PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Albert Camus

Nothing But Video Games
کاربر سایت
Mar 15, 2008
186
نام
علیرضا
.I don’t think I can ever forgive you for that… But… I would like to try
I’d like that

?

View attachment 213358
شاید بشه گفت این صحنه (سمت چپِ عکس) و دیالوگایی که توش رد و بدل شد، تلخ‌ترین بخش بازی بود و مملوء از حسرت‌های بعدش. متأسفانه خیلی از ماها قدر عزیزانمون رو نمی‌دو‌نیم و بدتر اینکه به سنگینی و تلخی خیلی از حرفایی که به زبون میاریم بی‌توجهیم؛ چون همدلی کردن رو بلد نیستیم، یا شاید هم فکر می‌کنیم هنوز برای فکر کردن و عمل کردن به خیلی چیزا وقت کافی داریم...

مطمئناً بعد از سال‌ها تلاش، خطر کردن و از همه مهم‌تر ایفای نقش پدری، Joel مستحق شنیدن جمله خیلی خیلی بهتری از Ellie بود تا اینکه فقط دلش رو به این خوش کنه که شاید یه روزی و یه جایی، Ellie حاضر بشه که واقعا ببخشتش!! جوابی که Joel میده و این میزان از قانع بودنش، خیلی آزاردهنده است! Joel همیشه دوست داشت اون آینده‌ای رو که هیچ وقت فرصت نشد با دخترش داشته باشه با Ellie بسازه ولی گویا قرار نبود که حس واقعی یک پدر خوشبخت رو تو زندگیش تجربه کنه! خلاصه این عکس، سراسر حسرت و غصه است و برای همین چیزاست که میگم بعد از یک سال، هنوز فکر و ذهنم درگیر اتفاقات بازیه و یه جورایی توش گیر کردم و نمی‌تونم ازش بیرون بیام! (شاید برای بعضیا عجیب باشه، ولی اینو بی اغراق گفتم)
 

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
شاید بشه گفت این صحنه (سمت چپِ عکس) و دیالوگایی که توش رد و بدل شد، تلخ‌ترین بخش بازی بود و مملوء از حسرت‌های بعدش. متأسفانه خیلی از ماها قدر عزیزانمون رو نمی‌دو‌نیم و بدتر اینکه به سنگینی و تلخی خیلی از حرفایی که به زبون میاریم بی‌توجهیم؛ چون همدلی کردن رو بلد نیستیم، یا شاید هم فکر می‌کنیم هنوز برای فکر کردن و عمل کردن به خیلی چیزا وقت کافی داریم...

مطمئناً بعد از سال‌ها تلاش، خطر کردن و از همه مهم‌تر ایفای نقش پدری، Joel مستحق شنیدن جمله خیلی خیلی بهتری از Ellie بود تا اینکه فقط دلش رو به این خوش کنه که شاید یه روزی و یه جایی، Ellie حاضر بشه که واقعا ببخشتش!! جوابی که Joel میده و این میزان از قانع بودنش، خیلی آزاردهنده است! Joel همیشه دوست داشت اون آینده‌ای رو که هیچ وقت فرصت نشد با دخترش داشته باشه با Ellie بسازه ولی گویا قرار نبود که حس واقعی یک پدر خوشبخت رو تو زندگیش تجربه کنه! خلاصه این عکس، سراسر حسرت و غصه است و برای همین چیزاست که میگم بعد از یک سال، هنوز فکر و ذهنم درگیر اتفاقات بازیه و یه جورایی توش گیر کردم و نمی‌تونم ازش بیرون بیام! (شاید برای بعضیا عجیب باشه، ولی اینو بی اغراق گفتم)
داستان بازی سرشار از نکات اخلاقیه، از لزوم نگاه به وقایع از دید طرف مقابل بگیر تا همین دیالوگها که در لحظات مختلف وجود داره، متاسفانه یه مشت هیتر 25 ساعت گیم پلی ناب رو فقط در همون 10 دقیقه صحنه رومنس دیدن و ترول کردن و تا کسی بازی نکنه متوجه این مسائل نمیشه
ارزش تکرار بازی چندین و چندین باره :x
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
آهنگ تولد توی TLoU2 به مناسبت یک سالگی این شاهکار! :D


یکی از بهترین بازی‌های عمرم که توی حدود ۳ دهه حضور گهربار در این دنیا به عنوان گیمر، کمتر بازی‌ای رو یادم میاد که انقدر برام تأثیرگذار بوده باشه.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
203397312_375847690709299_9061564743177619774_n.jpg

الی تو پارت ۳

ولی من واقعا میخوام واقعا واقعا که نسخه سوم دیگه نرن سمت الی ،، بازی تو پارت دو نشون داد چقدر پتانسیل و احتمالات و داستان متفاوت برای گفتن داره ،،

از نظر من پارت سه اگه رو حتی با داستانی بهتر از دو نسخه اول بسازن ، از نظر خودم دیگه اون کشش رو نداره ،، داستان الی برای من تموم شده
 
آخرین ویرایش:
  • Poker Face
Reactions: kamyy

Red Dead Redemtion

کاربر سایت
May 18, 2021
21
از دیدگاه خودم بهترین کار این بود داستان و شخصیت های نسخه 1 رو کامل کنار میزاشتن و میرفتن سراغ یه داستان و شخصیتهای دیگه تو اون دنیا. اینجوری طرفداران نسخه 1 به دو گروه متنفر و موافق نسخه دوم تبدیل نمیشدن. اینکه مخالفان نسخه دوم رو بهشون انگ هیتری سونی و ناتی داگ بزنیم نمیتونه این واقعیت رو بپوشونه که بخش بزرگی از مخالفان Part II برعکس فن های سرسخت سونی و ناتی داگ هستن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
از دیدگاه خودم بهترین کار این بود داستان و شخصیت های نسخه 1 رو کامل کنار میزاشتن و میرفتن سراغ یه داستان و شخصیتهای دیگه تو اون دنیا. اینجوری طرفداران نسخه 1 به دو گروه متنفر و موافق نسخه دوم تبدیل نمیشدن. اینکه مخالفان نسخه دوم رو بهشون انگ هیتری سونی و ناتی داگ بزنیم نمیتونه این واقعیت رو بپوشونه که بخش بزرگی از مخالفان Part II برعکس فن های سرسخت سونی و ناتی داگ هستن.
داستان تو پارت یک ناقص مونده بود ، باید تکلیف خیلی چیزا مشخص میشد ، ضمن اینکه هیچ زمینه سازی برای ساخت بازی با داستان و شخصیت های متفاوت توش صورت نگرفته بود ، اگه اون موقع این کار رو میکردن حس میلک کردن و ادامه دادن زوری میداد ، خود دراکمن هم مصاحبه کرده راجع به این قصیه
 

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,464
نام
امین
از دیدگاه خودم بهترین کار این بود داستان و شخصیت های نسخه 1 رو کامل کنار میزاشتن و میرفتن سراغ یه داستان و شخصیتهای دیگه تو اون دنیا. اینجوری طرفداران نسخه 1 به دو گروه متنفر و موافق نسخه دوم تبدیل نمیشدن. اینکه مخالفان نسخه دوم رو بهشون انگ هیتری سونی و ناتی داگ بزنیم نمیتونه این واقعیت رو بپوشونه که بخش بزرگی از مخالفان Part II برعکس فن های سرسخت سونی و ناتی داگ هستن.
مورد مهم اینه ما باید این درک و داشته باشیم که صاحب اثر و خالقش نیستیم و بازیها قرار نیست مطابق با میل طرفدارا مطلق جلو بره... صاحب اثر تصمیم میگیره که بازی چه روندی و پیش بگیره و مشاهده جوایز و فروش بازی خودش موکد این مسئله هست که انتخابشون درست بوده.
درسته ممکنه یه عده به هر دلیلی از روند ادامه یه بازی خوششون نیاد و هیتر و.. اینام نباشن ولی در نهایت باید نگاه کنن به موفقیت های بازی و فروش موفق و حتی تحسین رقبا... اینجاست که باید بنظرم یه مقدار عمیقتر به بازی نگاه کنن و سعی در شناخت بیشتر دنیای امروز و یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن.
 

Red Dead Redemtion

کاربر سایت
May 18, 2021
21
داستان تو پارت یک ناقص مونده بود ، باید تکلیف خیلی چیزا مشخص میشد ، ضمن اینکه هیچ زمینه سازی برای ساخت بازی با داستان و شخصیت های متفاوت توش صورت نگرفته بود ، اگه اون موقع این کار رو میکردن حس میلک کردن و ادامه دادن زوری میداد ، خود دراکمن هم مصاحبه کرده راجع به این قصیه
اگر دلیل ادامه نسخه 1 همچین چیزی بود من میتونم همین حالا بدون اینکه به ذهنم فشار بیارم رندوم 10 سوژه از Part II ردیف کنم برای ادامشون تو Part III.
اتفاقا زمینه های نابی در نسخه 1 وجود داشت که حتی اگر نمیخواستن کلا اونها رو رها کنن با شخصیت های اصلی و فرعی میتونستن ادامش بدن یا به گذشته برگردن:
20 سال فاصله زمانی از هنگام کشته شدن دختر جول
ماجراجویی های تامی در این فاصله زمانی
دیوید و گروهش
مورد مهم اینه ما باید این درک و داشته باشیم که صاحب اثر و خالقش نیستیم و بازیها قرار نیست مطابق با میل طرفدارا مطلق جلو بره... صاحب اثر تصمیم میگیره که بازی چه روندی و پیش بگیره و مشاهده جوایز و فروش بازی خودش موکد این مسئله هست که انتخابشون درست بوده.
درسته ممکنه یه عده به هر دلیلی از روند ادامه یه بازی خوششون نیاد و هیتر و.. اینام نباشن ولی در نهایت باید نگاه کنن به موفقیت های بازی و فروش موفق و حتی تحسین رقبا... اینجاست که باید بنظرم یه مقدار عمیقتر به بازی نگاه کنن و سعی در شناخت بیشتر دنیای امروز و یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن.
صاحب اثر همون نسخه اول هم مطابق میل خودش داستان رو نوشته وگرنه گیمرها که تا زمان انتشار خبر نداشتن داستان کلی چیه!
اون بخش از گیمرها که نسخه 1 رو پسندیدن گمون نکنم ابتدا به جوایز و فروش بازی نگاه کردن سپس تصمیم گرفتن که آیا از بازی خوششون بیاد یا نه, دستکم من که اینجور نبودم!
در مورد فروش, خیلی از بازیها هستن که از لحاظ تجاری موفقن ولی در فاکتورهای دیگه در جا زدن یا حتی پسرفت داشتن.
حالا نمیشه دوستداران نسخه دوم یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن, حتما باید مخالفان نسخه دوم تجدید نظر کنن! :D
 
  • Like
Reactions: kamyy and hitman68

ShahryR

کاربر سایت
Sep 7, 2012
657
نام
شهریار
اگر دلیل ادامه نسخه 1 همچین چیزی بود من میتونم همین حالا بدون اینکه به ذهنم فشار بیارم رندوم 10 سوژه از Part II ردیف کنم برای ادامشون تو Part III.
اتفاقا زمینه های نابی در نسخه 1 وجود داشت که حتی اگر نمیخواستن کلا اونها رو رها کنن با شخصیت های اصلی و فرعی میتونستن ادامش بدن یا به گذشته برگردن:
20 سال فاصله زمانی از هنگام کشته شدن دختر جول
ماجراجویی های تامی در این فاصله زمانی
دیوید و گروهش

صاحب اثر همون نسخه اول هم مطابق میل خودش داستان رو نوشته وگرنه گیمرها که تا زمان انتشار خبر نداشتن داستان کلی چیه!
اون بخش از گیمرها که نسخه 1 رو پسندیدن گمون نکنم ابتدا به جوایز و فروش بازی نگاه کردن سپس تصمیم گرفتن که آیا از بازی خوششون بیاد یا نه, دستکم من که اینجور نبودم!
در مورد فروش, خیلی از بازیها هستن که از لحاظ تجاری موفقن ولی در فاکتورهای دیگه در جا زدن یا حتی پسرفت داشتن.
حالا نمیشه دوستداران نسخه دوم یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن, حتما باید مخالفان نسخه دوم تجدید نظر کنن! :D
اصلا نیازی به تجدید نظر کسی نیست. در هر صورت این بازی هم یه اثر هنریه و مثل هر اثر هنریه دیگه، علاقه‌مندان و مخالفانی داره.
مشکل تلاش مخالفان برای اینه که به زور می‌خوان به خالق بگن تو غلط کردی با شخصیت‌های ساخته قلم خودت این کارا رو کردی و باید می‌اومدی اول نظرسنجی می‌کردی تا ببینی ما چی دوست داریم و همون رو می‌نوشتی. واقعا بی‌معنی و بچگانه‌ست این دیدگاه.
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,343
به رسم نسخه های قبلی بهتره اخر نسل منتشر بشه ( اون موقع احتمالا میگیم این فقط رو 10.2 ترافلاپس اجرا شده :D )
روی آیپی جدید کار کنن بهتره
ضمن اینکه پروژه مولتی شون هم انگار بزرگه
 

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
862
نام
محسن
مورد مهم اینه ما باید این درک و داشته باشیم که صاحب اثر و خالقش نیستیم و بازیها قرار نیست مطابق با میل طرفدارا مطلق جلو بره... صاحب اثر تصمیم میگیره که بازی چه روندی و پیش بگیره و مشاهده جوایز و فروش بازی خودش موکد این مسئله هست که انتخابشون درست بوده.
درسته ممکنه یه عده به هر دلیلی از روند ادامه یه بازی خوششون نیاد و هیتر و.. اینام نباشن ولی در نهایت باید نگاه کنن به موفقیت های بازی و فروش موفق و حتی تحسین رقبا... اینجاست که باید بنظرم یه مقدار عمیقتر به بازی نگاه کنن و سعی در شناخت بیشتر دنیای امروز و یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن.
نظر صاحب اثر که نمیتونه خیلی راحت در تعارض با میل طرفدارا باشه. بازی ها اتفاقا قراره با میل طرفدارا جلو برن. یعنی مهم ترین فاکتور برای سود بیشتر همین رضایت مشتری هست.
هیچ جوره هم نمیشه ثابت کرد این تصمیم گیری برای روند داستانی در کل به ضررشون بوده (به لحاظ سود کوتاه مدت و بلند مدت) یا نه. یعنی از نظر حداقل من یکی میشد داستان طور دیگه ای پیش بره و میزان فروش و جوایز و استقبال هم همین حدود یا حتی بیشتر بشه.
در کل تجربه شخصیم رو بخوام بگم با اینکه هر دو نسخه جزء بهترین تجربه های گیمینگ من بودن ولی نسخه اول رو من 3 بار تموم کردم ولی دومی رو به دلایلی که میدونید اصلا نمیتونم دوباره بازی کنم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر