اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
همین که دیروز درباره سخت افزار XsS گفته بود.
تام وارن از The Verge که رابطه خوبی هم با مایکروسافت داره و اطلاعات درستی میده
پس این سخت افزار خفن داغون رو باید ۱۰۰٪ درست بدونیم. انشالله به بلای وان فت دچار نشود.
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
686
خوب نمیدونی دوست من دیگه :D چه اصراری داری که بیشتر از مهندس های مایکروسافت حالیت میشه ...
خب سیستم مموری کنسول ها متفاوت از PC هستش ....
در کنارش IO کنسول هست که به بین لاکهارت و سری اکس مشترک هستش پس یعنی تو Assets Streaming کمتر از ثانیه میشه Asset هارو لود کرد ... با سیستم SFS هم خیلی راحت میشه تکسچر هارو متناسب با فضا فراخوانی کرد که سر بار رو از CPU و کشینگ Ram کم میکنه خوشبختانه پهنای باند رم هم بقدری زیاد هستش که گلوگاه نکنه ...
از کجا مطمئنی من نمیدونم؟
من تمام چیزهایی که شما داری میگی از حفظم.
هر چی هم که برات توضیح بدن فایده نداره فقط حرف خودت ملاکه.
مشکل اینه که شما و امثال شما فنها خودتون رو میزنید کوچه علی چپ و ژست دانشمندی برتون میداره و چهار تا لغت انگلیسی حفظ میکنین که اصلا نمیدونید کاربردش چیه بعد میای اینجا به هر کی انتقاد میکنه از سخت افزار انگ میچسبونی هیچی حالیتون نمیشه.
بحث کردن با شما هیچ فایده ایی نداره.
اون IO کنسول و SFS هم که داری سنگش رو بسینه میزنی قرار نیست معجزه کنه رو سری اس و باعث افزایش ظرفیت رم بشه.سری ایکس هم کامل این ویژگیها رو داره و اختلاف 6گیگابایت رم پابرجاست،حالا هر چقدر میخواید ماله بکشید.
خوش باشی.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
از کجا مطمئنی من نمیدونم؟
من تمام چیزهایی که شما داری میگی از حفظم.
هر چی هم که برات توضیح بدن فایده نداره فقط حرف خودت ملاکه.
مشکل اینه که شما و امثال شما فنها خودتون رو میزنید کوچه علی چپ و ژست دانشمندی برتون میداره و چهار تا لغت انگلیسی حفظ میکنین که اصلا نمیدونید کاربردش چیه بعد میای اینجا به هر کی انتقاد میکنه از سخت افزار انگ میچسبونی هیچی حالیتون نمیشه.
بحث کردن با شما هیچ فایده ایی نداره.
اون IO کنسول و SFS هم که داری سنگش رو بسینه میزنی قرار نیست معجزه کنه رو سری اس و باعث افزایش ظرفیت رم بشه.سری ایکس هم کامل این ویژگیها رو داره و اختلاف 6گیگابایت رم پابرجاست،حالا هر چقدر میخواید ماله بکشید.
خوش باشی.
چرا از ادبیات فارسی سخت استفاده میکنی برادر من؟
صحبت شما کاملا صحیح هست و کنسول سری S محدودیت های سخت افزاری داره که خیلی جای بحث داره!
اما در نهایت باید دید این کنسول توانایی خروجی 1080 و 1440 رو با مابقی بازدگی گرافیکی سری اکس رو داره و فقط رزولوشن پایین تره و لطمه ای به ساختار و لول دیزاین نسل بعد نمیزنه که این حرص و جوش منطقی نیست و اگر لطمه میزنه که در کمپانی ماگرو سافتو باید با هماهنگی احمد نجفی ی گل خوشگل بگیریم که شعور و درک کافی ندارن که فقط کنسول میدن بیرون که به لحاظ فنی همه جوره تو دیواره
اقا نجفیم ک همیشه اماده بکاره :D
150821
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
686
چرا از ادبیات فارسی سخت استفاده میکنی برادر من؟
صحبت شما کاملا صحیح هست و کنسول سری S محدودیت های سخت افزاری داره که خیلی جای بحث داره!
اما در نهایت باید دید این کنسول توانایی خروجی 1080 و 1440 رو با مابقی بازدگی گرافیکی سری اکس رو داره و فقط رزولوشن پایین تره و لطمه ای به ساختار و لول دیزاین نسل بعد نمیزنه که این حرص و جوش منطقی نیست و اگر لطمه میزنه که در کمپانی ماگرو سافتو باید با هماهنگی احمد نجفی ی گل خوشگل بگیریم که شعور و درک کافی ندارن که فقط کنسول میدن بیرون که به لحاظ فنی همه جوره تو دیواره
اقا نجفیم ک همیشه اماده بکاره :D
View attachment 150821
دوست گرامی حرف شما کاملا درسته.
من خودم از طرفداران همین کنسول سری اس بودم و 4k برام اهمیت چندانی نداشت و دوست داشتم کنار ps5 کنسول ارزون ماکروسافت رو هم این نسل داشته باشم.
ولی این مشخصات خیلیها رو شوکه کرده از جمله خودم
خروجی 1080 براحتی قابل دستیابی برای این کنسول چون gpu کنسول کشش رو داره حالا با کاهش یه سری ویژگیهای گرافیکی که برای من مهم نیست.

بحث سر اختلاف زیاد مقدار رم هست با سری ایکس و ps5

لطمه ای به ساختار و لول دیزاین نسل بعد نمیزنه که این حرص و جوش منطقی نیست و اگر لطمه میزنه که در کمپانی ماگرو سافتو باید با هماهنگی احمد نجفی ی گل خوشگل بگیریم که شعور و درک کافی ندارن که فقط کنسول میدن بیرون که به لحاظ فنی همه جوره تو دیواره

دقیقا مشکل اینجاست که از نظر من لطمه میزنه به ساختار و لول دیزاین بازیهای ترد پارتی نسل بعد ،به علت اختلاف رم زیاد با 2 کنسول دیگه.کنسول سونی هم پا سوز این قضیه میشه و بعد از معرفی سری اس اگر میزان رم همین مقدار باشه جو خیلی بدی علیه ماکروسافت درست میشه.

امیدوارم یه تجدید نظری روی مقدار رم کنسول کنن.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
دوست گرامی حرف شما کاملا درسته.
من خودم از طرفداران همین کنسول سری اس بودم و 4k برام اهمیت چندانی نداشت و دوست داشتم کنار ps5 کنسول ارزون ماکروسافت رو هم این نسل داشته باشم.
ولی این مشخصات خیلیها رو شوکه کرده از جمله خودم
خروجی 1080 براحتی قابل دستیابی برای این کنسول چون gpu کنسول کشش رو داره حالا با کاهش یه سری ویژگیهای گرافیکی که برای من مهم نیست.

بحث سر اختلاف زیاد مقدار رم هست با سری ایکس و ps5



دقیقا مشکل اینجاست که از نظر من لطمه میزنه به ساختار و لول دیزاین بازیهای ترد پارتی نسل بعد ،به علت اختلاف رم زیاد با 2 کنسول دیگه.کنسول سونی هم پا سوز این قضیه میشه و بعد از معرفی سری اس اگر میزان رم همین مقدار باشه جو خیلی بدی علیه ماکروسافت درست میشه.

امیدوارم یه تجدید نظری روی مقدار رم کنسول کنن.
صحبتتون صحیح بازم
اما امیدوارم خوب فکر کنی و جواب سوالمو بدی چون بنظرم بحث منطقی رو ترجیح میدی که با علاقه ای که داری با منطق خودت انتقاد میکنی
اول اینکه همه صحبت شما اینکه محدودیت سخت افزاری کسول ضعیف ماکرو قرار کنسولای دیگرو هم تحت تاثیر قرار بده و عقب نگهداره!
خوب در این صورت کارشناس و مهندس و تیم فنی اکس باکس دارن چه غلطی میکنن که میفهمن و میتونن قوی ترین کنسول نسل بعدی رو با اون آپشنای خفن رو تحویل بدن اما نمیفهمن با این مشخصات دارن گند میزنن به نسل نهم و دنیای گیم؟؟؟
مگه غیر از اینکه دولوپرهای سرشناس حدالقل چند جلسه با تیم ارشد سازنده اکس باکس یا پلی استیشن میتینگ دارن و از خواسته ها و حدالقل ها وپیشنهادات خودشون میگن؟!
مثلا سیستم صدا که همیشه شاکی بودن بایت محدودیت سخت افزار صدا اما به گفته هم تیم سخت افزار و دولوپرها کاملا مشکل و محدودیت ها کنار رفته!
یادمه سال ۲۰۰۵ جلسه ای که تیم طراحی اکس باکس ۳۶۰ با دولوپر ها داشتن مخصوصا اپیک اسرار داشتن رم ۵۱۲ استفاده بشه تو کنسول که خروجی خیلی خوبی رو با هماهنگی ک مابین بود با تصمیمی که گرفته شد اونموقع انجام شد.
حالا امروزی که ۱۵ سااالل از اون روزا میگذره ینی میفرمایید ماکرو میگه نه شما نمیفهمی سکوت کن با این سخت افزاری ک من میگم گیم بساز و همینه که هست و اسیبی هم قرار نیست ببینه از این حماقت؟؟؟!!!
اقا الان که عضو ایرانی کرایتک میاد مصاحبه فارسی میکنه فردا صبش خبرش همجا تو نت پره ینی میفرمایید اینارو نادیده میگیره با افتضاحات و ضعف های فراوون میاد دست دولوپر رو میبنده ک فقط کنسول 300 دلاری لانچ کنه؟
مگه تیم طراحی کنسول دانشجوهای دانگاه علمی کاربردی واحد دونقوز آبادن که کالای منسوخ شده رو ارایه بدن و ماکرو هم تایید کنه!!!!! و نفهمه چی در انتظارشه اونم بعد افتضاح وان!
وبنظرم انقدر درب قابلمه و مستعان ۱۱۰ تو تلوزیون بخوردمون دادن باورمون شده همه جای دنیا یچی میگن و رد میشن و فکر بعدشو نمیکنن! :D:))
اقا چند سااااله رو معماری و سیستم کاریش کار حرفه ای و کلی آزمایش و خروجی گرفته میشه که مضحکه نشه فردا بمونن توش شما که مسایل فنی رو از من بهتر میدونید و میشناسید
شک ندارم سری S هم کنسولی به خفنی سری X میشه اخه مگه میشه ماکرو کنسولی رو معرفی کنه که رقیب قدر و خفنش با یک ساعت توضیح و قسم کاملا تخثصی بحثو بزور ببره سمت SSD که تنها برتریشه
اونوقت ما تو خودمون بزنیم تو سرمون که نه اون اتفاقی بوده اینو گند میزنن!
سری S هم دست پخت همون شاهکاریه که سری X رو بهش رسیده پس فقط یکم بیشتر تحمل کنیم
 

a.messi10

کاربر سایت
Jul 27, 2014
983
فعلا دوتا لو رفته
Fable
PerfectDark
همین دوتا اگه نمایششون تو مراسم در خور عظمت IPشون باشن یه تنه بار تمام هایپی که دور و ور مراسمه رو میتونن عهده دار باشن
بقیه نمایشا میشه Icing on the cake ;)
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
دقیقا مشکل اینجاست که از نظر من لطمه میزنه به ساختار و لول دیزاین بازیهای ترد پارتی نسل بعد ،به علت اختلاف رم زیاد با 2 کنسول دیگه.
داداش شما که اینقدر خوب توضیح میدی میشه واسمون توضیح بدی که این وسط تکلیف pc های ضعیف تر XsX و ps5 چی میشه تو نسل بعد؟!
 

Efikiller

کاربر سایت
Nov 20, 2016
561
نام
Erfan
داداش شما که اینقدر خوب توضیح میدی میشه واسمون توضیح بدی که این وسط تکلیف pc های ضعیف تر XsX و ps5 چی میشه تو نسل بعد؟!
خب تکلیفشون مشخصه توانایی اجرای بازی های نسل ۹ رو ندارن و باید بروزرسانی بشن مثل هر نسل که این اتفاق میفته
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
خب تکلیفشون مشخصه توانایی اجرای بازی های نسل ۹ رو ندارن و باید بروزرسانی بشن مثل هر نسل که این اتفاق میفته
چقدر باید به روز رسانی شن؟!
در حدی که قوی تر از دو کنسول شن؟!
همه میتونن همچین سیستمایی ببندن؟!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر