Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

zxc0012004

Da Spirit of Eternity - مدیر سابق
Loyal Member
Sep 30, 2005
1,289
نام
احمد
هیچ شرکتی حتی نزدیک به بلیزارد هم نشده تو ساختن سینماتیک.
همین ۱۱ ثانیه ای که در ادامه لینکش رو میزارم (که البته سینماتیک نیست، ولی یکی از quote های عالی سری هست)، می تونه بزرگترین و مهمترین درسی باشه که هر فردی توی کل زندگی بهش نیاز داره
بعد از افول لیچ کینگ در هیبت آرتاس، روح تمام کسانی که توسط شمشیر لیچ کینگ (frostmourne) کشته شده بودن آزاد شد، که یکیشون هم روح پدر آرتاس (شاه ترناس منتیل دوم) بود، که می اومد بالای سر پسرش و این جمله ی تاریخی رو می گفت. واقعاً باید این جمله رو قاب طلا گرفت و هر کسی که قدرتی به دست میاره رو وادار کرد روزی ۱۰۰ بار از روش بنویسه... no king rules forever my son



البته که فارسی شیرین این رو سعدی به زیبایی هرچه تمامتر بیان کرده:
دریاب کنون که نعمتت هست به دست
این دولت و مُلک می رود دست به دست
 

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,142
نام
Melkor
QTE یه قدم اشتباه بود تو صنعت گیم و در صورت استفاده تو بازی ها باید محدود به یک دکمه باشه.
تا حدی مخالفم . QTE اگر به جا و درست استفاده بشه خیلی به EPIC شدن صحنه کمک میکنه نمونه بارزشم GOW1-3 :D

ولی اگر مثل The order به جز شوتینگ همه چیز QTE باشه قبول دارم گند میخوره بهش :D
 

NHM

کاربر سایت
Jun 26, 2010
3,663
QTE یه قدم اشتباه بود تو صنعت گیم و در صورت استفاده تو بازی ها باید محدود به یک دکمه باشه.

بدون وجود QTE همچین شاهکاری رو نداشتیم :))

تا وقتی که دکمه های QTE خیلی رندوم نباشن و نیاز به Mash کردن فوق العاده سریع نداشته باشن، خیلی تجربه کلی بازی(مخصوصا Cut-Scene) رو بهتر میکنن :-"
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
QTE یه قدم اشتباه بود تو صنعت گیم و در صورت استفاده تو بازی ها باید محدود به یک دکمه باشه.
به شدت مخالفم
و نظرم هم مثل دوستمون GOWهای قبل ، در مقایسه با GOW 2018 هست

اتفاقا QTE میتونه اون حس رو خیلی جاها بهتر منتقل کنه
نمونش R3+L3 که باید فشار میدادیدم و به همون شکل کریتوس انگشت هاش رو میکنه تو چشم پوسایدن

نمونش سختیی که با دکمه ی(فکر کنم ضربدر) توی اتاق مایکروویو MGS4 میزدیم برای حرکت کردن(انگشتت نفله میشد مثل نفله شدن کاراکتر، هر دو از رمق میفتادن:-" )
یا خیلی مثال های دیگه!

حالا یک کاتسین رو که توی بازی ها میتونستن با QTE ترکیبش کنند و کامل توی جو بازی و مبارزه نگهت دارن، میتونه تبدیل به یه کات سینی بشه که هیچ دخالتی نداری و صرفا بشینی بنگری:-"

یا یک QTE خیلی ساده که هیچ حسی بهت منتقل نمیکنه:-"

به نطر من استفاده درست از QTE ، مثل استفاده درست از ویبره هست! جفتشون باعث حس بهتر و درگیر شدن بیشتر توی بازی میدن:-"
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,970
نام
احمد
با توجه به نظرهات کلا در مورد بازی ها توی این تاپیک، بیا بگو دقیقا کدوم بخش دنیای گیم حذابه:-" واقعا کنجکاو شدم:D

چون این نظرات جوریه که مثلا پدربزرگم انگار داره در مورد بازی ها نظر میده و کلا از همه بخشاش بیزاره:D
فلیم کردن بقیه ملت در بازی های مولتی پلیر / زمین و زمان در بازی های سینگل پلیر در دنیای گیم جذاب ترین بخششه به نظرم :D :-"

مخصوصا لابی های MW2 واقعا جذاب بودن :))
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
به شدت مخالفم
و نظرم هم مثل دوستمون GOWهای قبل ، در مقایسه با GOW 2018 هست

اتفاقا QTE میتونه اون حس رو خیلی جاها بهتر منتقل کنه
نمونش R3+L3 که باید فشار میدادیدم و به همون شکل کریتوس انگشت هاش رو میکنه تو چشم پوسایدن

نمونش سختیی که با دکمه ی(فکر کنم ضربدر) توی اتاق مایکروویو MGS4 میزدیم برای حرکت کردن(انگشتت نفله میشد مثل نفله شدن کاراکتر، هر دو از رمق میفتادن:-" )
یا خیلی مثال های دیگه!

حالا یک کاتسین رو که توی بازی ها میتونستن با QTE ترکیبش کنند و کامل توی جو بازی و مبارزه نگهت دارن، میتونه تبدیل به یه کات سینی بشه که هیچ دخالتی نداری و صرفا بشینی بنگری:-"

یا یک QTE خیلی ساده که هیچ حسی بهت منتقل نمیکنه:-"

به نطر من استفاده درست از QTE ، مثل استفاده درست از ویبره هست! جفتشون باعث حس بهتر و درگیر شدن بیشتر توی بازی میدن:-"
این قضیه واقعا به اسکریپتد بودن گیم پلی ربط داره. اینکه بخوای یه انتخاب باینری به گیمر بدی و به زور تعاملی کنی کاتسین رو به نظر من خیلی تنبل و forced شدست. من فرقی بین qte ها و مراحل اسکریپتد مثلا COD نمیبینم. جفتشون یه توهم "تو خیلی خوب بازی میکنی" به گیمر میدن که واقعیت نداره.
بازی هایی مثل Heavy rain مسئلشون فرق میکنه چون کور گیم پلی روی روایت داستان از طریق انتخاب هایی هست که از QTE ها میاد و بازی ها اصلا ادعای گیم پلی سطح بالا ندارن.
توی پست قبلیمم گفتم اگر محدود به یک دکمه باشه میتونه مثلا فشار و استرس تو موقعیت های حساس القا کنه مثل TLOU2 یا همین MGS4 ولی این که خودش بخواد تبدیل به یه مکانیزم بشه به نظرم روی آزادی عمل تاثیر منفی میذاره.
QTE مکانیزم گیم پلی رو اضافه میکنه به کاتسین ولی مکانیزم اینقدر ضعیف که نباشه بهتر واقعا.
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
این قضیه واقعا به اسکریپتد بودن گیم پلی ربط داره. اینکه بخوای یه انتخاب باینری به گیمر بدی و به زور تعاملی کنی کاتسین رو به نظر من خیلی تنبل و forced شدست. من فرقی بین qte ها و مراحل اسکریپتد مثلا COD نمیبینم. جفتشون یه توهم "تو خیلی خوب بازی میکنی" به گیمر میدن که واقعیت نداره.
بازی هایی مثل Heavy rain مسئلشون فرق میکنه چون کور گیم پلی روی روایت داستان از طریق انتخاب هایی هست که از QTE ها میاد و بازی ها اصلا ادعای گیم پلی سطح بالا ندارن.
QTE مکانیزم گیم پلی رو اضافه میکنه به کاتسین ولی مکانیزم اینقدر ضعیف که نباشه بهتر واقعا.
باز هم مخالفم با صحبتت در مجموع:-"

به نظرم تعامل زوری نیست، همینطور که گفتم، مثل اینه بگیم مثلا ویبره یه نوع تعامل زوری هست:-"
همون قبل عرضه GOW2018 پیشنهاد میدادیم تو تاپیک و احتمالا نباید عملی شدنش سخت باشه، که یک گزینه Easy qte یا skip qte مثلا بزارن، برای اونی که حال نمیکنه و خوب...خیلی عادی انگار حذف بشه براش:D و کاتسین و انیمیشن خودکار بره جلو...
هر دو گروه به چیزی که فکر میکنند بهتره میرسن:-" (همینطور که موافقان و مخالفین ویبره میتونند خاموش روشن کنند)
حقیقتا من به مثالایی که زدم فکر میکنم به نظرم اصلا و ابدا اگر خودکار اجرا میشد اونجاها، نمیتونست این حسی که گرفتم رو بهم انتقال بده!

QTE قدیم >>>>>>>> QTE نمونه GOW2018 >>>> نبود کلا هیچ QTEی :-"

میدونم حرف جدیدی نداشت این پست و تکرار قبلی بود:))
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
باز هم مخالفم با صحبتت در مجموع:-"

به نظرم تعامل زوری نیست، همینطور که گفتم، مثل اینه بگیم مثلا ویبره یه نوع تعامل زوری هست:-"
همون قبل عرضه GOW2018 پیشنهاد میدادیم تو تاپیک و احتمالا نباید عملی شدنش سخت باشه، که یک گزینه Easy qte یا skip qte مثلا بزارن، برای اونی که حال نمیکنه و خوب...خیلی عادی انگار حذف بشه براش:D و کاتسین و انیمیشن خودکار بره جلو...
هر دو گروه به چیزی که فکر میکنند بهتره میرسن:-" (همینطور که موافقان و مخالفین ویبره میتونند خاموش روشن کنند)
حقیقتا من به مثالایی که زدم فکر میکنم به نظرم اصلا و ابدا اگر خودکار اجرا میشد اونجاها، نمیتونست این حسی که گرفتم رو بهم انتقال بده!

QTE قدیم >>>>>>>> QTE نمونه GOW2018 >>>> نبود کلا هیچ QTEی :-"

میدونم حرف جدیدی نداشت این پست و تکرار قبلی بود:))
آخه ویبره اصلا مکانیزم گیم پلی نیست که بخوای مقایسشون کنی. برای مثال فینیشر های GOW3 باعث میشد برای مدت کوتاهی تمرکز مخاطب از روی گیم پلی برداشته بشه و اتفاقا اگر حذف میشد تمپوی مبارزات خیلی بهتر و زیباتر میتونست باشه. بارلوگ تصمیم به شدت خوبی گرفت به نظر من که QTE رو خیلی محدود کرد.
 

Lmoo

کاربر سایت
Jul 24, 2022
77
ویبره تعامل زوری نیست
اما qte تعامل زوری هست
زوری نه اینکه آپشن دیزیبل کردن داشته باشه
ویبره به روند چالش بازی کاری نداره
Qte هم جایی باشه که فیل و گیم اور نداشته باشه، مثلا انیمیشنهای فینیشر روی باس با qte بدون تایم ویندو تمام بشه
نه اینکه نزنی ببازی
مشکل qte و فرق qte با ویبره اینه
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
آخه ویبره اصلا مکانیزم گیم پلی نیست که بخوای مقایسشون کنی. برای مثال فینیشر های GOW3 باعث میشد برای مدت کوتاهی تمرکز مخاطب از روی گیم پلی برداشته بشه و اتفاقا اگر حذف میشد تمپوی مبارزات خیلی بهتر و زیباتر میتونست باشه. بارلوگ تصمیم به شدت خوبی گرفت به نظر من که QTE رو خیلی محدود کرد.
اتفاقا تمپو رو بهتر میکرد. چیزی که قرار بود اون وسط فقط یه انیمیشن باشه یه تعاملی با بازیکن ایجاد میکنه (تمپو رو حفظ میکنه به عبارتی). به جای اینکه طرف فقط ناظر باشه مثلا.
چیزی که میگی زمانی عملی میشه که کلا اون انیمیشنا از بین برن که خب با از بین رفتن اونا به نظر من از بازی کاسته میشه.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
اتفاقا تمپو رو بهتر میکرد. چیزی که قرار بود اون وسط فقط یه انیمیشن باشه یه تعاملی با بازیکن ایجاد میکنه (تمپو رو حفظ میکنه به عبارتی). به جای اینکه طرف فقط ناظر باشه مثلا.
چیزی که میگی زمانی عملی میشه که کلا اون انیمیشنا از بین برن که خب با از بین رفتن اونا به نظر من از بازی کاسته میشه.
انیمیشن ها باید کوتاه تر باشن. مثلا فینیشرهای GOW 2018 یا Doom eternal جوری هست که هم حس bad ass بودن میده، هم اونقدر طولانی نیست که به تمپوی بازی آسیب بزنه.

آنپاپیولار بعدیم این که GOW3 بدترین بازی فرنچایز. میتونم ساعت ها راجع به اینکه بارلوگ چه شاهکاری (GOW2) خلق کرد و آسموزن چه گندی زد به ادامش صحبت کنم.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
آخه ویبره اصلا مکانیزم گیم پلی نیست که بخوای مقایسشون کنی. برای مثال فینیشر های GOW3 باعث میشد برای مدت کوتاهی تمرکز مخاطب از روی گیم پلی برداشته بشه و اتفاقا اگر حذف میشد تمپوی مبارزات خیلی بهتر و زیباتر میتونست باشه. بارلوگ تصمیم به شدت خوبی گرفت به نظر من که QTE رو خیلی محدود کرد.
از نظر من تمام این ها پکیج تجربه ن، حالا مکانیزم یا حس یا هرچی :D

ولی با این حال، همین چیزی که دوستمون @smoker گفت
توی جایی که باید ناظر باشی، تو بازی کنی! :D

الان خدایی مثلا مثال پوسایدن یا MGS4 به نظرت اگر انیمیشن خالی بود جذاب تر بود؟

جدای از این تو همون QTE فینیشر هم اگر صرفا منظور باشه، به نظرم چیزی که باز هم امکان خطا زدنش هست(درسته کم ولی بازم) و باید حواست به بازی باشه، خیلی بهتر از نبودشه یا صرفا یه دکمه
انتخاب بارلوگم سر این قضیه رو من اصلا نمیپسندم:-"
همون ترول گنده ها مثلا خدایی میطلبه اصلا انیمیشنش که اونجا QTE درست درمون باشه! خیلی رو اعصابه نیست:))
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر