PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
این بازی اینقدر از نظر داستان غنیه که با این همه لورفتن و اسپویل و اینا بازم گیمر نمیدونه واقعه چه اتفاقی میوفته !!! یادمه زمان ما یه فیلم بود به نام کمیسر متهم میکند تو فیلم اول فاشیستها با مسلسل کمیسر و آبکش میکنن بعد که شماره 2 شو میخواستن بسازن اول فیلم نشون میداد کمیسر رو تخت بیمارستانه 10-12 تا هم گلوله تو دستاشه داره به دکتره میگه مثل اینکه خیلی گلوله حروم کردن !!!! من حتا پیش بینی اینم دارم خخخخ
 

batgamer2

کاربر سایت
Jun 7, 2015
674
نام
امیررضا
بالاخره بازی رو تموم کردم نظر کلی رو راجع به بازی میگم
خوب قبل از هر چیز بگم که به نظر من داستان بازی خیلی خوب بود اما جای بهتر شدن داشت در مورد الی داستان فوق العاده خوب پیش میرفت و تمام فلش بک ها درست بود و حس خاطره های خوب و بد که با جوئل داشتیم نشون میداد مشکل اصلی من با داستان ابی هست البته خود کاراکتر نه طرز روایت کاراکتر رو میگم ای کاش ای کاش توی روز سوم فلش بک رو نمیزد و نمیرفت داستان ابی رو تعریف کنه ای کاش از اول بازی اصلا با ابی توی بیمارستان شروع میکردیم این فلش بک ها اون حس همزاد پنداری رو کشت یه چنتا مثال بزنم مثلا رابطش با اوون واقعا اگه نمیدونستم ادامه داستان اوون رو میکشیم بیستر لذت میبردم یا درگیری با تامی وقتی میدونم زندس اون لحظه ای که پرتش میکنیم واقعا استرس و نگران نبودم و بیخیال بازی رو رفتم خلاصه بد ترین فلش بک که دیدم اما خود داستان جوئل و الی خیلی خوب بود به ویژه اون فلش بک نهایی که فوق العاده زیبا بود
پ. ن: آهنگ تیتراژ پایانی بازی رو میشه بفرستین؟
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

Knigh_homi

کاربر سایت
Sep 4, 2017
199
البته حرف من اینجا این بود که بازی میخواد منصف باشه ، ولی من نمیتونم باشم ... و حس دو گانه ای به این بخش داشتم ....

ولی گیم پلی و چالش ها و باقی موارد این بخش خصوصا دوز هورور آنقدر بالاست که اصلا داستان و نفرت و انتقام اینها از یادت می‌ره ، بهت یاد آوری میشه که تو چه دنیایی هستی

Hotel part>>>>>>>>>all of games in history

من از بازی ها horror بدم میاد، اگه میدونستم این بخش از بازی آنقدر نسبت به نسخه اول ارتقا پیدا کرده عمرا سمتش نمیومدم :no:x_x
نمیدونم بازیو تا اخر رفتی یا نه اسپویل که نمیکنم ولی بدون اصل horror مونده حالا:>
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
نمیدونم بازیو تا اخر رفتی یا نه ولی اسپویل که نمیکنم ولی بدون اصل horror مونده حالا:>
می‌دونم ، یکی از دلایلی که میگن پیسینگ بازی بده ، همین موارده ‌..

بدن من یکی تحمل بیشتر از این نداشت

بازی اصلا مقوله ای به اسم تنفس سرش نمیشه ... بالا و پایین و فراز و نشیب سرش نمیشه ...

موج ، پشت موج ، چالش پشت چالش .... و وقتی فکر می‌کنی این دیگه اوج فشار و تنش ، اوج ترس بازی بود ، تازه میفهمی بازی هنوز کلی بمب تو بغلش داره پرت کنه سمتت
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
‏‏واکنش یک گیمر نابینا به اثر پس از تموم کردن بازی:(
تقدیم به بزرگوارانی که میگفتن به درک که از نابیناها هم پشتیبانی می‌کنه.چه تاثیری رو تجربه‌ی من داره و..

