س
این پست برای زمان معرفی انجین و دموی اولیه بود فقط برای یادآوری ...
منبع اسناد رسمی اپیک هستش که به تازگی اضافه شدن .
1-برای مورد اول(تنها آبجکت های استاتیک و اینتنس های آنها شامل سیستم ریتریسینگ میشن )
- Only Static Meshes, Instanced Static Meshes, and Hierarchical Instanced Static Meshes are represented in the Lumen Scene.
Landscape geometry is not currently represented in the Lumen Scene and therefore does not bounce lighting.
1-برای مورد دوم (یک مرحله به روند کار اضافه شده و برای هر آبجکت با جزییات بالا باید حداقل یک LOD خیلی ساده شده ساخته باشه به عنوان پراکسی مش )
For static meshes using Nanite, Hardware Ray Tracing can only operate on the Proxy Mesh generated from Nanite's
Proxy Triangle Percent in the Static Mesh Editor settings. These Proxy Meshes can be visualized with the console command r.Nanite
View attachment 207928View attachment 207929
View attachment 207930View attachment 207931
3-مورد سوم هم حجم فقط یک لول را همه مشاهده کردیم ...
البته جای دیگه هم اشاره کرده بودم به محدودیت آبجکت هایی که دارای مسک و ترنزلوزنس و .. هستند مثل گیاهان و آب و ...
- Transparent materials are ignored by Distance Fields and treat Masked materials as opaque. This can cause significant over-shadowing on foliage, which has large areas of leaves masked out.
Translucent materials are not yet supported for Lumen Reflections
- Translucent materials will not have high-quality dynamic global illumination.
الان هم مسایلی هست که خیلی جای بحث داره و به جای هایپ شدن باید واقع بینانه نگاه کرد
در ضمن تمام نقل قول های بالا فقط از یک منبع استخراج شده