تو سینگا آره ولی تو مولتی نه خیلی درسته مولتی های ND همیشه فان خودمم هنوز tlou دارم و تا تونستم مولتی u4 جویدم ولی یچی ندارن به اسم سرور و سیستم رنک درست و حسابی و همینطور نبود survival mode و رنک تو tlou الانم که هیچی این نتیجه کم کاریه واقعا اگه سیستم رنک داشت tlou الان یکی از نزدیکانم تو 100تای برتر بود درست مثل کیلزون2کلا مولتی های انچارتد خیلی دلنشین و فان بودن . ناتی داگ قسمت مولتی رو هم مثل سینگل عالی کار کرده همیشه
کفر نگو کجاش بد بود! تا اونجایی که من شنیدم از همه بهتر بود با توجه به اینکه مولتی قبلیا رو اصلا ندیدم و تا اونجایی که قبلیا رو با تجربه خودم از u4 مقایسه کردم بازم سرتر بودUncharted 4 ولی خیلی بد بود مولتی پلیرش واقعا
ما که از همون زمان Crash Bandicootهای PS1 ارادت کافی به ND داشتیم، ولی Uncharted 2 یه کاری کرد که این ارادت چند برابر بشه! با اینکه U1 هم بازی بدی نبود، ولی U2 چنان جهشی داشت که کمتر کسی پیشبینی میکرد و واقعاً بازی شاهکاری بود که تقریباً توی هر بخشی کیفیت به شدت بالایی داشت.
نمایش بازی توی E3 اون سال غوغا بود! ملت بدجوری کف کرده بودن و یادمه توی همین تیکه که اینا میرفتن اون بالا و منظرهی دوردست رو میدیدن، سالن کنفرانس ترکید! بعدش هم که صحنههای اکشن شروع میشد و تعریف جدیدی از یه بازی سینمایی رو میدیدیم.
watch?v=I6R7dtiwneI
عجب دورانی بود. بحث زیبای گرافیک آبرنگی رو هم داشتیم اون روزا!
تروفی داشت، مارکوپولواگه اشتباه نکنم وقتی میرسیدن بالای پنت هاوس (!) یه حوض ُ اینا اونجا بود که نیت و کلویی با هم شوخی میکنن و نیت یه چی تو این مایه ها که " بپرم یکم ابتنی کنم تو حوضه ؛ نـــوپ حالا بعداً" میگه !
شایدم دقیق این نبود ؛ باید لینکی که گذاشتی رو ببینم و یادم بیاد آریا .
ولی خلاصه نمایشش خیلی سینمایی بود با اون هلیکوپتر و اینا !
پ.ن : Uncharted 1 و Assassin's Creed 2 تنها بازیهایی بودن که پلات کردم .
پ.ن : نسخه دوٌم AC ؛ اتزیو و رنسانس و بالماسکه و اون طراحی ایتالیا ...
چقدر خاص بود همه چیش و عجب فک برانداز بود اواخر داستان و جُونو و پایانش .
من اونقدر باهاش حال نکردم و به نظرم هایپ الکی بود.
و دوباره تو U3 و U4 هم بهش اشاره شدتروفی داشت، مارکوپولو
نه واقعا بهتر نبود یعنی کسی اگه بهم بگه Uncharted 3 بهتره باهاش بحث نمیکنم و میگم سلیقه اش اوکیه ولی انچارتد ۴ واقعا بهتر از ۲ نبودنسخه چهارم بهترین آنچارتده و هر کی هم اینجوری فکر نمیکنه
ولی نسخه دوم مسلما در زمان خودش غوغا بود قبلش اصلا شبیهش چیزی نداشتیم ازین جهت حق میدم تو خاطرات بیشتر موندگار باشه
بعضی بازی ها هستن به مرور زمان مکانیزم هاشون کهنه میشن و دیگه مثلاً برای کسی که شاید بخواد ده سال بعد اون بازی بره اون جذابیت نداره مانند زمان خودش چون همه چیز نو تر شده به مرور زمان و گرافیک پیشرفت تکنولوژی و موشن کپچر و.. الان مثلاً شما است آف اس 2 که چند ماه دیگه میاد با 1 مقایسه میکنی زمان خودش .. همون حکایت نو که میاد به بازار کهنه میشه دل ازار همین چند وقت پیش خواستم دوباره ردد دد 1 برم ولی دیگه خیلی موارد بازی تو ذوق میزد..کاش یه خط دلیل هم پشت این نظر کاملا اورجینال ات می گفتی درک می کردیم چرا از همچین کار همه پسندی بدت میاد
بعضی بازی ها هستن به مرور زمان مکانیزم هاشون کهنه میشن و دیگه مثلاً برای کسی که شاید بخواد ده سال بعد اون بازی بره اون جذابیت نداره مانند زمان خودش چون همه چیز نو تر شده به مرور زمان و گرافیک پیشرفت تکنولوژی و موشن کپچر و.. الان مثلاً شما است آف اس 2 که چند ماه دیگه میاد با 1 مقایسه میکنی زمان خودش .. همون حکایت نو که میاد به بازار کهنه میشه دل ازار همین چند وقت پیش خواستم دوباره ردد دد 1 برم ولی دیگه خیلی موارد بازی تو ذوق میزد..
خوب چه کاریه نیتندو هم همون ماریو ۱۹۸۶ دوباره میداد دیگه چون فرمول همونه حالا ماریو مثلاً سه بعدی شده دیگه همون ماریو قدیمی تازه هم نوستالوزیه هم ارتش از این جدیدا بیشتر نباشه کنارم نیستببین مسئله ای که هست اینه که از لحاظ مکانیزمی، تقریبا از نسخه یک تا الان اتفاق خفنی برای آنچارتد نیفتاده که قبلی هاش قدیمی شن (یه عده سر همین با انچارتد 4 مشکل داشتن اصن...که خب خودم هم جزو شون بودم ولی در عین حال، فرمول آنچارتد تقریبا چیز بی نقصیه، دندونی که درد نمی کنه رو که نمی کشن، اگه ناتی داگ میخواست حرکت خفنی با فرمول آنچارتد کنه باید می رفت سراغ یه آیپی دیگه که رفت و نتیجه اش شده Tlou)
یه سری چیزها مثل گان پلی و طراحی محیط ها بهبود های جزئی داشتن، ولی تنها تغییرات محسوس بین سه دوره ای که آنچارتد به عنوان فرنچایز وجود داشته تو روایت داستانش و گرافیکش بوده
و خب شاید آنچارتد 1 الان بگیم کهنه شده، ولی آنچارتد 2 هنوزم عین Fine Wine عمر کرده لعنتی... اینا رو برحسب واکنش هایی که ملت از کالکشن نیتن دریک داشتن میگم...خیلی ها PS3 نداشتن و اون کالکشن رو خریدن و بازم به آنچارتد 2 به چشم یه شاهکار بصری نگاه می کنن، چون کلا مبحث فنی و تعداد پولیگان ها و نورپردازی و سایه یه بخشی از کار بصری بازی رو انجام میده... بقیش رو دوش طراحی محیط، رنگ پردازی و چیدن اتمسفر هوشمندانه و طراحی شخصیت های خوب و کارگردانی ایه که اینا رو به چشم بیاره
اینان که باعث میشن آنچارتد 2، ده سال تمیز به عنوان یه شاهکار عمر کنه، و نه فقط آنچارتد 2، بلکه چیزی مثل کرش بندیکوت های PSone یا شدو آو د کلوسوس بعد این همه سال خواهان داشته باشن (تا این که ریمیک شن)....(از پشت اشاره می کنن تو تاپیک های سونی اشاره ای به بازی های نینتندو به عنوان مثال کنم، یه عده خرخره ام رو می برن ولی فرک کنم بقیه مثال ها رو هم میدونی دیگه )
گیم پلی آنچارتد 2 به نظرم واقعا چیزی اش کهنه نشده، ما تو بخش اکشن و مخفی کاری و کاور شوتینگ بازی، واقعا چیز تخیلی ای از اون زمان تا حالا ندیدیم که انجام بازی رو غیر ممکن کنه، بقیه بازی هم پازل و پلتفرمره... که حالا پازل اش به کنار () پلتفرمرش رو با این که من بازم فیک پلتفرمر میدونم که کلا فیلر بین بخش هاست و محض روایت کارگردانی محیطه تا چالش پلتفرمینگ، بازم میگم... چیزیه که تو همین آنچارتد 4 هم هست، تازه من فکر می کنم تو 2 بهتر ارائه اش کردن سر یه سری مناطق خاص که اصن کک ات هم نمیگزه داری از چی میری بالا این قدر محیط خفنه و اتفاقات درگیر کننده