20200628_135652-700x1000.jpg 20200628_140319-700x1000.jpg
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
قبل از عرضه با توجه به تریلرا شونصدها تئوری داستانی مختلف از بازی توی ذهنم ایجاد شده بود ولی بخاطر اسپویل‌هایی که منتشر شده بود، نمیشد اینجا گفت چون ممکن بود یه عده بیان با توجه به لیک‌ها رد یا تاییدش کنن...
خود بازی که سوپرایزم کرد چون هیچکدوم از تئوری‌هایی که داشتم نبود ولی حالا بد نیست یکی‌ از تئوری‌های عجیبی که توی ذهنم بود رو بگم... :D :

یکی از چیزایی که توجه‌ام رو به خودش جلب کرده بود، لرزش دست الی توی تریلرا بود که چند بار روش تاکید کرده بودن.
خب لرزش دست میتونه ناشی از خیلی چیزا باشه ولی چیزی که منو اذیت میکرد این بود که فکر میکردم الی به یه بیماری خاصی گرفتار شده که کم کم داره نابودش میکنه...
حس میکردم ممکنه این بیماری به خاطر همون مصون بودن در مقابل اینفکتد شدن ایجاد شده...یادتون باشه آخر نسخه اول هم دکترا گفته بودن که بیماری کاملا وارد بدن الی شده ولی به دلایلی جهش پیدا کرده و باعث آسیب نشده ولی Infection هنوزم داخل بدنش وجود دارد.
خب با این اطلاعات نتیجه گرفته بودم که الی Infected هست ولی رشد بیماری داخل بدنش سرعت خیلی کمی نسبت به بقیه داره و چندین سال طول میکشه تا تاثیر خودشو نشون بده. فکر میکردم شاید این بار قراره شاهد روایت معکوسی باشیم که این بار جول و الی برای پیدا کردن درمان بیماری خاصِ الی که کم کم در حال پیشروی هست، مجبور به رها کردن زندگی توی جکسون میشن تا فایرفلای‌ها رو به امید در اختیار داشتن جراح و دکتر، پیدا کنن!
آخرشم بعد از کلی بدبختی و در حالی که بیماری تقریبا الی رو از پا درآورده، در نقش جول فایرفلای‌ها رو پیدا میکنیم ولی درمانی واسه بیماری در حال پیشرفت الی وجود نداره ولی هنوز امکان ساخت واکسن وجود داره که این بار جول از سر اجبار رضایت میده. در کات سین‌ آخر جول به فایرفلاهایی که دارن ازش بازجویی‌میکنن بدون هیچ ترسی میگه که همین چند سال با الی، ارزش کشتن تمام اون فایرفلای‌ها رو داشت!
اینم از پایان فیلم هندی من :D
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی
تحلیلت به داستان کاملا درسته و از دیدگاه خودت و خیلی ها قطعا قابل پذیرش هست . اما دقیقا نقطه اختلاف نظر کسایی که نتونستن با داستان ارتباط برقرار کنن اختلاف نظر در برداشت از داستان ‌نسخه اول و ارتباطش با نسخه دوم هست :
به نظرم قبل از هر چیز باید داستان ‌نسخه ۱ در نظر گرفته بشه . این که اصلا جول از نظر ما یک قهرمان هست یا کارش رو اشتباه میدونیم ؟ یعنی لحظه ای که الی رو نجات داد خوشحال بودیم ؟ اگر حق انتخاب داشتیم ممکن بود الی رو نجات ندیم ؟ خوب این ها سوالاتی که وجود داره و هر کسی بر اساس دیدگاهش نسبت به نسخه اول به داستان ‌نسخه دوم‌ نگاه میکنه . در واقع روند اتفاقات در نسخه اول از اون اپنینگ غمناک تا اون انتهای تلخ و شیرین ( که از نظر من و با توجه به فیدبک ها شیرینیش برای ۹۰ درصد افراد بیشتر بود ) از جول تو ذهن گیمر یه قهرمان میسازه. نمی تونی هم بگی چرا از جول قهرمان ساخته ، چون مهمترین برتری و عامل انتقال احساسات در ویدیو گیم همون حس همزادپنداری کردن با شخصیتی هست که ۲۰ ساعت کنترلش میکنی و سلامتیش تو طول بازی میشه سلامتی تو ، کسی نمیتونه واقعا این حس و نگاه به ویدیو گیم رو تاسف بار یا اشتباه بدونه و این دیدگاه کلا ویدیو گیم رو زیر سوال میبره ‌. در نتیجه وقتی همین دنیای امروز رو در نظر بگیریم‌ میبینیم‌ که خیلی هامون حاضر نیستیم عزیزمون رو از دست بدیم که شاید واکسن کرونا درست بشه ! هیچکس حاضر نیست . حالا تو نسخه دوم کارگردان نمیخواد جول رو ‌قهرمان بدونی . و براش علت میاره . چون باید علت بیاره و از حس و حال شما در رابطه با جول و الی در نسخه اول خبر داره ! این علت دقیقا مهمترین اختلاف نظر فن های بازی هست ، در کسری از ثانیه و با پخش یه دمو جون یه npc در نسخه اول مهم‌ میشه و نویسنده دکتری رو بهت معرفی میکنه که خودش عذاب وجدان داره ، پاسخی برای دخترش که میگه اگر من جای الی بودم همین کارو میکردی نداره و فقط اشک میریزه . پاسخی برای مارلین که میگه ساخت واکسن ۱۰۰ درصد نیست نداره . و خود همین دکتر قصه و یا npc نسخه اول خودش یه شخصیت خاکستری مثل جول نسخه اول هست . اما در نسخه دوم‌جونش با اهمیت تر از جول نشون داده میشه و انتقامش توسط abby گرفته میشه ! و حالا کارگردان ازمون میخواد کنترل abby رو تو دستامون بگیریم . جول رو فراموش کنیم و کار اشتباهشو بپذیریم و شروع به اشنایی با شخصیت و کاراکتر نچسب ( از نظر من ) abby بکنیم! دقیقا تنها مشکلی که من وخیلی از فن ها دارن با داستان همین یه قسمته ، نه قرار بوده مثل فیلم قیصر توقع انتقام و تیکه تیکه شدن هنه داشته باشیم و نه از نکشتن abby ناراحتیم . اما داستان نسخه اول و به خصوص اون‌ حس همزادپنداری نسخه اول که ماهیت ویدیو گیم هست از نظر من زیر سوال رفت .هیچ ‌نقد دیگه ای به باقی قسمت های داستان ندارم .

موفق باشیم
خب ما دیدگاهمون نسبت به داستان شماره‌ی اول خیلی متفاوته. درسته جول تو شماره‌ی یک کاری رو کرد که احتمالا همه‌ی ما انجام می‌دادیم، و درسته تقریبا همه از کارش خوشحال بودیم، اما این کار جول رو توجیه نمی‌کنه. اعمال جول شدیدا انسانی و واقع‌گرایانه بود؛ تو این شکی نیست. اما انسانی بودن و واقعی بودنش به معنای خوب بودنشه؟ و اگه هست، از دید کی خوبه؟ بنظر من جول کاری رو کرد که مخاطب دوست داشت بکنه تا هر کسی که کنترل جول رو داشته و باهاش همزادپنداری کرده، خودخواه بودنش رو لمس کنه. و خب ببین چقدر این کار رو خوب انجام داده که برای خیلیا به قهرمان تبدیل شده! که این خودش یه پارادوکس خیلی جالبه. جولی که برای خوشحال بودن خودش زده یه بیمارستان و دکترش رو سلاخی کرده - یادمون نره که می‌تونست دکتر و مارلین رو نکشه، اما کشت چون اینجوری خیالش راحت‌تر بود - حالا تبدیل به یه قهرمان شده!

دیدم خیلیا می‌گن جول لایق اون مدل مردن نبود. مگه آدما همیشه اونجوری که لایقش هستن می‌میرن؟ اتفاقا خود بازی هم به این موضوع اشاره می‌کنه که ابی حتی برای استانداردهای دوستاش هم زیاده‌روی کرده. ولی خود جول تو اون بیست سال اونقدر کارای فجیع کرده بود که می‌دونست احتمالش هست یه روزی یقه‌ش گرفته شه.

اختلاف نظر دیگه‌ای که داریم، اینه که از نظر من بازی نه می‌خواست جول رو فراموش کنیم، نه می‌خواست بگه ابی آدم خوبیه، نه می‌خواست بگه جون اون دکتر از جول مهم‌تره. فقط داشت از دو دیدگاه کاملا متفاوت داستان رو روایت می‌کرد. ولی خب از اونجایی که جول برای خودم با اختلاف مهم‌ترین شخصیت دنیای ویدئو گیم هست، و هنوز صحنه‌ی مرگش جلوی چشمام میاد، و هنوز نمی‌تونم باور کنم که دیگه زنده نیست، می‌تونم درک کنم خیلی از طرفدارا سرگردون باشن، یا حتی حس بدی داشته باشن و خیلی چیزا براشون زیر سوال رفته باشه. و این ینی بازی به چیزی که می‌خواسته رسیده. مسیر نسخه‌ی یک رو تکرار نکرده و حس جدیدی داشته. شاید اگه یه سال دیگه به داستان بازی نگاه کنیم نظرات خیلی متفاوت‌تر از الان باشه.
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
قبل از عرضه با توجه به تریلرا شونصدها تئوری داستانی مختلف از بازی توی ذهنم ایجاد شده بود ولی بخاطر اسپویل‌هایی که منتشر شده بود، نمیشد اینجا گفت چون ممکن بود یه عده بیان با توجه به لیک‌ها رد یا تاییدش کنن...
خود بازی که سوپرایزم کرد چون هیچکدوم از تئوری‌هایی که داشتم نبود ولی حالا بد نیست یکی‌ از تئوری‌های عجیبی که توی ذهنم بود رو بگم... :D :

یکی از چیزایی که توجه‌ام رو به خودش جلب کرده بود، لرزش دست الی توی تریلرا بود که چند بار روش تاکید کرده بودن.
خب لرزش دست میتونه ناشی از خیلی چیزا باشه ولی چیزی که منو اذیت میکرد این بود که فکر میکردم الی به یه بیماری خاصی گرفتار شده که کم کم داره نابودش میکنه...
حس میکردم ممکنه این بیماری به خاطر همون مصون بودن در مقابل اینفکتد شدن ایجاد شده...یادتون باشه آخر نسخه اول هم دکترا گفته بودن که بیماری کاملا وارد بدن الی شده ولی به دلایلی جهش پیدا کرده و باعث آسیب نشده ولی Infection هنوزم داخل بدنش وجود دارد.
خب با این اطلاعات نتیجه گرفته بودم که الی Infected هست ولی رشد بیماری داخل بدنش سرعت خیلی کمی نسبت به بقیه داره و چندین سال طول میکشه تا تاثیر خودشو نشون بده. فکر میکردم شاید این بار قراره شاهد روایت معکوسی باشیم که این بار جول و الی برای پیدا کردن درمان بیماری خاصِ الی که کم کم در حال پیشروی هست، مجبور به رها کردن زندگی توی جکسون میشن تا فایرفلای‌ها رو به امید در اختیار داشتن جراح و دکتر، پیدا کنن!
آخرشم بعد از کلی بدبختی و در حالی که بیماری تقریبا الی رو از پا درآورده، در نقش جول فایرفلای‌ها رو پیدا میکنیم ولی درمانی واسه بیماری در حال پیشرفت الی وجود نداره ولی هنوز امکان ساخت واکسن وجود داره که این بار جول از سر اجبار رضایت میده. در کات سین‌ آخر جول به فایرفلاهایی که دارن ازش بازجویی‌میکنن بدون هیچ ترسی میگه که همین چند سال با الی، ارزش کشتن تمام اون فایرفلای‌ها رو داشت!
اینم از پایان فیلم هندی من :D
عجب داستانی میشد!:D تئوری های من یکم جمع و جور و همچین Safe تر بودن بخاطر همین تا یه حدی هم درست در اومدن. :D البته فقط یه بخش خیلی کوچیک از داستان بود. :)) این پست مال 9-10 ماه پیشه:
یادمه بعد از اینکه تریلر دوم (پاریس گیمز ویک 2017) منتشر شد، یه بنده خدایی توی ردیت گفته بود که این تابلوهایی که توی تریلر هست رو من دیدم، توی سیاتله! یه چندماه که گذشت مجری پنل PSX 2017 از نیل دراکمن راجب این قضیه پرسید که یکی از طرفدارا به همچین نتیجه ای رسیده، آیا اون بخش بازی واقعا توی سیاتل جریان داره؟ دراکمن هم با یه حالتی که انگار توی مخفی نگه داشتن لوکیشن تریلر شکست خورده ناامیدانه گفت آره توی سیاتل بوده ولی بازم مناطق دیگه هستن. :D

