Uncharted 3: Drake’s Deception Vs Gears of war 3

U3 vs Geow3

  • Uncharted 3: Drake’s Deception

    رای‌ها: 409 57.2%
  • Gears Of War 3

    رای‌ها: 306 42.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    715
یادم نبود شما از هر کدوم از این بازیهای قبل از انتظار یک نسخه توی خونه دارید و اونها رو بازی کردید برای همین با این اطمینان این حرفها رو میگید !
صبر کنید بازیها انتظار پیدا کنند خدا رو چه دیدید !:)
تو میگی انقلاب این دو بازی ایجاد میکن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
انقلاب وقتیه که با عینک سه بعدی بتونی بازی رو کنترل کنی که توسط سونی میاد:d
اونوقت مایکروسافت واسه تلافی کاری میکنی که گیمرها بازی هیلو رو تو خود مریخ تجربه کنن:d
به اینا میگن انقلاب .بازی انچارتد, شما فقط به گرافیکش میگین انقلاب پس به بتلفید چه لقبی میدید؟
حتما میگید بازی مال دو نسل بعده...
 
من نمیدونم چه اصراری که میگین انقلاب میکنه اگه ازلحاظ گرافیکی حساب کنیم جفت بازی هیچ انقلابی نکردن ولی گرافیکشون عالیه انقلاب تو گرافیک به یه بازی مثله کریسیس 1 میگن که هنوز که هنوزه یکی از شاخترین گرافیکاس تا حدودیم همین بتلفیلد اگه از لحاظ گیم پلیم حساب کنیم باز جفت بازی یه تقلید موفق از بازی های قبلشون بعلاوه یه سری نوآوریا بودن که بازم نمیشه اسمشو انقلاب گذاشت حالا کجای اینا انقلابه من نمیدونم
 
من نمیدونم چه اصراری که میگین انقلاب میکنه اگه ازلحاظ گرافیکی حساب کنیم جفت بازی هیچ انقلابی نکردن ولی گرافیکشون عالیه انقلاب تو گرافیک به یه بازی مثله کریسیس 1 میگن که هنوز که هنوزه یکی از شاخترین گرافیکاس تا حدودیم همین بتلفیلد اگه از لحاظ گیم پلیم حساب کنیم باز جفت بازی یه تقلید موفق از بازی های قبلشون بعلاوه یه سری نوآوریا بودن که بازم نمیشه اسمشو انقلاب گذاشت حالا کجای اینا انقلابه من نمیدونم
سلام تجربه نشون داده تا وقتی یک بازی انتشار پیدا نکرده هیچ نظری در مورد خوب و یا بد بودن اون ندیم من هم گفتم شاید انقلاب هم در صنعت گیم بکنند خدا رو چه دیدید ؟ چرا اینقدر با اطمینان میگید نه !
دوست من gears رو کاری ندارم ولی uncharted 3 هنوز که هنوز هیچ چیزی ازش نشون ندادن چطور بر شاهکار و یا آشغال بودن اون میشه اطمینان داشت ؟ آخرین دمو هم همون دموی کشتی بود که طراحی آب و گرافیک اون خودش واقعا یک شاهکار بود حالا ناتی داگ بیشتر وقتش رو روی طراحیهای شنهای کویر و ویژگیهای اون داره میذاره هنوز هم چیزی از این بخش ندیدیم خواهشا صبر کنید بعدا شاید بشه دقیق گفت چی به چیه !
اینقدر هم به قول ما کرمانیها (مولا نقطه ای نباشید) یعنی نیایید به یک بخش از حرفهای ما گیر بدید اصلا دلیلی نداره هنوز در مورد شاهکار بودن و یا به قولی انقلاب کردن این دو بازی نظری داد و همینطور نتیجه گیری در مورد گرافیک این 2 بازی به ویژه u3 هنوز خیلی زوده کمی صبور باشید !
 
سلام تجربه نشون داده تا وقتی یک بازی انتشار پیدا نکرده هیچ نظری در مورد خوب و یا بد بودن اون ندیم من هم گفتم شاید انقلاب هم در صنعت گیم بکنند خدا رو چه دیدید ؟ چرا اینقدر با اطمینان میگید نه !
دوست من gears رو کاری ندارم ولی uncharted 3 هنوز که هنوز هیچ چیزی ازش نشون ندادن چطور بر شاهکار و یا آشغال بودن اون میشه اطمینان داشت ؟ آخرین دمو هم همون دموی کشتی بود که طراحی آب و گرافیک اون خودش واقعا یک شاهکار بود حالا ناتی داگ بیشتر وقتش رو روی طراحیهای شنهای کویر و ویژگیهای اون داره میذاره هنوز هم چیزی از این بخش ندیدیم خواهشا صبر کنید بعدا شاید بشه دقیق گفت چی به چیه !
اینقدر هم به قول ما کرمانیها (مولا نقطه ای نباشید) یعنی نیایید به یک بخش از حرفهای ما گیر بدید اصلا دلیلی نداره هنوز در مورد شاهکار بودن و یا به قولی انقلاب کردن این دو بازی نظری داد و همینطور نتیجه گیری در مورد گرافیک این 2 بازی به ویژه u3 هنوز خیلی زوده کمی صبور باشید !
منم نمیگم که این بازیا بدن اتفاقا خیلیم عالی هستن ولی انقلابی نیستن گرافیکشونم هر چقدر بالا بره به دلیل محدودیت های کنسولی نمیتونه اونجوری انقلابی بشه مثلا همین انچارتد چقد میخواد از اون دمو تو کشتی گرافیکش بیشتر شه به نظرت میشه مثلا 3 برابر شه؟؟؟
یا همینطور گیرز3 ......ادم وقتی بازیای مثه بتلفیلد یا کریسیس رو میبینه نمیتونه به اونا بگه انقلابی یا شاهکار اینا فقط عالین
 
انقلابی بشه مثلا همین انچارتد چقد میخواد از اون دمو تو کشتی گرافیکش بیشتر شه به نظرت میشه مثلا 3 برابر شه؟؟؟
پایه و اساس گرافیکی u3 رو طوری طراحی کردن که نمایش واقعی گرافیک اون توی نور خورشید و روز هست حالا اون گیم کشتی با اینکه این نور رو نداشت ولی خوب خیلی زیبا بود ولی مطمئن باشید گرافیک مراحل بیابان و محیطهایی که توی نور روز هست خیلی بیشتر خودنمایی خواهد کرد و امکان اینکه 2 برابر از مرحله کشتی چشم نوازتر باشد هست !
ببخشد میشه بدونم از GEOW 3 چی نشون دادن ؟؟؟ غیر نمایش های E3 هرچی تا الان نشون دادن مربوط به بخش مولتی بوده
از gears هم چیز زیادی نشون ندادن ولی خوب معمولا از شرایط نوری و محیطهای مختلف ویدئو نشون دادن ویدئو e3 سال قبل از محیط نور و جنگلی بود و امسال هم محیطهای دیگه و قسمتهایی از بازی مربوط به شب هم نشون دادن(البته شب رو توی بخش مونتاژ شده نشون دادن) که خدایی یکی از این ویدئو ها یعنی همین آخری به نام horde واقعا عالی بود !
منظور من اینه که با توجه به اسکرین شاتها و ویدئو هایی که از gears نشون دادن میشه به یک نتیجه گیری از گرافیک پایانی رسید یعنی هم محیطهای نورش رو دیدیم که مربوط به روز بوده هم مربوط به غروبش رو که همون e3 امسال بود و مربوط به چند آب و هوا که در horde شاهدش بودیم ولی از u3 فقط محیطهای تاریک نشون داده شده به جز چند قسمت کوتاه از روز که اینقدر کوتاه بودن که امکان نتیجه گیری کلی در مورد اون رو از آدم میگیره ولی خوب میشه فهمید در محیط بیابان و نور خورشید چه چیزی انتظار ما رو میکشه چون توی همون تریلر که سالی و دریک توی یک خونه هستند که داره آتیش میگیره اون اویل ویدئو کسی که داره دریک رو کنترل میکنه اون رو میبره توی قسمتی از محیط که نور خورشید داره میتابه بعدش دوربین رو جابه جا میکنه تا قدرت طراحی نور خورشید رو نشون بده که واقها عالی بود اگر بتونم یک اسکرین شات از همون بخش میذارم چون واقعا خالی از لطف نیست !
این هم از اسکرین شات البته از ویدئو بد کیفیتی گرفتم برای همین میگم احتمال اینکه توی محیط بیابانی با یک گرافیک بسیار چشم نواز روبرو باشیم اینه :
h1gm83qudynbcu7d3ly.jpg
 
آخرین ویرایش:
پایه و اساس گرافیکی u3 رو طوری طراحی کردن که نمایش واقعی گرافیک اون توی نور خورشید و روز هست حالا اون گیم کشتی با اینکه این نور رو نداشت ولی خوب خیلی زیبا بود ولی مطمئن باشید گرافیک مراحل بیابان و محیطهایی که توی نور روز هست خیلی بیشتر خودنمایی خواهد کرد و امکان اینکه 2 برابر از مرحله کشتی چشم نوازتر باشد هست !
از gears هم چیز زیادی نشون ندادن ولی خوب معمولا از شرایط نوری و محیطهای مختلف ویدئو نشون دادن ویدئو e3 سال قبل از محیط نور و جنگلی بود و امسال هم محیطهای دیگه و قسمتهایی از بازی مربوط به شب هم نشون دادن(البته شب رو توی بخش مونتاژ شده نشون دادن) که خدایی یکی از این ویدئو ها یعنی همین آخری به نام horde واقعا عالی بود !
منظور من اینه که با توجه به اسکرین شاتها و ویدئو هایی که از gears نشون دادن میشه به یک نتیجه گیری از گرافیک پایانی رسید یعنی هم محیطهای نورش رو دیدیم که مربوط به روز بوده هم مربوط به غروبش رو که همون e3 امسال بود و مربوط به چند آب و هوا که در horde شاهدش بودیم ولی از u3 فقط محیطهای تاریک نشون داده شده به جز چند قسمت کوتاه از روز که اینقدر کوتاه بودن که امکان نتیجه گیری کلی در مورد اون رو از آدم میگیره ولی خوب میشه فهمید در محیط بیابان و نور خورشید چه چیزی انتظار ما رو میکشه چون توی همون تریلر که سالی و دریک توی یک خونه هستند که داره آتیش میگیره اون اویل ویدئو کسی که داره دریک رو کنترل میکنه اون رو میبره توی قسمتی از محیط که نور خورشید داره میتابه بعدش دوربین رو جابه جا میکنه تا قدرت طراحی نور خورشید رو نشون بده که واقها عالی بود اگر بتونم یک اسکرین شات از همون بخش میذارم چون واقعا خالی از لطف نیست !
این هم از اسکرین شات البته از ویدئو بد کیفیتی گرفتم برای همین میگم احتمال اینکه توی محیط بیابانی با یک گرافیک بسیار چشم نواز روبرو باشیم اینه :
h1gm83qudynbcu7d3ly.jpg
در کل هم بخش مولتیه geow بیشتر حال میده هم داستانش بهتره و هم موزیک و گیم پلیش ولی گرافیکه uc3 بهتره ولی گرافیکه goew هم خیلی خوبه و بازم میگم بازی فقط گرافیک نیست !!
ولی من خودم با goew بیشتر حال میکنم چون داستانش گسترده تره و کلا زمین در گرو ماست و سلاح و armor . combo هم تو geow بیشتر آدمو حماسی میکنه و دیگر هیچ !!!!!!!!1
only gears of war
 
کیفیت تکسچر Geow بالاتره و سایه ها توی آنچارتد دقیقتره ...
از طرفی درختهای آنچارتد توی این عکس خیلی ابتدایی طراحی شدند . درختهای Geow از نزدیک ندیدم .
 
الان پست من چرا پاک شد به خدا این ناظم ها هر پستی به مزاقشون خوش نیاد پاک میکنن اقا باشه به خاطر ناظم ها من از gow خوشم اومد اينقدر باهاش حال کردم که تصورش هم نمیکنید ناظم های عزیز به نظر من بهترین بازی gow هست هر کی هم گفت انچارتد اعدامش میکنم:d
بعد عمری اومدیم یک نظر شخصی دادیم گفتیم من با نسخه اول GOW حال نکردم یکی گفت میخوای بازی رو کوچیک کنی یکی یه چیز دیگه گفت اومدن پستم رو پاک کردن واقعا اینو جدی میگم برا بعضی از ناظم ها متاسفم معلومه با رابطه بازی اومدن اینجا ناظم شدن که لیاقت این کار رو ندارن من به اون کسی که پستم رو پاک کرد گفتم منظورم همه ناظم ها نبود به خودشون نگیرن
 
آخرین ویرایش:
کیفیت تکسچر Geow بالاتره و سایه ها توی آنچارتد دقیقتره ...
از طرفی درختهای آنچارتد توی این عکس خیلی ابتدایی طراحی شدند . درختهای Geow از نزدیک ندیدم .

سایه زنی geow 3 رو با هیچ بازی دیگه ایی حتی مقایسه نکن :d
البته فعلاً نمی خوام سایه زنی گیرز با u3 مقایسه کنم چون تا حد کافی تو پست های قبلیم در مورد نحوه ی سایه زنی گیرز توضیح دادم
یکی از موارد تکنیکی جالب به نظرم استفاده از سایه های حجمی مثل پروژه Lionhead هست ، البته شایدم حجمی نباشه ولی در هر صورت من این مورد رو در هیچ بازی دیگه ایی ندیده بودم حتی Crysis :|


عکس پاییین رو نگاه کنید !!! به نظر میاد تو gears 3 سایه ها بر اساس حجم اجسام شامل ـه : تورفتگی یا برجستگی ، بلندی و کوتاهی ...، دارای سایه های متغییر و با کنترسات های مختلف هستن !!!!



به عکس بالا دقت کنید مخصوصا قسمت هایی که زرد کردم... اگه دقت کنید میبینید بین شیار ها و تو رفتگی ها مقداری نسبت به سایه کلی بازی تیره تر هستن و نکته جالب اجسامی که مابین این ها قرار گرفتن دوباره ایحاد سایه کردن و بخاطر روی هم افتادن چند لایه ایی سایه ها بعضی قسمت ها تیره تر شده !!!

حالا به این عکس دقت کنید حتی سنگ های زمین هم بر اساس منبع نور ایجاد سایه کردن !!!

ولی خوب برای درک این موضوع که سایه زنی گیرز 3 در چه سطحی قرار داره بد نیست به این 2 عکس یه نگاهی بندازید :



عکس اولی واسه halo reach و پایینی متعلق به گیرز هست ، در نظر بگیرید Halo reach هنوز از لحاظ تکنیکی جزو بهترین و قوی ترین های 360 و شایدم بشه گفت این نسل هست و خیلی راحت میشه جای Halo R رو با عناوین دیگری مثل killzone ، alan wake و ..... عوض کرد . ( نمی خواستم عکس u3 رو بذارم تا دوستان فک کنن دارم از سره فن بازی مقایسه می کنم، بخاطره همین عکس از یکی از انحصاری های 360 گذاشتم )
در هر صورت با یه مقایسه ساده خیلی راحت میشه برتری gears رو تو سایه زنی حس کرد .
اولین نکته ایی که بخاطر سایه زنی gears بنظر میرسه این هست که یه جورایی این احساس به آدم ادست میده که تمام اجسام ابتدا به صورت کاملا 3 بعدی طراحی شدن و بعد تو محیط قرار گرفتن و در مرحله بعدی بر اساس منبع نور به صورت کاملا پویا ایجادِ سایه کردن به شکلی که این مورد حتی تو کوه هایی که تو draw distance قرار گرفتن هم صادقه، در صورتی میتونستن خیلی راحت مثل اکثر بازی های دیگه از بافت تیره بجای سایه استفاده کنن....

مورد بعدی اندازه و طول سایه ی اجسام نسبت به منبع نور هست که تو گیرز کاملا این مورد با واقعیت همخوانی داره در صورتی که تو halo reach این احساس به آدم دست میده که بعضی از اجسام باید سایه ی بلند تر یا کوتاه تری نسبت به منبع نور داشتن .


مثلا تو عکس بالا وقتی به سایه درخت و اندازه ش دقت میکنیم شاید یه جورایی انتظار داشتیم اون سخره ها یا اجسام دیگه هم سایه بلندتری ایجاد میکردن.
در کل نسبت طول و عرض سایه اجسام بر اساس منبع نور تو گیرز 3 به صورت رئال تری شکل گرفته.

نکته بعدی تغییر کنتراست سایه ها در مواقعی هست که به روی اجسام مختلف میافتن :



تو عکس بالا کاملا این نکته پیداست ، به سایه لوکاست دقت کنید ، اگه اون تیکه هایی که زرد کردم رو با سایه کلی لوکاست مقایسه کنید متوجه میشد در قسمت هایی که سایه بر روی شیار یا فرو رفتگی افتاده تغییر کنتراست داده.
البته قصدم از این مقایسه هایی که میذارم به هیچ عنوان تخریب یا کوچک کردن بازی های دیگه نیست ، فقط میخوام با این عکس ها تا هر حدی که میشه دوستان رو متوجه زحمتی که سازنده ها در بعضی موارد متحمل شدن بکنم ، تا اینقدر راحت قضاوت نکنیم.
این نکته رو هم بگم که تصمیم گرفته بودم دیگه بین بازی های مختلف مقایسه نذارم و هر بازی رو با توجه به عکس های خودش و به صورت جداگانه تحلیل کنم ولی خوب بعضی اوقات واسه درک بهتر یه موضوع آدم ناچار میشه مقایسه میشه:d

kayne@
لطفا هیلو رو زیر سوال نبرید
جنگ جهانی را می افته

زیر سوال دیگه چه صیغه ایی ـه؟؟؟؟ خوبی شما ؟؟؟؟ یعنی halo اینقدر کوچیک شده که با یه مقایسه من اونم نه تو گیم پلی بلکه تو گرافیک با بازی ایی که نزدیک 1 سال بعد از اون عرضه میشه ، بره زیر سوال ؟؟؟؟؟ در ضمن مگه من گفتم گرافیک بازی اشکال داره یا خوب نیست ؟؟؟؟ البته انتظاری نمیشه داشت از شمایی که زیر سوال رفتن halo رو تو این گونه موارد میدونی .
مطمئن باش طرفداری halo ارزش و اعتبار واقعی این بازی میدونن و نیاز به حمایت من و امثال شما ندارن !!! شما اگه خیلی دل سوخته halo بودین اون موقعی که انواع الفاظ و کلمات مضحک و خنده دار در باب گرافیک و گیم پلی این بازی زده میشد اعتراض میکردین !!!!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or