Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
دقیقا اتفاقی که سر گیرز اومد، مطمئنا مایکرو بیشتر از اپیک هزینه کرده سر هر دوبازی، استعداد های خیلی خوبیم تو استودیو هستن، ولی چرا نتیجه یکی نمیشد...
حرف هایی که زدی رو قبول دارم اما برای استدیو کوالیشن صدق نمیکنه، فقط سه نفر از این شرکت تو پروژه های قبلی گیرز بودن و درک درستی هم از این فرانچیز نداشتن. کارگرادنی فرگوسن هم واقعا تو زمینه احیای پروژه واقعا خوب نبودش، هر چند تو بخش تهیه کنندگی عالی کار کردش.
متاسفانه ساختار استدیو هم فرگوسن بد فرم دادش، بحث های فمینیسمی و این چیزها تو استدیو به یک اصل تبدیل شده بود و خیلی از پرسنلی که استخدام کردن زن بودن و فقط هم روی بازی های موبایل کار کرده بودن!لول!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
جذب آدمای با استعداد در سطح برنامه نویس و دیزاینر و غیره، سرمایه گذاری، و زمان دادن... نتیجه کار رو تضمین نمیکنه...

برای رقابت تو خط مقدم کیفیت به افراد کلیدی نیازه

مثلا سونی یه سرمایه هنگفت و بهترین آدما و زمان داد به استیگ پروژه کنسل شد... بعد دست بالا میگیریم همون سرمایه و یه استودیو متلاشی شده رو داد بارلوگ Goty 2018 رو تحویلشون داد.

دقیقا اتفاقی که سر گیرز اومد، مطمئنا مایکرو بیشتر از اپیک هزینه کرده سر هر دوبازی، استعداد های خیلی خوبیم تو استودیو هستن، ولی چرا نتیجه یکی نمیشد...

استودیو ها قبل هر چیز سه تا چیز میخوان،،،

مدیر و لیدر توانا.
یکی دو تا نابغه با ایده های جدید.
تعهد و سخت کوشی و چالش پذیری پرسنل.

استودیو های مایکرو بتونن این 3 شرط رو مهیا کنن، نسل بعد اسمشون نقل همه محافله، در غیر این صورت هر چقدرم دست تو جیب عمو بیلی بکنن چیزی تغییر نمیکنه...
البته به این راحتی هم نمیشه مقایسه کرد :D همون GoW که گفتی، اکثر سازنده‌ها قبلا هم رو شماره‌های اولیه کار کرده بودن و خودشون می‌دونستن از بازی چی میخوان. ولی Gears شاید ۵ درصد اعضای استودیو رو شماره‌های قبلی کار کرده بودن و هر چی می‌ساختن با بازی قبلی و استودیو قبلی مقایسه می‌شد. مدیریت خیلی مهمه که مایکروسافت روپروسه ساخت گیرز تو این نسل اشتباه کرد، نتیجه کار خوب بود ولی عالی نبود. وگرنه راد فرگوسن آدم کمی تو این صنعت نیست، کسی که از اپیک می‌ره واسه کار روی بایوشاک، بعد میاد مایکروسافت تا گیرز بسازه و در نهایت می‌ره بلیزارد واسه کار روی دیابلو یعنی خیلی کاربلده. مشکل اینجاست تکلیف مایکروسافت با گیرز مشخص نیست، یا باید یه استراحت طولانی به سری بده تا همه برای یه فرمول جدید آماده بشن یا اینکه بخش مولتی و کمپین رو کلا جدا کنه تا خیال همه راحت بشه :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
پست شما كلا منطقيه منتهي يه قسمتهاييش مشكل داره حتي بقيه دوستان هم اين مشكل رو دارن كه عرض ميكنم

ببينين من خودم سينه سوخته اكس باكسم و هنوز هم پلتفرم اصليم وان اس هست.

اينو گفتم كه اصلا نمي خوام تو بحث صرفا ماكرو رو بكوبم يا از سوني دفاع كنم.

حالا بحث مهم شما چيه ميگي الان استوديوهايي كه ماكرو داره خوبه
منم قبول دارم
منتهي اينكه تريپل a بتونن بسازن همشون معلوم نيست.
اينم درسته.

بحث ما تو اينهمه حرف اينه كه كلا تو صنعت گيم ما سه دسته بازي ساز داريم يه عده صرفا بازي ميسازن و مولتي پلتفورم كار ميكنن.مثل ea و اكتي و يوبي و بتسدا و....
يه عده كنسول ساز هم هستن ماكرو نينتندو و سوني.
يه سري هم پابليشر هاي ضعيف تر هم هستن كه يا بازيهاي ٢ a بيرون ميدن يا ايندي.

خوب با تيپ سوم اصلا كاري ندارم چون تو ماركت گيم تاثيرشون خيلي كمه.

اما بين تيپ اول و دوم يه تفاوتهاي عمده هست در عين شباهتهاي زياد كه مساله من اينجاست.

شباهتشون چيه؟ اينكه همشون يكسري ip هاي شناخته شده دارن كه همه جوره روش حساب ميكنن كه درامد مجموعه و موفقيت و شكستشون به همين اip ها بر ميگرده.
حالا تفاوت شون چيه؟
خريد كنسول! كسي كه مثلا ميخواد پلي فور يا اكس باكس بخره اين رو ميدونه كه ازip هاي تمام مولتي پلتفرمها ميتونه استفاده كنه پس معيار انتخابش اين نيست كه مثلا اكتي چقدر كيفيت كالافهاش بالاست يا فيفا توش دزدي ميشه يا نه يا فالاوت ٧٦ چه وضعي تو لانچ داره.

خيلي ساده و خلاصه بگم ميذاره كنسول رو رو ترازو با ٣ تا چيز قيمتش مشخصات فنيش و بازيهاي انحصاريش.
الان هم بحث ما اين انحصاريهاست.

توي انحصاري ها خوب معمولا تعدادشون تو هر نسل شايد ٢٠ تا ٤٠ باشه .
اما خيليهاشون رو شايد خود دارنده كنسولها هم نشناسن و بعضيهاشون هم واسه يه سليقه هاي خيلي خاص هستن.
منتهي بين ٥ تا ٨ تا اي پي هستن كه خيلي معروف هستن و كيفيت اين اي پي ها تعيين ميكنه كه اقا بر فرض من بخاطر گاو و انچارتد برم سوني بخرم يا بخاطر هيلو و گيرز اكس باكس.

پس تو اين بازار رقابت مستقيم خوب يا بد بودن كيفيت استوديو ها كاملا نسبت به رقيب تعيين ميشه.

كه ضمن تاييد حرف شما هيلو گيرز اين نسل هم خوب بودن اما فروششون نشون ميده اون رسالت كنسول سلر بودن رو نتونستن داشته باشن.

با صرفا خوب بودن نمي توني رقابت كني.
تمام استوديوهاي فعلي ماكرو غير از ترن ١٠ پلي گراند و اينيشيتيو خوب هستن اما نه براي رقابت

من بازم تاكيد مي كنم ماكرو همون طوركه شما اشاره كردي يه مسير رو كاملا با خطاي محاسباتي رفت كواپ محور كردن كمپين گيرز و هيلو عملا سقوط داد اين دو تا اي پي رو

اينكه الان اپيك داره بتل رويال ميزنه و استور داره خوب به عنوان يه نهاد مستقل عالي كار كرده يه فورتنايت ساخته قشنگ عمده هزينه اش رو داره در مياره مسلما اين نشون ميده خيلي درجه يك هستن و مثلا گيرز زير نظر اينها چي مي تونست باشه!

بانجي تازه مستقل شده و خوب دستني هم زير دست اكتي ساختن و بايد ديد تو دو سه سال اينده چيكار مي كنن.

هر چند باز هم تو مولتي خيلي موفق تر از ٣٤٣ هستن.


بحث خيلي طولاني شد اما لذت بخشه واسه من حداقل :D

من ميگم وضعيت ماكرو وقتي بهتر از شروع نسل ٨ بود كه الان ٣٤٣ و كواليشن هم در حد ترن ١٠ و پلي گراند شده بودن و بعد خريد بقيه استوديوها هم مي تونست تنوع رو بالا ببره،
اما اين اتفاق نيافتاده و ايني كه مي گم الان نسل ٦ هست چون حالا بايد استوديوهاي جديد اي پي بدن و اي پيشون موفق باشه و بشه بهشون تكيه كرد

در صورتيكه تمام استوديو هي رقيب امتحان پس داده و موفق هستن.

اين تفاوت تو نسل ٧ به كمترين ميزانش رسيده بود اما با تصميمات غلط ماكرو باعث شد فاصله خيلي بدي طي 8 سال نسل ٨ بين استوديوها بيافته.

الان ٨ تا اي پي قدر سوني داره و استوديوهاي اماده
گاد و تلو و هورايزن و نيو و گوست و بلادبورن و انچارتد (جانشينش) و اسپايدرمن و حالا گرن توريسمو و كيلزون رو هم در نظر نگرفتم

و ماكرو با ارفاق ٢ تا اي پي داره فورتزا و هيلو

و ما بايد بشينيم كه اين فاصله ٦ تا اي پي رو اين استوديوهاي جديد پر كنن

كه من بنظرم عمده استوديوها در اين حد نيستن.
خب فرض اول شما غلطه
دقیقا وسط حرفام به عنوان مثال به ابسیدین اشاره کردم که خب ردش میکنی.
میگی فقط پلی گراند و اینیشیتیو و ترن ۱۰
من میگم اینجوری نیست. چرا فکر میکنی ابسیدین چیزی کم از اینا داره؟
ابسیدین همین الان جزو تاپ ترین rpg ساز های صنعته.
تو مایکرو و نه سونی استودیوی rpg ساز بهتر از اون ندارن.
به اپیک و بانجی اشاره میکنی که تموم شدن رفتن. دیگه اشتباهات گذشته رو که نمیخوایم مرور کنیم.
یا با کارنامه اینگزایل و برایان فارگو آشنا هستی؟ میدونستی همین فالوت که جزو بزرگترین ip های صنعته دستپخت همین شخصه؟ یا عنوان ویستلند جزو قدیمی ترین و جریان ساز ترین ip های نقش افرینیه؟
یا با سابقه تیم سفر و استودیوی دابل فاین اشنا هستی؟ اگه اشنا باشی میبینی اسامی کوچیکی نیستن اینا به هیچ وجه.
نینجا تئوری صفر کیلومتر به حساب میاد؟ اینا با ۲۰ نفر هلبلید رو تحویل دادن. شکی تو کیفیت کارشون هست؟
یا rare خیلی سرایطش افتضاحه به نظرت؟ از وضعیت الان sea of thieves خبر داری یا کل بازی رو با همون امتیازات موقع عرضه(که البته تمام حاصل ریلیز بد مایکرو و rare ) بوده سنجیدی و گزاشتی کنار؟ میدونستی همین الان ۱۵ میلیون پلیر همزمان داره؟ یا خیلی سایت ها بعد از نید های اولیه، بعد از بهبود های فراوان که عملا بازی رو دگرگون کرد، مقالات جدید و اصلاحی دادن راجب بازی؟ مثلا:
Sea of Thieves 2019 review: a year later, it’s a new game



بازم میگم،
فرضت غلطه. این که فکر کنی هر استودیو فارغ از سابقه اش از لحظه ای که بیاد زیردست مایکرو تازه ۱ نسل باید بگذره تا بتونه به سطح بالا برسه از اساس اشتباهه.
اولا همه این استودیو ها جزو با سابقه های صنعت هستن. اسم و رسم دارن و بازی های عالی بیرون دادن.
دوما با نفرات با کیفیت دارن تقویت میشن. دیگه اسامی جذب شده ها و سابقه کاریشون مشخصه دیگه. میشه فهمیدی چه پوزیشن هایی تو چه پروژه هایی داشتن.
سوما خیلی ساده اتفاقا میتونن با اولین شماره ip جدید خودشون رو بالا بکشن. کم نبوده اتفاق های اینجوری تو صنعت.

من رویاپردازی نمیکنم. همین الان استودیوی نخاله هم هست تو این استودیو ها.
کوالیشن رو همین الان نفرات فنیش رو بدن به اینیشیتیو و همه نفرات دیگه رو اتوبوسی بریزن بیرون و استودیو رو ببندن به نظر من به نفع مایکروسافته.
یا کامپالژن و اندد لبز رو هیچ امیدی بهشون ندارم فعلا.
یا میدونم قرار نیست تو دو سه سال استودیو در حد ناتی داگ‌ داشته باشه.

ولی اینکه یه خط بکشیم و بگیم پلی گراند و ترن ۱۰ و اینیشیتیو اینور و بقیه ا اونور غلطه. هرکی با سابقه اون چنتا استودیویی که نام بردم اشنا باشه، میفهمه غلطه.



راجب اون فاکتور های خرسد محصول هم اشاراتی کردی که خب به اون سادگی نیست همه چی.
خصوصا تو این شرایط صنعت.
برا من یکی مهم ترین دلیل خرید اکس باکس نسل بعد نه انحصاری ها هستن نه قدرت!
بلکه گیم‌پس مهم ترین دلیله. ینی از هشت نه ماه پیش که کامل باهاش اشنا شدم ذره ای شک نداشتم راجب کنسول نسل بعد. خصوصا که میدونم سرویس مشابهی با این کیفیت نخواهیم‌داشت غیر از گیم پس.


مهم ترین مورد برا استودیو ها، مدیریت درست هرکدوم و و مدیریت درست مجموعه اونا توسط مایکرو+تیم کاری متعهد و باکیفیته.
چیزی که مثلا پلی گراند داره و کوالیشن نداره!


پ.ن: همه اینا رو بدون احتساب ۳ تا استودیوی جدید احتمالا خریداری شده تا شروع نسل دارم میگم .
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
آندد لبز ، سازنده State of Decay 2: Juggernaut Edition که 4 روز دیگه عرضه میشه، چندتا ویدیو از این نسخه از بازی بیرون داده که در مورد تغییرات این نسخه صحبت میکنن توش:

سلاح‌های سنگین:

تجربه بازیکن:

گرافیک ریمستر شده:
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چند روز پیش چند نفر از اینسایدرهای Xbox و حتی غیر Xbox (یکیشون بازیساز DICE هست) گفتن که یه خبرهایی قرار هست باشه این هفته این به همون مرتبط هست گویا :D

با توجه به اتفاقات چند روز اخیر این خبر که قرار بود امروز بیاد احتمال داره چند روزی به تعویق بیافته :D

-----------

کاش 343 هم یه مد تماما آنلاین و F2P برای هیلو اینفینیت میزد تو فاز بازیهای بتل رویال و ... و برای پلی استیشن و PC و ایکس باکس هم کراس پلی میذاشت ملت بازی کنن :D حیف هیلو هست که اینطوری دور از میادین باشه :D
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
با توجه به اتفاقات چند روز اخیر این خبر که قرار بود امروز بیاد احتمال داره چند روزی به تعویق بیافته :D

-----------

کاش 343 هم یه مد تماما آنلاین و F2P برای هیلو اینفینیت میزد تو فاز بازیهای بتل رویال و ... و برای پلی استیشن و PC و ایکس باکس هم کراس پلی میذاشت ملت بازی کنن :D حیف هیلو هست که اینطوری دور از میادین باشه :D
سلام :Rose:
بنظرم حتما این اتفاق تو نسل نهم میوفته و halo مولتی پلتفروم حتی شاید مثل فورت نایت بنظرم متحمل برای اندروید و ios هم عرضه کنه!!! اما بعد از infinite
چون اینفینیت قرار سیستم سلر برای سری اکس عمل کنه پس نمیتونه در کنار این بازی ی بازی f2p عرضه کنه که هم گیج کننده میشه و هم از عطش این نسخه کم میشه
اما خوب بعد اینفینیت چرا که نه :D
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خب یه چندتا خبر بدم کیف کنیم دور هم :D

اول اینکه به نظر میاد هم هیلو MCC، هم SoD2 و هم Ori 2 عملکرد خوبی داشتن روی استیم :D هیلو MCC که چند روزی رتبه اول Top Sellerهای استیم رو داشت بعد از عرضه Halo: CEA و SoD2 هم توی 24 ساعت گذشته در استیم 12K+ پلیر همزمان داشته و رتبه سوم لیست Top Sellerها رو داره و اوری هم که چند روزی از عرضه‌اش میگذره رتبه 7ام رو داره در Top Sellerها و 31K~ پلیر داشته در 24 ساعت گذشته :D

هر دو تای SoD2 و Ori 2 هم روی توییچ به ترتیب بیشتر از 5K و 9K مخاطب دارن الان (زمان خلوتی هم هست البته) :D

در پایان هم این ویدیو رو ببینید از یه ریمیک 10 ساله از یه بازی 20 ساله که با ریشید داره اجرا میشه خدا رحم کنه برای Halo Infinite که بخواد روی سری X و با ری تریسینگ اجرا بشه :D

 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
خب یه چندتا خبر بدم کیف کنیم دور هم :D

اول اینکه به نظر میاد هم هیلو MCC، هم SoD2 و هم Ori 2 عملکرد خوبی داشتن روی استیم :D هیلو MCC که چند روزی رتبه اول Top Sellerهای استیم رو داشت بعد از عرضه Halo: CEA و SoD2 هم توی 24 ساعت گذشته در استیم 12K+ پلیر همزمان داشته و رتبه سوم لیست Top Sellerها رو داره و اوری هم که چند روزی از عرضه‌اش میگذره رتبه 7ام رو داره در Top Sellerها و 31K~ پلیر داشته در 24 ساعت گذشته :D

هر دو تای SoD2 و Ori 2 هم روی توییچ به ترتیب بیشتر از 5K و 9K مخاطب دارن الان (زمان خلوتی هم هست البته) :D

در پایان هم این ویدیو رو ببینید از یه ریمیک 10 ساله از یه بازی 20 ساله که با ریشید داره اجرا میشه خدا رحم کنه برای Halo Infinite که بخواد روی سری X و با ری تریسینگ اجرا بشه :D

اول اینکه خوشحالم SoD2 روی استیم بالاخره ریلیز شد و خوشحالم ک موفقم بوده :D از سبک های مورد علاقمه منه.
فقط مایکروسافت برنامه ای برای dlc بیشتر یا ساخت نسخه بعدی داره و چیزی اعلام کرده؟

بعد الان یعنی Halo روی pC همچین کیفیتی داره؟ =P~
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
فقط مایکروسافت برنامه ای برای dlc بیشتر یا ساخت نسخه بعدی داره و چیزی اعلام کرده؟
فقط من خواندم که خود اعضای استودیو ظاهراً مشتاق بودن یه بازی MMO زامبی محور بسازن و پروژه بعدی یشون همینه
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اول اینکه خوشحالم SoD2 روی استیم بالاخره ریلیز شد و خوشحالم ک موفقم بوده :D از سبک های مورد علاقمه منه.
فقط مایکروسافت برنامه ای برای dlc بیشتر یا ساخت نسخه بعدی داره و چیزی اعلام کرده؟

بعد الان یعنی Halo روی pC همچین کیفیتی داره؟ =P~

پروژه بعدیشون SoD3 هست احتمالا منتهی با تاکید بیشتر روی آنلاین و تیم بزرگتر و بودجه بیشتر :D استخدامهای زیادی هم کردن برای این بازی و DLC های بیشتر هم بعید نیست بدن چون عملا بازی رو یه بار دیگه لانچ کردن با این آپدیت جدید که خودش محتویات جدید و زیادی داره :D

هیلو CEA رو هم با Reshade به این شکل درآوردن که خب اگر سخت افزارت ساپورت کنه تو هم میتونی تجربش کنی :D
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
پروژه بعدیشون SoD3 هست احتمالا منتهی با تاکید بیشتر روی آنلاین و تیم بزرگتر و بودجه بیشتر :D استخدامهای زیادی هم کردن برای این بازی و DLC های بیشتر هم بعید نیست بدن چون عملا بازی رو یه بار دیگه لانچ کردن با این آپدیت جدید که خودش محتویات جدید و زیادی داره :D

هیلو CEA رو هم با Reshade به این شکل درآوردن که خب اگر سخت افزارت ساپورت کنه تو هم میتونی تجربش کنی :D
پس بریم SoD2بزنیم و اماده بشیم برای نسخه بعدی =P~
هیلو هم اره فکر نکنم مشکل سخت افزاری داشته باشم. این Reshade از کجا میشه گرفت؟
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر