Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
کسی میتونه بگه گیمپلی ویژگی اصلی گیم نیست و موسیقی و داستان و فلان بهمان هست؟ نه چون گیمپلی هست که گیم رو تبدیل به گیم میکنه و اگه نباشه هویتش به کل عوض میشه.
این قسمت حرفت iffy‍ئه برام. می‌فهمم از چه دیدگاهی نگاه می‌کنی به قضیه و تا حدود خیلی زیادی هم قبول دارم، ولی رابطه کیفیت بازی، با کیفیت گیم‌پلی، با سنجش عیار هنری یک اثر از نظر من خیلی کلاف سردرگمیه که بشه راحت گفت گیم‌پلی «مهم‌ترین» بخش یک بازیه؛ مثال بارزش هم رشد سبک visual novel‍ها و walking simulator‍ها

و قبول دارم که میشه این بحث رو اینقدر ادامه داد که به آبستره‌های تعریف نشدنی رسید… خود هنر چیه اصلا؟ چی شاهکاره؟ آیا هنر محسوب ‌‌‌شدن ارزشه؟ سرگرم‌کننده‌بودن رو چجوری میشه آبجکتیو و بدون در نظر گرفتن تجربه شخصی تعریف کرد؟ آیا تغییرپذیری و تعاملی‌بودن با ذات یگانه اثر هنری در تضاد نیست؟

ولی یچیز جالبی که تو rock, paper, shotgun اگر اشتباه نکنم چند وقت پیش خوندم (که ایده خیلی نویی هم نیست) اینه که، هنرهای هفت‌گانه هر کدوم به نحوی ترکیبی از حواس آدم رو درگیر میکنن، تئاتر و سینما بینایی و شنوایی, موسیقی که مشخصه و… و بازی‌های کامپیوتری هم مثل سینما و تئاتر + لامسه(؟) و عنصر تعامل رو دارن ( امکانش هست طی چند دهه آینده شاید بشه حواس دیگه رو هم به تجربه گیمینگ اضافه کرد به نحوی.) اینجاست که سوال پیش میاد آیا گیم‌پلی ذات و ماهیت اصلی «بازی» محسوب میشه (خود محتواست)، یا صرفا پل ارتباطی بین مخاطب و محتواست (داستان و سایر قضایا) که خب جفت جواب‌ها هم جواب‌های بدون مشکلی نیستن. مثال خیلی دراماتیکیه ولی اگر تعامل رو «در دست گرفتن قلم‌مو» در نظر بگیریم، «رنگ کردن بوم» رو گیم‌پلی، آیا من مونالیزا رو خراب کردم اگر تو پس‌زمینه‌ش دوتا درخت اضافه بکشم؟ همون حرفت درسته که بحث بجاهای خیلی ناواضحی میرسه (اینجا دوباره یه سوال بی‌جواب دیگه اضافه کنم که آیا بازی حتما باید «فان» باشه که بازی خوبی محسوب بشه؟ حالا بیا و فان رو ریاضی‌طور بسنج :D )

یا جلوتر که اشاره کردی طراحی گیم‌پلی مهندسیه بیشتر تا هنر، بنظرم میشه بحث کرد که سینما بدون پیشرفت فیزیک و شیمی و ساخت دوربین ممکن نبود، همین الان هم انتخاب دوربین مناسب، نورپردازی مناسب و غیره علوم پایه نیاز داره، مجسمه‌سازی نیازمند دانش ابزار و آشنا بودن به بافت و جنس سنگه و…
همه هنرها در جز یا کل، کم یا زیاد همه مبتنی بر علم‌اند.

خیلی طولانیش نمی‌کنم، ولی در مقایسه با سایر مدیوم‌ها، این رو هم مهمه در نظر داشته باشیم که بازیسازی هنوز جوان محسوب میشه و در آخر اگر احیانا این رو نخوندی، بنظرم نگاه بهش بیانداز حرفهای جالبی مطرح می‌کنه ایبرت

Okay, kids, play on my lawn | Roger Ebert | Roger Ebert

👍🏻

ادیت: دوباره یچیزی هم معذرت بخوام که وارد بحث کیفیت داستان نشدم چون باید میرفتم سراغ literature canon که بعد این همه سال هنوز هم ژانر fantasy رو آدم حساب نمیکنن اساتید محترم و در عین حال با PhD‍های انگلیسی هم که حرف بزنی همه از امثال جیمز جویس می‌نالن
 
آخرین ویرایش:

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
288
با این کار ندارم که چه چیزی هنره و چه چیزی هنر نیست؛ یادمه یکی از دوستانم میگفت 1984 جز ادبیات نیست؛ ادبیات هنر مکتوبه و هنر چیزیه که نفهمیش، که بشه هزار جور تعبیرش کرد، چیزی که تشریحی باشه، تحلیلی باشه، بخواد یاد بده، هنر نیست، ادبیات نیست. افراد نظرات، منطقی یا غیرمنطقی، گوناگونی دارن و در خیلی موارد بحث کردن نتیجه‌ای نداره.

برسیم به بحث بازیهای ویدیویی به عنوان رسانه داستانگویی. این بحث دو جنبه داره: بالقوه و بالفعل. از نظر بالقوه کسی انکار میکنه که ویدیوگیم میتونه از تمام ظرفیت هر دو رسانه کتاب و فیلم استفاده کنه و هر دو رسانه رو دربربگیره و علاوه بر اون مزایای مخصوص به خودش رو هم داره؟

جنبه بالفعل. خب دوستمون میگه اکثر بازیها داستانهای مین‌استریم و تفننی دارن و بنجل و سطحین، خب مگه برای سینما وضعیت فرق میکنه؟ اکثر فیلمهایی که تولید میشن شاهکارهای ادبین؟ سالانه چندتا فیلم ساخته میشن؟ چنتاشون فیلمهای خوبی هستن؟ این نسبت چطوریه؟ چند به چند؟ همونطور که در کنار فیلمهای تجاری، فیلمهای هنری رو داریم، در کنار بازیهای تجاری، بازیهای هنری رو داریم، اینکه شما بازی نکرده باشی دلیل نمیشه که وجود نداشته باشن. و مثال دوستمون اشتباهه؛ ویچر نه کتابش، نه سریالش و نه بازیش آثار هنری نیستن، پالپ فیکشن هستن ؛ آثار تجارین. بازی هنری هم کم ساخته نشده؛ در پست قبلی خودم از Pathologic و Enderal نام بردم ولی فقط به اینها خلاصه نمیشه، مثال زیاده: The Void، Kentucky Route Zero، What Remains of Edith Finch، Outer Wilds، Disco Elysium، The Talos Principle، Cultist Simulator، Before Your Eyes، NORCO و … . دوستمون میگه که برترین بازیها بازم داستانشون نهایتا با فیلمهای ژانری قابل مقایسه‌س. The Last of Us با فیلمهای ژانر آخرزمانی و Red Dead Redemption با فیلمهای ژانر وسترن. میگه از ژانر جلوتر نمیرن. اما این طرز فکر نسبت به ژانر، حداقل از نظر من، اشتباهه. یک اثر میتونه همزمان که ژانریه، ادبی هم باشه؛ حتما لازم نیست توی فضای سورئال، کارکترها کل سه ساعت فیلم رو لاطائلات غیرقابل‌فهم بگن و چون تو نفهمیدیش و هنر رو چیزی که نتونی بفهمیش میدونی، اثر رو هنری بدونی. Red Dead Redemption 2 ژانریه و هنریه، The Last of Us ژانریه و هنریه. The Last of us چه چیزی از یکی از مطرحترین کتابهای یکی از مطرحترین نویسنده‌های حال حاضر ادبیات انگلیسی، یعنی رمان جاده از مک کارتی، کم داره؟ Pathologic از آثار کلاسیک ادبیات روس چی کم داره؟

در کل به عنوان حرف آخر، بازیهایی که حرف برای گفتن دارن زیادن، حالا چه در قالب ژانری و چه در حالات نامتعارف‌تر و این تازه وضعیت بالفعله و وضعیت بالقوه خیلی فراتر از وضع موجوده و تعداد این بازیها در آینده بیشتر هم میشه.
 

Gen. Martinez

کاربر سایت
Nov 27, 2013
565
نام
تورین سپر بلوط
هر کاری که کتابها و فیلمها انجام میدن بازیها بهتر میتونن انجام بدن... اگر اونها هنرن بازی هم هنره... اگر بازی هنر نیست اونها هم هنر نیستن... کلا نمیدونم چرا انقدر ضدیت با بازیها وجود داره. شاید چون اسمش game اگر یه اسم دیگه میذاشتن روش الان کسی مخالفت نمیکرد
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,102
نام
محمد علی
VN ها بازی هستن و Walking Simulator ها هم گیم‌پلی عمیقی دارن. یه mod برای GTA SA بود که توی خیابون راه می‌رفتی و از نزدیک هر آدمی با ماشینی که رد می‌شدی، خودش منفجر می‌شد.
کسی که این رو نرفته، نمی‌تونه عمق گیم‌پلی Walking Simulator ها و ظرافت گیم‌پلی‌شون رو درک کنه.
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
492
نام
Sera
صعنت بازیسازی می تواند هنر محسوب شود.اما از نظر اصالت خیر.هنر پیام حس است.چیزی که اراده ی انسان از بیان آن ناتوان است.پس هر آن چیزی که به روح نزدیک باشد آنقدر عمیق است،که غیر قابل دسترس باشد،و چیزی که غیرقابل دسترس باشد، غیر قابل درک است.هنر آفریدن چیزی برای اولین بار و آخرین بار است.
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,423
99 درصد بحث های جدی/انتزاعی چرت و بیخودن حالا چه اینتلکچوالی باشه چه بحث سیاسی دو تا باجناق وسط مهمونی
ینی آخرش اینه که میخوایم ثابت کنیم من درست میگم و "اون یارو هم بیاد تو تیم خودم تا خیالم راحت شه". چرا؟
چون انقد insecure و خالی هستیم که برامون مهمه بقیه چجور فکر میکنن، خودمم همین مشکلو دارم و فارغ نمیدونم خودمو ولی حداقلش اینه سعی میکنم کمترش کنم چون فریب این کار رو دیدم. ولی واقعا جای تاسف داره که مثلا دو تا فیلسوف و روشنفکر میشینن جلو یه جمعیتی بحث میکنن یجوری که زیر هزار تا کتاب خونده باشی متوجه نمیشی چی دارن میگن بس که پیچیدست (بعضی مواقع برام سواله خودشون دقیقا میفهمن؟!). و آخر کار همه اینا بی اهمیته چون درد کسی رو دوا نمیکنه، اونا هم صرفا دارن ابراز وجود میکنن.
آدمی که واقعی باشه و صرفا نخواد ابراز وجود کنه بشدت نادره، همچین آدمی نمیاد جوری پیچیده حرف بزنه که بدون سواد قبلی کسی متوجه نشه.
 

NHM

کاربر سایت
Jun 26, 2010
3,672
برای بازی ریتم، اتمسفریک یا Competitive بدون شک هدفون بهتره :D

برای آهنگ یا بازی که آهنگ خیلی حقی داره هم قاعدتا هدفون بهتره(مثل NieR)

بقیه شرایط اسپیکر :-"



هدفونه On-Ear ساخت شیطانه و باید از کره زمین حذف بشه :D
 

PPPPPishrOOOOO

کاربر سایت
Aug 23, 2012
323
نام
بهروز
مقایسه CTR و ماریو کارت مثل مقایسه نخودچی با بادوم هندی تو آجیله. اگه فکر میکنید آدم قالتاقی‌ام که مشخص نمیکنم نخودچی کدومشونه که هر دو طرفو داشته باشم، باید بگم خیر. بدون شک ماریو کارت نخودچیه :D اونم نه یه نخودچی معمولی. یه نخودچی رنگ و رو رفته‌ی کهنه و سفت که مزه‌ی موندگی میده.
پ.ن: دوستانی که بادوم هندی دوس ندارن یا بهش حساسیت دارن میتونن «پسته» رو داخل متن جایگزین کنن. اگه کسی هست که پسته هم دوس نداره، دیگه واقعا همون حقشه نخودچی بخوره:D
 

NHM

کاربر سایت
Jun 26, 2010
3,672
اصلا Sonic & Sega All-Stars Racing از هر دو بهتره :-"(cap :D)

دوران XBL خیلی بازی میکردیم :x



من CTR برام نوستالژی تره و اول بازیش کردم، ولی Mario Kart رو در کل بازی بهتری میدونم :D



Mario & Luigi: Partners in Time > سایر Spin-off های ماریو :-"

بین بازی های اسپورت ماریو هم Mario Hoops 3-on-3 از بقیه یه سر و گردن بالاتره :-"
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,260
نام
امیر حسین
مقایسه CTR و ماریو کارت مثل مقایسه نخودچی با بادوم هندی تو آجیله. اگه فکر میکنید آدم قالتاقی‌ام که مشخص نمیکنم نخودچی کدومشونه که هر دو طرفو داشته باشم، باید بگم خیر. بدون شک ماریو کارت نخودچیه :D اونم نه یه نخودچی معمولی. یه نخودچی رنگ و رو رفته‌ی کهنه و سفت که مزه‌ی موندگی میده.
پ.ن: دوستانی که بادوم هندی دوس ندارن یا بهش حساسیت دارن میتونن «پسته» رو داخل متن جایگزین کنن. اگه کسی هست که پسته هم دوس نداره، دیگه واقعا همون حقشه نخودچی بخوره:D
مقادیر بسیاری حق:D


من CTR برام نوستالژی تره و اول بازیش کردم، ولی Mario Kart رو در کل بازی بهتری میدونم :D
ما که بهتریی ندیدیم:-"

MK8 میتونه برام لقب ناامید کننده ترین بازیه نسل رو بگیره:D
تا خرخره هایپ بودم براش که توی این بی ریسینگی!(اونم حتی آرکید... نه فقط کارتینگ ها که کلا هیچ که هیچ!) یه کار به شدت خفن قراره بزنم:D
و ... هیچی... انقدر حالم رو گرفت کوچ کردم سمت زلدا و عجب بازی حقی بود:-" :D
پ.ن: چون این مورد خیلی فحش میخوره... خراب شدن سلاح ها تو BOTW خیلی هم حرکت خوب و جالبی بود:-"
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر