اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
چقدر باید به روز رسانی شن؟!
در حدی که قوی تر از دو کنسول شن؟!
همه میتونن همچین سیستمایی ببندن؟!
ببین تا وقتی اولین بازی که از ویژگی های نسل ۹ استفاده می کنه عرضه نشه نمیشه قطعی گفت چه قدر اپگرید نیازه ولی به نظرم تا یه سال اول همون سیستمی که تونسته بازیای اخر نسل ۸ رو بکشه می تونه بازیای یه سال اول نسل ۹ رو هم بکشه ولی خب با اومدن بازیایی که بر اساس ssd و قدرت cpu و gpu نسل ۹ ساخته میشن قطعا سیستم پیشنهادی مورد نیاز برای اجرای بازی که سازنده اعلام می کنه باید در حد کنسول ها باشه و حداقل سیستم مورد نیاز شاید مقداری از کنسول ها ضعیف تر باشه در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد
و این که می گی همه که اگه منظورت ما ایرانیاست که خود کنسولم نمی تونیم بگیریم چه برسه سیستم هم رده با کنسول ببندیم ولی خوب توی اروپا و امریکا قطعاا هستن کسایی که بتونن همچین سیستمی ببندن و با اومدن کارت گرافیک نسل ۳۰۰۰ nvidia خب قیمت ها هم کم میشه
 
آخرین ویرایش:
از کجا مطمئنی من نمیدونم؟
من تمام چیزهایی که شما داری میگی از حفظم.
هر چی هم که برات توضیح بدن فایده نداره فقط حرف خودت ملاکه.
مشکل اینه که شما و امثال شما فنها خودتون رو میزنید کوچه علی چپ و ژست دانشمندی برتون میداره و چهار تا لغت انگلیسی حفظ میکنین که اصلا نمیدونید کاربردش چیه بعد میای اینجا به هر کی انتقاد میکنه از سخت افزار انگ میچسبونی هیچی حالیتون نمیشه.
بحث کردن با شما هیچ فایده ایی نداره.
اون IO کنسول و SFS هم که داری سنگش رو بسینه میزنی قرار نیست معجزه کنه رو سری اس و باعث افزایش ظرفیت رم بشه.سری ایکس هم کامل این ویژگیها رو داره و اختلاف 6گیگابایت رم پابرجاست،حالا هر چقدر میخواید ماله بکشید.
خوش باشی.
اوکی دوست عزیز یه سری همین حرفا رو در جواب خودت هم بنویس که از سر لج از حرفت کوتاه نمیای و جدا از ادبیاتت ...
مشکل حرفات همینه که از حرفت کوتاه نمیای ادعات میشه بیشتر از مهندسای مایکرو سرت میشه ...فکر کن چهارسال تو مایکروسافت زحمت بکشی که یه رندوم گای بیاد زیر سوال ببرتت... منو یاد کاربر دیگری میندازی ...
لازم نیست خودمو اثبات کنم که حداقل اطلاعاتم در حد حفظ چند کلمه انگلیسی که شما میگی نیست و سرو کارم با شیدر ها و پایپ لاین هاست معمولا ...

****

تام وارن هم لیک های قبلیش رو آپدیت کرده ...
لاکهارت به جز قدرت GPU و CU ها تفاوتی با سری اکس نداره ....احتمالا شایعه قدرت 8 ترافلاپس درست از آب دربیاد اگه حقیقت داشته باشه ....
 
آخرین ویرایش:
Series X البته :D
خدا لعنتت نکنه مایکروسافت با این نام گذاری شخمیت:blink::))
والا وان اکس رو با سری اکس اشتباه گرفتنو نباید بندازی گردن ماکرو :D
بیشتر باید نگران بود تا گیج کننده
سری اکس که تابلوعه
بقول دوستمون باندل خور کنسول هم بشدت ملسه
سه تا ویو برای باندل دارن که هر نماش ویو اختصاصی و نمای خاص خودشو داره
 
پیش بینی من از series S یه چیزی تو مایه های RX5500XT یا شایدم RX5600 این دوتا چیپ بازه قیمتی خیلی خوبیم جلوی پایه مایکروسافت میزارن. قدرتشونم برای 1080P حتی نسل بعد با تکسچر خوب اوکیه و امیدوارم یه چیزی تو این مایه ها باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or