Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
دیروز شروع به تجربه‌ی Wuchang کردم. راستش با توجه به موج منفی‌ای که علیه بازی وجود داشت، انتظار زیادی نداشتم، اما برخلاف تصورم واقعا خوشم آمد.حدود سه چهار ساعت پشت سر هم بازی کردم و بازی آن‌قدر کشش داشت که می‌توانستم بیشتر هم ادامه بدهم، فقط سرگرمی‌های دیگر مانع شد.

بازی زیباست در بین عناوین چینی به پای Wukong نمی‌رسد، اما طراحی هنری و فضاسازی‌اش واقعا چشم‌نواز است. نمی‌دانم چرا این همه هیت گرفته شاید به خاطر بعضا پیچیده و درهم‌تنیده‌ی مراحل باشد که می‌تواند بازیکن را گمراه کند یا باعث شود خیلی مسیرها از دست برود. من اما با حوصله جلو می‌روم یک مسیر را کامل می‌روم تا آخر، یا به باس می‌رسم و می زنم یا برمی‌گردم سراغ مسیر دیگر. تا اینجا دو باس را هم شکست دادم: یکی طبقه‌ی بالای معبد و دیگری که شبیه هزارپا بود در طبقه‌ی زیرین.حس می‌کنم یا بازی آسان است یا بعد از سال‌ها تجربه‌ی سولزلایک‌ها، قلق کار دستم آمده، چون تقریبا هر باس را بعد از سه چهار بار مردن از پا درآورده‌ام. باس‌ها هم تا اینجا خیلی خوب طراحی شده‌اند.

فضای بازی تا حدی یادآور Dark Souls1 است،مثلا یک مسیر طولانی را می‌روی و در انتها به دروازه‌ای می‌رسی که با باز شدنش دوباره به نقطه‌ی اول بازی وصل می‌شوی. چنین طراحی حلقه‌وار را مدت‌ها در هیچ بازی ندیده بودم.

در کل، نمی‌دانم این سبک سولزلایک چه جادویی دارد، انگار هیچ‌وقت آدم از آن سیر نمی‌شود. هر بار که باس جدیدی را شکست می‌دهی، حس می‌کنی دنیا را فتح کرده‌ای، حسی عجیب و در عین حال فوق‌العاده.
 
ممنون بابت راهنماییت
اگه این قطعی برق بزاره من کار اینو تموم کنم
تازگیا مد شده بازی رو بهینه نمیکنن بعضی جاها کرش کرد برام انگار با انریل انجین و بهینه کردنش مشکل داشتن
روی کنسول رو نمیدونم ولی روی pc خیلی بهینست.
من هیچ مشکل خاصی که اذیت کنه باهاش نداشتم حتی اون اوایل که خیلیها شاکی بودن.

اوایل انتشار الدن رینگ رو ملت یادشون رفته.
 
روی کنسول رو نمیدونم ولی روی pc خیلی بهینست.
من هیچ مشکل خاصی که اذیت کنه باهاش نداشتم حتی اون اوایل که خیلیها شاکی بودن.

اوایل انتشار الدن رینگ رو ملت یادشون رفته.
احتمالا همونه بازی زیباس اما خب
موارد بهینه نبودنش رو کنسول ازار دهندس
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
من تازه بازی رو شروع کردم، باید بگم هر سبکی که الهام گرفته ی سبک سولز باشه برای من جواهر.

که اینم خیلی ازش خوشم اومد، فقط حیف که موسیقی در بازی پیاده نشده که لذت مبارزات با باس رو دو چندان کنه. الان مبارزات با باس مثل قرمه سبزی بدون گوشت شده هر چند هنوز خوشمزست.😅
البته نمیدونم شاید بعدا یه موسیقی بیاد تا الان سه تا باس رفتم.
 
من تازه بازی رو شروع کردم، باید بگم هر سبکی که الهام گرفته ی سبک سولز باشه برای من جواهر.

که اینم خیلی ازش خوشم اومد، فقط حیف که موسیقی در بازی پیاده نشده که لذت مبارزات با باس رو دو چندان کنه. الان مبارزات با باس مثل قرمه سبزی بدون گوشت شده هر چند هنوز خوشمزست.😅
البته نمیدونم شاید بعدا یه موسیقی بیاد تا الان سه تا باس رفتم.
موسیقی هست ولی خیلی تو چشم نیست.
اون پشت مشتها داره کار خودش رو میکنه :D

بیشتر سر باسفایتها خیلی برجسته میشه.
ولی خب در حد کارهای خیلی خوب این سبک هم نیست.
 
  • Like
Reactions: galaxy0020
موسیقی هست ولی خیلی تو چشم نیست.
اون پشت مشتها داره کار خودش رو میکنه :D

بیشتر سر باسفایتها خیلی برجسته میشه.
ولی خب در حد کارهای خیلی خوب این سبک هم نیست.
یعنی خسته نباشید به خودم میگم
رفتم تو تنظیمات بازی دیدم میزان صدای موسیقی روی صفر 😅 😑
 
من بیشتر روی long sowrd و لول آپ اسکیل هاش و strength, vitality, endurance, agility تمرکز کردم. مجیک و feathering و اسلحه های دیگه رو زیاد لول آپ نکردم. چیز زیادی رو از دست دادم؟
الانم تو ریجن ۴ بازی هستم mt zhenwu

d0e82993-0902-4bf9-9844-44ed8d5b6160.jpeg
 
  • Like
Reactions: ce7en44
من بیشتر روی long sowrd و لول آپ اسکیل هاش و strength, vitality, endurance, agility تمرکز کردم. مجیک و feathering و اسلحه های دیگه رو زیاد لول آپ نکردم. چیز زیادی رو از دست دادم؟
الانم تو ریجن ۴ بازی هستم mt zhenwu

View attachment 391381
نیازی نیست از یه شاخه همه تشکیل ها رو آپ کنی، مثلا برای شمشیر بلند به استرنج و اجیلیتی نیاز داری، همون رو برو تا شاخه های دیگه پیدا و آپ کن. بعضی شاخه ها هستن که به آپدیت +۵ همون اول دارن و این خیلی بهتر از آپدیت های مثبت یک مثلا ته شاخه شمشیر بلند هست.
 
خب دوستان منم بعد از Lies of Pi اینو گرفتم ،
خیلی کوتاه لطف کنید بگید قوی ترین سلاح کدومه ؟
توی اون بخش آپگرید کردن ها ، کدوم بخش ها رو بیشتر آپگرید کنیم؟
کلا میخوام یه کاراکتر قوی بسازم!
 
خب دیگه بازی رو تموم کردم و هر چهار پایان بازی رو انجام دادم ولی اون Demon of Obsession که تو پایتخت بو، قشنگ دهن سرویسی بود هر چی که فنون توی بازی نصیب کاراکتر میشه، روت پیاده میکنه.
اون عملا کاراکتر خودت هست بدون محدودیت روی استامینا:D ولی در عوض استگر شدنش هم خیلی راحته :D
 
  • Like
Reactions: Milad.Samavati
اون عملا کاراکتر خودت هست بدون محدودیت روی استامینا:D ولی در عوض استگر شدنش هم خیلی راحته :D
یه چیز جالب دیگه تو بازی اینه که شخصیت قایقران خیلی شبیه به شخصیت قایقران خدایان یونانی داره، همون شخصیت کارون داخل بازی هادس، هر چند بعضیا میگن اهریمن درون هه یوزای هست که همیشه حرف از رفاقت با قایقران میزنه.
 
  • Like
Reactions: Milad.Samavati
یه چیز جالب دیگه تو بازی اینه که شخصیت قایقران خیلی شبیه به شخصیت قایقران خدایان یونانی داره، همون شخصیت کارون داخل بازی هادس، هر چند بعضیا میگن اهریمن درون هه یوزای هست که همیشه حرف از رفاقت با قایقران میزنه.
توی یه ویدئو توضیح میداد که چینی ها معادل همچین خدایی رو توی افسانه هاشون ندارن و احتمالا این خدایی هست که آدم های پرنده میپرستیدن و نقطه مقابل اون پیرمردی هست که ساز میزد و یه پاندا همراهش بود.
 
خب دیگه بازی رو تموم کردم و هر چهار پایان بازی رو انجام دادم ولی اون Demon of Obsession که تو پایتخت بو، قشنگ دهن سرویسی بود هر چی که فنون توی بازی نصیب کاراکتر میشه، روت پیاده میکنه.
من برعکس وقتی باس فایت می شد راحت می زدمش ولی وقتی همینطوری وسط بازی اسپان می شد بعضی وقتا سریع می کشت منو😂
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or