Nima
مدیر انجمن
[...]
اول راجع به گرافیک بازی ؛ چون مونیتور PC من HD نیست و ازون قدیمیاست (سامسونگ ، گرین مجیک!) ، تریلرهایی که از بازی ها میبینم همه متفاوت و دارای کیفیت پایین تری هستن نسبت به اون چیزی که وقتی بازی بدستم میرسه و روی LCD خونه که HD هست بازی میکنم ...
گرافیک بازی ، بهترین گرافیک کنسولی سال 2011 و تاریخ کنسولهاست ، واز هر آنچه که تا بحال بر روی تمام کنسول ها اومده سطح بالاتر هست . امثال GeOW 3 و Crysis 2 هم ، با این بازی فاصله دارن از لحاظ گرافیکی . این از این ...
اما خود بازی ؛ یکی دو ساعت اول بازی تا مرحله فرانسه و اون خونه در حال (...) ، چیز خاصی نداره ، به شدت معمولی و مِلو پیش میره ، اون سورپرایز توی چپتر 2 و 3 هم فوق العاده بود و خیلی "باحال" بود ولی از نظرگیم پلی چیز خیلی خاصی نداره و به یکی از علامت سوالای بزرگ من که رابطه سالی و نیت بود جواب داد . مکانیزم معماها "خارق العاده" بود و نَوتی داگ به مرز پختگی توی طراحی معمای فیزیکی رسیده ؛ سوژه داستان هم خیلی خیلی عالی ، و ازون مهم تر نحوه روایتش بود که دقیقا نکته برتریش نسبت به شماره قبلیش هست ؛ متاسفانه شروع بازی ، مث شماره دوم خیلی سینمایی و به یاد موندنی نیست ؛ بازی اکشن ادونچر هست و قراره بیشتر اکشن باشه ، پس نیاز داره مکانیزم اکشن بازی خوب و قوی باشه ؛ نظر شخصیم اینه که بازی توی این زمینه خیلی خوب عمل نکرده و نسبت به شماره قبلیش پسرفت هم کرده ؛ وقتی قراره بازی شوتر سوم شخص باشه اونم از نوع "دارای کاورگیری" یعنی باید نقطه ورود شما به محیط ، خروج شما و تا حدودی ورود دشمن به محیط مشخص و طوری باشه که متناسب با مکان کاورهایی باشه که بازی توی محیط قرارشون داده ؛ محیطهای بازی به شدت بزرگ تر از نسخه قبلی هستن و این یه نقطه قوت و در عین حال نقطه ضعف بازی هست ، یه حالت نیمه سندباکس رو داره که شما و دشمنان رو ول میکنه توش ؛ یه حالت بی درو پیکر بودن و شلخته بودن داره و گیمر رو سر در گم میکنه . شما اگه توی کاور باشی باید 60~70 درصد جونت تضمین شده باشه ، درست مثل آنچارتد 2 ، ولی توی این شماره اصلا این طوری نیست و این مقدار به توجه به بزرگی محیط و احتمال حمله دشمنا از پشت بهتون به 30 تا نهایتا 40 درصد میرسه . ازون طرف بازی یه Melee Attack خیلی قوی و استخون داری اضافه کرده ، ولی با توجه به این که اکثر دشمنا سلاح گرم دارن ، خیلی نمیتونه توی درجه سختی Easy به بالا به دردتون بخوره ... راستی ، گانینگ اسلحه ها هم خیلی خوب نیست و از شماره دوم ضعیف تر شده ، من بلافاصله بعد از تموم کردن بازی ، شماره دوم رو تست کردم و دیدم حدسم درست بوده .
خب برای مثال من دو تا مرحله رو مثال میزنم تا برسونم منظورم رو . اول مرحله سوریه و بعد از حل معمای صور فلکی که یه درگیری شدید رخ میده ؛ یکی هم اون اسکله لامصب که از لحاظ Level Design توی تاریخ بازی های رایانه ای یه شاهکار به حساب میاد . البته این دومی خیلی بهتر از اولیه ...
اون چیزایی که شماره دوم توش میدرخشید ، این جا هم هست ، خیلی هم بهتر و با ابهت تر . کشتی ، مرحله اسب سواری که به معنای واقعی کلمه "Jaw Dropping" بود ، یا کویر که خیلی خوب ومتفاوت بود ، یا اون هواپیما و پکیدنش که باز هم تا چند دیقه تو کف بودم . در کل بازی پر بود از OMG Moments .
یه چیزی هم که به سلیقه بر میگرده بیشتر ، من محیطهای برفی و شیرین آنچارتد 2 رو ، از محیطهای کویری آنچارتد 3 بیشتر دوس دارم ، اما این هم فوق العاده بود ...
امتیاز : 9.5 از 10 .
به نظرت شخصیت پردازی بازی نسبت به 2 ضعیف نبود ؟ یا اکت کرکترها ؟ داستان و روایت داستان U2 هم بنظرمن انسجام بیشتری داشت ، این یه مقدار از هم گسیخته بود ...