Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
امشب مراسمی برای عرضه ori به وسیله مایکروسافت برگزار شد. جدا از مراسم، مدیر برگزاری این مراسم عکسیو منتشر کرده که به عنوان scalebound اشاره میکنه. فراموش نکنیم pg هم چندین پروژه معرفی نشده داره و ممکنه sb یکی از اون ها باشه‌.

اسکیل باند پلی گراند؟! من همون فیبل رو میخوام
 
  • Smile
Reactions: g4mer
امشب مراسمی برای عرضه ori به وسیله مایکروسافت برگزار شد. جدا از مراسم، مدیر برگزاری این مراسم عکسیو منتشر کرده که به عنوان scalebound اشاره میکنه. فراموش نکنیم pg هم چندین پروژه معرفی نشده داره و ممکنه sb یکی از اون ها باشه‌.

یه نکته ای که هست اینه که کامیا رسما تایید شده که داره رو پروژه جدید pg کار میکنه.
تازه هم کار دوی اون شروع شده.
ینی همزمان رو ۲ بازی کار میکنه؟
یا یکی دیگه میخواد بره سراغ اسکیل باند؟
کلا بدون شخص کامیا، پروژه چطور قراره پیش بره؟ ارزش داره کلا؟

و اینکه ممکنه ip کلا دست یه استودیوی داخلی مایکرو باشه؟ ینی اصلا pg وسط نباشه اسمش؟
 
  • Like
Reactions: g4mer
خیلی به دابل فاین امید دارم ... وجود شخصی مثل تیم شیفر و استودیوی ادونچر سازی مثل دابل فاین ... میتونه تا چند سال آینده یه آی پی در حد و اندازه آی پی های ناتی داگ تحویل گیمرا بده ...
 
  • Like
Reactions: g4mer
جالبه تو اکثر بحث‌ها نه تنها این استودیوهای جدید لحاظ نمیشن، بلکه محل ترول هم واقع میشن! :دی یعنی مثلا وسط بحث جدی که گفته میشه «مایکروسافت واسه نسل بعد هم کمبود انحصاری داره»، وسط بحث شوخی هم گفته میشه «مگه نمیدونی مایکروسافت ۱۴ تا استودیو داره؟ lol» :دی حالا جریان چیه من نمی‌دونم چون یه سری از این استودیوها کارنامه خیلی خوبی هم دارن و همین نسل بازی با متای ۸۸ و ۹۲ داشتن و سازنده های معمولی یا درپیتی نیستن :دی امیدوارم دوستان کم کم از این فضای سال ۲۰۱۸ بیرون بیان و به ۲۰۲۰ سلام کنن :دی
 
امشب مراسمی برای عرضه ori به وسیله مایکروسافت برگزار شد. جدا از مراسم، مدیر برگزاری این مراسم عکسیو منتشر کرده که به عنوان scalebound اشاره میکنه. فراموش نکنیم pg هم چندین پروژه معرفی نشده داره و ممکنه sb یکی از اون ها باشه‌.


بعیده همچین چیزی، هر چند ایکس باکس بودجه بیشتری داره و دستش بازتر هست.

خیلی به دابل فاین امید دارم ... وجود شخصی مثل تیم شیفر و استودیوی ادونچر سازی مثل دابل فاین ... میتونه تا چند سال آینده یه آی پی در حد و اندازه آی پی های ناتی داگ تحویل گیمرا بده ...

این هم به نظرم بعیده، دابل فاین بعیده بره سمت بازیهای سینمایی یا داستان محور و ...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman
جالبه تو اکثر بحث‌ها نه تنها این استودیوهای جدید لحاظ نمیشن، بلکه محل ترول هم واقع میشن! :D یعنی مثلا وسط بحث جدی که گفته میشه «مایکروسافت واسه نسل بعد هم کمبود انحصاری داره»، وسط بحث شوخی هم گفته میشه «مگه نمیدونی مایکروسافت ۱۴ تا استودیو داره؟ lol» :D حالا جریان چیه من نمی‌دونم چون یه سری از این استودیوها کارنامه خیلی خوبی هم دارن و همین نسل بازی با متای ۸۸ و ۹۲ داشتن و سازنده های معمولی یا درپیتی نیستن :D امیدوارم دوستان کم کم از این فضای سال ۲۰۱۸ بیرون بیان و به ۲۰۲۰ سلام کنن :D
اخه بعضي مقياس ها خيلي مع الفارقه اخه واقعا استوديو در حد ناتي داگ نه فقط تو ماكرو تو بقيه سازنده ها هم تقريبا نيست
يعني كريستال دايناميك و يوبيسافت استوديو هستن كه ميتونن در حد ناتي داگ باشن نه مثلا دابل فاين .

الان خود اينيشيتيو هم اكثرا اعضاش از سانتا يا كريستاله

اينكه بعضي استوديوها بازيهاي خيلي خوبي ميدن بيرون مثل همين اوري بحثي نيست اما همونطور كه اوري رو با تلو نميشه مقايسه كرد استوديو سازندش هم قابل قياس نيست.

الان استوديوهاي تريپل a ماكرو كواليشن و پلي گراند و ٣٤٣ و ترن ١٠ هستن و
نينجا تئوري و اينيشيتيو هم ميتونن به اين جمع بپيوندن.
دليل ترول شدن هم اينه كه عملكرد كواليشن و ٣٤٣ كه وارث اپيك و بانجي بودن اصلا در حد اونا نبوده.

و مثلا لاين هد رو ببندي بعد بري سراغ دابل فاين!

قطعا اگه خروجيهايي مثله نسل ٧ از اين استوديوها بياد بيرون كسي ترول هم بكنه به خودش بر ميگرده
اما اما حتي بايوور با اون عظمت هم بعد از اندرومدا و انتم شديدا ترول ميشه

در نهايت تكثر استوديو وقتي مهمه كه تكثر تو اي پي هاي درجه ١ و كنسول سلر وجود داشته باشه

وگرنه شما فكر كن ماكروسافت هر سال ٣ تا بازي هم در حد اوري يا ويستلند بده چقدر مي تونه تو فروش كنسول و به چشم اومدنش كمك كنه.

هالو نايت هم بازي خيلي خوبيه يا اينسايد منتهي با ويچر و دارك سولز نميشه مقايسه كرد

و خوب بحث اصلي رقابت با اي پي هاي بسيار قوي سوني از تلو بگير تا هورايزن و گاد و اسپايدرمن و غيره رقابت كنن.

دست ماكرو خالي نبوده هيلو و گيرز و فيبل و فورتزا رو داشته منتهي فقط فورتزا تو اين نسل عالي بوده

و خوب بقيه اي پي هاي ماكرو در حد اين ٤ تا اي پي نيستن.

( به فروش ماينكرفت كاري ندارم).
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: g4mer
جالبه تو اکثر بحث‌ها نه تنها این استودیوهای جدید لحاظ نمیشن، بلکه محل ترول هم واقع میشن! :D یعنی مثلا وسط بحث جدی که گفته میشه «مایکروسافت واسه نسل بعد هم کمبود انحصاری داره»، وسط بحث شوخی هم گفته میشه «مگه نمیدونی مایکروسافت ۱۴ تا استودیو داره؟ lol» :D حالا جریان چیه من نمی‌دونم چون یه سری از این استودیوها کارنامه خیلی خوبی هم دارن و همین نسل بازی با متای ۸۸ و ۹۲ داشتن و سازنده های معمولی یا درپیتی نیستن :D امیدوارم دوستان کم کم از این فضای سال ۲۰۱۸ بیرون بیان و به ۲۰۲۰ سلام کنن :D
مدیریت مایکروسافت که استودیو ها مجبور میکنه همزمان روی چند پروژه کار کنن
"deliver a game every three to four months"

Xbox Game Studios' Matt Booty talks Project Scarlett and the desire to "deliver a game every three to four months"
هر استودیو مایکروسافت باید هر 2 یا 3 سال یه بازی عرضه کنه
کوری بارلاگ با 400 نفر در 5 سال GOD OF WAR ساخت
نينجا تئوری الان همزمان روی 3 بازی کار میکنه :-??

ناتي داگ الان 4 سال 500 نفر شبانه روزی کار میکنن تازه با حذف بخش انلاین به امسال رسید
Ghost of Tsushima همه کف و خون قاطی کردن حاصل 6 سال صبر سونی
 
آخرین ویرایش:
این هم به نظرم بعیده، دابل فاین بعیده بره سمت بازیهای سینمایی یا داستان محور و ...
خب البته ناتی داگ هم از همون ابتدا سراغ بازی های سینمایی نرفته .. و اینکه یه استودیو بخری که نهایت جاه طلبیش در حد و اندازه سایکوناتس باشه که یه فیل محسوب میشه ... قطعا دابل فاین با بودجه و شخص تیم شیفر میتونه پیشرفت کنه ...

kourooshkabir25@
مدیریت مایکروسافت که استودیو ها مجبور میکنه همزمان روی چند پروژه کار کنن
"deliver a game every three to four months"

Xbox Game Studios' Matt Booty talks Project Scarlett and the desire to "deliver a game every three to four months"

کوری بارلاگ با 400 نفر در 5 سال GOD OF WAR ساخت
نينجا تئوری الان همزمان روی 3 بازی کار میکنه :-??

ناتي داگ الان 4 سال 500 نفر شبانه روزی کار میکنن تازه با حذف بخش انلاین به امسال رسید
Ghost of Tsushima همه کف و خون قاطی کردن حاصل 6 سال صبر سونی

نمیدونم به مایکرو چه دخلی داره این تعدادی که گفتی ... سونی همیشه تو بخش آنلاین بازی هاش لنگ میزده ... حالا با همین تعداد چرا مایکرو میتونه هم مولتی و هم سینگل متعادل بده رو نمیدونم ...؟
این پروژه نینجا تئوری هم که میگی هم جریانش قبل از پیوستنشون به XGS هست ( تو بوکمارک هات نبوده این؟)

این اعداد و ارقام هم نه لازم و نه کافی ... همین فرام سافتور و پلانتینیوم گیمز هم سال به سال پروژه معرفی نه براش بحونه 4 سال و 6 سال و 5 سال میارن ... همه هم میدونن چه قدر موفق هستن .. چرا ؟ چون برای هر پروژه تقسیم نیرو و تشکیل تیم داخلی میدن .... کاری که مایکرو هم با NT , Obsidian و PG داره انجام میده ...
 
آخرین ویرایش:
خب البته ناتی داگ هم از همون ابتدا سراغ بازی های سینمایی نرفته .. و اینکه یه استودیو بخری که نهایت جاه طلبیش در حد و اندازه سایکوناتس باشه که یه فیل محسوب میشه ... قطعا دابل فاین با بودجه و شخص تیم شیفر میتونه پیشرفت کنه ...



نمیدونم به مایکرو چه دخلی داره این تعدادی که گفتی ... سونی همیشه تو بخش آنلاین بازی هاش لنگ میزده ... حالا با همین تعداد چرا مایکرو میتونه هم مولتی و هم سینگل متعادل بده رو نمیدونم ...؟
این پروژه نینجا تئوری هم که میگی هم جریانش قبل از پیوستنشون به XGS هست ( تو بوکمارک هات نبوده این؟)

این اعداد و ارقام هم نه لازم و نه کافی ... همین فرام سافتور و پلانتینیوم گیمز هم سال به سال پروژه معرفی نه براش بحونه 4 سال و 6 سال و 5 سال میارن ... همه هم میدونن چه قدر موفق هستن .. چرا ؟ چون برای هر پروژه تقسیم نیرو و تشکیل تیم داخلی میدن .... کاری که مایکرو هم با NT , Obsidian و PG داره انجام میده ...
نقش مدیریت مایکروسافت چیه ؟
Bleeding Edge پروژه لغو شده بود نينجا تئوری به مایکروسافت پیشنهاد داده اون سریع قبول کرده
اگه انتظار داری نينجا تئوری بازی در حد god of war بسازه باید تمام پروژه های دیگه لغو بشه صرفا روی یک بازی تمرکز کنه
وگرنه کار همزمان روی چند پروژه خروجی در حد همون زمان مستقل بودن

فرام سافتوربدون کات سین و رومنس ماموریت های فرعی بی شمار بیشتر روی نبوغ میازاکی در طراحی مرحله و داستان نویسی به اینجا رسیده
بازی مثل dark souls 3 اسکیل و تنوع و تعداد npc و ماموریت های فرعی محتوای بازی یک دهم witcher 3
مایکروسافت نابغه در حد میازاکی نداره همه ای شما دوستان از Obsidian و PG انتظار خروجی در حد witcher 3 دارین نه dark souls

پلانتینیوم گیمز هم بازی هاش AAA نیست
همه از مایکروسافت انتظار بازی های AAAA دارن

استودیو سومی هست که خروجی موفق در زمان کم داشته بشه ؟

اگه خود ناتی داگ 4 سال طول میکشه TLOU PART 2 بسازه
اگه انتظار داری مایکروسافت بازی در همون حد بسازه اون استودیو حداقل 5 سال زمان داره
با این مدیریت مایکروسافت نباید چنین انتظاری داشت
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
اخه بعضي مقياس ها خيلي مع الفارقه اخه واقعا استوديو در حد ناتي داگ نه فقط تو ماكرو تو بقيه سازنده ها هم تقريبا نيست
يعني كريستال دايناميك و يوبيسافت استوديو هستن كه ميتونن در حد ناتي داگ باشن نه مثلا دابل فاين .

الان خود اينيشيتيو هم اكثرا اعضاش از سانتا يا كريستاله

اينكه بعضي استوديوها بازيهاي خيلي خوبي ميدن بيرون مثل همين اوري بحثي نيست اما همونطور كه اوري رو با تلو نميشه مقايسه كرد استوديو سازندش هم قابل قياس نيست.

الان استوديوهاي تريپل a ماكرو كواليشن و پلي گراند و ٣٤٣ و ترن ١٠ هستن و
نينجا تئوري و اينيشيتيو هم ميتونن به اين جمع بپيوندن.
دليل ترول شدن هم اينه كه عملكرد كواليشن و ٣٤٣ كه وارث اپيك و بانجي بودن اصلا در حد اونا نبوده.

و مثلا لاين هد رو ببندي بعد بري سراغ دابل فاين!

قطعا اگه خروجيهايي مثله نسل ٧ از اين استوديوها بياد بيرون كسي ترول هم بكنه به خودش بر ميگرده
اما اما حتي بايوور با اون عظمت هم بعد از اندرومدا و انتم شديدا ترول ميشه

در نهايت تكثر استوديو وقتي مهمه كه تكثر تو اي پي هاي درجه ١ و كنسول سلر وجود داشته باشه

وگرنه شما فكر كن ماكروسافت هر سال ٣ تا بازي هم در حد اوري يا ويستلند بده چقدر مي تونه تو فروش كنسول و به چشم اومدنش كمك كنه.

هالو نايت هم بازي خيلي خوبيه يا اينسايد منتهي با ويچر و دارك سولز نميشه مقايسه كرد

و خوب بحث اصلي رقابت با اي پي هاي بسيار قوي سوني از تلو بگير تا هورايزن و گاد و اسپايدرمن و غيره رقابت كنن.

دست ماكرو خالي نبوده هيلو و گيرز و فيبل و فورتزا رو داشته منتهي فقط فورتزا تو اين نسل عالي بوده

و خوب بقيه اي پي هاي ماكرو در حد اين ٤ تا اي پي نيستن.

( به فروش ماينكرفت كاري ندارم).
ارتباطی به بحث فروبری نداره این حرفا.
ترول نداره که.
اینکه یه سری هنوز با دید ۲۰۱۵ دارن به استودیو های مایکرو نگاه میکنن به هرحال مسخره است.
اره استودیوی اکشن ادونچر ساز در حد ناتی داگ "هنوز" نداره ولی همه چی ناتی داگه؟
همین الان به نظر من rpg ساز به خوبی ابسیدین تو استودیو های سونی وجود نداره.


ضعف مایکرو همین اکشن ادونچر بود که هم تیم خودش رو قوی کرده تو این ژانر و هم نفرات نخبه ای داره جذب میکنه از تیم های مطرح اکشن اونچر ساز.

نکته مهم دیگه اینه که مشخصه سیاست جدید مایکرو ازادی عمل به استودیوهاشه. اینو هم خودشون میگن و هم از پروژه هاشون مشخصه. این گراوندد ابسیدین یا بلیدینگ اج نینجا تئوری که من یکی به هیچکدوم امید خاصی ندارم ولی چون از قبل خرید،در دست ساخت بودن، مایکرو هم گزاشت با خیال راحت کارشون رو پیش ببرن.

راجب تعدد کاری نینجا،
بلیدینگ اج که کارش تمومه.
تیم هلبلید تو نسخه قبل هم ۲۰ نفر بودن که الان شدن ۵۰ نفر. خودشونم نمیخواستن یهو لول کاری رو ۱۰ برابر بکنن.
ولی استودیوی کوچیکی نیست نینجا تئوری و سایر نفرات تیمشون رفتن سراغ پروژه جدید.
پس خیلی فشار خاصی دیده نمیشه.
الان ۱۵ تا استودیو داره.
خرید اسوبو محتمله با توجه به شایعات +یه استودیوی ژاپنی و یه لهستانی.
پس با این تعداد استودیو، انتشار ۳ یا ۴ بازی در سال خیلیم عجیب نیست و قرار نیست فشار فزاینده ای بیاد روشون‌.
عضو گیری ها هم که خیلی سریع داره پیش میره و یه سری استودیو ها تا ۱۰۰ تا پوزیشن اپن دارن تو بخش های مختلف که اروم اروم دارن تکملیشون میکنن.
 
مثلا بتسدا بياد ايدي تك رو از دست بده بد بخواد دووم بسازه
يا يوبيسافت بخواد يوبيسافت كانادا رو بفروشه بده اساسينز رو يه استوديو لهستاني بسازه
اكتيوژن اينفيني وارد رو از دست بده
ماكرو با دادن بانجي و اپيك عملا بخش گيمش رو نابود كرد البته اگه ترن ١٠ رو هم ميداد كلا در حد ٥٠٥. گيمز بود الان!

پيش بيني شون از اين نسل اين بود با فول انلاين و كواپ كردن اي پيهاي مشهور هيلو وگيرز هم مثله كالافها مي فروشن كه واقعا هم اگه نزديك كالاف و بتلفيلد ميفروختن نسل موفقي واسه مديراي ماكرو بود
منتها نشد و شكست بدي خوردن
اينكه نسل نهم بازيها داره شروع ميشه و خيلي از استوديو ها تو نسل ٤ ام بازيسازيشونن و ماكرو يه تعداد از استوديو هاش كه تقريبا عمده شون نسل اول يا دوم بازيسازيشونن يه مقدار دراماتيك و كمديه ....
 
گیمرها چند دسته هستن فقط یک دسته از اونها پیگیر اخبار و اطلاعات گیم ها و کنسول هستند و میدونن چه استودیوی چه بازی با چه سطحی درست میکنه اما یک سیل عظیمی از گیمر ها داریم که هیچگونه اطلاعی ندارن و صرفا به خاطر جو حاکم یا گفته فروشنده و یک سری تبلیغ خرید میکنند مثلا به طرف میگن این کنسول قدرتش بیشتره یا قیمتش ارزونتره یا بازی هاش در دسترس تر هست و اونم انتخاب میکنه دیگه کاری نداره سونی سالی 3 تا انحصاری میده ماکرو سالی 5 تا این قضیه تو نسل قبلی سر PS3 و 360 هم اتفاق افتاد ملت به خاطر ارزونی دردسترس بودن کنسول و بازیش اونو خریدن حالا برو نسل قبل ببین سونی بیچاره با گونی انحصاری عرضه میکرد و کلی استودیو داشت این نسل هم همین بود منی که فن ماکرو بودم اول نسل مجبور شدم PS4 بخرم به خاطر همین قضایا درکل شرکت ها برای موفقیت باید روی قیمت ، عرضه سریعتر و در دسترس تر فکر کنن و اختلاف یکی یا دو تا بازی انحصاری در سال چاره کار نیست
 
نقش مدیریت مایکروسافت چیه ؟
Bleeding Edge پروژه لغو شده بود نينجا تئوری به مایکروسافت پیشنهاد داده اون سریع قبول کرده
اگه انتظار داری نينجا تئوری بازی در حد god of war بسازه باید تمام پروژه های دیگه لغو بشه صرفا روی یک بازی تمرکز کنه
وگرنه کار همزمان روی چند پروژه خروجی در حد همون زمان مستقل بودن

فرام سافتوربدون کات سین و رومنس ماموریت های فرعی بی شمار بیشتر روی نبوغ میازاکی در طراحی مرحله و داستان نویسی به اینجا رسیده
بازی مثل dark souls 3 اسکیل و تنوع و تعداد npc و ماموریت های فرعی محتوای بازی یک دهم witcher 3
مایکروسافت نابغه در حد میازاکی نداره همه ای شما دوستان از Obsidian و PG انتظار خروجی در حد witcher 3 دارین نه dark souls

پلانتینیوم گیمز هم بازی هاش AAA نیست
همه از مایکروسافت انتظار بازی های AAAA دارن

استودیو سومی هست که خروجی موفق در زمان کم داشته بشه ؟

اگه خود ناتی داگ 4 سال طول میکشه TLOU PART 2 بسازه
اگه انتظار داری مایکروسافت بازی در همون حد بسازه اون استودیو حداقل 5 سال زمان داره
با این مدیریت مایکروسافت نباید چنین انتظاری داشت
نقش مدیریت مایکرو هر چی که هست آیه ای نازل نشده که کپی برابر اصل سونی یا نینتندو باشه ... تجارت مایکرو تو صنعت گیم با وجود تفاوت و شکافش با سونی هنوزم رونق داره ...
نمیدونم لغو شده رو از کجا آوردی ... تا جایی که من می دونم پروژه بخاطر مشکلات مالی نینجا تئوری چندسالی رها شده بود و قبل پیوستن به مایکرو دوباره شروعش کردن ... ببین موفقیت یه بازی به تعداد توسعه دهنده هاش مربوط نمیشه ... میشه با تعداد کم و تحمل کرانچ یه بازی عالی توسعه داد ... نمونه اش رو هم گفتم ...
همین نینجا تئوری با هیل بلید یکی از بهترین IP های نسل رو ساخته ... آبسدین بهترین CRPG های دهه رو ساخته ... خودتون رو با ارقام گول میزنید در حالی که خیلی از بهترین عناوین یک دهه گذشته Indie بودن سازنده هاشون...
خب خدارو شکر خودت جوابتو طبق معمول میدی ... پس قبول داری نبوغ افراد نقشش تو موفقیت میتونه تاثیر زیادی داشته باشه و نیاز به رقمای 400 - 500 نفری نیست ... در ضمن که شان FS رو پایین آوردی ... استودیویی که 2 تا IP 90+ به بالا تو این نسل داده بیرون قطعا بیش از میازاکی مدیون توسعه دهنده های نخبه اش هست که با کلی کرانچ 4 تا بازی های کلس این نسل ساختن ...
ببین شان PG رو هم آوردی پایین ...
 
اخه بعضي مقياس ها خيلي مع الفارقه اخه واقعا استوديو در حد ناتي داگ نه فقط تو ماكرو تو بقيه سازنده ها هم تقريبا نيست
يعني كريستال دايناميك و يوبيسافت استوديو هستن كه ميتونن در حد ناتي داگ باشن نه مثلا دابل فاين .

الان خود اينيشيتيو هم اكثرا اعضاش از سانتا يا كريستاله

اينكه بعضي استوديوها بازيهاي خيلي خوبي ميدن بيرون مثل همين اوري بحثي نيست اما همونطور كه اوري رو با تلو نميشه مقايسه كرد استوديو سازندش هم قابل قياس نيست.

الان استوديوهاي تريپل a ماكرو كواليشن و پلي گراند و ٣٤٣ و ترن ١٠ هستن و
نينجا تئوري و اينيشيتيو هم ميتونن به اين جمع بپيوندن.
دليل ترول شدن هم اينه كه عملكرد كواليشن و ٣٤٣ كه وارث اپيك و بانجي بودن اصلا در حد اونا نبوده.

و مثلا لاين هد رو ببندي بعد بري سراغ دابل فاين!

قطعا اگه خروجيهايي مثله نسل ٧ از اين استوديوها بياد بيرون كسي ترول هم بكنه به خودش بر ميگرده
اما اما حتي بايوور با اون عظمت هم بعد از اندرومدا و انتم شديدا ترول ميشه

در نهايت تكثر استوديو وقتي مهمه كه تكثر تو اي پي هاي درجه ١ و كنسول سلر وجود داشته باشه

وگرنه شما فكر كن ماكروسافت هر سال ٣ تا بازي هم در حد اوري يا ويستلند بده چقدر مي تونه تو فروش كنسول و به چشم اومدنش كمك كنه.

هالو نايت هم بازي خيلي خوبيه يا اينسايد منتهي با ويچر و دارك سولز نميشه مقايسه كرد

و خوب بحث اصلي رقابت با اي پي هاي بسيار قوي سوني از تلو بگير تا هورايزن و گاد و اسپايدرمن و غيره رقابت كنن.

دست ماكرو خالي نبوده هيلو و گيرز و فيبل و فورتزا رو داشته منتهي فقط فورتزا تو اين نسل عالي بوده

و خوب بقيه اي پي هاي ماكرو در حد اين ٤ تا اي پي نيستن.

( به فروش ماينكرفت كاري ندارم).
به صورت خلاصه، ما وقتی چیزی از بازی های نسل بعد ندیدیم پس نمیشه گفت قراره چه اتفاقی بیفته. بحث در مورد اینه که با وجود این استودیوها مسلما خروجی کار خیلی بهتر از نسل فعلی و حتی نسل قبل میتونه باشه.
مدیریت مایکروسافت که استودیو ها مجبور میکنه همزمان روی چند پروژه کار کنن
"deliver a game every three to four months"

Xbox Game Studios' Matt Booty talks Project Scarlett and the desire to "deliver a game every three to four months"
هر استودیو مایکروسافت باید هر 2 یا 3 سال یه بازی عرضه کنه
کوری بارلاگ با 400 نفر در 5 سال GOD OF WAR ساخت
نينجا تئوری الان همزمان روی 3 بازی کار میکنه :-??

ناتي داگ الان 4 سال 500 نفر شبانه روزی کار میکنن تازه با حذف بخش انلاین به امسال رسید
Ghost of Tsushima همه کف و خون قاطی کردن حاصل 6 سال صبر سونی
چه طور به این فرمول اشتباه دست پیدا کردی؟ همین الانش واسه Ori یا Halo بازه زمانی 5 ساله در نظر گرفته شده. اتفاقا با این همه استودیو و همین طور استودیوهای TP که انحصاری میسازن، عرضه سالی 3 یا 4 تا بازی کمترین میزان ممکن واسه تولید بازی هست، حتی اگر ساخت یه سری از بازی ها، 5 یا 6 سال طول بکشه.
نقش مدیریت مایکروسافت چیه ؟
Bleeding Edge پروژه لغو شده بود نينجا تئوری به مایکروسافت پیشنهاد داده اون سریع قبول کرده
اگه انتظار داری نينجا تئوری بازی در حد god of war بسازه باید تمام پروژه های دیگه لغو بشه صرفا روی یک بازی تمرکز کنه
وگرنه کار همزمان روی چند پروژه خروجی در حد همون زمان مستقل بودن

فرام سافتوربدون کات سین و رومنس ماموریت های فرعی بی شمار بیشتر روی نبوغ میازاکی در طراحی مرحله و داستان نویسی به اینجا رسیده
بازی مثل dark souls 3 اسکیل و تنوع و تعداد npc و ماموریت های فرعی محتوای بازی یک دهم witcher 3
مایکروسافت نابغه در حد میازاکی نداره همه ای شما دوستان از Obsidian و PG انتظار خروجی در حد witcher 3 دارین نه dark souls

پلانتینیوم گیمز هم بازی هاش AAA نیست
همه از مایکروسافت انتظار بازی های AAAA دارن

استودیو سومی هست که خروجی موفق در زمان کم داشته بشه ؟

اگه خود ناتی داگ 4 سال طول میکشه TLOU PART 2 بسازه
اگه انتظار داری مایکروسافت بازی در همون حد بسازه اون استودیو حداقل 5 سال زمان داره
با این مدیریت مایکروسافت نباید چنین انتظاری داشت
کی گفته BE بازی کنسل شده نینجا بوده؟ بازی کنسل شده یه بازی کواپ PVE بوده، BE یه بازی PVP هست. قرار هم نیست نینجا بازی در حد GoW بسازه، کسی این انتظار رو داشته باشه قطعا انتظار به جایی نیست.
مثلا بتسدا بياد ايدي تك رو از دست بده بد بخواد دووم بسازه
يا يوبيسافت بخواد يوبيسافت كانادا رو بفروشه بده اساسينز رو يه استوديو لهستاني بسازه
اكتيوژن اينفيني وارد رو از دست بده
ماكرو با دادن بانجي و اپيك عملا بخش گيمش رو نابود كرد البته اگه ترن ١٠ رو هم ميداد كلا در حد ٥٠٥. گيمز بود الان!

پيش بيني شون از اين نسل اين بود با فول انلاين و كواپ كردن اي پيهاي مشهور هيلو وگيرز هم مثله كالافها مي فروشن كه واقعا هم اگه نزديك كالاف و بتلفيلد ميفروختن نسل موفقي واسه مديراي ماكرو بود
منتها نشد و شكست بدي خوردن
اينكه نسل نهم بازيها داره شروع ميشه و خيلي از استوديو ها تو نسل ٤ ام بازيسازيشونن و ماكرو يه تعداد از استوديو هاش كه تقريبا عمده شون نسل اول يا دوم بازيسازيشونن يه مقدار دراماتيك و كمديه ....
343 ==> نسل سوم
T10 ==> نسل چهارم
PG ==> نسل سوم
Obsidian ==> نسل چهارم
Nina Theory ==> نسل چهارم
InXile ==> نسل چهارم
Double Fine ==> نسل چهارم
Rare ==> نسل نهم؟!

الان چطور عمده استودیوها با شروع نسل نهم، تو نسل اول و دوم قرار میگیرن؟ :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or