Multi Platform The Lords of the Fallen

سازنده
Hexworks
تاریخ انتشار
2023
ناشر
CI Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1661345275438.png

The Lords of the Fallen

Developer: HEXWORKS
Publisher: CI Games
Platforms: PC, PS5, XBOX series
Release Date: 2023
شب گذشته و در طی مراسم زنده شروع گیمزکام، ادامه بازی The Lords of the Fallen، معرفی شد.
این عنوان که با نامی مشابه با شماره اول معرفی شده است را می توان یک سافت ریبوت از این سری دانست که با تغییر سازنده بازی از استدیو Deck 13 به استدیو تازه تاسیس HEXWORKS رخ داده است.
جریانات بازی در دو جهان موازی زندگان و مردگان رخ می دهد و بازیکنان در هر دو جهان فرصت پیشروی خواهند داشت. به گفته سازندگان در TloF جدید، با دنیایی 5 برابر بزرگتر از قسمت قبلی رو به رو هستیم .
در زمینه داستان، این عنوان بیش از 1000 سال پس از شماره اول رخ می دهد.
پس از گذراندن دورانی تاریک، سرانجام خدای شیطانی، آدیر، سقوط کرد (در شماره پیشین به این موضوع پرداخته شده است). با این حال خدایان برای همیشه نابود نمی شوند...
اکنون پس از گذشت قرن ها، آدیر در حال بازگشت است.
به عنوان یکی از صلیبیون تاریک، وظیفه شخصیت اصلی، سفر در سرزمین ها و مقابله با نیروهای آدیر است...

همانطور که پیشتر ذکر شد، بازی در دو جهان موازی رخ می دهد که قدم گذاشتن در هر کدام، چالش های خود را خواهد داشت.
در بازی جدید دیگر با شخصیتی از پیش تعیین شده رو به رو نیستیم و می بایست در ابتدای بازی کاراکتر خود را ساخته و شخصی سازی کنیم. به گفته سازندگان گزینه های متعددی برای شخصی سازی وجود خواهد داشت و همچنین 9 کلاس ابتدایی در بازی برای انتخاب وجود دارد.
The Lords of the Fallen جدید، کماکان یک بازی سولز لایک به شمار می آید با این تفاوت که جهان بازی تاریک تر از بازی اول و همچنین مبارزات بازی سریعتر از گذشته هستند. به گفته سازندگان صد ها سلاح در بازی برای انتخاب وجود خواهد داشت.
در این عنوان امکان تجربه بازی به همراه یک نفر دیگر به صورت آنلاین و یا تهاجم به سرزمین سایر بازیکنان نیز وجود دارد.
فانوسی که در تریلر بازی قابل مشاهده بود، وسیله ای است که به وسیله آن می توان بین دو جهان بازی جا به جا شد.
 
Last edited by a moderator:
الان درجه سختی داره؟
نه.
همون اول بازی تو بخش Advanced Game Modifiers میشه ویژگیهای بازی رو تغییر داد.
بونفایرها رو کم و زیاد کرد ، تراکم دشمنها رو همینطور ، لوتها رو رندوم کرد و...

که خب این برای پلیر جدید خیلی گنگه که باید چطور تنظیم کنه.
از اونطرف برای کسی که یکبار بازی رو تموم میکنه و میخواد نیوگیم پلاس رو شروع کنه مثل بهشت میمونه.
ولی خب چند درصد از پلیرها حاضر میشن یه بازی بدون چالش رو شروع کنن تا اینکه تو نیوگیم پلاس بفهمن که چه کار باید بکنن و تجربه بازی رو برای خودشون لذت بخش تر کنن؟

نه به اون سختی اولیه تو زمان انتشار و نه به ترکوندن چالش و سختی بازی بعد این همه آپدیت.
بهتر این بود که درجه سختی میزاشتن.
 
آپدیت دومین سالگرد بازی منتشر شده.
من تازه امروز دیدم.

با این آپدیت یک شمشیر جدید به همه پلیرها به طور رایگان دادن ، Moon’s Judgement

View attachment 396686

این شمشیر بر اساس Strength و Agility آپگرید و اسکیل میشه که درصدی بیشتر به سمت Strength اسکیل میشه.
=========

بخش جادوی بازی رو به روز کردن و تغییرات زیادی درش دادن:
  • Faster Spellcasting: Reduced cast times across some early-game spells.
  • Cast Cancelling: You can now dodge out of casts earlier.
  • Refined Mana Scaling: Players now receive increased mana with each Inferno and Radiance level increase.
  • Mana-Stones — cheaper and more effective, especially early-game.
  • Spell Accessibility:Lower stat requirements making early-game magic more viable.
    • Inferno: Pyroclastic Stone, Infernal Hounds & Incinerating Blast
    • Radiance: Blessed Reflections, Radiant Slash
    • Umbral: Reduced stat requirements across all spells and Increased wither damage across all Umbral spells for greater impact.
  • Radiant spells PvP damage increased Vortex of Torment, Consecrate, and Lucent Beam
  • Magic Nerfs
  • Reduced overall and PvP damage: Orius’ Judgement
  • Reduced healing amount: Invigorating Aura.
  • Mana Cost Increased:
    • Putrefaction
    • Graveyard Fog
  • PvP damage reduced
    • Infernal Orb
    • Lava Burst
    • Umbral Orb
    • Painful Echo
    • Radiant Flare
    • Piercing Light
=============

مدیریت اینونتوری و مرتب کردن آیتمها بر اساس نوع ، وزن ، مقدار دمیج و... بالاخره به بازی اومد:

  • Type
  • Weight
  • Attack Value
  • Defense Value
  • Upgrade Level
  • Armour Set
  • Damage Type (e.g., poison, fire)
  • Quantity
  • Number of Spell Slots
  • Spell Power
  • Mana Cost
View attachment 396688

همینطور از این به بعد با کلیک روی یک بخش از آرمور میشه کل باقیمونده اون ست از آرمور رو هم پوشید ، Equip Full Set.

========
مدیریت Stamina
از این به بعد بیرون از محیط مبارزه میشه بینهایت دوید ، شخصیت اصلا نفس کم نمیاره!
========

Pause Botton
خب میشه از این به بعد بازی رو Pause کرد!!!

=======
بخش Coop و منوی مدیریت این بخش هم به روز شد و در دسترس تر قرار گرفت.
انصافا این نسخه بهترین طراحی بخش Coop رو بین تمام بازیهای سولزبورن/سولزلایک داره .

==============
==============
اما در کل میگم بازی رو واکینگ سیم کردن میگید نه.
بازی همینطوریش خیلی آسون بود ، دیگه با قابلیت Pause و دویدن نامحدود و... هم خیلی نوب فرندلی تر شده.

کنجکاوم بدونم تو نسخه دوم میخوان تا چه حد سختی پیش فرض بازی رو برای پلیر آسون در نظر بگیرن؟
این بازی فعلی اصلا تو سختی پیش فرض چالش خاصی نداره و اصلا نمیشه سولزلایک خطابش کرد.
تنظیم درجه سختی هم که نداره و به جاش Advanced Game Modifiers آوردن که خب پلیر جدید تو دور اول نمیدونه چطور و چقدر باید با این گزینه ها تعامل داشته باشه و با اون به درجه سختی مورد نظرش برسه.
البته این بخش بعد از نیوگیم پلاس خیلی جذابه و به نفع پلیره ولی برای دور اول بازی مخصوصا که پلیر هیچ ایده ای نداره استودیو سختی بازی رو ترکونده و همونطور که گفتم عملا یه واکینگ سیمولاتور با ظاهر سولزلایک تحویل داده.

امیدوارم اگه تو بازی بعدی هم این فلسفه رو برای درجه سختی بازی در نظر گرفته باشن حداقل گزینه انتخاب درجه سختی (Easy/Normal/Hard) براش قرار بدن که تجربه دور اول پلیر رو خراب نکنن.
یه موردی که هست اینه که سازنده ها دارن سعی می کنن از سولز کلون صرف بودن فاصله بگیرن. به نظر میاد تصمیمی هم هست که خیلی وقته تو فکرشن چون خیلی وقت پیش بود که اومدن و گفتن توی بازی دوم از سبک روایت معمول سولزلایک ها فاصله میگیریم و میخوایم روایت سینماتیک تری داشته باشیم.
به نظرم هم کار درستی می کنن. این چند ساله بازار واقعا اشباع شده از این سبک. هر چی دارک فانتزی ساخته شده تو این یه دهه، عملا سولز کلونه. واقعا الان تنوع لازمه و خب انگار خود سازنده ها (نه صرفا این بازی، کلا منظورم هست) هم متوجه شدن اینو.
 
این بازی تا حالا دیگه زیر و بمش دراومده ولی من تازه تونستم بشینم پاش. نمی دونم موقع عرضه چه شکلی بوده اما الان به شدت آسونه. نزدیک 20 ساعت بازی کردم، کل دو تا دنیا رو هم همیشه سعی می کنم کامل بگردم ولی به جز لایت ریپر که یهو ظاهر می شه و پوشن نداشتم بقیه ی باس ها رو دفعه اول یا دوم زدم حتی پرایم باس ها. گرایند هم نکردم به هیچ وجه و حتی سول هم از دست دادم. اینکه چالش خاصی نداره برام و بدو بدو محیط ها رو می رم که ببینم تهش چی می شه بازی رو یکنواخت کرده برام.

کامبت و ضربه زدن با سلاح هم در بازی یجور کلانکی میاد حالا نه مثل یه بازی نسل هفتی اما روون هم نیست. همین مورد بنظرم باعث شده باس ها هم گرچه خودشون ابهت خاصی ندارن اما معمولی تر بنظر بیان.

بنظرم در مقام مقایسه با lies of p از نظر دنیاسازی ( هر دو دنیاش) و خلق اتمسفر شبیه سولزبورنها اونو می زنه اما از نظر گیم پلی ابتدایی یک سولزلایک کم میاره. حالا باز باید تمومش کنم ببینم چی می شه.
 
این بازی تا حالا دیگه زیر و بمش دراومده ولی من تازه تونستم بشینم پاش. نمی دونم موقع عرضه چه شکلی بوده اما الان به شدت آسونه. نزدیک 20 ساعت بازی کردم، کل دو تا دنیا رو هم همیشه سعی می کنم کامل بگردم ولی به جز لایت ریپر که یهو ظاهر می شه و پوشن نداشتم بقیه ی باس ها رو دفعه اول یا دوم زدم حتی پرایم باس ها. گرایند هم نکردم به هیچ وجه و حتی سول هم از دست دادم. اینکه چالش خاصی نداره برام و بدو بدو محیط ها رو می رم که ببینم تهش چی می شه بازی رو یکنواخت کرده برام.

کامبت و ضربه زدن با سلاح هم در بازی یجور کلانکی میاد حالا نه مثل یه بازی نسل هفتی اما روون هم نیست. همین مورد بنظرم باعث شده باس ها هم گرچه خودشون ابهت خاصی ندارن اما معمولی تر بنظر بیان.

بنظرم در مقام مقایسه با lies of p از نظر دنیاسازی ( هر دو دنیاش) و خلق اتمسفر شبیه سولزبورنها اونو می زنه اما از نظر گیم پلی ابتدایی یک سولزلایک کم میاره. حالا باز باید تمومش کنم ببینم چی می شه.
کلا بازی تو ورژنهای اولیه و کمی بعد از انتشار که واقعا سخت تر بود هم باسفایتهای خیلی خوبی نداشت که به خاطر بمونن.
بیشتر سختی از همین تعداد و تجمع دشمنهای کوچیک و بزرگ و گاها فاصله بونفایرها بود.

خب این وسط که زدن سختی بازی رو ترکوندن ، سرعت بازی رو بیشتر کردن ولی به همون نسبت توازن رو برای باسها و دشمنهای عادی برقرار نکردن.
مطمئنا الان که داری بازی میکنی متوجه میشی که باسها خیلی خط سلامتیشون کمه یا حتی دشمنهای معمولی.

خیلی ها میگن خب این که خوبه.
ولی سولزلایک اگه چالش نداشته باشه دیگه چی برای ارائه داره؟
استودیو یک سری تصمیم اشتباه گرفت و خواست با در دسترس تر کردن بازی پلیرهای جدید بیشتری رو جذب کنه که حتما این کار رو کرده ولی برای سولزبورن/لایک بازها الان هیچی برای ارائه نداره.

من تو تاپیک چندباری این رو نوشتم ، کاش قبلش تاپیک رو میخوندی.
برای پلیرهای با تجربه حتما بعد از ساخت کرکتر مدیفایرها رو شخصی سازی کنین.
مخصوصا Enemy Density / Vestige Decay و حتی Withered Healing.
بازی رو بدون اینها بازی کردن عملا واکینگ سیمه.
 
کلا بازی تو ورژنهای اولیه و کمی بعد از انتشار که واقعا سخت تر بود هم باسفایتهای خیلی خوبی نداشت که به خاطر بمونن.
بیشتر سختی از همین تعداد و تجمع دشمنهای کوچیک و بزرگ و گاها فاصله بونفایرها بود.

خب این وسط که زدن سختی بازی رو ترکوندن ، سرعت بازی رو بیشتر کردن ولی به همون نسبت توازن رو برای باسها و دشمنهای عادی برقرار نکردن.
مطمئنا الان که داری بازی میکنی متوجه میشی که باسها خیلی خط سلامتیشون کمه یا حتی دشمنهای معمولی.

خیلی ها میگن خب این که خوبه.
ولی سولزلایک اگه چالش نداشته باشه دیگه چی برای ارائه داره؟
استودیو یک سری تصمیم اشتباه گرفت و خواست با در دسترس تر کردن بازی پلیرهای جدید بیشتری رو جذب کنه که حتما این کار رو کرده ولی برای سولزبورن/لایک بازها الان هیچی برای ارائه نداره.

من تو تاپیک چندباری این رو نوشتم ، کاش قبلش تاپیک رو میخوندی.
برای پلیرهای با تجربه حتما بعد از ساخت کرکتر مدیفایرها رو شخصی سازی کنین.
مخصوصا Enemy Density / Vestige Decay و حتی Withered Healing.
بازی رو بدون اینها بازی کردن عملا واکینگ سیمه.
آره دقیقا خط سلامتیشون کمه و من اگه اشتباه نکنم 10-12 ساعت اول رو اصلا weapon آپگرید نکردم. حتی به جز یکی دو بار که اونم انمی رو از پرتگاه انداختم پایین باعث می شه تو از soulflay و امکانات lamp هم استفاده ای نکنی اینقدر که راحت می شه با سلاح معمولی همرو زد.

مرسی که گفتی ولی تغییر این موارد برای NG این حس رو به من می ده که دارم دست می برم تو بازی! :D می دونم مشکل از منه ولی حس همون ماد و اینا رو بهم می ده. اگه باعث بشه NG+ برم اون وقت اینکارو می کنم.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
آره دقیقا خط سلامتیشون کمه و من اگه اشتباه نکنم 10-12 ساعت اول رو اصلا weapon آپگرید نکردم. حتی به جز یکی دو بار که اونم انمی رو از پرتگاه انداختم پایین باعث می شه تو از soulflay و امکانات lamp هم استفاده ای نکنی اینقدر که راحت می شه با سلاح معمولی همرو زد.

مرسی که گفتی ولی تغییر این موارد برای NG این حس رو به من می ده که دارم دست می برم تو بازی! :D می دونم مشکل از منه ولی حس همون ماد و اینا رو بهم می ده. اگه باعث بشه NG+ برم اون وقت اینکارو می کنم.
نه اصلا این حس رو نداشته باش.
حالا Withered Healing شاید این حس رو بده ولی مطمئن باش بازی اصلی همین بود که زدن ترکوندنش.
این نیوگیمی که الان داری میری دقیقا همون حالتیه که درش دست بردن.

تعداد دشمنها و تراکمشون خیلی بیشتر بود ، چندتا مکانیک و انیمیشنهای بخش مبارزه هم هاردکورتر بود که کلا بازی رو چالشی تر میکرد.
البته حالا که خیلی از بازی رو رفتی ولی برای پلاس حتما تست کن.
 
من این بازی رو با حدود 31 ساعت با بیلد pure strength تموم کردم و اگه اشتباه نکنم پایان radiant رو گرفتم. مهم ترین ویژگی این بازی بنظرم اتمسفر و صحنه های draw distance ای هست که داره. یکی دو مورد خیلی خوب تو بازی برام اتفاق افتاد. امیدوارم تو نسخه ی دوم رو این موارد بیشتر تاکید کنن و بازی رو از محیط های بسته در بیارن و بیشتر به سمت مبارزات در اطراف قلعه ها با draw distance بالا برن. یچی تو مایه های ویدیو زیر :D ( اون یکی دو موردی که گفتم تو بازی برام اتفاق افتاد یه ذره شباهت به همین ویدیو می داد.)
جدی چرا الان با این قدرت سخت افزاری یه همچین گیمی نمی سازن؟!

View attachment 1000017429.mp4
 
واقعا امیدوارم نسخه‌ی بعدی رو عین انسان لانج کنن که از روز اول به جای حاشیه، توجهی که لایقش هست رو بگیره. واقعا بازی خوبی بود. وقتی آپدیت ۲.۰ اومد گرفتمش و شدیدا لذت بردم. طراحی مپش فقط یه وقتایی زیادی پیچ در پیچ میشد و اگه دقت نمیکردی ممکن بود گم بشی. جالبه من پلی‌ترو اول هیچ مشکلی نداشتم و همه جای بازی رو بدون گم شدن گشتم اما دور دوم چند باری پیش اومد که دور خودم بچرخم :D دور دوم رو هم با انمی‌های رندومایز رفتم. خیلی عجیب غریب و جالب بود :D
 
واقعا امیدوارم نسخه‌ی بعدی رو عین انسان لانج کنن که از روز اول به جای حاشیه، توجهی که لایقش هست رو بگیره. واقعا بازی خوبی بود. وقتی آپدیت ۲.۰ اومد گرفتمش و شدیدا لذت بردم. طراحی مپش فقط یه وقتایی زیادی پیچ در پیچ میشد و اگه دقت نمیکردی ممکن بود گم بشی. جالبه من پلی‌ترو اول هیچ مشکلی نداشتم و همه جای بازی رو بدون گم شدن گشتم اما دور دوم چند باری پیش اومد که دور خودم بچرخم :D دور دوم رو هم با انمی‌های رندومایز رفتم. خیلی عجیب غریب و جالب بود :D
نوید یه شایعه ای که همون ماه های اول عرضه اومد، این بود که اینا وسط کار دستور گرفتن که انجین بازیو از انریل 4 تغییر بدن به 5 و برای همین وقت نکردن بازیو درست بهینه کنن.
واقعا هم بهینه سازی بازی روز عرضه افتضاح بود. انگار داشتی بیلد آلفا بازی می کردی.
 
انقد برا این بازی من ذوق داشتم با اینکه میدونستم بازی روزای اول عرضه کلی مشکل داره متاسفانه بازم خریدمش ، بیشترش هم بخاطر خاطرات شماره اول و شخصیت هارکین پر ابهت و سنگینی گیم پلی بود.
ولی متاسفانه همون اول بازی یه تیر نشست رو قلبم و اونم چیزی نبود جز دویدن کرکتر با سرعت 220 کیلومتر در ساعت و 5 متر پشتک زدنش و ضربه زدنش به هوا!!!! یادمه اصن دهنم باز مونده بود برا چند ثانیه که این چه بولشتیه الان!!؟؟؟
شماره اول یه نایت میکشتم بعد کلی پشتک زدن و مدیریت استامینا عشق میکردم ولی اینجا 2تا پشتک میزدم میرسیدم ته میدون باس فایت ، یا اصن بهم نمیرسید اگه میدویدم!!!!
بازی یه جاهایی خیلی سخت میشد یجاهایی خیلی آسون ولی نصف مردنهای اول بازیم یادمه فقط بخاطر افتادن از پرتگاه بود و همیشه یکی پشت دیوار و 4تا جعبه ایستاده بود پرتمون میکرد پایین و دیگه شرطی شده بودم همش تخت گاز میرفتم کسی نمیتونست پرتم کنه پایین و دیگه هم نمردم و برعکس هر وقت میگفتم مدیریت کنم آروم و حساب شده برم جلو 6 بار میمردم الکی الکی!!!!
نمیدونم شایدم بخاطر این بود حس منفیم به بازی که تازه یه ماه قبلش لایز آف پی بازی کرده بودم و حسابی انتظارم از گیم پلی رفته بود بالا و این زد تو برجکم.
خلاصه اینکه فقط بخاطر اسم بازی و خاطراتش تا آخرش رفتم تمومش کردم و هر جوری میخواستم خودمو قانع کنم برم برا پلاتش که بره پیش پلات شماره اول بازی ، با اینکه بشدت ساده هم شده بود تو نیو گیم پلاسش ولی بخاطر بیشتر زده نشدن از بازی و موندن حداقل خاطرات خوب قدیمش بیخیالش شدم.

از لحظه ای که شماره دومش معرفی شد تو همون تریلر اول که دیدم دوباره مثل اینکه ادامه راه جدی همین نسخه هستش ، یهو ناخودآگاه پیش خودم گفتم خدایا بسه دیگه.......
شما تو شماره اول یچیز سالید ساختین الان حتی نمیدونین چیکار دارین میکنین با بازی و کلا سر و تهشو بهم چسبوندین با این همه آپدیت بعد همین راهو میخواهید ادامه بدین!!!؟؟
چی بگم والا فقط از صمیم قلب امیدوارم من به کل اشتباه کنم و بازی یه چیز تمیز ازش در بیاد همه پلیرای قدیمی و جدیدش عشق کنیم کنار هم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or