Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
ip ابسدین امیدوارم یه چیز تو مایه های نسخه های اول mass effect در بیاد. درسته بازی outer world و سری fallout بازی های بزرگی هستن
بنظرم تنها مشکل OW اینکه حس میکنی داری نسخه ماد شده Fallout: New Vegas رو بازی میکنی. مثل همین Borderlands 3 که تقریبان هیچ تغییری نسبت به شماره اول نداره. گان پلی عالی گرافیک فوق العاده با ستینگ نسل قبل !!.
اینکه هر شماره از zelda یا Mario تمام منتقدین و فن ها رو راضی و هیجان زده میکنه اینکه ایده های جدید ارائه میدن که قبلان دیده نشده یا با این شدت بهش پرداخت نشده.

من تنها امیدم پلی گراند هست که دوست دارم گیمشون اینقدر خوب از اب دریباد که حداقل به مابقی استودیوهای اکس باکس جرات بده خارج از جعبه فکر کنن! و یه خلاقیتی به خرج بدن.
 
یک مقاله دیگه از بازگشت Rare و بازی Sea of thieves این بار از ign

Two years later, the company has delivered in spades. Here are just a few of the new features that add up to Chapman's critical mass. A collection of multi-step questlines called Tall Tales, which light up the world map with swashbuckling, genre-flick adventures. A Bermuda's Triangle-like region called the Devil's Roar, which is stocked with both plunder and dangerous volcanoes. A brand new game mode, the Arena, which pits rival brigantines against each other in instanced, player-vs-player battle. Rare initially promised an elaborate, fantastical pirate’s paradise -- and they got there, eventually. Two years after release, Sea of Thieves finally resembles the experience people dreamt about after its formal unveiling at E3 2015.
Today, Sea of Thieves is a surprise hit on Twitch -- megastreamer Jaryd "Summit1g" Lazar has integrated it into his broadcast rotation -- and in total, the game has over 1.8 million followers on the platform. After almost two decades in the wilderness since Microsoft acquired Rare in 2002, the venerable company finally has a bona fide phenomenon on its hands. Sometimes, as Chapman explains, the team has even found Twitch to be an inspiration for upcoming additions in the patch notes. There was a trend called "tucking," where players used the "sleep" emote to stowaway on unsuspecting ships. Rare didn't consider it an exploit. Instead, they added "hide" emotes so players could take their infiltration to a whole new level.

"We've embraced it," says Chapman. "We were like, 'That's really funny, that's cool, that's exactly what we want to see, people using the mechanics in an interesting way.'"
With title updates, hotfixes, and a ceaseless development cycle, every franchise earns at least one second chance in the open-world, always-online era. But Rare never betrayed their faith. The studio charted a comeback with a remarkably steadfast commitment to its vision of Sea of Thieves, betting it all on a single unassailable fact: that we all wish we could live the pirate's life. That core trust has informed every design decision they've made, and as a result, its shores will be awash in gold for a long, long time.


IGN - How Rare Successfully Reinvented Sea of Thieves
 
یک مقاله دیگه از بازگشت Rare و بازی Sea of thieves این بار از ign






IGN - How Rare Successfully Reinvented Sea of Thieves
با پیشرفت های فوق العاده ای که بازی داشته اصلا عجیب نیست اگر راه GTA online رو پیش بگیرن و باپیشرفت های گرافیکی و البته تولید محتوای حتی بهتر و قوی تر از اینی که هست تولید کنن و همون برچسب optimized for series X بخوره روش و هم یه عنوان تاپ ریت انحصاری به عناوین لانچ سری X اضافه کرده و هم حیف همچین بازی قوی که انقدر استقبال قوی شده ازش نسل هشتی رها بشه
بشخصه منتظر تایید ورژن نسل نهمی با اپدیت های خفن تر هستم :D
 
بنظرم تنها مشکل OW اینکه حس میکنی داری نسخه ماد شده Fallout: New Vegas رو بازی میکنی. مثل همین Borderlands 3 که تقریبان هیچ تغییری نسبت به شماره اول نداره. گان پلی عالی گرافیک فوق العاده با ستینگ نسل قبل !!.
اینکه هر شماره از zelda یا Mario تمام منتقدین و فن ها رو راضی و هیجان زده میکنه اینکه ایده های جدید ارائه میدن که قبلان دیده نشده یا با این شدت بهش پرداخت نشده.

