ممنون بابت توضیحات من کلا تنظیمات دسته رو عوض نکردم دیفالت بازی هست کلا این دریفت شدن سر پیچ ها خیلی اذیتم میکنه و عصبی میشم
View attachment 352240View attachment 352241View attachment 352242
اینم درجه سختی بازی
View attachment 352246View attachment 352245
در مورد تغییر دکمه ها تو تنظیمات input remapping نتونستی تغییری که میخوای رو بدی؟
ببین اینها تنظیمات منه که یکسریش از خودمه و یکسریش رو چندماه پیش به پیشنهاد چندتا یوتوبر تغییر دادم.
شاید برای همه جواب نده ولی برای من بهترین تنظیمیه که بهش رسیدم.
اما همینجا که هستی ددزون هر سه تابخش رو بزار روی صفر یا نهایتا 5.
ماشین پاسخگوتر میشه و تاخیر کمتری بین دستوراتی که با گیم پد میدی و اعمال شدنشون تو بازی میبینی.
Linearity رو برای استیرینگ بزار روی صفر و برای Throttle روی 20 یا 25.
ترمز مهم نیست.
تو بخش steering زیر دیرکت مود سنس رو بزار یک عدد تو بازه 60 تا 80 و مکس لاک رو هم بزار 60تا 65.
============
اما از این مهمتر بخش Pro settings یا همون تیون کردنه.
مخصوصا برای رکورد زدن و... به راحتی میشه 4-3 ثانیه یا بیشتر اگه خوب تنظیم کنیم تایم بهتر زد.
هدف تیون کردن اینه که ماشین استیبل تر بشه و تو ورود پیچ کم فرمانی و یا تو خروج از پیچ ها بیش فرمانی پیش نیاد که روی تایممون تاثیر داشته باشه.
بازی که شبیه ساز نیست ولی چندتا مورد تو تنظیمات هست که خیلی درش مهمه که رعایت بشه.
- یک اینکه همیشه سعی کنیم تو خط مستقیم ترمز بگیریم و بعد بپیچیم.
اگه سعی کنیم هم ترمز بگیریم و هم بپیچیم خب ماشین کونش در میره.
اما خب بعضی وقتها پیش میاد که این مورد رو رعایت هم میکنیم ولی باز بعد ترمز گیری ماشین بیشفرمانی میگیره و کونش در میره.
برای این مورد بایدBrake balance رو کمی ببریم به سمت عقب.
موقع ترمز گیری وزن ماشین میفته روی چرخهای جلو ، کاری که این میکنه اینه که وزن رو موقع ترمزگیری کمی بیشتر انتقال میده به چرخهای عقب و به چرخهای جلو اجازه میده که تحت فشار نرن و بتونن فرمون بگیرن که بتونیم وارد پیچ بشیم.
وقتی میگم Brake Balance بره عقب منظورم اینه که اون عددش رو ببریم به سمت راس (Rear).
حالا برعکسش هم به همیش شکله یعنی اگه یه ماشین داریم که بعد ترمزگیری کم فرمانی داره و به زور میخواد وارد پیچ بشه و نمیپیچه باید BB رو کمی بیشتر ببریم به سمت چپ (Front) که وزن بیشتر بیفته رو چرخهای جلو که کمک کنه به چرخش بهتر ماشین.
حالا برای باقی موارد هم همین نکته رعایت بشه یعنی کل داستان ستاپ کردن ماشین درش مهم اینه که کم فرمانی و بیش فرمانی ماشین رو کنترل کنیم.
این برای ماشینهای مختلف متفاوته و نمیشه یک ستاپ رو برای همه ماشینها انجام داد.
باید کمی وقت گذاشت و تست کرد.
مواردی هم که باید بهش دقت کنیم ، Brake Balance , Camber ، Anti Roll bar و Aero هستن.
این چند خط رو نوشتم که یه ایده بهتون بدم.
ولی بخوام کامل توضیح بدم و به باقی موارد مثل Aero , ARB و... بپردازم خیلی سخته که با متن اون رو رسوند.
و هم اینکه چند صفحه باید بنویسم که حوصله سربر میشه.
اما یه گاید ویدئویی خیلی خیلی خوب پیدا کردم که خیلی بهتر میتونه این رو توضیح بده:
کانالش رو بغل کنین کلا برای ماشینهای مختلف هم کلی تنظیمات گذاشته.
اون لینکی که نوید گذاشت هم عالیه.
به راحتی میشه ازشون به عنوان بیس استفاده کرد.
پیشنهاد من اینه که حتما این گاید رو یاد بگیرین و بعد از اون ستاپهای آماده استفاده کنین.
اونطوری میتونین برین تو پروستینگ و به مرور متوجه بشین که چرا طرف فلان کار رو کرده ، میخواسته کدوم قسمت رو بهبود بده و...
یه لطفی هم در حق خودتون کردین چون اگه اینجا اینهارو یاد بگیرین برای همه ریسینگهای دیگه هم به دردتون میخوره.
از آرکیدهای دیگه که بخش تیون کردن دارن مثل هورایزن/TDU و... گرفته تا خفن ترین شبیه سازها.