آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

من خودم شخصاً انتظار خاصی از QB ندارم و صرفاً به عنوان یک عنوان متفاوت و جدید توی لاین آپ Xbox بهش نگاه میکنم و صد البته دوست دارم تجربش کنم حالا اینکه چه اتفاقی براش میافته از نظر فروش و ... رو نمیدونم و البته حداقل از نظر گرافیکی فکر میکنم همه متفق القول باشن که کیفیت خیلی خوبی داره. ولی میدونم با اینکه KI:S3 (که بطور همزمان برای W10 هم عرضه میشه) محبوبیت SFV رو نداره اما کیفیت خیلی خوبی داره و توجهات زیادی رو هم توی EVO 2015 به خودش جلب کرده و تا اون موقع بهتر هم میشه و مسلماً با اومدنش روی W10 طرفدارهای بیشتری هم پیدا میکنه.

در هر صورت من علاقه‌ای به پیش داوری ندارم (مهم نیست این پیش داوری در مورد تبدیل شدن یک شبه QB به یک بازی پر طرفدار باشه یا تبدیل شدنش به 2 RYSE)، چیزی که مهمه اینه که مایکروسافت توی اون بازه از سال هم بازی داره (اونم توی سبکهای نسبتاً مشابه). ;)

دقیقا هم QB و هم KI از نظر کیفی بازی های خوبی هستن. خصوصا QB. و مایکرو واقعا برخلاف نسل قبل از نظر تنوع خیلی بهتر داره عمل میکنه. برای همین میگم سال بعد مایکرو هم رکوردهای فروش خودش رو میتونه جا به جا کنه. یعنی اگه اتفاقی خاصی پیش نیاد و بازی ها ضعیف ظاهر نشن (برای هر دو کنسول نه فقط مایکرو) و این وسط یه کاهش قیمت یا مدل جدید معرفی بشه شرایط برای رکورد زنی فراهمه.

اما در مقام مقایسه به نظرم اینکه هر دو این عنوان ها از حیث کنسول سلر بودن پایین تر از SFV و UC4 هستن شکی وجود نداره و نیازی به توضیح نباشه. SFV یکی از قدیمی ترین فایتینگ های دنیاست و اصلا این ژانر با این بازی عجین شده. UC4 هم مهم یا شاید بهترین انحصاری PS4. حداقل تا زمان انتشار. حکم Halo برای X1‌ رو داره. در نتیجه هر جفت این عنوان ها خصوصا اگه ضعیف ظاهر نشن (مثلا متا UC نیاد زیر 90) و خلاصه اتفاق خاصی نیفته یه شوک خیلی خفنی به فروش PS4‌ میدن. حداقل باندل هاشون باعث میشه آمار فروش خیلی بره بالا. ضمن اینکه باز انحصاری های مهمی برای نیمه اول سال هست. مثل R&C و Persona و یحتمل یه سری بازی مستقل تر مثل NMS و RIME و ....

این شرایط تا آخر سال میتونه ادامه داشته باشه و سونی بازی های بزرگی برای عرضه داره. انحصاری هایی که میتونن با کیفیت بالا ظاهر بشن. به نظر بنده روی کاغذ شانس PS4 خیلی بیشتر و کیفیت و کمیت انحصاری هاش میتونن اختلاف فروش فعلی رو بیشتر کنن. ولی باز میگم مایکرو رو نباید دستکم گرفت. یعنی صرف نظر از اینکه اصلا سونی چیکار میکنه یا PS4 چقدر میفروشه سال جاری میتونه بهترین برای مایکرو هم باشه که فکر میکنم میشه. البته از اونجایی که من برخلاف خیلی از دوستان معتقدم فروش بازی ها و تاثیرشون روی فروش کنسول غیر از تبلیغات به عملکرد خود بازی، یعنی متا هم بستگی داره، تصورم اینه باید دید این انحصاری های بزرگ چه جوری ظاهر میشن. اگه همه چیز همونطور که پیش بینی میشه جلو بره محاسبات درست میاد. در غیر این صورت ممکنه استقبال آنچنانی نشه.
 
دقیقا هم QB و هم KI از نظر کیفی بازی های خوبی هستن. خصوصا QB. و مایکرو واقعا برخلاف نسل قبل از نظر تنوع خیلی بهتر داره عمل میکنه. برای همین میگم سال بعد مایکرو هم رکوردهای فروش خودش رو میتونه جا به جا کنه. یعنی اگه اتفاقی خاصی پیش نیاد و بازی ها ضعیف ظاهر نشن (برای هر دو کنسول نه فقط مایکرو) و این وسط یه کاهش قیمت یا مدل جدید معرفی بشه شرایط برای رکورد زنی فراهمه.

اما در مقام مقایسه به نظرم اینکه هر دو این عنوان ها از حیث کنسول سلر بودن پایین تر از SFV و UC4 هستن شکی وجود نداره و نیازی به توضیح نباشه. SFV یکی از قدیمی ترین فایتینگ های دنیاست و اصلا این ژانر با این بازی عجین شده. UC4 هم مهم یا شاید بهترین انحصاری PS4. حداقل تا زمان انتشار. حکم Halo برای X1‌ رو داره. در نتیجه هر جفت این عنوان ها خصوصا اگه ضعیف ظاهر نشن (مثلا متا UC نیاد زیر 90) و خلاصه اتفاق خاصی نیفته یه شوک خیلی خفنی به فروش PS4‌ میدن. حداقل باندل هاشون باعث میشه آمار فروش خیلی بره بالا. ضمن اینکه باز انحصاری های مهمی برای نیمه اول سال هست. مثل R&C و Persona و یحتمل یه سری بازی مستقل تر مثل NMS و RIME و ....

این شرایط تا آخر سال میتونه ادامه داشته باشه و سونی بازی های بزرگی برای عرضه داره. انحصاری هایی که میتونن با کیفیت بالا ظاهر بشن. به نظر بنده روی کاغذ شانس PS4 خیلی بیشتر و کیفیت و کمیت انحصاری هاش میتونن اختلاف فروش فعلی رو بیشتر کنن. ولی باز میگم مایکرو رو نباید دستکم گرفت. یعنی صرف نظر از اینکه اصلا سونی چیکار میکنه یا PS4 چقدر میفروشه سال جاری میتونه بهترین برای مایکرو هم باشه که فکر میکنم میشه. البته از اونجایی که من برخلاف خیلی از دوستان معتقدم فروش بازی ها و تاثیرشون روی فروش کنسول غیر از تبلیغات به عملکرد خود بازی، یعنی متا هم بستگی داره، تصورم اینه باید دید این انحصاری های بزرگ چه جوری ظاهر میشن. اگه همه چیز همونطور که پیش بینی میشه جلو بره محاسبات درست میاد. در غیر این صورت ممکنه استقبال آنچنانی نشه.

البته پرفروشترین انحصاری سونی هم سال دیگه رلیز داره. منتها هنوز مشخص نیست بازی سری اصلی هست یا اسپشن آف
 
Hellblade
Dreams
Ratcher & Clank
Horizon
GT Sport
Detroit
Uncherted 4
The Last Gurdian
Street Fighter V
Paragon
No Man's Sky
Final Fantasy 7
Ace Combat 7
Persona 5
Ni no Kuni 2
Shenmue III
Ni-Oh
Nier 2
Yakuza 0 (برا غرب)
Yakuza 6
البته سلایق فرق می کنه ولی به نظر من کفه ترازو سمت سونی سنگین تر هست... حالا شاید بشه گفت که مایکروسافت E3 میاد بازی های جدید رو می کنه که حرف درستی هست ولی سونی هم IPهایی داره که هنوز تو این نسل خبری ازشون نشده مثل God of War، Motorstorm, Resistance که احتمال خبر عرضه نسخه جدیدشون بالاست. یا حتی IPهای جدیدی هم باز ممکنه معرفی بشن...
[h=3]Gravity Rush 1&2
ماشاالله نه لیست بلند دوستان انحصاری جا میزارن!:d[/h]
 
