کرایتک : CryEngine سه سال از Unreal Engine 4 جلو تر است!

S A A M

کاربر سایت
Nov 26, 2009
166


رئیس خوش بین کرایتک آقای Cevat Yerli گفته است : تریلر Unreal Engine 4 - demonstrations از Epic به مواردی اشاره میکند که Cryengine سه سال پیش آنها را معرفی کرده بود!
Yerli به Gamebeat گفت : تنها چیزی که میتوانم بگویم اینست که که 3 Cryengine در حال حاضر کیفیتی برابر با UE4 دارد!

شما میتوانید به 3 سال قبل و ویدئو های ما در GDC برگردید و ببینید که چیزی که ما در Cryengine استفاده کردیم به زیبایی چیزی هایی است که UE4 و بسیاری ار شرکت های دیگر در موتور های بازیشان اخیرا نمایش میدهند!

Yerli کمی قدم را فراتر نهاد و گفت : شما هنوز قدرت واقعی Cryengine را ندیده اید و آن برگ برنده ما برای نسل بعدی است!

ما هنوز آخرین دستاوردمون رو معرفی نکردیم او ادامه داد بزودی شما شاهد معرفی بازسازی بعدی Cryengine خواهید بود! من شماره ای به اون اختصاصا نمیدم اون فقط یک بازسازی از کرای انجین خواهد بود ما قبلا هم گفتیم که Cryengine 3 از سه سال پیش به عنوان نسل بعد آماده بوده!
اگه من به تعریفی که مردم اکنون از تکنولوژی آینده دارن نگاهی بندازم این همون چیزیه که ما سه سال پیش شاهد اون بودیم
Yerli. گفت : ما قبلا هم سیستم ذرات و GPU Rendering و سایه زنی فوق العاده ی داشتیم همچنین tessellation رو در Crysis 2 که شاهد اون بودید Directx 11 .ما فقط در تک دمو ها در مورد این موارد صحبت نکردیم ما عمل کردیم و از اونا در بازیهامون که قبلا هم عرضه شدن استفاده کردیم.

Source
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,086
نام
محمد امین
تو این تاپیک کاربر های با اطلاعات بالای 1 و 2 و 3 و 4 بد پیچیدن تو هم..:d

UE3 کجا مشکل نور پردازی داشت آیا مپ gridlock رو تا حالا بازی کردین..؟
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
من کاری با حرفه کرایتک که اصلا اینا 20 سال پیش به این چیزها رسیدند ندارم !
اون چیزی که من تو تک دموی UE4 تو نمایشگاه دیدم به مراتب به نظرم بهتر از CRYENGIN3 هست و افکتهاش قشنگ با چشم بازی میکنه که بدونه اپیک واقعا چیکار کرده ! مخصوصا مدلینک محیط چیزی که CRUENGINE 3به شدت جلوش کم میاره ! حالا بماند افکتهای ذره ایش ! کرایتک حتما باید خودش را یه تکونی بده حالا اینا ادعا بکن برای 10 نسل بعد انجینشون را ساختن !
مخصوصا تو تک دموی UE4 بهترین قسمتش قسمتی بود که وارد منطقه کوهستانی شد که برف میبارید رسما رئال ترین و سنگین ترین صحنه بود که تو یک تک دموی انجین دیدم ! تک دموی UE4 فرقی با یک CG بسیار پیشرفته نداشت ! در حاله اینکه من خودم هیچ وقت با تک دموهای CRYENGINE3 زیاد تحت تاثیر قرار نگرفتم .
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
درباره Crysis 2 هم که یک چیز میگم روی کنسول ها که با افت فریم و باگ عرضه شد یعنی یک سری استاندارد ها رو نادیده گرفت که برسه به یک سطح کیفیت حالا سخت افزار 6 یا 63000 سال پیش فرق نمیکنه. این استاندارد رو نادیده گرفت تا به اونی که میخواد برسه رسید؟ دمش گرم ولی Epic هم میتونست با افت فریم و باگ برسه ولی نخواست.
توی PC هم Crysis 2 با اون پچ 2 گیگ حتا انگشت کوچیکه Crysis نمیشد. در حالت کلی هم بازم حرفی نداشت بزنه.
میثم خداییش اینقدر در مورد این مسائل صحبت کردیم که یه جورایی جنبه طنز پیدا کرده بنظرم !:d هی تو ایراد میگیری ما میگیم در کنار ایرادا حسن ها رو هم ببین ، اگه کرایتک یسری استانداردها رو در حد مطلوب رعایت نکرده در عوض تو خیلی از موارد پاش رو فراتز از استاندارد های این نسل گذاشته !
قبول کن یه مقدار دیگه زیادی تکراری میزنه ، تو هی ایراد می گیری ما میام می گیم چندتا FPS تو این نسل داریم افکت هایی در حد کرایسیس 2 داشته باشه؟ چندتا شوتر داریم فیزیک اجسامی مثل کرایسیس 2 داشته باشه ، محیطش فلان باشه و . . . . . .!
ببین میثم اگه قرار به اگر و اما باشه که خوب به قول سینا اگه کرایسیس 2 هم تکسچر لود های UE3 داشت میتونست گرافیک به مراتب بهتری ارائه بده ! یا فرضاً من میگم اگه فقط قید منابع نور دینامیکش میزد فریمش به جا 30 ، 60 میشد ، یا اگه قید فیزیکش رو میزد همینطور ، یا محیط سند باکس . . . یا . . . !!!!

الان نزدیک 7 سال از شروع این نسل گذشته تو این 7 سال انواع و اقسام بازی ها با سبک سیاق مختلف با UE 3 ساخته شد ! خوب بالاخر یه بازی در این سال ها باید پیدا بشه با کرایسیس 2 یا 1 رقابت کنه یا نه؟ الان تو این تاپیک تقریباً بهترین های pc گذاشتم که batman arkham city هم جزوشون هست و یکی از بهترین های ساخته شده با UE3 ؛ برو تصاویرش رو با C2 مقایسه کن رو pc که دیگه فریم مطرح نیست(گرچه از لحاظ اوپتیمایز بودن هم کرایسیس 2 در بهترین وضعیت ممکن قرار داره ) ، محدودیت وجود نداره که بگیم اگه فلان شرکت قید فریم میزد میتونست طوفان به پا کنه .:d

در کل کرایسیس 2 هر مشکلی هم که داشت، در زمان عرضه از دید اکثر سایت ها بهترین گرافیک کنسولی انتخاب شد . اینم که هی بگی اگه اپیک قید فریم میزد فلان میکرد ، بهمان میشد در واقعیت امر تغییری ایجاد نمی کنه !:d
 

alimx360

کاربر سایت
Jul 13, 2008
438
نام
ali
به نظر من هم صحبت های سوایت یرلی صحیحه چون که شما الان همون crysis رو ببینید که چیکار کرده موتور unreal یه موتور optimiz روی کنسولها به خصوص x360 که فقط همین برتریش بوده تو این نسل وگرنه من به شخصه اصلان قیاسی بین cryengine3 و unreal engine 4 نمیبینم اصلا گرافیکی که cryengine3 به نمایش میذاره مال چند سال بعده
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
کرایسیس 2 از لحاظ فنی بالاتر از کرایسیس 1 هست ، با این حال خیلی بهتر هم فریم میده . ولی کرایسیس 1 محیطش خیلی خیلی زیباتره . تنها چیزی که تو کرایسیس 2 پسرفت کرده بود وضوح تکسچرها بود که با اون پک ِ Hi Res خیلی عالی شد . من خودم از کرایسیس 1 در کل بیشتر خوشم میاد ولی کرایسیس 1 از لحاظ فنی ضعیف تر هست نسبت به کرایسیس 2 . خب طبیعیه 4 سال قبا کرایسیس 2 عرضه شده و تازه کرایسیس 2 هم خود کرایتک ساخته :D
حجم افکت ها و نورپردازی محیط به جرئت خیلی بهتر از کرایسیس 1 هست ولی از اونور فیزیک بهتره تو کرایسیس 1 که تو کرایسیس 2 محدودیت کنسولی باعث شد قد ِ کرایسیس 1 عالی نشه .

در کل میثم حرفتو سعی نکن به کرسی بنشونی . موفق نمیشی . :D

نمیدونم چطور کسی به این اشاره نمی کنه که کرایتک شرکتی بود که نسل قبل تازه شکل گرفت و اواخر نسل قبل یه بازی PC Exclusive زد که بعدا توسط یه شرکت دیگه پورت شد ، اپیک هم وقتی با id در افتاد وضعیت مشابه رو داشت ولی شانس باهاش یار بود نسل های قبل نهایت 4 5 سال طول می کشیدن نه 7 8 سال و راحت می تونست موتور نسل بعدشو عرضه کنه ! کرایتک موتور نسل بعدش رو عرضه کرده ولی تو این نسل همه بخاطر این که از اول نسل برنامه ریزی هاشون بر اساس UE3 بوده از اون استفاده می کنن و گرنه رقابت شونه به شونه ای رو برا کرایتک و اپیک در نسل بعد من پیش بینی میکونم .
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,086
نام
محمد امین
اگر Epic هم میخواست فقط روی گرافیک تمرکز کنه و گیم پلی و داستان و مولتی و... رو رها کنه به امان خدا قطعا اون ها هم تا حالا بهترین گرافیک رو خلق کرده بودن..
 

Quan Chi

کاربر سایت
May 21, 2012
47
نام
سعید
تقلید و اینا هم فقط حرفه. 90% Featureهای UE4 همین الان تو CE3.0 هست، پس کسی تقلید کرده باشه، اپیکه نه Crytek.

این پست رو قبلا توی یه تاپیک دیگه داده بودم حالا اینجا هم میزارم ... این Feature ها مربوط به UE3 هستن:

سینماتیک پیشرفته ی UE به همراه ادیتور فوق العاده ی اون یعنی Matinee رو CE توی خواب هم نمیتونه ببینه ! کافیه مسیر دوربین رو با نقاشی کردن تعیین کنی . دموی خیره کننده ی Samaritan با این سیستم ساخته شده بود


سیستم Unreal Lightmass که نور رو با توجه به Material و Physic Material بازتاب میده و در عین حال توی Gears of War 3 هم به کار گرفته شد و روی یه کنسول تاریخ مصرف گذشته هم اجرا شد ...


Simplygon برای کم کردن تعداد Tri ها و آماده کردن مدل های سنگین برای استفاده در داخل بازی و هماهنگ کردن با Level of Detail بدون افت کیفیت محسوس

http://img4up.com/up2/92205339993897261339.png

ادیتور Kismet برای اسکریپت نویسی بدون یک خط کد نویسی


Muscle Physics برای شبیه سازی عضله

استفاده از آخرین نسخه ی فیزیک انجین NVIDIA Physx یعنی Apex

Material Editor با قابلیت اضافه کردن بی نهایت لایه به یک مدل

Texture Paint tool برای اینکه هر جزئیاتی رو که میخوای با نقاشی کردن به تکسچر ها بدی

Dec2011-MeshPaint.jpg


Unreal Script در UE که قابلیت هماهنگ شدن با قوی ترین ادیتور برنامه نویسی یعنی Visual Studio رو داره در مقابل زبان خشک Lua در CE ..

Unreal Landscape که در مقابل Terrain System قدیمی CE قرار میگیره

Jan2012-Landscape_Hole.jpg



و همچنین Level of Detail برای Landscape

Dec2011-Landscape.jpg


و ...



الان این حکایتی که تعریف کردی، چه ربطی به حکایت Crytek داره؟:-/ Crytek از بدو تولدش و اولین بازی که ساخت داره با بزرگترین های زمون خودش رقابت میکنه. با Farcry داشت با افسانه ای مثل کارمک و Doom III رقابت میکرد و همینطور HL2ـه Valve و اگه نگیم از اون دو تا سر بود، چیزی هم کمتر نداشت. از بازی بعدیشون هم پرچم گرافیکی نسل رو از 6 سال پیش دستشون گرفتن و اپیک که خوبه، بابای اپیک هم نمیتونه از این نظر نزدیکشون بشه. حتی کارمکش هم با Rage نتونست Crysis رو پایین بکشه، اپیک که باید بره غاز بچرونه.:biggrin1: الان چجوری یه همچین شرکتی تازه به دوران رسیده است؟ :-/ دنبال حقیقتی، حقیقت اینه. پرچم دار تکنولوژی گرافیکی تو این نسل Crytek، id Software و Naughty Dog هستن و این وسط هیچی به اپیک و GeOWـش نمیماسه.
در مورد Farcry من صحبت هاتون رو قبول دارم ولی در مورد Crysis به هیچ وجه .. جالب اینجاست که یکی از کاربر ها توی این تاپیک سنگین بودن Crysis و اجرا نشدنش روی بعضی سیستم ها رو دلیلی بر قوی بودن گرافیک میدونه در حالی که این ناشی از Optimize افتضاح بازی و انجین هست
طوری که Crytek رو مجبور کرد CE 3 رو که Optimize شده ی CE 2 هست بسازه . گرافیک Crysis خیلی خوبه ولی نسبت به کیفیتش بیش از حد سنگینه

حالا هر چقدر شماها دوس دارین سفسطه کنین که چمیدونم UE3 شونصد بار لایسنس شده و از این حرفا که همیشه میزنین. پراید هم فروشش زیاده ولی، بقیش رو خودت میدونی.
چون مردم حق انتخاب دیگه ای ندارن ولی در مورد انجین دست بازیساز ها خیلی بازتر هست این رو که قبول دارید ؟!
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
کرایسیس 2 از لحاظ فنی بالاتر از کرایسیس 1 هست ، با این حال خیلی بهتر هم فریم میده . ولی کرایسیس 1 محیطش خیلی خیلی زیباتره . تنها چیزی که تو کرایسیس 2 پسرفت کرده بود وضوح تکسچرها بود که با اون پک ِ Hi Res خیلی عالی شد . من خودم از کرایسیس 1 در کل بیشتر خوشم میاد ولی کرایسیس 1 از لحاظ فنی ضعیف تر هست نسبت به کرایسیس 2 . خب طبیعیه 4 سال قبا کرایسیس 2 عرضه شده و تازه کرایسیس 2 هم خود کرایتک ساخته :D
حجم افکت ها و نورپردازی محیط به جرئت خیلی بهتر از کرایسیس 1 هست ولی از اونور فیزیک بهتره تو کرایسیس 1 که تو کرایسیس 2 محدودیت کنسولی باعث شد قد ِ کرایسیس 1 عالی نشه .

در کل میثم حرفتو سعی نکن به کرسی بنشونی . موفق نمیشی . :D

نمیدونم چطور کسی به این اشاره نمی کنه که کرایتک شرکتی بود که نسل قبل تازه شکل گرفت و اواخر نسل قبل یه بازی PC Exclusive زد که بعدا توسط یه شرکت دیگه پورت شد ، اپیک هم وقتی با id در افتاد وضعیت مشابه رو داشت ولی شانس باهاش یار بود نسل های قبل نهایت 4 5 سال طول می کشیدن نه 7 8 سال و راحت می تونست موتور نسل بعدشو عرضه کنه ! کرایتک موتور نسل بعدش رو عرضه کرده ولی تو این نسل همه بخاطر این که از اول نسل برنامه ریزی هاشون بر اساس UE3 بوده از اون استفاده می کنن و گرنه رقابت شونه به شونه ای رو برا کرایتک و اپیک در نسل بعد من پیش بینی میکونم .
اتفاقن من من صفحه قبل گفتم. و سینا نوشته که چرت میگم :D.

Crytek یه نسله اومده رو کار توقع داره در حد Epic هم عمل کنه ولی نمیتونه. دقیقن مثل اون شهرستانی که یه پولی دستش میرسه میاد شهر بزرگ میخواد یهو مثل کسی باشه که مادرزاد تو دنیای مدرن زندگی کرده.
بعدش من واقعن تشکر میکنم که تو کرایسیس 1 رو با کرایسیس 2 در گرافیک یکی یا حتا کمتر میدونی. اگر یک چهارم محیط های کرایسیس 1 رو حساب کنیم تازه میشه کرایسیس 2 . . .
میثم خداییش اینقدر در مورد این مسائل صحبت کردیم که یه جورایی جنبه طنز پیدا کرده بنظرم !:d هی تو ایراد میگیری ما میگیم در کنار ایرادا حسن ها رو هم ببین ، اگه کرایتک یسری استانداردها رو در حد مطلوب رعایت نکرده در عوض تو خیلی از موارد پاش رو فراتز از استاندارد های این نسل گذاشته !
قبول کن یه مقدار دیگه زیادی تکراری میزنه ، تو هی ایراد می گیری ما میام می گیم چندتا FPS تو این نسل داریم افکت هایی در حد کرایسیس 2 داشته باشه؟ چندتا شوتر داریم فیزیک اجسامی مثل کرایسیس 2 داشته باشه ، محیطش فلان باشه و . . . . . .!
ببین میثم اگه قرار به اگر و اما باشه که خوب به قول سینا اگه کرایسیس 2 هم تکسچر لود های UE3 داشت میتونست گرافیک به مراتب بهتری ارائه بده ! یا فرضاً من میگم اگه فقط قید منابع نور دینامیکش میزد فریمش به جا 30 ، 60 میشد ، یا اگه قید فیزیکش رو میزد همینطور ، یا محیط سند باکس . . . یا . . . !!!!

الان نزدیک 7 سال از شروع این نسل گذشته تو این 7 سال انواع و اقسام بازی ها با سبک سیاق مختلف با UE 3 ساخته شد ! خوب بالاخر یه بازی در این سال ها باید پیدا بشه با کرایسیس 2 یا 1 رقابت کنه یا نه؟ الان تو این تاپیک تقریباً بهترین های pc گذاشتم که batman arkham city هم جزوشون هست و یکی از بهترین های ساخته شده با UE3 ؛ برو تصاویرش رو با C2 مقایسه کن رو pc که دیگه فریم مطرح نیست(گرچه از لحاظ اوپتیمایز بودن هم کرایسیس 2 در بهترین وضعیت ممکن قرار داره ) ، محدودیت وجود نداره که بگیم اگه فلان شرکت قید فریم میزد میتونست طوفان به پا کنه .:d

در کل کرایسیس 2 هر مشکلی هم که داشت، در زمان عرضه از دید اکثر سایت ها بهترین گرافیک کنسولی انتخاب شد . اینم که هی بگی اگه اپیک قید فریم میزد فلان میکرد ، بهمان میشد در واقعیت امر تغییری ایجاد نمی کنه !:d
میدونی جالب ترین بخشش چیه؟ اینجا کلی کاربر هست، که واقعن خندش میگیره وقتی میگین Crysis 2 و CE3 و... ولی نمیدونم چرا نمیان نظر بدن یه سریشون که میترسن میگن حرف میزنیم مسخرمون می کنند و یه سریشونم میگن حوصله نداریم بیخیال، چندین تاشون تاحالا به من پی ام دادن ولی اینجا فقط من باید حرف بزنم در مقابل ده نفر . . .
به هر حال، منم دیگه خسته شدم بس که درباره این بازی صحبت کردم و نرود میخ آهنین بر سنگ :(.
ولی تو وقتی میای Batman AC که یک بازی تمامن Open World هست رو با یک بازی نیمه بسته نیمه Sandbox مقایسه میکنی من چی بگم آخه ؟ Batman AC از لحاظ گرافیک واقعن عالیه :| اتفاقن دیشب داشتم روی DX11 فول بازیش میکردم. فریم 60 هم میداد به خودم گفتم نگاه کن چقدر بازی اپتیمایز هم هست حیف همین هفته پیش پچ 2 گیگی این Crysis 2 رو پاک کردم :| وگرنه میرفتم یه دور دیگه میزدم ببینم چه خبره. هرچند من فکر نکنم تاحالا گفته باشم بازی روی PC بد بوده، البته بعد از کلی پچ و آپدیت و کلی جر وا جر شدن Crytek برای رسیدن به یک سری آرمان ها :|.
در کل بحثی که وجود داره و همیشه هم کردم، Crytek فقط یک سری ادعای پوچ و تو خالی هست. بازیاش در هیچ زمینه ای هیچ وقت نمی تونند اول باشند همون سالی که Crysis 2 اومد Uncharted 3 هم داشتیم که به مراتب از لحاظ گرافیکی و توجه به جزئیات بهتر عمل کرده بود و فریم بهتری هم میداد. البته من هیچ وقت نمیام Crysis 2 رو با بازی ای مثل Rage مقایسه کنم که تو باقالیاست و ترجیح میدم سازنده ها هرسال Crysis 2 بسازن تا یه چیزی مثل Rage، ولی واقعن دلیلی هم نمیبینم بگم Crytek از Epic بهتر بوده و تو این صنعت کاری کرده.

چون اگر شما خال روی صورت شخصیت رو صدقه سری Crytek میبینی، من صد مدل بازیساز رو میبینم که صدقه سری Epic تونستن ایده هاشون رو تو دنیای گیم به کار ببرن . . .
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
Crytek یه نسله اومده رو کار توقع داره در حد Epic هم عمل کنه ولی نمیتونه. دقیقن مثل اون شهرستانی که یه پولی دستش میرسه میاد شهر بزرگ میخواد یهو مثل کسی باشه که مادرزاد تو دنیای مدرن زندگی کرده.
بعدش من واقعن تشکر میکنم که تو کرایسیس 1 رو با کرایسیس 2 در گرافیک یکی یا حتا کمتر میدونی. اگر یک چهارم محیط های کرایسیس 1 رو حساب کنیم تازه میشه کرایسیس 2 . . .

اپیک هم بلافاصله نسل بعد این که تشکیل شد برای id شاخ شد دلیلی نداره نشه آخه حرف نا مربوط می زنی !
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
اپیک هم بلافاصله نسل بعد این که تشکیل شد برای id شاخ شد دلیلی نداره نشه آخه حرف نا مربوط می زنی !
Epic تلاش کرد شاخ شد. بعدم Id خودش یه کم آروم شد ضمینه رو برای شاخ شدن بقیه گذاشت.
Crytek هنوز دهنش بو شیر هم نمیده اون وقت حرف میزنه.

پ.ن : توجه کنید من اصلن فن Gears Of War نیستم و شدیدن هم از نسخه 2 به بعد این بازی رو کوبیدم جو خالص ندین :D.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
مرگــــــــــــــــــــــــ بر Epic :d ! درود بـــــــــــــــــــــــر Cry engin 3 :d ! درد بــــــــــــــر هیتلر :d ( ربط اخری به این بود که کرایتک المانیه :p )




 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر