Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
آقا کاش میشد این تیر و ammo بیرون پاشیدن بعد کشتن دشمن ها رو حذف میکردن نمیدونم انگار flow کمبت بازی رو میگیره وسط درگیری بجای عشق و حال و تمرکز رو دشمنا هی باید بپری تیر جمع کنی ، البته من دوم پلیر نیستم شاید بقیه حال کنن ولی خودم ترجیح میدادم قبل و بعد درگیری همین ammo container ها رو برداشت برای refill کردن و وسط درگیری هی تو فکر جمع کردن مهمات نبود . از نظر گرافیکی هم یه جوریه اون سنگینی و ابهت بازی رو می‌ریزه انگار سونیکه که دشمن ها رو میکشی سکه میریزه بیرون .
خوب Flow کامبت بازی همینه دیگه از اول هم همین بوده :دی وجه تمایز خیلی خوبی هستش نسبت به بقیه شوتر ها
از اونجایی که میشه درجه سختی بازی رو با Slider پایین و بالا کرد میشه به دلخواه جوری تنظیمش کرد که زیاد نگران این قضیه نباشی .
از این نظر فکر همه جاش رو کردن
 
کاور موسیقی های نمایش :



کاور موسیقی تریلر اولیه :



2025 ادیشن :

موزیک های خوبی ساختن...
ولی تو دلم مونده باید بگم. :D چه full circle خوبی میشد اگه Mick روی این نسخه هم کار میکرد و مطمئنا یه سفر احساسی و حماسی رو در طول بازی تجربه میکردیم. اینکه میدونیم اگه Mick بود قطعا توی OSTش حس های مرتبط زیادی بین این بازی و DOOM 2016 (و Eternal) ایجاد میکرد، ولی محقق نمیشه واقعا غم انگیزه.☹️
 
موزیک های خوبی ساختن...
ولی تو دلم مونده باید بگم. :D چه full circle خوبی میشد اگه Mick روی این نسخه هم کار میکرد و مطمئنا یه سفر احساسی و حماسی رو در طول بازی تجربه میکردیم. اینکه میدونیم اگه Mick بود قطعا توی OSTش حس های مرتبط زیادی بین این بازی و DOOM 2016 (و Eternal) ایجاد میکرد، ولی محقق نمیشه واقعا غم انگیزه.☹️
واقعا حیف شد مایک گوردن، شخصیت داد به موزیک های سری جدید doom و همیشه رد و اثرش هست. بعضی track هاش که ماندگار شد کلا توی شاخه ویدئوگیم مثل bfg division یا the only thing they fear is you و...
ولی خب تا اینجای کار finishing move هم خیلی هیجان انگیز بوده کارش.
حالا خیلی وقت پیش یادمه یه خبری اومده بود که id داره با ترنت رزنر برای موزیک های کار بعدیش صحبت میکنه. حالا یا باهاش به توافق نرسیدن، یا اینکه داره روی یه پروژه دیگه کار میکنه و از اونجایی که خواستگاهش quake بوده ممکنه روی نسخه جدید اون کار کنه. البته اینا حدس و گمانه فقط.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or