Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
می گم‌ که افراد کلیدی و کاربلد، بقیه افراد رو قراردادی جور می کنن. :D من مطمئنم این همه talent رو یه خروار دارن پول می دن که یه جا تونستن جمع کردن، یعنی کسی می خواد بدونه "war chest" مایکروسافت دقیقا چه معنی داره، همین استودیو‌ئه.
با همه این تفاسیر من Playground Games رو بیشتر قبول دارم به نظرم اینا پرچمدار XGS میشن تا چند سال دیگه :D
 
نه دقیقا rare همینقدر رشد داشته و خیلی رشد خیلی خفنی به نظر میرسه! واقعا قیاس با قبل نیست

پ ن: دارم پست اول رو خیلی مفصل تر اپدیت میکنم (اول از موجانگ شروع کردم) ولی به Rare برسم اطلاعات خفن زیادی هست برای اشتراک گذاری از فضای کاری که به وجود اوردن (محیط استدیو) تا برنامه های سلامت درمانی که برای کارمندها دارن خیلی ایده آل هست



آره خب ولی زمانی که صرف این مسله هم شده حساب کنی بد نیست :D چهار سال یک استدیو 80 نفره
علی جان بازی خوب یک شبه از زیر بوته عمل نمیاد حداقل بازی های AAA یا شبه AAA چهار سال کم کم نیاز دارن حالا صنعت بازی از انیمیشن خیلی جلوتره تو انیمیشن که هر دنباله نزدیکه ۱۲ سال زمان می‌برد مثل ادامه نمو چون همه چی دستیه
 
با همه این تفاسیر من Playground Games رو بیشتر قبول دارم به نظرم اینا پرچمدار XGS میشن تا چند سال دیگه :D

Playground که امامه، رو اون به شخصه من اصلا شکی ندارم. Fulton بالا سر تیم rpg هم هست، یعنی خیلی بعیده که fable همون استاندارد های کیفی FH رو نداشته باشه. از اینور matt و شینوبی چند بار تو era هینت دادن بازی اینا خیلی خفنه مثل اینکه. (این شینوبی تو استودیو ووشو تو لیورپول کار می کنه، بعید نیست از دوستاش تو playground باشن و بدونه چه خبره)
بحث بیشتر سر اینه که initiative واقعا یه استودیو یونیک و جالبیه، جمعی از خفن ترین دیزاینر های صنعت گیم، به شخصه می خوام ببنیم نتیجش چیه.
 
من بیشتر منتظر RPG بعدی Obsidian ام.
The Outer Worlds یکی از بهترین بازیهای این نسل بود برام واقعا باورم نمیشه یه تیم ۵۰ نفره ساخته اونو.
اتفاق جالبی هم که افتاده اینکه کارگردان انیمشن خفنی رو استخدام کردن که دیگه تو بحث انیمشنها هم ضعف ها برطرف بشه که هرچه بیشتر میشه رو بازی بعدیشون حساب باز کرد :D
 
136357

در مورد initiative من یه چیز بگم. این استودیو همون جور که از اسمش پیداس قرار کارای جدیدی بکنه‌. یکی از این کار های جدید نوع ساختار استودیو. قضیه از این قرار که الان بازی های AAA خیلی از قسمت هاشون رو افراد و استودیو های قراردادی انجام می دن. یعنی چی؟ مثلا فرض کنین بازیتون قرار کلی چهره NPC داشته باشه. به جای اینکه افراد خود استودیو علاف ساختن همچین چیزی بشن، قرار داد می بندن با افرادی که تخصصشون اینه و با tool های خود استودیو اصلی خیلی سریع تر و بهتر و به صرفه تر این کار رو انجام می دن. این قضیه تا جایی پیش رفته که حتی دیزاین بعضی مراحل گیرز۵ هم خارج از استودیو و به صورت قراردادی بوده.
حالا از این مقدمه برسیم به initiative. ساختار و تفکر این استدیو بر این اساس که به غیر از افراد خلاق و کلیدی اصلی، بقیه ماجرا به صورت قراردادی با افراد یا استودیو های خارجی باشه. مثلا یه senior animator داخل استودیو هست و به جای انکه چندتا junior زیر دستش باشن با یه تیم، یا افراد خارج از استودیو کار می کنه. و همه قسمتها به همین صورت. به همین دلیل تعداد افراد خود استدیو خیلی کمن، ولی هر کدوم یه فرد کلیدی که با کلی آدم به صورت قراردادی کار می کنه، و این موضوع قرار همین جور باقی بمونه. این استودیو رو بردن سانتا مونیکا دایر کردن، چون دریایی از contractor اونجاس و هیچ وقت نیرو کار کم نمیاد.
حالا می رسیم به جای هیجان انگیز، اونم اینه که با وجود اینکه تعداد افراد کم، من از روی افراد پیشبینی می کنم که ۲ ۳ تیم همزمان دارن رو بازی های مختلف‌ کار می کنن، ولی عمده استودیو دارن الان رو بازی Drew Murray متمرکزن (که احتمالا perfect dark)، و اون یکی director ها دارن رو pre production بازی بعدی کار می کنن. احتمالا این افراد کلیدی پول خوبی می گیرن و استودیو به خاطر ساختارش دچار کرانچ و خستگی نمی شه.
باید دید. اگه این ساختار جواب بده، مایکروسافت با initiative می تونه کارای خفنی بکنه.
بنظرم یه مشکل خیلی خیلی بزرگی داره. هیچ تضمینی وجود نداره مثلن همون senior animator که اشاره کردی قدرت/قابلیت مدیریتی داشته باشه. سره کله زدن با 20-30 تا کارمند قراردادی که مسئولیت مسنقیم داری نسبت کار و عملکردوشون چیزی نیست که هرکسی توانش رو داشته باشه.
استدیو هست با 500 نفر کارمند زیر یک سقف بازم نتیجه کارشون خوب نمیشه حالا تصور کن 450 نفر قراردادی خارج از استودیو داشته باشی :دی.

پ.ن. اسپویل خیلی بیرط و خارج از تاپیک اگر وقت دارید بخونید:

کارخونه ی که من مشغول بودم توش! کارگاه اهنگری و رنگکاری خارجی/قراردادی داشت. تر کاری پشت تر کاری تاخیر، اشتباه. نگم برات :دی. یک سوله روبروی کارخانه خریدن خودشون اهنگری و رنگکراری زدن توی سه طبقه ( هم کف اهنگری 3 طبقه رنگ کاری) بعدش خیلی کمتر از یک هفته تاخیر در تولید محصول به صفر رسید ترکاری ها تا حدی کم شد که به ندرت به چشم میخورد. میدونید چرا؟ چون دفتر کنترل کیفی، مدیر تولید، سرپرست کارخونه و مدیر کل با این بخش حدود 20 متر شد!.(موضوع ترس و از زیر کار در رفتن نیست، نظارت مستقیم روی تولید محصول مطرح هست)
این یه تجربه شخصی هست با کاری که یک اپسیلون سختی و پیچیدگی گیم هم نیست.
 
آخرین ویرایش:
فکر نمیکنم سونی از سود نسخه های نسل بعد بگذره الانم که فروش بالایی داره و نسل بعدم دست بالاترو توی فروش داره

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
برای قضاوت برنده نسل بعد هنوز خیلی زوده :D
چه سونی چه ماکروسافت از ضعف ها و اشتباهاتشون کاملا درس گرفتن و حالا مثل شاگرد زرنگا کاملا اماده آزمون دادن هستن و همین جو رو کاملا بنفع ما گیمرها کرده8->
شک نکن نسل نهم سونی تو بحث سرویس دهی تمام تلاششو میکنه برای نزدیک شدن به ماکروسافت و ماکروسافت هم توانشو تمام و کمال گذاشته رو تولید و محتوای انحصاری(چه فرست پارتی و چه ترد پارتی) و بنظرم قرار نیست بازار یک طرفه ای رو شاهد باشیم چون همیشه اکس باکس با پلی استیشن رقابت داشته اما حالا به گفته اسپنسر نادلا و مدیر ارشد مالی(ینی پول تمام نشدنی ماکروسافت) پشت اکس باکس هست و حسابی میخاد با عروسی که میفرسته خونه بخت حسابی ریخت و پاش و سنگ تموم بذاره :D
این نسل شروعش قوی تر از نسل هفت و حتی اشکالات فنی بزرگ X360 رو هم نداره ینی باید منتظر شروع دورانی بهتر از دوران 360 باشیم
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
برای قضاوت برنده نسل بعد هنوز خیلی زوده :D
چه سونی چه ماکروسافت از ضعف ها و اشتباهاتشون کاملا درس گرفتن و حالا مثل شاگرد زرنگا کاملا اماده آزمون دادن هستن و همین جو رو کاملا بنفع ما گیمرها کرده8->
شک نکن نسل نهم سونی تو بحث سرویس دهی تمام تلاششو میکنه برای نزدیک شدن به ماکروسافت و ماکروسافت هم توانشو تمام و کمال گذاشته رو تولید و محتوای انحصاری(چه فرست پارتی و چه ترد پارتی) و بنظرم قرار نیست بازار یک طرفه ای رو شاهد باشیم چون همیشه اکس باکس با پلی استیشن رقابت داشته اما حالا به گفته اسپنسر نادلا و مدیر ارشد مالی(ینی پول تمام نشدنی ماکروسافت) پشت اکس باکس هست و حسابی میخاد با عروسی که میفرسته خونه بخت حسابی ریخت و پاش و سنگ تموم بذاره :D
این نسل شروعش قوی تر از نسل هفت و حتی اشکالات فنی بزرگ X360 رو هم نداره ینی باید منتظر شروع دورانی بهتر از دوران 360 باشیم
نه کنسولی که بیشتر فروخته برندست نه کنسولی که کمتر فروخته بازنده. کاملا قابل پیش بینه سونی بازم توی ژاپن و اروپا کنسول محبوب تر باشه و خیلی راحت میتونه از همین محبوبیتش برای سود بیشتر استفاده کنه

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
نه کنسولی که بیشتر فروخته برندست نه کنسولی که کمتر فروخته بازنده. کاملا قابل پیش بینه سونی بازم توی ژاپن و اروپا کنسول محبوب تر باشه و خیلی راحت میتونه از همین محبوبیتش برای سود بیشتر استفاده کنه

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
بازار ژاپن که هیچی کلا در موردش سوت بلبلی بزنیم و بگذریم بهتره :D(هرچند بنظرم یکی از بزرگترین سورپرایزهای ماکروسافت یه حرکت خفن تو ژاپن!!!)
اما اروپایی های بی تربیت که کلا با نینتندو خیلی خوب کنار اومدن و با ورود نسل جدید بقول شما سونی شانس بیشتری برای فروش داره اما بحث سری s اگر هست و اگر قرار باش کنسولی وجود داشته باش با اختلاف قیمت معناداری بنسبت ps5 عرضه بشه!مثل 100$ ارزونتر باش مطمعنا فروش اکس باکس قوی تر میتونه باش حتی تو اروپا
بنظرم ماکروسافت تو بهترین حالت کنسول 500 دلاری سری X و 300 دلاری سریS رو عرضه میکنه که به لحاظ مارکتینگ خیلی قوی میتونه روش مانور بده و روش کار کنه(نظر شخصی)
 
کلا نیروهای استودیو یه جوری بالانس نیستن انگار!! :D
  • کارگردان و رییس سابق کریستال داینامیک
  • یکی از کارگردان های سری ریبوت TR
  • دیزاینر اصلی Red Dead Redemption (برنده جایزه بهترین کارگردانی از DICE Awards)
  • کارگردان Sunset Overdrive
  • کارگردان تکنیکی GTA V (چند وقت پیش جدا شد از استودیو ولی با توجه به پستش احتمالا یه حرکاتی زده تو این مدت)
  • یکی از طراحان مراحل God of War (طراح مرحله Mountain)
چند نفر دیگه هم من چک کردم سمت Lead تو استودیوهایی مثل Santa Monica و Bioware و 343 و ... داشتن.
متوجه نشدم ینی الان دیزاینر اصلی rdr اومده initiative یا دوباره برگشته راکستار ??!
اگه اشتباه نکنم یادمه طراح انیمیشن rdr2 هم اوردن
اگه اشتباه نکنم از طراح های ارشد mgs5 رو هم اوردن
واقعا استدیوی عجیبیه این initiative
 
متوجه نشدم ینی الان دیزاینر اصلی rdr اومده initiative یا دوباره برگشته راکستار ??!
اگه اشتباه نکنم یادمه طراح انیمیشن rdr2 هم اوردن
اگه اشتباه نکنم از طراح های ارشد mgs5 رو هم اوردن
واقعا استدیوی عجیبیه این initiative
دیزاینر اصلی RDR الان تو استودیو هست ولی Technical Director سابق راکستار، بعد از ۱۵-۱۴ ماه کار تو استودیو، دوباره برگشت راکستار.
 
دیزاینر اصلی RDR الان تو استودیو هست ولی Technical Director سابق راکستار، بعد از ۱۵-۱۴ ماه کار تو استودیو، دوباره برگشت راکستار.
ینی از initiative دوباره برگشت راکستار؟؟؟
اگه اینطور باش احتمالا رسالتشو انجام داده
ابلح نمیگه تو xgs مفت میخوره میخابه به هیچکیم جواب پس نمیده :D
 
اگه اینا دو سه تا حرکت عالی رو گرز آف وار بزنن این ip هنوز سرحاله به نظر من اولیش اینه که زمان کافی ماکرو بده یعنی با دو سال سه سال نمیشه گرز خوبی ساخت مثل گاد آف وار بارلوگ الان بیس کار از صفر ساخته کامل دیگه نسخه های بعدی آنقدر طول نمیکشه
اول آزادی عمل در گرو یکم نیمه اوپن کردن بازی هست نه مثل ۵ اون جوری بی سر و ته خطی کنی بازی دوباره سورتمه سواری..
یک چیزی مثل کرایسیس ارجینال یک آزادی عمل کامل بتونن به گیمر بدن با توجه به امکانات نسل بعد عالیه روش مثلاً درگیری جایی مخفی کاری این دیگه دیزاینر خودشون می‌تونه تمیز دربیاره
یک باس با عظمت مثل جنرال Raam ,لازمه ولی مهم ترین بحث اینه انمیشن های بازی کاملا از نو ساخته بشن کپی نباشد این می‌تونه خیلی رووننتر کنه گیم پلی بازی رو
و البته تخریب پذیری کاملی اجرا کنند تو بازی و تخریب پذیری برگردونن تا الان ۷۰ درصد کار رفتن مابقیش هم میشه دیگه یک داستان درام خوب با ست پیس های عالی حتی یک جاهایی کنترل مارکوس بدن به بازیباز خیلی ایده پشت گرز هست هنوز کلی ایده فقط کلیف بی داره
 
لوگوی اکانت Xbox تو شبکه های اجتماعی به این رنگ‌ تغییر یافته:

23ux_91217525_10157924726781023_4636853873946918912_n.png


جدی یهو‌ دیدی همین جوری Perfect Dark رو تایید کردن :)):D
 
این فیل اسپانسر واقعا تو هپروته تو توییتر یک پست زده بله ماینکرفت عجب بازی هست برای خانوادگی بچه ها و والدینشون:)) دو تا بازی AAA معرفی کن نسل بعدی میخوای با ماینکرفت افتتاح کنی
 
  • Like
Reactions: M@SOUD64

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or