Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
ناموس اتمسفره اين نسخه ظاهرا
ازون تم رنگى رنگى ايترنال فاصله گرفته
چون از لغت ناموس استفاده کردی با همون ادامه میدم من جمله م رو

کلاً بازی Doom، هویت و ناموس بازی های شوتر FPS هست به هر دو مفهوم، هم First Person Shooter و هم Fast-Paced Shooter
حالا هر مدلی که باشه، هر رنگی که باشه، توی هر اتمسفری که باشه
Doom آغاز و پایان این سبک محسوب میشه

پ.ن: یه meme قدیمی هست در مورد doom، قبلاً یه جایی فرستاده بودمش اینو، دوباره اینجا بفرستم که جاش همین جاست

84384e5fd440ec1f223290caf8f83ff2.jpg
 
ردیابی پرتو توی Doom Dark Ages توی گیمپلی هم بکار گرفته شده :

بیلی خان، مدیر فناوری موتور در id Software، میگوید: «ما از ایده ردیابی پرتو استفاده کردیم، نه تنها برای استفاده از تصاویر، بلکه همچنین برای گیم‌پلی. ما می‌توانیم از آن برای کارهایی استفاده کنیم که در گذشته قادر به انجام آن نبوده‌ایم، که آن تشخیص دقیق اصابت است.

بیلی ادامه می دهد: "بنابراین وقتی با سلاح خود شلیک می کنید، تکنولوژی تشخیص ضربه می تواند تشخیص دهد که آیا گلوله به پیکسلی برخورد می کند که چرمی است یا پیکسلی که فلزی است." "قبل از ردیابی پرتو، ما نمی توانستیم به راحتی بین دو پیکسل تمایز قائل شویم زیرا مواد بسیار پیچیده بودند اما اکنون ردیابی پرتو می تواند این کار را بر اساس هر پیکسل انجام دهد و اگر به فلز ضربه می زنید نشان دهد یا حتی چیزی که خز است، این بازی را غوطه ورتر می کند و شما به عنوان بازیکن بازخورد مستقیم دریافت می کنید.
 
ردیابی پرتو توی Doom Dark Ages توی گیمپلی هم بکار گرفته شده :

بیلی خان، مدیر فناوری موتور در id Software، میگوید: «ما از ایده ردیابی پرتو استفاده کردیم، نه تنها برای استفاده از تصاویر، بلکه همچنین برای گیم‌پلی. ما می‌توانیم از آن برای کارهایی استفاده کنیم که در گذشته قادر به انجام آن نبوده‌ایم، که آن تشخیص دقیق اصابت است.

بیلی ادامه می دهد: "بنابراین وقتی با سلاح خود شلیک می کنید، تکنولوژی تشخیص ضربه می تواند تشخیص دهد که آیا گلوله به پیکسلی برخورد می کند که چرمی است یا پیکسلی که فلزی است." "قبل از ردیابی پرتو، ما نمی توانستیم به راحتی بین دو پیکسل تمایز قائل شویم زیرا مواد بسیار پیچیده بودند اما اکنون ردیابی پرتو می تواند این کار را بر اساس هر پیکسل انجام دهد و اگر به فلز ضربه می زنید نشان دهد یا حتی چیزی که خز است، این بازی را غوطه ورتر می کند و شما به عنوان بازیکن بازخورد مستقیم دریافت می کنید.
چنین چیزی رو قبلا توی عنوان دیگه ای شاهدش بودیم؟!
من خاطرم نیست، شایدم بوده منتها حین بازی شاید چندان قابل لمس نیست.
 
  • Like
Reactions: TwistedFate
ویدیو لو رفته

بخش داستانی یا گیم پلی لو نمیده
ویدیو کامل همون چند ثانیه ای هست از تریلر انویدیا چند پست قبلتر گذاشتم


این id Tech جذابترین انجین حال حاضره.
اصلا زیبایی و ابهت حتی از این نمایش روپرده ای کاملا مشخصه.
حتی نسل قبلیش که برای ایندی استفاده شد باز هم برای این نسل فوق العاده بود.

پس تو نمایش مایکرو باید کلی جزئیات و ویدئوهای دیگه ای رو هم نمایش بدن چون این یکی فکر کنم فقط میخواست طراحی مپ ، گرافیک و نورپردازی رو به رخ بکشه.
بعد این :Censored:همچین انجینی دارن ، باز هیلو رو بردن رو استاتر انجین ۵

آخه ماکرو کوالیشن رو داره و واقعا استادن تو آنریل و توسعه دادن براسا اون راحتتره و برا همینم موتور خودشو کنار گذاشتن
و یه نکته هم فیزیک هیلو هست که فکر نکنم با id tech دربیاد، همون آنریلم روش شک و تردید هست
تو fps از نظر فنی هیچ چیز مهمتر از بهینه بودن نیست. شرایط ue5 هم که مشخصه
درسته که کولیشن از نظر فنی یکی از خوبهای صنعته ولی
سهم اپیک رو باید بدن
تجربه‌ای در ساخت fps ندارن و اینکه id tech انجین مخصوص fps هست
و هم در کل انجین داخلی انعطاف بیشتری داره و باتوجه به نیازت میتونی تغییرات مورد نظرت رو اعمال کنی
در مورد فیزیک هم

 
آخرین ویرایش:
ویدیو لو رفته

این id Tech جذابترین انجین حال حاضره.
اصلا زیبایی و ابهت حتی از این نمایش روپرده ای کاملا مشخصه.
حتی نسل قبلیش که برای ایندی استفاده شد باز هم برای این نسل فوق العاده بود.

پس تو نمایش مایکرو باید کلی جزئیات و ویدئوهای دیگه ای رو هم نمایش بدن چون این یکی فکر کنم فقط میخواست طراحی مپ ، گرافیک و نورپردازی رو به رخ بکشه.
 
بعد این :Censored:همچین انجینی دارن ، باز هیلو رو بردن رو استاتر انجین ۵
واقعا درسته.

اما منطقی بخوایم ببینیم برای تیم های داخلی مایکروسافت که هر یکی دوسال کارمندهاش عوض میشن همون آنریل به نظرم بهترین انتخابه .
لااقل نفرات جدیدی که میان یکی دوماه اولش سوخت نمیشه که بخوان کار باهاش رو یاد بگیرن.
================

متاسفانه فردا شب دعوتم و نمایش رو از دست میدم :(
 
بعد این :Censored:همچین انجینی دارن ، باز هیلو رو بردن رو استاتر انجین ۵
آخه ماکرو کوالیشن رو داره و واقعا استادن تو آنریل و توسعه دادن براسا اون راحتتره و برا همینم موتور خودشو کنار گذاشتن
و یه نکته هم فیزیک هیلو هست که فکر نکنم با id tech دربیاد، همون آنریلم روش شک و تردید هست
 
۲۰۲۵ داره تبدیل به استثنایی ترین سال گیمینگ میشه.
واقعا از id راضیم، بازی تازه پارسال معرفی شد فقط هم یک نمایش، ۱ سال بعد نمایش دوم با تاریخ عرضه. یک نمایش مفصل با توضیحات کامل که چه انتظاری باید ازش داشته باشیم.
نه هیاهوی الکی و لیک و تاخیر و پرزنتیشن بد و.... همه چی کامل و حساب شده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or