Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
نمیشه بی دلیل یه ایپی ای که 6 بیلیون دلار درآمد ساخته رو ، درشو بست چون فکر میکنی یه نفر ممکنه خلاقیتش هدر بره یا ............
ببین من با یه بخشی از صحبت دوستمون موافق هستم. حتی یه استدیو مثل بتزدا یا id software چند تا عنوان تا حدودی شبیه ولی ستینگ های متفاوت دارند و باعث میشه طرفدارا تشنه هر نسخه بشن.
البته قبول دارم همین طوریش هم 6 سال از نسخه قبلی گذشته بود و با این وضع که من می بینم حداقل دو سال دیگه هیلو اینفینیت توسعه جدی داره.
یه اما می زارم این جا. این سیاست سرویس شدن می تونه در نهایت کمک کنه به سری. از این جهت که از نظر مولتی پلیر ( و بتل رویال احتمالی) دیگه نیاز نیست هر چند سال یه بار یه چیز جدید از صفر بسازن و هی روی همین بیس گسترش میدن.
همچنین برای مد های داستانی هم دیگه نیاز نیست یه بازی بیست ساعت بسازن و بره پنج سال بعد. می تونن به سبک دوران 360 تنوع بدن. الان سال هاست از ODST می گذره و یه سیکوال خیلی می تونه جذاب باشه.
حتی برگشت به سیاره ریچ قبل از داستان Halo reach . یا محیط های شهری تر یا حتی یه اسپین آف جدید از سری می تونه واقعا جذاب باشه.

در کنار همه اینا موافقم در بلند مدت 343 باید یه ip ثانویه شروع کنه ولی نه الان که حداقل دو سه سال سفت و سخت درگیر اینفینیت هستن.
مثل بانجی باید اول بازی رو به جایی که انتظار میاد برسونن بعد به فکر ip جدید و اسپین آف های جدید برای مجموعه باشن.

البته در مورد کوالیژن قضیه فرق داره. همین طوریش هم سری گیرز خیلی آسیب دیده و وضعیت خوب سری هیلو رو نداره. خیلی خوبه که یه ip جدید داشته باشن و بعد سر فرصت سه گانه کیت رو تموم کنن و ip گیزر یکم استراحت کنه.

یه مورد دیگه هم اضافه کنم. به شخصه فکر می کنم مت بوتی دست استدیو ها رو کامل باز گذاشته و همین باعث میشه مثلا پلات بیاد بهشون چراغ بده همکاری. اما اعتقاد دارم کنار این دست باز گذاشتن ها، باید یه سری ip ها هم جلو بره. اوکی rare داره اوروایلد رو می سازه و شخصا خیلی براش هیجان زده هستم ولی این همه ip مثل کانکر و بانجو داره خاک می خوره. باید این بازی ها هم بهشون توجه بشه. مثال می زنم، برگشت به ip دووم در نهایت به نفع استدیو id tech تموم شد. استدیویی که همه فکر می کردن دیگه مرده. خلاصه یه بالانس باید وجود داشته باشه بین ip های جدید و قدیمی. مثلا همین الان من فکر می کنم بهتره پلی گراند فعلا یه مدت دیکه هورایزن نده. تیم دوم بره یه پروژه جدید (هر چند کوچک تر) رو شروع کنه.

خلاصه نه این ور بوم بی افتن، نه از اون ور بوم.
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,947
نام
محمد حسین
ببین من با یه بخشی از صحبت دوستمون موافق هستم. حتی یه استدیو مثل بتزدا یا id software چند تا عنوان تا حدودی شبیه ولی ستینگ های متفاوت دارند و باعث میشه طرفدارا تشنه هر نسخه بشن.
البته قبول دارم همین طوریش هم 6 سال از نسخه قبلی گذشته بود و با این وضع که من می بینم حداقل دو سال دیگه هیلو اینفینیت توسعه جدی داره.
یه اما می زارم این جا. این سیاست سرویس شدن می تونه در نهایت کمک کنه به سری. از این جهت که از نظر مولتی پلیر ( و بتل رویال احتمالی) دیگه نیاز نیست هر چند سال یه بار یه چیز جدید از صفر بسازن و هی روی همین بیس گسترش میدن.
همچنین برای مد های داستانی هم دیگه نیاز نیست یه بازی بیست ساعت بسازن و بره پنج سال بعد. می تونن به سبک دوران 360 تنوع بدن. الان سال هاست از ODST می گذره و یه سیکوال خیلی می تونه جذاب باشه.
حتی برگشت به سیاره ریچ قبل از داستان Halo reach . یا محیط های شهری تر یا حتی یه اسپین آف جدید از سری می تونه واقعا جذاب باشه.

در کنار همه اینا موافقم در بلند مدت 343 باید یه ip ثانویه شروع کنه ولی نه الان که حداقل دو سه سال سفت و سخت درگیر اینفینیت هستن.
مثل بانجی باید اول بازی رو به جایی که انتظار میاد برسونن بعد به فکر ip جدید و اسپین آف های جدید برای مجموعه باشن.

البته در مورد کوالیژن قضیه فرق داره. همین طوریش هم سری گیرز خیلی آسیب دیده و وضعیت خوب سری هیلو رو نداره. خیلی خوبه که یه ip جدید داشته باشن و بعد سر فرصت سه گانه کیت رو تموم کنن و ip گیزر یکم استراحت کنه.

یه مورد دیگه هم اضافه کنم. به شخصه فکر می کنم مت بوتی دست استدیو ها رو کامل باز گذاشته و همین باعث میشه مثلا پلات بیاد بهشون چراغ بده همکاری. اما اعتقاد دارم کنار این دست باز گذاشتن ها، باید یه سری ip ها هم جلو بره. اوکی rare داره اوروایلد رو می سازه و شخصا خیلی براش هیجان زده هستم ولی این همه ip مثل کانکر و بانجو داره خاک می خوره. باید این بازی ها هم بهشون توجه بشه. مثال می زنم، برگشت به ip دووم در نهایت به نفع استدیو id tech تموم شد. استدیویی که همه فکر می کردن دیگه مرده. خلاصه یه بالانس باید وجود داشته باشه بین ip های جدید و قدیمی. مثلا همین الان من فکر می کنم بهتره پلی گراند فعلا یه مدت دیکه هورایزن نده. تیم دوم بره یه پروژه جدید (هر چند کوچک تر) رو شروع کنه.
id software کهمثال نقضه و تو سالهای اخیر فقط تو کار دووم بوده و quake champions که بعد 5 سال هنوز از ارلی اکسس در نیومده و ریج 2 هم بد بود و سیستم شوتینگ و ایناش ماله خودش بود، بقیش رو داد دست اوالانچ که گند زد به بازی.
بتسدا هم که عناوینی داره که کاملا متفاوته و هر کدوم نمادهای صنعت گیم هستن. شما نمیتونی به عنوان یه پلتفرم هولدر مثل یه ناشر رفتار کنی، کسی نمیگه فورزا استراحت میخواد چون باید باشه. هیلو هم تا تمام شدنش و مشخص شدن پایانش، دادن استراحت بهش خودکشی محضه و بخوبی میدونن که اومدن گفتن هیلو اینفینیت یه پروژه 10 ساله هست و ممکنه طی همین پروژه ماجرا رو به پایان برسونن.
_________
ولی تا قبل از این پایان، بعیده که ماکرو چنین اجازه ای به 343 بده، چون چنین کاری رسما..........
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
id software کهمثال نقضه و تو سالهای اخیر فقط تو کار دووم بوده و quake champions که بعد 5 سال هنوز از ارلی اکسس در نیومده و ریج 2 هم بد بود و سیستم شوتینگ و ایناش ماله خودش بود، بقیش رو داد دست اوالانچ که گند زد به بازی.
بتسدا هم که عناوینی داره که کاملا متفاوته و هر کدوم نمادهای صنعت گیم هستن. شما نمیتونی به عنوان یه پلتفرم هولدر مثل یه ناشر رفتار کنی، کسی نمیگه فورزا استراحت میخواد چون باید باشه. هیلو هم تا تمام شدنش و مشخص شدن پایانش، دادن استراحت بهش خودکشی محضه و بخوبی میدونن که اومدن گفتن هیلو اینفینیت یه پروژه 10 ساله هست و ممکنه طی همین پروژه ماجرا رو به پایان برسونن.
_________
ولی تا قبل از این پایان، بعیده که ماکرو چنین اجازه ای به 343 بده، چون چنین کاری رسما..........
با احترام ولی مخالفم باهات.
اتفاقا دووم اگر خیلی سر و صدا کرد به خاطر فاصله طولانی بین عرضه نسخه هاش بود (در کنار کیفیت بی نظیر اش). همین الان بعد از اترنال مجدد دوم بسازن بعید می دونم همون قدر جذابیت داشته باشه که ریبوت کوییک. ریج 2 هم اون قدر به id software مربوط نمی شد.
مثاش اش میشه استدیو ماشین گیمز. الان همه انتظار دارن ولف 3 رو بدن و سه گانه رو فعلا تموم کنن بزارن کنار. همین الانم هم می دونیم پروژه جدیدشون ایندیانا جونز کلا یه فاز دیگه داره و این خیلی باحال تره. ولف جذابه ولی یه بازی ادونچر از ماشین گیمز هم خیلی می تونه جذاب باشه.
در مورد فورزا هم مخالفم باهات. هر چه قدر که سری در اوج باشه بازم دلیل نمی شه با فاصله نسبتا کم هی فورزا هورایزن ببینیم. قشنگ این طوری سری کشته میشه. مگر این که در نسخه بعد یه کار خیلی عجیب غریب بکنن. شخصا برام کافی نیست که بازی مثلا رفته ژاپن تو نسخه بعدش.
هیلو هم هیچ وقت تموم نمی شه. چرا باید تموم بشه داستان چیف؟ چیزی که مهمه اینه که همین هیلو اینفینیت با همین کیفیت اگر بجای شش سال دو سال بعد از 5 عرضه می شد قول میدم امتیازات کمتری نسبت به امتیاز فعلی اش داشت.
این قدر ماکروسافت ip داره که نخواد خودش رو گیر یک ip بندازه و خودش رو ببره گوشه رینگ. خود اسپنسر هم پارسال چندبار گفت هیلو ip بزرگی هست ولی دلیل وجود نداره که تبدیل بشه به حالت do or die.
البته بازم میگم، فعلا تا دو سه سال 343 باید اینفینیت رو جمع کنه ولی بعدش برن سراغ یه اسپین آف یا یه ip جدید. اینو در نظر بگیرید داریم در مورد یه تیم 500+ نفر صحبت می کنیم. خیلی عجیب نیست داشتن دو تا پروژه هم زمان. حداقل تو همون دنیای هیلو یه کار جدید بکنن مثل همون کاری که odst انجام داد.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,947
نام
محمد حسین
با احترام ولی مخالفم باهات.
اتفاقا دووم اگر خیلی سر و صدا کرد به خاطر فاصله طولانی بین عرضه نسخه هاش بود (در کنار کیفیت بی نظیر اش). همین الان بعد از اترنال مجدد دوم بسازن بعید می دونم همون قدر جذابیت داشته باشه که ریبوت کوییک. ریج 2 هم اون قدر به id software مربوط نمی شد.
مثاش اش میشه استدیو ماشین گیمز. الان همه انتظار دارن ولف 3 رو بدن و سه گانه رو فعلا تموم کنن بزارن کنار. همین الانم هم می دونیم پروژه جدیدشون ایندیانا جونز کلا یه فاز دیگه داره و این خیلی باحال تره. ولف جذابه ولی یه بازی ادونچر از ماشین گیمز هم خیلی می تونه جذاب باشه.
در مورد فورزا هم مخالفم باهات. هر چه قدر که سری در اوج باشه بازم دلیل نمی شه با فاصله نسبتا کم هی فورزا هورایزن ببینیم. قشنگ این طوری سری کشته میشه. مگر این که در نسخه بعد یه کار خیلی عجیب غریب بکنن. شخصا برام کافی نیست که بازی مثلا رفته ژاپن تو نسخه بعدش.
هیلو هم هیچ وقت تموم نمی شه. چرا باید تموم بشه داستان چیف؟ چیزی که مهمه اینه که همین هیلو اینفینیت با همین کیفیت اگر بجای شش سال دو سال بعد از 5 عرضه می شد قول میدم امتیازات کمتری نسبت به امتیاز فعلی اش داشت.
این قدر ماکروسافت ip داره که نخواد خودش رو گیر یک ip بندازه و خودش رو ببره گوشه رینگ. خود اسپنسر هم پارسال چندبار گفت هیلو ip بزرگی هست ولی دلیل وجود نداره که تبدیل بشه به حالت do or die.
البته بازم میگم، فعلا تا دو سه سال 343 باید اینفینیت رو جمع کنه ولی بعدش برن سراغ یه اسپین آف یا یه ip جدید. اینو در نظر بگیرید داریم در مورد یه تیم 500+ نفر صحبت می کنیم. خیلی عجیب نیست داشتن دو تا پروژه هم زمان. حداقل تو همون دنیای هیلو یه کار جدید بکنن مثل همون کاری که odst انجام داد.
فاصله بین دوم قبلی و اترنال چند سال بوده که میگید زیاد بوده؟ 4 سال.
فاصله هیلو قبلی و جدید چند سال بوده ؟ 6 سال. سایر عناوین دیگه هیلو تو ژانرهای کاملا متفاوت بوده. پس فاصله از کافی هم بیشتر بوده و عنوان بعدی هیلو هم قطعا به این زودی آماده نمیشه و این استودیو بزرگ 500 نفری بعد از این فاصله 6 ساله که یه قسمتیش برا انجین بوده و یکسری عناوین جانبی، هنوز نتونسته هیلو اینفینیت رو درست ریلیز کنه و همین الان برا بخش آنلاین و نبود co-op و forge و ... و مشکلات pc کلی بهش خرده میگیرن.چه برسه که بخواد یه هندونه دیگه هم برداره که اونموقع نور علا نور میشه و منتظر عرضه هیلو بعدی تو دو سال آینده هستی. 1.5 سال طول کشید ویرایش و بهبود گرافیکی هیلویی که قرار بود 6 ماه بعد عرضه بشه، تازه تهشم کلی از مودهاش مونده برا عرضه.
اینکه مخالفی عجیب نیست، چون دقیقا منم مخالفم. فاصله 4-5 سال بسیار عالیه و بخاطر نبود عنوان ریسینگ عالی، عرضه فورزا تو بازه سه ساله هم بی ایراده،ریسینگ، ریسینگ هست، توقع این رو نداری که بشه از ماشین پیدا شد و تو محیط بازی گشت زد.
چارچوب یه ریسینگ تعریف شده و تغییرات به محیط و آب و هوا و بهبود هندلینگ و گرافیک و اگه بشه اسمش رو گذاشت داستان تا حدی داستان خلاصه میشه.
کاملا احساسیه این نظرات، ولی احساسات تو مدیریت نقشی نداره، یه زمانی یه همچین اشتباهی رو ایکس باکس کرد و نهایت باعث آسیب به فیبل و بسته شدن لاسن هد شد که آزادی عمل تمام داد و کاملا آسیب دید، پس اولا آزادی چارچوب داره و چارچوبش رو هم پارامترهای اقتصادی برا یه کمپانی مشخص میکنه، همونطور که این پارامترها باعث شد که عرضه کالاف یکسال به تعویق بشه برا تجدید قوا ولی یکساله.
نه اینکه با این شیوه مدنظرتون، هیلو رو بزاریم کنار، بشینیم یه عنوان دیگه بسازیم تا بقیه نگن چرا فقط 343 هیلو میسازه، بعد بشینیم و منتظر بمونیم ببینیم که این هندونه در بسته نتیجه میده یا نه، این مدلی نمیشه یه کمپانی رو اداره کرد.
با این فرمون پس بریم سراغ استودیوهای مختلف و جلوی عرضه تک عنوانه استودیوهای مختلفو بگیریم، لیست کنیم از سونی گوریلا هست سانتا مونیکا هست پلی فونی هست دیگه ................................
یه ایپی وقتی موفقه ساخته میشه و این اسمش گیر انداختن نیست و نتیجه گیری پایانی از سخنان شما
______________
2-3 سال اینفینیت جمع کنه 4 سال عنوان بعدی،4 سال هیلو بعدی. تازه، بازه 4 ساله رو خوب گرفتم، با این چیزایی که ما میبینیم 4 سال خیلی کمه. انشاالله با توجه به خواسته هاتون هیلو بعدی 2023.
یه نگاه به والو بنداز و بعد این ایده رو مطرح کنید که خود مدیراش هم عنوان کردن که فاصله بیش از یه دهه باعث ترس تو ساخت دوباره هاف لایف شد.
ایده هاتون احساسیه بیشتر تا منطقی، مثل همین پارسال که یه جوی راه افتاده بود که ببندید 343 رو و بانجی رو بخرید
Microsoft Wants Halo to Last Another 30 Years
هر شرکتی برنامه داره و برا زیر مجموعه هاش برنامه تعریف میکنه. مثل ماکرو که تعریف کرد که تا 30 سال آینده هیلو میخوایم یعنی 2037.
____________________________
اسپین آف منطقیه و جزئی از آیپی هیلو هست ولی اینکه هیلو بوسیده بشه و گذاشته بشه کنار، تا زمانی که موفقه و میشه ازش استفاده کرد غیر منطقیه.
زیاد شد
 
آخرین ویرایش:

Rezaenslaved

کاربر سایت
Aug 25, 2020
857
فاصله بین دوم قبلی و اترنال چند سال بوده که میگید زیاد بوده؟ 4 سال.
فاصله هیلو قبلی و جدید چند سال بوده ؟ 6 سال. سایر عناوین دیگه هیلو تو ژانرهای کاملا متفاوت بوده. پس فاصله از کافی هم بیشتر بوده و عنوان بعدی هیلو هم قطعا به این زودی آماده نمیشه و این استودیو بزرگ 500 نفری بعد از این فاصله 6 ساله که یه قسمتیش برا انجین بوده و یکسری عناوین جانبی، هنوز نتونسته هیلو اینفینیت رو درست ریلیز کنه و همین الان برا بخش آنلاین و نبود co-op و forge و ... و مشکلات pc کلی بهش خرده میگیرن.چه برسه که بخواد یه هندونه دیگه هم برداره که اونموقع نور علا نور میشه و منتظر عرضه هیلو بعدی تو دو سال آینده هستی. 1.5 سال طول کشید ویرایش و بهبود گرافیکی هیلویی که قرار بود 6 ماه بعد عرضه بشه، تازه تهشم کلی از مودهاش مونده برا عرضه.
اینکه مخالفی عجیب نیست، چون دقیقا منم مخالفم. فاصله 4-5 سال بسیار عالیه و بخاطر نبود عنوان ریسینگ عالی، عرضه فورزا تو بازه سه ساله هم بی ایراده،ریسینگ، ریسینگ هست، توقع این رو نداری که بشه از ماشین پیدا شد و تو محیط بازی گشت زد.
چارچوب یه ریسینگ تعریف شده و تغییرات به محیط و آب و هوا و بهبود هندلینگ و گرافیک و اگه بشه اسمش رو گذاشت داستان تا حدی داستان خلاصه میشه.
کاملا احساسیه این نظرات، ولی احساسات تو مدیریت نقشی نداره، یه زمانی یه همچین اشتباهی رو ایکس باکس کرد و نهایت باعث آسیب به فیبل و بسته شدن لاسن هد شد که آزادی عمل تمام داد و کاملا آسیب دید، پس اولا آزادی چارچوب داره و چارچوبش رو هم پارامترهای اقتصادی برا یه کمپانی مشخص میکنه، همونطور که این پارامترها باعث شد که عرضه کالاف یکسال به تعویق بشه برا تجدید قوا ولی یکساله.
نه اینکه با این شیوه مدنظرتون، هیلو رو بزاریم کنار، بشینیم یه عنوان دیگه بسازیم تا بقیه نگن چرا فقط 343 هیلو میسازه، بعد بشینیم و منتظر بمونیم ببینیم که این هندونه در بسته نتیجه میده یا نه، این مدلی نمیشه یه کمپانی رو اداره کرد.
با این فرمون پس بریم سراغ استودیوهای مختلف و جلوی عرضه تک عنوانه استودیوهای مختلفو بگیریم، لیست کنیم از سونی گوریلا هست سانتا مونیکا هست پلی فونی هست دیگه ................................
یه ایپی وقتی موفقه ساخته میشه و این اسمش گیر انداختن نیست و نتیجه گیری پایانی از سخنان شما
______________
2-3 سال اینفینیت جمع کنه 4 سال عنوان بعدی،4 سال هیلو بعدی. تازه، بازه 4 ساله رو خوب گرفتم، با این چیزایی که ما میبینیم 4 سال خیلی کمه. انشاالله با توجه به خواسته هاتون هیلو بعدی 2023.
یه نگاه به والو بنداز و بعد این ایده رو مطرح کنید که خود مدیراش هم عنوان کردن که فاصله بیش از یه دهه باعث ترس تو ساخت دوباره هاف لایف شد.
ایده هاتون احساسیه بیشتر تا منطقی، مثل همین پارسال که یه جوی راه افتاده بود که ببندید 343 رو و بانجی رو بخرید
Microsoft Wants Halo to Last Another 30 Years
هر شرکتی برنامه داره و برا زیر مجموعه هاش برنامه تعریف میکنه. مثل ماکرو که تعریف کرد که تا 30 سال آینده هیلو میخوایم یعنی 2037.
____________________________
اسپین آف منطقیه و جزئی از آیپی هیلو هست ولی اینکه هیلو بوسیده بشه و گذاشته بشه کنار، تا زمانی که موفقه و میشه ازش استفاده کرد غیر منطقیه.
زیاد شد
البته ۳۴۳ این وسط روی مسترچیف کالکشن کار کرده،روی هیلو۵ هم کار کرده و برای هردو کلی آپدیت داده
و اینکه هیلو اینفینیت مراحل ساختش خیلی دیرتر از اون چیزی که فکرشو کنید شروع شده
این ۶ سال طول کشید اشتباهه
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,947
نام
محمد حسین
بهترین ناشر ۲۰۲۱

View attachment 248129
مگه میانگین اکتی کم بوده که گفته، میتونه با اضافه شدن اکتی کیفیتو بالا نگه داره. ملاک بنظرم متا نیست ولی این متای ده تای اوله

  • 1) Microsoft / Xbox Game Studios – 87.4 (last year: 6th)
  • 2) Sony – 81.3 (last year: 4th)
  • 3) Humble Games – 80.9 (last year: 18th)
  • 4) Activision Blizzard – 80.6 (last year: 5th)
  • 5) Bethesda Softworks – 80.2 (last year: 16th)
  • 6) Capcom – 80.6 (last year: 3rd)
  • 7) Bandai Namco – 78.5 (last year: 38th)
  • 8) Sega – 77.6 (last year: 1st)
  • 9) Electronic Arts – 78.3 (last year: 21st)
  • 10) 505 Games – 75.7 (last year: 13th)
که اکتی خودش 80 هست. بتسدا هم جدا حساب کرده اونم 80 هست.
 

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,565
داستان مسترچیف براساس رمانش اولا باشه سه گانه نیست و داستان مسترچیف تا سالها بعد از سه گانه بانجی ادامه داره و از قول من هم نه، از قول خیلی از منتقدا اینفینیت بهترین هیلو ساخته شده بود و اینکه خسته کننده شده هیلو یا نه، رو تعداد پلیر بخش کمپین مشخص کردن
هویت رو هم از دست نداده، برعکس داره میره، داستان بسازه، بخشی که حتی رمانهای هیلو درباره اون ننوشتن، پس داره برا خودش داستان میسازه
خیلیا هم شاید تو سانتامونیکا ایده بهتری داشته باشن ولی سونی رییسه و پول ساخت رو میده و میگه گاد بسازین، اینجا هم ماکرو میگه 343 ساختم که هیلو بسازه، پس هیلوتونو بسازین
سر دستنی هم ماکرو ضرر نکرد، دستنی عناوینی برا نماد شدن نبوده و نیست.
____________
Microsoft says Halo 5 sold on par with previous entries like Halo 1-4 - MSPoweruser
Halo 5: Guardians Smashes Record with Biggest Halo Launch in History - Xbox Wire
میبینی لینک از فروش هیلو 5 که ، عنوان قوی ای نبود.
_____________________
نمیشه بی دلیل یه ایپی ای که 6 بیلیون دلار درآمد ساخته رو ، درشو بست چون فکر میکنی یه نفر ممکنه خلاقیتش هدر بره یا ............
ببینید شما اصلا متوجه حرف من نشدی که هیچ, داری از بیزنس مایکروسافت دفاع میکنی و در عین حال سعی میکنی بگی که سونی هم همینه
آقا ما اینجا با سونی کاری نداریم, ولی باشه درباره اونم توضیح میدم :D.

درسته, کمپانی ها فرانچایز های آیکونیک خودشون رو ول نمیکنن و تا ابد میدوشنش, ولی اون دوشیدن باید درست باشه :D
منم نگفتم کلا بیخیال هیلو بشن, منظورم این بود که بیخیال این بشن که فقط هیلو بسازن, و داستان مستر چیف رو تموم کنن :-".

برن سراغ بخش های دیگه یونیورس, یا اصلا سری رو ریبوت کنن و ایده های تازه تری رو کنن, حالا اگه شما میگی داستان مسترچیف قرار نبود که تموم بشه قبول
ولی تا جایی که من بیاد دارم, هیلو 3 قرار بود پاین داستان شخصیت باشه, و مایکروسافت اجازش رو نداد, البته شاید اطلاعات من غلط باشه, اگه بود بگید :-".

و اما مطمئنم که مایکروسافت هیچوقت نمیزاره که داستانش تموم بشه و دوباره اینکار رو میکنه, و این خوب نیست
یروز باید انتظار پایان سری رو داشته بشیم و یه ریبوت جدید ببینیم, منظورم ریبوت کامل هست, و البته این رو برای هر فرانچایز قدیمی ای میگم, نه فقط هیلو, ipهای قدیمی مایکروسافت که هنوز ادامه دارن هم همینه, سونی هم همینه, ترد پارتی ها هم همینه :D.

بهترین روش اینه که فرانچایز یا ریبوت کامل بشه, و یا مثل گاد سافت ریبوتی بشه که ارتباطش با داستان قسمت های قبلی کمه :-".

بله, خبر دارم که اینفینیت هویت سری رو بهش برگردونده, و بنظر خودم هم بازیه خوبیه
و بله, یجورایی میشه گفت که اینفینیت شکوه سری رو هم بهش برگردونده, اگه مدل بیزنس مولتی پلیرش هم بهتر بود که عالی میشد :D.

و بله, دلیل اصلی ضعف سری مدیریت دوران متریک بوده
ولی اون روزی میرسه که این فرانچایز نیازمند یک پایان و بازنگری باشه, و بنظر من با وجود خوب بودن اینفینیت اون روز همچین دور نیست, چون داستان اینفینیت به خوبی گذشته نشده و نمیشه, مگر اینکه جزف استاتن نویسنده DLCها و قسمت های بعد بشه, که اونم عمرا مثل گذشته بشه, فقط بهترش میکنه
چون خالقش بالا سرشه, حالا دیدی که مشکل طولانی بودن عمر فرانچایز از نظر داستانی همچنان مشکل زا هست؟, حالا بگذریم از بحث داستان :D.

الان چی میشه که 343 بعد از اتمام ساخت اینفینیت, در حالی که داره برای هیلو بعدی آماد میشه, تیم دومش بجای کار روی اسپین آف بره و یک ip جدید بسازه که تنوعی بشه؟ :-"

چیزی از من و شما کم میشه؟, نخیر نمیشه
تنوع بازی هم برای پلیر خوبه, و هم برای سازنده و ناشر
خودتون تا چند سال آینده میبینید که ip جدید کوالیشن چقدر تاثیر مثبت روی Gears 6 میزاره, چون از اون طرف وقت بیشتری دارن که روی گیرز کار کنن
اینفینیت موقع عرضه بازی کاملی نبود, الاننم که حالت لایو سرویس به خودش گرفته و هیلو بعدی خود به خود تا 7 یا 8 سال نمیاد, ولی فکرش بکنید که اگه قرار بود مثل همیشه عرضه بشه, چقدر ip جدید به تیم اصلی برای ساخت هیلو جدید وقت میداد, و چقدر از مشکلات اینفینیت میتونست با این وقت بیتشر برطرف بشه :-".

همین سانتای مونیکایی که گفتی مثال کاملا اشتباهی بود, سانتا همونجوری مدیریت میشه که من گفتم, کی گفته که این استودیو برای کار روی گاد بنیان گذاری شده؟ :-"
سانتا همزمان با گاد یه ip جدید داشت, و این ip با مشکل مواجه شد و کنسل شد, الانم تیم اصلی به رهبری کوری بارلوگ داره بازی جدید میسازه, و اینجاست که ایده های خوب اعضای سانتا عملی میشه :D.

و البته فرانچایز اصلی گاد چندسال استراحت کرد, و ریبوتش هم الان جوریه داستانش با سه گانه اصلی خیلی فاصله داره, و اصلا میشه که یه سری جدا و جدید در نظر گرفتش و همینش خوبه, چون زیر سوال نمیره که به خوبی سه گانه اول نیست :D.

اینفینیت هم سافت ریبوته, ولی این مدلی نیست که با وجود خوب بودنش زیر سوال نره :-".

در کل حرف من اینه که اختصاص داد یک استودیو به یک فرانچایز کار اشتباهی هست, و امیدوارم که دیگه استودیویی رو محدود نکنن
که البته با امکانات فعلی, و اجازه ای که به کوالیشن دادن بعیده که اتفاق بی افته, اما بازم میگم که اگه 343 یا اینشیتیو ip جدید بدن خیلی خوب میشه :-".

درباره دستنی یک نکته ای رو نگفتم, این فرانچایز شاید بخاطر انحصاری شدنش برای میکروسفت موفقیتی که الان داره رو کسب نمیکرد
یا شایدم مولتی پلتفرم عرضه میشد و الان سود عظیمش به مایکروسافت میرسید, ضرری که میکنن اینجاست :-".
 
  • Like
Reactions: omid0

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,947
نام
محمد حسین
ببینید شما اصلا متوجه حرف من نشدی که هیچ, داری از بیزنس مایکروسافت دفاع میکنی و در عین حال سعی میکنی بگی که سونی هم همینه
آقا ما اینجا با سونی کاری نداریم, ولی باشه درباره اونم توضیح میدم :D.

درسته, کمپانی ها فرانچایز های آیکونیک خودشون رو ول نمیکنن و تا ابد میدوشنش, ولی اون دوشیدن باید درست باشه :D
منم نگفتم کلا بیخیال هیلو بشن, منظورم این بود که بیخیال این بشن که فقط هیلو بسازن, و داستان مستر چیف رو تموم کنن :-".

برن سراغ بخش های دیگه یونیورس, یا اصلا سری رو ریبوت کنن و ایده های تازه تری رو کنن, حالا اگه شما میگی داستان مسترچیف قرار نبود که تموم بشه قبول
ولی تا جایی که من بیاد دارم, هیلو 3 قرار بود پاین داستان شخصیت باشه, و مایکروسافت اجازش رو نداد, البته شاید اطلاعات من غلط باشه, اگه بود بگید :-".

و اما مطمئنم که مایکروسافت هیچوقت نمیزاره که داستانش تموم بشه و دوباره اینکار رو میکنه, و این خوب نیست
یروز باید انتظار پایان سری رو داشته بشیم و یه ریبوت جدید ببینیم, منظورم ریبوت کامل هست, و البته این رو برای هر فرانچایز قدیمی ای میگم, نه فقط هیلو, ipهای قدیمی مایکروسافت که هنوز ادامه دارن هم همینه, سونی هم همینه, ترد پارتی ها هم همینه :D.

بهترین روش اینه که فرانچایز یا ریبوت کامل بشه, و یا مثل گاد سافت ریبوتی بشه که ارتباطش با داستان قسمت های قبلی کمه :-".

بله, خبر دارم که اینفینیت هویت سری رو بهش برگردونده, و بنظر خودم هم بازیه خوبیه
و بله, یجورایی میشه گفت که اینفینیت شکوه سری رو هم بهش برگردونده, اگه مدل بیزنس مولتی پلیرش هم بهتر بود که عالی میشد :D.

و بله, دلیل اصلی ضعف سری مدیریت دوران متریک بوده
ولی اون روزی میرسه که این فرانچایز نیازمند یک پایان و بازنگری باشه, و بنظر من با وجود خوب بودن اینفینیت اون روز همچین دور نیست, چون داستان اینفینیت به خوبی گذشته نشده و نمیشه, مگر اینکه جزف استاتن نویسنده DLCها و قسمت های بعد بشه, که اونم عمرا مثل گذشته بشه, فقط بهترش میکنه
چون خالقش بالا سرشه, حالا دیدی که مشکل طولانی بودن عمر فرانچایز از نظر داستانی همچنان مشکل زا هست؟, حالا بگذریم از بحث داستان :D.

الان چی میشه که 343 بعد از اتمام ساخت اینفینیت, در حالی که داره برای هیلو بعدی آماد میشه, تیم دومش بجای کار روی اسپین آف بره و یک ip جدید بسازه که تنوعی بشه؟ :-"

چیزی از من و شما کم میشه؟, نخیر نمیشه
تنوع بازی هم برای پلیر خوبه, و هم برای سازنده و ناشر
خودتون تا چند سال آینده میبینید که ip جدید کوالیشن چقدر تاثیر مثبت روی Gears 6 میزاره, چون از اون طرف وقت بیشتری دارن که روی گیرز کار کنن
اینفینیت موقع عرضه بازی کاملی نبود, الاننم که حالت لایو سرویس به خودش گرفته و هیلو بعدی خود به خود تا 7 یا 8 سال نمیاد, ولی فکرش بکنید که اگه قرار بود مثل همیشه عرضه بشه, چقدر ip جدید به تیم اصلی برای ساخت هیلو جدید وقت میداد, و چقدر از مشکلات اینفینیت میتونست با این وقت بیتشر برطرف بشه :-".

همین سانتای مونیکایی که گفتی مثال کاملا اشتباهی بود, سانتا همونجوری مدیریت میشه که من گفتم, کی گفته که این استودیو برای کار روی گاد بنیان گذاری شده؟ :-"
سانتا همزمان با گاد یه ip جدید داشت, و این ip با مشکل مواجه شد و کنسل شد, الانم تیم اصلی به رهبری کوری بارلوگ داره بازی جدید میسازه, و اینجاست که ایده های خوب اعضای سانتا عملی میشه :D.

و البته فرانچایز اصلی گاد چندسال استراحت کرد, و ریبوتش هم الان جوریه داستانش با سه گانه اصلی خیلی فاصله داره, و اصلا میشه که یه سری جدا و جدید در نظر گرفتش و همینش خوبه, چون زیر سوال نمیره که به خوبی سه گانه اول نیست :D.

اینفینیت هم سافت ریبوته, ولی این مدلی نیست که با وجود خوب بودنش زیر سوال نره :-".

در کل حرف من اینه که اختصاص داد یک استودیو به یک فرانچایز کار اشتباهی هست, و امیدوارم که دیگه استودیویی رو محدود نکنن
که البته با امکانات فعلی, و اجازه ای که به کوالیشن دادن بعیده که اتفاق بی افته, اما بازم میگم که اگه 343 یا اینشیتیو ip جدید بدن خیلی خوب میشه :-".

درباره دستنی یک نکته ای رو نگفتم, این فرانچایز شاید بخاطر انحصاری شدنش برای میکروسفت موفقیتی که الان داره رو کسب نمیکرد
یا شایدم مولتی پلتفرم عرضه میشد و الان سود عظیمش به مایکروسافت میرسید, ضرری که میکنن اینجاست :-".
نمیدونم هیلوها رو بازی کردی یا نه، چون تو همون انتهای هیلو 3 پایانی رخ نداد و مشخص بود که با رسیدن به requiem داستان ادامه داره، اتفاقی که تو رمان هیلو هم بارها رخ داده و زمانی که فکر میکردن flood کارش تمومه ولی برمیگرده.
در مورد بخش دوم مفهوم یونیورس تو هیلو معنی نداره، هیلو تک یونیورسه و دشمنان هم مشخص. فقط تو هیلو ریچ یا odst جای شخصیتها عوض شد و گر نه پایه بازی همونه و یکی اسپینافه و دیگری یه پیش داستان ولی هویت یک چیزه.اگه به تغییره به سه گانه بعدی عنوان reclaimer saga میدن که تغییرات و برگشت به فوررانرها رخ میده و تو 5 هم یه همچین حالتی هست که اینها امضاهای 343 هست و اینکه داستان هیلو مثل گذشته نمیشه و فکت صادر میکنی، اصلا ارزش بحث نداره و فکر نمیکنم بحث یا شما که آینده بینی و مطلع از آبینده، فایده ای داشته باشه.من حال میبینم و دوست ندارم فکت آینده بدم که اگه هاف لایف بعدی بیاد ممکنه افت کنه و ... و ذالک. برا دی ال سی های هیلو هم منتظرم که ببینم چه اتفاقی افتاده.
پس موفق باشید و پایان بحث.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,947
نام
محمد حسین
shepshal میگه ایکس باکس دو تا کنفرانس داره یکی می یکی سپتامبر.
خودش میگه عجیبه که e3 تو ژوئن هست میخواد تو می بده

2022-03-11_11-20-08.jpg

________________
تنها حاالتش اینه گراب اشتباه کرده و رد فال تو جولای و همین حدودا ریلیزشه و همینطور بقیه بازیا مثل as dusk falls و ...
یا e3 2022 دیجیتالی واقعا کنسل شده یاشه و تو روزای آینده مشخص میشه
__________________________
چهارشنبه 21:30 هم id@box هست که بازیهای ایندی هست با معرفی چند عنوغان جدید
there is no light
tunic
shredders
roblox
و.............
 
آخرین ویرایش:

kurosh900

کاربر سایت
Aug 10, 2014
225
نام
masoud
با جدا شدن یک سری از اعضای اصلی اینیشتیو ، اوضاع اصلا خوب به نظر نمیرسه اونجا. klob دیروز گفته یخورده داستان عجیبه و امروز اسپشال نیک هم گفته خبرای خوبی نمیاد و میگه یه سری اعضا به خاطر مدیریت و پیشرفت اندک پروژه کلافه شدن

Screenshot (3).png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر