این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
این آمار خیلی خوبه، منظورم اینه میشه امیدوار بود نسخه های PS4/X1 هم به زودی تایید بشن![]()
میشه توضیح بدی دقیقا چطور به این نتیجه رسیدی؟ چون واقعا چند دقیقه خودم فکر کردم دیدم هرجور حساب کنی اصلا ارتباطی وجود نداره. اگه بحث گیر دادنه که هیچی اما در غیر این صورت... همون توضیح بدی بهتره!ولی در کل Halo بزرگترین بازی Xbox هست. پرفروش و کنسول سلر ترین. نه GeoW و نه هیچ بازی دیگه ای (که انحصاری باشه) در حد و اندازه های Halo نیست. حالا درسته خصوصا این شماره آخر امتیازات و فروشش پایین تر از حد انتظار بوده اما بازم هیچ بازی دیگه ای رو با Halo مقایسه نکنید! همین بازی با متا 85 باعث شد مایکرو تو عرضه بیشتر از PS4 بفروشه! از اون طرف UC4 هم جزو مهمترین بازی های PS4 هست. و قطعا تاثیر خیلی زیادی روی فروش PS4 میزاره. مثلا باندل ایشون تو آخر سال بعد از اون باندل هایی هست که فروش عجیب غریب میکنه. در این توضیحات کلمه ای به GeoW4 اشاره نشده. چیزی که میگی به کل ربطی به صحبت هایی که تا الان کردم نداشته اما حالا که مطرح کردی باید بگیم دقیقا همین عقیده رو دارم. GeoW4 سر سوزنی در حد و اندازه های UC4 نیست. بجای بحث و خسته کردن همدیگه هم میتونیم به راحتی شرط ببندیم با هم!
من میگم GeoW4 نه از نظر متا و امتیازات، نه از نظر شوکی که به بازار میده و نه فروش خودش به UC4 نزدیک هم نمیشه. گویا نظر تو مخالف هست. میتونیم همینجا با هم شرط ببندیم تا صحبت کوتاه بشه!
ضمن اینکه من فرض میکنم GeoW4 بتونه موفق عمل کنه و از نمایش های بعدیش از نمایش قبلی تو E3 فاصله بگیره. چون چیزی که تا الان دیدیم جالب نبوده. حداقل در حد و اندازه های GeoW نبوده. فکر کنم همه فن های بازی این حرف رو تایید میکنن و معتقدن باید بهتر بشه وضعیت بازی. حالا برای قضاوت در مورد کیفیت بازی بیش از اندازه زوده! هنوز کسی نمیدونه BT چی تو چنته داره. شاید بتونه با نمایش بعد حسابی همه رو غافلگیر کنه! به هر صورت من کاملا آماده شرط بستن هستم!
من در مورد هیچ کدوم این بازی هایی که لیست کردی نگفتم کنسول سلرن! بلکه گفتم SFV و UC4. این دوتا میتونن تو نیمه اول فروش رو تضمین کنن که تو هم گفتی مایکرو هم KIرو داره و QB.... کنسول سلرهای سونی برای نیمه اول سال این دو تا هستن. انحصاری های دیگه عین همین هایی که اسم بردی هم به این روند کمک میکنن. یعنی Persona و R&C. مثلا همین Persona تو ژاپنی خیلی به درد سونی میخوره. و منظور فقط آمریکا نیست چون آمریکا به معنی همه دنیا نیست. ژاپن هم بازار بزرگی برای سونی هست و اونجا برای رقابت با نینتندو به این بازی ها نیاز داره. برای نیمه دوم هم باز سونی GT رو داره و البته همین Horizon. ایشون اگه بتونه به یه متا خوبی برسه (حداقل +85) شک نکن تاثیر خیلی زیادی روی فروش PS4 میزاره. GT هم که هیچی. بحثش جداست! Recore که یه بازی تقریبا مستقل هست و یکم زیادی دارید جدی میگیریدش. Recore میتونه با مثلا RIME رقابت داشته باشه. چه از نظر امتیاز و بازخورد و چه از نظر فروش. من نمایش E3 بازی رو دیدم و بعد زیاد دنبال نکردمش. اونی که من دیدم به نظرم یه بازی جمع و جور امد نه یه AAA بزرگ. شاید من اشتباه میکنم. QB هم بازی خاصی هست. به نظرم عملکرد صفر و یکی خواهد داشت. یا حسابی تحویل میگیرنش یا میزنن تو سرش. منظورم این قضیه لایو اکشن و ایناست. باید دید تو بازی چطور جواب میده. در کل پتانسیل های بالایی داره. اما الان بحث یه چیز دیگس. قبلا هم گفتم. ایشون توی بازه زمانی منتشر میشه که برای کنسول رقیب UC4 قراره بیاد. همین باعث میشه کارش سخت بشه. خصوصا اگه UC4 بتونه دوباره +90 باشه و از نظر امتیازات بترکونه. بازخورد خوب از طرف منتقدها در ترکیب با فروش عالی PS4 یه چیزی میشه که QB برای مقابله باهاش اصلا کافی نیست. SB بازی خیلی خوبی خواهد بود. پتانسیل های بالایی داره. مثلا TLG در صورت +90 بودن هم باز فروش آنچنانی نخواهد کرد. دیگه خیلی زور بزنه منفجر کنه 1 میلیون اما SB میتونه قشنگ پرفروش باشه و حرفی توش نیست اصلا! در مورد Dream من نمیگم کنسول سلر هست. یعنی باعث میشه یهو فروش کنسول چندبرابر بشه. باندل CoD شاید تاثیر به مراتب بیشتری داشته باشه. اما نباید نادیده هم گرفته بشه. اول از همه مقایسه Dream با Project S که اصلا درست نیست. چون PS بازی موفقی نبود اصلا. متاش هم شد 73. طبیعی هست کسی تحویلش نگیره و بره قاتی باقالیا. اما Dream عین LBP های خود MM پتانسیل بالایی برای +90 شدن داره. این بازی ها شاید خیلی پرفروش نباشن، اما یه کنسول برای موفقیت به همچین بازی هایی نیاز داره. و باعث میشه نظر خیلی ها نسبت به کنسول مساعد بشه. اتفاقا برعکس تو من فکر میکنم Dream اگه سال بعد منتشر بشه و تاخیر نخوره جزو موفق ترین بازی های سال هست. در نوع خودش خیلی تحویل گرفته میشه و چون از اساس تبلیغ بازی توسط فن ها هست، در صورت موفقیت حیات طولانی داره. در کل باز میگم، نمیشه به همه چیز از یه بعد نگاه کرد. برای نیمه اول سال، سونی بازی که براش بفروش باشه SFV و UC4 هست اما باقی انحصاری ها تاثیر خودشون رو دارن. نتیجه رو خواهیم دید. همینجا میبینیم تو ماهی که میان اختلاف فروش با X1 چقدر میشه.
GeoW4 سر سوزنی در حد و اندازه های UC4 نیست. من میگم GeoW4 نه از نظر متا و امتیازات، نه از نظر شوکی که به بازار میده و نه فروش خودش به UC4 نزدیک هم نمیشه.
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمیده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسیدتوی پستهای قبلیت مستقیماً حرفی نزدی ولی راحت میشد فهمید داری چی میگی که دیگه اینجا قشنگ داری میگی GeoW در برابر UC هیچی نیست و نزدیکش هم نمیتونه بشه (به قول خودت سر سوزنی هم نمیتونه نزدیکش بشه) نه تو فروش، نه تو نقدها نه به قول خودت توی شُکی که میتونه توی بازار بده. خب پس میبینی که حرف من نه بی ربط بود و نه گیر دادن (خودتم تأیید کردی). دیگه وقتی میگی Halo فلان هست و ... و پشت سرش سریع میگی UC هم فلان هست و ... مشخصه داری این دو تا رو با هم مقایسه میکنی و اثرشون رو هم یه جورایی توی ذهن خودت با هم مقایسه میکنی. خوندن حرفهای نزدت خیلی هم سخت نیست.
در مورد خود GeoW4 و مقایسش با UC4 هم فقط میتونم بگم که با توجه به حرفهایی که زدی:
در توهم به سر میبری. ماکان جان داری در مورد GeoW صحبت میکنی، نه یه IP بدون طرفدار، حمایت مالی، تیم قدرتمند، فن بیس میلیونی و ... . قبل از اینکه UC بخواد به IPـی که امروز هست تبدیل بشه GeoW میخ خودش رو محکم کوبیده بود و اونوقت شما از من انتظار داری سر اینکه آیا GeoW4 میتونه سر سوزنی در حدو اندازههای UC4 باشه یا نه باهات شرط بندی کنم؟! از همین الان شرط رو باختی و میتونی تا روز عرضه GeoW4 زیر امضات بنویسی "من خیلی جوگیرم، جدیم نگیرید".
Recore هم طبق صحبتهای انجام شده و پروفایل Linkedin سازندگانش یک عنوان AAA هست. فروش QB هم ربطی به فروش UC4 نداره، چون بازیهای روی پلتفرمهای جداگانه میان و در اون بازه زمانی بازیهای مولتی پلتفرم زیادی نمیان و همونطور که این قضیه میتونه به فروش UC4 کمک کنه میتونه به QB هم کمک کنه حتی اگر متای بازی کمتر از 85 بشه.
در مورد PS هم تقریباً مطمعنم که چون درست بازی و اخبارش رو دنبال نکردی رفتی سراغ متا و بهتره بدونی متا آخرین چیزی هست که برای سنجش یک عنوان F2P (که اصلاً نمیشه اسمش رو گذاشت Game و بیشتر یک ابزار/انجین برای ساخت Game هست) باید سراغش بری. بگذریم که الان PS کاملاً Free هست (با تمام آپدیتهاش و ...) و از قبل کامیونیتی خیلی فعالی داشت و الان فعالتر هم شده (همون باقالیا رو میگم).
در کل دیدت نسبت به همه چیزهای مربوط به Xbox خیلی جالب نیست که البته بهت حق میدم.
اول اینکه black tusk الان اپیک اون زمان نیست دوم اینکه همه میدونن در آنچارتد3 نیل و بروس هیچ نقشی نداشتن و با تیمشون مشغول ساخت TLOU بودند , با توجه به آخرین آماری که سونی ماه June داده بود اگه فروش 3 نسخه اصلی 21 میلیون باشه U3 در همون حالت اونم بر روی PS3 حدود 9 میلیون باید فروخته باشه که رقم بالایی بوده حالا وضعیت فروش بازی ها و خوده کنسول PS3 و PS4 رو در نظر بگیردوست عزیز اون نسخه جاجمنت اعضای اصلی نساختن که اونجوری شد و بعد هم شما الان میدونی اکثر اعضای کلیدی همون اپیک قدیم نه الانش توسط مایکرو جذب شدن و تو همین تیمی هستن که فرگوسن سرپرستیش به عهده داره..
رو جاجمنت بلیزینسکی و.. کار نکردن
عین این میمونه که شما دراکمن و بروس از تیم ساخت Uncharted جدا کنی معلومه که کیفیت افت پیدا میکنه
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمی
ده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمیده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید
دست آورد بزرگش این بود که مثلا آنچارتد3 فقط در روز لانچش 3.8 میلیون شیب داشتهجاجنت اسپین آف بود و کلاً جالب نبود. مدل طراحی مراحلش هم چنگی به دل نمیزد. نه ربطی به متا داره نه به اینکه سازنده اپیک نبوده. در ثانی اون موقع که PS3 چند برابر یا حداقل برابر PS4 اینستال بیس داشت مگه آنچارتد دو و سه چه دست آورد بزرگی تو فروش داشتن (ماه عرضه) که حالا دارید از فروش جهانی دو برابری آنچارتد نسبت به گیرز صحبت میکنید؟
قبلاً گفته بودن که منتظر نباشین و اگه میخواین برین به نینتندو درخواست بدین و البته حالا که واسه Bayonetta درخواست میدین، واسه زلدا هم درخواست بدین ...این آمار خیلی خوبه، منظورم اینه میشه امیدوار بود نسخه های PS4/X1 هم به زودی تایید بشن :biggrin1:
ربطی ندارهببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمیده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید
اول اینکه black tusk الان اپیک اون زمان نیست دوم اینکه همه میدونن در آنچارتد3 نیل و بروس هیچ نقشی نداشتن و با تیمشون مشغول ساخت TLOU بودند , با توجه به آخرین آماری که سونی ماه June داده بود اگه فروش 3 نسخه اصلی 21 میلیون باشه U3 در همون حالت اونم بر روی PS3 حدود 9 میلیون باید فروخته باشه که رقم بالایی بوده حالا وضعیت فروش بازی ها و خوده کنسول PS3 و PS4 رو در نظر بگیر