1-قیمت در بدترین حالت ۵۰ دلار اختلاف داره هرچند من یکی میدونم قیمت هاشون رو. خیلی هم نگران قیمت بود کسی، سری S سلام میرسونه.
2-فورزای تمام انلاین چیه دیگه؟ کی گفته تمام انلاینه؟ والا من ۱ ماهه سرور فورزا اصلا وصل نمیتونم بشم ولی هفته ای ۱۵ ساعت فورزا دارم بازی میکنم.
من پروژه ها و استودیو های داستان محور رو برات لیست کردم. اینفینیت که فیل نمیشه ولی اگرم بشه هیچ ربطی به برنامه های اینده مثلا ابسیدین یا نینجا تئوری نداره. همیشه اینا بیس کاریشون افلاین خواهد بود. ورنداشته نخبه های اکشن ادونچر رو جم کنه تو اینیشیتیو که اگه هیلو فیل شد، بهشون بگه سریع برید انلاین سرویس محور بسازید که!
پس نه، فارغ از نتیجه هیلو، هیچ تغییری تو داستان محور بودن کار های نینجا و ابسیدین و تیم دوم پلی گراند و اینیشیتیو(این هنوز مشخص نیست کارشون ولی صد در صد اگه کسی بخواد تمام افلاین هم بازی کنه مشکلی نخواهد داشت) و ... رخ نمیده.
نتیجه تغییر رویه رو روزانه تو گیمپس داریم میبینیم. اگرم نتیجه فرست پارتی هاش رو ندیدیم باز باید بر اساس شواهد موجود نظر بدیم نه اینکه چشممون رو کلا به فکت ها ببندیم، ۲۰۱۳ به قبل رو هم بندازیم کنار و ورداریم پرونده نسل بعد رو بر اساس چند سال اشتباه مدیریتی متریک و رفقا ببندیم که.
تو با هر دیدی دلت میخواد جلو برو ولی خب صد در صد دیدت اشتباهه.
خیلی نمیشه صلب و بدوت انعطاف و متعصبانه و بر اساس شناخت قبلی به همه چی نگاه کرد و چشم رو به روی تغییرات بست.
تغییرات مشخصه. همه دارن همینو میگن.
من به عنوان کسی که ۹۹ درصد پلی تایمم افلاینه میگم که حتی اگه گیمپس نبود هم، فقط برای وضعیت امیدبخش تر فرست پارتی های داستانی مایکرو و از اون مهم تر، تنوع ژانری فوق العاده شون، نسل بعد حتما انتخابم مایکرو بود.
بحث بعد،
چه بخوایم و چه نخوایم بازار سرویس های اشتراکی خیلی گسترده تر و عظیم تر از بازار کلاسیک کنسول هاست و همین که بعد از n سال، غول هایی مثل گوگل یا امازون واردش شدن همین رو نشون میده. ممکنه بازی هایی مثل فورتنایت یا MMORPG ها در اینده عمده سود این سروریس هارو تعیین کنند ولی همونطور که نتفلیکس هم پربیننده ترین هاش میشن اکسترکشن و ویچر و ... ولی همزمان میدونه سرمایه گذاری سنیگن روی آثاری مثل ایریشمن، روما و خانه پوشالی هستش که حضور بلند مدتش تو مدیا و درنهایت رشد سود دهیش رو تضمین میکنه، مایکرو هم میدونه برا موفقیت تو این بازار عظیم، فارغ از اینکه ماینکرفت با اختلاف سوداور ترین بازیشه، ولی درواقع این بازی های داستان محور منتقد پسند و پروگیمر پسند هستند که موفقیتش رو تضمین میکنن.
به عبارت بهتر، میدونه اگه نظر یه قشر خاص و حتی کوچیکتر از گیمر هارو جلب کنه، اگه نظر مراجع و سایت ها و به طور کلی مدیا رو جلب کنه، میتونه خودش رو توی دید نشون بده و اینجوری حتی مخاطبینش برا همون بازی های پرسودی که ذکر شد هم افزایش پیدا میکنن.
مایکرو تو بازار انحصاری نسل ۸ اشتباه زیاد کرد.خود اسپنسر ۱۰ بار به این نکته اشاره کرد. اگه بحث درس گرفتن از اشتباهات نبود، نیازی هم به اشاره به اشتباهات نبود.
نمیدونم دیگه چیکار باید بکنه که تو بخوای ذهنیتت رو از ۲۰۱۳ ای بودن دربیاری!