Spencer: سعی ما بر بازیابی اعتماد است نه شکست Sony

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
spencer-xbox-one-team-focused-on-regaining-fan-trust-not-beating-ps4-144439864078.png




Xbox One در حال فروش است و مایکروسافت توانسته بخشی از جایگاه گذشته خود را بازیابد، اما آیا این شرکت دوباره می‌تواند به وضعیتی بازگردد که با سونی در زمینه فروش رقابت کند؟


این سوالی است که مطمئنن به دفعات از رئیس بخش Xbox، پرسیده شده است اما اینبار Phil Spencer در مصاحبه‌ای در Geekwire Summit 2015 به تشریح این موضوع پرداخت.
او توضیح داد که در طی 18 ماه مدیریتش، دیدگاهش عوض شده و حالا تمرکز را بر روی بازیابی اعتماد مشتریان و وجه برند Xbox، با راه اندازی طرح‌هایی مثل Backward Compability، گذاشته است، هر چند ممکن است هیچ وقت Xbox One به رقیبش نرسد:
"من در ابتدا با شعارهایی مثل 'ما می‌خواهیم برنده شویم' شروع کردم اما بلافاصله متوجه شدم که شما تنها می‌توانید عوامل خود را کنترل کنید. سونی با Playstation 4 به موفقیتی کم نظیر دست یافتند اما برای من، به عنوان رئیس Xbox کار با تیم و مجموعه طرفداران Xbox بسیار سودمند بود تا بر روی محصولمان تمرکز کنیم. "
البته طبیعی است که وقتی جایگاه اول برای شما نیست، متواضع باشید اما اسپنسر معتقد است که مایکروسافت به درک این موضوع رسیده که جای تمرکز بر جنگ بین کنسولی، بر روی محصول خود تمرکز کند:
این 18 ماه برای من حامل تغییرات زیادی بود. اگر دقت کنید من خیلی کمتر درباره‌ی رقابت صحبت می‌کنم. مردم می‌گویند 'شما در حال باختن هستید، پس هیچ وقت نمی‌توانید دوباره به عرصه رقابت بازگردید'. به نظرم درستی این مسئله در آینده مشخص خواهد شد. اگر هم روزی برنده از عرصه بیرون آمدیم، دوست دارم با روند فعلیمان باشد. همه چیز درباره‌ی بازی‌ها و نحوه‌ی رفتار با مشتریانمان است."
اما آیا Xbox One بر Playstation 4 غلبه خواهد کرد؟
"من نمی‌دانم. مدت زمان این نسل... سونی محصول بسیار خوبی دارد و بسیار جلوتر از ما هستند اما من از وضعیت فعلی بازی و لاین-‌آپمان راضی هستم."
اسپنسر سپس به سراغ روزهای اول سمتش می‌رود، روزهایی که مایکروسافت از هر طرف مورد هجمه قرار می‌گرفت و مجبور شد سیاست‌هایش را به طور کامل تغییر دهد:
"چیزی که من در آن زمان دست کم گرفتم، تاثیر بسیار مخربی بود که وضعیت عرضه Xbox One بر روی تیم ما در ردموند گذاشته بود. آن‌ها به اندازه‌ی طرفدارنمان ضربه خورده بودند . من نشستم و به چندین هزار نفر فکر کردم، مردمی که با چند جمله و فکر اشتباه، زحمات شبانه روزیشان که 3 سال هم طول کشیده بود، هدر می‌رود. سپس شما از خود می‌پرسید ' چرا من این کار را انجام می‌دهم وقتی یک نفر با حرف‌هایش تمامی زحماتم را بر باد می‌دهد؟'"
اسپنسر علاوه بر بازیابی اعتماد طرفداران باید جلوی از هم پاشیدگی تیم خود را هم می‌گرفت:
وقتی که من می‌بینم تیمم از گروهی که رهبریت رئیس خود را زیر سوال می‌برد، به تیمی تبدیل شده که از طرفداران انرژی می‌گیرد و خوشحال است، خوشحال می‌شوم چرا که این تیم قادر به ارائه کارهای خارق‌العاده است. تیم ما در ابتدای موضوع Backward Compability هیچ ایده‌ای از آن نداشت، سپس ما چند مهندس را فرستادیم و راهش را کشف کردند. شما چگنه می‌خواهید کدها را از PowerPC به X86 منتقل کنید در حالی که بدون آن عملا کار غیر ممکن است؟ آن‌ها به این موضوع دست پیدا کردند. من هیچ وقت پایداری شرکتمان را زیر سوال نمی‌برم اما این را می‌دانم که اعضای تیم ما نه از شکست دادن سونی، بلکه از جلب بیشترین تعداد مشتری انرژی می‌گیرند."
او با این مسئله که کارهای زیادی پیش رو دارند بحث را خاتمه می‌دهد:
"آیا ما به صورت کامل وضعیتمان را بازیابی کرده‌ایم؟ من نسبت به وضعیت فعلیمان دید مثبتی دارم اما در نشستی که با مدیران Gamestop داشتم، و یک جلسه هم با 5000 مدیر دیگر Gamestop خواهم داشت، به من می‌گویند هنوز مشتریان در مورد عدم اجرای بازی‌های استفاده شده یا دست دوم صحبت می‌کنند. برای اینکه شفاف صحبت کرده باشیم، کنسولمان بازی‌های دسته دوم را اجرا می‌کنند اما مسئله اینجاست که در ذهن مشتری همیشه حرف اول خواهد ماند. بازیابی این اعتماد بسیار سخت خواهد بود."


شما چه فکر می‌کنید؟ آیا پس از گذشت 18 ماه و 2 E3، آیا فکر می‌کنید فیل اسپنسر پتانسیل رهبری تیم و رساندن Xbox به رقیب خود را دارد؟



منبع
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
کلا ملت فکر میکنند اگر مایکروسافت به صنعت کنسول وارد نمی شد الان ما بازی انلاین و شبکه انلاین نداشتیم:d اینایی که گفتم کیمیا گری نیست که از عهده یک نفر مثل مایکروسافت بر بیاد. مایکرو نبود یکی دیگه این قابلیت ها را به صنعت اضافه می کرد. بماند که سگا قبل از همه به این زمینه وارد شده بود. خیلی خنده داره که فکر کنیم اگر xbl xbla نبودند الان سونی یا حتی نینتندو شبکه انلاین و بازی چند نفره انلاین نداشتند. اگر به این شکل نگاه کنیم. اگر نینتندو و اتاری نبودند الان بازی انحصاری وجود خارجی نداشت:d ولمون کنید تو رو خدا:

این درسته سگا زودتر از همه وارد این بخش شد با دریمکست اما تا اونجا که من یادمه PS2 هم آنلاین داشت من خودم چندتا بازی تست کردم متاسفانه اون زمان اینترنت اشغال ما جواب بازی درست درمون نمیداد حالا هم نمیدونم چطور آنلاین گیمینگ به xbox و ماکروسافت بسته شده خدا میدونه در اصل 2 شرکت زودتر وارد این بخش شده بودن .
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,581
نام
Mehrdad
این درسته سگا زودتر از همه وارد این بخش شد با دریمکست اما تا اونجا که من یادمه PS2 هم آنلاین داشت من خودم چندتا بازی تست کردم متاسفانه اون زمان اینترنت اشغال ما جواب بازی درست درمون نمیداد حالا هم نمیدونم چطور آنلاین گیمینگ به xbox و ماکروسافت بسته شده خدا میدونه در اصل 2 شرکت زودتر وارد این بخش شده بودن .

دقیقا همینطوره. فکر کنم یکی از بازی هایی که از این قابلیت استفاده می کرد gt4 بود. اصلا اینا همه به کنار. تو زمانه ای که یخچال فریزر ها هم انلاین شدند و زندگی بدون اینترنت مفهوم نداره واقعا خنده داره که وجود psn nintendo eshop و غیره را مدیون xbl xbla بدانیم:d یعنی سران ps و باقی هیچوقت به فکر شبکه انلاین نمی افتادند اگر xbox به وجود نمی امد:d
---
بهترین مسئله برای سونی و نینتندو اینه که مسئولین xbox هم مثل فن هاش تو این سایت نقطه قوت xbox را کلود ایزور سارفیس و فلان اینا بدانند(که فکر نمی کنم اینطور باشه). جدا بعد از موفقیت ps4 و شکست x1 هنوز به این نتیجه نرسیدید که مهم ترین رکن یک کنسول بازی و سخت افزار خود کنسول؟ بله شاید اینهایی که میفرمایید نسل 10 مهم باشند. ولی در حال حاضر زیاد به چشم نمیان. مطمئن هم باشید در اینده اگر بازار به این مسائل علاقه نشان بده سونی و نینتندو هم به این بخش ها وارد میشند با قدرت هم وارد میشند. کما اینکه همین الان سونی با psnow در حال سنجش بازار کلود برای اینده هست.
 

AGHA FARIBORZ

کاربر سایت
Jan 24, 2015
458
نام
(master)استاد
فقط میتونم بگم امیدوارم که این نسل ماکروسافت شکست سختی بخوره تا بفهمه که ما اینترنت درست و حسابی نداریم و از همین الان برای نسل بعد ماستاش رو کیسه کنه
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
در اینکه وضعیت X1 خوب شده و بهتر هم میشه شکی نیست ودر نهایت فکر میکنم بازار اصلیش یعنی امریکا رو پس بگیره ولی در اسیا و اروپا و فروش کلی ... مگر اینکه معجزه ای رخ بده !
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
بالا برید پایین بیاید نمی تونید تاثیر بسیار شدید لانچ افتضاح تو وضعیت قعلی XO و فروش نجومی PS4 (که به عقیده من اصلا حقش نیست!) رو نادیده بگیرید یا ناچیز جلوه بدید!
نمیگم تو وضعیت فعلی فقط همین عامل دخیل بوده نه، اما مطمئننا بیشترین تاثیر داشته این حقیقت هست! بعد از این عامل هم بدون شک بحث رزولوشن بیشترین تاثیر رو گذاشته و همچنان می زاره، قبل از شروع نسل اصلا هیچ کس نمی دونست رزولوشن چی هست، اما بلافاصله بعد از عرضه اولین بازی (هیچوقت یادم نمیره BF 4 بود) این بحث مثل بمب صدا کرد! اختلافی که با چشم خیلی سخت شاید دیده بشه خیلی خیلی بزرگ شد و همچنان به قوت باقی هست تا جایی که خیلی ها شاید تا همین الان هم XO رو در حد کنسول های نسل قبل بدونند و تو این زمینه نسبت بهش اعتماد نداشته باشند.
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
بالا برید پایین بیاید نمی تونید تاثیر بسیار شدید لانچ افتضاح تو وضعیت قعلی XO و فروش نجومی PS4 (که به عقیده من اصلا حقش نیست!) رو نادیده بگیرید یا ناچیز جلوه بدید!

هر پلتفرمی به اندازه حقش می‌فروشه. اگه سونی تونسته با استفاده سیاست‌هایِ افتضاحِ مایکروسافت اوضاع رو به سودِ خودش کنه، یعنی حقش هست که بیشتر بفروشه.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
یه عده جوری از تاثیر سیاست‌های غلظ ماکرو در قبال فروش زیاد PS4 حرف میزنن که انگار هر کی ندونه ماکرو 4 نسل پیش به خاطر سیاست‌های درستش از سونی جلو بوده! این نسل چون بد عمل کرده سونی تونسته زیاد بفروشه. عجب...
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
سرمایه گذاری روی عناوین Third Party چیزی هست که سونی کلا باهاش وارد صنعت شد و از همون اول رقیباشو کنار زد. این نشون میده یا اون زمان ها یادتون نمیاد و کلا از 360 به اینور با کنسول و جنگ کنسولی آشنا شدین یا اینکه عشق مایکرو مانع از به یاد آوردن اون زمان ها میشه :D

به جای صحبت از اون زمانها (!) و به چالش کشیدن حافظه من و ... صحبت از گودرز و شقایق اول درسهاتون رو درست یاد بگیرید. سرمایه گذاری روی عناوین 3rd Party و انحصاری کردن کاملشون خیلی قبل تر از ورود PS به دنیای کنسول‌ها انجام میشد، کاری که مایکروسافت در نسل قبل کرد خریدن حق تبلیغ و محتوای اضافه (DLCها) بازیهای مولتی پلتفرم برای کنسول خودش بود (مثل CoD) و اجازه نمیداد این بازیها توی کنفرانس‌ها، تبلیغات و ... شرکت دیگه‌ای تبلیغ بشن. این کاری هست که سونی این نسل داره با Destiny و CoD و ... انجام میده و دوستان ازش با غرور یاد میکنن.

در مورد XBox و live و .... :D هم، من الان دقیقا همن طوری بازی میکنم که زمان PS1 و 2 بازی میکردم (مگر اینکه منظورت این باشه که کلا آنلاین شدن رو مدیون مایکرو هستیم که... :D) برعکس این مایکروسافت بود که اول نسل فکر کرد صنعت گیم و کنسول رو به هر طرفی بخاد میتونه بکشه که سیلی خوبی از گیمرا خورد (مثل اوایل PS3)

Xbox Live یعنی آنلاین شدن؟! Xbox Live یک سرویس هست دوست عزیز، سرویسی که اجازه داشتن لیست دوستان، پارتی/ویس چت و ... رو میده و مهمترین چیزی که آورد این بود که هر کاربر برابر بود با یک هویت یا ID. گذاشتن محتویات قابل دانلود، آپدیت بازیها و ... آپدیت سیستم عامل کنسول و قابلیتهاش و ... همه اینها از صدقه سر Xbox Live بودن و هستن؛ اینها رو XBL به نورم تبدیل کرد. سگا دید خوبی نسبت به آینده داشت اما توان و دید کامل و لازم برای اعمال تغییرات رو نداشت (اول از dial-up استفاده کردن و ساپورتشون از شبکه‌های باند پهن هم به دلیل فراگیر و مناسب نبودن برای بازیها شکست خورد) . PS2 هم که از ابتدا اصلاً همون قابلیت آنلاین شدن رو هم نداشت و در ادامه هم از همون dial-up استفاده کرد. این مایکروسافت بود که همه چیز رو سر جای خودش گذاشت و به شکل امروزی درآورد. دوران مدرن بازی آنلاین روی کنسولها رو مایکروسافت تعریف و شروع کرد. این یه فکته و نه شما نه هیچ دوست دیگه‌ای نمیتونه این فکت رو تغییر بده.

جواب این بخشم که مسلما نخواهم داد. چون همون پیچش معروف رو شاهد هستیم ولی اینبار با جملات گنگ تر :D امیدوارم متوجه بشید که تو صنعت کنسول حداقل این نسل فقط چیزایی مثل تومب ریدر و تایتنفال و فرست پارتی های انحصاری و برابر کردن کیفیت third party راه ادامه جنگ برای مایکرو هست نه تخریب پذیری کرکداون. اینا در اولویت های 4-5 ببعد هستن. همونطور که اسپنسر هم مرتب به این موضوعات اشاره میکنه :D

یکی از انواع جواب ندادن اینه که 2-3 خط تایپ کنی ولی در عمل هیچ حرف خاصی برای زدن نداشته باشی، که مسلماً جواب نیست.

الان CrackDown3 یک 1st Party انحصاری نیست یا تخریب پذیریش چیزی هست که بشه تو بازیهای دیگه پیدا کرد؟! وقتی همون DF میاد چنین مقاله‌ای رو در مدح فیزیک UC4 مینویسه اونوقت فیزیک منحصربفرد و کل CD3 میشن اولویت 4-5؟ یا شما فکر کردید که کل این تکنولوژی و ... رو ساختن تا فقط یک بازی رو باهاش ساپورت کنن؟! یا قدرت تصور ندارید یا حافظه چون اصلاً نمیدونید که همون TitanFall، Halo 5 و ... از همین سیستم کلود (منتهی برای AI و Dedicated Servers) استفاده میکنن و در آینده هم خیلی کارهای دیگه رو میتونن با این تکنولوژی انجام بدن؟! شما از کدوم سیاره اومدی که انقدر حرف توی دهن اسپنسر و مایکروسافت میذاری؟!

نقل قول هم نکنی خوشحال میشم چون واقعا بحثی جوری پیش نمیره که بشه ادامش داد، حداقل تو تاپیک

من برای خوشحال کردن کسی بحث نمیکنم، پس انتظار خوشحال شدن نداشته باش.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
کلا ملت فکر میکنند اگر مایکروسافت به صنعت کنسول وارد نمی شد الان ما بازی انلاین و شبکه انلاین نداشتیم:d اینایی که گفتم کیمیا گری نیست که از عهده یک نفر مثل مایکروسافت بر بیاد. مایکرو نبود یکی دیگه این قابلیت ها را به صنعت اضافه می کرد. بماند
با اون تیکه که درشت کردم باید بگم تمام مخترعین جامعه بشری و ارزشون را تو کل تاریخ زیر سوال بردی . باریکلا !
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
یه عده جوری از تاثیر سیاست‌های غلظ ماکرو در قبال فروش زیاد PS4 حرف میزنن که انگار هر کی ندونه ماکرو 4 نسل پیش به خاطر سیاست‌های درستش از سونی جلو بوده! این نسل چون بد عمل کرده سونی تونسته زیاد بفروشه. عجب...

نسل قبل هم مایکروسافت فقط مدتی جلو بود....هیچوقتم فاصله X360 با PS3 اندازه فاصله PS4 با Xone نبود....برای همین خود اسپنسر هم قبول داره که شکست دادن سونی الان دیگه خیلی سخت شده....فاصله 2 برابر اونم زمانی که دوتا کنسول توی یک زمان عرضه شدن و کم و بیش از هر لحاظ یکی هستن خیلی فاحش هستش.....

- - -ویرایش - - -

بالا برید پایین بیاید نمی تونید تاثیر بسیار شدید لانچ افتضاح تو وضعیت قعلی XO و فروش نجومی PS4 (که به عقیده من اصلا حقش نیست!) رو نادیده بگیرید یا ناچیز جلوه بدید!
نمیگم تو وضعیت فعلی فقط همین عامل دخیل بوده نه، اما مطمئننا بیشترین تاثیر داشته این حقیقت هست! بعد از این عامل هم بدون شک بحث رزولوشن بیشترین تاثیر رو گذاشته و همچنان می زاره، قبل از شروع نسل اصلا هیچ کس نمی دونست رزولوشن چی هست، اما بلافاصله بعد از عرضه اولین بازی (هیچوقت یادم نمیشه BF 4 بود) این بحث مثل بمب صدا کرد! اختلافی که با چشم خیلی سخت شاید دیده بشه خیلی خیلی بزرگ شد و همچنان به قوت باقی هست تا جایی که خیلی ها شاید تا همین الان هم XO رو در حد کنسول های نسل قبل بدونند و تو این زمینه نسبت بهش اعتماد نداشته باشند.

چرا این حرفو میزنی آقا؟ نسل پیش هم اگر اوایل سال 2007 رو به یاد داشته باشید، نصف مقاله ها و نقد ها راجع به این بود که بازیها از قدرت گرافیکی پایینتری، رزولوشون ضعیفتری یا حتی نور پردازی ضعیفتری روی PS3 به نسبت X360 برخوردار هستند و این خودش کلی نقطه مانور بود. من خودم به شخصه یادمه وقتی The Darkness رو توی Xbox دوستم دیدم خیلی ضد حال خوردم که چرا اینقدر نور توی نسخه PS3 ضعیفتر کار شده روش.....به روی خودم نیاوردم ولی یادمه همه راجع به این تفاوتا حرف میزدن....وقتی این حرفا تموم شد که بازیهای انحصاری سونی از 2008-2009 از لحاظ کیفیت گرافیکی غورت دادن بازیهای X360 رو.....قبلش همه ایمان داشتن به برتری کنسول مایکروسافت، یه تعدادی فقط مثل من چشم امیدمون رو به سونی دوخته بودیم و نگذاشتیم ایمانمون بلغزه :d



به شخصه کنسول مایکروسافت رو من خیلی هم مطابق با نسل حاظر میبینم....ولی یه سری نکاتی که همیشه راجع به مایکروسافت وجود داشت اذیتم میکنه......اولیش این سایز عجیب غریب و به شدت ناخوشایند کنسول، از لحاظ طراحی سونی کلا همه چیز رو خوش دست تر از بقیه شرکت ها میزنه ولی فرق طراحی کنسول دو شرکت به شدت توی دوتا لول مختلف قرار دارن....دوم اینکه دسته کنسول هنوز باطری قلمی میخوره:| (بعد از نزدیک 10 سال جایگزین شدن باطری قلمی توسط باتری لیتیومی)......و آخر از همه....اکثر بازیهای خوب که روی هردو کنسول میان، خب همه دنبال اینن که روی کدوم کنسول بازی بهتر اجرا میشه....من ازون تایپ آدما نیستم که به رزولوشون و فریم ریت پیله کنم، برای من حداقل معیار سنجش نیست.....این وسط فقط باقی میمونن بازیهای انحصاری که خب....مایکروسافت خودش رو خفه هم بکنه تا آخر این نسل هنوز فاصله داره تا استدیو های Top اش بتونن با استدیو های Top سونی سر شاخ بشن.....و فراتر از اینکه سونی بازیهای انحصاری خاص تری در اختیار آدم میگذاره....همین Bloodborne نمونه بارزش توی این نسل.....همین امروز بعد از 2 سال بازی کردن نسخه اصلی DS II روی PS3 نشستم نسخه ریمستر رو روی PS4 بازی کردم و بعد از مقایسه دوتا بازی شاخ در آوردم.....DS یه بازی وحشتناک فوق العاده بود....ولی Bloodborne کاملا یه سر و گردن بالاتر قرار میگیره....

- - -ویرایش - - -

این درسته سگا زودتر از همه وارد این بخش شد با دریمکست اما تا اونجا که من یادمه PS2 هم آنلاین داشت من خودم چندتا بازی تست کردم متاسفانه اون زمان اینترنت اشغال ما جواب بازی درست درمون نمیداد حالا هم نمیدونم چطور آنلاین گیمینگ به xbox و ماکروسافت بسته شده خدا میدونه در اصل 2 شرکت زودتر وارد این بخش شده بودن .

اون موقع نسل اول ADSL وارد ایران شده بود....یه هارد مودم وصل میکردیم، کلی هم دردسر داشت کانکت شدن ولی به عنوان اولین تجربه آنلاینم MGO :d واقعا عشق بود.....تازه اون موقع هم برعکس گفته دوستان توی ایران حداقل تعداد گیمرهایی که با XBOX !!! یا هرچیز دیگه ای آنلاین بازی کنن، یه چند دهمی از 0 بالاتر بود

- - -ویرایش - - -

تیم Xbox الان فرصتها و موقعیتهایی رو پیش روی خودش داره که تیم PS نداره. از آوردن بازیهای مستقل ID@Xbox و انحصاریش روی W10 گرفته تا قابلیتهایی مثل Cross-Play و Cross-Buy و ... بین این بازیها روی W10 و XB1 و قابلیت استریم بازیهای XB1 رو W10 و به زودی ساپورت XB1 از کیبورد و ماوس (به صورت رسمی) که شاید با استریم بازیها از PC به XB1 هم همراه بشه. همین مورد خودش میتونه افرادی رو که روی W10 سرمایه گذاری کردن (با خرید بازی) ترقیب کنه که برن سمت XB1. یا با درآمد بیشترشون از فروش بازیها روی W10 خواهند توسنت سرمایه گذاری بیشتری روی بازیهای آینده XB1 بکنن و بازیهای با کیفیت تر و بیشتری رو تولید کنن.

همه مشکلات با پرتاب کردن پول به سمتشون حل نمیشه....
Cross buy& Cross play از زمان PS3 و Vita هم وجود داشتن.....شاید الان من ده تا بازی از PSn خریداری کرده باشم که با دوتا کنسول بتونم بازیشون کنم ولی فقط روی یه کنسول بازی میکنمشون....(قابلیت آنچنان Game changer ای نیستش) قضیه ساپورت بازیهای مستقل هم که سونی خییلی قبل تر از مایکروسافت با روش هوشمندانه تری شروع کرد، الان بیشتر بازیهای مستقل خوب روی کنسول سونی هستن نه مایکروسافت (با این وجود به عنوان یه گیمر درصد اهمیت چنین بازیهایی توی ذهن من زیر 10% هستش)
گذاشتن ماوس و کیبورد روی کنسول هم یه جوک هستش، یه جوکی که خیلی هم بامزه نیست.....خب کسی که میخواد با ماوس و کیبورد بازی کنه چرا برسه سراغ کنسول، PC خودش رو داره دیگه.....یه جورایی میشه حکایت Move و کینکت....و کنترلر کزایی Wii U ......کنسول گیمر اون دسته رو با هیچی عوض نمیکنه.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
در اینکه وضعیت X1 خوب شده و بهتر هم میشه شکی نیست ودر نهایت فکر میکنم بازار اصلیش یعنی امریکا رو پس بگیره ولی در اسیا و اروپا و فروش کلی ... مگر اینکه معجزه ای رخ بده !

این اتفاق ابدا نخواهد افتاد! به چند دلیل.

اول از همه اینکه آمریکا در یک مقیاس کلی هیچ وقت بازار مایکروسافت نبوده. صرفا 360 تو آمریکا ترکوند. که انم ماحصل دلایلی بود که دیگه الان هیچ کدومشون برای مایکرو وجود نداره و در عوض همه اون عوامل به نفع سونی تغییر کردن. مثل قرار دادهای انحصاری با ترد پارتی های محبوب بزرگ مثل CoD. اگه تو آمریکا مردم بیشتر 360 میخریدن حتم یقین دلیلش عشق مفرط اونها به چشم و ابروی مایکروسافت نبوده. الان دیگه اون جو قدیمی که میگفت "Xbox کنسول شوتر بازهاست" وجود نداره. سونی جایگاه خودش رو پس گرفته.

دوم اینکه مایکروسافت اصلا چنین برنامه ای نداره و خودشون هم دارن به دوم بودن عادت میکنن. تسخیر بازار آمریکا نیازمند یه برنامه منسجم فروشه. اما تنها کاری که مایکرو میکنه جمع کردن همه انحصاری برای آخر ساله. سورپرایزش هم یه سری انحصاری زمانی. اینجوری شاید دو ماه آخر سال به مقدار کمی تو آمریکا بهتر بفروشه اما نه این رقم اختلاف قابل توجه هست و نه کاری از پیش میبره. چون در عوض باقی ماه های سال سونی اوله! ضمن اینکه سونی با کاهش قیمتی که داد و البته باندل های خوبش میتونه جلوی مایکروسافت رو بگیره. یعنی دیگه خبری از اختلاف فروش آنچنانی نخواهد بود. چون باندل های مایکروسافت هم خیلی دندون گیر نیستن و بعضا مزخرف یا صرفا خوبن.

مساله آخر هم اینه که PS4 از امسال تازه قدرت واقعیش رو نشون میده. کاهش قیمت+عرضه این همه انحصاری فوق خفن باعث میشن 2016 برای PS4 و برند پلی استیشن یه سال به یاد موندنی بشه. میتونید بوکمارک کنید. PS4 امسال به لطف انحصاری های بزرگی مثل UC4 و Horizon و .... رسما منفجر میکنه. دقیقا به همین دلیل هست که خود مایکروسافت هم شکست رو پذیرفته و اسپنسر خیلی شیک و مجلی میاد اقرار به این مساله میکنه و با زبون بی زبونی اعتراف میکنه نمیتونن به سونی و PS4 برسن و هدفشون یه چیز دیگس. که البته همه این صحبت ها هم صرفا حرف های قشنگ قشنگه.

من قبلا گفتم رقابت X1 با Wii U هست و اینا نمیتونن به PS4 برسن به مزاق خیلی ها خوش نیومد. اما با امدن NX این مساله جدی تر هم میشه. ببینید کی گفتم!
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
همه مشکلات با پرتاب کردن پول به سمتشون حل نمیشه....
Cross buy& Cross play از زمان PS3 و Vita هم وجود داشتن.....شاید الان من ده تا بازی از PSn خریداری کرده باشم که با دوتا کنسول بتونم بازیشون کنم ولی فقط روی یه کنسول بازی میکنمشون....(قابلیت آنچنان Game changer ای نیستش) قضیه ساپورت بازیهای مستقل هم که سونی خییلی قبل تر از مایکروسافت با روش هوشمندانه تری شروع کرد، الان بیشتر بازیهای مستقل خوب روی کنسول سونی هستن نه مایکروسافت (با این وجود به عنوان یه گیمر درصد اهمیت چنین بازیهایی توی ذهن من زیر 10% هستش)
گذاشتن ماوس و کیبورد روی کنسول هم یه جوک هستش، یه جوکی که خیلی هم بامزه نیست.....خب کسی که میخواد با ماوس و کیبورد بازی کنه چرا برسه سراغ کنسول، PC خودش رو داره دیگه.....یه جورایی میشه حکایت Move و کینکت....و کنترلر کزایی Wii U ......کنسول گیمر اون دسته رو با هیچی عوض نمیکنه.

بزرگترین و مهمترین چیزی که از فروش بازیهای XB1 روی W10 عاید کنسول گیمرها خواهد شد اینه که درآمدهای ناشی از فروش بیشتر بازیها روی W10 صرف ساخت بازیهای بهتر و بیشتر برای XB1 (و احتمالاً در برخی موارد W10) خواهند شد. این دقیقاً همون چیزی هست که شرکتهای بازیسازی با ساختن بازیهاشون برای چند پلتفرم بهش میرسن، درآمد بیشتر. من هم بخاطر همین درآمد بیشتر گفتم مایکروسافت میتونه سرمایه گذاری بیشتری روی بازیهای انحصاری بکنه و عناوین بیشتر و با کیفیت تری بسازه (این دقیقاً چیزی هست که اسپنسر گفته و پیش بینی من نیست). این سیاست در نهایت هم به نفع دارندگان W10 هست و هم XB1 دارها.

حالا در این بین دو تا قابلیت Cross-Buy و Cross-Play هم هستن که به ترتیب به منسجم تر شدن اکوسیستم Xbox در محصولات مایکروسافت (که برای یک مصرف کننده W10 خرید XB1 یا حتی کنسول بعدی مایکروسافت رو منطقی تر جلوه میده، چون سرمایه گذاری بیشتری روش انجام داده) و به فراگیر شدن سرویسهای مایکروسافت کمک میکنن. هر دو اینها در کنار هم مهم هستن و نمیشه نادیده گرفتشون. مسلماً اگر شما روی یک سیستم عامل خاص سرمایه گذاری کرده باشید (ios یا Android) در زمان خرید گوشی بعدیتون هم احتمال بیشتری داره که باز سمت همون سیستم عامل و سرویسها برید. مثال PS3 و Vita دقیقاً به این شکل نیست. ساخت بازی برای این دو تا پلتفرم کاملاً متفاوت هست (دردسر بیشتر بازیساز)، توان سخت افزاری اینها متفاوت هست (محدودیت در ساخت و طراحی بازی)، یک سیستم عامل مشترک ندارن و بازیهاشون هم تحت یک سیستم عامل مشترک نیستن (بر خلاف ویندوز که با نسخه های قبلیش سازگاری داره) و ... . و در نهایت ساخت بازی مشترک بین XB1 و W10 باید به مراتب ساده تر باشه (یک انجین، یک سیستم عامل، یک API و ...).

ضمن اینکه با داشتن یک چنین پلتفرمهایی (XB1 احتمالاً حدود 15 میلیون و W10 هم الان و بعد از سه ماه 110+ میلیون کاربر داره) تا چند ماه دیگه ممکنه (بسیار محتمل هست) که انتخاب اول بازیسازهای مستقل ترکیب XB1&W10 باشه. هر دوی اینها پلتفرمهای جوانی هستن و چندین سال عمر پیش روی خودشون خواهند داشت و به مراتب وسوسه کننده تر از ترکیب PS3&Vita&PS4 هستن. PS4 الان حدود 10-15 میلیون (اگر دست بالا رو بگیریم) بیشتر از XB1 فروخته ولی XB1 تنها جایی نیست که شرکت کنندگان در برنامه ID@Xbox میتونن بازیهاشون رو لانچ کنن. پس این هم باز یک مزیت دیگه برای مایکروسافت محسوب میشه.

بحث دیگه هم استریم بازیها از XB1 به PC هست و با اومدن قابلیت استفاده از کیبورد و موس روی XB1 استریم از PC به XB1 هم عملی خواهد شد. این یکی از قابلیتهای Steam Machine ها هستش و مسلماً خیلی از PC گیمرها از چنین قابلیتی استقبال خواهند کرد. از طرفی ممکنه بازیهایی هم بیان یا معرفی بشن که فقط با موس و کیبورد روی XB1 قابل بازی باشن (یکم بعید بنظر میرسه ولی دور از ذهن نیست).
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
این اتفاق ابدا نخواهد افتاد! به چند دلیل.

اول از همه اینکه آمریکا در یک مقیاس کلی هیچ وقت بازار مایکروسافت نبوده. صرفا 360 تو آمریکا ترکوند. که انم ماحصل دلایلی بود که دیگه الان هیچ کدومشون برای مایکرو وجود نداره و در عوض همه اون عوامل به نفع سونی تغییر کردن. مثل قرار دادهای انحصاری با ترد پارتی های محبوب بزرگ مثل CoD. اگه تو آمریکا مردم بیشتر 360 میخریدن حتم یقین دلیلش عشق مفرط اونها به چشم و ابروی مایکروسافت نبوده. الان دیگه اون جو قدیمی که میگفت "Xbox کنسول شوتر بازهاست" وجود نداره. سونی جایگاه خودش رو پس گرفته.

دوم اینکه مایکروسافت اصلا چنین برنامه ای نداره و خودشون هم دارن به دوم بودن عادت میکنن. تسخیر بازار آمریکا نیازمند یه برنامه منسجم فروشه. اما تنها کاری که مایکرو میکنه جمع کردن همه انحصاری برای آخر ساله. سورپرایزش هم یه سری انحصاری زمانی. اینجوری شاید دو ماه آخر سال به مقدار کمی تو آمریکا بهتر بفروشه اما نه این رقم اختلاف قابل توجه هست و نه کاری از پیش میبره. چون در عوض باقی ماه های سال سونی اوله! ضمن اینکه سونی با کاهش قیمتی که داد و البته باندل های خوبش میتونه جلوی مایکروسافت رو بگیره. یعنی دیگه خبری از اختلاف فروش آنچنانی نخواهد بود. چون باندل های مایکروسافت هم خیلی دندون گیر نیستن و بعضا مزخرف یا صرفا خوبن.

مساله آخر هم اینه که PS4 از امسال تازه قدرت واقعیش رو نشون میده. کاهش قیمت+عرضه این همه انحصاری فوق خفن باعث میشن 2016 برای PS4 و برند پلی استیشن یه سال به یاد موندنی بشه. میتونید بوکمارک کنید. PS4 امسال به لطف انحصاری های بزرگی مثل UC4 و Horizon و .... رسما منفجر میکنه. دقیقا به همین دلیل هست که خود مایکروسافت هم شکست رو پذیرفته و اسپنسر خیلی شیک و مجلی میاد اقرار به این مساله میکنه و با زبون بی زبونی اعتراف میکنه نمیتونن به سونی و PS4 برسن و هدفشون یه چیز دیگس. که البته همه این صحبت ها هم صرفا حرف های قشنگ قشنگه.

من قبلا گفتم رقابت X1 با Wii U هست و اینا نمیتونن به PS4 برسن به مزاق خیلی ها خوش نیومد. اما با امدن NX این مساله جدی تر هم میشه. ببینید کی گفتم!
این همه نوشتی آدم حس میکنه اختلاف فروش تو آمریکا 6-5 میلیون هست :D نمیگم اختلاف فروش تو آمریکا کمتر میشه یا چیز دیگه ای، ولی اختلاف 800 یا 900 هزار تایی اینقدر غیر ممکن و ابدا و اینا نداره. مایکروسافت تو فروش کلی که خب قطعا هیچ وقت به سونی نمیرسه ولی تو بازارهای اصلیش یعنی US و UK میتونه دوباره اول بشه چون اختلاف فروش تو این دو تا کشور خیلی زیاد نیست (نمیگم قطعا همچین اتفاقی می افته ولی خب احتمالش هم کم نیست)، البته مسلما اگه اول هم بشه اختلافشون مثل وضعیت X360 و PS3 نخواهد بود ولی خب اول شدن تو این دو تا بازار برای مایکروسافت خیلی دور از ذهن نیست. به هر حال برنامه مایکروسافت واسه تعطیلات امسال تا یه حدی مشخص شده (باندل های جدید) ولی معلوم نیست قیمت تغییر میکنه یا نه و احتمال کاهش قیمت وجود داره، باز تخفیف های Black Friday هم تاثیر زیادی تو آمار فروش نوامبر داره، Halo هم که هست :D خلاصه اینکه فعلا نمیشه با قاطعیت چیزی گفت. در کل مایکروسافت معمولا تمرکزش رو تعطیلات هست و به نسبت بقیه ماه های سال، توی تعطیلات نسبت به رقبا بهتر عمل میکنه، از الان هم لاین آپ خوبی واسه تعطیلات 2016 در نظر گرفته (به علاوه اینکه تو سایر ماه های سال هم بازی های خوبی داره)، خلاصه اینکه حداقل در مورد بازار US و UK نمیشه با قاطعیت نظر داد.
 
آخرین ویرایش:

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
@LiviNG D3AD

خوب مثل اینکه با زبون خوش نمیشه . اونقدر دیدم که حتی حوصله کپی کردن جملات ندارم امیدوارم دیگه نقل قول نکنی. حداقل تو این مباحث بازاریابی برای X1

واسه همین خواهش کردم که نقل قول نکن چون دقیقا منتظر بودم که کلا بحث به حرفای نامربوط و آوردن منابع برای اثباتشون میکشه. میشناسمت که میگم بحثو ادامه نده

میدونم کارت همینه ولی نپیچون عزیز من. سرمایه گذاری رو عناوین Third Party ینی سرمایه گذاری رو فرش مشهد واسه همین خرید حق تبلیغ یه چیز دیگست؟ :D، تو پست بعدی به چی تبدیل بشه الله اعلم. سرمایه گذاری رو TP قبلا اون زمان هایی که شما نبودی بصورت انحصاری کردن بازی بود (که اون بدبخت خودشو کشت تو هر مصاحبه گفت ما روی Tomb Raider سرمایه گذاری کردیم) و بعد ها با افزایش هزینه و رقابت بیشتر این مورد کمتر و به این شکل درومد و همشون زیر مجموعه "سرمایه گذاری روی عناوین TP " هستن. و راهی نیست که بگیم مایکرو قبلا رفته سونی نرفته. و اینکه الان ول کرده چون سودی واسش نداره پول میده ولی باز رو کنسول سونی بیشتر میفروشه مگه اینکه کلا انحصاری کنه که گفتم چرا نمیشه دیگه.

من مثل شما ننشستم هر کلمه ای که از مایکرو میاد بیرون بچسبونم به X1 و آیندش ( دقیقا 3 ساله هی میگی همه چیز خوب خواهد شد، اوف surface معرفی شد X1 چه شود و ... چند تا منبع هم برای به به چه چه کردنه حضار). من مصاحبات اسپنسر در مورد X1 رو که با سایتای معروف انجام میده رو دنبال میکنم و تو همشون حرف از تلاش برای انتشار انحصاری های بیشتر روی X1 هست و تنها راهش هم همینه تا حالا ندیدم بیاد کلاود و ... رو تبلیغ کنه تو اون مصاحبات و بیشتر تو کنفرانس های تکنولوژی به این مباحث می پردازن. تبلیغات اون بخش و بسطش به X1 رو بنظرم به تو بسپارن خیلی بهتر میشه.

سایتا میتونن از فیزیک UC4 تمجید کنن ولی سونی نمیتونه خود بازی رو ول کنه و رو فیزیکش مانور بده واسه همین ND تو مصاحباتش میاد روی داستان و چالش هاشون برای نوسازیش مانور میدن (واسه همین گفتم اولویت چندم) و طرفدار نمیتونه بگه UC4 یه فیزیک انقلابی داره پس همه چیز برای PS4 در آینده خوب خواهد شد یه منبع هم از تمجید یه سایت از فیزیک UC4 بزاره و .... . البته شما یه چیزی فراتر از طرفدار هستی و موضوع بحث ما نیستی.

در مورد شبکه Live شاید بعضی قابلیت های آنلاین رو مایکرو آورده باشه ولی بازم اینکه بگی الان که به این شکل بازی میکنی مدیون مایکرو هستی خیلی مسخرست که اتفاقا بعیدم نیست ازت. اتفاقا برعکس، شما که الان به این شکل بازی میکنی (که بازی نمیکنی و فقط اینجا تبلیغات میکنی) مدیون شرکتای دیگه هستی که سونی هم یکیشون هست.
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,581
نام
Mehrdad
با اون تیکه که درشت کردم باید بگم تمام مخترعین جامعه بشری و ارزشون را تو کل تاریخ زیر سوال بردی . باریکلا !
جدا نمیدونم چی بهت بگم. اینقدر وضع وخیمه که پست ویرایش می کنی تا به نتیجه دلخواهت برسی؟!:d پست من تفکر منه. از تفکر کامل نتیجه گیری میکنند نه نصفش.این پست کامل من. ببینم تا 10 سال دیگه می تونی از این پست کامل زیر سوال بردن مخترعین را بیرون بکشی.

کلا ملت فکر میکنند اگر مایکروسافت به صنعت کنسول وارد نمی شد الان ما بازی انلاین و شبکه انلاین نداشتیم
:d
اینایی که گفتم کیمیا گری نیست که از عهده یک نفر مثل مایکروسافت بر بیاد. مایکرو نبود یکی دیگه این قابلیت ها را به صنعت اضافه می کرد. بماند که سگا قبل از همه به این زمینه وارد شده بود. خیلی خنده داره که فکر کنیم اگر xbl xbla نبودند الان سونی یا حتی نینتندو شبکه انلاین و بازی چند نفره انلاین نداشتند. اگر به این شکل نگاه کنیم. اگر نینتندو و اتاری نبودند الان بازی انحصاری وجود خارجی نداشت
:d
ولمون کنید تو رو خدا
به سلامتی مایکروسافت شد مخترع اینترنت کنسول:d تازگی ها برای network ready بودن یک دستگاه هم پتنت ثبت میکنند:d خدا نگه دارت باشه.
---
دوستان مایکرو فن که تو این تاپیک پست میدهند. همان هایی هستند که بعد از کنفرانس معرفی x1 کوچکترین ایرادی به x1 وارد نمی کردند حتی بلاک کردن بازی های دست دوم را به نفع صنعت میدانستند!! برای چک 24 ساعته انلاین راهکار cellular hotspot پیشنهاد می دادند. خب طبیعیه الان هم 110 میلیون کاربر w10 را یکی از نشانه های موفقیت x1 بدانند:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر