این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
بازارشون یکیهفکر کن تو بحث آمار به عنوان استدلال بگی "تا جایی که من دیدم"
این استدلال از قبلی هم فاجعه تره. گیم پس خیلی وقت نیست رو PC اومده
رو ایکس باکس هم آمارش منصفانه است، زمان بره این جابجایی
بعد این خیلی مسخره است، مثل اینه که من بگم: LOL از 100 و اندی میلیون پلیر PS4 "فقط" 15 میلیون GOW خریدن؟
هممون میدونیم چقدر مسخره است این استدلال.
ps now با قیمت بالا و مشکل لگ شروع خوبی نداشتاون که هیچ، PSN الان ۱۰۰ میلیون CCU داره فقط.
اومده Disney+ مقایسه میکنه با Game Pass توقع دار ملت جدی شم بگیرن
PS Now تو اکتبر سال پیش تعداد یوزر هاش شد ۱ میلیون تازه و سونی امیدواره تا نسل بعد بتونه برسونه اون شماره رو به ۵ میلیون (درضمن روی کنسولی که ۱۰۰+ میلیون فروخته) بعد ۱۰ میلیون رو یک کنسولی که ۵۰ میلیون فروخته کمه
خوب شد گفتی استراتژی و مارکتینگ سونی چه قدر فاجعست دربرابر مایکرو ...بازارشون یکیه
بخش بزرگی از مخاطبین سرویس های اشتراکی گیمر ها هستن
Gamers are Big on Netflix and Spotify Subscription Services
گیم پس 11 ماه روی pc اومده
از زمان معرفی تا الان یک دلار
View attachment 139350
هر pc گیمری با 1 دلار می تونه اشتراک game pass بخره
1دلار عملا مجانی
--------------
بخشی از خریدارن ps4 طرافدار gow و بازی اکشن ادونچر بخش بزرگی طرافدار شوتر بخش بزرگ دیگه فوتبال و فیفا و ...... همین تنوع باعث فروش فوق العاده کنسول می شه
همین تنوع باعث محبوبیت سرویس ها اشتراکی مثل netflix شده
گیم پس برای هر سلیقه بازی داره
Gears 5
Ori and the Will of the Wisps
Halo: The Master Chief Collection
The Witcher 3: Wild Hunt
Forza Horizon 4
Monster Hunter: World
The Elder Scrolls Online
Kingdom Hearts 3
NBA 2K20
Ori and the Will of the Wisps
Sea of Thieves
Tekken 7
تا همین چند روز پیش GTA V بزودی RDR2
تازه این بیشترین تعداد پلیر هرما
ps now با قیمت بالا و مشکل لگ شروع خوبی نداشت
سونی تازه 6 ماه کاهش قیمت داده کنفرانس بزرگی نداشته و تبلیغات درست و حسابی روی ps now نکرده
زیر توییتر اصلی پلی استیشن هم تعداد زیادی نمی دونستن ps now قابلیت دانلود داره
مایکروسافت که تمام فرست پارتی روز اول عرضه میکنه عملا سرویس مجانی در اختیار صد ها میلیون pc گیمر قرار داده این هم کافی نبوده 10 ها هزار کد مجانی Alienware داد
اون استریمینگ فیلمه و سریاله، این گیمه اصلا بازاراشون کلا فرق داره. ؟
به نظر من بازارشون یکیه
درس پس میدیم استاددمیج کنترل تا به کی؟ تا به کجا؟ به نظرم یه مدت نظر نده ها؟ نظرت چیه؟
فقط آویزون دیزنی و صنعت فیلم نشده بودی که اینم به ویترین افتخاراتت اضافه کردی
در درجه اول سپاس از لطفی که به مایکرو داشتی و آمار ۱۰ میلیون کاربر گیمپس رو مناسب دونستی.10 میلیون که خیلی آمار خوبیه، بخصوص با توجه به میزان فروش X1. من نمیدونم ایشون چقدر فروخته و بعید هم میدونم مایکرو روش شده باشه آمار رسمی از میزان فروش کنسولش بده، اما با توجه به حدسیات یعنی تقریبا یک چهارم کسایی که X1 داشتن مشترک گیم پس هم هستن. البته با توجه به اینکه تنها چیز بدرد بخور X1 همین گیم پسه چندان هم جای تعجب نداره. اما به هر صورت آمار قابل توجهیه. در مقابل مقایسه آمار گیم پس با PSNow هم به شدت احمقانه است.