این بازی هایی که bold کردم برای PC هم عرضه میشند یا همزمان یا با تاخیر .سیستم سونی تو این نسل خیلی خیلی منو یاده مایکرو نسل قبل می اندازه.حالا سرمایه گذاری روی بازی هایی مثل Ace combat 7 که ip شون متعلق به سونی نیست و فقط برای یک نسخه انحصاری قرار بسته اند زیاده تو همین لیست.
بله، برای PC هم بعضی هاشون عرضه میشن. خُب؟
من خودم شخصاً کنسول باز هستم و روی لپ تاپ و PC بازی نمی کنم و نکردم (تجربه ام تنها به بعضی بازیهای Wii و GameCube با امولاتور و دسته PS3 محدود میشه!)
خیلی ها هم از این دسته افراد مثل من هستند... اینکه یک بازی انحصاری کنسولی باشه مسلم هست که مهم و تأثیرگزار هست.
این قرمز ها که مشخص کردم تقریبا به واسطه اینکه PS4 کنسول پرفروش تر در ژاپن و سایر نقاط جهان هستش به صورت اتوماتیک انحصاری شدن و سونی سرمایه گذاری خاصی روشون انجام نداده.احتمال عرضه اونها بر روی کنسول های دیگه هم گرچه خیلی کمه ولی صفر نیست.به واقعه اگر اینها رو کنار بذاریم تعداد انحصاری هایی که دو شرکت به صورت مستقیم توی ساختشون دخیل هستن تقریبا نزدیکه

FFX7 هم تازه انخصاری زمانی هستش.البته توی این مورد سونی دخیل بوده.فقط خواستم عملکرد مستقیم دو شرکت رو مقایسه بکنم.وگرنه به هر حال اینها انحصاری هستن.

ادیت : نسل قبلم Microsoft اوایل اینجوری بود و برای مثال بازی هایی مثل Condemned برای 360 بدون صرف ریالی انحصاری میشد و بعدا اصلا برای PS3 عرضه نمیشد چون کنسول فروش خوبی نداشت تا اون زمان.
حالا سونی سرمایه گذاری کرده باشه یا نکرده باشه مهم نیست زیاد! دو نسل قبل هم همه بازی ها برای PS2 انحصاری می شدن و به نظرم سونی زیاد هم به خودش زحمتی نمی داد! :-D از فاینال فانتزی و دویل می کرای گرفته تا متالگیر... به هر حال وضع کنسول سونی خوب هست و ناشرها نسبت بهش مشتاق تر... خب مشتاق ترن دیگه! :-D چی کارش میشه کرد؟
حالا بعضی بازی ها ژاپنی پسند هستند خب بله... حالا مگه این بد چیزی هست؟ بازی ژاپنی پسند باعث فروش کنسول تو ژاپن میشه => سونی تو ژاپن عملکرد موفق تری ثبت می کنه => می تونه در آینده روی بازی ها و تکنولوژی های دیگه اش سرمابه گذاری بهتری داشته باشه.
همه چیز به هم پیوسته است... ضمناً بعضی از این ژاپنی پسند ها، توی غرب هم طرفدار دارن... شاید در حد بازیهای شوتر اول شخص نه، ولی اونا هم طرفدار خودشون رو دارن...
انحصاری زمانی و کنسولی بعضی بازی ها هم باز حق با شماست... ولی انحصاری زمانی و کنسولی هم کم چیزی نیستند... و الا مایکروسافت TR رو انحصاری نمی کرد...
در مورد مقایسه با نسل پیش هم... خب... اوایل نسل پیش که سونی افتضاح بود... بازی های انحصاری اش عرضه مناسبی نداشتن و پر ایراد بودن (سلطان LIAR :d آقامون Haze b-)) بازیهای مولتی پلتفرم هم روی PS3 یا دیرتر میومدن یا همراه با مشکلات گرافیکی (یا هر دو) بعضی بازی ها هم برای 360 انحصاری می شدن و یا از انحصار PS3 در میومدن (گل سرسبد فاینال 13 و دویل 4)
ولی خب سونی خودش رو توی سال های بعد جمع و جور کرد و انحصاری های خوبی داد و ساپورت خوبی از مشتریاش به عمل آورد! از اون طرف هم مایکروسافت نسل رو آتشین آغاز کرد و Halo 3, Gears, Bioshock, Mass Effect گل سرسبد انحصاری های مایکروسافت بودن اون زمان (بایوشاک و مس ایفکت بعده ها برای PS3 اومدن) بعد از اون در ادامه نسل از دید من مایکروسافت اگر کینکت نبود، چیز دیگه ای نداشت و در حوزه نرم افزار سونی بهتر بود.(نظر شخصی)
در مقایسه با نسل حاضر به نظر من نه! شرایط زیاد مشابه نیست و قرار نیست که سونی قافله رو ببازه...
 
البته پرفروشترین انحصاری سونی هم سال دیگه رلیز داره. منتها هنوز مشخص نیست بازی سری اصلی هست یا اسپشن آف

خوب الان صحبت روی نیمه اول سال بود!:دی و گفتم که، این روند خوب تا آخر سال ادامه داره. سونی با SFV و UC4 و R&C و Persona و .... شروع میکنه و در نهایت یا GT و Horizon و TLG و یحتمل Dreams و.... کارو به پایان میرسونه. همشون عنوان هایی هستن که میتونن از اساس تاثیر خیلی خوبی روش فروش بزارن. اما به نظر من عرضه این چندتا بازی بزرگ تو نیمه اول سال خیلی مهمه چون تو بخش صعیف تر سال برای مایکرو میتونه سونی رو حسابی تقویت کنه. یعنی عرضه UC4 تو زمانی که مایکرو خیلی کار چندانی نمیتونه بکنه فروش رو حسابی تحت تاثیر میزاره.

اما از اساس کلا حرف من چیز دیگه ای بود. منظورم اینه که فقط نباید به انحصاری ها نگاه کرد و در نهایت چیزی که فروش رو تضمین میکنه مولتی ها هستن. یه مدت که من همینجا روی اهمیت مولتی ها تاکید میکردم یک سری از دوستان میگفتن چون سونی انحصاری نداره وبلاه بلاه بلاه داری اینو میگی اما موفقیت سونی، خصوصا تو این دو ماه، به خوبی این مساله رو روشن میکنه. الان هم میگم غیر از این انحصاری های بزرگ و قطعا تاثیر گذار، نباید دوباره نقش مولتی ها فراموش بشه. مثل FFXV که مثال زدم. این بازی حداقل تو ژاپن که حتما باندل داره، هرچی تولید بشه رو میفروشه. یعنی اگه حتی 500 هزارتا هم تولید کنن همه رو میخرن. XIII باندلش برای X360 بود تو غرب اما اگه SE باندل رو به سونی بده تو آمریکا و اروپا هم همینطور میشه. یا CoD و AC بعدی. مشخص نیست سونی برای آخر سال میره سراغ چه بازی هایی اما بازم باید انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشه. دستش هم برای انتخاب باز تره. مثلا شاید برن دنبال کانتنت های انحصاری و باندل و اینا برای ME. اما به هر صورت مولتی ها دوباره نقش تایین کننده ای دارن. به نظر من حتی از انحصاری ها مهم ترن. مثلا اگه TF2‌ این E3 برای عرضه آخر سال معرفی بشه و باندل یا کانتنت انحصاری برای PS4 داشته باشه، خودش به تنهایی یه نقطه قوته. هرچند انحصاری نیست!
 
Hellblade
Dreams
Ratcher & Clank
Horizon
GT Sport
Detroit
Uncherted 4
The Last Gurdian
Street Fighter V
Paragon
No Man's Sky
Final Fantasy 7
Ace Combat 7
Persona 5
Ni no Kuni 2
Shenmue III
Ni-Oh
Nier 2
Yakuza 0 (برا غرب)
Yakuza 6
البته سلایق فرق می کنه ولی به نظر من کفه ترازو سمت سونی سنگین تر هست... حالا شاید بشه گفت که مایکروسافت E3 میاد بازی های جدید رو می کنه که حرف درستی هست ولی سونی هم IPهایی داره که هنوز تو این نسل خبری ازشون نشده مثل God of War، Motorstorm, Resistance که احتمال خبر عرضه نسخه جدیدشون بالاست. یا حتی IPهای جدیدی هم باز ممکنه معرفی بشن...
Gravity Rush 1&2
ماشاالله نه لیست بلند دوستان انحصاری جا میزارن!:d
WILD , Drawn to Death ,
Materfall , Boundless
 
گویا فروش MGS V توی آمریکا تا آخر نوامبر کمتر از 1 میلیون نسخه بوده. البته آمار دقیقش رو مشخص نکردن ولی این آمار مربوط به نسخه Retail میشه و فروش دیجیتالی شاملش نیست.
 
این خبر بوسیله مدیران گف تایید شده:|:

Yup, looks like in the initial agreement they couldn't even talk about the other versions of the game before the Xbox release.

SE wanted to talk PS4/PC versions, after the lackluster reception/pre orders of ROTR, to try and at least build some anticipation for the other versions, hence renegotiation, and delaying the PS4 version was the cost. My guy said SE didn't mind this as the delay meant it avoided UC4's release.

یکی از احمقانه ترین حرکات ممکن بود که Square Enix انجام داده
از قرار معلوم قرارداد بین ماکرو و اسکوار به این شکل بوده که تا زمان عرضه نسخه XB1 بازی هیچ حرفی از نسخه های دیگه زده نشه.اسکوار که دیده اوضاع استقبال و پیش خرید بازی پایین هست می خواد از نسخه های PC و PS4 بازی رونمایی کنه.ماکرو هم فقط به این شرط راضی میشه این اتفاق بیافته که نسخه PS4 برای 1 سال بعد باشه(از قرار معلوم طبق قرارداد اولیه خیلی زودتر از این ها قرار بوده نسخه PS4 عرضه بشه)
اسکوار هم به مشکلات بعد اش فکر نکرده و فقط به این فکر بوده از تاریخ عرضه Uncharted 4 خودش دور کنه
واقعا چی پیش خودشون فکر کردن.با این کار به فروش بازی ضربه بدی زدن
 
ما همین الانشم برنده ایم. منظورم گیمرها هستن.


اره. والا من هر چی فکر میکنم میبینم مایکروسافت برای سال بعد هیچ عنوان سیستم سلری نداره! از طرفی سال بعد تازه موج جدید بازی های سونی شروع میشه که به شدت یاداور طوفان حضرت نوح هست!:d از طرفی عناوین تردپارتی هم همون طور که خودت گفتی روی پلی 4 فروش بهتری خواهند داشت به دلیل کیفیت و دیگه اینجور چیزا:d

تازه هنوز سانتا و ساکر پانج هم بازی معرفی نکردند! من میگم دیگه باید به فکر زدن رکورد پلی استیشن 2 باشیم:d سونی میتونه پایان جنگ با مایکروسافت را اعلام کنه:d
 
این خبر بوسیله مدیران گف تایید شده:|:



یکی از احمقانه ترین حرکات ممکن بود که Square Enix انجام داده
از قرار معلوم قرارداد بین ماکرو و اسکوار به این شکل بوده که تا زمان عرضه نسخه XB1 بازی هیچ حرفی از نسخه های دیگه زده نشه.اسکوار که دیده اوضاع استقبال و پیش خرید بازی پایین هست می خواد از نسخه های PC و PS4 بازی رونمایی کنه.ماکرو هم فقط به این شرط راضی میشه این اتفاق بیافته که نسخه PS4 برای 1 سال بعد باشه(از قرار معلوم طبق قرارداد اولیه خیلی زودتر از این ها قرار بوده نسخه PS4 عرضه بشه)
اسکوار هم به مشکلات بعد اش فکر نکرده و فقط به این فکر بوده از تاریخ عرضه Uncharted 4 خودش دور کنه
واقعا چی پیش خودشون فکر کردن.با این کار به فروش بازی ضربه بدی زدن

مدیران گف رو بزار کنار :d

اول از همه نسخه PC و PS4 خیلی قبل تر از ریلیز بازی تایید شده بود و از اون زمان تا زمان انتشار خیلی وقت بود برای اینکه پیش خرید بازی انجام بشه و یه فکر کاملا اشتباهه این حرف

بعدشم چند روز پیش بود که هم مایکرو هم SE اعلام کردن که از فروش بازی راضین پس مشکل این وسط چی بود؟ :d

تو Gaf درسته که خبرای خیلی خفنی کذاشته میشه اما نباید همشونو درجا قبول کرد
 
بعدشم چند روز پیش بود که هم مایکرو هم SE اعلام کردن که از فروش بازی راضین پس مشکل این وسط چی بود؟ :d

چندتا ضرب المثل میشه زد که مورد اخلاقی داره نمیشه نوشت شما خودتون تو ذهنتون بیارین.. بازی یک شکست کامل بوده از لحاظ فروش راضی چی هستن آخه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or