Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
شرمنده یکم آف تاپیکه ولی جمعتون اینجا جمعه، همینجا می گم:D
این H:MCC که روی PC اومد من واسه اولین بار تو عمرم Halo بازی کردم. طبیعتا همون اول Reach رو گرفتم و کمی امتحان کردم. حالا سوال اینجاست که گیم پلی و شوتینگ بقیه سری هم مثل همینه؟ چون *اصلا* حال نکردم با شوتینگ ریچ. ریکویل خیلی رندم و زیاده (برعکس مثلا کانتر که دقیق و زیاده) از اون طرف TTK دشمن ها هم خیلی بالاست. شاید چون بازی واسه گیم پد دیزاین شده با موس اونقدر فان نیست برام. یه چیزایی هم در مورد Bloom و اینا شنیدم که مثل اینکه تو ریچ خیلی داغون بوده. خلاصه یه توضیحی اگه می شه بدید ببینم واسه Infinite هایپ بشم یا نه:))
به عنوان کسی که هیلو بازی کرده ... منم مثل شما اوایل HALO CE رو بازی میکردم یکم فضا و گیم پلی بازی برام عجیب بود ولی رفته رفته عاشقش شدم ... سر ریچ هم که متفاوت ترین بازی سری هست همین بساط بود ... ولی بگم لذتی که تو بازی کردن تو سطح Legendary یه چیزی هست در حد پشم ریزون ...
 
منم ویدیو ign رو دیدم و به نظرم بازی خیلی خوبه ولی یک ترسی هست اینکه بره زیره سایه شباهت ها با Xcom و اینکه بازی year zero dawn ویژگی به بازیهای استراتژیک نوبتی اضافه کرد اینکه قبل از اینکه بازی وارد "نبرد" بشه قبلش به صورت ریل تایم میتونی کارکترها رو حرکت بدی و با اضافه شدن این ویژگی حس و حال ادونچر شدید بالا رفته بود.
و دوم اینکه اسپلش دمیج! استدیو خیلی گنده ای هست و حدود 350 تا کارمند داره. به نظرم شرایط جوری هست که در صورت موفقیت بازی به سری ادامه بدن

پیش نمایش ign:



اگر بازی موفق عمل کنه و همه چیز خوب پیش بره میشه امیدوار بود یسری جنبه‌های مثبت بازی توی گیرز 6 هم بیاد مثلا المان‌های کاستومایز و ارتقا کاراکتر بیشتر و عمیقتر و...
 
نم
به نظر من Splash Damage استدیو خوبیه اینا رو باید میخریدن با کوالیشن ترکیب میکردن کوالیشن دو تیمه میکردن
نمیشه خریدش استودیو خودش زیر مجموعه یه شرکت که باورت نمیشه اگه حوضه فعالیتش رو بگم:

توزیع گوشت مرغ!!

اسم شرکت هم Leyou هست.
Splash Damage sold to Chinese poultry firm
 
جالبه بحث گیرز تاکتیکز شد و در تاپیک vs بحث زنده کردن ip های قدیمی جالبه که بگم ایده گیرز استراتژیک به زمان اپیک گیمز برمیگرده

اون زمان پروژه ای دقیقا با نام گیرز تاکتیکز وجود داشته که در سبک استراتژیک ریل تایم برای کینکت در حال توسعه بوده آخرین اخبار به سال 2013 برمیگرده و به نظر به سطح کیفی مطلوب مد نظر سازنده ها (اپیک و مایکروسافت) نرسیده و بیخیال شدند

photo_۲۰۲۰-۰۳-۲۸_۰۱-۲۰-۵۷.jpg

photo_۲۰۲۰-۰۳-۲۸_۰۱-۲۰-۵۹.jpg



Epic was developing a Gears of War RTS for Kinect - Geek.com
 
نم

نمیشه خریدش استودیو خودش زیر مجموعه یه شرکت که باورت نمیشه اگه حوضه فعالیتش رو بگم:

توزیع گوشت مرغ!!

اسم شرکت هم Leyou هست.
Splash Damage sold to Chinese poultry firm
شاید من تئوری توطعه دارم نمیدونم، احساس میکنم چین داره کم کم دنیا رو میبلعه!. و از اونجا که یه اشغالدونی کمونیستی/دیکتاتوری هستن بعید میدونم کسی بتونه مستقل و بدون دخالت مستقیم حکومت کاری بکنه. همه این شرکتها بصورت نامحسوس توسط حکومت اداره میشن.

GGG سازنده path of exile رو Tencent خرید همین اپیک بخش بزرگیش دست کیه؟ tencent. استودیو دیود کیج رو کی خرید؟ یه شرکت چینی. بانجی هم یک قرارداد بلند مدت با یه شرکت چینی بسته. تنها تپه سالم و تمیز هم داره توسط اینا فتح میشه.
 
شاید من تئوری توطعه دارم نمیدونم، احساس میکنم چین داره کم کم دنیا رو میبلعه!. و از اونجا که یه اشغالدونی کمونیستی/دیکتاتوری هستن بعید میدونم کسی بتونه مستقل و بدون دخالت مستقیم حکومت کاری بکنه. همه این شرکتها بصورت نامحسوس توسط حکومت اداره میشن.

GGG سازنده path of exile رو Tencent خرید همین اپیک بخش بزرگیش دست کیه؟ tencent. استودیو دیود کیج رو کی خرید؟ یه شرکت چینی. بانجی هم یک قرارداد بلند مدت با یه شرکت چینی بسته. تنها تپه سالم و تمیز هم داره توسط اینا فتح میشه.
تئوری توطئه نداری، عین حقیقته... کلا هر شرکتی که چینی باشه اتوماتیک مال حکومته:دی اینا همون هالیوود هم الان زیر دست هاشون دارن:دی
مثلا دقت کردی چرا هیچکدوم از فیلم های مارول یا کلا بلاک باستری این ده ساله از گل بالاتر به چین نمیگن :-"
همین مارول(که اینقدر ادعا Diversity داره) سر Doctor Strange زد جنسیت و هویت یک کرکتر رو عوض کرد، چون حکومت چین با تبت مشکل شدید داره، هالیوود هم که بالاتر از پول هیچی نمیبینه:دی
خلاصه مطمئن باش یک سودی و برنامه بلند مدت دارن که دستشون رو توی همه جای حوزه های سرگرمی کردن:دی
 
جالبه بحث گیرز تاکتیکز شد و در تاپیک vs بحث زنده کردن ip های قدیمی جالبه که بگم ایده گیرز استراتژیک به زمان اپیک گیمز برمیگرده

اون زمان پروژه ای دقیقا با نام گیرز تاکتیکز وجود داشته که در سبک استراتژیک ریل تایم برای کینکت در حال توسعه بوده آخرین اخبار به سال 2013 برمیگرده و به نظر به سطح کیفی مطلوب مد نظر سازنده ها (اپیک و مایکروسافت) نرسیده و بیخیال شدند

View attachment 134150

View attachment 134151



Epic was developing a Gears of War RTS for Kinect - Geek.com
تا جایی که یادمه انقد کیفیت بازی آشغال و کثافت بود ماکرو میخاسته با چاقو اپیکو بزنه :D:D=))
یادمه صحبت از کیفیت پایین بازی بود که رو وان میتونست یا قدرت و دقت کینکت وان به کیفیت مطلوب برسه
اون موقعه ها کلا مدیریت حرفه ای بنظرم تا ۲۰۱۶ ۱۷ تو اکس باکس وجود نداشت
 
یه نکته جالبی که امروز دیدم اینه:

1585567871361.png

2 تا بازی XGS بین 20 بازی اول لیست Most Played ایکس باکس هستن، یکیشون FH4 هست (رتبه 15) که چندان غیر منتظره نیست (بالاترین متای این نسل XGS) و بازی دوم SoT هست (رتبه 19) که بعد از 2 سال از عرضه‌اش جایگاه خودش رو پیدا کرده بین بازی‌های پر طرفدار ایکس باکس (پایین‌ترین متای این نسل XGS) :D
 
یه نکته جالبی که امروز دیدم اینه:

View attachment 134433

2 تا بازی XGS بین 20 بازی اول لیست Most Played ایکس باکس هستن، یکیشون FH4 هست (رتبه 15) که چندان غیر منتظره نیست (بالاترین متای این نسل XGS) و بازی دوم SoT هست (رتبه 19) که بعد از 2 سال از عرضه‌اش جایگاه خودش رو پیدا کرده بین بازی‌های پر طرفدار ایکس باکس (پایین‌ترین متای این نسل XGS) :D

وبسایت gamesindustry حدود یکی دو ماه پیش یک مقاله نوشت با عنوان "کی Rare رو نجات داد؟" در پاسخ مقاله 7 سال پیش یوروگیمر که نوشته بود "کی Rare رو کشت؟" خیلی خوبه بخونید و اگر کسی وقت اش رو داشت یک خلاصه ای اینجا بذاره. واقعا جالبه Rare ی که سالهای سال از جریان اصلی ویدیو گیم به دور بود و مشغول ساخت بازیهای کینکت محور بود چه طور یک دفعه با یک بازی سرویس محور چندنفره در کنار این اسم و رسم دارها موفق به جذب پلیر و نگه داشتن شون شده. خوده اعضای rare از SoT به عنوان پروژه رویایی نام میبردند که زمان X360 به دلیل محدودیتهای سخت افزاری نتونسته بودند ایده رو پیاده سازی کنند و بعدش هم که وارد وادی ساخت بازیهای کینکتی شدند.

نکته دوم این لیستی که شما حضور پررنگ شوترها مخصوصا اول شخص هست (البته چارت US) که ثابت میکنه مایکروسافت در این ژانر دوباره نیاز به یکی دوتا بازی سیستم کیلر داره (هیلو اینفینیت)

همچنین جایگاه پایین Gears 5 نشون میده درسته جامعه هاردکور گیرز همون سیستم موومنت و گان پلی رو میخوان ولی عموم جامعه از این سبک و سیاق عبور کردند. در حال حاضر به نظرم بین تمام استدیوهای مایکروسافت کوالیشن سخت ترین مسیر رو داره. کلا مولتی پلیر رو از سینگل پلیر جدا کنه ؟ (ایده اولی که اپیک داشت و میخواست بازی رو F2P کنه) یا نه با همین فرمول ادامه بدند که بعید میدونم اتفاق خارق العاده ای بخواد بیافته. کوالیشن توسط گیرز خیلی رشد کرد ولی الان به چیزه بیشتر از رشد درونی استدیو نیازه


Who saved Rare?
 
یکی از فانتزیام اینه که یه روزاین رو روی اکس باکس یا پی سی بازی کنم اونم با دست پخت پلی گراند :hearteyes::hearteyes::hearteyes:8->8->
41SAdzmroEL._SX327_BO1,204,203,200_.jpg
 
یه نکته جالبی که امروز دیدم اینه:

View attachment 134433

2 تا بازی XGS بین 20 بازی اول لیست Most Played ایکس باکس هستن، یکیشون FH4 هست (رتبه 15) که چندان غیر منتظره نیست (بالاترین متای این نسل XGS) و بازی دوم SoT هست (رتبه 19) که بعد از 2 سال از عرضه‌اش جایگاه خودش رو پیدا کرده بین بازی‌های پر طرفدار ایکس باکس (پایین‌ترین متای این نسل XGS) :D
این چارت بر حسب ساعت هست، چارت های True Achievement دقیق تر هست چون پلی تایم هفتگی رو در نظر می‌گیره. چیزی که خودشون نوشتن هم برای تهیه چارت، هر هفته حدود ۲ میلیون کاربر از نقاط مختلف جهان بررسی میشه.

Xbox Gameplay Chart: Doom Eternal's first week on the chart

البته اون رتبه بندی که گذاشتی تو همین چارت هم صادقه.
 
این چارت بر حسب ساعت هست، چارت های True Achievement دقیق تر هست چون پلی تایم هفتگی رو در نظر می‌گیره. چیزی که خودشون نوشتن هم برای تهیه چارت، هر هفته حدود ۲ میلیون کاربر از نقاط مختلف جهان بررسی میشه.

Xbox Gameplay Chart: Doom Eternal's first week on the chart

البته اون رتبه بندی که گذاشتی تو همین چارت هم صادقه.

اگر جفتش ساعت هست که فرقی نداره، اما اگر این بر حسب تعداد پلیر باشه معنی آمار متفاوت میشه اون موقع :دی نسل پیش خود مایکروسافت هم بر حسب تعداد پلیر آمار می‌داد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or