یا اویزون شدن تامی فیشر قبل معرفی کنسول و بعدشم اویزون علی صالحی شدن برا ماله کشیدن افتضاحات بعد معرفی کنسول.درس پس میدیم استاد
البته من فاصله زیادی با فیل اسپنسر و دوستان دارم
که اویزون The Game Awards شدن برای معرفی ظاهر کنسول
اویزون DF شدن برای معرفی ویژگی ها
در درجه اول سپاس از لطفی که به مایکرو داشتی و آمار ۱۰ میلیون کاربر گیمپس رو مناسب دونستی.
دوم راست میگی.
مقایسه امار ۲ تا سرویس اشتراکی گیمینگ احمقانه است اما مقایسه گیمپس و دیزنی پلاس احمقانه نیست. کاملا هم منطقیه.
یا اویزون شدن تامی فیشر قبل معرفی کنسول و بعدشم اویزون علی صالحی شدن برا ماله کشیدن افتضاحات بعد معرفی کنسول.
والا ما یه سری داریم آویزون تعداد لایک اینستاگرام برای لوگوی PS5 شدن حالا اِخ کندرس پس میدیم استاد
البته من فاصله زیادی با فیل اسپنسر و دوستان دارم
که اویزون The Game Awards شدن برای معرفی ظاهر کنسول
اویزون DF شدن برای معرفی ویژگی ها
یه دید بسیار منفی نسبت به PS NOW وجود داشته و داره عده بسیاری فک میکنن PS NOW صرفا استریم و صرفا بازی های قدیمی و قیمتش بسیار بالاستاره کدهای مجانی Alienware که ۱ ماهه بوده کلا و پروموشنی که ۶ ماه پیش انجام شده (کلا چندتا کد بود ۱۰هزارتا؟) به تنهایی باعث شده ۱۰ میلیون یوزر داشته باشه گیم پس. ۱ دلار هم فقط ماه اول و اگر سعی کنی با همون کردیت کارتی که استفاده کردی برای تخفیف ۱ ماهه دوباره استفاده کنی اکانت جدیدت بن میشه پس اینم منتفی. نتیجه گیری حرفای تو اینه که همه این یوزر ها جدیدن این ماه ۱ دلاری اومدن گیم پس خریدن که چرندی بیش نیست.
برای عملکرد داغون PS Now بهونه نیار. کنسول ۱۰۰+ میلیون فروخته ۱ میلیون یعنی ۱ درصد دارندگان کنسول فقط و اینکه سونی هدفش اینه که نسل بعد این عدد و بتونه به ۵ میلیون برسونه یعنی فاجعه رسما.
گیم پس و Disney+ و نتفلیکس هم اصلا در سطح هم نیستن که بخوان مقایسه بشن باهم. مثل این میمونه که بارسلونا عملکرد تیم فوتبالش و بیاد با تیم بسکتبالش مقایسه کنه وقتی توی دوتا لیگ مجزا تو دوتا ورزش جدان. Disney+ که رسما روی هر دیوایسی که App اجرا شه در دسترسه از موبایل و کنسول و PC بگیر تا Smart TV و بزرگترین برند های هالیوود مثل Marvel و شبکه های بزرگی مثل abc و NG ... در برمیگیره و از هر سنی بگی ۵ تا ۶۰ ساله مخاتبشن مقایسه میکنی با گیم پسی که فقط رو Xbox و PC (اونم گیمینگ PC) در دسترسه و مخاتباش نصف فیلم و سریال نیست گستردگیشون؟ تازه اونم رو PC که جماعت گیمرش حتی حاضر نیستن یه لانچر دیگه دانلود کنن برای بازی کردن و بویکات میکنن هر پلتفرمی که بخواد با استیم رقابت کنه؟ همین گیرز تاکتیک روز عرضش شده بود پرفروش ترین بازی استیم یعنی ملت حاضر بودن ۶۰دلار پول بازی بدن رو استیم بازی کنن بجای گیم پس.
Game Pass فقط باید با PS Now، EA Access، Uplay Plus و Apple Arcade مقایسه شه که بنظر میاد عملکرد خوبی داره و همه سایت ها دارن از ۱۰ میلیون یوزر داشتنش بحث میکنن که نشونه موفقیت سرویسه. فعلا هم Apple Arcade نزدیک به ۱۲ میلیون یوزر داره که از همه سرویس ها بهتر بوده که با عظمتی که Apple Store داره خیلی عجیب نیست.
اینجا چی نوشته بزرگواروالا ما یه سری داریم آویزون تعداد لایک اینستاگرام برای لوگوی PS5 شدن حالا اِخ کن
درس پس میدیم استاد
البته من فاصله زیادی با فیل اسپنسر و دوستان دارم
که اویزون The Game Awards شدن برای معرفی ظاهر کنسول
اویزون DF شدن برای معرفی ویژگی ها
یه دید بسیار منفی نسبت به PS NOW وجود داشته و داره عده بسیاری فک میکنن PS NOW صرفا استریم و صرفا بازی های قدیمی و قیمتش بسیار بالاست
سونی دو سال اخیر کنفرانی نداشته و تبلیغات خوبی انجام نداده نتونسته این موج منفی اطراف PS NOW از بین ببره
اما در نقطه مقابل تمام سرمایه گذاری مایکروسافت روی Game Pass
بیشترین تبلیغات ممکن بخش بزرگی از کنفرانس ها عرضه بازی فرست پارتی تخفیف ها هزینه 100 ها میلیون دلار برای اوردن بازی های بزرگ روی Game Pass
دیزنی امسال قراره 1 میلیارد دلار برای تولید محتوا دیزنی + هزینه کنه
در مقابل مایکروسافت فقط 500 میلیون دلار روی هیلو هزینه کرده بقیه بازی های فرست پارتی AAA حداقل 50 تا 100 میلیون دلار هزینه دارن + 100 ها میلیون دلاری که به 3RD PARTY ها پرداخت میکنه نمونه کوچکش 20 میلیون DMCV بود مشخص نیست RDR 2 چقد بوده
دیزنی پلاس در 5 ماه به 50 میلیون رسیده
GAME PASS در 3 سال به 10 میلیون
اینجا چی نوشته بزرگوار
View attachment 139360
سونی محبوب نیازی نداره اویزون کسی بشه صفحه رسمی خودش قرار می ده
رکورد می زنه
شندیم لوگو سری X هم تو روبیکا رکورد شکسته ؟
حالا تو نمی تونی منطقی بحث کنی ترول میکنی اشکال نداره اما من حقایق میگماصلا اسم «کوروش کبیر» برازندت نیست باید صدات کنن کوروش «آویزون» کبیر
واقعا مایکروسافت خیلی نامرده که برای هیلو اینفینیت بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری بسته و به ۳۴۳ پنج سال زمان ساخت داده خیلی نامرده که بازیهای انحصاریش رو Day One میفرسته روی گیم پس و توجه نداره که سونی نمیکنه این کار رو یا خیلی نامرده که میبینه سونی کنفرانس نمیذاره و مارکتینگ نداره و ... ولی باز کار خودش رو انجام میده خیلی بی معرفته که بازیهاش رو برای ویندوز هم میده و گیم پس رو روی ویندوز هم آورده خیلی چشم سفیده که بازیهای 3rd Party بزرگ رو میاره روی گیم پس اصلا خیلی بیتربیته که سرویس اشتراک گیمش رو در سه سال رسونده به ۱۰ میلیون و نگاه نکرده PS Now سرویس استریم گیم به اون خوبی در عرض ۶ سال ۷۵۰ هزار نفر مخاطب جذب کرده
بعد از خوندن اینها یه نفس عمیق هم بکشی دیگه تمومه، دنیا رو یه جور دیگه میبینی از الان به بعد
مگه من گفتم تو صفحه رسمی چالقوز آباد گذاشته؟اینجا چی نوشته بزرگوار
View attachment 139360
سونی محبوب نیازی نداره اویزون کسی بشه صفحه رسمی خودش قرار می ده
رکورد می زنه
شندیم لوگو سری X هم تو روبیکا رکورد شکسته ؟
کوروش کبیر خودتی؟حالا تو نمی تونی منطقی بحث کنی ترول میکنی اشکال نداره اما من حقایق میگم