Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
البته یه نکته ای وجود داره،
بازی های راکستار که جهان باز ریلیستیک با گرافیک و انیمیشن های به شدت قوی هستند، مخصوص همون ژانرن.
بازی های نقش افرینی اپن ورد مثل بازی های بتزدا یا CDPR معمولا به چنان پروداکشن عظیمی نیاز ندارن گرچه از حیث محتوا از همه بازی های دیگه پر و پیمون تر هستن.

کسی انتظار موشن کپچر و انیمیشن در حد RDR2 نداره از الدر ۶

همین سایبرپانک رو دارن با ۴۰۰ نفر میسازن و هر نمایشش از نمایش قبلی بیشتر انگشت به دهن میزاره طرفدارارو

و این هم در نظر داشته باش که rockstar north یا rockstar san diego که به ترتیب gta و rdr رو میسازن، نفرات ثابت خود استودیو اصلا تو این ابعاد نیستن.
من عدد دقیق ندارم ولی فکر کنم اونا هم همین ۵۰۰ نفر باشن حدودا. وقتی میگن رو RDR2 مثلا ۳۰۰۰ نفر کار کردن، عمده نفرات تو بازه های محدود و موقت به تیم اضافه میشن و بعدشم میرن. وگرنه تیم مرکزی و اصلی کمتر از این حرفان.

البته من فکر کنم قصد تاد هاوارد اینه کلا ۲ تیمه پیش ببره کارا رو از این به بعد. برای همین افزایش ۱۰۰ نفری نفرات زیر دستش منطقیه.
این 500 نفر بتزدا نصفشون شرط میبندم اصلا رو پروژه اصلی کار نمیکنن من خیلی وقت در مورد این قضیه پیگیرم با کاوه ناظم انجمن هم خیلی سرش بحث کردم BGS تیماش خیلی پخش پلاست این چیزی هم که میگی بتزدا نیازی نداره راکستار بشه رو هم از بیخ و بن مخالفم اتفاقا اینا باید رو اسکیل و نفرات به شدت بالا بازیشون رو بسازن نمیدونم چرا CDPR و اوردی کنار BGS الان CDPR که اومده شده CDPR به خاطر این ول خرجی هاش بوده BGS با 100 نفر F4 رو ساخت خیلی حرفه بازی قبلیت اسکاریم باشه اون هم هایپ دور و برت ایجاد شده باشه ولی فقط 20 نفر رو برا پروژه بعدید اضافه کنی (اسکایریم رو با 80-70 نفر ساختن) واسه مقایسه CDPR از 250 نفر سر ویچر 3 رسید به 650 نفر !!! BGS خیلی وقت پیش باید افزایش نیرو میداد وگرنه نباید اینقدر از نظر تکنیکی عقب میوفتاد که حالا مصخره خاص و عام بشه بتزدا کم ـه کم باید حداقل 600-700 اونم تک تیمه باشه نه چند تا تیم هر کدوم هم سر یـ پروژه الان بازی موبایلی دارن VR دارن همه اینا باید بشن یـ تیم

CDPR حدود 1100 تا کارمند داره از این 1100 تا حدود 600-650 تاشون روی CP2077 کار کردن بقیشون هم GOG گوئنت روابط عمومی مارکتینگ و ... توی اخرین گزارش مالیشون اشاره کردن که حدود 130 میلیون دلار روی پروژه هاشون تا اینجا سرمایه گذاری کردن بیشتر از این هم سرمایه گذاری میکنن بتزدا هم دقیقا باید همینجور باشه باید با بودجه بالا و نفرات بالا بازی بعدیش ساخته بشه وگرنه هیچ حرفی از نظر تکنیکی در برابر یکی مثل CDPR نخواهد داشت CDPR همین الانش داره نیرو میگیره فقط خدا میدونه سر ویچر 4 چه ریخت و پاشی که نکنه !!!

پ.ن : راکستار الکی نشد راکستار تو طول زمان این همه افزایش نیرو دادن این همه ول خرجی کردن الان شدن راکستار , استدیویی با تاریخچه BGS هم باید دقیقا همینجوری باشه
 
آخرین ویرایش:
این 500 نفر بتزدا نصفشون شرط میبندم اصلا رو پروژه اصلی کار نمیکنن من خیلی وقت در مورد این قضیه پیگیرم با کاوه ناظم انجمن هم خیلی سرش بحث کردم BGS تیماش خیلی پخش پلاست این چیزی هم که میگی بتزدا نیازی نداره راکستار بشه رو هم از بیخ و بن مخالفم اتفاقا اینا باید رو اسکیل و نفرات به شدت بالا بازیشون رو بسازن نمیدونم چرا CDPR و اوردی کنار BGS الان CDPR که اومده شده CDPR به خاطر این ول خرجی هاش بوده BGS با 100 نفر F4 رو ساخت خیلی حرفه بازی قبلیت اسکاریم باشه اون هم هایپ دور و برت ایجاد شده باشه ولی فقط 20 نفر رو برا پروژه بعدید اضافه کنی (اسکایریم رو با 80-70 نفر ساختن) واسه مقایسه CDPR از 250 نفر سر ویچر 3 رسید به 650 نفر !!! BGS خیلی وقت پیش باید افزایش نیرو میداد وگرنه نباید اینقدر از نظر تکنیکی عقب میوفتاد که حالا مصخره خاص و عام بشه بتزدا کم ـه کم باید حداقل 600-700 اونم تک تیمه باشه نه چند تا تیم هر کدوم هم سر یـ پروژه الان بازی موبایلی دارن VR دارن همه اینا باید بشن یـ تیم

CDPR حدود 1100 تا کارمند داره از این 1100 تا حدود 600-650 تاشون روی CP2077 کار کردن بقیشون هم GOG گوئنت روابط عمومی مارکتینگ و ... توی اخرین گزارش مالیشون اشاره کردن که حدود 130 میلیون دلار روی پروژه هاشون تا اینجا سرمایه گذاری کردن بیشتر از این هم سرمایه گذاری میکنن بتزدا هم دقیقا باید همینجور باشه باید با بودجه بالا و نفرات بالا بازی بعدیش ساخته بشه وگرنه هیچ حرفی از نظر تکنیکی در برابر یکی مثل CDPR نخواهد داشت CDPR همین الانش داره نیرو میگیره فقط خدا میدونه سر ویچر 4 چه ریخت و پاشی که نکنه !!!

پ.ن : راکستار الکی نشد راکستار تو طول زمان این همه افزایش نیرو دادن این همه ول خرجی کردن الان شدن راکاستار استدیوت با تاریخچه BGS هم باید دقیقا همینجوری باشه
مشخصا بتزدا از حیث پروداکشن ولیو حرفی نداره جلوی CDPR بزنه.
بحثم کلی بود.
حتی همین سایبرپانک هم بعید میدونم نهایتا اون نیروی انسانی که روش کار کردن به RDR2 برسه. دیگه یه جورایی برجسته ترین نمونه های ۲ تا ژانرن دیگه این ۲ تا.
یه سری ریزه کاری ها هست رو بازی های راکستار(یه بازی های مشابه راکستار گرچه دیگه راکستار از همه قوی تره تو این چیزا) که در اون حد تو بازی های RPG وجود نداشته و ندارن.
اون حجم از انیمیشن های رد دد برا جزیی ترین کار ها رو اصلا اگه سایبرپانک داشته باشه کاملا جلوی یه تجربه روون رو میگیره. ولی خب برا رد دد یه بخشی از خود تجربه هستن.

کلا منظورم این بود اگه بخوان بازی هایی مثل الدر اسکرولز یا سایبر رو مثل رد دد پیش ببرن، یهو به جای ۳۰۰۰ نفری که رو رد دد کار کردن، باید ۵ هزار نفر رو بازی کار کنن. گستردگی و پیچیدگی گیم‌پلی لوپ و مکانیزم های بازی های نقش افرینی همیشه باعث شده تو این حور بحث های فنی خب عقب تر از یه اکشن ادونچر باشن.


من نگفتم بتزدا وضع پروداکشن ولیوش خوبه. اگه خوب بود بعد ۵ سال از عرضه فالوت۴، میتونستی تو بازی وارد خرابه های بوستون شی و بازیت از شدت افت فریم کرش نکنه. ولی خب نمیشه گزاشت کنار راکستار چون هیچوقت از بعد فنی قرار نیست به بازی راکستار هم نسل خودش برسه.

حالا این ۵۰۰ نفر من به طور ریز نمیدونم رو چی کار میکنن .


راجب سایبرپانک اخرین خبری که داشتم از سوی یکی از اعضای خود استودیو بود که گفت نسبت به ویچر۳، ۱۰۰ نفر بزرگتر شده تیمشون که فک کنم حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر میشن.
یه خبرم از pc gamer بود که همینو میگفت.

حالا نمیدونم همین درسته یا اون ۶۵۰ نفری که تو گفتی.
 
  • Like
Reactions: g4mer
مشخصا بتزدا از حیث پروداکشن ولیو حرفی نداره جلوی CDPR بزنه.
بحثم کلی بود.
حتی همین سایبرپانک هم بعید میدونم نهایتا اون نیروی انسانی که روش کار کردن به RDR2 برسه. دیگه یه جورایی برجسته ترین نمونه های ۲ تا ژانرن دیگه این ۲ تا.
یه سری ریزه کاری ها هست رو بازی های راکستار(یه بازی های مشابه راکستار گرچه دیگه راکستار از همه قوی تره تو این چیزا) که در اون حد تو بازی های RPG وجود نداشته و ندارن.
اون حجم از انیمیشن های رد دد برا جزیی ترین کار ها رو اصلا اگه سایبرپانک داشته باشه کاملا جلوی یه تجربه روون رو میگیره. ولی خب برا رد دد یه بخشی از خود تجربه هستن.

کلا منظورم این بود اگه بخوان بازی هایی مثل الدر اسکرولز یا سایبر رو مثل رد دد پیش ببرن، یهو به جای ۳۰۰۰ نفری که رو رد دد کار کردن، باید ۵ هزار نفر رو بازی کار کنن. گستردگی و پیچیدگی گیم‌پلی لوپ و مکانیزم های بازی های نقش افرینی همیشه باعث شده تو این حور بحث های فنی خب عقب تر از یه اکشن ادونچر باشن.


من نگفتم بتزدا وضع پروداکشن ولیوش خوبه. اگه خوب بود بعد ۵ سال از عرضه فالوت۴، میتونستی تو بازی وارد خرابه های بوستون شی و بازیت از شدت افت فریم کرش نکنه. ولی خب نمیشه گزاشت کنار راکستار چون هیچوقت از بعد فنی قرار نیست به بازی راکستار هم نسل خودش برسه.

حالا این ۵۰۰ نفر من به طور ریز نمیدونم رو چی کار میکنن .


راجب سایبرپانک اخرین خبری که داشتم از سوی یکی از اعضای خود استودیو بود که گفت نسبت به ویچر۳، ۱۰۰ نفر بزرگتر شده تیمشون که فک کنم حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر میشن.
یه خبرم از pc gamer بود که همینو میگفت.

حالا نمیدونم همین درسته یا اون ۶۵۰ نفری که تو گفتی.
خوب اینکه حالا CDPR یا بتزدا بخوان تو همین سبک RPG مثل راکستار پول و نیرو خرج کنن فک نکنم منافاتی با بحث پیش رو داشته باشه قرار نیست که مثل راکستار بازی بسازه بجاش توان و نیروش رو میزاره رو سبکی که میخواد ارائه بده میزاره رو گسترده کردن جهانش میزاره رو مکانیک هایی که میخواد به بازی اضافه کنه میزاره رو کیفیت انیمیشن هاش کی از بهتر و بزرگتر شدن اینا بدش میاد ؟ اصلا نکتش همینجاست CDPR میخواد از نظر پرستیز برسه به راکستار از همه نظر از نظر کلاس بازی سازی از نظر فنی از نظر سهم بازار از همه نظر میخواد برسه به جایگاه راکستار قطعا بیشتر از اینا باید خرج کنه

در کل بخوام بگم یکی میشه ناتی داگ با 2000 نفر بازی خطی میسازه یکی هم میشه راکستار بازی OW میسازه هر کدوم به اندازه خودشون با توجه به سبکی که میخوان بازی بسازن تو بالاترین لول خرج میکنن نتیجش رو هم میبینن حرف منم همینه
 
خوب اینکه حالا CDPR یا بتزدا بخوان تو همین سبک RPG مثل راکستار پول و نیرو خرج کنن فک نکنم منافاتی با بحث پیش رو داشته باشه قرار نیست که مثل راکستار بازی بسازه بجاش توان و نیروش رو میزاره رو سبکی که میخواد ارائه بده میزاره رو گسترده کردن جهانش میزاره رو مکانیک هایی که میخواد به بازی اضافه کنه میزاره رو کیفیت انیمیشن هاش کی از بهتر و بزرگتر شدن اینا بدش میاد ؟ اصلا نکتش همینجاست CDPR میخواد از نظر پرستیز برسه به راکستار از همه نظر از نظر کلاس بازی سازی از نظر فنی از نظر سهم بازار از همه نظر میخواد برسه به جایگاه راکستار قطعا بیشتر از اینا هم خرج میکنه

در کل بخوام بگم یکی میشه ناتی داگ با 2000 نفر بازی خطی میسازه یکی هم میشه راکستار بازی OW میسازه هر کدوم به اندازه خودشون با توجه به سبکی که میخوان بازی بسازن تو بالاترین لول خرج میکنن نتیجش رو هم میبینن حرف منم همینه
بحث من اصلا پرستیژ و بزرگی نبود.
سایبر اگه مثل ویچر دربیاد،
مطمئنم برا معرفی ویچر ۴ زلزله ای تو کامیونتی ها میاد که فقط با معرفی gta بعدی مشابهش میتونه بیاد.
کلا تعداد نفراتی که رو بازی کار میکنن ارتباطی الزاما با پرستیژ استودیو نداره. همین الان رو هر بازی یوبیسافتم همین تعدال نفرات کار میکنه.

همه حرف من این بود اگه رو بازی راکستار فرضا ۳۰۰۰ نفر کار میکنن، به این معنی نیست که الدر۶ هم برا ایتکه به اون عظمت بازی های راکستار برسه، چنین نیروی انسانی نیاز داره. با نفرات کمتر کارشو میکنه چون از بعد فنی هیچوقت نقش افرینی اون جزییات و ریزه کاری های فنی اکشن ادونچر هایی مثل gta رو نداشته.
 
بحث من اصلا پرستیژ و بزرگی نبود.
سایبر اگه مثل ویچر دربیاد،
مطمئنم برا معرفی ویچر ۴ زلزله ای تو کامیونتی ها میاد که فقط با معرفی gta بعدی مشابهش میتونه بیاد.
کلا تعداد نفراتی که رو بازی کار میکنن ارتباطی الزاما با پرستیژ استودیو نداره. همین الان رو هر بازی یوبیسافتم همین تعدال نفرات کار میکنه.

همه حرف من این بود اگه رو بازی راکستار فرضا ۳۰۰۰ نفر کار میکنن، به این معنی نیست که الدر۶ هم برا ایتکه به اون عظمت بازی های راکستار برسه، چنین نیروی انسانی نیاز داره. با نفرات کمتر کارشو میکنه چون از بعد فنی هیچوقت نقش افرینی اون جزییات و ریزه کاری های اکشن ادونچر هایی مثل gta رو نداشته.
شما اشتباهت اینه با استاندارد های روز داری قضیه رو میسنجی بله سبک RPG الان به خاطر ماهیتش واسه سر صدا کردن نیازی به ریخت پاش در حد راکستار نداره قبول بحثی که هست شما مرز سبک RPG رو تا کجا میخوای در نظر بگیری ؟ الان من دارم میگم این دوتا قضیه با هم منافاتی ندارن مثال هم زدم ناتی داگ واسه ساخت تلو 2000 نفر رو دخیل کرده نمیتونست با 1000 نفر کارش رو راه بندازه ؟ چرا میتونست ولی راه سخت و پر خرج تر رو انتخاب کرد اگه نمیکرد تو چیزی که میخواست ارائه بده کم میورد

CDPR الان 600 تا رو مستقیم واسه ساخت CP2077 دخیل کرده دفعه دیگه همینو میکنه دو برابر نمیاد که از رو راکستار کپی پیست کنه که بخواد بعدا تو همون اسکیل کم بیاره مجبور بشه بره 1000 تا نیرو دیگه هم استخدام کنه نمیگه خوب حالا من باید روی رفتار تک تک NPC هام وسواس به خرج بدم یا بگه هزار مدل گونه حیوان بزارم تو بازی با رفتار و هوش مصنوعی متفاوت میاد میره خرج چیزای دیگه میکنه خودت داری میگی به خاطر ماهیت RPG همیشه از نظر فنی عقبن خود منم میگم این عقب موندگی رو با بزرگتر کردن اسکیل پروژه میشه بر طرف کرد مثلا به جای اینکه بیاد از صدا گذاری تکراری استفاده کنه میره هزار تا صدا گذار استخدام میکنه به جای اینکه بیاد 100 مدل بیس NPC داشته باشه میاد 1000 تا بیس مدل NPC درست میکنه خلاصه ضعف هاش رو تو سبک RPG بر طرف میکنه اصلا قرار نیست تو همه لول ها تو اسکیل 1 به 1 اندازه راکستار به جزئیات توجه کنه که

به صورت کلی بخوام بگم راکستار با 1500 نفر رو جزئیات X تو بازیش کار میکنه CDPR هم با همین تعداد نفرات رو جزئیات Y هر کی بسته به فلسفه بازی سازی خودش کارش رو میکنه الانم اشتباه شما اینجاست که فلسفه بازی سازی راکستار رو با ولخرجیش یکی میکنی بعد میگی RPG الا بلا نیازی به گسترش نداره چون کسی ازش انتظار نداره !! با استاندارد های روز آره ولی CDPR اومده که همین مرز ها رو بشکنه میخواد خرج کنه تا مثل راکستار تو چیزی که میخواد ارائه بده بی نقض بشه منظور منم از پرستیز دقیقا همینه
 
اگر میخواد اینا رو بخره Dambuster رو هم بخرن
1-timesplitters امکان حیات مجدد پیدا میکنه
2-میم های ملاقات کارمندای بتسدا و ابسیدین برای کارمندای Rare و Dambuster (فری رادیکال اسبق) تکرار میشه و ما میخندیم و شاد میشیم.
3-PerfectDark هم امید تازه ای پیدا میکنه

پ.ن: البته اگر Deep silver پر اینا رو آزاد کنه
پ.ن2: یادم رفته بود در خصوص بند 2 ملاقات دوستان فری رادیکالی با جوات و دوستان هم جالبه :D
پ.ن: ویرایش شد با تشکر از فریدون کبیر (AKA Fratos)
 
آخرین ویرایش:
اگر میخواد اینا رو بخره Dambuster رو هم بخرن
1-timesplitters امکان حیات مجدد پیدا میکنه
2-میم های ملاقات کارمندای بتسدا و ابسیدین برای کارمندای Rare و Dambuster (فری رادیکال اسبق) تکرار میشه و ما میخندیم و شاد میشیم.
3-PerfectDark هم امید تازه ای پیدا میکنه

پ.ن: البته اگر نوردیک پر اینا رو آزاد کنه
پ.ن2: یادم رفته بود در خصوص بند 2 ملاقات دوستان فری رادیکالی با جوات و دوستان هم جالبه :D
i don't wanna be that guy اما Dambuster زیر مجموعه Deep silver هست :دی.
 
همین دو سال پیش میدونید تعداد استودیوهای مایکروسافت چند تا بود؟ 7 تا.
الان 23 تاست;;)

فیل اسپنسر پنج شش ساله رئیس Xbox شده، ولی قشنگ به اندازه 20 سال پیر شده:
رسما پدرش دراومد تا Xbox رو از اون وضعیت اسفناک One، الان به جایی رسونده که تمام گیمرها دارن درباره Xbox و مایکروسافت حرف میزنن. رسما این برند رو نجات داد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or