TV Center

سلام
من مرداد ماه، فصل اول Homeland رو دیدم و بعد کنارش گذاشتم.
ولی به طور کلی از کارای جاسوسی خوشم اومد.
ولی نمیخوام اکشن بشه.
چی پیشنهاد میدید، ببینم؟
همین Homeland رو ادامه بدم؟
The Americans
The Bureau (سریال فرانسوی)
The Blacklist
میخوام واقع گرایانه باشه؛ هالیوودی نباشه تا جای ممکن.


یه چند تا کار مینی سریال و تک فصله هم تو گوگل دیدم:
The Night Manager
Deutschland 83
Glória

The Night Manager مینی بود ولی الان نیست، فصل دومش فک کنم 2025 میاد.
 
  • Like
Reactions: Alkazar
سلام
من مرداد ماه، فصل اول Homeland رو دیدم و بعد کنارش گذاشتم.
ولی به طور کلی از کارای جاسوسی خوشم اومد.
ولی نمیخوام اکشن بشه.
چی پیشنهاد میدید، ببینم؟
همین Homeland رو ادامه بدم؟
The Americans
The Bureau (سریال فرانسوی)
The Blacklist
میخوام واقع گرایانه باشه؛ هالیوودی نباشه تا جای ممکن.


یه چند تا کار مینی سریال و تک فصله هم تو گوگل دیدم:
The Night Manager
Deutschland 83
Glória
سلام.
بهترین گزینه The Americans هست که فصل‌به‌فصل هم بهتر می‌شه و با یک پایان قوی و به‌یادموندنی به کار خودش پایان می‌ده.

توی مینی‌سریال‌ها هم The Little Drummer Girl خوبه.
 
من کلاً مخالف هستم که شورانرها یا تهیه‌کنندگان در نسل حاضر می‌آیند ابرشرورهای کلاسیک دنیای ابرقهرمانی (به‌خصوص DC Universe یا Batman Universe) را به آنتی‌هیرو (ضدقهرمان) تبدیل می‌کنند؛ به نوعی می‌آیند یک ویژن (Vision) سمپاتیک به کاراکترهای روانی و خبیث می‌دهند؛ با جوکرِ تاد فلیپیس - آن هم به‌واسطه وجود منبعی به نام The Kliing Joke - توانستیم این دیدگاه را تحمل کنیم؛ اما اینکه بیایید از «پنگوئن» یک سوپرانوز بسازید؛ تو مخیلات من نمی‌گنجد!

با هارلی کویین کنار آمدم؛ چون فرم و مدیومش انیمیشن است و کلاً کارِ شوخی است؛ اما بیای جدی «پنگوئن» را بهش مادر بدهید مثل «تونی» و زندگی مافیایی عاقلانه در گاتهام؛ این ایده برای کسی که فن کلاسیکِ بتمن است؛ مزخرف تلقی می‌شود؛ فردا می‌آیند از روانی‌هایی مثل Black Mask، Hush و Bane هم آنتی‌هیرو درست می‌کنند؛ از بک‌گراندهایشان را دراماتیزه می‌کنند و ادامه ماجرا؛ حتی ممکن است برای «لکس لوتر» چنین اتفاقی بیفتد. این حرکت حتی تهیه‌کنندگان را در آینده بیخیال بتمن می‌کند.

پی‌نوشت: کت‌وومن ابرشرور کلاسیک نیست؛ چون منبع (کمیک‌ها) از ریشه به عنوان معشوقه زبل بروس وین محسوب می‌شده و Femme Fatale هست؛ Femme Fatale کلاً ماهیت ضدقهرمان داره.
 
من کلاً مخالف هستم که شورانرها یا تهیه‌کنندگان در نسل حاضر می‌آیند ابرشرورهای کلاسیک دنیای ابرقهرمانی (به‌خصوص DC Universe یا Batman Universe) را به آنتی‌هیرو (ضدقهرمان) تبدیل می‌کنند؛ به نوعی می‌آیند یک ویژن (Vision) سمپاتیک به کاراکترهای روانی و خبیث می‌دهند؛ با جوکرِ تاد فلیپیس - آن هم به‌واسطه وجود منبعی به نام The Kliing Joke - توانستیم این دیدگاه را تحمل کنیم؛ اما اینکه بیایید از «پنگوئن» یک سوپرانوز بسازید؛ تو مخیلات من نمی‌گنجد!

با هارلی کویین کنار آمدم؛ چون فرم و مدیومش انیمیشن است و کلاً کارِ شوخی است؛ اما بیای جدی «پنگوئن» را بهش مادر بدهید مثل «تونی» و زندگی مافیایی عاقلانه در گاتهام؛ این ایده برای کسی که فن کلاسیکِ بتمن است؛ مزخرف تلقی می‌شود؛ فردا می‌آیند از روانی‌هایی مثل Black Mask، Hush و Bane هم آنتی‌هیرو درست می‌کنند؛ از بک‌گراندهایشان را دراماتیزه می‌کنند و ادامه ماجرا؛ حتی ممکن است برای «لکس لوتر» چنین اتفاقی بیفتد. این حرکت حتی تهیه‌کنندگان را در آینده بیخیال بتمن می‌کند.

پی‌نوشت: کت‌وومن ابرشرور کلاسیک نیست؛ چون منبع (کمیک‌ها) از ریشه به عنوان معشوقه زبل بروس وین محسوب می‌شده و Femme Fatale هست؛ Femme Fatale کلاً ماهیت ضدقهرمان داره.

دوره قهرمان ها و ابر قهرمان ها تموم شده استاد فراستى :D
دنيا از فاز سياه و سفيد و قهرمان و شرور خارج شده و الان مخاطب با كاركتر خاكسترى ارتباط بهترى ميگيره.
 
سه نوع شخصیت خاکستری داریم؛ اینکه شخصیت خوب باشد و سپس در چرخه روایی بد بشود (والتر وایت)؛ یکی داریم که شخصیت کلاً ماهیتش بد است؛ اما کاراکتر اصلی است و مولفه‌های معمول نظیر زندگی، خانواده و کسب‌وکار دارد (تونی سوپرانو)؛ یکی هم داریم که شخصیت بد است اما در چرخه روایی خوب می‌شود (ماریوس/پیت). متاسفانه مُدل اول و دوم در حال حاضر در قاب تلویزیون اشباع شده‌است؛ بالعکس دل مخاطبان را زده است و پروژه‌ها شکست خورده‌اند؛ دو سریال شبه‌بریکینگ‌بدی AMC با نام‌های Parish و Lucky Hank شکست خوردند. مُدل سوم هم یکی داشت خوب پیش می‌رفت که آمازون آن را زد کنسل کرد (Sneaky Pete) و به اووریتدی مثل The Boys را ترجیح داد. (مُدل سوم کمیابه!)

پی‌نوشت: تا دلتون می‌خواد شخصیت اورجینال (به قول دُکی صدرا خاکستری) تولید کنید؛ اما اثر اقتباسی را سیخ نزنید و از دسته‌دهمی‌ترین ابرشرورهای کمیک‌ها، یک اثر مستقل و بزرگ‌نما نسازید؛ دیدن «پنگوئن» در قاب تلویزیون یعنی ته‌کشیدن ایده‌ها! از چند صفحه پیش دارم گلوم را جر می‌دم که عصر طلایی تلویزیون تمام شده است!

پی‌نوشت: بهترین پروژه از دنیای بتمنِ مت‌ریوز؛ همون سریال Arkham Asylum بود که HBO و Warner Bros زدند کنسل کردند؛ یعنی من می‌تونستم حدس بزنم که ترکیبی از OZ (اولین سریال درام HBO)، AHS: Asylum و «دیوانه از قفس پرید» می‌شد!
 
آخرین ویرایش:
سلام
من مرداد ماه، فصل اول Homeland رو دیدم و بعد کنارش گذاشتم.
ولی به طور کلی از کارای جاسوسی خوشم اومد.
ولی نمیخوام اکشن بشه.
چی پیشنهاد میدید، ببینم؟
همین Homeland رو ادامه بدم؟
The Americans
The Bureau (سریال فرانسوی)
The Blacklist
میخوام واقع گرایانه باشه؛ هالیوودی نباشه تا جای ممکن.


یه چند تا کار مینی سریال و تک فصله هم تو گوگل دیدم:
The Night Manager
Deutschland 83
Glória
The Spy قدیمیه ولی بر اساس واقعیته اگه ندیدی. مینی سریاله
 
  • Like
Reactions: Alkazar
این قسمتش پخش شده یا هنوز نیومده؟ :دی توی IMDb، نقش فریبرز رو نوشته Rough Man و بعید نیست یه حضور خیلی کوتاه باشه، ولی دوست دارم ببینم چطوریه. :دی

فصل دوم سریال تازه شروع شده؛ نقش یه سرباز طالبان رو داره که خیلی کوتاه هست.
 
View attachment 349725


یازده سال از پخش بهترین اپیزود تاریخ تلویزیون گذشت
Breaking Bad - Ozymandias

پی‌نوشت: البته «اوزیمندیاس» برای من Runner-Up هست؛ بهترین اپیزود تاریخ از نظر من International Assassin لفت‌آورزه!​
البته انگار امروز (یا دیروز) بوده (بر مینای پست اینستاگرامی)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or