آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

تو بحث فروش بازی با ps4 شوخی نکنین!! الان لجندری رو از نسل قبل بیاری با همون کیفیت رو ps4, عرضه کنی مثله چی میفروشه!! الان جو به شدت به نفع سونی هست طوری که هر بازیی رو کنسولش عرضه کنه فروشش تضمین شدس متا و اینا همش کشکه!! بازار انحصاریایه سونی کاملا خلوته و همه منتظرن یه بازی عرضه بشه تا بریزن روش نمونش اوردر با متایه 60
 
فروش رسمی GT6 اعلام شد و زیاد با اون 5 میلیونی که گفته بودم تفاوت نداره. :دی بازی 4.71 میلیون نسخه فروخته. یه فروش ضعیف برای GT و یه فروش خیلی خوب برای بازی ای که:
1. ریسینگ هست.
2. یکی دو هفته بعد از عرضه کنسول های جدید با اون همه موج خبری، برای یه کنسول قدیمی منتشر میشه.
-----------------
نکته جالب تر فروش GT5 هست که نسبت به آمارهای قبلی بیشتر شده و به مرز 12 میلیون رسید و تبدیل شد به دومین GT پرفروش تاریخ! :دی دقیقش میشه 11.94 میلیون نسخه. پرفروش ترین نسخه هم که GT3 هست با 14.89 میلیون نسخه.
در مجموع هم سری GT تا امروز بیشتر از 76 میلیون نسخه فروش داشته.
 
فروش 2 بازی تا پایان نوامبر در آمریکا:

Until Down ~ 275K
Bayonetta 2 ~ 182K

فروش Until Down با لگ خوبی همراه شده و اگه یادتون باشه در ماه اول در آمریکا کمتر از 100k فروش داشت اما تا پایان ماه قبل بدون احتساب فروش دیجیتالی به 275K در آمریکا رسیده است که این فروشی خوبی برای این عنوان حساب میشه
 
این آمار خیلی خوبه، منظورم اینه میشه امیدوار بود نسخه های PS4/X1 هم به زودی تایید بشن :دی

این فروش فقط برای آمریکا هست که با توجه به فروش پایین WiiU و سبک و تبلیغات بازی فروش خوبی هست.باید دید قرارداد به چه شکل هست و میشه یعدا روی PS4 و XB1 بیاد یا نه
اگه مثل Splatoon تبلیغات بیشتر و باندل مخصوص تو آمریکا داشت میشد فروش بیشتری هم داشته باشه
 
Media Create Sales: Week 50, 2015 (Dec 07 - Dec 13)

با نزدیک شدن به کریسمس شاهد رشد فروش کنسول ها در ژاپن هستیم مخصوصا کنسول های نینتندو که توانسته اند رتبه اول و دوم جدول در این هفته در ژاپن بدست بیاورند.3DS و
Monster Hunter X هم چنان در صدر جدول فروش سخت افزاری و نرم افزاری ژاپن ایستاده اند.با فروش این هفته 2 میلیون نسخه از بازی Monster Hunter X در ژاپن به فروش رفته است

01./01. [3DS] Monster Hunter X # <ACT> (Capcom) {2015.11.28} (¥6.264) - 192.203 / 2.013.048 (-42%)
02./03. [3DS] Yo-Kai Watch Busters: Red Cat Team / White Dog Squad <ACT> (Level 5) {2015.07.11} (¥4.968) - 52.878 / 1.851.500 (+38%)
03./04. [WIU] Splatoon # <ACT> (Nintendo) {2015.05.28} (¥6.156) - 51.138 / 912.335 (+45%)
04./05. [WIU] Super Mario Maker # <ACT> (Nintendo) {2015.09.10} (¥6.156) - 48.600 / 491.188 (+51%)
05./00. [PSV] Valkyrie Drive: Bhikkhuni # <ACT> (Marvelous) {2015.12.10} (¥7.538) - 39.013 / NEW
06./00. [PSV] Steins;Gate 0 <ADV> (5pb.) {2015.12.10} (¥7.344) - 38.746 / NEW
07./00. [PS4] Steins;Gate 0 <ADV> (5pb.) {2015.12.10} (¥8.424) - 38.156 / NEW
08./02. [3DS] Mario & Luigi: Paper Jam <RPG> (Nintendo) {2015.12.03} (¥5.076) - 32.580 / 81.847 (-34%)
09./08. [3DS] Animal Crossing: Happy Home Designer # <ETC> (Nintendo) {2015.07.30} (¥4.320) - 27.669 / 1.175.208 (+136%)
10./00. [PS4] Gravity Rush Remastered # <ADV> (Sony Computer Entertainment) {2015.12.10} (¥6.372) - 25.004 / NEW
11./00. [PS4] Tom Clancy's Rainbow Six: Siege <ADV> (Ubisoft) {2015.12.10} (¥9.072) - 23.402 / NEW
12./00. [PSV] The Idolm@ster: Must Songs - Red Board / Blue Board <ACT> (Bandai Namco Games) {2015.12.10} (¥6.156) - 23.349 / NEW
13./07. [3DS] Disney Magic World 2 # <ETC> (Bandai Namco Games) {2015.11.05} (¥6.145) - 21.553 / 152.533 (+55%)
14./09. [PSV] Minecraft: PlayStation Vita Edition <ADV> (Sony Computer Entertainment) {2015.03.19} (¥2.592) - 17.643 / 442.010 (+58%)
15./00. [PSV] The Legend of Heroes: Trails in the Sky SC Evolution # <RPG> (Kadokawa Games) {2015.12.10} (¥6.264) - 15.202 / NEW
16./16. [3DS] Rhythm Heaven: The Best+ <ACT> (Nintendo) {2015.06.11} (¥5.076) - 14.232 / 524.053 (+148%)
17./12. [3DS] Sumikko Gurashi: Omise Hajimerundesu <ETC> (Nippon Columbia) {2015.11.19} (¥5.184) - 12.506 / 41.953 (+63%)
18./10. [PS4] Call of Duty: Black Ops III # <ACT> (Sony Computer Entertainment) {2015.11.06} (¥8.532) - 8.840 / 240.340 (-20%)
19./00. [PS3] Steins;Gate 0 <ADV> (5pb.) {2015.12.10} (¥8.424) - 8.645 / NEW
20./11. [PS4] Star Wars: Battlefront # <ACT> (Electronic Arts) {2015.11.19} (¥8.424) - 8.368 / 160.104 (-12%)


Top 20

3DS - 7
PS4 - 5
PSV - 5
WIU - 2
PS3 - 1

HARDWARE

+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
|System | This Week | Last Week | Last Year | YTD | Last YTD | LTD |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
| 3DS # | 112.828 | 103.009 | 157.103 | 1.928.516 | 2.783.900 | 19.766.961 |
| WIU | 47.890 | 32.604 | 27.334 | 651.468 | 535.886 | 2.795.048 |
| PS4 | 38.497 | 35.782 | 68.041 | 1.165.211 | 906.566 | 2.135.878 |
| PSV # | 35.909 | 22.506 | 25.013 | 877.537 | 1.091.278 | 4.401.464 |
| PS3 | 2.434 | 1.916 | 7.803 | 208.119 | 436.783 | 10.377.110 |
| XB1 | 609 | 289 | 724 | 18.857 | 41.212 | 62.124 |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
| ALL | 238.167 | 196.106 | 286.128 | 4.849.708 | 5.902.902 | 39.538.585 |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
| PSVTV | 793 | 646 | 974 | 32.568 | 71.916 | 182.781 |
| PSV | 35.116 | 21.860 | 24.039 | 844.969 | 1.019.362 | 4.218.683 |
|n-3DSLL| 81.294 | 76.779 | 83.041 | 1.318.660 | 652.876 | 2.185.718 |
| n-3DS | 19.454 | 17.202 | 34.676 | 386.425 | 272.988 | 755.731 |
| 3DSLL | 3.531 | 1.113 | 24.475 | 97.431 | 1.353.615 | 6.930.054 |
| 3DS | 8.549 | 7.915 | 14.911 | 126.000 | 504.421 | 9.895.458 |
+-------+------------+------------+------------+------------+------------+-------------+
 
میشه توضیح بدی دقیقا چطور به این نتیجه رسیدی؟ چون واقعا چند دقیقه خودم فکر کردم دیدم هرجور حساب کنی اصلا ارتباطی وجود نداره. اگه بحث گیر دادنه که هیچی اما در غیر این صورت... همون توضیح بدی بهتره!:دی ولی در کل Halo بزرگترین بازی Xbox هست. پرفروش و کنسول سلر ترین. نه GeoW‌ و نه هیچ بازی دیگه ای (که انحصاری باشه) در حد و اندازه های Halo نیست. حالا درسته خصوصا این شماره آخر امتیازات و فروشش پایین تر از حد انتظار بوده اما بازم هیچ بازی دیگه ای رو با Halo‌ مقایسه نکنید! همین بازی با متا 85 باعث شد مایکرو تو عرضه بیشتر از PS4 بفروشه! از اون طرف UC4 هم جزو مهمترین بازی های PS4‌ هست. و قطعا تاثیر خیلی زیادی روی فروش PS4 میزاره. مثلا باندل ایشون تو آخر سال بعد از اون باندل هایی هست که فروش عجیب غریب میکنه. در این توضیحات کلمه ای به GeoW4‌ اشاره نشده. چیزی که میگی به کل ربطی به صحبت هایی که تا الان کردم نداشته اما حالا که مطرح کردی باید بگیم دقیقا همین عقیده رو دارم. GeoW4 سر سوزنی در حد و اندازه های UC4‌ نیست. بجای بحث و خسته کردن همدیگه هم میتونیم به راحتی شرط ببندیم با هم!:دی من میگم GeoW4‌ نه از نظر متا و امتیازات، نه از نظر شوکی که به بازار میده و نه فروش خودش به UC4 نزدیک هم نمیشه. گویا نظر تو مخالف هست. میتونیم همینجا با هم شرط ببندیم تا صحبت کوتاه بشه!:دی ضمن اینکه من فرض میکنم GeoW4‌ بتونه موفق عمل کنه و از نمایش های بعدیش از نمایش قبلی تو E3 فاصله بگیره. چون چیزی که تا الان دیدیم جالب نبوده. حداقل در حد و اندازه های GeoW نبوده. فکر کنم همه فن های بازی این حرف رو تایید میکنن و معتقدن باید بهتر بشه وضعیت بازی. حالا برای قضاوت در مورد کیفیت بازی بیش از اندازه زوده! هنوز کسی نمیدونه BT‌ چی تو چنته داره. شاید بتونه با نمایش بعد حسابی همه رو غافلگیر کنه! به هر صورت من کاملا آماده شرط بستن هستم!:دی من در مورد هیچ کدوم این بازی هایی که لیست کردی نگفتم کنسول سلرن! بلکه گفتم SFV و UC4. این دوتا میتونن تو نیمه اول فروش رو تضمین کنن که تو هم گفتی مایکرو هم KI‌رو داره و QB.... کنسول سلرهای سونی برای نیمه اول سال این دو تا هستن. انحصاری های دیگه عین همین هایی که اسم بردی هم به این روند کمک میکنن. یعنی Persona و R&C. مثلا همین Persona تو ژاپنی خیلی به درد سونی میخوره. و منظور فقط آمریکا نیست چون آمریکا به معنی همه دنیا نیست. ژاپن هم بازار بزرگی برای سونی هست و اونجا برای رقابت با نینتندو به این بازی ها نیاز داره. برای نیمه دوم هم باز سونی GT رو داره و البته همین Horizon. ایشون اگه بتونه به یه متا خوبی برسه (حداقل +85) شک نکن تاثیر خیلی زیادی روی فروش PS4 میزاره. GT هم که هیچی. بحثش جداست! Recore که یه بازی تقریبا مستقل هست و یکم زیادی دارید جدی میگیریدش. Recore میتونه با مثلا RIME رقابت داشته باشه. چه از نظر امتیاز و بازخورد و چه از نظر فروش. من نمایش E3 بازی رو دیدم و بعد زیاد دنبال نکردمش. اونی که من دیدم به نظرم یه بازی جمع و جور امد نه یه AAA بزرگ. شاید من اشتباه میکنم. QB هم بازی خاصی هست. به نظرم عملکرد صفر و یکی خواهد داشت. یا حسابی تحویل میگیرنش یا میزنن تو سرش. منظورم این قضیه لایو اکشن و ایناست. باید دید تو بازی چطور جواب میده. در کل پتانسیل های بالایی داره. اما الان بحث یه چیز دیگس. قبلا هم گفتم. ایشون توی بازه زمانی منتشر میشه که برای کنسول رقیب UC4‌ قراره بیاد. همین باعث میشه کارش سخت بشه. خصوصا اگه UC4 بتونه دوباره +90 باشه و از نظر امتیازات بترکونه. بازخورد خوب از طرف منتقدها در ترکیب با فروش عالی PS4 یه چیزی میشه که QB برای مقابله باهاش اصلا کافی نیست. SB بازی خیلی خوبی خواهد بود. پتانسیل های بالایی داره. مثلا TLG در صورت +90 بودن هم باز فروش آنچنانی نخواهد کرد. دیگه خیلی زور بزنه منفجر کنه 1 میلیون اما SB میتونه قشنگ پرفروش باشه و حرفی توش نیست اصلا! در مورد Dream من نمیگم کنسول سلر هست. یعنی باعث میشه یهو فروش کنسول چندبرابر بشه. باندل CoD شاید تاثیر به مراتب بیشتری داشته باشه. اما نباید نادیده هم گرفته بشه. اول از همه مقایسه Dream با Project S که اصلا درست نیست. چون PS بازی موفقی نبود اصلا. متاش هم شد 73. طبیعی هست کسی تحویلش نگیره و بره قاتی باقالیا. اما Dream عین LBP های خود MM پتانسیل بالایی برای +90 شدن داره. این بازی ها شاید خیلی پرفروش نباشن، اما یه کنسول برای موفقیت به همچین بازی هایی نیاز داره. و باعث میشه نظر خیلی ها نسبت به کنسول مساعد بشه. اتفاقا برعکس تو من فکر میکنم Dream اگه سال بعد منتشر بشه و تاخیر نخوره جزو موفق ترین بازی های سال هست. در نوع خودش خیلی تحویل گرفته میشه و چون از اساس تبلیغ بازی توسط فن ها هست، در صورت موفقیت حیات طولانی داره. در کل باز میگم، نمیشه به همه چیز از یه بعد نگاه کرد. برای نیمه اول سال، سونی بازی که براش بفروش باشه SFV و UC4 هست اما باقی انحصاری ها تاثیر خودشون رو دارن. نتیجه رو خواهیم دید. همینجا میبینیم تو ماهی که میان اختلاف فروش با X1 چقدر میشه.

توی پستهای قبلیت مستقیماً حرفی نزدی ولی راحت میشد فهمید داری چی میگی که دیگه اینجا قشنگ داری میگی GeoW در برابر UC هیچی نیست و نزدیکش هم نمیتونه بشه (به قول خودت سر سوزنی هم نمیتونه نزدیکش بشه) نه تو فروش، نه تو نقدها نه به قول خودت توی شُکی که میتونه توی بازار بده. خب پس میبینی که حرف من نه بی ربط بود و نه گیر دادن (خودتم تأیید کردی). دیگه وقتی میگی Halo فلان هست و ... و پشت سرش سریع میگی UC هم فلان هست و ... مشخصه داری این دو تا رو با هم مقایسه میکنی و اثرشون رو هم یه جورایی توی ذهن خودت با هم مقایسه میکنی. خوندن حرفهای نزدت خیلی هم سخت نیست. ;)

در مورد خود GeoW4 و مقایسش با UC4 هم فقط میتونم بگم که با توجه به حرفهایی که زدی:

GeoW4 سر سوزنی در حد و اندازه های UC4‌ نیست. من میگم GeoW4‌ نه از نظر متا و امتیازات، نه از نظر شوکی که به بازار میده و نه فروش خودش به UC4 نزدیک هم نمیشه.

در توهم به سر میبری. ماکان جان داری در مورد GeoW صحبت میکنی، نه یه IP بدون طرفدار، حمایت مالی، تیم قدرتمند، فن بیس میلیونی و ... . قبل از اینکه UC بخواد به IPـی که امروز هست تبدیل بشه GeoW میخ خودش رو محکم کوبیده بود و اونوقت شما از من انتظار داری سر اینکه آیا GeoW4 میتونه سر سوزنی در حدو اندازه‌های UC4 باشه یا نه باهات شرط بندی کنم؟! از همین الان شرط رو باختی و میتونی تا روز عرضه GeoW4 زیر امضات بنویسی "من خیلی جوگیرم، جدیم نگیرید". ;)

Recore هم طبق صحبتهای انجام شده و پروفایل Linkedin سازندگانش یک عنوان AAA هست. فروش QB هم ربطی به فروش UC4 نداره، چون بازیهای روی پلتفرمهای جداگانه میان و در اون بازه زمانی بازیهای مولتی پلتفرم زیادی نمیان و همونطور که این قضیه میتونه به فروش UC4 کمک کنه میتونه به QB هم کمک کنه حتی اگر متای بازی کمتر از 85 بشه.

در مورد PS هم تقریباً مطمعنم که چون درست بازی و اخبارش رو دنبال نکردی رفتی سراغ متا و بهتره بدونی متا آخرین چیزی هست که برای سنجش یک عنوان F2P (که اصلاً نمیشه اسمش رو گذاشت Game و بیشتر یک ابزار/انجین برای ساخت Game هست) باید سراغش بری. بگذریم که الان PS کاملاً Free هست (با تمام آپدیتهاش و ...) و از قبل کامیونیتی خیلی فعالی داشت و الان فعالتر هم شده (همون باقالیا رو میگم ;) ).

در کل دیدت نسبت به همه چیزهای مربوط به Xbox خیلی جالب نیست که البته بهت حق میدم.
 
البته Geow این فن بیس بزرگ و عظیمش رو از مولتیش هم داره که خیلی تعیین کنندس مثل Halo واسه طرفدارانش که امیدواریم حداقل مشکلات که 343 پیدا کرد سر مولتی Halo اینجا پیش نیاد هر چند این شمارش احتمالا فروش بالایی داره و BT سر Ultiamate edition یک تست زد
 
اخرین انچارتد مگر حدود 10 میلیون نسخه نفروخته بود تازه اونهم روی کنسول ps3. بیشترین میزان فروش گیرز چقدر بوده؟ حالا که اوضاع ps4 با ps3 قابل مقایسه نیست من حاضرم شرط ببندم پر فروشترین بازی انحصاری سال بعد خواهد بود
 
توی پستهای قبلیت مستقیماً حرفی نزدی ولی راحت میشد فهمید داری چی میگی که دیگه اینجا قشنگ داری میگی GeoW در برابر UC هیچی نیست و نزدیکش هم نمیتونه بشه (به قول خودت سر سوزنی هم نمیتونه نزدیکش بشه) نه تو فروش، نه تو نقدها نه به قول خودت توی شُکی که میتونه توی بازار بده. خب پس میبینی که حرف من نه بی ربط بود و نه گیر دادن (خودتم تأیید کردی). دیگه وقتی میگی Halo فلان هست و ... و پشت سرش سریع میگی UC هم فلان هست و ... مشخصه داری این دو تا رو با هم مقایسه میکنی و اثرشون رو هم یه جورایی توی ذهن خودت با هم مقایسه میکنی. خوندن حرفهای نزدت خیلی هم سخت نیست. ;)

در مورد خود GeoW4 و مقایسش با UC4 هم فقط میتونم بگم که با توجه به حرفهایی که زدی:



در توهم به سر میبری. ماکان جان داری در مورد GeoW صحبت میکنی، نه یه IP بدون طرفدار، حمایت مالی، تیم قدرتمند، فن بیس میلیونی و ... . قبل از اینکه UC بخواد به IPـی که امروز هست تبدیل بشه GeoW میخ خودش رو محکم کوبیده بود و اونوقت شما از من انتظار داری سر اینکه آیا GeoW4 میتونه سر سوزنی در حدو اندازه‌های UC4 باشه یا نه باهات شرط بندی کنم؟! از همین الان شرط رو باختی و میتونی تا روز عرضه GeoW4 زیر امضات بنویسی "من خیلی جوگیرم، جدیم نگیرید". ;)

Recore هم طبق صحبتهای انجام شده و پروفایل Linkedin سازندگانش یک عنوان AAA هست. فروش QB هم ربطی به فروش UC4 نداره، چون بازیهای روی پلتفرمهای جداگانه میان و در اون بازه زمانی بازیهای مولتی پلتفرم زیادی نمیان و همونطور که این قضیه میتونه به فروش UC4 کمک کنه میتونه به QB هم کمک کنه حتی اگر متای بازی کمتر از 85 بشه.

در مورد PS هم تقریباً مطمعنم که چون درست بازی و اخبارش رو دنبال نکردی رفتی سراغ متا و بهتره بدونی متا آخرین چیزی هست که برای سنجش یک عنوان F2P (که اصلاً نمیشه اسمش رو گذاشت Game و بیشتر یک ابزار/انجین برای ساخت Game هست) باید سراغش بری. بگذریم که الان PS کاملاً Free هست (با تمام آپدیتهاش و ...) و از قبل کامیونیتی خیلی فعالی داشت و الان فعالتر هم شده (همون باقالیا رو میگم ;) ).

در کل دیدت نسبت به همه چیزهای مربوط به Xbox خیلی جالب نیست که البته بهت حق میدم.
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمیده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید
دوست عزیز اون نسخه جاجمنت اعضای اصلی نساختن که اونجوری شد و بعد هم شما الان میدونی اکثر اعضای کلیدی همون اپیک قدیم نه الانش توسط مایکرو جذب شدن و تو همین تیمی هستن که فرگوسن سرپرستیش به عهده داره..
رو جاجمنت بلیزینسکی و.. کار نکردن
عین این میمونه که شما دراکمن و بروس از تیم ساخت Uncharted جدا کنی معلومه که کیفیت افت پیدا میکنه
اول اینکه black tusk الان اپیک اون زمان نیست دوم اینکه همه میدونن در آنچارتد3 نیل و بروس هیچ نقشی نداشتن و با تیمشون مشغول ساخت TLOU بودند , با توجه به آخرین آماری که سونی ماه June داده بود اگه فروش 3 نسخه اصلی 21 میلیون باشه U3 در همون حالت اونم بر روی PS3 حدود 9 میلیون باید فروخته باشه که رقم بالایی بوده حالا وضعیت فروش بازی ها و خوده کنسول PS3 و PS4 رو در نظر بگیر
 
آخرین ویرایش:
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمی
ده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید

دوست عزیز اون نسخه جاجمنت اعضای اصلی نساختن که اونجوری شد و بعد هم شما الان میدونی اکثر اعضای کلیدی همون اپیک قدیم نه الانش توسط مایکرو جذب شدن و تو همین تیمی هستن که فرگوسن سرپرستیش به عهده داره..
رو جاجمنت بلیزینسکی و.. کار نکردن
عین این میمونه که شما دراکمن و بروس از تیم ساخت Uncharted جدا کنی معلومه که کیفیت افت پیدا میکنه
 
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمیده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید

جاجنت اسپین آف بود و کلاً جالب نبود. مدل طراحی مراحلش هم چنگی به دل نمیزد. نه ربطی به متا داره نه به اینکه سازنده اپیک نبوده. در ثانی اون موقع که PS3 چند برابر یا حداقل برابر PS4 اینستال بیس داشت مگه آنچارتد دو و سه چه دست آورد بزرگی تو فروش داشتن (ماه عرضه) که حالا دارید از فروش جهانی دو برابری آنچارتد نسبت به گیرز صحبت میکنید؟
 
جاجنت اسپین آف بود و کلاً جالب نبود. مدل طراحی مراحلش هم چنگی به دل نمیزد. نه ربطی به متا داره نه به اینکه سازنده اپیک نبوده. در ثانی اون موقع که PS3 چند برابر یا حداقل برابر PS4 اینستال بیس داشت مگه آنچارتد دو و سه چه دست آورد بزرگی تو فروش داشتن (ماه عرضه) که حالا دارید از فروش جهانی دو برابری آنچارتد نسبت به گیرز صحبت میکنید؟
دست آورد بزرگش این بود که مثلا آنچارتد3 فقط در روز لانچش 3.8 میلیون شیب داشته :)
و دست آورد دیگش اینه که آنچارتد1 + 2 + 3 = 3 تا نسخه 21 میلیون و گیرز1 + 2 + 3 + جاجمنت = 4 تا نسخه 22 میلیون
نکته خیلی واضح هم اینه که وضعیت فروش بازی ها در ps4 در مقایسه با ps3 قابل مقایسه نیست مخصوصا در امریکا و همچنین وضعیت فروش انحصاری ها در 360 و وان که مشخصه افت فروش بازی ها
خلاصه من فکر میکنم خیلی منطقی گفتم شما هر جور دوست داری فکر کن
 
هم آنچارتد و هم گیرز IPهای بزرگی هستن... با توجه به افت Halo به نظر من شاید Gears به اندازه Halo برای مایکروسافت مهم باشه. این نسخه یکش هم که برای X1 ریمستر کردن خوب فروخت... از TR بهتر فروخت :-D
آنچارتد هم از اون طرف کم عنوانی نیست... شاید اولش فن بیس خفنی نداشت(که طبیعی هم بود) ولی الآن آنچارتد یکی از IPهای مهم سونی هست که کنسول سلر به حساب میاد... هر کسی نسخه های قبل رو بازی کرده باشه، مشتاق U4 هم هست. کالکشن آنچارتدهای قبلی رو PS4 هم باز هم فروش خوبی داشتند و هم نمره خوبی گرفتن. خود نمایش های آنچارتد 4 هم که تا الآن راضی کننده بوده. پس به نظر من همه چیز برای موفقیت U4 آماده هست...
این آمار خیلی خوبه، منظورم اینه میشه امیدوار بود نسخه های PS4/X1 هم به زودی تایید بشن :biggrin1:
قبلاً گفته بودن که منتظر نباشین و اگه میخواین برین به نینتندو درخواست بدین و البته حالا که واسه Bayonetta درخواست میدین، واسه زلدا هم درخواست بدین ...
Kamiya again comments on Bayonetta 2's initially troubled fate and how Nintendo saved the game - Nintendo Everything
 
ببخشید ولی این فن بیس فوق عظیم رو در گیرز جاجمنت هم دیدیم ک فروش خیلی خوبی نداشت اونم رو 360 اون زمان ک انحصاری ها بهتر از وان میفروختند ، پس نشون میده ک اگه سازنده اپیک گیمز نباشه و متا هم خیلی بالا نشه نمیشه انتظار فروشی در حد U ازش داشت . اگه مایکروسافت لطف کنه آماره جهانی فروش رو در زمان ریلیزش بده ک احتمالا نمیده قطعا نه تنها به فروش U4 نخواهد رسید بلکه در حالت خوشبینانه نصف U4 فروش جهانی داشته باشه . اصلا احتیاجی نیست ک نوستراداموس باشی تا ب این نتجیه برسی با یه دودوتا چهارتا ساده راجب وضعیت U و گیرز ، وضعیت فروش بازی ها در ps4 و وان خیلی راحت میشه به این نتیجه رسید

اول اینکه black tusk الان اپیک اون زمان نیست دوم اینکه همه میدونن در آنچارتد3 نیل و بروس هیچ نقشی نداشتن و با تیمشون مشغول ساخت TLOU بودند , با توجه به آخرین آماری که سونی ماه June داده بود اگه فروش 3 نسخه اصلی 21 میلیون باشه U3 در همون حالت اونم بر روی PS3 حدود 9 میلیون باید فروخته باشه که رقم بالایی بوده حالا وضعیت فروش بازی ها و خوده کنسول PS3 و PS4 رو در نظر بگیر
ربطی نداره :دی این بازی یه Spin off بود و مشخص بود که اصلا نمیتونه در حد سری اصلی فروش داشته باشه. همون موقع God of War: Ascension هم عرضه شد که نسبت به شماره های قبلی سری فروش خوبی نداشت، الان باید نتیجه بگیریم God of War 4 نمیتونه مثل شماره های اصلی سری فروش بالایی داشته باشه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or