بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,523
سلام خدمت همگی دوستان

بلاخره بعد از مدتها به وعده خودم جامه عمل پوشوندم و با مشقت بسیار بار دیگر بر صحت گفتارهای خود با مدرک تاکید کردم.
اولین مشکلی که داشتم نبود شماره دوم بازی بود،باور بفرمایید کل انقلاب و ولیعصر و توپخونه رو گشتم و نتونستم شماره دوم رو گیر بیارم،حتی نسخه مربوط به پلی استیشن 2 هم وجود نداشت.
تا اینکه یه تصمیم خیلی غیر منطقی گرفتم!بشینم شماره دوم رو دانلود کنم!چرا غیر منطقی ؟بخاطر اینکه با همراه اول و گوشی 1.5 گیگ دانلود کردن حماقت محضه!:D سرعت دانلودم حدودا 6 یا 10 کیلو بایت بود و کلا سه پارت بازی چیزی حدود 80 ساعت بطور مداوم زمان برد!
بعد از بدست اوردن بازی و نصب کارم تا حدودی راحت بود چون SAVE پایان های بازی رو که از قبل در پرشین گیگم گذاشته بودم موجود بود (یکی از بچه ها ازم خواسته بود و براش آپلود کرده بودم)تو نیکی کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز!و نیازی نبود تا یکی یکی دوباره پایانها رو بازی کنم!
و بعد از اون شروع کردم به رکورد زدن ها تا بتونم green hyper spray رو آزاد کنم.
متاسفانه 4 بار طول کشید تا تونستم به این توفیق برسم.باور کنید بشدت دشوار و حوصله بره و اگه سیو رو قبلا نداشتم هرگز نمیرفتم.
این هم تصاویری از Green Hyper Spray که در نسخه کامپیوتری سایلنت هیل دو توسط اینجانب آزاد شده است.
امیدوارم هرگونه شک و شبهه ای در مورد پستم که گفته بودم من این ایتم رو آزاد کردم برطرف شده باشه. و مدارکم جهت وجود این آیتم در نسخه کامپیوتر کافی و معقول باشه.
1.jpg
در این قسمتهای بازی پیرامید هد نمیمره!
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
همونطور که قبلا گفته بودم با GHS به یه شکلیک میشه تمام دشمنها رو کشت و در این صحنه من فقط یه اسپری کردم و دوتا پیرامید هد ها مردند!

8.jpg
در ضمن اگر هنوز شک و شبهه ای وجود داره امر بفرمایید تا از هر منطقه ای که دوست داشتین عکس بگیرم و یا از کل عملیات فیلم تهیه کنم و به سمع و نظر دوستان گرامی برسونم.
با تشکر
همین که Sh 2 رو با GPRS دانلود کردی ارزشش خیلی بیشتر از گرفتن اسپری ـه:D
 

Fallen-Angel

کاربر سایت
Feb 18, 2013
1,162
نام
میشا
من همیشه فکر میکردم که هیولاهای توی بازی، همون گناهانمون هستن :| چرا :-/
بلاخره بعد از مدتها به وعده خودم جامه عمل پوشوندم و با مشقت بسیار بار دیگر بر صحت گفتارهای خود با مدرک تاکید کردم.
میگم خاکستری، تو هم کم مازوخیسم نداریا :d
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
در ضمن اگر هنوز شک و شبهه ای وجود داره امر بفرمایید تا از هر منطقه ای که دوست داشتین عکس بگیرم و یا از کل عملیات فیلم تهیه کنم و به سمع و نظر دوستان گرامی برسونم.
با تشکر
کارت درسته. ولی حالا که خودت پیشنهاد دادی، از کل بازی فیلم بگیر تا باور کنیم.:-"
چه شود آپلود کردنش با GPRS:d
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
میگم خاکستری، تو هم کم مازوخیسم نداریا
اگه میدونستم اینجوریه همون ایزی بازی میکردم!!!!:d
سلام

کارت درسته. ولی حالا که خودت پیشنهاد دادی، از کل بازی فیلم بگیر تا باور کنیم.:-"
چه شود آپلود کردنش با GPRS:d
بابا من یه شکری خوردم چرا جدی میگیرین:D بعد با تموم پایانها اره!!بزار فشار این دانلود تخلیه بشه!!!بعد شاید چند تا فیلم گذاشتم مخصوصا پایان ها!:D
ولی واسه هایپر فقط پایان داگ جواب میده!!!مخصوصا با اهنگ جذابش!!!
راستی کسی میدونه این چاقوی قصابی پیرامید هد بدرد چی میخوره؟هم گندست و سنگین هم خیلی طول میکشه جیمز بخواد باهاش کسی رو بزنه!!!؟
 

Fallen-Angel

کاربر سایت
Feb 18, 2013
1,162
نام
میشا
اگه میدونستم اینجوریه همون ایزی بازی میکردم!!!!:d
:d بابا جان من که توضیح دادم :d
راستی کسی میدونه این چاقوی قصابی پیرامید هد بدرد چی میخوره؟هم گندست و سنگین هم خیلی طول میکشه جیمز بخواد باهاش کسی رو بزنه!!!؟
به درد عقده گشایی :d من که هر وقت میدیدمش اعصابم خورد میشد :| اما اگه تایمینگ درستی داشته باشی خیلی قدرتمنده :d
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
Light
A Blessing for one
A curse for another
نعمت برای یکی ، بلا برای دیگری ...
بین این دو جمله حالت تیزر از یه فضای روشن و بارور به یه فضای تاریک و مرده میره

فیک هم باشه طرف میدونسته چیکار داره میکنه ...
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
راستی کسی میدونه این چاقوی قصابی پیرامید هد بدرد چی میخوره؟هم گندست و سنگین هم خیلی طول میکشه جیمز بخواد باهاش کسی رو بزنه!!!؟
شبیه این سوال رو خود جیمز هم تو اون اتاق می‌پرسه. همونطور که محمدمهدی تو تحلیلش میگه، جیمز و PH‌ شبیه هم هستن.خب چرا از یه سلاح استفاده نکنند؟

:arrowd::arrowd::arrowd::arrowd::arrowd::arrowd::arrowd:​
.
.
31.اتاق Pyramid Head || جیمز دو بار در Labyrinth دو قلوش رو مشاهده میکنه...اولین بار توی یک اتاق دایره ایی شکل که از پایین Mandarin ها دارن پدرتون رو در میارن و از بالا هم اگه به PH برسین , اون پدرتونو در میاره!!!خب ! جیمز از این سالن دایره ایی شکل به یک اتاق میرسه و... در واقع بیشتر به اتاق دیوونه ها شبیه بود...چند تا جسد اونجا هستند , چند تا قفس هم هستند (همونهایی که توی عکس ساختمان انجمن تاریخی تپه خاموش دیده بودید و وقتیکه توی بیمارستان بعد از اینکه Laura توی یک اتاق گیرتون میاندازه , هیولاهایی توی همین قفسها به شما حمله میکنند), یک هواکش خیلی گنده هست (این یک سنت در Silent Hill هست...) و رنگ اتاق قرمز هست...مهمتر از همه جیمز اسلحه ایی رو که PH قبلا استفاده میکرده رو در پیدا میکنه...اینجا تنها شانس جیمز هست برای اینکه اون بفهمه که دقیقا مثل Pyramid Head یک قاتله...یک موجود خودخواه و بدون هیچ احساس...از لحظه اای که شما جمله "You Got A Great Knife" رو میبینین جیمز بزرگترین ارتباط طبیعیش رو با Pyramid Head میبینه و درک میکنه...اونها یکی هستند ! پس چرا از یک اسلحه استفاده نکنند ؟!
.
.
==================================================================
Wow
دیدید گفتم. چیزی که امیدوار کننده‌ست، PC هست.:bighug:
 
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
دلایل فیک بودن این تیزر به نقل از یکی از کاربران سایلنت هیل ویکی:[LTR]

  • The opening screen is poor English ("Konami Present")
  • The logo is a recycle of Downpour's logo
  • The release date is a Saturday (no video game ever is released on a Saturday)
  • The copyright is 2011
  • The video's background noise is standard clapping that can be found on any sound effects website, with nothing to suggest any real people are around
[/LTR]
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
دلایل فیک بودن این تیزر به نقل از یکی از کاربران سایلنت هیل ویکی:[LTR]

  • The opening screen is poor English ("Konami Present")
  • The logo is a recycle of Downpour's logo
  • The release date is a Saturday (no video game ever is released on a Saturday)
  • The copyright is 2011
  • The video's background noise is standard clapping that can be found on any sound effects website, with nothing to suggest any real people are around
[/LTR]
امیرجان نذاشتی 24ساعت خوش باشیم‌ها:(
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
دلایل فیک بودن این تیزر به نقل از یکی از کاربران سایلنت هیل ویکی:[LTR]

  • The opening screen is poor English ("Konami Present")
  • The logo is a recycle of Downpour's logo
  • The release date is a Saturday (no video game ever is released on a Saturday)
  • The copyright is 2011
  • The video's background noise is standard clapping that can be found on any sound effects website, with nothing to suggest any real people are around
[/LTR]

حتی اگه فیک هم نباشه تا زمانی که یک سایلنت هیل با اصالت ژاپنی خودش ساخته نشه من یکی رو هایپ نمیکنه.
با وجود بودن ارگینز داون پور وهوم کامینگ هیچ رغبتی برای انجامشون ندارم.
در حالی که هنوزم شماره های یک تا چهار رو با علاقه بازی میکنم!

دوست ندارم اون حس خاصی که بازی برای من داره خدشه دار بشه.
بشدت منتظر evil within هستم اما شماره بعدی re رو کلا بیخیال شدم.
اگه میخوان سبک یک بازی رو به کل عوض کنند برند یه ip جدید درست کنند.
الان هم کونامی نباید بازی رو که بر مبنای تفکر و فلسفه ژاپنی محبوب شده رو بوسیله یک استدیوی غیر ژاپنی تضعیف بکنه.
باقی سایلنت هیل ها شاید بازی خوبی باشند اما نه تحت عنوان فلسفه ژاپنی سایلنت هیل!
بازی که هنوز مثل سابق زیباست و من رو تحت تاثیر قرار میده متال گیر هست که خوشبختانه دست خود کوجیماست.
هرچند بنا به گفته های کوجیما استودیو های ژاپن امکانات کمتری نسبت به رقبای اروپایی امریکایی شون دارند و همین گفته ها من رو نسبت به یک شماره ژاپنی برای فعلا ناامید میکنه.
واقعا چرا باید استعدادهایی مثل اواکا و یاماوکا و.... ازشون در اونچه استعداد دارند استفاده نشه!
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
ای آقا ... پس پول یامفت خوردن از اعتبار اون IP و فنهای دو آتیشه‌‌ش چی میشه ؟
میدونم اشکان جان مشکل یک ای پی جدید به مراتب دشوار تر از یک ادامه ضعیفه(تبلیغات کمتر، شکست تجاری، عدم اطمینان جهت بازگشت سرمایه و هزار داستان دیگه)
اره همه اینها هست اما مگه برای کونامی و دیگر اعضای تیم سایلنت چه مشکلی وجود داره که نمیشه دوباره از افراد قدیمی در کنار تیم جدید استفاده بشه؟
اگر اشتباه نکنم هنوز بعضی از افراد گروه توی کونامی فعالیت میکنند و اواکا هم ابراز تمایل به همکاری کرده حتی کوجیما هم دوست داشته پای چنین کارگردانی وایسه!
خیلی بی انصافی که تیم سایلنت بخاطر شکست شماره چهارم که البته در مقابل سری های جدید یک برده کامله کاملا از بازی کنار گذاشته بشه!اون هم با کارنامه درخشان تیم که البته هر نقصی که شماره چهارم داره عمده تقصیرات گردن کونامی که به تیم فشار وارد کرد تا هرچه سریع تر بازی ریلیز بشه!
هنوزم بعد از حدود ۱۰ سال که از انتشار شماره دوم میگذره محیط برام حس واقع گرایانه داره،کاراکترها خیلی به واقعیت نزدیکند و بر عکس سری فاینال فانتزی و یا.... خیلی معمولی یا حتی شاید بشه گفت زشتند!(هیچوقت یادم نمیره که قبل از انتشار شماره چهارم وقتی به عکسهای والتر و ایلین نگاه میکردم چقدر حس شخصیت های حقیقی بدون گریم و افراد نرمال بهم دست میداد)اما وقتی اورگینز رو بازی میکردم احساس کنترل یک عروسک رو داشتم!
بگذریم من زیاد در جریان سری های جدید نبودم و عدم اطمینان باعث شد بازی نکنم!نمیخوام حس خاص سایلنت هیل برام داغون بشه!مثل اتفاقی که بعد اویل افتاد!!!
ایا نسخه های جدید یک موفقیت تجاری بودند یا نه؟مخاطب خارجی بازخوردش نسبت به نسخه های جدید چی بوده؟
اگرم شماره های جدید موفق بودند کونامی حق داره اما اگه نه پس چرا؟
 
آخرین ویرایش:

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
اره همه اینها هست اما مگه برای کونامی و دیگر اعضای تیم سایلنت چه مشکلی وجود داره که نمیشه دوباره از افراد قدیمی در کنار تیم جدید استفاده بشه؟
این روندی هست که من همیشه توی ذهنـَم داشتم ، من احساس میکنم تیم سایلنت به قدر کافی از شماره چهار راضی نبود ... دلیل این قضیه رو هم توی عجله کونامی توی بیرون دادن بازی اون هم توی فاصله های یه سالـه میدونسته که وقت رو واسه تیم کم میکنه ... ولی کونامی منافعش براش ایجاد میکنه که هر طور شده اینکار بکنه و پیش خودش هم میگه شاید بتونیم طیف جدید مخاطب هم جذب کنیم ...
آخر هم با تعطیل شدن تیم سایلنت کلاً مسیر بازی عوض میشه و حتی همون خواسته اولیه کونامی محقق نمیشه ...
حالا هم راه پس و پیشی واسه کونامی نمونده ، تیم که جمع شدنی نیست آی پی هم داره از دست میره میمونه اینکه تا وقتی نامش بمیره از سودش استفاده کن .
اورگینز رو بازی میکردم احساس کنترل یک عروسک رو داشتم!
sho کلاً از خوبها توی شماره های بعد از ts محسوب میشه ولی یه مشکل بزرگ داره ، اونهم سیب زمینی ای به نام تراویس گریدی ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر