Spencer: سعی ما بر بازیابی اعتماد است نه شکست Sony

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
spencer-xbox-one-team-focused-on-regaining-fan-trust-not-beating-ps4-144439864078.png




Xbox One در حال فروش است و مایکروسافت توانسته بخشی از جایگاه گذشته خود را بازیابد، اما آیا این شرکت دوباره می‌تواند به وضعیتی بازگردد که با سونی در زمینه فروش رقابت کند؟


این سوالی است که مطمئنن به دفعات از رئیس بخش Xbox، پرسیده شده است اما اینبار Phil Spencer در مصاحبه‌ای در Geekwire Summit 2015 به تشریح این موضوع پرداخت.
او توضیح داد که در طی 18 ماه مدیریتش، دیدگاهش عوض شده و حالا تمرکز را بر روی بازیابی اعتماد مشتریان و وجه برند Xbox، با راه اندازی طرح‌هایی مثل Backward Compability، گذاشته است، هر چند ممکن است هیچ وقت Xbox One به رقیبش نرسد:
"من در ابتدا با شعارهایی مثل 'ما می‌خواهیم برنده شویم' شروع کردم اما بلافاصله متوجه شدم که شما تنها می‌توانید عوامل خود را کنترل کنید. سونی با Playstation 4 به موفقیتی کم نظیر دست یافتند اما برای من، به عنوان رئیس Xbox کار با تیم و مجموعه طرفداران Xbox بسیار سودمند بود تا بر روی محصولمان تمرکز کنیم. "
البته طبیعی است که وقتی جایگاه اول برای شما نیست، متواضع باشید اما اسپنسر معتقد است که مایکروسافت به درک این موضوع رسیده که جای تمرکز بر جنگ بین کنسولی، بر روی محصول خود تمرکز کند:
این 18 ماه برای من حامل تغییرات زیادی بود. اگر دقت کنید من خیلی کمتر درباره‌ی رقابت صحبت می‌کنم. مردم می‌گویند 'شما در حال باختن هستید، پس هیچ وقت نمی‌توانید دوباره به عرصه رقابت بازگردید'. به نظرم درستی این مسئله در آینده مشخص خواهد شد. اگر هم روزی برنده از عرصه بیرون آمدیم، دوست دارم با روند فعلیمان باشد. همه چیز درباره‌ی بازی‌ها و نحوه‌ی رفتار با مشتریانمان است."
اما آیا Xbox One بر Playstation 4 غلبه خواهد کرد؟
"من نمی‌دانم. مدت زمان این نسل... سونی محصول بسیار خوبی دارد و بسیار جلوتر از ما هستند اما من از وضعیت فعلی بازی و لاین-‌آپمان راضی هستم."
اسپنسر سپس به سراغ روزهای اول سمتش می‌رود، روزهایی که مایکروسافت از هر طرف مورد هجمه قرار می‌گرفت و مجبور شد سیاست‌هایش را به طور کامل تغییر دهد:
"چیزی که من در آن زمان دست کم گرفتم، تاثیر بسیار مخربی بود که وضعیت عرضه Xbox One بر روی تیم ما در ردموند گذاشته بود. آن‌ها به اندازه‌ی طرفدارنمان ضربه خورده بودند . من نشستم و به چندین هزار نفر فکر کردم، مردمی که با چند جمله و فکر اشتباه، زحمات شبانه روزیشان که 3 سال هم طول کشیده بود، هدر می‌رود. سپس شما از خود می‌پرسید ' چرا من این کار را انجام می‌دهم وقتی یک نفر با حرف‌هایش تمامی زحماتم را بر باد می‌دهد؟'"
اسپنسر علاوه بر بازیابی اعتماد طرفداران باید جلوی از هم پاشیدگی تیم خود را هم می‌گرفت:
وقتی که من می‌بینم تیمم از گروهی که رهبریت رئیس خود را زیر سوال می‌برد، به تیمی تبدیل شده که از طرفداران انرژی می‌گیرد و خوشحال است، خوشحال می‌شوم چرا که این تیم قادر به ارائه کارهای خارق‌العاده است. تیم ما در ابتدای موضوع Backward Compability هیچ ایده‌ای از آن نداشت، سپس ما چند مهندس را فرستادیم و راهش را کشف کردند. شما چگنه می‌خواهید کدها را از PowerPC به X86 منتقل کنید در حالی که بدون آن عملا کار غیر ممکن است؟ آن‌ها به این موضوع دست پیدا کردند. من هیچ وقت پایداری شرکتمان را زیر سوال نمی‌برم اما این را می‌دانم که اعضای تیم ما نه از شکست دادن سونی، بلکه از جلب بیشترین تعداد مشتری انرژی می‌گیرند."
او با این مسئله که کارهای زیادی پیش رو دارند بحث را خاتمه می‌دهد:
"آیا ما به صورت کامل وضعیتمان را بازیابی کرده‌ایم؟ من نسبت به وضعیت فعلیمان دید مثبتی دارم اما در نشستی که با مدیران Gamestop داشتم، و یک جلسه هم با 5000 مدیر دیگر Gamestop خواهم داشت، به من می‌گویند هنوز مشتریان در مورد عدم اجرای بازی‌های استفاده شده یا دست دوم صحبت می‌کنند. برای اینکه شفاف صحبت کرده باشیم، کنسولمان بازی‌های دسته دوم را اجرا می‌کنند اما مسئله اینجاست که در ذهن مشتری همیشه حرف اول خواهد ماند. بازیابی این اعتماد بسیار سخت خواهد بود."


شما چه فکر می‌کنید؟ آیا پس از گذشت 18 ماه و 2 E3، آیا فکر می‌کنید فیل اسپنسر پتانسیل رهبری تیم و رساندن Xbox به رقیب خود را دارد؟



منبع
 
آخرین ویرایش:

farbodkain

کاربر سایت
Mar 10, 2007
2,281
نام
farbod
بنظرم مایکروسافت دیگه به هیچ وجه نمی تونه اختلاف فروش x1 و ps4 رو جبران یا حتی کم کنه . تنها کاری که از دستش بر میاد اینکه آبروداری کنه و این نسل رو یه جوری به پایان برسونه.همین.

اما من با نظر شما مخالف هستم ، شاید نتوانه از PS4 بزنه جلو اما با سیاستی که در مورد ارائه سرویس هاش داره می ده توانسته خیلی از Ps4 جلوتر عمل کنه. با توجه به ورود بازی های انحصاریش مثل Gears of war / Halo شرایط بازار مطمئنا در ماه های اینده صد در صد تغییر کرد با توجه به اینکه برای بازی Tomb Raider بشدت تبلیغات گستردگی کرد و پشتیبانی بسیار ازش صورت گرفت. همه این عوامل می توانه باعث بشه فروشی خیلی نزدیک به PS4 داشته باشه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
LiviNG D3AD

مخلص کلام اینکه همه باید به یه نکته ای توجه کنن. اون هم اینه که هیچ وقت نباید به یه مساله تک بعدی نگاه کرد. یعنی گفت موفقیت PS4 مطلق بخاطر عملکرد خوب سونی بوده یا فقط و فقط اشتباهات مایکروسافت این رو منجر شده. شاید اگه X1 هم قدرتمند شروع میکرد الان اختلاف اینقدر نبود یا اگه سونی هم انقدر عالی نمیرفت جلو اختلاف باز به این حد نمیرسید.

اشتباه مایکروسافت در اینجا بود که سونی و PS رو دستکم گرفت. فکر کرد چون نسل قبل تونست به یه موفقیت خوبی برسه پس یعنی کار تموم شده. اما من باز میگم. PS محبوب ترین برند کنسول های خونگیه. اصلا اسم این سرگرمی با پلی استیشن عجین شده. هر وقت سونی خوب عمل کرده مردم استقبال وحشتناکی از این برند کردن. ولی مایکروسافت گول محبوبیت 360 رو خورد و فکر میکنم متصور شد دیگه جا افتاده و میتونه راحت مخاطب خودش رو داشته باشه و فراموش کرد یه غفلت کوچیک باعث میشه تا به این وضع دچار بشه!

من قبلا هم گفتم، نسل پیش اینبار به صورت معکوس برای مایکروسافت اتفاق افتاد! سونی هم با PS3 جوگیر شد و فکر کرد حالا که PS2 ترکونده پس حرف اول و آخر رو اینا میزنن. من قشنگ یادمه سونی میگفت نسل هر وقت شروع میشه که ما بگیم! برای همین امدن یه کنسول گرون ساختن و سعی کردن با فاصله گرفتن از گیم PS رو به یه سرگرمی خونگی جامع تر تبدیل کنن. نتیجه شد یه کنسول 600 دلاری که تا مدت ها بهترین پلیر BD دنیا هم بود. سونی تو بخشی از سیاست هاش موفق عمل کرد. فرمت وار رو برد و HD DVD شکست خورد. اما PS3 هم رسما نابود شد. تا جایی که همه انحصاری هاش از دست رفت، مولتی های بزرگ امدن سمت 360، مستقل ها کاملا بهش پشت کردن و .... و به نظرم اگه اون مدیریت قوی و استدیوهای فرست پارتی عجیب غریبش نبود همون نسل پیش کارش یکسره میشد!

این نسل هم مایکروسافت مشابه همین اشتباه رو کرد. خواست یه کنسول بسازه که فقط مخصوص گیم نباشه و چیزای دیگه رو هم شامل بشه. و باز مصل سونی فکر کرد 500 دلار رقمی نیست و همه حاضرن بخاطر یه کنسول با این همه قابلیت این مبلغ رو بپردازن. اما خوب نتیجه شد این. و عملکرد سونی هم در مقابل انقدر خوب بوده که مایکروسافت دیگه نمیتونه برگرده به بازار. یعنی بتونه PS4 رو شکست بده. فقط باید به این فکر کنه که در حد خودش فروش معقول و قابل قبولی داشته باشه.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
LiviNG D3AD

مخلص کلام اینکه همه باید به یه نکته ای توجه کنن. اون هم اینه که هیچ وقت نباید به یه مساله تک بعدی نگاه کرد. یعنی گفت موفقیت PS4 مطلق بخاطر عملکرد خوب سونی بوده یا فقط و فقط اشتباهات مایکروسافت این رو منجر شده. شاید اگه X1 هم قدرتمند شروع میکرد الان اختلاف اینقدر نبود یا اگه سونی هم انقدر عالی نمیرفت جلو اختلاف باز به این حد نمیرسید.

اشتباه مایکروسافت در اینجا بود که سونی و PS رو دستکم گرفت. فکر کرد چون نسل قبل تونست به یه موفقیت خوبی برسه پس یعنی کار تموم شده. اما من باز میگم. PS محبوب ترین برند کنسول های خونگیه. اصلا اسم این سرگرمی با پلی استیشن عجین شده. هر وقت سونی خوب عمل کرده مردم استقبال وحشتناکی از این برند کردن. ولی مایکروسافت گول محبوبیت 360 رو خورد و فکر میکنم متصور شد دیگه جا افتاده و میتونه راحت مخاطب خودش رو داشته باشه و فراموش کرد یه غفلت کوچیک باعث میشه تا به این وضع دچار بشه!

من قبلا هم گفتم، نسل پیش اینبار به صورت معکوس برای مایکروسافت اتفاق افتاد! سونی هم با PS3 جوگیر شد و فکر کرد حالا که PS2 ترکونده پس حرف اول و آخر رو اینا میزنن. من قشنگ یادمه سونی میگفت نسل هر وقت شروع میشه که ما بگیم! برای همین امدن یه کنسول گرون ساختن و سعی کردن با فاصله گرفتن از گیم PS رو به یه سرگرمی خونگی جامع تر تبدیل کنن. نتیجه شد یه کنسول 600 دلاری که تا مدت ها بهترین پلیر BD دنیا هم بود. سونی تو بخشی از سیاست هاش موفق عمل کرد. فرمت وار رو برد و HD DVD شکست خورد. اما PS3 هم رسما نابود شد. تا جایی که همه انحصاری هاش از دست رفت، مولتی های بزرگ امدن سمت 360، مستقل ها کاملا بهش پشت کردن و .... و به نظرم اگه اون مدیریت قوی و استدیوهای فرست پارتی عجیب غریبش نبود همون نسل پیش کارش یکسره میشد!

این نسل هم مایکروسافت مشابه همین اشتباه رو کرد. خواست یه کنسول بسازه که فقط مخصوص گیم نباشه و چیزای دیگه رو هم شامل بشه. و باز مصل سونی فکر کرد 500 دلار رقمی نیست و همه حاضرن بخاطر یه کنسول با این همه قابلیت این مبلغ رو بپردازن. اما خوب نتیجه شد این. و عملکرد سونی هم در مقابل انقدر خوب بوده که مایکروسافت دیگه نمیتونه برگرده به بازار. یعنی بتونه PS4 رو شکست بده. فقط باید به این فکر کنه که در حد خودش فروش معقول و قابل قبولی داشته باشه.

درست میگی، ولی در مورد خط آخر پستت فکر نمیکنم مسأله به این سادگی باشه. ممکنه XB1 با شرایط موجود و روند فعلی هیچ وقت نتونه حتی فاصله‌اش با PS4 رو کم کنه اما در عین حال این امکان هم وجود داره که اتفاقاتی بیافتن که بتونن به کلی وضعیت رو تغییر بدن. هر چند مایکروسافت هم اصلاً مجبور نیست که بخواد تنها هدفش رو بذاره روی رسوندن فروش XB1 به PS4. الان Apple تنها از فروش بازیهای 3rd Party روی استورش درآمد بسیار بیشتری رو نسبت به سونی و مایکروسافت بدست میاره.

تیم Xbox الان فرصتها و موقعیتهایی رو پیش روی خودش داره که تیم PS نداره. از آوردن بازیهای مستقل ID@Xbox و انحصاریش روی W10 گرفته تا قابلیتهایی مثل Cross-Play و Cross-Buy و ... بین این بازیها روی W10 و XB1 و قابلیت استریم بازیهای XB1 رو W10 و به زودی ساپورت XB1 از کیبورد و ماوس (به صورت رسمی) که شاید با استریم بازیها از PC به XB1 هم همراه بشه. همین مورد خودش میتونه افرادی رو که روی W10 سرمایه گذاری کردن (با خرید بازی) ترقیب کنه که برن سمت XB1. یا با درآمد بیشترشون از فروش بازیها روی W10 خواهند توسنت سرمایه گذاری بیشتری روی بازیهای آینده XB1 بکنن و بازیهای با کیفیت تر و بیشتری رو تولید کنن.

یا قابلیت Cloud Compute که هم میتونه طول عمر این نسل رو افزایش بده (پتانسیل بالایی برای انجام چنین کاری داره) و هم در صورت بکارگیری درست در کنار بازیهای با کیفیت میتونه باعث ایجاد یک نقطه تمایز در XB1 بشه. با یک چنین تکنولوژی‌ای خواهند تونست بازیهای بهتر و پیچیده تری رو بسازن و در عین حال میتونن از ارائه سرویس به سایر بازیسازها و حتی کنسولها درآمد بیشتری رو کسب کنن.

یا حتی شاید با توجه به محصولات جدیدشون (Surface Book، Surface Pro و Surface Phone که شایعش شدت پیدا کرده) مایکروسافت واقعاً بخواد AMD رو بخره که با شرایط موجود در واقع توجیه عقلانی هم داره. در صورت انجام چنین کاری میتونن همونطور که اجازه فعالیت عادی به Minecraft و Havok روی سایر پلتفرمها رو دادن، اجازه فعالیت عادی AMD در سایر بخشها و بازارها رو هم بدن (رقابت با Nvidia و Intel). در عین حال که از هزینه‌های خودش در خیلی از بخشها کم میکنه (خرید CPU و GPU از این دو شرکت برای سخت افزارهای شخصی و سرورها و ...) میتونه یک فرصت جدیدی برای بخش Xboxـش هم باشه و بتونن XB1 رو با یک طراحی جدید، ارزانتر و جم و جورتر روانه بازار کنن (که در این بین ممکنه از تیم Surface هم کمک بگیرن).

الان سونی عمده تمرکزش رو گذاشته روی PS VR و عرضه‌اش با قیمتی +300$ که عملاً برای استفاده ازش به یک کنسول 350$ هم نیاز خواهید داشت. باید برای این وسیله بازی بسازه، UI بسازه، ازش حمایت کنه و ... همونطور که مایکروسافت بودجه کینکت رو از خود بخش Xbox تأمین کرد و استدیوهای خودش رو بکار گرفت و ... سونی هم مجبور خواهد بود چند سالی به شکل سنگین از PS VR حمایت کنه و صرف نظر از موفقیت یا شکستش همین مسأله میتونه باعث ایجاد محدودیت در بازیهای عادی PS4 بشه و شاید اون همکاری پر رنگتر با 3rd Partyها عملاً بخاطر چنین رویکردی باشه (کاری که مایکروسافت از سال 2009 به این ور انجام داد).

در کل اینکه انتظار داشته باشیم شرایط فعلی در آینده هم به همین شکل باقی بمونن یک چیز طبیعی هست ولی پیش بینی آینده اینقدرها هم ساده نیست. هنوز خیلی از اتفاقها رخ ندادن. ممکنه فروش XB1 هیچ وقت به PS4 نرسه ولی درآمد زایی Xbox برای مایکروسافت چند برابر درآمد زایی PS برای سونی بشه و بتونن نسل بعدی رو خیلی قدرتمندتر شروع کنن یا این نسل رو با روشهای دیگه طولانی تر کنن و ... در ادامه به موفقیتهای خوبی برسن. برند همه چیز نیست، قدرت سخت افزار کنسول همه چیز نیست. چه بخوایم از نقطه نظر Wii به قضیه نگاه کنیم که با سخت افزار ضعیفش تونست بیشترین فروش رو داشته باشه، چه بخوایم تکنولوژیهای جدید رو در نظر بگیریم مثل Cloud Compute و قابلیت اتصال یک dGPU به یک تبلت/کنسول و اجرای بازیهای سنگین (مثل Surface Book) که قبل از این انجام نشده بود و الان هم توسط تیم Xbox به واقعیت تبدیل شده و چه توان شرکتها در طراحی سخت افزارهای جدید. هنوز خیلی راه تا آخر نسل مونده و بهترین چیز برای رقیب در حال تلاشی مثل مایکروسافت اینه که سونی هم مثل شما خودش رو از الان برنده بی چون و چرای نسل بدونه.
 

Dlforshot2

کاربر سایت
Sep 15, 2014
599
don matrik بی لیاقت باعث شد که x1 عقب بیوفته و اسپنسر مجبور کرد گند کاری های اونو تا 1 سال جمع کنه ولی خب یه تجربه خیلی خوب برای تیم مایکروسافت شد با وجود اسپنسر من به اینده xbox خوشبینم
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,991
نام
احمد
حتی مدیران سونی خیلی ها PS3 رو بیشتر برای اجرای بلوری خریداری میکردن چون بهترین و ارزان ترین بلور پلیر بازار بود و این مسئله رو تو فروش بازی ها و کاربرهای آنلاین میشد دید که با وجود اینکه هر دو کنسول یک اندازه فروش داشتن ولی نرمافزار بیشتری روی 360 فروش میرفت و سومی هم که آخر نسل PS3 رو بالا کشید بازی های انحصاری بیشترش بود

اینکه خیلیا PS3 رو به عنوان بلوری پلیر میگرفتن درست اما این فروش نرم افزار بیشتر رو فکر کنم یکمی اشتباه کردی ، احتمالا فقط آمار آمریکا و انگلیس رو مد نظرت قرار دادی (که خیلی خوب تو این سایت هفتگی و ماهیانه اعلام میشد و استناد خیلی از فنهای مایکرو هم فقط و فقط همین دو بازار بود) ولی اگه درست یادم باشه EA یه بار گفته بود سودی که از PS3 میکنه بیشتره ، اگه اشتباه نکنم یوبیسافت هم یه بار آماری که داده بود فروش بازیاش توی اروپا روی PS3 خیلی بهتر از X360 بود
 

Sajad.Marshal

کاربر سایت
Oct 8, 2015
42
اختلاف فروش و اینجور چیزا زیاد مهم نیست , مهم اینه با کدوم کنسول ادم بیشتر احساس راحتی میکنه ,,,
ولی یه نکترو میگم بهتون ,
۳سال دیگه بازی های PS4 و XONE دیگه مثل هم نیستن اونجاست که ماکروسافت مجبوره میشه یه مدل Refresh بده بیرون ,, این اختلاف سخت افزاری الان قابل درک نیست ولی ....

Sent from my K016 using Tapatalk
 

Sajad.Marshal

کاربر سایت
Oct 8, 2015
42
بعد دوستان یه چیز دیگه ,,, انصافا اعتبار برند PS اونقدر هست که بعد از شروع بدش تو نسل هفت بخاطر اعتبارش تونست خودش جمع کنه و دوباره فروشو بالا ببره,,

یه چیزیم میگم خداییش اون دوستی که صحبت از نو اوری کرد , این چیزا انصافا در حد گفتن نیست چون خود x1هم نو اوری خاصی نداره .. چون اگه بخوای اینقد مو شکافانه نگاه کنی باید طراحیرم پس یه پوین بدونی واسه ps چون x1عملا شبیه کارتون کفشه.

الان شما با خودت فککن کینکت رو از کنسول برداری چی میمونه????? تنها برتری ماکرو یه کینکته
شما چه بازی هایی با کینکت میکنی? خداییش ? همش تفننی نیست? چند نفر جمع بشین یکی دو ساعت با کینکت بازی کنین بعدشم تموم, اصل بازی شما کجاس? اصل بازیت 10ساعت نشستن پای HALO نیست? لذت بردنت از فورزا نیست? چرا دیگه اصل بازی ایناس نه یه ساعت وقت گذرونی با رقصیدن جلو دوربین ,
منی که روزی 8,7ساعت پای GOD of WAR میشینم محاله فکر کینکت باشم که اخ چرا من کینکت ندارم نصف عمرم حتما به فناس!!!!

Sent from my K016 using Tapatalk
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
بنده خدا حق داره هنوز هم با این همه اطلاع رسانی و بالا و پایین !! 90 درصد همین سایت فکر میکنن ایکس باکس وان یه کنسول olways online هست
اچیومنتهای که کسب میکنی بعد از "انلاین" شدن انلاک میشه. مشکل log in کردن درحالت افلاین و خیلی چیزهای دیگه. XB1 از بنیان بصورت Online طراحی شده و خیلی سخت میشه تبدیلش کرد به چیزی که باید میبود! :D.
این تجربه برای ماکروسافت خیلی گرون تموم شد. سال بعد هم NX معرفی یا عرضه بشه یحتمل از گردونه نسل هشت خارج میشه.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
راهی رو که سونی داره میره مایکروسافت قبلاً طی کرده و الان هم داره با یسری تغییرات از تجربیات قبلیش استفاده میکنه.

برعکس نگفتی اینو ؟ :D

تمام راه هایی که مایکروسافت تو صنعت گیم رفته قبلا سونی رفته اونا رو. یه فروش نزدیک PS3 و 360 باعث نشه همه چیزو فراموش کنیم.

پ.ن: تمام چیزایی هم که گفتی مثل Azure و Surface و Cross-Buy و... اگه واسه گیمرا مهم بود که الان شرایط متفاوت بود. حتی خود مایکروسافت هم اینقدر رو اینا تاکید و تبلیغ نمیکنه تو جنگ کنسولی چون دیگه متوجه شد که هیچ چی غیر از دیسک بازی واسه گیمرا مهم نیست :D ولی شما اینا رو هی تو هر پست میچسبونید به X1 و تفاوتی که در آینده ایجاد خواهد کرد(!) :D دلیل محبوبیت PS4 و اختلاف فروش رو باید از کسایی پرسید که به خاطر بازیای آخر سال PS4 فروختن و بجاش X1 گرفتن و به 1 ماه نکشیده یا دوباره PS4 گرفتن یا فوری یه PS4 هم گرفتن در کنار X1. اینکه آخر 80 درصد از مقالات دیجیتال فاندری مینویسه ما نسخه PS4 رو پیشنهاد میکنیم و چندین دلیل دیگه رو ول کردن ملت چسبیدن به دان متریک بعد از 3 سال :D
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
فكت مدل بازيسنتر ٢٠١٥ :
دليل موفقيت x360 ، اعمال سياست هاى اشتباه در عرضه ى PS3 بود و نه قدرت و سياست هاى خوب مايكروسافت !
دليل عدم موفقيت x1 ، قدرت PS4 بود و نه چيز ديگرى !
به بازى سنتر خوش آمديد ;)
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
فكت مدل بازيسنتر ٢٠١٥ :
دليل موفقيت x360 ، اعمال سياست هاى اشتباه در عرضه ى PS3 بود و نه قدرت و سياست هاى خوب مايكروسافت !
دليل عدم موفقيت x1 ، قدرت PS4 بود و نه چيز ديگرى !
به بازى سنتر خوش آمديد ;)

مغلطه نکن:d
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
فكت مدل بازيسنتر ٢٠١٥ :
دليل موفقيت x360 ، اعمال سياست هاى اشتباه در عرضه ى PS3 بود و نه قدرت و سياست هاى خوب مايكروسافت !
دليل عدم موفقيت x1 ، قدرت PS4 بود و نه چيز ديگرى !
به بازى سنتر خوش آمديد ;)
از سیاست های خوب مایکروسافت ارایه دستگاه با اشکال شدید سخت افزاری تا یکی دو سال بود. شما هم خوش اومدی. همچین می گی انگار چه طوفان کرده بود...
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
برعکس نگفتی اینو ؟ :D

جمله من در مورد نوع سرمایه گذاری و تبلیغات برای بازیهای 3rd Party بود:

رابطه مایکروسافت با 3rd Party ها هیچ وقت بد نبوده و الان هم بد نیست، منتهی اولویت فعلیشون تمرکز بیشتر روی 1st Patyهای خودشون هست تا سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party هم سبک (Halo و Killer Instinct برای نمونه) ولی از سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party دیگه نزدن (مثلاًFifa 16 که در اروپا طرفدار داره و Fallout 4، Witcher، و ...). در کل از شباهت سیاستهای سونی با سیاستهای مایکروسافت در نسل پیش نمیشه به این نتیجه رسید که سیاست فعلی مایکروسافت غلطه، راهی رو که سونی داره میره مایکروسافت قبلاً طی کرده و الان هم داره با یسری تغییرات از تجربیات قبلیش استفاده میکنه.


تمام راه هایی که مایکروسافت تو صنعت گیم رفته قبلا سونی رفته اونا رو. یه فروش نزدیک PS3 و 360 باعث نشه همه چیزو فراموش کنیم.

بیشتر بنظر میرسه که شما بخاطر فروش بیشتر PS4 نسبت به XB1 تفاوت بازی کردن روی نسل ششم و هفتم رو فراموش کردید. فکر نمیکنم لازم باشه دوباره یسری چیزها رو لیست کنم. اگر مایکروسافت و Xbox و Xbox Live و XBLA و ... نبودن شکل بازی کردن شما روی PS4 کاملاً متفاوت از چیزی بود که الان میتونید تجربه کنید.

پ.ن: تمام چیزایی هم که گفتی مثل Azure و Surface و Cross-Buy و... اگه واسه گیمرا مهم بود که الان شرایط متفاوت بود. حتی خود مایکروسافت هم اینقدر رو اینا تاکید و تبلیغ نمیکنه تو جنگ کنسولی چون دیگه متوجه شد که هیچ چی غیر از دیسک بازی واسه گیمرا مهم نیست :D ولی شما اینا رو هی تو هر پست میچسبونید به X1 و تفاوتی که در آینده ایجاد خواهد کرد(!) :D دلیل محبوبیت PS4 و اختلاف فروش رو باید از کسایی پرسید که به خاطر بازیای آخر سال PS4 فروختن و بجاش X1 گرفتن و به 1 ماه نکشیده یا دوباره PS4 گرفتن یا فوری یه PS4 هم گرفتن در کنار X1. اینکه آخر 80 درصد از مقالات دیجیتال فاندری مینویسه ما نسخه PS4 رو پیشنهاد میکنیم و چندین دلیل دیگه رو ول کردن ملت چسبیدن به دان متریک بعد از 3 سال :D

در کل به خیلی از شماها حق میدم که خوندن یک متن یا پست در مورد آینده Xbox و مایکروسافت رو خسته/کسل کننده بدونید اما چاره مشکلتون مسلماً این نوع پست دادن و ... نیست. آینده‌ای که من ازش حرف زدم همون آینده‌ای هست که دوستان شما ازش تحت عنوان باز شدن دروازه‌های انحصاری، اومدن UC4 و GT7 و ... صحبت کردن و میکنند و خواهند کرد. یا شما درست درک نکردید من چی گفتم یا من مطلب رو خیلی بد باز کردم ولی در هر صورت چیزی به چیز دیگه‌ای چسبونده نشده در این میون. تأکید و تبلیغ مایکروسافت روی این تغییرات و قابلیت‌ها رو هم میتونید/میتونستید توی چندین و چند کنفرانس از زبان مهمترین مدیران و کارکنانش بشنوید، که البته توی هیچکدومشون به دیسک اشاره‌ای نشده. مدیران PS هم مسلماً کارکنان مایکروسافت نیستن، اما خب بشخصه دیدم که در کنفرانسشون (E3 2013) چند باری به دیسک اشاره کردن.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
جمله من در مورد نوع سرمایه گذاری و تبلیغات برای بازیهای 3rd Party بود:
سرمایه گذاری روی عناوین Third Party چیزی هست که سونی کلا باهاش وارد صنعت شد و از همون اول رقیباشو کنار زد. این نشون میده یا اون زمان ها یادتون نمیاد و کلا از 360 به اینور با کنسول و جنگ کنسولی آشنا شدین یا اینکه عشق مایکرو مانع از به یاد آوردن اون زمان ها میشه :D

گر مایکروسافت و Xbox و Xbox Live و XBLA و ... نبودن شکل بازی کردن شما روی PS4 کاملاً متفاوت از چیزی بود که الان میتونید تجربه کنید.
در مورد XBox و live و .... :D هم، من الان دقیقا همن طوری بازی میکنم که زمان PS1 و 2 بازی میکردم (مگر اینکه منظورت این باشه که کلا آنلاین شدن رو مدیون مایکرو هستیم که... :D) برعکس این مایکروسافت بود که اول نسل فکر کرد صنعت گیم و کنسول رو به هر طرفی بخاد میتونه بکشه که سیلی خوبی از گیمرا خورد (مثل اوایل PS3)

در کل به خیلی از شماها ....
جواب این بخشم که مسلما نخواهم داد. چون همون پیچش معروف رو شاهد هستیم ولی اینبار با جملات گنگ تر :D امیدوارم متوجه بشید که تو صنعت کنسول حداقل این نسل فقط چیزایی مثل تومب ریدر و تایتنفال و فرست پارتی های انحصاری و برابر کردن کیفیت third party راه ادامه جنگ برای مایکرو هست نه تخریب پذیری کرکداون. اینا در اولویت های 4-5 ببعد هستن. همونطور که اسپنسر هم مرتب به این موضوعات اشاره میکنه :D


====
نقل قول هم نکنی خوشحال میشم چون واقعا بحثی جوری پیش نمیره که بشه ادامش داد، حداقل تو تاپیک
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
کلا ملت فکر میکنند اگر مایکروسافت به صنعت کنسول وارد نمی شد الان ما بازی انلاین و شبکه انلاین نداشتیم:d اینایی که گفتم کیمیا گری نیست که از عهده یک نفر مثل مایکروسافت بر بیاد. مایکرو نبود یکی دیگه این قابلیت ها را به صنعت اضافه می کرد. بماند که سگا قبل از همه به این زمینه وارد شده بود. خیلی خنده داره که فکر کنیم اگر xbl xbla نبودند الان سونی یا حتی نینتندو شبکه انلاین و بازی چند نفره انلاین نداشتند. اگر به این شکل نگاه کنیم. اگر نینتندو و اتاری نبودند الان بازی انحصاری وجود خارجی نداشت:d ولمون کنید تو رو خدا:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر