک فرقی هم که دارن دو شرکت این هست که طبق آخرین اخبار سونی بیشترین تمرکزش رو داره محدود به PS میکنه ولی ماکرو دق دقه هاش چیزای دیگری هست
 

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
در مورد کلود منظور الان نیست.اول گفتم از دوسال دیگه.اون جریان پلی استیشن نو اصلا حساب نمیشه.فک کنم پول برق دیتا سنترهای مایکرو که بار کلود رو به دوش میکشن از بخش کلود سونی ببشتر باشه و این چیزیه که در سالهای اینده خودش رو نشون میده نه الان.زیرساخت مایکرو با توجه به میلیاردها دلار سرمایه گزاری در این بخش کاملا آماده هست.مدیریت جدید مایکرو هم که به طور واضح گفت که استراتژی شرکت به طرفی هست که بخش کلود ستون اونه.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
هم در زمینه Cloud Computing‌ و هم تکنولوژی VR برخلاف ان چیزی که دوستان فکر میکنن سونی وضعیت خیلی بهتری نسبت به مایکروسافت داره. مثلا همین Cloud که ان دوست عزیز گفت سونی نمیتونه به مایکرو برسه؛ در واقع سونی اولین شرکتی بود که به فکر استفاده از این سیستم برای کنسول نسل بعدش افتاد و برای اینکار هم رفت Gaikai رو خرید. یعنی شرکت دیوید پری (دیزاینر Earthworm Jim و یک عالمه بازی معروف دیگه). در حال حاضر هم در زمینه ارایه خدمات CC خیلی از مایکرو جلوتره (با اینکه خوبه یا بد و یا اینکه چیش به ما میرسه کار ندارم). یا در مورد VR. حالا شاید مایکرو از 200 سال قبل به فکر این سیستم بوده و یه کارایی کرده و به یه سری آدم هم نشون داده و ان ها هم کف و خون بالا آوردن. مهم نیست. مهم PM سونی هست که معرفی شده و به زودی عرضه میشه. البته با یه قیمت خوب (بازم با اینکه بدرد میخوره و خوبه یا نه کار ندارم).
Gaikai که Cloud Computing نیست. Cloud Streaming ـه:D خیلی ساده یه بازی رو به طور کامل پردازش میکنه و از طریق اینترنت میفرسته به دستگاه. Cloud Computing یه چیز دیگه است و کلا مبحثش خیلی پیچیده تر از یه استریمینگ ساده است. تکنولوژیش خیلی خیلی جدیده و همراه با Big Data جزو داغ ترین بحث های جدید IT ـه و هنوز هم کلی داره روش تحقیق میشه و خیلی جای کار داره. بعد تو اینو با یه استریمینگ معمولی که خیلی وقته وجود داره گذاشتی تو یه رده؟:D
 

Mr. Children

کاربر سایت
Sep 24, 2013
1,287
کینکت خیلی برای ماکرو خوب بود یادمه اون زمان 360 واقعا مشکل بازی انحصاری داشت و PS3 هم با کاهش قیمتی که داده بود داشت به طور وحشتناکی به 360 نزدیک میشد و همین کینکت باعث جان گرفتن دوباره 360 شد ولی هیف که ماکرو قدرش رو ندونست و بازی های خوبی براش عرضه نکرد

---------

کلا ماکروسافت اصلا با سونی قابل مقایسه نیست ماکرو سالی تقریبا 20 میلیارد سود خالص داره ولی سونی فکر کنم امسال 1 میلیارد دلار ضرر کرد واین قضیه دست شرکتها رو برای انجام فن آوری خیلی باز میکنه
البته یک فرقی هم که دارن دو شرکت این هست که طبق آخرین اخبار سونی بیشترین تمرکزش رو داره محدود به PS میکنه ولی ماکرو دق دقه هاش چیزای دیگری هست

البته من از یه سری از بازی های کینکت خیلی خوشم اومد و طرفدارشم بودم اما نباید فراموش کرد که خود کینکت مزید بر علت شد که تنوع انحصاری های مایکرو دیگه به اون اندازه ای که قبل از 2010 شاهدش بودیم برنگرده.
----
بنده هم کاملا موافقم که VR و AR و Cloud نقش تعیین کننده ای نخواهند داشت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر