اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
792
نام
Reza
این بازه را ولی باید ماکرو پر میکرد. البته برا سونی هم به نظرم بازی های خوب اکثرا از همین تاریخ ها برسن.
هر چی سونی نشون داد یا بازی لانچ بود یا هدفش 2021 بود و‌ نمایش ها gameplay بودن که روی خود dev kit ps5 اجرا شده بودن نه cgi
 
  • Like
Reactions: VahiD VFSDF

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
مگه من الان گفتم گرافیک بازی خوبه و موردی نداره؟ بحث سر اینه که دوستان از Halo ی که قراره برای "نسل حاضر" هم منتشر بشه انتظار شوکیس گرافیکی برای "نسل بعد" رو دارن.
در اینکه گرافیک بازی هنوز جای کار زیاد داره و باید به یه حد ایده آل تری برسه شکی نیست اما انتظار خودتون رو در حد یه عنوانی که به قول برخی از دوستان باید بنچ گرافیکی برای نسل بعد محسوب بشه بیخودی ازش بالا نبرید چون با توجه به کراس جن بودن بازی همچین چیزی عملا غیر ممکنه.

چرا نمیخونی پست منو ؟ میگم اصلا فکر کن نسخه ی نسل بعدی وجود نداره ! اصلا فکر کنیم Halo Infinite قرار نیست برای نسل بعد منتشر بشه که بخواد شوکیس باشه یا نه .
من دارم برای همین نسل فعلی و در مقایسه با بازیهای انحصاری یا مالتی پلتفرم روی Xbox One مقایسه میکنم و میگم حتی در این حد هم حرفی برای گفتن نداره بین بازیهای اسم و رسم دار.
این جای کار داره و بیلد قدیمی و ... بریز دور برای بازی که قراره 4 ماه دیگه منتشر بشه . سر هرچی بخوای شرط میبندم نسخه نهایی با اینی که الان دیدیم فرق محسوسی نداره .
تو از بچه های قدیمی این فروم هستی دیگه بعد از این همه سال دنبال کردن اینجور مباحث در مورد گرافیک و ... باید بدونی اینارو .
 

artour-2198

کاربر سایت
Mar 18, 2013
405
نام
علیرضا
خب با اجازه ی دوستان ما هم یه نیمچه نظری درمورد مراسم دیشب بدیم :

1- Avowed : اگر بخوایم درمورد بزرگترین نکته ی مثبت مراسم دیشب حرف بزنیم قطعا بازی جدید Obsidian میره صدر لیست چیزی که به نظرم داره بهش کم توجهی میشه قطعا این بازی با توجه به کارنامه ی سازنده میتونه بزرگترین بمب مایکرو برای نسل بعد باشه !

2- Halo : infinite : خب من با توجه به اینکه هیچوقت فن بازی نبودم پس صلاحیت صحبت درمورد گیم پلی و داستان بازی رو ندارم ولی , گرافیک بازی به جرات میشه گفت بدترین چیزی بود که میشد ساخت و چیز عجیبی که هست اینه که ما توی همین نسل بازیهای OW زیادی داشتیم که از نظر گرافیکی بشدت بهتر بودن این منطق دوستان که میگن هیلو شو کیس گرافیکی نبوده و غیره شوخیه دیگه ؟ بزرگترین IP اکس باکس در آن واحد هم میتونه گرافیک خوبی داشته باشه هم به ریشه هاش پایبند باشه . H;I قطعا برای کسی مثل من که فن بازی نیست بیشتر حکم دافعه رو ایجاد میکنه تا جاذبه ...

3- State Of Decay 3 : تریلر سینماتیک بازی فوق العاده بود فقط امیدوارم صرفا مثل تریلرهای Dead Island بی ربط به گیم پلی نباشه قضیه وقتی جالبتر میشه که از اونور سونی بیاد دیزگان 2 رو معرفی کنه و یه مقایسه ای هم بینشون شکل بگیره .

4- Everwild: چقدر از این نوع استایل گرافیکی خوشم میاد نمایش بازی هم فوق العاده بود کم کم میشه امید داشت ریر داره برمیگرده به اوج ولی امیدوارم بازی Gaas بی سر و ته نباشه یه داستان درست و حسابی پشت بازی باشه و روایت خوبی از داستان شاهد باشیم .

5- Tell me why : کلا Dontnod استودیو خوبیه ولی بالا و پایین زیاد داره من به شخصه هر چقدر عاشق Life is strange بودم تجربه ی Captain Spirit برام زجر آور بود ! Vampyr هم درکل خوب بود .

6- As Duck Falls : یه اینتر اکتیو درامای دیگه ولی این دیگه یه جوری بود :D نمیدونم داستانش چجوری میشه ولی از استایل بازی کلا خوشم نیومد .

7-Warhammer 40,000: Darktide : ما که نفهمیدیم چی بود ولی کلا جالب بود :D

8- The Medium : هر چیز جدیدی از بازی منتشر میشه امیدوار تر میشم به بازی با توجه به اون بودجه ای که دارن خیلی خوب دارن کار میکنن انصافا ما که آخرش نفهمیدیم انحصاری زمانیه یا کامل ولی درکل خیلی بازی جالبی به نظر میاد .

9- خب بریم سر اصل مطلب یعنی Fable : همین تیزر کوتاه هم کافی بود تا دل یک ملتو ببره به قدری انتظارم از این بازی بالاست که نمیدونم چجوری توضیح بدم فضا و حال و هوای بازی که قشنگ فیبل بود ببینیم بقیش چی میشه .

در آخر : دلیل اینکه مراسم بد یا ناامید کننده بود به چند تا چیز ربط داشت : اولیش هایپ قبل مراسم بود که وحشتناک بالا بود , دومیش کلا مراسم فقط یکی دوتا سورپرایز داشت ! پس چی شد خرید WB ؟ کجا رفت ریبوت Perfect Dark ? شایعه های ninja gaiden یا حتی اون بازی فوتبال چی شد ؟ سوم هم چرا انقدر CG آخه ؟ :|

مورد بعدی که خیلیها دقت نکردن و متاسفانه دارن با مراسم سونی مقایسه میکنن اینه که برادران و خواهران گلم توی این مراسم تقریبا تمام استودیو های دونه درشته مایکروسافت بودن در صورتی که سونی هنوز استارت اصلی رو هم نزده ! یادمون باشه سونی دست بالاترو داره مایکرو برای موفقیت باید توی نمایش بازیهاش یکی دو لول جلوتر باشه نه اینکه همچین فاجعه ای به بار بیاره وقتی شما میای چپ و راست قدرت سخت افزاریتو به رخ میکشی یاید تمام بازی های فرست پارتیت 30-40 درصد از امثال رچت و هورایزون 2 بالاتر باشه چیزی که ما دیشب دیدیم دقیقا چیزهایی بود که سالهای قبل توی E3 برای بازیهای همین نسل میدیدیم ! ما هرکسی رو که بخوایم گول بزنیم خودمونو که نمیتونیم !
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,248
نام
سروش
هیلو از همون اول هدف گذاری شده بود که روی one هم عرضه بشه 343 تنها کاری که میتونه بکنه نسخه series x تاخیر بزنه و نسخه one سر وقت عرضه کنن.
 
  • Like
Reactions: dark souls

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
گرافیک بد هیلو اینفینیت داستان شد | پس از نمایش دیشب بازی هیلو اینفینیت بسیاری به گرافیک فنی بازی خرده گرفتند و بعضا اثر نمایش به درامده را ضعیف تر از نسخه های قبلی میدانند، در همین راستا آقای آرون گرینبرنگ مسئول مارکتینگ برند Xbox اعلام کرد گیمپلی به نمایش درامده مربوط به بیلد های اولیه توسعه بازی بوده و خانوم پیرس در مصاحبه با سازندگان بازی دریافته است بیلد به نمایش درامده برای یازده ماه پیش است





به هر جهت گرافیک به نمایش درامده هیلو اینفینیت برای کنسولی که لقب قوی ترین سخت افزارتاریخ کنسولهای تاریخ را یدک میکشد بسیار تناقض دارد








@GamersParadise
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
کراسجن رو بیخیال ، حتی اگه فقط برای نسل فعلی باشه و نسخه ی نسل بعدی هم درکار نباشه بازم این گرافیک در سال آخر و به عنوان سومین بازی که یک استودیو منتشر میکنه اصلا قابل قبول نیست . کافیه یه نگاهی به بازیهایی که همین الان روی X1 هستن بندازی ( چه مالتی پلتفرم چه انحصاری )
بازیهای الان رو X1 که اکثرا 60 فریم نیستن :D یه دونه CoD هست که نه اپن ورلده نه فیزیک داره با این حال فریم ریتش هم تا 30 وخورده ای پایین میاد.
From Xbox One to RTX 2080 Ti: how Modern Warfare's stunning tech scales across all systems | Eurogamer
In the campaign, frame-rate is rarely locked to 60fps, and can drop into the late 30s.

به نظر من برای وان بد نیست، ولی برای سری ایکس خیلی ضعیفه.
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,569
گرافیک بد هیلو اینفینیت داستان شد | پس از نمایش دیشب بازی هیلو اینفینیت بسیاری به گرافیک فنی بازی خرده گرفتند و بعضا اثر نمایش به درامده را ضعیف تر از نسخه های قبلی میدانند، در همین راستا آقای آرون گرینبرنگ مسئول مارکتینگ برند Xbox اعلام کرد گیمپلی به نمایش درامده مربوط به بیلد های اولیه توسعه بازی بوده و خانوم پیرس در مصاحبه با سازندگان بازی دریافته است بیلد به نمایش درامده برای یازده ماه پیش است





به هر جهت گرافیک به نمایش درامده هیلو اینفینیت برای کنسولی که لقب قوی ترین سخت افزارتاریخ کنسولهای تاریخ را یدک میکشد بسیار تناقض دارد








@GamersParadise
حتی اگه درست باشه بازم قابل دفاع نیست. بعد 11 ماه نتونستن یه چیز آبرومند واسه مراسمی که برنامه ریزی داشتن درست کنن؟
 

A-min

Gold User
Sep 1, 2011
780
نام
تمامی
واقعا مراسم خوبی بود اصلا انتظار این همه بازی خفن رو نداشتم به جز هیلو که گرافیکش پایین بود و خورد تو زوقم بقیه بازی ها پشم ریزون بود . تریلر بازی the medium رو دیدم قبلش فکر کردم سایلنت هیله . بازی avowed فکر کنم تو سبک اسکایریم باشه بازی darktide هم از اون بازیای که آدم رو اپیلاسیون میکنه
واقعا دم ماکروسافت گم این نسل رو با قلدری شروع کرده لعنتی گرافیک forza خیلی خفن بود .
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
حتی اگه درست باشه بازم قابل دفاع نیست. بعد 11 ماه نتونستن یه چیز آبرومند واسه مراسمی که برنامه ریزی داشتن درست کنن؟
:))بابا من میگم این مال تریلر سینماتیک E3 پارسال بوده فقط برش خورده :))
 

QuinT

کاربر سایت
Feb 16, 2007
1,454
نام
Mehdi
چرا نمیخونی پست منو ؟ میگم اصلا فکر کن نسخه ی نسل بعدی وجود نداره ! اصلا فکر کنیم Halo Infinite قرار نیست برای نسل بعد منتشر بشه که بخواد شوکیس باشه یا نه .
من دارم برای همین نسل فعلی و در مقایسه با بازیهای انحصاری یا مالتی پلتفرم روی Xbox One مقایسه میکنم و میگم حتی در این حد هم حرفی برای گفتن نداره بین بازیهای اسم و رسم دار.
این جای کار داره و بیلد قدیمی و ... بریز دور برای بازی که قراره 4 ماه دیگه منتشر بشه . سر هرچی بخوای شرط میبندم نسخه نهایی با اینی که الان دیدیم فرق محسوسی نداره .
تو از بچه های قدیمی این فروم هستی دیگه بعد از این همه سال دنبال کردن اینجور مباحث در مورد گرافیک و ... باید بدونی اینارو .

خودت هم مثل اینکه نمیخونی پُست های منو... الان این حرفا رو چرا داری به من میزنی؟ مگه من دفاع کردم از گرافیک بازی؟
خودم هم گفتم برای همین الان هم گرافیک بازی با حالت ایده آل فاصله کمی نداره؛ حتی اگر بخواد روی کنسولی مثل Xbox One هم 60 فریم اجرا بشه.
این پُست های من در جواب کسانیه که میگن چرا Halo Infinite قدرت واقعی کنسول نسل بعد مایکروسافت رو نشون نمیده که گفتم بخاطر کراس جن بودنش همچین چیزی اصلا قرار نیست اتفاق بیفته.
من اصلا حرفی در خصوص اینکه گرافیکش روی نسل فعلی مناسبه نزدم که الان هی پُست های من رو ریپلای میکنی و میگی گرافیک بازی برای این نسل هم کمه.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
بازیهای الان رو X1 که اکثرا 60 فریم نیستن :D یه دونه CoD هست که نه اپن ورلده نه فیزیک داره با این حال فریم ریتش هم تا 30 وخورده ای پایین میاد.
From Xbox One to RTX 2080 Ti: how Modern Warfare's stunning tech scales across all systems | Eurogamer
In the campaign, frame-rate is rarely locked to 60fps, and can drop into the late 30s.

به نظر من برای وان بد نیست، ولی برای سری ایکس خیلی ضعیفه.

مگه تایید شده که روی One S بازی 60 فریم هست ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر