الان اگه من بخوام با ولکان اجرا کنم چجوری باید تنظیم کنمش؟چون خودش روی dxd12 تنظیمه اگه بخوام عوض کنم اصلا میشه؟
میشه یه راهنما برای تغیر تنظیمات بزارید؟اگه مقدوره؟
و اینکه xenia کی آپدیت جدید میده مشخصه؟
شدنش میشه ولی پیشنهاد میکنم که تغییرش ندی من امتحان کردم و سیستم هنگ کرد و مجبور شدم ریبوت کنم
از قسمت [GPU] لاین gpu = "any" کلمه any رو پاک کن و vulkan رو بزار
شدنش میشه ولی پیشنهاد میکنم که تغییرش ندی من امتحان کردم و سیستم هنگ کرد و مجبور شدم ریبوت کنم
از قسمت [GPU] لاین gpu = "any" کلمه any رو پاک کن و vulkan رو بزار
اولین شبیه سازیه که بدون اسکیل GPU 99 درصد می شه اونم 2080TI
البته درست استفاده نمی کنه چون پاوری که استفاده می شه خیلی کمه اما جالب بود برام RED هم بین 30 تا 40 فریم می ده عملا 30 ثابت قابل بازی هست اما با کارت گرافیک خیلی خفن احتمالا
این شبیه ساز چه قدر خوبه! کاش اون هزینه و انرژی ای که روی RPCS3 گذاشته شده روی این شبیه ساز گذاشته می شد احتمالا الان یه شبیه ساز کاملا ایده آل وجود داشت.
گیرز 2 و 3 و رد دد رو دیشب دانلود کردم و تست کردم کلی خاطرات نوجوانی زنده شد
گیرز ها که بسیار روون و با لپ تاپ من 40 تا 70 فریم می دن. فقط گاهی اوقات استاتر سنگین داره که اون هم موقع ورود به لوکیشن های جدید اتفاق می افته معمولا. احتمالا به خاطر کش کردن یه سری شیدر و ... و اگر بازی دوباره همونجا لود بشه دیگه این مشکل پیش نمیاد.
رد دد هم 25-40 فریم تقریبا می ده البته خیلی بازی نکردم دقیق تست کنم
سیستم من:
i7 8750H
RTX 2060
RAM 16GB
تنظیمات چندانی نداره فقط برای عبور از 30 فریم باید vsync رو غیر فعال کرد. دو سه تا تنظیم دیگه هم بود که به vram کار داشت چون کلا خیلی vram پر نمی کنه من تغییرشون دادم نمی دونم تو عملکرد تاثیر داشته یا نه.
فکر هم نمی کنم به گرافیک آنچنانی نیاز داشته باشه چون درسته الان با گرافیک من هم بالای 90 درصد مصرف رو نشون می ده ولی هم گرافیک بسیار خنکه هم فرکانس بالاست و به پاور لیمیت نمی خوره بنا بر این فکر نمی کنم واقعا استفاده سنگینی بکنه از گرافیکم. شاید در حد 50 درصد نهایتا.
تست کنید ضرر نداره فقط باید 8 گیگ گیرز 3 دانلود کنید و 2 مگ xenia canary
تنظیمات چندانی نداره فقط برای عبور از 30 فریم باید vsync رو غیر فعال کرد. دو سه تا تنظیم دیگه هم بود که به vram کار داشت چون کلا خیلی vram پر نمی کنه من تغییرشون دادم نمی دونم تو عملکرد تاثیر داشته یا نه.
فکر هم نمی کنم به گرافیک آنچنانی نیاز داشته باشه چون درسته الان با گرافیک من هم بالای 90 درصد مصرف رو نشون می ده ولی هم گرافیک بسیار خنکه هم فرکانس بالاست و به پاور لیمیت نمی خوره بنا بر این فکر نمی کنم واقعا استفاده سنگینی بکنه از گرافیکم. شاید در حد 50 درصد نهایتا.
تست کنید ضرر نداره فقط باید 8 گیگ گیرز 3 دانلود کنید و 2 مگ xenia canary
توضیح جناب Triang3l از دولوپر های xenia در مورد هنگ های کوتاه وسط بازی:
Xenia now supports persistent shader storage to reduce freezing and slowdown spikes during gameplay!
While a game working natively on the PC or a real console can load data it needs long before it's used — such as during a loading screen between levels — emulation doesn't work this way. Xenia only knows that some piece of data is a texture, some data is a vertex buffer, some data is a shader, only when the data is actually used in such a way in a frame. Another difference between GPU emulation and real console GPUs is that shaders for consoles are precompiled into a format accepted by the hardware directly — changing a shader program is roughly as simple as changing an address. PCs, however, don't have a single hardware configuration, so graphics APIs such as Direct3D, Vulkan and OpenGL instead take shader program code in a hardware-independent language. So, Xenia first needs to convert game shaders in Xbox 360 native code to the PC graphics API's intermediate representation (DirectX Bytecode), and then the graphics card driver has to compile it into the language of the host GPU. The latter is a very time-consuming process — may take many milliseconds for a single pair of a vertex and a pixel shader, and one 16ms or 33ms frame may need hundreds of those — and applications don't even have control over that since it happens within the driver. This means that whenever the game configures the GPU in a different way than what has been previously encountered during an emulation session — for example, when displaying the menu for the first time, when entering a new level, when first seeing a special effect, or just when turning to the sides — the emulator will freeze for a long time (often up to few seconds when entering a totally new scene) because GPU configuration, which includes shaders, will need to be converted to the host format.
Now, Xenia writes all GPU graphics pipeline configurations it encounters to files on your disk — specifically, in the Documents\Xenia\shaders folder — and when you launch the game next time, the emulator will preload them before running the game.
• This will not effect the first run of the game in any way — all occasional freezes will still be there because of the reason described in the beginning. • In subsequent runs of Xenia, the game will take a much longer time to start, depending on how many shaders have been accumulated, the CPU performance (both speed and core count), and also whether there were graphics card driver, OS or Xenia updates recently (drivers have their own shader cache to speed up loading, and it may become outdated under various circumstances).
به طور خلاصه می گه با توجه به ذات امولاتور ها وقتی شما برای بار اول وارد یک محیط جدید می شید یا یک شیء جدید قراره توی بازی رندر بشه امولاتور باید شیدر ها رو تبدیل کنه و برای کامپایل شدن تحویل DX12 و درایور گرافیک بده. لذا وقتی همچین شرایطی پیش میاد فریز های حداکثر چند ثانیه ای خواهید داشت. ولی به زنیا این قابلیت رو اضافه کردن که این shaderهای کامپایل شده روی هارد ذخیره بشه (محلش توی Documents/Xenia/shaders/shareable هست) تا دفعه بعد نیازی به کامپایل مجدد نباشه. البته این قابلیت باعث می شه موقع لود بازی شما پیام Preloading Shaders رو ببینید و نیاز به زمان باشه برای لود شدن این shaderهای کامپایل شده قدیمی. این زمان اجرا هم هر چی تو بازی پیشرفت کنید و حجم shaderهای کامپایل شده بیشتر بشه طولانی تر می شه. همین طور هم هست و الان که من اکت 3 گیرز 3 هستم اجرای بازی شاید نزدیک به 2 دقیقه طول می کشه! در صورتی که اولش کاملا لحظه ای اجرا می شد.
(انصافا نمی دونم یا من حس نوستالژیم گل کرده یا واقعا این دو گیرز آخری به خصوص 4 یه جوک بودن در مقایسه با سه گانه قبلی بعد از 9 سال هنوز یه سر و گردن بالاترن)
توضیح جناب Triang3l از دولوپر های xenia در مورد هنگ های کوتاه وسط بازی:
Xenia now supports persistent shader storage to reduce freezing and slowdown spikes during gameplay!
While a game working natively on the PC or a real console can load data it needs long before it's used — such as during a loading screen between levels — emulation doesn't work this way. Xenia only knows that some piece of data is a texture, some data is a vertex buffer, some data is a shader, only when the data is actually used in such a way in a frame. Another difference between GPU emulation and real console GPUs is that shaders for consoles are precompiled into a format accepted by the hardware directly — changing a shader program is roughly as simple as changing an address. PCs, however, don't have a single hardware configuration, so graphics APIs such as Direct3D, Vulkan and OpenGL instead take shader program code in a hardware-independent language. So, Xenia first needs to convert game shaders in Xbox 360 native code to the PC graphics API's intermediate representation (DirectX Bytecode), and then the graphics card driver has to compile it into the language of the host GPU. The latter is a very time-consuming process — may take many milliseconds for a single pair of a vertex and a pixel shader, and one 16ms or 33ms frame may need hundreds of those — and applications don't even have control over that since it happens within the driver. This means that whenever the game configures the GPU in a different way than what has been previously encountered during an emulation session — for example, when displaying the menu for the first time, when entering a new level, when first seeing a special effect, or just when turning to the sides — the emulator will freeze for a long time (often up to few seconds when entering a totally new scene) because GPU configuration, which includes shaders, will need to be converted to the host format.
Now, Xenia writes all GPU graphics pipeline configurations it encounters to files on your disk — specifically, in the Documents\Xenia\shaders folder — and when you launch the game next time, the emulator will preload them before running the game.
• This will not effect the first run of the game in any way — all occasional freezes will still be there because of the reason described in the beginning. • In subsequent runs of Xenia, the game will take a much longer time to start, depending on how many shaders have been accumulated, the CPU performance (both speed and core count), and also whether there were graphics card driver, OS or Xenia updates recently (drivers have their own shader cache to speed up loading, and it may become outdated under various circumstances).
به طور خلاصه می گه با توجه به ذات امولاتور ها وقتی شما برای بار اول وارد یک محیط جدید می شید یا یک شیء جدید قراره توی بازی رندر بشه امولاتور باید شیدر ها رو تبدیل کنه و برای کامپایل شدن تحویل DX12 و درایور گرافیک بده. لذا وقتی همچین شرایطی پیش میاد فریز های حداکثر چند ثانیه ای خواهید داشت. ولی به زنیا این قابلیت رو اضافه کردن که این shaderهای کامپایل شده روی هارد ذخیره بشه (محلش توی Documents/Xenia/shaders/shareable هست) تا دفعه بعد نیازی به کامپایل مجدد نباشه. البته این قابلیت باعث می شه موقع لود بازی شما پیام Preloading Shaders رو ببینید و نیاز به زمان باشه برای لود شدن این shaderهای کامپایل شده قدیمی. این زمان اجرا هم هر چی تو بازی پیشرفت کنید و حجم shaderهای کامپایل شده بیشتر بشه طولانی تر می شه. همین طور هم هست و الان که من اکت 3 گیرز 3 هستم اجرای بازی شاید نزدیک به 2 دقیقه طول می کشه! در صورتی که اولش کاملا لحظه ای اجرا می شد.
این فایل shaderهای خودمه که تا چپتر 3 اکت 3 رفتم اگر کسی خواست می تونه کپی کنه جایی که گفتم و تا این مرحله حداقل از شر این فریز ها راحت بشه. (البته به قیمت حدود 2 دقیقه زمان قبل از هر بار اجرای بازی) Download GoW3 shaders A3C3 rar
(انصافا نمی دونم یا من حس نوستالژیم گل کرده یا واقعا این دو گیرز آخری به خصوص 4 یه جوک بودن در مقایسه با سه گانه قبلی بعد از 9 سال هنوز یه سر و گردن بالاترن)
شما گیرز 3 رو تموم کردی با این شبیه ساز؟ من اکت 4 چپتر 5 اون جایی که باید 4 تا armored kantus و یه سری جانور دیگه رو بکشیم همه رو می کشم ولی هیچ اتفاقی نمی افته انگار بازی نمی فهمه همه دشمنان به درک واصل شدن.
تو قسمت های دیگه هم باگ هایی می خوردم ولی با ریستارت چپتر حل می شد. این یکی نشد.
شما گیرز 3 رو تموم کردی با این شبیه ساز؟ من اکت 4 چپتر 5 اون جایی که باید 4 تا armored kantus و یه سری جانور دیگه رو بکشیم همه رو می کشم ولی هیچ اتفاقی نمی افته انگار بازی نمی فهمه همه دشمنان به درک واصل شدن.
تو قسمت های دیگه هم باگ هایی می خوردم ولی با ریستارت چپتر حل می شد. این یکی نشد.
خب کمپین گیرز 3 تموم شد
با این که بازی رو سال ها قبل روی 360 تموم کرده بودم خدا رو شکر حافظه گیمیم اون قدر ضعیف هست که برای بار سوم به شدت لذت بردم
کاملا قابل بازی با فریم ثابت بالای 50
این هم shader cache کامل کمپین بازی که استاتر ها رو تقریبا حذف می کنه