با سلام...
من ديگه واقعا حوصله ندارم اين بحثو ادامه بدم ولي كاملا واضحه كه دليل نياز بازيهاي PC به سخت افزار قوی فقط و فقط فروش رفتن قطعات جدیدیه که تولید میشه ... مثلا شما فکر میکنی Ubi نمیتونه بازی Prince of persia رو یه کاری کنه که با کارت MX440 اجرا بشه ؟ چرا به راحتی میتونه همچین کاری بکنه ولی نمیکنه تا سخت افزار جدیدتر به فروش بره
اگه قرار بود یه بازی مثه F.E.A.R با سخت افزار 5 سال پیش اجرا بشه که الانAMD و Intel و nVidia و Ati و ... ورشکست شده بودن
اولا خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بنده هم چندان مایل به ادامه بحث نیستم و نبودم ... اماچون احساس کردم اینجا داره به شخص من حمله و توهین میشه دارم این بحث رو ادامه میدم... بابا شما اگه به جای به مسخره گرفتن حرفهای من و گفتن این که حالا 7 تا دسته به درد کی میخوره.. آخه حالا این که PS3 انواع کارت های حافظه Flash رو میخونه یعنی چی.. به چه کار میاد و یا 6 تا پرت USB رو میخاد چیکار کنه...شما هم با دلیل میومدید جلو هیچ وقت بحث به یه همچین جایی نمیرسید... خودتون نیگا کنید و ببینید در دفاع از XBOX 360 تا حالا چند تا دلیل آوردین.. حداکثر 2 یا 3 تا... آخه اینهم شد بحث... ما که هر چی میگیم شما میگید این که به درد نمیخوره.. اخه پس چی به درد میخوره... بیاید و از مزایای XBOX 360 تعریف و دفاع کنید...
برای بار هیجدهم : بنده هیچ جای حرفام نگفتم که XBOX 360 بده و یا به درد نخوره...
و در ضمن واقعلا حالم بد میشه وقتی میبینم توی یه بحث برای طرف مقابل هیچ ارزش و احترامی قایل نیستید.. بابا %2 احتمال بدید که طرف در حد شما اطلاعات داره...چرا فقط میکوبین.. اگه واقعا پایه بحثین با دلیل فقط حرکت کنید....
در راستای حرفای شما... وقتی میگید بازی رو یه کاری کنن که روی MX 440 هم اجرا بشه یعنی چیکا کنن...مگه غیر از اینه که باید از حجم و دقت کار بزنن...آخه اگه به گفته شما این سخت افزارها رو واسه پول این جوری در مدلهای مختلف میدن بیرون پس پیشرفت چی... شما دارین تکنولوژی 5 سال پیش رو با الان مقایسه میکنید...من منکر پیشرفت بسیار عالی موتورهای گرافیکی نیستم ولی یعنی 5 سال پیش میشد بازی در حد SplinterCell و یا HL داشت... لطفا اینطوری قضاوت نکنید...
من درسته PC بازم ولی PS2 دارم و اکثر بازی هاش رو هم بازی کردم بنابراین از روی هوا مقایسه نمی کنم. (البته جسارت به حرف های شما نشه یکوقت) نور پردازی های موجود در بازی های PS2 خوبن ولی در حد همون shader های 1.0 هستند و اصلا نمی تونن با نور پردازی های بازی های PC مقایسه بشن. این سیستمی هم که من برای اجرای فاینال نوشتم مطمئنم که 95% بازی های PS2 با این سیستم به راحتی اجرا می شن. البته این حرف به شما بر نخوره چون من الان در مورد بازی های PC هم می گم
برادر عزیز از نظر شما مطلع شدیم. نه اقا چرا بهم بر بخوره...ولی به نظر من این بازیهای اگه یه روزی قابل اجرا روی PC بشن هیچ موقع با نسخه کنسولیشون قابل مقایسه نیستن.. دقیقا مشابه همون بلایی که سر MGS 2 اوردن... واقعا روی PC پدرشو در اورده بودن....اما باز هم با این سخت افزاری که شما گفتید قابل اجرا نخواهد بود... در مورد شیدرها هم که دارین کم لطفی میکنین .... حداقل ( در پست ترین حالت و گرافیک ) به شیدر 1.4 نیاز خواهد بود.
اول بگم همین بازی F.E.A.R خیلی گرافیک خارق العاده ای نداره و من به شخصه نور پردازی های HL2 رو بیشتر قبول دارم. تنها نور پردازی ای هم که به نظر من تا حالا خارق العاده بوده نور پردازی موتور جدید source هست که قراره در HL جدید عرضه شه. من نمی دونم شما نورپردازی و گرافیک کدوم قسمت RE4 رو کاملا با بازی های PC یکی می دونید البته هر بازی های نقاط ضعفی داره ومککنه مثلا RE4 در طراحی شچهره از F.E.A.R بهتر باشه ولی این تفاوت ها زیاد نیست. .در مورد RE4 هم اول بگم که تمامی بازی های PS2 با رزولوشن 640*480 و بدون Anti-aliasing اجرا می شن که مشکل اساسی بازی های PC هم سر این دو قسمت هست و با افزایش این دو قسمت فشار بیشتری به PC وارد می شه. همون RE4 اگه یه مقدار به تصویر دقت بشه باگ گرافیکی داره که بدلیل محدود بدون PS2 دیگه نتونستن اونا رو از بین ببرن و در ضمن تمامی لبه ها هم کمی لرزش دارند. البته واقعا RE4 نسبت به بازی های دیگر PS2 یک شاهکاره ولی هنوز هم نسبت به گرافیک بازی های PC دارای اشکالای است که این اشکلات در صورت نداشتن تعصب به خوبی قابل فهم است.
حرفهای شما متین... وای در مورد RE4 به حق دارین کم لطفی میکنید....بنده هم به هیچ وجه هیچ تعصبی ندارم.. برای فهمیدن این موضوع این پست رو تا انتها بخونید...
يك نكته به ذهنم رسيد كه گفتم شايد گفتنش خالي از لطف نباشه. همه دوستان بخوبي ميدونند كه سيستمهاي عادي P4 يا AMD Athlon XP همه داراي پردازنده هاي 32 بيتي هستند و خوب سيستمهاي 64 بيتي هم كه ديگه معلومه كه پردازش 64 بيت رو هم ساپورت ميكنند , در حاليكه پردازنده كنسول PS2 قدرت پردازش 128 بيت رو داره !
خوب پس نتيجه ميگريم كه مقايسه قدرات اين پردازنده ها زياد درست نيست. چون هيچ كس نميتونه ادعا كنه كه با اندازه گيريهاي انجام شده توسط خودش ميتونه ثابت كنه كه پردازنده PS2 از كدوم پردازنده كامپيوترهاي خانگي قويتره و يا برعكس.
آقا طاهر عزیز حرف شما کاملا صحیح... نمیدونم چرا دوستان نسبت به شنیدن عبارت 128 بیتی حساس شدن... اقا باید قبول کنید که اولین پردازنده 128 بیتی بود که به این شکل و تولید انبوه وارد بازار شد و نباید توان اونرو دست کم گرفت..در ضمن من از روی نتایجی که خودم به دست اوردم حرف نمیزنم ( چون اصلا خودم رو در اون حد نمیبینم که کار یه عده عالم این فن رو زیر سوال ببرم) همانطور که قبلا هم بارها گفتم با دلیل میرم جلو... در ادامه پست مطالعه بفرمایید.
من الان يه دمو از** گيم پلي** يك بازي *مشترك* بين 360 و پي اس 3 ميخوام.لطفا به من *لينك* بديد.
نیازی با لینک دادن نیست...کافیه یه سر یبه منابع معتبر GameSpot و یا IGN بزنید و این دموها رو دانلود کنید..
شما يه نفر رو به من معرفي كن كه دانشش رو داره و 30 هزار دلار هم پوله خريد ديو كيت رو داره.
در مورد هزینه شاید حق با شما باشه و لی در مورد دانش من قویا با نظر شما مخالفم...( حالا اونی رو که من معرفی کنم شاید شما نشناسی
)
دليل :
من نميتونم برم خليج.چطوري تهيه كنم ؟
همين الان نسخه پريميوم 360 تو تهران صد و ده هزار تومن گرون تر يعني 470 هزار داره فروخته ميشه.
پي اس 3 به خاطره محبوبيت فوق بالاش تو ايران و *با توجه به سابقه ي قيمت پي اس 2 در تهران در اوايل ورودش* (((( قيمت يك مليون توماني رو برادر خاطرت هست ؟؟؟؟))))) مطمينا دوره بر يك مليون تومن هست.
سير قيمت هاي پي اس 2 رو هم كه يادت هست.بعدا شد 700 هزار ، بعد 400 هزار.بعد 350 ، 290 ، 240 ، 200 ، 150
قيمت 15 هزار تومني بازي هاش هم كه يادت هست ؟
قيمت پي اس 3 در تهران مثه روز روشنه.با اين حال ميسپريم به دست زمان.و مطمينا تاريخ تكرار خواهد شد.
يك مليون تومن رو به خاطر بسپار !!
خوب برادر من باز شما داری مسایل شخصی رو قاطی داوری هات میکنی... خوب این که شما نمیتونی از اونجا تهیه کنی مشکل Sony حساب مبشه؟؟؟ خوب شما اگه واقعا طلبه باشی از هر جا که شده جور میکنی...
اما در مورد PS2 که فرموده بودین.. من اصلا با بازار ایران کار نداشتم... اون موقع هم PS2 رو از یکی از این کشورهای حاشیه خلیج دقیقا چند ماه پس از ریلیزش به قیمت دقیق 320000 تومان خریداری کردم...
اما در مورد PS3 من حتما این قیمت 1 میلیونی!!!!! شما یادم میمونه زمانی که PS3 رو با هارد درایوش حداکثر 500 دلار خریدم...
درسته نميشه سكوت كرد در برابر اطلاع رساني غلط.
خوب برادر عزیز شما نمونه ای از اطلاع رسانی صحیح رو به ما نشون بده... فکر نکنم به مسخره کردن بشه گفت اطلاع رسانی صحیح...
يه چند تا از اين گيم پلي دار هاش رو به منم بده.از همونا كه رو دوتا كنسول هستا.
شما موارد مصرفش رو به من بگو.ترجيحا 6 تا پورت يو اس بي رو هم پر كن.
این موارد قبلا بحث شده است....
All games supported at 16:9, 720p and 1080i, anti-aliasing
نقل از مشخصات رسمي كنسول.
بنده 720P رو با توجه به مقاله همین سایت IGN که قبلا لینکش رو گذاشتم بیان کردم.. اگه اشتباهی هست با اونها در میون بزارید...
حال كن مثه كارت اينترنته ! زندگيه ! لايو به معناي واقعيه كلمه.
بله حال هم کردم... در این مورد قبلا بحث شده.
فقط و فقط ميتونم بگم خدايا توبه !!
خوب توبه که خوبه %100 .. در اون شکی نیست... ولی جدا شما عکس از RE4 از این مزخرف تر پیدا نکردی که حالا اینو اینجا گذاشتید...ابتدا بازی رو در خود کنسول ببینید و بعد نظر بدید..
و اما در پایان :
داود جان خوشحال می شم از اطلاعاتت در این باره استفاده کنم!
حتما اشکان عزیز :
ابتدا بگم در اینجا از دو مقیاس MIPS و میزان Floating Point Operations استفاده شده.... اما در زیر توجه شما رو به یه سری چارت و از این جور چیزا جلب میکنم :
ابتدا باید این مطلب رو توضیح بدم که پردازنده PS2 که با نام Emotion Engine ( یا به اختصار EE ) شناخته میشود در واقع بیش از یک پردازنده هست و متشکل از بخشهای زیر میباشد :
MIPS III CPU core
Vector Units VU0 and VU1
Floating-point Coprocessor (FPU)
Image Processing Unit (MPEG2 decoder)
10-channel DMA controller (DMAC)
Graphics Interface unit. (GIF)
RDRAM interface and I/O interface
تا اینجا که بحثی نیست.... اما در مورد قدرت پردازش دستور العملها یا همون MIPS میرسیم به اینجا:
اینجا قدرت پردازشه دستورالعملهای یه سری CPU رو واستون میزارم :
Pentium 4 2.53GHz - 6597 MIPS
Athlon XP 2000+ (1.67GHz) - 6260 MIPS
Athlon 1.4GHz - 3875 MIPS
Athlon 1.33GHz - 3750 MIPS
Athlon 1.2GHz - 3366 MIPS
Pentium 4 1.6GHz - 3065 MIPS
Pentium III 1GHz - 2720 MIPS
Pentium 4 1.2GHz - 2300 MIPS
Duron 800MHz - 2239 MIPS
Pentium III 800MHz - 2170 MIPS
AMD K6 II 500MHz - 1302 MIPS
خوب تا اینجا هم انشالله بحثی نیست... اما نکته مهم اینجاست که طبق اعلام خود شرکت سونی پردازنده EE قدرتی حدود 2 برابر یک پردازنده PIII 800 MHz رو داره .. با توجه به اطلاعات بالا خودتون قدرت پردازش دستورالعمها در PS2 رو محاسبه کنید :
که میشه : EE = 2* PIII 800 Mhz
که با اعداد اینگونه خواهد بود : 2170*2
که قدرت نهایی اون چیزی حدود 4340 خواهد بود که طبق جدول ارائه شده بوضوح میتوان مشاهد کرد که از یک P IV 1.6 Ghz بیشتر است... ( در مورد حرف اشکان عزیز که گفته بود به زور به معمولیترین P4 شاید برسه )...
خوب این یک طرف قضیه... اما میرسیم به مساله Floating Point Operations :
ابتدا برای درک بهتر این قضیه به این پرسش و پاسخ توجه فرمایید
ترجمه نشده چون اینطور فرض کردم که دوستان با این همه اطلاعاتی که دارن حتما این دیگه واسشون هیچی به حساب میاد )
Code:
Q: What is the Whetstone benchmark?
A: The Whetstone benchmark is widely used in the computer industry as a measure of FPU or Co-Processor performance. Floating-point arithmetic is most significant in programs that require a Co-Processor. These are mostly scientific, engineering, statistical and computer-aided design programs.
خوب حالا که مطلب تا حد بیشتری روشن شد باز میرسیم به بحث همیشگی اعداد و ارقام :
ابتدا اطلاعات EE :
Emotion Engine at 300MHz
FPU = 0.64 GFLOPS
VU0 = 2.44 GFLOPS
VU1 = 3.08 GFLOPS
Total = 6.16 GFLOPS (~6.2 GFLOPS)
به رقم 6.16 گیگافلاپ توجه فرمایید.
حالا اطلاعات مربوط به CPU های معمولی رده P4 :
4. Whetstone FPU - 1.5 GHz 792 (FPU)/1862 (SSE2) MFLOPS
4a. Whetstone FPU - 1.64 GHz 867 (FPU)/2022 (SSE2) MFLOPS
عتایت بفرمایید که این CPU ها حداکثر توانی معادل 2.1 گیگافلاپ دارند...
خوب حالا به چارت زیر در مورد توان CPU های قوی رده P4 توجه نمایید :
که شامل P4 Extreme Edition هم می باشد.
همانطور که در چارت مشاهده می فرمایید توان پردازشی اونها به زور حتی به 3 گیگافلاپ هم نمیرسه..
در خاتمه اگه جایی رو اشتباه کردم خوشحال میشم که اون اشکالات رو گوشزد بفرمایید...
فعلا.
Cheers