ببینید شما اصلا متوجه حرف من نشدی که هیچ, داری از بیزنس مایکروسافت دفاع میکنی و در عین حال سعی میکنی بگی که سونی هم همینه
آقا ما اینجا با سونی کاری نداریم, ولی باشه درباره اونم توضیح میدم
.
درسته, کمپانی ها فرانچایز های آیکونیک خودشون رو ول نمیکنن و تا ابد میدوشنش, ولی اون دوشیدن باید درست باشه
منم نگفتم کلا بیخیال هیلو بشن, منظورم این بود که بیخیال این بشن که فقط هیلو بسازن, و داستان مستر چیف رو تموم کنن
.
برن سراغ بخش های دیگه یونیورس, یا اصلا سری رو ریبوت کنن و ایده های تازه تری رو کنن, حالا اگه شما میگی داستان مسترچیف قرار نبود که تموم بشه قبول
ولی تا جایی که من بیاد دارم, هیلو 3 قرار بود پاین داستان شخصیت باشه, و مایکروسافت اجازش رو نداد, البته شاید اطلاعات من غلط باشه, اگه بود بگید
.
و اما مطمئنم که مایکروسافت هیچوقت نمیزاره که داستانش تموم بشه و دوباره اینکار رو میکنه, و این خوب نیست
یروز باید انتظار پایان سری رو داشته بشیم و یه ریبوت جدید ببینیم, منظورم ریبوت کامل هست, و البته این رو برای هر فرانچایز قدیمی ای میگم, نه فقط هیلو, ipهای قدیمی مایکروسافت که هنوز ادامه دارن هم همینه, سونی هم همینه, ترد پارتی ها هم همینه
.
بهترین روش اینه که فرانچایز یا ریبوت کامل بشه, و یا مثل گاد سافت ریبوتی بشه که ارتباطش با داستان قسمت های قبلی کمه
.
بله, خبر دارم که اینفینیت هویت سری رو بهش برگردونده, و بنظر خودم هم بازیه خوبیه
و بله, یجورایی میشه گفت که اینفینیت شکوه سری رو هم بهش برگردونده, اگه مدل بیزنس مولتی پلیرش هم بهتر بود که عالی میشد
.
و بله, دلیل اصلی ضعف سری مدیریت دوران متریک بوده
ولی اون روزی میرسه که این فرانچایز نیازمند یک پایان و بازنگری باشه, و بنظر من با وجود خوب بودن اینفینیت اون روز همچین دور نیست, چون داستان اینفینیت به خوبی گذشته نشده و نمیشه, مگر اینکه جزف استاتن نویسنده DLCها و قسمت های بعد بشه, که اونم عمرا مثل گذشته بشه, فقط بهترش میکنه
چون خالقش بالا سرشه, حالا دیدی که مشکل طولانی بودن عمر فرانچایز از نظر داستانی همچنان مشکل زا هست؟, حالا بگذریم از بحث داستان
.
الان چی میشه که 343 بعد از اتمام ساخت اینفینیت, در حالی که داره برای هیلو بعدی آماد میشه, تیم دومش بجای کار روی اسپین آف بره و یک ip جدید بسازه که تنوعی بشه؟
چیزی از من و شما کم میشه؟, نخیر نمیشه
تنوع بازی هم برای پلیر خوبه, و هم برای سازنده و ناشر
خودتون تا چند سال آینده میبینید که ip جدید کوالیشن چقدر تاثیر مثبت روی Gears 6 میزاره, چون از اون طرف وقت بیشتری دارن که روی گیرز کار کنن
اینفینیت موقع عرضه بازی کاملی نبود, الاننم که حالت لایو سرویس به خودش گرفته و هیلو بعدی خود به خود تا 7 یا 8 سال نمیاد, ولی فکرش بکنید که اگه قرار بود مثل همیشه عرضه بشه, چقدر ip جدید به تیم اصلی برای ساخت هیلو جدید وقت میداد, و چقدر از مشکلات اینفینیت میتونست با این وقت بیتشر برطرف بشه
.
همین سانتای مونیکایی که گفتی مثال کاملا اشتباهی بود, سانتا همونجوری مدیریت میشه که من گفتم, کی گفته که این استودیو برای کار روی گاد بنیان گذاری شده؟
سانتا همزمان با گاد یه ip جدید داشت, و این ip با مشکل مواجه شد و کنسل شد, الانم تیم اصلی به رهبری کوری بارلوگ داره بازی جدید میسازه, و اینجاست که ایده های خوب اعضای سانتا عملی میشه
.
و البته فرانچایز اصلی گاد چندسال استراحت کرد, و ریبوتش هم الان جوریه داستانش با سه گانه اصلی خیلی فاصله داره, و اصلا میشه که یه سری جدا و جدید در نظر گرفتش و همینش خوبه, چون زیر سوال نمیره که به خوبی سه گانه اول نیست
.
اینفینیت هم سافت ریبوته, ولی این مدلی نیست که با وجود خوب بودنش زیر سوال نره
.
در کل حرف من اینه که اختصاص داد یک استودیو به یک فرانچایز کار اشتباهی هست, و امیدوارم که دیگه استودیویی رو محدود نکنن
که البته با امکانات فعلی, و اجازه ای که به کوالیشن دادن بعیده که اتفاق بی افته, اما بازم میگم که اگه 343 یا اینشیتیو ip جدید بدن خیلی خوب میشه
.
درباره دستنی یک نکته ای رو نگفتم, این فرانچایز شاید بخاطر انحصاری شدنش برای میکروسفت موفقیتی که الان داره رو کسب نمیکرد
یا شایدم مولتی پلتفرم عرضه میشد و الان سود عظیمش به مایکروسافت میرسید, ضرری که میکنن اینجاست
.