من تنها امیدم پلی گراند هست که دوست دارم گیمشون اینقدر خوب از اب دریباد که حداقل به مابقی استودیوهای اکس باکس جرات بده خارج از جعبه فکر کنن! و یه خلاقیتی به خرج بدن.
اگه منظورت از شباهت های نیو وگاس و OW ، عمق نقش افرینی و کوئست و ورد دیزاین و سیستم دیالوگ هاست، اتفاقا امیدوارم دقیقا همین سیستم رو تو تمام بازی هاش پیاده کنه چون هیچ اکشن نقش افرینی ای تو دهه اخیر(حتی شاهکار هایی مثل اسکایریم یا ویچر۳) تو این موارد رو دست ابسیدین نیستن.

ولی اتفاقا ابسیدین این سیستم عمیق و بی نقص نقش افرینی رو یه بار تو ستینگ اخر الزمانی و فضای دارک و یه بار تو ستینگ فضایی با لحن کامیک، ارائه داد که این تبحرشون رو میرسونه.


ابسیدین ۲ تا مسئله نیاز داره:

۱-وقت و پول کافی‌. چون نبود وقت کافی(کثیف کاری بتزدا) باعث شد شاهکار نیو وگاس اونجور پر باگ عرضه شه و حقش خورده شه و نبود پول کافی هم پروداکشن ow رو محدود تر از چیزی کرد که پتانسیلش رو داشت.
که این ۲ مورد الان حل شده ان با خریداری شدن توسط مایکرو.

۲-یه تیم قوی کامبت دیزاینر چون هم فالوت و هم OW ، هرچقدرم دنیای پویایی خلق کردن و سیستم دیالوگ و المان های نقش افرینی و فکشن هارو عمیق و بی نقص طراحی کردن، تو کامبت و شوتینگ واقعا لنگ میزدن.
این یکی رو شاید بد نباشه از استودیو های شوتر محور مایکرو کمک بگیره.(همونطور که بتزدا برا گان پلی فالوت ۴ از اید کمک گرفت و هرچقدرم فالوت ۴ رو سطحی و بدون عمق بدونیم، حداقل همه قبول دارن که گان پلی معرکه ای داشت)

من راجب اینیشیتیو یا تیم دوم پلی گراندم هیجان دارم ولی از اونجا که Open world ARPG اصولا سبک مورد علاقه مه، و از اونجا که همه جوره ابسیدین رو "نقش افرینی" عمیق پیشتاز میدونم، هیجانم برا ابسیدین حتی بیشترم هست.

نمیگم ابسیدین بی نقصه ولی تو نقش افرینی بهترینه.

یه مثال میزنم.
ویچر۳ برای من بهترین بازی عمرمه و از طرفی سایبرپانکم مورد انتظار ترین بازیمه.
ولی این بازیا در واقع اکشن ادونچر هایی هستن که المان های فراوان نقش افرینی تا حد بسیار زیادی توشون گنجونده شدن‌. تا حدی که خود بازی هم یه جورایی بین نقش افرینی و ادونچر در حرکته.
هیچ ایرادی هم نیست تو این قضیه البته. سازنده با آگاهی این مسیر رو انتخاب کرده و هم دوز ادونچرش عالی بوده و اون المان های نقش افرینی رو به خوبی پیاده کرده.
از طرفی مثلا فالوت ۴ با هدف ارائه یه نقش افرینی عمیق وارد عمل شد ولی جای اینکه دیزاین جهانش و عمق کوئست هاش و دیالوگ هاش رو بالا ببره، بی خود و بی جهت بازی رو وسیع کرد.
مثلا یه سیستم ساخت و ساز شهری بی نهایت کامل تو بازی گزاشت که توش میشد از پایه یه شهر کامل رو با تمام جزییات و سیستم آب رسانی و برق رسانی و خدمات و امنیت و ‌... ساخت ولی کل این سیستم هیج هدفی رو دنبال نمیکرد و تهس گیمر حس میکرد بتزدا میخواسته سرشو شیره بماله با این امکانات‌. مشغول این مسایل فرعیش کنه تا دیگه توجه به به جهان سطحی ای که ساخته نکنه.
نتیجه فالوت ۴ شد لوتر شوتری که نه به استاندارد های اون ژانر پای بند بود و نه به استاندارد های ژانر هدف خودش.

ابسدین از طرف دیگه همیشه دنبال ارائه یه نقش افرینی کامل بوده. حتی این بی توجهی به سیستم گان پلی و ... هم از همین ناشی میشه. و به جرئت میگم تو هر چیزی که مرتبط با المان های نقش افرینی یا استاندارد های نقش افرینی هستش، تو دنیا رو دست نداره‌.
برا همین اگه برای اولین بار پروداکشن بازی هاشونو با خیال راحت گسترش بدن و سیستم کامبت رو هم درست کنن، بازی هاشون میره برا متای +90 .
شک نکن.
 
اگه منظورت از شباهت های نیو وگاس و OW ، عمق نقش افرینی و کوئست و ورد دیزاین و سیستم دیالوگ هاست، اتفاقا امیدوارم دقیقا همین سیستم رو تو تمام بازی هاش پیاده کنه چون هیچ اکشن نقش افرینی ای تو دهه اخیر(حتی شاهکار هایی مثل اسکایریم یا ویچر۳) تو این موارد رو دست ابسیدین نیستن.

ولی اتفاقا ابسیدین این سیستم عمیق و بی نقص نقش افرینی رو یه بار تو ستینگ اخر الزمانی و فضای دارک و یه بار تو ستینگ فضایی با لحن کامیک، ارائه داد که این تبحرشون رو میرسونه.


ابسیدین ۲ تا مسئله نیاز داره:

۱-وقت و پول کافی‌. چون نبود وقت کافی(کثیف کاری بتزدا) باعث شد شاهکار نیو وگاس اونجور پر باگ عرضه شه و حقش خورده شه و نبود پول کافی هم پروداکشن ow رو محدود تر از چیزی کرد که پتانسیلش رو داشت.
که این ۲ مورد الان حل شده ان با خریداری شدن توسط مایکرو.

۲-یه تیم قوی کامبت دیزاینر چون هم فالوت و هم OW ، هرچقدرم دنیای پویایی خلق کردن و سیستم دیالوگ و المان های نقش افرینی و فکشن هارو عمیق و بی نقص طراحی کردن، تو کامبت و شوتینگ واقعا لنگ میزدن.
این یکی رو شاید بد نباشه از استودیو های شوتر محور مایکرو کمک بگیره.(همونطور که بتزدا برا گان پلی فالوت ۴ از اید کمک گرفت و هرچقدرم فالوت ۴ رو سطحی و بدون عمق بدونیم، حداقل همه قبول دارن که گان پلی معرکه ای داشت)

من راجب اینیشیتیو یا تیم دوم پلی گراندم هیجان دارم ولی از اونجا که Open world ARPG اصولا سبک مورد علاقه مه، و از اونجا که همه جوره ابسیدین رو "نقش افرینی" عمیق پیشتاز میدونم، هیجانم برا ابسیدین حتی بیشترم هست.

نمیگم ابسیدین بی نقصه ولی تو نقش افرینی بهترینه.

یه مثال میزنم.
ویچر۳ برای من بهترین بازی عمرمه و از طرفی سایبرپانکم مورد انتظار ترین بازیمه.
ولی این بازیا در واقع اکشن ادونچر هایی هستن که المان های فراوان نقش افرینی تا حد بسیار زیادی توشون گنجونده شدن‌. تا حدی که خود بازی هم یه جورایی بین نقش افرینی و ادونچر در حرکته.
هیچ ایرادی هم نیست تو این قضیه البته. سازنده با آگاهی این مسیر رو انتخاب کرده و هم دوز ادونچرش عالی بوده و اون المان های نقش افرینی رو به خوبی پیاده کرده.
از طرفی مثلا فالوت ۴ با هدف ارائه یه نقش افرینی عمیق وارد عمل شد ولی جای اینکه دیزاین جهانش و عمق کوئست هاش و دیالوگ هاش رو بالا ببره، بی خود و بی جهت بازی رو وسیع کرد.
مثلا یه سیستم ساخت و ساز شهری بی نهایت کامل تو بازی گزاشت که توش میشد از پایه یه شهر کامل رو با تمام جزییات و سیستم آب رسانی و برق رسانی و خدمات و امنیت و ‌... ساخت ولی کل این سیستم هیج هدفی رو دنبال نمیکرد و تهس گیمر حس میکرد بتزدا میخواسته سرشو شیره بماله با این امکانات‌. مشغول این مسایل فرعیش کنه تا دیگه توجه به به جهان سطحی ای که ساخته نکنه.
نتیجه فالوت ۴ شد لوتر شوتری که نه به استاندارد های اون ژانر پای بند بود و نه به استاندارد های ژانر هدف خودش.

ابسدین از طرف دیگه همیشه دنبال ارائه یه نقش افرینی کامل بوده. حتی این بی توجهی به سیستم گان پلی و ... هم از همین ناشی میشه. و به جرئت میگم تو هر چیزی که مرتبط با المان های نقش افرینی یا استاندارد های نقش افرینی هستش، تو دنیا رو دست نداره‌.
برا همین اگه برای اولین بار پروداکشن بازی هاشونو با خیال راحت گسترش بدن و سیستم کامبت رو هم درست کنن، بازی هاشون میره برا متای +90 .
شک نکن.
موافقم ابسیدین مثل یه تیکه الماسه از Pillars of Eternity گرفته تا KOTOR 2 و Fallout New Vegas همگی شاهکار ژانر نقش آفرینی هستند بنظرم در کنار سی دی پراجکت و Larian جزو سه استودیو برتر RPG ساز نسل هشتم بودش.
 
موافقم ابسیدین مثل یه تیکه الماسه از Pillars of Eternity گرفته تا KOTOR 2 و Fallout New Vegas همگی شاهکار ژانر نقش آفرینی هستند بنظرم در کنار سی دی پراجکت و Larian جزو سه استودیو برتر RPG ساز نسل هشتم بودش.
دقیقا
با بنظرم با جذب نیروی بالا و نفرات قوی خیلی خوب میتونه استدیو رو بکشه بالا و خیلی راحت پتانسیل ارایه بازی با متای +9 رو دارن
واقعا obsidian +inXile خرید های به مراتب بهتری از حتی ninja teory بودن :D
بحثم مقایسه کیفیت خروجی هست نه مقایسه ژانر و ارایه بازی عامه پسند
واقعا ماکرو تا اینجا خرید های طلایی داشته که با گذر زمان بیشتر متوجه دقت و حساسیت تو خرید ها میشم
مثل همین duble fine obsidian و playground و ninja theory و inXile و تاسیس the initiative که کلا معنی تاسیس و تولید محتوا رو با این حجم و سبک کاری تغییر داده :D
 
آخرین ویرایش:
استودیو هایی که دارند برای Xbox Series X بازی می سازند.
پ.ن : بلوبر تیم کجاست؟
View attachment 140624
از اونجا که همه اینها سازندگان ترد پارتی هستند و هیچ فرست پارتی نام برده نشده شاید همون استودیو لهستانی که مایکرو میخواست بخره همین ها هستند:D
 
Greenberg: We Set Some Wrong Expectations for Yesterday’s Inside Xbox Event; 3rd Party Titles to Debut During July Event as Well, Shinobi Says

“Had we not said anything and just shown May Inside Xbox show like we did last month, I suspect reactions might have been different”, Greenberg writes. “Clearly we set some wrong expectations and that’s on us. We appreciate all the feedback and can assure you we will take it all in and learn as a team.”

“As of now, there will be third parties debuting with Microsoft in July”

این فیدبکی که گرفتن کمکشون میکنه
 
آخرین ویرایش:
Greenberg: We Set Some Wrong Expectations for Yesterday’s Inside Xbox Event; 3rd Party Titles to Debut During July Event as Well, Shinobi Says

“Had we not said anything and just shown May Inside Xbox show like we did last month, I suspect reactions might have been different”, Greenberg writes. “Clearly we set some wrong expectations and that’s on us. We appreciate all the feedback and can assure you we will take it all in and learn as a team.”

“As of now, there will be third parties debuting with Microsoft in July”

این فیدبکی که گرفتن کمکشون میکنه
این گرینبرگو اگر مرخص کنن بره، بزرگترین خدمتو به برند Xbox کردن. :D
باز صد رحمت به میجور نلسون حداقل یخچال نمیاره پشت سرش بذاره همراه با اون جلف بازی های دیگه.
 
این گرینبرگو اگر مرخص کنن بره، بزرگترین خدمتو به برند Xbox کردن. :D
باز صد رحمت به میجور نلسون حداقل یخچال نمیاره پشت سرش بذاره همراه با اون جلف بازی های دیگه.

باید همون موقع با یوسف مهدی kick میشد :دی
 
از بین عناوین دیروز دوتا بازی انحصاری داشتیم مثل اینکه اما انقدر نحوه نمایش بازی ها بد بود هیچ کی متوجه نشد.
این اسپنسر لعنتی مثل اینکه از کلمه exclusive خوشش نمیاد و نمیزاره تو تریلرها استفاده کنند:D
اخه اين كلمه هم در انحصار سونيه :D
چرا موقع شروع هر بازي گوشه تصوير مينوشت كه بازي روي گيم پس مياد و اينا
ولي خوب چون روي ويندوز هم هست خيلي نميتونن از اين كلمه استفاده كنن چون از بين ٣ پلتفرم اصلي روي دوتا مياد
سوويچ رو حساب نكردم جز پلتفرم اصلي :D
 
دو نکته ، مت بوتی گفت که به اعضای تیمشون توی آمریکا و کانادا و سوئد استراحت دادن. ماکروسافت مگه استودیو داره سوئد؟
نکته دوم ، مثل این که بازی جدید ابسدیان و دابل فاین هم قراره نمایش داده بشه.
ابسدیان مشخص بود داره روی بازی جدید کار می کنه ولی از دابل فاین کسی خبری نداشت.
باحال میشه ادامه بروتال لجند رو بسازن . یا ادامه کانکر رو .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or