PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
203397312_375847690709299_9061564743177619774_n.jpg

الی تو پارت ۳

ولی من واقعا میخوام واقعا واقعا که نسخه سوم دیگه نرن سمت الی ،، بازی تو پارت دو نشون داد چقدر پتانسیل و احتمالات و داستان متفاوت برای گفتن داره ،،

از نظر من پارت سه اگه رو حتی با داستانی بهتر از دو نسخه اول بسازن ، از نظر خودم دیگه اون کشش رو نداره ،، داستان الی برای من تموم شده
 
آخرین ویرایش:
  • Poker Face
Reactions: kamyy
از دیدگاه خودم بهترین کار این بود داستان و شخصیت های نسخه 1 رو کامل کنار میزاشتن و میرفتن سراغ یه داستان و شخصیتهای دیگه تو اون دنیا. اینجوری طرفداران نسخه 1 به دو گروه متنفر و موافق نسخه دوم تبدیل نمیشدن. اینکه مخالفان نسخه دوم رو بهشون انگ هیتری سونی و ناتی داگ بزنیم نمیتونه این واقعیت رو بپوشونه که بخش بزرگی از مخالفان Part II برعکس فن های سرسخت سونی و ناتی داگ هستن.
 
از دیدگاه خودم بهترین کار این بود داستان و شخصیت های نسخه 1 رو کامل کنار میزاشتن و میرفتن سراغ یه داستان و شخصیتهای دیگه تو اون دنیا. اینجوری طرفداران نسخه 1 به دو گروه متنفر و موافق نسخه دوم تبدیل نمیشدن. اینکه مخالفان نسخه دوم رو بهشون انگ هیتری سونی و ناتی داگ بزنیم نمیتونه این واقعیت رو بپوشونه که بخش بزرگی از مخالفان Part II برعکس فن های سرسخت سونی و ناتی داگ هستن.
داستان تو پارت یک ناقص مونده بود ، باید تکلیف خیلی چیزا مشخص میشد ، ضمن اینکه هیچ زمینه سازی برای ساخت بازی با داستان و شخصیت های متفاوت توش صورت نگرفته بود ، اگه اون موقع این کار رو میکردن حس میلک کردن و ادامه دادن زوری میداد ، خود دراکمن هم مصاحبه کرده راجع به این قصیه
 
از دیدگاه خودم بهترین کار این بود داستان و شخصیت های نسخه 1 رو کامل کنار میزاشتن و میرفتن سراغ یه داستان و شخصیتهای دیگه تو اون دنیا. اینجوری طرفداران نسخه 1 به دو گروه متنفر و موافق نسخه دوم تبدیل نمیشدن. اینکه مخالفان نسخه دوم رو بهشون انگ هیتری سونی و ناتی داگ بزنیم نمیتونه این واقعیت رو بپوشونه که بخش بزرگی از مخالفان Part II برعکس فن های سرسخت سونی و ناتی داگ هستن.
مورد مهم اینه ما باید این درک و داشته باشیم که صاحب اثر و خالقش نیستیم و بازیها قرار نیست مطابق با میل طرفدارا مطلق جلو بره... صاحب اثر تصمیم میگیره که بازی چه روندی و پیش بگیره و مشاهده جوایز و فروش بازی خودش موکد این مسئله هست که انتخابشون درست بوده.
درسته ممکنه یه عده به هر دلیلی از روند ادامه یه بازی خوششون نیاد و هیتر و.. اینام نباشن ولی در نهایت باید نگاه کنن به موفقیت های بازی و فروش موفق و حتی تحسین رقبا... اینجاست که باید بنظرم یه مقدار عمیقتر به بازی نگاه کنن و سعی در شناخت بیشتر دنیای امروز و یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن.
 
داستان تو پارت یک ناقص مونده بود ، باید تکلیف خیلی چیزا مشخص میشد ، ضمن اینکه هیچ زمینه سازی برای ساخت بازی با داستان و شخصیت های متفاوت توش صورت نگرفته بود ، اگه اون موقع این کار رو میکردن حس میلک کردن و ادامه دادن زوری میداد ، خود دراکمن هم مصاحبه کرده راجع به این قصیه
اگر دلیل ادامه نسخه 1 همچین چیزی بود من میتونم همین حالا بدون اینکه به ذهنم فشار بیارم رندوم 10 سوژه از Part II ردیف کنم برای ادامشون تو Part III.
اتفاقا زمینه های نابی در نسخه 1 وجود داشت که حتی اگر نمیخواستن کلا اونها رو رها کنن با شخصیت های اصلی و فرعی میتونستن ادامش بدن یا به گذشته برگردن:
20 سال فاصله زمانی از هنگام کشته شدن دختر جول
ماجراجویی های تامی در این فاصله زمانی
دیوید و گروهش
مورد مهم اینه ما باید این درک و داشته باشیم که صاحب اثر و خالقش نیستیم و بازیها قرار نیست مطابق با میل طرفدارا مطلق جلو بره... صاحب اثر تصمیم میگیره که بازی چه روندی و پیش بگیره و مشاهده جوایز و فروش بازی خودش موکد این مسئله هست که انتخابشون درست بوده.
درسته ممکنه یه عده به هر دلیلی از روند ادامه یه بازی خوششون نیاد و هیتر و.. اینام نباشن ولی در نهایت باید نگاه کنن به موفقیت های بازی و فروش موفق و حتی تحسین رقبا... اینجاست که باید بنظرم یه مقدار عمیقتر به بازی نگاه کنن و سعی در شناخت بیشتر دنیای امروز و یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن.
صاحب اثر همون نسخه اول هم مطابق میل خودش داستان رو نوشته وگرنه گیمرها که تا زمان انتشار خبر نداشتن داستان کلی چیه!
اون بخش از گیمرها که نسخه 1 رو پسندیدن گمون نکنم ابتدا به جوایز و فروش بازی نگاه کردن سپس تصمیم گرفتن که آیا از بازی خوششون بیاد یا نه, دستکم من که اینجور نبودم!
در مورد فروش, خیلی از بازیها هستن که از لحاظ تجاری موفقن ولی در فاکتورهای دیگه در جا زدن یا حتی پسرفت داشتن.
حالا نمیشه دوستداران نسخه دوم یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن, حتما باید مخالفان نسخه دوم تجدید نظر کنن! :D
 
  • Like
Reactions: kamyy and hitman68
اگر دلیل ادامه نسخه 1 همچین چیزی بود من میتونم همین حالا بدون اینکه به ذهنم فشار بیارم رندوم 10 سوژه از Part II ردیف کنم برای ادامشون تو Part III.
اتفاقا زمینه های نابی در نسخه 1 وجود داشت که حتی اگر نمیخواستن کلا اونها رو رها کنن با شخصیت های اصلی و فرعی میتونستن ادامش بدن یا به گذشته برگردن:
20 سال فاصله زمانی از هنگام کشته شدن دختر جول
ماجراجویی های تامی در این فاصله زمانی
دیوید و گروهش

صاحب اثر همون نسخه اول هم مطابق میل خودش داستان رو نوشته وگرنه گیمرها که تا زمان انتشار خبر نداشتن داستان کلی چیه!
اون بخش از گیمرها که نسخه 1 رو پسندیدن گمون نکنم ابتدا به جوایز و فروش بازی نگاه کردن سپس تصمیم گرفتن که آیا از بازی خوششون بیاد یا نه, دستکم من که اینجور نبودم!
در مورد فروش, خیلی از بازیها هستن که از لحاظ تجاری موفقن ولی در فاکتورهای دیگه در جا زدن یا حتی پسرفت داشتن.
حالا نمیشه دوستداران نسخه دوم یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن, حتما باید مخالفان نسخه دوم تجدید نظر کنن! :D
اصلا نیازی به تجدید نظر کسی نیست. در هر صورت این بازی هم یه اثر هنریه و مثل هر اثر هنریه دیگه، علاقه‌مندان و مخالفانی داره.
مشکل تلاش مخالفان برای اینه که به زور می‌خوان به خالق بگن تو غلط کردی با شخصیت‌های ساخته قلم خودت این کارا رو کردی و باید می‌اومدی اول نظرسنجی می‌کردی تا ببینی ما چی دوست داریم و همون رو می‌نوشتی. واقعا بی‌معنی و بچگانه‌ست این دیدگاه.
 
مورد مهم اینه ما باید این درک و داشته باشیم که صاحب اثر و خالقش نیستیم و بازیها قرار نیست مطابق با میل طرفدارا مطلق جلو بره... صاحب اثر تصمیم میگیره که بازی چه روندی و پیش بگیره و مشاهده جوایز و فروش بازی خودش موکد این مسئله هست که انتخابشون درست بوده.
درسته ممکنه یه عده به هر دلیلی از روند ادامه یه بازی خوششون نیاد و هیتر و.. اینام نباشن ولی در نهایت باید نگاه کنن به موفقیت های بازی و فروش موفق و حتی تحسین رقبا... اینجاست که باید بنظرم یه مقدار عمیقتر به بازی نگاه کنن و سعی در شناخت بیشتر دنیای امروز و یه تجدید نظر به برخی افکار توی ذهنشون داشته باشن.
نظر صاحب اثر که نمیتونه خیلی راحت در تعارض با میل طرفدارا باشه. بازی ها اتفاقا قراره با میل طرفدارا جلو برن. یعنی مهم ترین فاکتور برای سود بیشتر همین رضایت مشتری هست.
هیچ جوره هم نمیشه ثابت کرد این تصمیم گیری برای روند داستانی در کل به ضررشون بوده (به لحاظ سود کوتاه مدت و بلند مدت) یا نه. یعنی از نظر حداقل من یکی میشد داستان طور دیگه ای پیش بره و میزان فروش و جوایز و استقبال هم همین حدود یا حتی بیشتر بشه.
در کل تجربه شخصیم رو بخوام بگم با اینکه هر دو نسخه جزء بهترین تجربه های گیمینگ من بودن ولی نسخه اول رو من 3 بار تموم کردم ولی دومی رو به دلایلی که میدونید اصلا نمیتونم دوباره بازی کنم!
 
این جایزه بهترین داستان از طرف Famitsu Dengeki هم چیز خیلی جالبی بود! :D
ژاپنی‌ها کلاً سلیقه‌شون متفاوته و دنیای خاص خودشون رو دارن، ولی در زمینه داستان TLoU2 با بروبچ غربی نظر مشترک داشتن و همون‌طور که بازی توی غرب به یکی از رکورددارهای جایزه داستان در تاریخ بشریت تبدیل شد، توی شرق هم از این نظر باهاش حال کردن.
در مورد همین جایزه Famitsu Dengeki، تعصب ژاپنی‌ها در این حده که اکثر لیست بازی‌های برتر ۲۰۲۰ـشون رو بازی‌های شرقی تشکیل داده بودن (به جز اندک بازی‌هایی مثل Apex Legends و Ghost of Tsushima که این دومی هم توی ژاپن می‌گذره و به شدت ژاپنی‌پسنده) و مثلاً حتی جایزه بهترین گرافیک رو هم به Ghost of Tsushima داده بودن به جای TLoU2، ولی جایزه داستان رو به TLoU2 دادن نه یک بازی ژاپنی یا ژاپنی‌پسند! :D
و البته باز این سوال اساسی پیش میاد که چرا انقدر طول می‌کشه تا جایزه‌ها رو بفرستن؟! :| قبلاً هم یه سری جاها جایزه‌ها رو چند ماه دیرتر فرستاده بودن و الآن اینا هم بیشتر از ۳ ماه طول کشیده تا پست کنن! صبر می‌کنن تخفیف ویژه بخوره که بفرستن؟! :|
 
اگر دلیل ادامه نسخه 1 همچین چیزی بود من میتونم همین حالا بدون اینکه به ذهنم فشار بیارم رندوم 10 سوژه از Part II ردیف کنم برای ادامشون تو Part III.
اتفاقا زمینه های نابی در نسخه 1 وجود داشت که حتی اگر نمیخواستن کلا اونها رو رها کنن با شخصیت های اصلی و فرعی میتونستن ادامش بدن یا به گذشته برگردن:
20 سال فاصله زمانی از هنگام کشته شدن دختر جول
ماجراجویی های تامی در این فاصله زمانی
دیوید و گروهش
اونوقت اینا که نوشتی چه جذابتی داشتن ؟ دیگه در مقایسه با داستان پارت ۲ ، جدا از اینکه کمپ دیوید کاملا نابود شد حتی اگه بازمانده بازماندهای ازش مونده باشه
۔۔۔۔۔۔۔

خودمم که دارم میگم تو پارت دو شرایطی به بهوجو اوردن که میشه داستان های خیلی زیادی از ادم های مختلف تو این دنیا خلق کرد
ولی من واقعا میخوام واقعا واقعا که نسخه سوم دیگه نرن سمت الی ،، بازی تو پارت دو نشون داد چقدر پتانسیل و احتمالات و داستان متفاوت برای گفتن داره ،،

از نظر من پارت سه اگه رو حتی با داستانی بهتر از دو نسخه اول بسازن ، از نظر خودم دیگه اون کشش رو نداره ، داستان الی برای من تموم شده
همچین چیزی تو پارت یک نبود، تو پارت یک فقط چند تا گروه نهایتا ۴۰،۵۰ نفره تو بازی بازی بودن که اونها هم بدون هیچ پرداختی اکثرا به دست جوئل قتل عام میشدن، از بوستون هم هیچ چیزی نشون نمیده که برای مخاطب زمینه زمینه داستانی به وجود بیاره ، خبری از احتمالات نبود ، فقط متمرکز بود روی جوئل و الی و داستان اصلی

از نسخه اول هنوز سوالات زیادی باقی مونده بود ،، برای همین کاملامنطقی بود که نسخه دوم هم ادامه داستان نسخه اول باشه
 
  • Like
Reactions: kamyy

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or