PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
تریلر گیم پلی E3 گرافیکش نسبت به اولین تریلره کمتر بود البته کم که ماهم به همین قدر گرافیک راضی هستیم
عزیز به نظر شما پایین تر بود ولی نظر من این نیست
چون تو e3صورت ناتان خیس بود و نور مهتاب هم بهش خورده بود و می درخشید
ولی تو گیم پلی صورت ناتان کاملا خشک بود
یکی از افراد ناتی داگ هم در این مورد توضیح داده بود
تازه این 20درصد گرافیک اصلیه
اونایی که رایزو بازی کردن گرافیک این بالاتر بود ای اون؟این مورد چند وقته فکر منو مشغول کرده
سخن شما کاملا مورد احترامه
 
خب اول از همه یه Health Warning بدم که اگه خیلی دو آتیشه هستید بعد از خوندن پستم یه قدمی بزنید و بعد دوباره برگردید پای سیستم و باقی ماجرا :دی

یه بحثی بین من و امیر شد یه شرط مرطی هم این وسط گذاشتیم :دی گفتم بیام کلاً توی تاپیک مطرحش کنم هم نظرات بقیه رو بشنوم هم اگه کسی خواست شرط بذاره از همین الان بیاد جلو >:)
مسئله اینجاس که بعد از خوابیدن اون جو اولیه و کنار گذاشتن بحث گرافیک و انیمیشن و این جور سوسل بازیا به گیم پلی بازی که برسیم اصلاً راضی کننده نبود برای من :دی یعنی قشنگ کمبود ایده و اسکی رفتن توش موج میزد :دی نحوه ی مخفی کاری و کاور گرفتن ، رفتن زیر برگ ها (We Work In the Dark to Serve the Light ...) ، بالا رفتن از صخره اِهم اِهم ... :دی و اینکه به نظر من گیم پلی اون چیزی که همیشه آنچارتد رو از بقیه یه قدم جلوتر نگه میداشت نبود :دی صرفاً خوشگل نشون دادن چیزایی بود که قبلاً هم دیدیم ولی اینبار تابلو تر :دی البته نمی خوام بگم قبلیا همه پر از ایده بودن و ... نه به هیچ وجه ، کلاً استایل آنچارتد اینه که یه سیستم جواب پس داده رو میاد به بهترین شکل ترکیب و ارائه میکنه و حالا این وسط یه چند تا مکانیزم جالب و فان هم میذارن که بازی رو به کل جذاب میکنه ولی چیزی که الان نشون دادن صرفاً کمبود ایده و تحت تاثیر اون یکی بازیا قرار گرفتن بود ، نه یه ترکیب مفید و به جلو بردن سبک :دی

پ.ن :و اما شرطی که من با امیر گذاشتم سر متا (یا حداقل نمرات بخش گیم پلی) U4 با اون یکی بود که من میگم ، آنچارتد داره توی این قسمت درجا میزنه و نمی تونه به اون یکی برسه و امیر برعکسش :دی هر کی طلبه ـس بیاد جلو :دی
پ.ن 2 : به جز مورد شرط بندی به هیچ وجه اسم اون یکی بازی رو حتی برای مقایسه یا ترول و ... نیارید و فقط و فقط تاکید میکنم فقط از + و - های گیم پلی خود آنچارتد حرف بزنید و گرنه خودم اولین نفریم که قید این بحث رو میزنم و تمام پست ها رو گزارش میکنم :) ممنان :دی
پ.ن 3 : کسی حرف از هایپ زدایی بزنه میره بلک لیست ، بی تعارف :| :دی خدایی حالم داره از این واژه بهم میخوره :دی
پ.ن 4 : ممنون از توجهتون :دی
 
Noᴄtis Luᴄis@ بنده کاملا با نظره شما مخالفم و مطمعن هستم این نسخه بهترین انچارتد ساخته شده میشه حداق 100% مطعمن هستم از نسخه اول و سوم بسیار بهتر میشه و جایگاهی کناره نسخه دوم داره . گیمپلیش هم خوده شما گفتی انچارتد کلا همه ویژگی های خوب بازی ها رو به بهترین شکل ترکیب میکنه .حالا هم اگر اکثره گیمپلی کل بازی مثل همین تریلر باشه یعنی sandbox تا به این حد باشه و فقط به چنتا مرحله ختم نشه به نظرم فوق العاده میترکونه نظره خاصی دیگه ای ندارم من به شخصه مشاتقم بدونم داستان این نسخه چه طوری هست و یکی دوبار هم شنیدم اخرین نسخه این سری هست نمیدونم صحت داره یا نه
 
هر کی طلبه ـس بیاد جلو :biggrin1:

سر نام کاربریم باهات شرط میبندم همه چیز این بازی بهتر از اون یکی میشه :دی

البته میتونیم یه شرط سنگین ترم بزاریم که هرکی باخت یه بازی به انتخاب خودش برای برنده بخره :دی

پ.ن: من در این حد مصمم!!!!!! :دی که این بازی همه چیزش بهتر از اون یکی بازی که مد نظرت هست میشه :دی بسم الله :دی
 
خب اول از همه یه Health Warning بدم که اگه خیلی دو آتیشه هستید بعد از خوندن پستم یه قدمی بزنید و بعد دوباره برگردید پای سیستم و باقی ماجرا :دی

یه بحثی بین من و امیر شد یه شرط مرطی هم این وسط گذاشتیم :دی گفتم بیام کلاً توی تاپیک مطرحش کنم هم نظرات بقیه رو بشنوم هم اگه کسی خواست شرط بذاره از همین الان بیاد جلو >:)
مسئله اینجاس که بعد از خوابیدن اون جو اولیه و کنار گذاشتن بحث گرافیک و انیمیشن و این جور سوسل بازیا به گیم پلی بازی که برسیم اصلاً راضی کننده نبود برای من :دی یعنی قشنگ کمبود ایده و اسکی رفتن توش موج میزد :دی نحوه ی مخفی کاری و کاور گرفتن ، رفتن زیر برگ ها (We Work In the Dark to Serve the Light ...) ، بالا رفتن از صخره اِهم اِهم ... :دی و اینکه به نظر من گیم پلی اون چیزی که همیشه آنچارتد رو از بقیه یه قدم جلوتر نگه میداشت نبود :دی صرفاً خوشگل نشون دادن چیزایی بود که قبلاً هم دیدیم ولی اینبار تابلو تر :دی البته نمی خوام بگم قبلیا همه پر از ایده بودن و ... نه به هیچ وجه ، کلاً استایل آنچارتد اینه که یه سیستم جواب پس داده رو میاد به بهترین شکل ترکیب و ارائه میکنه و حالا این وسط یه چند تا مکانیزم جالب و فان هم میذارن که بازی رو به کل جذاب میکنه ولی چیزی که الان نشون دادن صرفاً کمبود ایده و تحت تاثیر اون یکی بازیا قرار گرفتن بود ، نه یه ترکیب مفید و به جلو بردن سبک :دی

پ.ن :و اما شرطی که من با امیر گذاشتم سر متا (یا حداقل نمرات بخش گیم پلی) U4 با اون یکی بود که من میگم ، آنچارتد داره توی این قسمت درجا میزنه و نمی تونه به اون یکی برسه و امیر برعکسش :دی هر کی طلبه ـس بیاد جلو :دی
پ.ن 2 : به جز مورد شرط بندی به هیچ وجه اسم اون یکی بازی رو حتی برای مقایسه یا ترول و ... نیارید و فقط و فقط تاکید میکنم فقط از + و - های گیم پلی خود آنچارتد حرف بزنید و گرنه خودم اولین نفریم که قید این بحث رو میزنم و تمام پست ها رو گزارش میکنم :) ممنان :دی
پ.ن 3 : کسی حرف از هایپ زدایی بزنه میره بلک لیست ، بی تعارف :| :دی خدایی حالم داره از این واژه بهم میخوره :دی
پ.ن 4 : ممنون از توجهتون :دی

ببین این تریلر اخری اصلا تریلر شاخی نبود! عالی بود ولی شاخ نبود. حس میکردی یک صحنه خیلی عادی از بازیه! معمولا تریلر های گیمپلی که منتشر میشن یک اندیگ و یا شروع و یا یک صحنه خیلی خفن و عالی دارن که گیم پلی رو خیلی هیجانی می کنه. این نداشت. این یک صحنه خیلی عادی بود! (شاید صحنه پایانی یکم نشون دهنده داستان بود ولی اصلا رو گیم پلی تاثیر نزاشت)
این مکانیزمای جدید گیم پلی هم جالب هستن ولی به نظر من هم نمیتونن به تنهایی تفاوت دو نسخه در گیم پلی باشن و مخصوصا تفاوت دو نسخه در دو نسل متفاوت. قبول دارم تمام مکانیزم ها استفاده شده بود در بازی های دیگه ولی خیلی پولیش تر شده بود.
راجع به بازی نمیتونم نظر خاصی بدم ولی اگر بخوام منظقی با توجه به تریلر منتشر شده قضاوت کنم، نظرم اینه "بازی نمیتونه در حد دو عنوان شاهکار TLOU و U2 قرار بگیره ولی در پایین ترین سطح یک بازی بالانس و اکشن ادونچر قویه. (حد اقلش میشه همون اهم اهم اهم که بنظرم اگر 2-3 تا معما "آنچارتدی" بهش اضافه میکردن بازی یک بازی فوق العاده میشد! اصلا قصد بدی نداشتم. خودم فنش هستم)
در کل حس می کنم بازی یه چیزی بین نسخه 3 و 2 میشه از نظر کیفیتی!

پ.ن. سر اواتار و امضا شرط می بندم. متا بین 90 تا 95 :دی
 
گیم پلی عالی بود،تازه چیزای جدید هم داشت،درگیری های تن به تن سینمایی تر شده بود.
نمیگم بده ، میگم بیش از حد تکراریه :دی

Noᴄtis Luᴄis@ بنده کاملا با نظره شما مخالفم و مطمعن هستم این نسخه بهترین انچارتد ساخته شده میشه حداق 100% مطعمن هستم از نسخه اول و سوم بسیار بهتر میشه و جایگاهی کناره نسخه دوم داره . گیمپلیش هم خوده شما گفتی انچارتد کلا همه ویژگی های خوب بازی ها رو به بهترین شکل ترکیب میکنه .حالا هم اگر اکثره گیمپلی کل بازی مثل همین تریلر باشه یعنی sandbox تا به این حد باشه و فقط به چنتا مرحله ختم نشه به نظرم فوق العاده میترکونه نظره خاصی دیگه ای ندارم من به شخصه مشاتقم بدونم داستان این نسخه چه طوری هست و یکی دوبار هم شنیدم اخرین نسخه این سری هست نمیدونم صحت داره یا نه
ترکیب ، نه تقلید :دی
سر نام کاربریم باهات شرط میبندم همه چیز این بازی بهتر از اون یکی میشه :دی

البته میتونیم یه شرط سنگین ترم بزاریم که هرکی باخت یه بازی به انتخاب خودش برای برنده بخره :دی

پ.ن: من در این حد مصمم!!!!!! :دی که این بازی همه چیزش بهتر از اون یکی بازی که مد نظرت هست میشه :دی بسم الله :دی

وحید به نظر من این U4 اصن نباید ساخته میشد :دی الان با این U4 ناتی داگ داره صرفاً تبدیل به یه برند گرافیکی برای سونی میشه :دی خدایش خودت چیز جدیدی توی گیم پلی دیدی ؟ :دی رسماً تقلید محض بود :دی احساس میکنم جدا شدن اون چند نفر هم سر همین به تقلید افتادن بازی بوده :دی

پ.ن : در مورد شرط و متا ممکنه بخش گرافیک و داستان تا حد زیادی روی سبک و سنگین شدن کار تاثیر بذاره (که میذاره) به خاطر همین نمرات بخش گیم پلی حاشیه امنیت بیشتری داره :دی من خودم حاضرم شرط ببندم رسماً توی تاپیک بازی بعدی ND حضور نداشته باشم :دی یعنی در این حد :دی

ببین این تریلر اخری اصلا تریلر شاخی نبود! عالی بود ولی شاخ نبود. حس میکردی یک صحنه خیلی عادی از بازیه! معمولا تریلر های گیمپلی که منتشر میشن یک اندیگ و یا شروع و یا یک صحنه خیلی خفن و عالی دارن که گیم پلی رو خیلی هیجانی می کنه. این نداشت. این یک صحنه خیلی عادی بود! (شاید صحنه پایانی یکم نشون دهنده داستان بود ولی اصلا رو گیم پلی تاثیر نزاشت)
این مکانیزمای جدید گیم پلی هم جالب هستن ولی به نظر من هم نمیتونن به تنهایی تفاوت دو نسخه در گیم پلی باشن و مخصوصا تفاوت دو نسخه در دو نسل متفاوت. قبول دارم تمام مکانیزم ها استفاده شده بود در بازی های دیگه ولی خیلی پولیش تر شده بود.
راجع به بازی نمیتونم نظر خاصی بدم ولی اگر بخوام منظقی با توجه به تریلر منتشر شده قضاوت کنم، نظرم اینه "بازی نمیتونه در حد دو عنوان شاهکار TLOU و U2 قرار بگیره ولی در پایین ترین سطح یک بازی بالانس و اکشن ادونچر قویه. (حد اقلش میشه همون اهم اهم اهم که بنظرم اگر 2-3 تا معما "آنچارتدی" بهش اضافه میکردن بازی یک بازی فوق العاده میشد! اصلا قصد بدی نداشتم. خودم فنش هستم)
در کل حس می کنم بازی یه چیزی بین نسخه 3 و 2 میشه از نظر کیفیتی!

پ.ن. سر اواتار و امضا شرط می بندم. متا بین 90 تا 95 :biggrin1:


آها دقیقاً همینو میگم :دی گیم پلی اصن اون چیز جدیدی که بخواد آدم رو به وجد بیاره نداشت :دی احساس میکردی همه ی چیزایی که قبلاً دیدی رو داری صرفاً با یه گرافیک بالاتر میبینی :دی یعنی اگه اون حساسیتی که ملت الان روی اوردر دارن و میگن بازی انقلابی نیست روی همین آنچارتد داشته باشن کن فیکن میشه :دی چون رسماً هیچی نداره گیم پلیش :دی
پ.ن : آواتارو اصن حرفشم نزن :دی با متای کلی کاری ندارم ، میگم گیم پلی نسبت به بقیه ضعیف تره :دی
 
خب اول از همه یه Health Warning بدم که اگه خیلی دو آتیشه هستید بعد از خوندن پستم یه قدمی بزنید و بعد دوباره برگردید پای سیستم و باقی ماجرا :دی

یه بحثی بین من و امیر شد یه شرط مرطی هم این وسط گذاشتیم :دی گفتم بیام کلاً توی تاپیک مطرحش کنم هم نظرات بقیه رو بشنوم هم اگه کسی خواست شرط بذاره از همین الان بیاد جلو >:)
مسئله اینجاس که بعد از خوابیدن اون جو اولیه و کنار گذاشتن بحث گرافیک و انیمیشن و این جور سوسل بازیا به گیم پلی بازی که برسیم اصلاً راضی کننده نبود برای من :دی یعنی قشنگ کمبود ایده و اسکی رفتن توش موج میزد :دی نحوه ی مخفی کاری و کاور گرفتن ، رفتن زیر برگ ها (We Work In the Dark to Serve the Light ...) ، بالا رفتن از صخره اِهم اِهم ... :دی و اینکه به نظر من گیم پلی اون چیزی که همیشه آنچارتد رو از بقیه یه قدم جلوتر نگه میداشت نبود :دی صرفاً خوشگل نشون دادن چیزایی بود که قبلاً هم دیدیم ولی اینبار تابلو تر :دی البته نمی خوام بگم قبلیا همه پر از ایده بودن و ... نه به هیچ وجه ، کلاً استایل آنچارتد اینه که یه سیستم جواب پس داده رو میاد به بهترین شکل ترکیب و ارائه میکنه و حالا این وسط یه چند تا مکانیزم جالب و فان هم میذارن که بازی رو به کل جذاب میکنه ولی چیزی که الان نشون دادن صرفاً کمبود ایده و تحت تاثیر اون یکی بازیا قرار گرفتن بود ، نه یه ترکیب مفید و به جلو بردن سبک :دی

پ.ن :و اما شرطی که من با امیر گذاشتم سر متا (یا حداقل نمرات بخش گیم پلی) U4 با اون یکی بود که من میگم ، آنچارتد داره توی این قسمت درجا میزنه و نمی تونه به اون یکی برسه و امیر برعکسش :دی هر کی طلبه ـس بیاد جلو :دی
پ.ن 2 : به جز مورد شرط بندی به هیچ وجه اسم اون یکی بازی رو حتی برای مقایسه یا ترول و ... نیارید و فقط و فقط تاکید میکنم فقط از + و - های گیم پلی خود آنچارتد حرف بزنید و گرنه خودم اولین نفریم که قید این بحث رو میزنم و تمام پست ها رو گزارش میکنم :) ممنان :دی
پ.ن 3 : کسی حرف از هایپ زدایی بزنه میره بلک لیست ، بی تعارف :| :دی خدایی حالم داره از این واژه بهم میخوره :دی
پ.ن 4 : ممنون از توجهتون :دی
من سره بالاتر شدن متای UC4 از اون یکی شرط یه PSN20$ میبندم:d آخه میخوام یه پلاس 3 ماهه بگیرم :d
 
و اما شرطی که من با امیر گذاشتم سر متا (یا حداقل نمرات بخش گیم پلی) U4 با اون یکی بود که من میگم ، آنچارتد داره توی این قسمت درجا میزنه و نمی تونه به اون یکی برسه و امیر برعکسش
:biggrin1:
هر کی طلبه ـس بیاد جلو
:biggrin1:
شوخیش هم زشته احسان:دی سر بن دائــم باهات شرط میبندم تو هیچ زمینه ای اون بازی اسمشو نبر کراس جن در حد مقایسه با U4 هم نباشه چه برسه بهتر . اصلاً تو, سابقه و موفقیت IP آنچارتد و ND رو با اونا مقایسه کن . مثل مقایسه بنتلی با پراید میمونه:دی

چون رسماً هیچی نداره گیم پلیش
biggrin1.gif
دوربین مخفیه ؟ :دی الان لول دیزاین به شدت سند باکس و اون هوش مصنوعی فوق العاده دشمنها و عملکردشون پشمه و پیشرفت نیست مثلاً؟ :دی یا اون مخفی کاری فوق العاده ؟ حتی تریلر نشون داد بدون درگیری هم میشه مرحله رو تموم کرد .
 
آخرین ویرایش:
@Noᴄtis Luᴄis


از نظر من؛ پیشرفت گیم‌پلی از نسخه 3 به 4 (همین 15 دقیقه) >>> پیشرفتش از 2 به 1 >> پیشرفتش از 3 به 2


من به شخصه خیی از گیم‌پلی راضی بودم. اصلا هم اهمیت نمی‌دم که صخره نوردی قبلا تو GoW یا TR بوده باشه! یا از بین چمن مخفیانه حرکت کردن رو تو AC: BF تجربه کرده باشم. مهم اینه که بهترین و باکیفیت ترینشون (با اختلاف غیر قابل توصیف) رو تو اون 15 دقیقه دیدم! در ضمن این GIF رو ببین و اگر بعدش بازم سر حرفت بودی، من حاضرم باهات شرط ببندم! سر User ID! :d
 
وحید به نظر من این U4 اصن نباید ساخته میشد :biggrin1: الان با این U4 ناتی داگ داره صرفاً تبدیل به یه برند گرافیکی برای سونی میشه :biggrin1: خدایش خودت چیز جدیدی توی گیم پلی دیدی ؟ :biggrin1: رسماً تقلید محض بود :biggrin1: احساس میکنم جدا شدن اون چند نفر هم سر همین به تقلید افتادن بازی بوده :biggrin1:

پ.ن : در مورد شرط و متا ممکنه بخش گرافیک و داستان تا حد زیادی روی سبک و سنگین شدن کار تاثیر بذاره (که میذاره) به خاطر همین نمرات بخش گیم پلی حاشیه امنیت بیشتری داره :biggrin1: من خودم حاضرم شرط ببندم رسماً توی تاپیک بازی بعدی ND حضور نداشته باشم :biggrin1: یعنی در این حد :biggrin1:

چرا نباید ساخته میشد؟ :دی دلیلت رو برای این مورد بهم بگو :دی

من عاشق و وابسته و معتاد و کلا هر واژه ای که به وابستگی ربط داره، به گیم پلی سری انچارتد هستم!! خیلی ها، تاکید میکنم خیلی ها هم همین حس من رو دارن :دی حاضرم یه بازی به طولانی No Man's Sky بهم بدن بگن بیشین فقط همینجور انچارتد بازی کن ! پس اون بحث گیم پلی بدون ایده برای یکی مثل من کنار میره :دی
چون از نظر من گیم پلی انچارتد انقر کامل و تکامل یافته و بی نقص و عیب هست که عمرا ازش خسته بشی یا احساس تکراری بودن بهت دست بده :دی جز بزرگترین منتقد های بازی هم میشم اگه کوچکترین تغییری به کلیت گیم پلی انچارتد بدن! جدا نفرینشون میکنم ! :| چون تو عمر گیمریم منتظر همچین گیم پلی بودم و ND اون رو برآورده کرد :دی

پ.ن: سر هرچیز و هر بخش این بازی میخوای بگو شرط بندی کنیم :دی ولی تو که انقدر مصممی بیا سر نام کاربری شرط بندی کنیم :دی
 
شوخیش هم زشته احسان:دی سر بن دائــم باهات شرط میبندم تو هیچ زمینه ای اون بازی اسمشو نبر کراس جن در حد مقایسه با U4 هم نباشه چه برسه بهتر . اصلاً تو, سابقه و موفقیت IP آنچارتد و ND رو با اونا مقایسه کن . مثل مقایسه بنتلی با پراید میمونه:دی

کلا کاری ندرام با اون بازی این دوست عزیزمون گفت اصلا حرفش هم نزنیم و درست هم میگه ولی همین الان که انچارتد تو تریلر این گیمپلی که نقطه قوتش sandbox شدن بود نسخه ریبوت 2013 بازی اسمش رو نبر Sandboxبودش :d نباید دست کم گرفتش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or