Multi Platform The Crew Motorfest


TCM_KA_lowRez.jpg

سازنده: Ubisoft Ivory Tover
ناشر: Ubisoft
سبک: Racing
پلتفرم: xbox one, xbox series consoles, ps5, ps4, windows

از اونجایی که بحث های این بازی توی تاپیک نسخه دوم بود و اینکه بازی مورد استقبال اکثریت قرار گرفته لایق یه تاپیک هست این بنده خدا :D
 
چه آپدیتی
خیلی بازی تکمیل میشه با این آپدیت نوامبر
ماکان یه جزیره جدید و مود پلیس بازی free هستش؟
خیلی چیزا نشون دادن همه اینا فقط یه آپدیت باشن عالیه
همش رایگانه.
طبق معمول سیزن پس و... اینها برای یکسری ماشینه فقط.
 
  • Like
Reactions: sms12 and Arios 22
سلام امروز که چلنج ها و ..... ریست شدن
لول پنجاه شدم و برام 50 تا لجند پونت داد اینو برا چی استفاده کنم. جایی ندیدم استفاده رو

Profile - Driver - Legend Points
همونطور که امیر گفت همه رو خرج کن. به نظرم بهترین گزینه ریچ و لاکی هستن اما وقتی داری سامیت میری بریزشون توی Pure و Extra Pump. وقتی هم داری Bullseye یا Slalom میری بریزشون توی Skill. فعلا مجبوری هی ریست کنی اما وقتی پوینتات زیاد بشه و اونایی که واجبن رو فول آپکرید کنی دیگه نیازی به ریست نی.

عجب سامیتی بود سامیت این هفته. خیلی خوب و ریلکس و قشنگ. این Toyota GR Supra LBWK Edition که اضافه شده خیلی ماشین خووبیه. یعنی خدای چسبندگیه. خیلیی باید تلاش کنید که بتونید سر پیچ از کنترل خارجش کنید. واقعا رانندگی باهاش لذتبخشه. کلا ماشینای جدیدی که وارد بازی کردن خیلی خووبن.

اینم دوتا عکس از ریوارد پلت سامیت قبلی.

IMG_20241002_164441_948.jpg IMG_20241002_164439_896.jpg
 
آخرین ویرایش:
آخ‌آخ این پُرش رو گرفتی!😐
برقیه؟خیلی خفنه ، یه دور باهاش زدم خیلی حال کردم باهاش امیدوارم بعدا بشه باز گرفتش 🥲

آره. ورژن سادش تو بازی هست ولی خب این چون ریوارد سامیت بوده خوشگل موشگلش کردن. پرستیژ تیکت راه بیفته میتونی همه رو بگیری فقط باید ببینیم چقدر گرایند لازمه برای جمع کردنشون.
 
امیدوارم تو آپدیت جدید این ایرادات جزیی بازی رو رفع کنن
یکی آیینه ها
بعد هندلینگ ماشین ها مخصوصا تو پیچ ها که اینقدر دریفت نشه
اون حس رانندگی با هر ماشین که قشنگ آدم متوجه فرقشون بشه و فیزیک خودشو داشته باشه عین فورزا هورایزن
و از همه مهمتر صدای موزیک بازی اینقدر کم نباشه و بالانس بشه با بقیه صداها
یه ایرادی هم که سطح درجه سختی بازی داره وقتی لول ۵ می‌زارم نمیدونم چرا هوش مصنوعی نفر اول اصلا هیچ خطایی انجام نمی‌ده و هرچقدر پا به پاش رانندگی می‌کنی بهش نمی‌رسی و اختلاف میندازه دیگه هم تا آخر رقابت نمیشه بهش رسید
 
امیدوارم تو آپدیت جدید این ایرادات جزیی بازی رو رفع کنن
یکی آیینه ها
بعد هندلینگ ماشین ها مخصوصا تو پیچ ها که اینقدر دریفت نشه
کرو کلا تنظیمات پایه ماشینها خیلی کمفرمانی دارن ، این به اضافه تنظیمات سختی و همینطور گیم پد باعث میشه همش دریف کنی.
اینطوری میشه که تو پیچها ماشین به سختی میپیچه و بیشتر که فرمون و گاز میدی میره تو دریفت ولی قابل حله.
حداقل میشه خیلی کمترش کرد.

اگه درست رانندگی میکنی :
یعنی قبل پیچ ترمز میگیری و توی پیچ گاز رو ول میکنی و تخته گاز نمیکنی که ماشین بره تو دریفت یا بیشفرمانی کنه یه عکس از صفحه تنظیمات دسته + سختی بازی بزار تا بگم چیکار کنی.
اون حس رانندگی با هر ماشین که قشنگ آدم متوجه فرقشون بشه و فیزیک خودشو داشته باشه عین فورزا هورایزن
مطمئن باش این از هورایزن هم فیزیک و هم درایوینگ مدل بهتری داره ، تو هورایزن فقط اسیستها رو که خاموش هم میکنی باز هم اسیست داره که جلوگیری میکنه از خیلی موارد.
مثل همین دریفت کردن یا بیش فرمانی و...
نمیگم موتورفست شبیه سازه ولی یه پله از هورایزن تو این موارد بهتره.
ولی خب باید تنظیمات رو انجام بدی ، چون دیفالت نمیدونه که شما به ریسینگ آشنایی و...
این میشه که یه تنظیم کلی برای همه در دسترس میزاره که همه بتونن باهاش کنار بیان.
و از همه مهمتر صدای موزیک بازی اینقدر کم نباشه و بالانس بشه با بقیه صداها
صداها رو که تو تنظیمات میتونی خودت کم و زیاد کنی.

یه ایرادی هم که سطح درجه سختی بازی داره وقتی لول ۵ می‌زارم نمیدونم چرا هوش مصنوعی نفر اول اصلا هیچ خطایی انجام نمی‌ده و هرچقدر پا به پاش رانندگی می‌کنی بهش نمی‌رسی و اختلاف میندازه دیگه هم تا آخر رقابت نمیشه بهش رسید
رابربندینگه خب.
همه رسینگهای آرکید حتی اونهایی که میگن ما سیم هستیم هم دارن این موضوع رو.
 
خیلی دوس دارم بگم McLaren 720S Spider LBWK رو بخرید اما خب قیمتش ۱.۸میلیونه مقداری گرونه اما با اختلاف بهترین مک‌لارن بازیه. یعنی P1 تو این بازی عذاب الهیه. ماشین اصلا قابل کنترل نیست هر چقدر هم که خوب برونید اما این مک‌لارن جدید خیلی خووبه. چسبندگی خوبی هم داره و سر پیچ اصلا اذیت نمیکنه. نکته مثبت دیگش اینه که توی آف‌رود خیلی خوب و استیبل هستش. چیزی که پورشه ۹۱۹ استریت نداره مثلا. کافیه یکم وارد خاک بشید تا ماشین سندروم بی‌قراری بگیره. یه کلیپ بذارم که هم ماشین رو ببینید هم این افکت خوشگل نیترو رو که خیلی دوسش دارم :D اون آندرگلو زیرش هم خیلی خوب شده تو این کلیپ. کلا توی دوتا ایونت آخر از پلی‌لیست جاپون، نورپردازی بازی به شدت خفنه و رنگا خیلی خوشگل‌تر به چشم میان.


View attachment 4_6050773351356437816.mp4
 
کرو کلا تنظیمات پایه ماشینها خیلی کمفرمانی دارن ، این به اضافه تنظیمات سختی و همینطور گیم پد باعث میشه همش دریف کنی.
اینطوری میشه که تو پیچها ماشین به سختی میپیچه و بیشتر که فرمون و گاز میدی میره تو دریفت ولی قابل حله.
حداقل میشه خیلی کمترش کرد.

اگه درست رانندگی میکنی :
یعنی قبل پیچ ترمز میگیری و توی پیچ گاز رو ول میکنی و تخته گاز نمیکنی که ماشین بره تو دریفت یا بیشفرمانی کنه یه عکس از صفحه تنظیمات دسته + سختی بازی بزار تا بگم چیکار کنی.

مطمئن باش این از هورایزن هم فیزیک و هم درایوینگ مدل بهتری داره ، تو هورایزن فقط اسیستها رو که خاموش هم میکنی باز هم اسیست داره که جلوگیری میکنه از خیلی موارد.
مثل همین دریفت کردن یا بیش فرمانی و...
نمیگم موتورفست شبیه سازه ولی یه پله از هورایزن تو این موارد بهتره.
ولی خب باید تنظیمات رو انجام بدی ، چون دیفالت نمیدونه که شما به ریسینگ آشنایی و...
این میشه که یه تنظیم کلی برای همه در دسترس میزاره که همه بتونن باهاش کنار بیان.

صداها رو که تو تنظیمات میتونی خودت کم و زیاد کنی.


رابربندینگه خب.
همه رسینگهای آرکید حتی اونهایی که میگن ما سیم هستیم هم دارن این موضوع رو.
ممنون بابت توضیحات من کلا تنظیمات دسته رو عوض نکردم دیفالت بازی هست کلا این دریفت شدن سر پیچ ها خیلی اذیتم می‌کنه و عصبی میشم


IMG_20241003_192448_276.jpg IMG_20241003_192448_276.jpg IMG_20241003_192448_577.jpg

اینم درجه سختی بازی
IMG_20241003_194145_454.jpg IMG_20241003_194145_039.jpg
 
آخرین ویرایش:
ممنون بابت توضیحات من کلا تنظیمات دسته رو عوض نکردم دیفالت بازی هست کلا این دریفت شدن سر پیچ ها خیلی اذیتم می‌کنه و عصبی میشم

راستی میشه جای دکمه عوض شدن دید ماشین رو از جهت راست به R1 انتقال داد؟ هرچی سعی کردم نشد تو تنظیمات
View attachment 352240View attachment 352241View attachment 352242

از دیفیکالیتی هم عکس بزار.
برم خونه برات مینویسم ، باید تنظیمات خودم رو هم ببینم.
در مورد تیون ماشین هم چندتا نکته میگم که باز هم کمتر دریفت پیش بیاد.

البته گرفتن آپگریدها هم خیلی روی کنترل بهتر ماشینها تاثیر داره ولی به هر حال.
 
  • Like
Reactions: Arios 22 and yar_66
یه توضیح راجع به Pro Settings که هر ماشین داره بگید، یا چندتا از معروف هاشون رو بگید.

اینجا میذاره پرو ستینگ رو برای ماشین‌های مختلف ولی خب شاید با همشون راحت نباشی. بستگی به خودتم داره اما میتونی یه تستی بزنی ببینی راحتی باهاشون یا نه. تمام ماشین‌ها هستن. بعضیاشون فکر کنم چندتا تنظیمات مختلف داشته باشن.

TunerFest
 
  • Like
Reactions: Seventy One
ممنون بابت توضیحات من کلا تنظیمات دسته رو عوض نکردم دیفالت بازی هست کلا این دریفت شدن سر پیچ ها خیلی اذیتم می‌کنه و عصبی میشم


View attachment 352240View attachment 352241View attachment 352242

اینم درجه سختی بازی
View attachment 352246View attachment 352245

در مورد تغییر دکمه ها تو تنظیمات input remapping نتونستی تغییری که میخوای رو بدی؟

ببین اینها تنظیمات منه که یکسریش از خودمه و یکسریش رو چندماه پیش به پیشنهاد چندتا یوتوبر تغییر دادم.
شاید برای همه جواب نده ولی برای من بهترین تنظیمیه که بهش رسیدم.

اما همینجا که هستی ددزون هر سه تابخش رو بزار روی صفر یا نهایتا 5.
ماشین پاسخگوتر میشه و تاخیر کمتری بین دستوراتی که با گیم پد میدی و اعمال شدنشون تو بازی میبینی.

Linearity رو برای استیرینگ بزار روی صفر و برای Throttle روی 20 یا 25.
ترمز مهم نیست.

تو بخش steering زیر دیرکت مود سنس رو بزار یک عدد تو بازه 60 تا 80 و مکس لاک رو هم بزار 60تا 65.
============

اما از این مهمتر بخش Pro settings یا همون تیون کردنه.
مخصوصا برای رکورد زدن و... به راحتی میشه 4-3 ثانیه یا بیشتر اگه خوب تنظیم کنیم تایم بهتر زد.
هدف تیون کردن اینه که ماشین استیبل تر بشه و تو ورود پیچ کم فرمانی و یا تو خروج از پیچ ها بیش فرمانی پیش نیاد که روی تایممون تاثیر داشته باشه.

بازی که شبیه ساز نیست ولی چندتا مورد تو تنظیمات هست که خیلی درش مهمه که رعایت بشه.
  • یک اینکه همیشه سعی کنیم تو خط مستقیم ترمز بگیریم و بعد بپیچیم.
    اگه سعی کنیم هم ترمز بگیریم و هم بپیچیم خب ماشین کونش در میره.
    اما خب بعضی وقتها پیش میاد که این مورد رو رعایت هم میکنیم ولی باز بعد ترمز گیری ماشین بیشفرمانی میگیره و کونش در میره.
    برای این مورد بایدBrake balance رو کمی ببریم به سمت عقب.
    موقع ترمز گیری وزن ماشین میفته روی چرخهای جلو ، کاری که این میکنه اینه که وزن رو موقع ترمزگیری کمی بیشتر انتقال میده به چرخهای عقب و به چرخهای جلو اجازه میده که تحت فشار نرن و بتونن فرمون بگیرن که بتونیم وارد پیچ بشیم.

    وقتی میگم Brake Balance بره عقب منظورم اینه که اون عددش رو ببریم به سمت راس (Rear).
    حالا برعکسش هم به همیش شکله یعنی اگه یه ماشین داریم که بعد ترمزگیری کم فرمانی داره و به زور میخواد وارد پیچ بشه و نمیپیچه باید BB رو کمی بیشتر ببریم به سمت چپ (Front) که وزن بیشتر بیفته رو چرخهای جلو که کمک کنه به چرخش بهتر ماشین.

حالا برای باقی موارد هم همین نکته رعایت بشه یعنی کل داستان ستاپ کردن ماشین درش مهم اینه که کم فرمانی و بیش فرمانی ماشین رو کنترل کنیم.
این برای ماشینهای مختلف متفاوته و نمیشه یک ستاپ رو برای همه ماشینها انجام داد.
باید کمی وقت گذاشت و تست کرد.
مواردی هم که باید بهش دقت کنیم ، Brake Balance , Camber ، Anti Roll bar و Aero هستن.

این چند خط رو نوشتم که یه ایده بهتون بدم.
ولی بخوام کامل توضیح بدم و به باقی موارد مثل Aero , ARB و... بپردازم خیلی سخته که با متن اون رو رسوند.
و هم اینکه چند صفحه باید بنویسم که حوصله سربر میشه.
اما یه گاید ویدئویی خیلی خیلی خوب پیدا کردم که خیلی بهتر میتونه این رو توضیح بده:




کانالش رو بغل کنین کلا برای ماشینهای مختلف هم کلی تنظیمات گذاشته.
اون لینکی که نوید گذاشت هم عالیه.
به راحتی میشه ازشون به عنوان بیس استفاده کرد.

پیشنهاد من اینه که حتما این گاید رو یاد بگیرین و بعد از اون ستاپهای آماده استفاده کنین.
اونطوری میتونین برین تو پروستینگ و به مرور متوجه بشین که چرا طرف فلان کار رو کرده ، میخواسته کدوم قسمت رو بهبود بده و...
یه لطفی هم در حق خودتون کردین چون اگه اینجا اینهارو یاد بگیرین برای همه ریسینگهای دیگه هم به دردتون میخوره.
از آرکیدهای دیگه که بخش تیون کردن دارن مثل هورایزن/TDU و... گرفته تا خفن ترین شبیه سازها.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or