آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

اره. والا من هر چی فکر میکنم میبینم مایکروسافت برای سال بعد هیچ عنوان سیستم سلری نداره! از طرفی سال بعد تازه موج جدید بازی های سونی شروع میشه که به شدت یاداور طوفان حضرت نوح هست!:d از طرفی عناوین تردپارتی هم همون طور که خودت گفتی روی پلی 4 فروش بهتری خواهند داشت به دلیل کیفیت و دیگه اینجور چیزا:d

تازه هنوز سانتا و ساکر پانج هم بازی معرفی نکردند! من میگم دیگه باید به فکر زدن رکورد پلی استیشن 2 باشیم:d سونی میتونه پایان جنگ با مایکروسافت را اعلام کنه:d
اظهارات شما من رو یاد یکی از دوستان می ندازه که سال قبل ادعای پیامبری در سایت کرده بود و می گفت من اومدم تا شما رو به راه راست هدایت کنم! با این تفاوت که شما علاوه بر افکار زیباتون و بینش عمیق و درک بسیار جامع از عالم ماده و معنا ، پیش گویی و تعبیر خواب رو هم به همراه دارید! من به عنوان اولین پیروی شما ، با آرمان های مبارک شما بیعت می کنم! باشد که خداوند همه ی ما را قرین رحمت کند ! (خیلی خوب شد که سال قبل به آیین اون دوستمون نگرویدم چون مثل شما معجزه نکرده بود تا ایمان بیارم!:|)
 
اره. والا من هر چی فکر میکنم میبینم مایکروسافت برای سال بعد هیچ عنوان سیستم سلری نداره! از طرفی سال بعد تازه موج جدید بازی های سونی شروع میشه که به شدت یاداور طوفان حضرت نوح هست!:d از طرفی عناوین تردپارتی هم همون طور که خودت گفتی روی پلی 4 فروش بهتری خواهند داشت به دلیل کیفیت و دیگه اینجور چیزا:d

تازه هنوز سانتا و ساکر پانج هم بازی معرفی نکردند! من میگم دیگه باید به فکر زدن رکورد پلی استیشن 2 باشیم:d سونی میتونه پایان جنگ با مایکروسافت را اعلام کنه:d
Geow 4 از Halo هم سیستم سلر تره اونم با این تیم قوی پشت بازی و شخص فرگوسن
 
یه نکته ای رو بگم
دیدم وسط بحثها از Hunger به عنوان انحصاری نام برده میشه
چند وقت پیش توی توییتر مدیر استودیو ازش سوال شده بود که بازی ممکنه برای Xb1 و PC هم بیاد
و جواب گرفته بود ما هنوز بازی رو کامل رونمایی نکردیم و احتمال اومدنش روی اون دوتا پلتفرم هم هست
متاسفانه الان توییتر دسترسی ندارم و اسکرین شاتش رو هم پیدا نمی کنم! :دی
لذا فعلا Hunger روی توی انحصاری ها لیست نکنین!
 
Geow 4 از Halo هم سیستم سلر تره اونم با این تیم قوی پشت بازی و شخص فرگوسن

GeW4 هیچ وقت از Halo جلوتر نبوده. البته اگه مثل سه گانه اصلی در بیاد میتونه به فروش X1 خیلی کمک کنه اما نه اینکه بهتر از Halo باشه و نمیدونم رو چه حساب این حرف رو میزنی. شاید چون با halo خیلی آشنا نیستید.

ضمن اینکه فکر میکنم نمایش G4 رو هم تو E3 ندیدی چون اتفاقا با این تیمی که پشت بازی هست وضعیتش اصلا اطمینان بخشی نیست.

ولی در کل به نظر من کماکان ایشون مهم ترین بازی مایکرو برای امسال هست و اصلا نباید دستکم گرفته بشه. هیچ وقت GeoW رو نباید کسی کوچک بشمره. فن بیسش شوخی برداری نیست!:دی
 
GeW4 هیچ وقت از Halo جلوتر نبوده. البته اگه مثل سه گانه اصلی در بیاد میتونه به فروش X1 خیلی کمک کنه اما نه اینکه بهتر از Halo باشه و نمیدونم رو چه حساب این حرف رو میزنی. شاید چون با halo خیلی آشنا نیستید.

ضمن اینکه فکر میکنم نمایش G4 رو هم تو E3 ندیدی چون اتفاقا با این تیمی که پشت بازی هست وضعیتش اصلا اطمینان بخشی نیست.

ولی در کل به نظر من کماکان ایشون مهم ترین بازی مایکرو برای امسال هست و اصلا نباید دستکم گرفته بشه. هیچ وقت GeoW رو نباید کسی کوچک بشمره. فن بیسش شوخی برداری نیست!:دی
من خودم به شخصه علاقه ای به Halo ندارم.
. ولی از اونور اهمیت ip Geow برای مایکرو کمتر از Halo نیست خیلی فن بیس خوبی این بازی داره که مایکرو مجبور شد از اپیک بخره ip رو برای خودش .
الان عطش هواداران برای Geow جدید بعد از چندین سال مثل عطش طرفداران سونی برای تجربه Uncharted 4 هست
و تیم Geow هم از افراد قوی و کارکشته ای ساخته شده که عیارشون مشخش میشه
بلاخره وجود فرگوسن پشت بازی خودش اطمینان بخشه و اون تریلر نباید زیاد قیاس قرار داد چون اول کار بوده
شایدم تا 2017 تاخیر بخوره چون زیاد مشخص نیست اومدنش تو 2016
 
آخرین ویرایش:
GeW4 هیچ وقت از Halo جلوتر نبوده. البته اگه مثل سه گانه اصلی در بیاد میتونه به فروش X1 خیلی کمک کنه اما نه اینکه بهتر از Halo باشه و نمیدونم رو چه حساب این حرف رو میزنی. شاید چون با halo خیلی آشنا نیستید.

ضمن اینکه فکر میکنم نمایش G4 رو هم تو E3 ندیدی چون اتفاقا با این تیمی که پشت بازی هست وضعیتش اصلا اطمینان بخشی نیست.

ولی در کل به نظر من کماکان ایشون مهم ترین بازی مایکرو برای امسال هست و اصلا نباید دستکم گرفته بشه. هیچ وقت GeoW رو نباید کسی کوچک بشمره. فن بیسش شوخی برداری نیست!:دی

این که میگی اهمیت GeoW برای Xbox در حد Halo نیست برای من خیلی عجیب نیست، چون واقعاً Halo عنوان بزرگتری از GeoW بوده تا الان و فن بیس فعالتر و بزرگتری هم داشته تا به امروز. ولی اینکه صفحه قبل گفتی UC برای PS4 حکم Halo برای Xbox رو داره برام واقعاً جای سؤاله. یعنی غیر مستقیم داری میگی GeoW اهمیتش کمتر از UC هست؟ یا مثلاً توی بازیهایی که نام بردی از Persona (تو ژاپن بحثش جداست و کلاً اون منطقه بازیهای خاص خودش رو میطلبه و شاید یسری عناوین مهم دیگه سونی اونجا خیلی تأثیر گذار نباشن) و R&C و Dream و Horizon یا حتی TLG به عنوان عناوین کنسول سلر نام بردی. من نمیتونم فرقی بین این عناوین و به فرض عناوینی مثل QB ،SB و مثلاً Recore قائل بشم. یسری از اینها IP جدید هستن که باید بیان و بعد تازه وضعیتشون مشخص بشه و یسری دیگه هم قبلاً اومدن و دیدیم که چه اثراتی میتونن بذارن (ICO و SotC عناوین خیلی خوبی بودن و روی PS2 هم اومدن که خودش کنسول پرطرفداری بود ولی کنسول سلر نبودن و موفقیت تجاری آنچنانی‌ای هم نداشتن). یا مثلاً Dream یه چیزی شبیه به Project Spark هست که به تازگی کاملاً مجانی شده و براش آپدیتهای زیادی میاد (Dream ابزارهای مدلینگ و متحرک سازی خیلی خوب و کاملتری داره و PS هم ابزارهای برنامه نویسی و امکانات کاملتری برای طراحی بازی‌ها در سبک های مختلف داره) و من بعید میدونم چنین عنوانی بتونه کنسول سلر باشه همونطور که LBP در بهترین حالتش کنسول سلر نبود.

هر بازیی میتونه بواسطه طرفدارانی که داره (یا میتونه پیدا کنه) بلخره باعث فروش رفتن 1 عدد تا چند 100 هزار تا کنسول جدید بشه ولی نمیشه به تمام این عناوین گفت کنسول سلر. مثل اینکه نمیشه به هر فوتبالیستی که تو عمر فوتبالیش یک گل زده بگیم گلزن. توی عناوین سال بعد سونی من GT و UC4 (GT بیشتر) و بین عناوین مایکروسافت هم GeoW4 رو یک عنوان کنسول سلر میدونم. حالا این وسط ممکنه یسری از بازیها یا IP های جدید هم موفقیتهای خوبی کسب کنن و خوش بدرخشن که اون هم باید صبر کرد و دید.
 
این که میگی اهمیت GeoW برای Xbox در حد Halo نیست برای من خیلی عجیب نیست، چون واقعاً Halo عنوان بزرگتری از GeoW بوده تا الان و فن بیس فعالتر و بزرگتری هم داشته تا به امروز. ولی اینکه صفحه قبل گفتی UC برای PS4 حکم Halo برای Xbox رو داره برام واقعاً جای سؤاله. یعنی غیر مستقیم داری میگی GeoW اهمیتش کمتر از UC هست؟
میشه توضیح بدی دقیقا چطور به این نتیجه رسیدی؟ چون واقعا چند دقیقه خودم فکر کردم دیدم هرجور حساب کنی اصلا ارتباطی وجود نداره. اگه بحث گیر دادنه که هیچی اما در غیر این صورت... همون توضیح بدی بهتره!:دی ولی در کل Halo بزرگترین بازی Xbox هست. پرفروش و کنسول سلر ترین. نه GeoW‌ و نه هیچ بازی دیگه ای (که انحصاری باشه) در حد و اندازه های Halo نیست. حالا درسته خصوصا این شماره آخر امتیازات و فروشش پایین تر از حد انتظار بوده اما بازم هیچ بازی دیگه ای رو با Halo‌ مقایسه نکنید! همین بازی با متا 85 باعث شد مایکرو تو عرضه بیشتر از PS4 بفروشه! از اون طرف UC4 هم جزو مهمترین بازی های PS4‌ هست. و قطعا تاثیر خیلی زیادی روی فروش PS4 میزاره. مثلا باندل ایشون تو آخر سال بعد از اون باندل هایی هست که فروش عجیب غریب میکنه. در این توضیحات کلمه ای به GeoW4‌ اشاره نشده. چیزی که میگی به کل ربطی به صحبت هایی که تا الان کردم نداشته اما حالا که مطرح کردی باید بگیم دقیقا همین عقیده رو دارم. GeoW4 سر سوزنی در حد و اندازه های UC4‌ نیست. بجای بحث و خسته کردن همدیگه هم میتونیم به راحتی شرط ببندیم با هم!:دی من میگم GeoW4‌ نه از نظر متا و امتیازات، نه از نظر شوکی که به بازار میده و نه فروش خودش به UC4 نزدیک هم نمیشه. گویا نظر تو مخالف هست. میتونیم همینجا با هم شرط ببندیم تا صحبت کوتاه بشه!:دی ضمن اینکه من فرض میکنم GeoW4‌ بتونه موفق عمل کنه و از نمایش های بعدیش از نمایش قبلی تو E3 فاصله بگیره. چون چیزی که تا الان دیدیم جالب نبوده. حداقل در حد و اندازه های GeoW نبوده. فکر کنم همه فن های بازی این حرف رو تایید میکنن و معتقدن باید بهتر بشه وضعیت بازی. حالا برای قضاوت در مورد کیفیت بازی بیش از اندازه زوده! هنوز کسی نمیدونه BT‌ چی تو چنته داره. شاید بتونه با نمایش بعد حسابی همه رو غافلگیر کنه! به هر صورت من کاملا آماده شرط بستن هستم!:دی
یا مثلاً توی بازیهایی که نام بردی از Persona (تو ژاپن بحثش جداست و کلاً اون منطقه بازیهای خاص خودش رو میطلبه و شاید یسری عناوین مهم دیگه سونی اونجا خیلی تأثیر گذار نباشن) و R&C و Dream و Horizon یا حتی TLG به عنوان عناوین کنسول سلر نام بردی.
من در مورد هیچ کدوم این بازی هایی که لیست کردی نگفتم کنسول سلرن! بلکه گفتم SFV و UC4. این دوتا میتونن تو نیمه اول فروش رو تضمین کنن که تو هم گفتی مایکرو هم KI‌رو داره و QB.... کنسول سلرهای سونی برای نیمه اول سال این دو تا هستن. انحصاری های دیگه عین همین هایی که اسم بردی هم به این روند کمک میکنن. یعنی Persona و R&C. مثلا همین Persona تو ژاپنی خیلی به درد سونی میخوره. و منظور فقط آمریکا نیست چون آمریکا به معنی همه دنیا نیست. ژاپن هم بازار بزرگی برای سونی هست و اونجا برای رقابت با نینتندو به این بازی ها نیاز داره. برای نیمه دوم هم باز سونی GT رو داره و البته همین Horizon. ایشون اگه بتونه به یه متا خوبی برسه (حداقل +85) شک نکن تاثیر خیلی زیادی روی فروش PS4 میزاره. GT هم که هیچی. بحثش جداست!
من نمیتونم فرقی بین این عناوین و به فرض عناوینی مثل QB ،SB و مثلاً Recore قائل بشم.
Recore که یه بازی تقریبا مستقل هست و یکم زیادی دارید جدی میگیریدش. Recore میتونه با مثلا RIME رقابت داشته باشه. چه از نظر امتیاز و بازخورد و چه از نظر فروش. من نمایش E3 بازی رو دیدم و بعد زیاد دنبال نکردمش. اونی که من دیدم به نظرم یه بازی جمع و جور امد نه یه AAA بزرگ. شاید من اشتباه میکنم. QB هم بازی خاصی هست. به نظرم عملکرد صفر و یکی خواهد داشت. یا حسابی تحویل میگیرنش یا میزنن تو سرش. منظورم این قضیه لایو اکشن و ایناست. باید دید تو بازی چطور جواب میده. در کل پتانسیل های بالایی داره. اما الان بحث یه چیز دیگس. قبلا هم گفتم. ایشون توی بازه زمانی منتشر میشه که برای کنسول رقیب UC4‌ قراره بیاد. همین باعث میشه کارش سخت بشه. خصوصا اگه UC4 بتونه دوباره +90 باشه و از نظر امتیازات بترکونه. بازخورد خوب از طرف منتقدها در ترکیب با فروش عالی PS4 یه چیزی میشه که QB برای مقابله باهاش اصلا کافی نیست. SB بازی خیلی خوبی خواهد بود. پتانسیل های بالایی داره. مثلا TLG در صورت +90 بودن هم باز فروش آنچنانی نخواهد کرد. دیگه خیلی زور بزنه منفجر کنه 1 میلیون اما SB میتونه قشنگ پرفروش باشه و حرفی توش نیست اصلا!
یا مثلاً Dream یه چیزی شبیه به Project Spark هست که به تازگی کاملاً مجانی شده و براش آپدیتهای زیادی میاد (Dream ابزارهای مدلینگ و متحرک سازی خیلی خوب و کاملتری داره و PS هم ابزارهای برنامه نویسی و امکانات کاملتری برای طراحی بازی‌ها در سبک های مختلف داره) و من بعید میدونم چنین عنوانی بتونه کنسول سلر باشه همونطور که LBP در بهترین حالتش کنسول سلر نبود.
در مورد Dream من نمیگم کنسول سلر هست. یعنی باعث میشه یهو فروش کنسول چندبرابر بشه. باندل CoD شاید تاثیر به مراتب بیشتری داشته باشه. اما نباید نادیده هم گرفته بشه. اول از همه مقایسه Dream با Project S که اصلا درست نیست. چون PS بازی موفقی نبود اصلا. متاش هم شد 73. طبیعی هست کسی تحویلش نگیره و بره قاتی باقالیا. اما Dream عین LBP های خود MM پتانسیل بالایی برای +90 شدن داره. این بازی ها شاید خیلی پرفروش نباشن، اما یه کنسول برای موفقیت به همچین بازی هایی نیاز داره. و باعث میشه نظر خیلی ها نسبت به کنسول مساعد بشه. اتفاقا برعکس تو من فکر میکنم Dream اگه سال بعد منتشر بشه و تاخیر نخوره جزو موفق ترین بازی های سال هست. در نوع خودش خیلی تحویل گرفته میشه و چون از اساس تبلیغ بازی توسط فن ها هست، در صورت موفقیت حیات طولانی داره. در کل باز میگم، نمیشه به همه چیز از یه بعد نگاه کرد. برای نیمه اول سال، سونی بازی که براش بفروش باشه SFV و UC4 هست اما باقی انحصاری ها تاثیر خودشون رو دارن. نتیجه رو خواهیم دید. همینجا میبینیم تو ماهی که میان اختلاف فروش با X1 چقدر میشه.
 
آخرین ویرایش:
اگه قیاس این باشه که Geow در حد Uncharted تاثیر گذار نیست
خیلی راحت میشه نسخه های نسل قبل دو عنوان مقایسه کرد سه گانه ها رو از نظر فروش و تاثیرشون و... تا بشه نتیجه نسبی گرفت البته بازم این نسل فرق میکنه و بستگی به عملکرد استودیو جدید در قبال Geow داره چون ND که تضمین شدس به گفتن به این راحتی نمیشه گفت اون در حد اون نیست ...
البته اختلاف فروش دو کنسولم بسیار زیاده این نسل ولی بازم وقتی هنوز Geow نیومده نمیشه نتیجه گیری کرد
 
آخرین ویرایش:
امروز باندل جدیدی از PS4 معرفی شد که در این باندل علاوه بر PS4 با هارد 500GB بازی Call of Duty: Black Ops III و اولین مپ پک بازی در اون قرار دارد.این باندل به قیمت 349$ در کلیه فروشگاه ها به فروش خواهد رسید(باندل اول این بازی به صورت Limited Edition و قیمت 449$ در فروشگاه ها قرار داشت)

23748044846_be851ab228_z.jpg
 
سری Gears of War تا آخر 2013 بیشتر از 22 میلیون نسخه فروش داشته یعنی در عرض 7 سال تونسته یه فن بیس بزرگ برای خودش جمع کنه. Gears 4 فارغ از هر کیفیتی که داشته باشه میتونه به یه فروش خیلی خوب برسه و حتی تبدیل به پر فروش ترین انحصاری مایکروسافت بشه. اینکه این سری در آینده وضعیتش چطور میشه رو نمیشه الان نظر داد ولی چون Gears 4 اولین عنوانی هست که The Coalition روش کار میکنه، احتمالا وضعیت فروشش مثل Halo 4 میشه. البته نه اینکه اندازه اون بازی بفروشه، منظورم اینه که اگه قرار باشه این سری افت فروش محسوسی داشته باشه، با Gears 4 این اتفاق نمی افته.
نظرت در مورد مقایسه GeoW4 با UC4 چی هست؟:دی

سری UC هم فکر کنم تا جون امسال فروش کلیش 21 میلیون بوده. البته سه نسخه اصلی.

من دو پست قبل خودم گفتم، GeoW4 قطعا بزرگ ترین انحصاری مایکرو در سال پیش رو هست. و به همین علت (و دلایل دیگه از جمله محبوبیت بازی) باید فروش خوبی بکنه. اما این بحث مقایسه با UC4 که این دوستمون پیش کشید... به نظر من یه نفر که نمیرسه بهش. یعنی هم از نظر امتیازات و هم از نظر فروش ضعیف تر عمل میکنه.
تو فروش جهانی که قطعا U4 بیشتر میفروشه، هم بحث محبوبیت بالای PS4 هست و هم اینکه با توجه به موفقیت های قبلی ND و همین طور سری Uncharted، این بازی میتونه به پر فروش ترین بازی تو سری تبدیل بشه و من حدس میزنم فروش افتتاحیه هم نسبت به بقیه عناوین ND، رشد خیلی خوبی خواهد داشت. ولی فروش Gears 4 هم فکر کنم خیلی بالا میشه :دی
 
آخرین ویرایش:
سری Gears of War تا آخر 2013 بیشتر از 22 میلیون نسخه فروش داشته یعنی در عرض 7 سال تونسته یه فن بیس بزرگ برای خودش جمع کنه. Gears 4 فارغ از هر کیفیتی که داشته باشه میتونه به یه فروش خیلی خوب برسه و حتی تبدیل به پر فروش ترین انحصاری مایکروسافت بشه. اینکه این سری در آینده وضعیتش چطور میشه رو نمیشه الان نظر داد ولی چون Gears 4 اولین عنوانی هست که The Coalition روش کار میکنه، احتمالا وضعیت فروشش مثل Halo 4 میشه. البته نه اینکه اندازه اون بازی بفروشه، منظورم اینه که اگه قرار باشه این سری افت فروش محسوسی داشته باشه، با Gears 4 این اتفاق نمی افته.

نظرت در مورد مقایسه GeoW4 با UC4 چی هست؟:دی

سری UC هم فکر کنم تا جون امسال فروش کلیش 21 میلیون بوده. البته سه نسخه اصلی.

من دو پست قبل خودم گفتم، GeoW4 قطعا بزرگ ترین انحصاری مایکرو در سال پیش رو هست. و به همین علت (و دلایل دیگه از جمله محبوبیت بازی) باید فروش خوبی بکنه. اما این بحث مقایسه با UC4 که این دوستمون پیش کشید... به نظر من یه نفر که نمیرسه بهش. یعنی هم از نظر امتیازات و هم از نظر فروش ضعیف تر عمل میکنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or