کرایتک : CryEngine سه سال از Unreal Engine 4 جلو تر است!

S A A M

کاربر سایت
Nov 26, 2009
166


رئیس خوش بین کرایتک آقای Cevat Yerli گفته است : تریلر Unreal Engine 4 - demonstrations از Epic به مواردی اشاره میکند که Cryengine سه سال پیش آنها را معرفی کرده بود!
Yerli به Gamebeat گفت : تنها چیزی که میتوانم بگویم اینست که که 3 Cryengine در حال حاضر کیفیتی برابر با UE4 دارد!

شما میتوانید به 3 سال قبل و ویدئو های ما در GDC برگردید و ببینید که چیزی که ما در Cryengine استفاده کردیم به زیبایی چیزی هایی است که UE4 و بسیاری ار شرکت های دیگر در موتور های بازیشان اخیرا نمایش میدهند!

Yerli کمی قدم را فراتر نهاد و گفت : شما هنوز قدرت واقعی Cryengine را ندیده اید و آن برگ برنده ما برای نسل بعدی است!

ما هنوز آخرین دستاوردمون رو معرفی نکردیم او ادامه داد بزودی شما شاهد معرفی بازسازی بعدی Cryengine خواهید بود! من شماره ای به اون اختصاصا نمیدم اون فقط یک بازسازی از کرای انجین خواهد بود ما قبلا هم گفتیم که Cryengine 3 از سه سال پیش به عنوان نسل بعد آماده بوده!
اگه من به تعریفی که مردم اکنون از تکنولوژی آینده دارن نگاهی بندازم این همون چیزیه که ما سه سال پیش شاهد اون بودیم
Yerli. گفت : ما قبلا هم سیستم ذرات و GPU Rendering و سایه زنی فوق العاده ی داشتیم همچنین tessellation رو در Crysis 2 که شاهد اون بودید Directx 11 .ما فقط در تک دمو ها در مورد این موارد صحبت نکردیم ما عمل کردیم و از اونا در بازیهامون که قبلا هم عرضه شدن استفاده کردیم.

Source
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
خدایی راست میگه ولی چه فایده که استفاده از موتور آنریل ده برابر بیشتر از کرای انجین هست و خواهد بود!!
 

Saber

F.A.M.I.L.Y
Loyal Member
Jun 16, 2009
3,886
نام
صابر
خدایی راست میگه ولی چه فایده که استفاده از موتور آنریل ده برابر بیشتر از کرای انجین هست و خواهد بود!!
ماله اینه که کرای انجین یه موتور گرافیکی تخصصی هست و کار هرکسی نیست که بخواد باهاش بازی بسازه ! ولی انریل انجین همگانی هست !

به نظر من جوات یه جورایی راست میگه ! من هنوز میشناسم کسایی رو که نمیتونن کرایسیس 1 رو روی تنظیمات آخر بازی کنن ! واقعا باید آفرین گفت به کرایتک ! من نمیگم انریل بده اما از لحاظ تکنیکی و نور پردازی واقعا میگم کرای انجین حرف نداره !
متاسفانه کرایسیس 3 یکم زود اومد بیرون ( البته با آپدیت موتور گرافیکی کرای انجین 3 ساخته میشه ( که مطمئن هستم بازم همه رو تو کف خودش میذاره )) ما بی صبرانه منتظر کرای انجین 4 برای نسل بعد هستیم !
 

XENOS

کاربر سایت
Oct 22, 2005
426
كاري به مقايسه cryengine با UE ندارم.
من هنوز كه هنوزه گرافيك هيچ بازي رو تا به الان كه دارم اين پست رو ميزنم به واقع گرايانه و چشمگيري crysis 1 و crysis warhead نديدم,وقتي برا اولين بار محيطهاي كنار دريا و جنگلي crysis 1 رو صفحه مانيتور به واسطه يك كارت گرافيك geforce 8800GT رو تصوير رندر شد و ديدم تشخيص صحنه ها كه عكسهايي از يك محيط واقعي هستن يا صحنه هاي گرافيكي real time ناب برام سخت بود!
موتور CryEngine بدون شك يك جهش خيره كننده تو نمايش موتورهاي گرافيكي بود و هست.
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
سینا اتفاقاً بنظر من تمام ارزش کار کرایتک در خصوص کرایسیس 2 مربوط میشه به نسخه کنسولیش !:d

من که موافقم با حرفات:D از این بابت میگم که میثم و اینا از نسخه کنسولی بهانه دارن که چمیدونم افت فریم داره و اگه مثلا بازی فلان هم با UE3 افت فریم Crysis 2 کنسولی رو داشت، گرافیک در حد CGـه FF تحویل میداد و این صحبتا پشتش هست:D [کنتور که نمیندازه:D] ولی از نسخه PC نمیتونن از این ایرادا بگیرن:D
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
دقیقا همینطوره کرایتک حرف میزنه و عمل میکنه ولی شرکت های دیگه فقط تک دمو نشون میدن همون دموی samaritan از Unreal Engine 3 رو هنوز نتونستن عملی کنن بعد رفتن سراغ UE4 :d اینم نمیتونن بعد سال دیگه باز UE5.
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,957
نام
malek
رو هر دو کنسول که crysis 2 داغون بودش رو pc هم باید 1.5 اون موقع خرج میکردی حالا هم با این قیمتا باید 3 تومن خرج کنی(پس موتور فعلیشون جوابگوی سخت افزار نسل حاظر نبوده ).مهم اینه که رو سخت افزار پایینتر عملکرد مناسبی داشه باشی مثل همین tlou .
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,079
فقط تک دمو نشون میدن همون دموی samaritan از Unreal Engine 3 رو هنوز نتونستن عملی کنن بعد رفتن سراغ UE4 :d اینم نمیتونن بعد سال دیگه باز UE5.
بخش اول و قرمز رنگ کامنتتون هیچ جوابی براش نیست بجز لبخند زدن.
درمورد مابقیش ام باید بگم کرایتک بود که توی یه نسل دوتا انجین رونمائی کرد درحالی که Epic Games از 2005 تا الان همون Unreal Engine بهینه کرد تا به Samaritan رسید. Star Wars 1313 ام که با UE3 ساخته میشه و عملاً باعث میشه UE3 جزو موتورهای پایه نسل بعدی باشه و سازندها طبق نیازشون بین UE3 یا 4 یکی رو انتخاب کنن.

پ.ن. درهرحال فنهای کرایتک و چوات یرلی میتونن توی این رویایی "ما از Epic بهتریم CE3 سه سال از دنیا جلوتره" باشن و لذت ببرن.
 

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
به نظرم اشتباست که CE رو با UE مقایسه کرد.
CE تو این نسل چندتا بازیساز بودن که باهاش بازی بسازن و به انداره Crysis گرافیکش عالی باشه؟ هوش مصنوعی و باگ هاش بماند!!
ولی Epic میخواد کاری کنه که خیلی از بازیسازا باهاش راحت کار کنن. نمایش آخرش هم که یه ویدیو 10 دقیقه ای بود کاملا داشت نشون میداد واسه بازیسازا کار راحت تر شده.
اگر به قدرتشم شک دارین که نمایش Star wars بود. اون با UE3 ساخته شد و همه فک در زمین شدن پس مطمئنا UE4 خیلی بهترم میشه.
 

nathan mckane

کاربر سایت
Jul 14, 2009
979
نام
عباس
اگه بخوايم كه از لحاظ گرافيك مقايسه كنيم بازيهاي كنسولي كرايتك مشخصا گرافيك بهتري از بازيهاي اپيك داشتن تو اين نسل. احتمال اينكه همين اتفاق نسل بعد بيفته هم بسيار بالاس.
من كه اميدوارم هر شركت با موتور اختصاصي خودش بازي بسازه تا بازيها يه شكل از اب در نيان. كه البته به نظر ميرسه ea و ubisoft و بقيه شركت هاي عمده بازيسازي هم برا نسل بعد انجين هاي خودشون رو خواهند داشت.
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,110
نام
مصطفی
نسخه کنسولی real time GI نداره
گفتم مسلماً نمیشه سطح و کیفیت tech demo ای که رو یه 680 اجرا می شده رو با کرایسیس 2 مقایسه کنیم که رو سخت افزار 6، 7 سال پیش کنسول ها اجرا شده ! طبیعی هست سخت افزار ضعیف تر محدودیت ایجاد میکنه . . .
 

hdxc

کاربر سایت
Apr 29, 2011
1,581
نام
امیرحسین
نسخه کنسولی real time GI نداره
از یه کنسول 7-8 سال پیش انتظار داری برات تکنیک به این سنگینی رو REAL TIME اجرا کنه؟
مهم اینه که رو سخت افزار پایینتر عملکرد مناسبی داشه باشی مثل همین tlou .
من فقط اینجا یه چیزی رو بگم.
سخت افزار پایینتر دوست داری؟برو پروفایلم سختافزارم رو ببین.پایینتر از این که دیگه نیست؟:D
کرایتک تونست کاری کنه که بازیش روی سیستم من با بالاترین تنظیمات اجرا کنه.روی همون RES ای که X360 اجرا می کنه.1280x720.دیگه PS3 بماند که کمتر هم بود!اینو هم بدون که کرایتک بیشتر بهینه کردناش برای نسخه ی PC بوده.اگه کمی رو نسخه ی کنسولی بیشتر کار می کرد نسخه ی کنسولی هم می ترکوند.تازه موتور TLOU اختصاصی ه.اختصاصی برای یه استودیو ی First Party سونی یعنی موتور تقریبا اختصاصی و فوقالعاده بهینه شده برای PS3.خود بازی هم که روی یک پلتفرم عرضه میشه.اینم یعنی ناتی داگ وقت بسیار بیشتری نسبت به کرایتک داره برای بهینه کردن بازیش روی PS3.
کلا به نظر من کرایتک وقت بیشتری داشته باشه برای کنسول ها میتونه گرافیک شاهکاری روی اون ها هم عرضه کنه.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
بخش اول و قرمز رنگ کامنتتون هیچ جوابی براش نیست بجز لبخند زدن.
درمورد مابقیش ام باید بگم کرایتک بود که توی یه نسل دوتا انجین رونمائی کرد درحالی که Epic Games از 2005 تا الان همون Unreal Engine بهینه کرد تا به Samaritan رسید. Star Wars 1313 ام که با UE3 ساخته میشه و عملاً باعث میشه UE3 جزو موتورهای پایه نسل بعدی باشه و سازندها طبق نیازشون بین UE3 یا 4 یکی رو انتخاب کنن.

پ.ن. درهرحال فنهای کرایتک و چوات یرلی میتونن توی این رویایی "ما از Epic بهتریم CE3 سه سال از دنیا جلوتره" باشن و لذت ببرن.

کنتور که نمیندازه هر جا میرسی بگو اپیک فلانه UE3 فلانه بهمانه ، کرای انجین رو هم بکوب .
اولا دلیل اینکه کرای انجین از نسخه 2 به 3 رسید تو یه نسل بخاطر این بود که کرایتک تو محاسباتش یه چیز رو لحاظ نکرده بود و اون هم افزایش محبوبیت n برابر کنسول ها بود و گرنه کرای انجین 2 با کرای انجین 3 تفاوت ندارن اندازه 2 نسل انجین نمی کنن . و گرنه میتونن هنوز هم با کرای انجین 2 بازی هایی رو PC بسازن که Star wars 1313 رو بخوره ، کرایسیس 1 با 2 تا ماد ِ خوشگل روش قشنگ از تمامی بازی های این نسل میزنه بالا و حتی میتونه با اون star wars هم رقابت کنه به علاوه که اون بازی کاملا خطیه !
کرای انجین 3 موتوری بسیار پر قدرته ؛ کار هر موتوری کرایسیس 2 رو رو کنسول اونطوری رندر کردن نیست . به علاوه رو PC هم بازی می کنه حجم افکت های به کار برده شده رو می بینی دهنت باز می مونه و فقط به خاطر این افسوس میخوری که اگه میتونستن فرق بیشتری بین نسخه PC و کنسولی بزارن میتونستن چی کارا کنن و نشده . در کل نمیشه با حل معادله یک محهولی ـی که همیشه تو همه تاپیک ها با لحن کاملا تهاجمی انجام میدی به جوابی که دلت میخواد برسی .
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,957
نام
malek
کلا به نظر من کرایتک وقت بیشتری داشته باشه برای کنسول ها میتونه گرافیک شاهکاری روی اون ها هم عرضه کنه.

منظورت اینه که واسه پول درآوردن وقت نداشته؟نه جونم اینجوری نیستش ,نتونسته واسه کنسول بهینش کنه بهانه میاره که وقت نداشتم و دوست نداشتم.فکر میکنی ناتی بخاد واسه یه سیستم 2 تومنی گیم بسازه چی از آب درمیاد؟
 

alcatrez

کاربر سایت
Mar 9, 2011
593
نام
محمد
حرفهاش کاملا درسته به نظر من کرایسیس سال 2007 رو pc اومد و سال 2011 برای کنسول ولی کاملا نشون داد که این کنسول ها بودن که crysis رو محدود کردن چون بسیار از تکسچر ها تو کنسول حذف شدن بود تا حد ممکن از اشیای موجود تو محیط کم شده بود اگر هم چندتا انفجار تو جنگل پیش میومد فریم ریت بازی افت میکرد
در حالی که UE3 تا همین 2 سال پیش مشکل ظاهر شدن تکسچر هارو تو همه ی بازیهای که با Ue3 ساخته میشدن داشت که تو geow3 اپیک این مشکلو رفع کرد سبک استایل گرافیکی ue3 هم تا حدودی تکراری شده یعنی وقتی شما یه بازی رو میبینید کاملا میتونید بفمید که با ue3 ساخته شده چون به نظرم این موتور رو بر خلاف crytek خیلی دیر بهینه کردن این gears of war judgment هم از نظر گرافیکی همون geow3 هست
بازی هایی هم که در حال حاضر با کرای انجین ساخته میشه کم نیستن خود crytek گفت که موتور را بیشتر برای بازیهای mmo کاربرد
داره بازی جدید (warface) هم کاملا چیزاهایی رو داشت که بازیهای شوتر free to play نداشتن و همین الان هم استقبال خیلی زیادی ازش داره میشه کرایتک کاملا نشون داد که چه برتری هایی نسبت به رقباش داره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر