PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
اگه ان یکی بازی بهتر از UC4‌ بود من نام کاربریمو عوض میکنم میزارم "شاهزاده سرین"!:دی اما اگه نشد اسم و اوتار و امضا همتون رو باید من عوض کنم!:دی

یا خــــــــــــدا :دی احسان ایمان بیار :دی ماکان بیخیال نام کاربریش شد :دی

الان تو دو راهی قرار گرفتم :| Cloud Strife یا ND ؟ :| :دی
 
ماکان تو هم مثل رضا داری فقط سند باکس و آزادی عمل و لول دیزاین و هوش مصنوعی و این تیپ موارد رو میبنی ولی من یه ساعته دارم تکرار و تقلید بازی رو داد میزنم :دی خداییش دیگه فلان المان هایی که به اسم یه رویداد جدید وارد بازی کردن ولی در اصل یه سری تقلیده ، انقدر واضحه که نگفته معلومه :دی

تقلید از چی و کی؟ ND هیچ وقت پایه گذار هیچ مکانیک جدیدی نبوده. همون UC2 که این همه سر و صدا کرد چه مکانیک و یا فیچر جدیدی رو معرفی کرد؟ UC کامبت سیستم و کاور سیستمش خیلی تحت تاثیر GeoW هست. پلتفرمرش هم یه چیز تو مایه های TR. هیچ چیز عجیب غریبی هم هیچ وقت تو بازی نبوده. فرق UC از ابتدا با باقی بازی ها در ساخت داینامیک های جدید بوده. و مکانیک با داینامیک خیلی فرق داره. ND همیشه از یک سری مکانیک روتین استفاده میکنه اما انهارو طوری با هم ترکیب میکنه که منجر به یک تجربه جدید میشه.

UC4 هم از این قاعده مستثنی نیست. توی بازی داشتن یک عالمه ایده جدید و بکر نه مهمه و نه تضمین کننده موفقیت یه بازی. بلکه پیاده سازی صحیح ان ایده ها هست که مهمه. ND هم همیشه با نگاه جزیی نگری که داره کاری میکنه که ساده ترین چیزها در فان و بهترین حالت ممکن خودشون قرار بگیرن و این رمز موفقیتشون هست. در نتیجه من شخصا اصلا از UC4 انتظار معجزه یا معرفی یک عالمه چیز جدید رو نداشتم. بلکه دوست دارم یک تجربه جدید رو برای من ارایه بده که فان باشه و بنظرم UC4 تمام و کمال در مسیر صحیح رسیدن به این تجربه جدید قرار داره. تغییرات بازی رو دست کم نگیرید. شاید کوچیک بنظر برسن اما اساسین. همین طراحی جدید مراحل و سند باکس شدنش میتونه ان تا داینامیک جدید توی سیستم پلتفرمر و کامبت بازی ایجاد کنه. این تعییرات دقیقا تغییر تجربه گیم پلی UC های قبلی رو هدف گرفتن. و ضمن اینکه این همه ماجرا نیست و قطعا ND چیزهای زیادی توی چنته داره.

در نتیحه و با تمام این تفاسیر من تصمیم گرفتم که به ND اعتماد کنم. من به خود UC4 و یا نمایش بازی ایمان ندارم. اصلا هم معتقد نیستم اینی که نشون دادن همین الان معجزه صنعت گیم هست. من به کاری که ND همیشه میکنه ایمان دارم. و به دید خاصی که نسبت به ساخت بازی دارن. چون معتقدم این دید باعث میشه که انها هیچ وقت هیچ بازی بدی نسازن. من قویا معتقدم UC4 شاید ان تا مکانیک و فیچر جدید نداشته باشه. اما یک تجربه جدید از یک بازی Action Adventure‌ رو ارایه میده. تجربه ای که هم متفاوت از UC های قبلی هست و در عین حال مثل انها فان و لذت بخشه.

این رو یادم رفت بگم! همین گیم پلی که نشون دادن و شما میگید شت بود و هیچی نداشت. یا کم داشت. علاوه بر اینکه حتی نگاه کردنش هم منو به وجد میاورد یه چیز جادویی دیگه داشت که من ان رو نشونه درست بودن مسیر UC4 میدونم. من وقتی بازی بروس رو میدیدم همش تو ذهنم میگفتم این احمق چرا داره اینکارو میکنه! چرا مثلا فلان کارو نمیکنه و.... خلاصه کامل هر لحظه توی ذهن خودم مجسم میکردم که اگه من بودم چجوری بازی میکردم و چه بلایی سرشون میاوردم. یا وقت که دشمن هارو ول کرد و مرحله رو تموم کرد با خودم میگفتم من اگه بودم تا دهن تک تکشون رو سرویس نمیکردم بیخیال نمیشدم! این خیلی مهمه! همچین چیزی توی یه بازی عنی UC4 خیلی خفنه. پیاده سازی صحیحش کار هرکسی نیست و درواقع فقط کسایی که مراحل UC2 رو طراحی کردن از عهده انجامش بر میان.
 
آخرین ویرایش:
ماکان تو هم مثل رضا داری فقط سند باکس و آزادی عمل و لول دیزاین و هوش مصنوعی و این تیپ موارد رو میبنی ولی من یه ساعته دارم تکرار و تقلید بازی رو داد میزنم :biggrin1:
اینا گیم پلی نیست ؟ :d :|
---
من به احسانم گفتم! فقط در صورتی که آواتارش رو عوض کنه(یک ماه!) من شرط میبندم، اگر اطمینان داره بهش،بسم الله! اگر هم قبول نکنه که یعنی به گفته های خودش هم ایمان نداره :d و از نظر من وقتی کسی به گفته های خودش هم ایمان نداشته باشه،صرفا داره ما رو ترول میکنه! :d
برای همین حاشیه اطمینانش هم ، همون بخش گیم پلی رو من فقط میچسبم بهش! :d خودش بسی آوانس ـه،باید قبول کنه دیگه :| :d
الان شرط ها این شده :
نام کاربری
PSN Card 20$
آواتار مادام العمر(ماکان)
آواتار 1 ماهه (من)
چلو کباب 70 سانتی
بن دائم

بیشترین آوانس رو اول کایزر داده،بعدش من :d
ببینم احسان چقدر به حرف خودش ایمان داره،و کدوم شرط ها رو قبول میکنه! :d

نکته :
کسایی که احسان رو نمیشناسن وارد بحث نشن :d معلوم نیست فاز احسان الان چیه! :d
همین بشر یک ماه پیش که من میگفتم پیشرفت های ACـها هر شماره از قبلی نسبت به U3 و U2 بیشتره! از Death From Aboveـه U3 به عنوان یک عامل کلیدی و پیشرفت خفن یاد میکرد :|
حالا میگه هیچی نداره! :d اون هوش مصنوعی خفن،با محیط های خیلی بزرگ تر و قابلیت سوییچ کردن بین نوع پیشبرد مرحله! (مخفی کاری،جنگ و جدال خفن،مخفی کاری و ... ) و بقیه ی چیزایی که کاملا مشخصه پیشرفت کردن نسبت به قبلی ها رو میگه هیچی نداره! :d
 
برو پسرم تو خودت یه چلوکباب بدهکاری به ملت :biggrin1: می خوای پیش پیش از طرف من رزروش کنی :biggrin1:
اون باشه به وقتش به جاش ، شک هم نکنم میری تو حلق مالکش :دی بودجه اش هم کنار گذاشته ام که اگه حتی سَقَط هم شدم برنده اش بیاد ببرتش :دی

حالا این شرط خودمون تصویب شد !؟ ببندیم !؟ الشرطُ سنتی !؟ وکیلم ؟! :دی
نچ :biggrin1:
در حد همین امضا و برو بیا توی تاپیک ها :biggrin1: زیاد پررو نشید دیگه :biggrin1:
اوکی .....
crying1-onion-head-emoticon.gif
 
آخرین ویرایش:
تقلید از چی و کی؟ ND هیچ وقت پایه گذار هیچ مکانیک جدیدی نبوده. همون UC2 که این همه سر و صدا کرد چه مکانیک و یا فیچر جدیدی رو معرفی کرد؟ UC کامبت سیستم و کاور سیستمش خیلی تحت تاثیر GeoW هست. پلتفرمرش هم یه چیز تو مایه های TR. هیچ چیز عجیب غریبی هم هیچ وقت تو بازی نبوده. فرق UC از ابتدا با باقی بازی ها در ساخت داینامیک های جدید بوده. و مکانیک با داینامیک خیلی فرق داره. ND همیشه از یک سری مکانیک روتین استفاده میکنه اما انهارو طوری با هم ترکیب میکنه که منجر به یک تجربه جدید میشه.

UC4 هم از این قاعده مستثنی نیست. توی بازی داشتن یک عالمه ایده جدید و بکر نه مهمه و نه تضمین کننده موفقیت یه بازی. بلکه پیاده سازی صحیح ان ایده ها هست که مهمه. ND هم همیشه با نگاه جزیی نگری که داره کاری میکنه که ساده ترین چیزها در فان و بهترین حالت ممکن خودشون قرار بگیرن و این رمز موفقیتشون هست. در نتیجه من شخصا اصلا از UC4 انتظار معجزه یا معرفی یک عالمه چیز جدید رو نداشتم. بلکه دوست دارم یک تجربه جدید رو برای من ارایه بده که فان باشه و بنظرم UC4 تمام و کمال در مسیر صحیح رسیدن به این تجربه جدید قرار داره. تغییرات بازی رو دست کم نگیرید. شاید کوچیک بنظر برسن اما اساسین. همین طراحی جدید مراحل و سند باکس شدنش میتونه ان تا داینامیک جدید توی سیستم پلتفرمر و کامبت بازی ایجاد کنه. این تعییرات دقیقا تغییر تجربه گیم پلی UC های قبلی رو هدف گرفتن. و ضمن اینکه این همه ماجرا نیست و قطعا ND چیزهای زیادی توی چنته داره.

در نتیحه و با تمام این تفاسیر من تصمیم گرفتم که به ND اعتماد کنم. من به خود UC4 و یا نمایش بازی ایمان دارم. اصلا هم معتقد نیستم اینی که نشون دادن همین الان معجزه صنعت گیم هست. من به کاری که ND همیشه میکنه ایمان دارم. و به دید خاصی که نسبت به ساخت بازی دارن. چون معتقدم این دید باعث میشه که انها هیچ وقت هیچ بازی بدی نسازن. من قویا معتقدم UC4 شاید ان تا مکانیک و فیچر جدید نداشته باشه. اما یک تجربه جدید از یک بازی Action Adventure‌ رو ارایه میده. تجربه ای که هم متفاوت از UC های قبلی هست و در عین حال مثل انها فان و لذت بخشه.

صفحات قبل خودم اشاره کردم که کلاً بنای آنچارتد های اینا (کلاً هر چی نسل پیش ساختن) اینه که چیزایی که از قبل بوده رو به بهترین شکل ترکیب میکنن ، پستمم هست برو ببین :دی کسی هم انتظار خرمنی ایده و نکات جدید نداره ولی دقیقاً نکته همینجاس که تا قبل از این مکانیک ها رو جوری ترکیب میکردن و کنار هم میذاشتن که حس و حال متفاوتی میداد ، درسته آشنا بود ولی طرف پیش خودش این احساس رو داشت که یه تجربه ی جدید جدای چیزهایی که تا الان تجربه کرده داره نصیبش میشه . ولی الان کاملاً بر عکسه یعنی این وسط فلان مکانیک ها که قبلاً استفاده شدن به همون شکل کپی پیست شدن یعنی به وضوح داری میبنی همون کاری که توی فلان بازی میکردی الان اینجا هم داری انجامش میدی ، یه موضوع تا این حد تکراری به نظر من اصلاً نشونه ی خوبی برای یه بازی نیست ! حالا می خواد سازنده ـش ND باشه می خواد Who Came Before این وسط ظاهر بشه و با دانش ناکجا آباد بازی بسازه :دی

@ kaizershauze

نچ :دی
در حد همین امضا و برو بیا توی تاپیک ها :دی زیاد پررو نشید دیگه :دی

FIXED
yahoo_4.gif

حالا فرض کن 1% شرط رو ببری ! که چی بشه ؟
yahoo_4.gif
مثلاً این جبهه ای که علیه ND گرفتی آخرش نتیجه بده چه حس خوبی داره که تو رو جذب خودش کرده ؟
yahoo_4.gif

ببین الان بعد از رفتن Justin/Amy استدیو یه Naughty Dog خالص شده. هر 2 تیم لیدر های خالص ناتی داگی دارن, همه میدونن استدیو دنبال چیه و تفاوتش با بقیه استدیو ها چیه.

احمد اصن بحث برد و باخت و احساس پیروزی کردن و این خزعبلات مطرح نیست :دی امیر گفت داری ترول میکنی ، قرار شد یه شرطی این وسط بذارم که نشون بدم دارم نظرم رو میگم نه ترول و این چرت و پرتا :دی و گرنه این شرط و مرط و اینا همه جزو فرعیاته :دی

===

ساعت 3 نصفه شبه برید بخوابید :دی بقیه ـش فردا :دی
 
آخرین ویرایش:
عین یه Xbone فن باهاتون شرط میبیندم :دی دیگه نهایتش اینه که کتلت میشم دیگه :دی

FIXED :d
حالا فرض کن 1% شرط رو ببری ! که چی بشه ؟ :d مثلاً این جبهه ای که علیه ND گرفتی آخرش نتیجه بده چه حس خوبی داره که تو رو جذب خودش کرده ؟ :d
ببین الان بعد از رفتن Justin/Amy استدیو یه Naughty Dog خالص شده. هر 2 تیم لیدر های خالص ناتی داگی دارن, همه میدونن استدیو دنبال چیه و تفاوتش با بقیه استدیو ها چیه.
 
منم شرط میبندم که متای U4 از متای اون بازی ای که اسمش رو نباید ببریم :d ( به نظرم موردی نداره اسم ببریم، منکه ترولری توی بحث نمیبینم) بیشتر میشه.
دوستان فقط به این نکته دقت کنید که گیم پلی U3 تقریبا کپی برابر اصل U2 بود با این حساب بازم متای عالی 92 رو گرفت که به نظرم بزرگترین نکته منفیش داستانش در مقایسه با شماره دوم بود؛ هرچند که عالی شروع شد.

به نظرم اگه داستان خوب و یکنواخت باشه (یعنی یهو افت نکنه) میتونه بهترین شماره این سری بشه :bighug:
 
آخرین ویرایش:
چیزی که بازی رو جذاب می‌کنه همین نکات ریز هست که وقتی کنار هم قرار می‌گیرن بازی نهایی رو جذاب می‌کنه. اسم بازی Uncharted هست، پس باید هسته‌ی اصلی ثابت بمونه و تنها مواردی رو می‌شه عوض کرد که با تغییرشون DNA بازی عوض نشه و هویت خودش رو حفظ کنه. شاید بازی تغییر زیادی نکنه، اما چیزی که مهمه پرفکت شدن تمام مواردی هست که در گذشته وجود داشتن. ممکنه متای بازی-با این که هیچ اعتقادی بهش ندارم- 85 بشه اما به هر حال Uncharted 4 کامل‌ترین نسخه این سری میشه. این نکته رو خیلی‌ها فراموش کردن. انتظار ندارید که ستینگ بازی رو ببرن روی ماه؟ :d الان به هر سری مشابهی نگاه کنید همین قضیه در موردشون صدق می‌کنه. توجه داشته باشید که شما فعلاً 15 دقیقه از بازی رو دیدید، پس می‌شه گفت شما اصلاً چیز زیادی از بازی نمی‌دونید. :d برخلاف حرف یکی از دوستان که گفت گیم‌پلی بازی تغییر نمی‌کنه اتفاقاً خیلی هم تغییر می‌کنه. نمونه‌اش Bioshock Infinite، SC: Conviction و حتی Alan Wake. این سه بازی تغییرات زیادی رو به خودشون دیدن.

نکته‌ی دیگه‌ای که می‌خوام بهش اشاره کنم شباهت TLoU و UC 4 هست. درست مثل کاری که Rockstar Games انجام داد، بازی‌های ND دارن شبیه به هم می‌شن که نکته‌ی مثبتی هست به نظر من. این نشون می‌ده که ND داره به طور کل یک هدف رو دنبال می‌کنه. مثلاً برای گان‌پلی، گیم‌پلی و انجین GTA V از RDR الهام گرفته (و حتی استفاده) شد. همون‌طور که دیدید ND استعداد خودش رو در شوتر سوم‌ شخص نشون داد و از نسل قبلی تا الان هر بازی ساخته تو همین سبک بوده، درست مثل Rockstar Games که سبک open world رو گسترش داد. پس من تعجب نمی‌کنم اگر در آینده ND فقط در همین سبک بازی بسازه. چون تواناییش رو داره و می‌خواد صاحب سبک بشه.

با تمام این حرف‌ها با این اتفاقاتی که در استودیو رخ داد من هم نگران شدم.
 
خب اول از همه یه Health Warning بدم که اگه خیلی دو آتیشه هستید بعد از خوندن پستم یه قدمی بزنید و بعد دوباره برگردید پای سیستم و باقی ماجرا :دی

یه بحثی بین من و امیر شد یه شرط مرطی هم این وسط گذاشتیم :دی گفتم بیام کلاً توی تاپیک مطرحش کنم هم نظرات بقیه رو بشنوم هم اگه کسی خواست شرط بذاره از همین الان بیاد جلو >:)
مسئله اینجاس که بعد از خوابیدن اون جو اولیه و کنار گذاشتن بحث گرافیک و انیمیشن و این جور سوسل بازیا به گیم پلی بازی که برسیم اصلاً راضی کننده نبود برای من :دی یعنی قشنگ کمبود ایده و اسکی رفتن توش موج میزد :دی نحوه ی مخفی کاری و کاور گرفتن ، رفتن زیر برگ ها (We Work In the Dark to Serve the Light ...) ، بالا رفتن از صخره اِهم اِهم ... :دی و اینکه به نظر من گیم پلی اون چیزی که همیشه آنچارتد رو از بقیه یه قدم جلوتر نگه میداشت نبود :دی صرفاً خوشگل نشون دادن چیزایی بود که قبلاً هم دیدیم ولی اینبار تابلو تر :دی البته نمی خوام بگم قبلیا همه پر از ایده بودن و ... نه به هیچ وجه ، کلاً استایل آنچارتد اینه که یه سیستم جواب پس داده رو میاد به بهترین شکل ترکیب و ارائه میکنه و حالا این وسط یه چند تا مکانیزم جالب و فان هم میذارن که بازی رو به کل جذاب میکنه ولی چیزی که الان نشون دادن صرفاً کمبود ایده و تحت تاثیر اون یکی بازیا قرار گرفتن بود ، نه یه ترکیب مفید و به جلو بردن سبک :دی

پ.ن :و اما شرطی که من با امیر گذاشتم سر متا (یا حداقل نمرات بخش گیم پلی) U4 با اون یکی بود که من میگم ، آنچارتد داره توی این قسمت درجا میزنه و نمی تونه به اون یکی برسه و امیر برعکسش :دی هر کی طلبه ـس بیاد جلو :دی
پ.ن 2 : به جز مورد شرط بندی به هیچ وجه اسم اون یکی بازی رو حتی برای مقایسه یا ترول و ... نیارید و فقط و فقط تاکید میکنم فقط از + و - های گیم پلی خود آنچارتد حرف بزنید و گرنه خودم اولین نفریم که قید این بحث رو میزنم و تمام پست ها رو گزارش میکنم :) ممنان :دی
پ.ن 3 : کسی حرف از هایپ زدایی بزنه میره بلک لیست ، بی تعارف :| :دی خدایی حالم داره از این واژه بهم میخوره :دی
پ.ن 4 : ممنون از توجهتون :دی
حرفات خیلی جالبه :d من که خودم فدایی راه آنچارتدمو این صحبتا یکسری نکات مثبت دیدم
پیشرفت چشمگیر گیم پلی ( کاملا بهتر شده بود ) من نمیدونم منظورت دقیق چیه ولی میگی همون گیم پلی اصیل رو دارن دوباره به خوردمون میدن. سوال من ازت اینه که مگه آنچارتد چه مشکلی داشت ؟ وقتی یک چیزی اصلش شاهکار باشه مگه مشکل روانی دارن تغیرش بدن /:) قبول دارم یکسری نوآوری باید اضافه بشه برای تکراری نشدن ولی وقتی تریلر رو میبینم سرتاپاش نوآوریه ! پرتاب طناب سیستم ارتقا یافته مبارزات تن به تن و ...... به قول یکی از دوستام ( آرین ) تا حالا ندیده بودم آنچارتد انقد گیم پلی روون داشته باشه و بتونی توی یک ثانیه سویچ کنی بین حالت شوتینگ و حالت مخفی کاری ! بازی خیلی بالانسه و به سرعت بنا به سبک بازی کردن گیمر عوض میشه از طرفی محفی کاری ها خیلی بهتر شده ! اگه بخوام بشمرم خوابم میبره از بس زیاده :| راستی یادم رفت ! یک مکانیک جدید اضافه شده که من خیلی حال کردم باهاش همون سر خوردن از روی آب و گل و این حرفا ... پلتفرمر بازی هم مثل همیشه برای من بهترین بوده :bighug:
در مورد شرط بندی ( موضوع جدی شد :-" )
من سر 10 $ psn شرط میبندم متای بازی بالای 94 :> :>

- - -ویرایش - - -

قشنگ سوئیچ کردنشون به تلو معلوم بود انچارتد دیگه اون برش لازم رو نداره و فقط یه اسمه :دی
خود ناتی گفت از نجربیاتی که در ساخت تلو بدست آوردیم در انچارتد استفاده میکنیم :>

- - -ویرایش - - -

تقلید از چی و کی؟ ND هیچ وقت پایه گذار هیچ مکانیک جدیدی نبوده. همون UC2 که این همه سر و صدا کرد چه مکانیک و یا فیچر جدیدی رو معرفی کرد؟ UC کامبت سیستم و کاور سیستمش خیلی تحت تاثیر GeoW هست. پلتفرمرش هم یه چیز تو مایه های TR. هیچ چیز عجیب غریبی هم هیچ وقت تو بازی نبوده. فرق UC از ابتدا با باقی بازی ها در ساخت داینامیک های جدید بوده. و مکانیک با داینامیک خیلی فرق داره. ND همیشه از یک سری مکانیک روتین استفاده میکنه اما انهارو طوری با هم ترکیب میکنه که منجر به یک تجربه جدید میشه.

UC4 هم از این قاعده مستثنی نیست. توی بازی داشتن یک عالمه ایده جدید و بکر نه مهمه و نه تضمین کننده موفقیت یه بازی. بلکه پیاده سازی صحیح ان ایده ها هست که مهمه. ND هم همیشه با نگاه جزیی نگری که داره کاری میکنه که ساده ترین چیزها در فان و بهترین حالت ممکن خودشون قرار بگیرن و این رمز موفقیتشون هست. در نتیجه من شخصا اصلا از UC4 انتظار معجزه یا معرفی یک عالمه چیز جدید رو نداشتم. بلکه دوست دارم یک تجربه جدید رو برای من ارایه بده که فان باشه و بنظرم UC4 تمام و کمال در مسیر صحیح رسیدن به این تجربه جدید قرار داره. تغییرات بازی رو دست کم نگیرید. شاید کوچیک بنظر برسن اما اساسین. همین طراحی جدید مراحل و سند باکس شدنش میتونه ان تا داینامیک جدید توی سیستم پلتفرمر و کامبت بازی ایجاد کنه. این تعییرات دقیقا تغییر تجربه گیم پلی UC های قبلی رو هدف گرفتن. و ضمن اینکه این همه ماجرا نیست و قطعا ND چیزهای زیادی توی چنته داره.

در نتیحه و با تمام این تفاسیر من تصمیم گرفتم که به ND اعتماد کنم. من به خود UC4 و یا نمایش بازی ایمان ندارم. اصلا هم معتقد نیستم اینی که نشون دادن همین الان معجزه صنعت گیم هست. من به کاری که ND همیشه میکنه ایمان دارم. و به دید خاصی که نسبت به ساخت بازی دارن. چون معتقدم این دید باعث میشه که انها هیچ وقت هیچ بازی بدی نسازن. من قویا معتقدم UC4 شاید ان تا مکانیک و فیچر جدید نداشته باشه. اما یک تجربه جدید از یک بازی Action Adventure‌ رو ارایه میده. تجربه ای که هم متفاوت از UC های قبلی هست و در عین حال مثل انها فان و لذت بخشه.

این رو یادم رفت بگم! همین گیم پلی که نشون دادن و شما میگید شت بود و هیچی نداشت. یا کم داشت. علاوه بر اینکه حتی نگاه کردنش هم منو به وجد میاورد یه چیز جادویی دیگه داشت که من ان رو نشونه درست بودن مسیر UC4 میدونم. من وقتی بازی بروس رو میدیدم همش تو ذهنم میگفتم این احمق چرا داره اینکارو میکنه! چرا مثلا فلان کارو نمیکنه و.... خلاصه کامل هر لحظه توی ذهن خودم مجسم میکردم که اگه من بودم چجوری بازی میکردم و چه بلایی سرشون میاوردم. یا وقت که دشمن هارو ول کرد و مرحله رو تموم کرد با خودم میگفتم من اگه بودم تا دهن تک تکشون رو سرویس نمیکردم بیخیال نمیشدم! این خیلی مهمه! همچین چیزی توی یه بازی عنی UC4 خیلی خفنه. پیاده سازی صحیحش کار هرکسی نیست و درواقع فقط کسایی که مراحل UC2 رو طراحی کردن از عهده انجامش بر میان.
چقد خوبه میتونم توی بازیسنتر با افراد با تجربه ای مثل شما آشنا بشم :bighug:
 
آخرین ویرایش:
با درود خدمت دوستای عزیزم...
دیدم لحسان گل یه صحبتی راجع به اسکی و اینها کرده و اینکه پیشرفت گیم پلی در چه حد هست و ...
اول اینکه من نمی تونم سر هیچب شرط ببندم این بازی ازش گیم پلی 15 دقیقه ای نشون داده شده و خوب نمی تونم حدس بزنم کیفیت 8-10 ساعت باقی چی خواهد شد اما راجع به اسکی و ...
ببینین دوستان من آنچارتد توی سه نسخه ی قبلی هیچ وقت گیم پلی انقلابی نداشت و تمامی مانورش روی ست پیس های متنوع و نفس گیری بود که داشت
حالا شما اگه مثل من طرفدار قدیمی اون سری اسمشو نبر باشید به وضوح رد پای اسکی آنچارتد توی ست پیش ها از نسخ قبلی اون بازی رو میبینین نمونش قسمت کشتی توی نسخه ی قبل مشابهش تو نسخه ی آندرورلد بود مرحله ی تبت مشابهش تو نسخه ی لجند هست ( شرمنده اسم آوردم ولی خوب من هردو بازی رو بشدت دوست دارم قصد کوبوندن ندارم به هیچ وجه) خوب تو نسخه های قبلی دیدیم هیجانی تر کردن یه صحنه و ترکیبش با یه گیم پلی خوب چقدر میتونه کارساز باشه و مورد استقبال هم وارد شه.
در مورد گیم پلی و المان های جدیدش مثل میخ و طناب من قبول دارم تا حدودی شبیه تیر و کمان و Axe توی بازی اسمشو نبر هست اما این سند باکس شدن بازی به هیچ وجه اسکی از نسخه ی آخر اون سری نیست...
اگه سه نسخه ی قبلی اون فرانچایز رو بتزی کرده باشید به وضوح متوجه میشین نسخه های قبلی بسیار محیط های بزرگتری داشتن و حل معما بسته به شناخت یه محیط بزرگ بود و حمله ی انواع اقسام حیوانات انسان ها و دایناسورها حتی (!) و این نسخه ی آخر بشدت خطی تر شده بود توی این موضوع...
حالا شما بخواید آزادی عمل و بزرگی محیط رو در آنچارتد 4 با نسخه ی آخر اون بازی مقایسه کنید میفهمین که به هیچ وجه اسکی نیست تو این مورد از اون بازی...
چیزهایی که اضافه شده یه جور کالر هست که بشما نشون میده دشمن داره شناساییتون میکنه یا خیر یه محیطوبزرگ که برای اولین بار تو سری می تونین با کشتن کمتر لوکیشن رو رد بکنین که خوب این خودش خیلی مزیت بزرگ و جالبی هست. دیگه بزرگتر از این تغییر در گیم پلی من ندیدم : توی کودوم آنچارتد سریع از پلتفرمینگ به میلی کامبت و از اون به شوتینگ و سریع به مخفی کاری می تونستی سوییچ کنی؟؟؟ من یادم نمیاد کلا تو بازی این سبکی یه همچین چیزی رو دیده باشم!
در مورد نمایش بنظرم نمایش برای نشون دادن تغییرات گیم پلی عالی بود اما هیجان و ضرب آهنگ اون نمایش های آنچارتدی همیشگی رو نداشت...
صبر میکنیم ببینیم E3 چکار میکنن
ازین بحثا بیشتر راه بندازین خیلی لذت بردم نظرات دوستان رو که خوندم! :دی
 
آخرین ویرایش:
والا من با این چیزی که از U4 دیدم، در مورد گیم پلی خیالم راحت تره تا بقیه بخش های بازی. :دی گیم پلی بازی واقعاً جالب به نظر میرسه و یه حس سَیال بودن (هرچی فکر کردم کلمه بهتری پیدا نکردم! :|) به آدم میده و در کنار نگه داشتن اون حال و هوای fun همیشگی، پیشرفت خوبی هم داشته. یعنی یه جوری هست که به نظر میرسه بازیکن محدود نیست و امکانات مختلفی دم دستش هست.
حتی در مورد گرافیک بازی که به خاطر اسم ND نباید توش هیچ شکی وجود داشته باشه هم به اندازه گیم پلی مطمئن نیستم! :دی اگه بازی 30fps باشه میشه انتظار یه گرافیک ویرانگر رو داشت، ولی اینا گفتن ما میخوایم 60fps بسازیم و زیر 1080p هم نمیتونن بیان، چون اگه بیان دودمان سونی و ND بر باد میره! :دی اگه منطقی نگاه کنیم، واقعاً نمیشه یه بازی 1080p/60fps از نظر گرافیکی رقابت ساده ای با بازی های 30fps یا رزولوشن های پایین تر داشته باشه. یعنی هرچقدر هم اینا جادوگر باشن، باز هم استودیویی که سطحش یه کم پایین تر باشه میتونه توی 30fps چیز خفن تری ارائه بده. یا مثلاً در مورد حال و هوای کلی بازی هم بعید نمیدونم یه عده گیر بدن که تکراری شده و هی Nathan میخوره به در و دیوار و سقوط میکنه و میگه !Oh Crap و ...، ولی این وسط گیم پلی بازی به نظرم چیزی هست که خیلی خوب تحویلش میگیرن و بازی رو از نسخه های قبلی هم لذت بخش تر میکنه! در عین حال که حال و هوای مخصوص Uncharted رو داره و انقدر تغییرش ندادن که تبدیل به یه بازی دیگه بشه، ولی دستکاری هایی که توش شده باعث شده جذاب تر و جالب تر از همیشه بشه.
 
@ امیر علی

گذشته از ترولی که ما رو کردی (:دی) لوکیشن های آنچارتد Sci-Fi و عجیب غریب نیستن که آدم توقع یه چیز یونیک رو داشته باشه :دی

===

پ.ن : آدم رو متوسل به عکس نکنید :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or