یکم فکر کنیم بدون تعصب پی میبریم کینکت واقعا وسیله ی خوبیه ...به 15 سال پیش فکر کنید که توی فیلما میدیدم از چنین وسیله هایی استفاده میکنن ؛ به "گزارش اقلیتِ" اسپیلبرگ که رو هوا دستشون رو تکون میدادن و فیلم فریم به فریم عقب جولو میشد (هرچند اون کمی فرق داشت ) یا خیلی چیزای دیگه که فکرشم نمیکردیم اتفاق بیفته ولی واقعا میبینیم که ممکن شد, توسط مایکروسافت (و البته کمپانیهای دیگه) ... اینکه کینکت تو این صنعت بازی خیلی موفق نبود شاید بخاطر این بود که بستر مناسبی مهیا نبود و خیلی چیزهای دیگه ولی واقعا به این فکر کنید که روزی ترکیبی از illumi Room و Project Morphius و Kinect بوجود بیاد...تصور اینکه دیگه شاهد بازی نباشیم بلکه خودمون جزئی از بازی باشیم...
حذف کینکت بدین شکل هم خوب میتونه باشه و هم بد...خوب بودن از این جهت که مایکرو میتونه طرفداران از دست دادش رو دوباره بدست بیاره و به میدون رقابت برگرده و در شرایط مساوی تری با PS رقابت کنه ... و بد از این جهت که کینکت اونطور که باید و شاید در صنعت گیم خوب ظاهر نشد , پتانسیل قوی داره که هدر رفت و همچنان داره هدر میشه , یه نگاه به نرم افزارهایی که آدمهای عادلی برای کینکتِ ساپورتِ ویندوز مینویسن بکنید ... فقط یه استدیوی با هوش و خلاق باید ازش استفاده بکنه و به چیزی که هدفِ کینکتِ برسه ینی بازی کردن همرا با تعامل فیزیکی و نه فقط ذهنی و القای این حس که ما هم جزئی از بازی هستیم و نه فقط مشاهده گر...وقتی به این درجه رسید در مرحله ی بعد میتونه به عنوان چیزی که در اصل قرار بود بوجود بیاره تبدیل بشه , ینی چیزی مثل Project Natal ...تعامل با هوش مصنوعی و شکستن مرز بین واقعیت و تخیل...
کینکت پتانسیل های زیادی داره و باید ازش استفاده بشه ... نه فقط به عنوان یه رابط برای فرامین صوتی و پرورش سگ و گربه ...باید از طرف مایکرو بیشتر حمایت بشه اگه خیلی برای سران مایکرو مهم بود میتونست 100 دلار ضرر بده ولی حذفش نکنه , در نتیجه بنظرم خودشونم چندان بهش ایمان ندار که چیز خاصی بتونن براش بوجود بیارن , توی صنعت گیم البته...