جالبه تو اکثر بحثها نه تنها این استودیوهای جدید لحاظ نمیشن، بلکه محل ترول هم واقع میشن!
یعنی مثلا وسط بحث جدی که گفته میشه «مایکروسافت واسه نسل بعد هم کمبود انحصاری داره»، وسط بحث شوخی هم گفته میشه «مگه نمیدونی مایکروسافت ۱۴ تا استودیو داره؟ lol»
حالا جریان چیه من نمیدونم چون یه سری از این استودیوها کارنامه خیلی خوبی هم دارن و همین نسل بازی با متای ۸۸ و ۹۲ داشتن و سازنده های معمولی یا درپیتی نیستن
امیدوارم دوستان کم کم از این فضای سال ۲۰۱۸ بیرون بیان و به ۲۰۲۰ سلام کنن
اخه بعضي مقياس ها خيلي مع الفارقه اخه واقعا استوديو در حد ناتي داگ نه فقط تو ماكرو تو بقيه سازنده ها هم تقريبا نيست
يعني كريستال دايناميك و يوبيسافت استوديو هستن كه ميتونن در حد ناتي داگ باشن نه مثلا دابل فاين .
الان خود اينيشيتيو هم اكثرا اعضاش از سانتا يا كريستاله
اينكه بعضي استوديوها بازيهاي خيلي خوبي ميدن بيرون مثل همين اوري بحثي نيست اما همونطور كه اوري رو با تلو نميشه مقايسه كرد استوديو سازندش هم قابل قياس نيست.
الان استوديوهاي تريپل a ماكرو كواليشن و پلي گراند و ٣٤٣ و ترن ١٠ هستن و
نينجا تئوري و اينيشيتيو هم ميتونن به اين جمع بپيوندن.
دليل ترول شدن هم اينه كه عملكرد كواليشن و ٣٤٣ كه وارث اپيك و بانجي بودن اصلا در حد اونا نبوده.
و مثلا لاين هد رو ببندي بعد بري سراغ دابل فاين!
قطعا اگه خروجيهايي مثله نسل ٧ از اين استوديوها بياد بيرون كسي ترول هم بكنه به خودش بر ميگرده
اما اما حتي بايوور با اون عظمت هم بعد از اندرومدا و انتم شديدا ترول ميشه
در نهايت تكثر استوديو وقتي مهمه كه تكثر تو اي پي هاي درجه ١ و كنسول سلر وجود داشته باشه
وگرنه شما فكر كن ماكروسافت هر سال ٣ تا بازي هم در حد اوري يا ويستلند بده چقدر مي تونه تو فروش كنسول و به چشم اومدنش كمك كنه.
هالو نايت هم بازي خيلي خوبيه يا اينسايد منتهي با ويچر و دارك سولز نميشه مقايسه كرد
و خوب بحث اصلي رقابت با اي پي هاي بسيار قوي سوني از تلو بگير تا هورايزن و گاد و اسپايدرمن و غيره رقابت كنن.
دست ماكرو خالي نبوده هيلو و گيرز و فيبل و فورتزا رو داشته منتهي فقط فورتزا تو اين نسل عالي بوده
و خوب بقيه اي پي هاي ماكرو در حد اين ٤ تا اي پي نيستن.
( به فروش ماينكرفت كاري ندارم).