من یه پونزده ساعتی تالا بازی کردم هنوز وارد اعماق نشدم چیز مهمی از دست دادم برا اوایل بازی؟
رو همون سطح اندازه یه بازی کامل کار برا انجام دادن هست. مثلا تو ده ساعت اخیر دنبال کاکاریکو ویلیج بودم پیداش نمیکنم
عملا نصف مپ رو گشتم به لطف حافظه خیلی قوی ام که مکان کاکاریکو یادش نمیاد، ولی دیگه حس میکنم نزدیکم
جالبه هشتا ام نور شفاعت دارم ولی اصلا استچو نمیبینم نقدش کنم هنوز چار تا هارتم الدن رینگ استایل شده بازی همه وان تپم میکنن
باو بخدا این بازی کات سین نمیخواد
میری تو یه گورستونی، کل اتفاقاتی که برات میفته خودش یه کات سینه
پسر این قدر کلیپ از بازی تو توییتر دیدم تا حالا از هیچ بازی دیگه ای ندیده بودم
بگذریم
امروز میخواستم بالاخره تو این صبح تعطیلی خودم رو برسونم Rito Village یکم این داستان لعنتی بره جلو
ولی آقا اصن رفتیم یه جاهایی پشم ریزون...
از اون جا که پر اسپویلر از لوکیشن و معماهاست میذارم تو اسپویل
ولی خلاصه میخوام در مورد جزیره های اسمونی منطقه Hebra صحبت کنم
آقا ما امروز با یه بدبختی ای رسیدیم به برج اون جا و خیلی سوسکی Frost Gleeok رو بدون این که بفهمه رد کردیم.
یه کوروکی هم با بالون به زور به رفیقش رسوندیم و اینا تیکه های خوب ماجرا بود
رفتیم تو برج و بوم پرتمون کرد هوا. بعد نزدیک این برج تو آسمون یه Sky Island Archipelago بود.
این مجموعه جزایر خیلی باحالن
باید با اون پلتفرم معلق ها و موشک ها خودتو از یه جزیره برسونی به یه جزیره دیگه.
بعد این وسط یه سری کانستراکت هستند وسط آسمون رو این پلتفرم ها که رسما اسنایپر اند. نمیدونم چی به تیرهاشون وصل کردن ولی یه رنج تخیلی ای دارند
اینا رو که رد می کنی میرسی به یه جزیره ای که یه شراین خالی توشه
بعد که میگردی می بینی از جزیره بعدی باید یه سنگ فیروزه ای رو با این پلتفرم ها برسونی به این شراین خالیه.
این معمای باحالیه، مخصوصا وسیله ای که باهاش بسازی و کلا پرواز رو این جزیره های آسمانی خیلی حال میده.
اینو که حل می کنی اصولا باید برگردی پایین بری سراغ ادامه سفرت
بعد من یهو دیدم "اوووو یه مکعب گنده اون ور تره..."
و منظورم از اون ور تر، یه 500 متری اون ور تر بود
آقا من به یکی از این پلتفرم ها فن و خرت و پرت وصل کردم و با هر دنگ و فنگی بود خودم رو از این جا رسوندم سمت اون مکعبه
این وسط این پلتفرم معلقه از بین رفت (تایمر دارن اینا و تا ابد نمیتونی باهاشون این ور و اون ور بری) بعد با پاراگلایدر و Ascend و کوفت و زهرمار خودم رو رسوندم به این مکعبه تو آسمون.
اگه BotW بازی کرده باشید میدونید، مکعب گنده = هزارتو
ما هم گفتیم بسم الله یهو پیام اومد که "سیکتیر! باید اول بری هزار توی روی زمین (که زیر همون مکعب روی آسمونه) رو حل کنی
ما هم گفتیم "زکّی حاجی مکعب های زمینی رو که ما تو BotW حل کردیم. فکر کردی زرنگی از روی دیوار ها مسیر رو پیدا می کنم، از بالا هم که بپرم روش حتی ساده تر هم میشه
آقا شیرجه زدیم پایین سمت هزارتوی کف زمین
چشمتون روز بد نبینه... از این دیوارها پریدیم پایین دیدیم همه جا پر Gloom ـه. که خیلی بد نیست میشه ازشون رد شد و اینا، بعد یهو این Gloom Hands ها سر و کله شون پیدا شد
اگه بازی کرده باشید میدونید رو در رو با این لعنتی ها نمیشه جنگید! باید از یه بلندی بهشون حمله کنی. بعد وسط هزار تو به اون تخت و صافی، اینا ولت نمی کنن که... تو هم نمیتونی از دیوار به اون بلندی بری بالا
خلاصه که جر خوردم به معنای واقعی
دوباره که لود کرد زنده شدیم، گفتیم "گوه خوردم" و عین آدم رفتیم دم در هزارتو و از اول تصمیم گرفتم برمش. و بعد یه مدت فهمیدم چه تصمیم درستی
قضیه اینه که یه محققه قبل ما اومده تو این هزارتوئه. و کلی رد پا گذاشته که میشه پی شون رو گرفت و مرکز هزارتو رسید.
به اون جا که میرسی یه شراین و سوییچ هست، میگه "اوکی حاجی دمت گرم به حرف ما گوش کردی حالا برو اون هزارتوئه که تو آسمونه"
این وسط یه چاله گنده هم سمت Depths بود ولی درش به طرز عجیبی بسته بود
آقا ما برگشتیم بالا و دیدیم بله در این جا وا شده و این یکی هزارتوئه عجب چیز خفنی ـه. فقط دیواره و باد. کف و سقف نداره و از طرف دیگه باید مثل دانجن های بازی ترمینال روشن کنی تا بذاره جایزه شو بگیری.
رسما یه مینی دانجنیه برای خودش.
گفتیم ایول الله. با این میگن نبوغ. به این میگن تجربه
آقا ما با این هزارتوئه کشتی گرفتیم کلی. یه نکته که میتونم راهنمایی کنم اینه که نقشه خیلی بهتون کمک می کنه تو حل این هزارتو هوایی ها. پس حتما قبلش نقشه اون منطقه رو بگیرید بعد برید سراغ اینا.
اقا اینو که تموم کردیم ما یهو گفت "در زیرزمین هم وا کردیم برات"
من گفتم هاه!؟
"بپر"
"هاه"
"شیرجه بزن!"
آقا ما از اون بالا شیرجه زدیم مستقیم از اسمون بدون هیچ لودینگی چیزی تا ته حلق Depths. گفتم الان میریم اون جا یه جایزه کلفت در انتظار ماست.
یهو خوردیم زمین و این جا بود که پشم های ما ریخت
یه هزارتوی دیگه تو زیرزمین هم بود. تاریک تاریک!
این جا بود که من ایمان آوردم یعنی زیر و رو شدم. با خودم گفتم "چرا به ذهن خودم نرسید که اگه رو زمین یه هزارتوئه و بالای آسمون هم یه هزارتوئه، زیر زمین هم چرا نباید یه هزارتو باشه
البته هزارتوی زیرزمین خیلی مبارزه محورتره و بیشتر حول محور باس خودش می چرخه
اون رو که رفتم بالاخره بهم یه آرمور توپ داد. البته از لحاظ قابلیتی توپه. مخفی کاریت رو بهتر می کنه. ولی فکر نکنم تا وقتی Great Fairy ها رو آزاد کنم بتونه خیلی زره قوی ای جور کنم برای خودم.
خلاصه که سه ساعته میخوام برسم Rito Village و هر گوری بود رفتیم غیر از Rito Village
باو بخدا این بازی کات سین نمیخواد
میری تو یه گورستونی، کل اتفاقاتی که برات میفته خودش یه کات سینه
پسر این قدر کلیپ از بازی تو توییتر دیدم تا حالا از هیچ بازی دیگه ای ندیده بودم
بگذریم
امروز میخواستم بالاخره تو این صبح تعطیلی خودم رو برسونم Rito Village یکم این داستان لعنتی بره جلو
ولی آقا اصن رفتیم یه جاهایی پشم ریزون...
از اون جا که پر اسپویلر از لوکیشن و معماهاست میذارم تو اسپویل
ولی خلاصه میخوام در مورد جزیره های اسمونی منطقه Hebra صحبت کنم
آقا ما امروز با یه بدبختی ای رسیدیم به برج اون جا و خیلی سوسکی Frost Gleeok رو بدون این که بفهمه رد کردیم.
یه کوروکی هم با بالون به زور به رفیقش رسوندیم و اینا تیکه های خوب ماجرا بود
رفتیم تو برج و بوم پرتمون کرد هوا. بعد نزدیک این برج تو آسمون یه Sky Island Archipelago بود.
این مجموعه جزایر خیلی باحالن
باید با اون پلتفرم معلق ها و موشک ها خودتو از یه جزیره برسونی به یه جزیره دیگه.
بعد این وسط یه سری کانستراکت هستند وسط آسمون رو این پلتفرم ها که رسما اسنایپر اند. نمیدونم چی به تیرهاشون وصل کردن ولی یه رنج تخیلی ای دارند
اینا رو که رد می کنی میرسی به یه جزیره ای که یه شراین خالی توشه
بعد که میگردی می بینی از جزیره بعدی باید یه سنگ فیروزه ای رو با این پلتفرم ها برسونی به این شراین خالیه.
این معمای باحالیه، مخصوصا وسیله ای که باهاش بسازی و کلا پرواز رو این جزیره های آسمانی خیلی حال میده.
اینو که حل می کنی اصولا باید برگردی پایین بری سراغ ادامه سفرت
بعد من یهو دیدم "اوووو یه مکعب گنده اون ور تره..."
و منظورم از اون ور تر، یه 500 متری اون ور تر بود
آقا من به یکی از این پلتفرم ها فن و خرت و پرت وصل کردم و با هر دنگ و فنگی بود خودم رو از این جا رسوندم سمت اون مکعبه
این وسط این پلتفرم معلقه از بین رفت (تایمر دارن اینا و تا ابد نمیتونی باهاشون این ور و اون ور بری) بعد با پاراگلایدر و Ascend و کوفت و زهرمار خودم رو رسوندم به این مکعبه تو آسمون.
اگه BotW بازی کرده باشید میدونید، مکعب گنده = هزارتو
ما هم گفتیم بسم الله یهو پیام اومد که "سیکتیر! باید اول بری هزار توی روی زمین (که زیر همون مکعب روی آسمونه) رو حل کنی
ما هم گفتیم "زکّی حاجی مکعب های زمینی رو که ما تو BotW حل کردیم. فکر کردی زرنگی از روی دیوار ها مسیر رو پیدا می کنم، از بالا هم که بپرم روش حتی ساده تر هم میشه
آقا شیرجه زدیم پایین سمت هزارتوی کف زمین
چشمتون روز بد نبینه... از این دیوارها پریدیم پایین دیدیم همه جا پر Gloom ـه. که خیلی بد نیست میشه ازشون رد شد و اینا، بعد یهو این Gloom Hands ها سر و کله شون پیدا شد
اگه بازی کرده باشید میدونید رو در رو با این لعنتی ها نمیشه جنگید! باید از یه بلندی بهشون حمله کنی. بعد وسط هزار تو به اون تخت و صافی، اینا ولت نمی کنن که... تو هم نمیتونی از دیوار به اون بلندی بری بالا
خلاصه که جر خوردم به معنای واقعی
دوباره که لود کرد زنده شدیم، گفتیم "گوه خوردم" و عین آدم رفتیم دم در هزارتو و از اول تصمیم گرفتم برمش. و بعد یه مدت فهمیدم چه تصمیم درستی
قضیه اینه که یه محققه قبل ما اومده تو این هزارتوئه. و کلی رد پا گذاشته که میشه پی شون رو گرفت و مرکز هزارتو رسید.
به اون جا که میرسی یه شراین و سوییچ هست، میگه "اوکی حاجی دمت گرم به حرف ما گوش کردی حالا برو اون هزارتوئه که تو آسمونه"
این وسط یه چاله گنده هم سمت Depths بود ولی درش به طرز عجیبی بسته بود
آقا ما برگشتیم بالا و دیدیم بله در این جا وا شده و این یکی هزارتوئه عجب چیز خفنی ـه. فقط دیواره و باد. کف و سقف نداره و از طرف دیگه باید مثل دانجن های بازی ترمینال روشن کنی تا بذاره جایزه شو بگیری.
رسما یه مینی دانجنیه برای خودش.
گفتیم ایول الله. با این میگن نبوغ. به این میگن تجربه
آقا ما با این هزارتوئه کشتی گرفتیم کلی. یه نکته که میتونم راهنمایی کنم اینه که نقشه خیلی بهتون کمک می کنه تو حل این هزارتو هوایی ها. پس حتما قبلش نقشه اون منطقه رو بگیرید بعد برید سراغ اینا.
اقا اینو که تموم کردیم ما یهو گفت "در زیرزمین هم وا کردیم برات"
من گفتم هاه!؟
"بپر"
"هاه"
"شیرجه بزن!"
آقا ما از اون بالا شیرجه زدیم مستقیم از اسمون بدون هیچ لودینگی چیزی تا ته حلق Depths. گفتم الان میریم اون جا یه جایزه کلفت در انتظار ماست.
یهو خوردیم زمین و این جا بود که پشم های ما ریخت
یه هزارتوی دیگه تو زیرزمین هم بود. تاریک تاریک!
این جا بود که من ایمان آوردم یعنی زیر و رو شدم. با خودم گفتم "چرا به ذهن خودم نرسید که اگه رو زمین یه هزارتوئه و بالای آسمون هم یه هزارتوئه، زیر زمین هم چرا نباید یه هزارتو باشه
البته هزارتوی زیرزمین خیلی مبارزه محورتره و بیشتر حول محور باس خودش می چرخه
اون رو که رفتم بالاخره بهم یه آرمور توپ داد. البته از لحاظ قابلیتی توپه. مخفی کاریت رو بهتر می کنه. ولی فکر نکنم تا وقتی Great Fairy ها رو آزاد کنم بتونه خیلی زره قوی ای جور کنم برای خودم.
خلاصه که سه ساعته میخوام برسم Rito Village و هر گوری بود رفتیم غیر از Rito Village
فکر میکردم فقط منم که وقتی میخوام یه quest رو برم بینش 10 20 تا کار دیگه و side quest انجام میدم
لامصب همینطوری که توی بازی راه میری کار برا انجام دادن پیدا میشه
خب من بازی را تموم کردم .البته تموم که چه عرض کنم فقط داستان اصلی بازی تموم شد وگرنه کلی رمز و راز و جاهای مختلف تو گوشه کنار نقشه مونده که هنوز نرفتم ولی جدی چقدر بازی سخت بود.به نظرم سولزبورن و الدن رینگ جلوی سختی این باید لنگ بندازن .تو اون بازی ها میتونی خرکي خودتو قوی کنی بالاخره یه جوری بازی را تموم میکنی اینجا نهایت میتونی شراین بری قلبتو زیاد کنی یا گریت فیری ها را آزاد کنی لباستو قوی کنند و شمیر قوی تر پیدا کنی که بازم به نظرم خیلی کار راه انداز نیستند .بیشتر استراتژی مهمه .
دانجن آخر بازی و فاینال باس واقعا سخت بودن اسپویل نمیکنم ولی حسابی غذاهایی که gloom را از بین میبرند درست کنید و با خودتون ببرید که حسابی به کارتون میاد.
ولی جدی نسخه قبلیش اصلا سخت نبود نمیدونم پشت پرده تصمیمشون چی بوده شاید سید بهتر بدونه.
من وسطای بازی هستم.
چندتا مشکل من با Breath of The Wild داشتم، با اینکه تعریف و تمجید های بازی رو قبول دارم اما بشخصه برای خودم اثر مورد علاقه خودم نبوده:
1. داستان بشدت خواب آلود و سطحی و که اصلا مرکز توجهات در داستان نیستی.
2. شخصیت هایی که زیاد ماندگار نبودند.
3.باس های بشدت تکراری و محیط های تکراری اون ها.(این رو فعلا دوتا محیط رو رفتم، 4 تا رو رفتم میتونم نظر بهتری بدم.)
تقریبا تمامی موارد تا به الان در این بازی تغییر کرده.
داستان درگیر کننده بوده، سوپرایز های واقعا بزرگی داشته. شخصیت ها همه جالب هستند، ویلین کار ترسناکه! تو واقعا با لینک حس میکنی مرکز دنیا هستی و کار هایی که انجام میدی تاثیر داره، Mystery کار هم جالبه. داستانی که در مورد گذشته زونای اینقدر جالب هست که دوست دارم بیشتر بفهمم. بزرگترین سورپرایز برای خود من شخصیت زلدا بوده، که جدا حس میکنی این بار واقعا The Legend of Zelda بازی میکنی نه The Legend of Link
مورد سوم هم تا الان دو باس هم متنوع بوده و اینکه محیط و پازل های خاص خودشون رو داشتند.
یک مورد که هست، بازی خیلی حس متفاوتی به نسبت به BOTW میده، و بسیار لذت بخش تره!
من خودم اگر صد بار مجبور بشم انتخاب کنم این رو به نسبت BOTW ترجیح میدم. بنظرم این تفاوت زیاد ناشی از آزادی بی حد و مرز بازیه.
با قابلیت هایی که در بازی هست، خیلی از پازل ها رو میشه به هر روشی که دوست داری حل کنید. بازی همیشه دستات رو باز میزاره که هرجا دوست داری به هر روشی که دوست داری بری.
این ساخت و ساز بازی اولای بازی تصور میکردم شاید اذیت کنه ولی برعکس از بهترین بخش های بازیه.
و اینکه قابلیت Ascend باید در همه بازی ها باشه،
به معنای واقعی کلمه گیم چنجر است.
بنظرم انقد دنبال دور زدن استامینا و طول عمر اسلحه ها نباشید چون جزو طراحی هست و دلیل داره
اولی دلیلش اینه که نقل مکان کردن تو بازی خودش تبدیل به یه چالش بشه که هر لحظه دنبال یا راه حل باشید براش (از کجا برم، اسب بیارم یا ماشین و...)
(این زلدا های جدید انگار یه دث استرندینگ درونشون دارن ولی فان!)
دومی دلیلش اینه که به مال دنیا وابسته نباشید، استایل کامبت و سیستم سختی بازی همینه که سبک دلانه شمشیر رو پرت کنی تو صورت طرف، یه جورایی دعوا رو داینامیک تر و زنده تر میکنه،
یه اصطلاح ایرانی هست تو دعوا میگن کم آوردی فحش بده، اینجا کم اوردی پرت کن تو صورتش برو بالا سنگ بنداز روشون و ...
و اینکه Botw خودش آسون بود همینطوری دیگه اگه چیت هم میزدی خیلی علکی میشد، اینم فک کنم همینطور باشه
بنظرم انقد دنبال دور زدن استامینا و طول عمر اسلحه ها نباشید چون جزو طراحی هست و دلیل داره
اولی دلیلش اینه که نقل مکان کردن تو بازی خودش تبدیل به یه چالش بشه که هر لحظه دنبال یا راه حل باشید براش (از کجا برم، اسب بیارم یا ماشین و...)
(این زلدا های جدید انگار یه دث استرندینگ درونشون دارن ولی فان!)
دومی دلیلش اینه که به مال دنیا وابسته نباشید، استایل کامبت و سیستم سختی بازی همینه که سبک دلانه شمشیر رو پرت کنی تو صورت طرف، یه جورایی دعوا رو داینامیک تر و زنده تر میکنه،
یه اصطلاح ایرانی هست تو دعوا میگن کم آوردی فحش بده، اینجا کم اوردی پرت کن تو صورتش برو بالا سنگ بنداز روشون و ...
و اینکه Botw خودش آسون بود همینطوری دیگه اگه چیت هم میزدی خیلی علکی میشد، اینم فک کنم همینطور باشه
حالا من که اولین زلدایی هست که بازی میکنم تو قبلی نمیدونم وضع چجوری بوده اما اتفاقا اینجا بنظرم ترکیدن سریع اسلحه جالب تر میکنه چون وسط فایت مجبور میشی هرچی دم دستت بیاد سر هم کنی
در مورد استامینا هم من فقط واسه دویدن تو محیط آزاد میخواستم که بعد فهمیدم انگار جلوتر میشه آپگرید کرد و همینطور اسب هم که هنوز نگرفتم چون اولشم.
خلاصه دیگه بیخیال استامینا شدم نگران نباش
حالا سوال فنی:
سازه ها کلا سیو نمیشن؟ یعنی نمیشه یه چیزیو که نصفه ساختی سیو کنی که اگه به فاکش دادی یا بد ساختی دوباره ریلود کنی؟
چون من الان لود که میکنم سازه ای وجود نداره دیگه، حالا نمیدونم مال خود بازیه یا باگ yuzu.
حالا من که اولین زلدایی هست که بازی میکنم تو قبلی نمیدونم وضع چجوری بوده اما اتفاقا اینجا بنظرم ترکیدن سریع اسلحه جالب تر میکنه چون وسط فایت مجبور میشی هرچی دم دستت بیاد سر هم کنی
در مورد استامینا هم من فقط واسه دویدن تو محیط آزاد میخواستم که بعد فهمیدم انگار جلوتر میشه آپگرید کرد و همینطور اسب هم که هنوز نگرفتم چون اولشم.
خلاصه دیگه بیخیال استامینا شدم نگران نباش
حالا سوال فنی:
سازه ها کلا سیو نمیشن؟ یعنی نمیشه یه چیزیو که نصفه ساختی سیو کنی که اگه به فاکش دادی یا بد ساختی دوباره ریلود کنی؟
چون من الان لود که میکنم سازه ای وجود نداره دیگه، حالا نمیدونم مال خود بازیه یا باگ yuzu.
حالا من که اولین زلدایی هست که بازی میکنم تو قبلی نمیدونم وضع چجوری بوده اما اتفاقا اینجا بنظرم ترکیدن سریع اسلحه جالب تر میکنه چون وسط فایت مجبور میشی هرچی دم دستت بیاد سر هم کنی
توی قبلی هم همین بساط ولی بدتر بود،(چون قابلیت Fuse وجود نداره) ولی وقتی فاکینگ مستر سورد میشکست قشنگ کفری میشدم. حتی اول این بازیم گناندورف تیکه میندازه این دیگه چه مسترسوردیه که میشکنه؟
فکر کنم سیو بشند ولی قابلیت اش فعلا باز نشده.
بجاش توی اون دستگاه های کپسول پنج تا Zonai Core بنداز، بهت بعضی قطعات مهم رو به صورت کپسول میده.