حالا الان توی گیمپلی هایی که از بخش دوم دمو منتشر شده خیلی یهویی و بی هوا اومدن این Faction جدید رو معرفی کردن (WLF) که از قضا داستانشون از این قراره که نمیخوان جز خودشون کسی توی سیاتل باشه. ولی الان میدونیم که اون فرقه مذهبی وحشی که توی تریلر پاریس گیمز ویک دیدیم (The Seraphites) توی سیاتل هستن و احتمالا هم برای WLF کلی دردسر ایجاد کردن یا وارد جنگ شدن.

توی این قسمت از تریلر دوم :
View attachment 118370 خواهر آسیایی به برادرش میگه که Mystery woman رو نجات بده، برادرش هم در جواب با تعجب میگه She's one of THEM.
ملت از همون موقع تا الان کلی کلنجار رفتن با اینکه منظورش از Them دقیقا کیا هستن. :D ولی الان که اطلاعات بیشتری از بازی و دنیاش داریم، میشه حدس زد که این دوتا گروه توی سیاتل افتادن به جون همدیگه، این شخصیت زنی که دیدیم هم لیدر یا یه عضوی از این WLF هست که به یه طریقی افتاده دست سرافیت ها و دارن دهنش رو سرویس میکنن؛ اما به شکل اتفاقی نجات پیدا میکنه و داستانش یه جوری به داستان الی متصل میشه و باقی ماجرا.

(اگه هم داستان اینطوری پیش نرفت باید جایزه تمشک طلایی رو بخاطر این همه چرت و پرت نوشتن بهم بدن. :)) )
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
خب ما دیدگاهمون نسبت به داستان شماره‌ی اول خیلی متفاوته. درسته جول تو شماره‌ی یک کاری رو کرد که احتمالا همه‌ی ما انجام می‌دادیم، و درسته تقریبا همه از کارش خوشحال بودیم، اما این کار جول رو توجیه نمی‌کنه. اعمال جول شدیدا انسانی و واقع‌گرایانه بود؛ تو این شکی نیست. اما انسانی بودن و واقعی بودنش به معنای خوب بودنشه؟ و اگه هست، از دید کی خوبه؟ بنظر من جول کاری رو کرد که مخاطب دوست داشت بکنه تا هر کسی که کنترل جول رو داشته و باهاش همزادپنداری کرده، خودخواه بودنش رو لمس کنه. و خب ببین چقدر این کار رو خوب انجام داده که برای خیلیا به قهرمان تبدیل شده! که این خودش یه پارادوکس خیلی جالبه. جولی که برای خوشحال بودن خودش زده یه بیمارستان و دکترش رو سلاخی کرده - یادمون نره که می‌تونست دکتر و مارلین رو نکشه، اما کشت چون اینجوری خیالش راحت‌تر بود - حالا تبدیل به یه قهرمان شده!

دیدم خیلیا می‌گن جول لایق اون مدل مردن نبود. مگه آدما همیشه اونجوری که لایقش هستن می‌میرن؟ اتفاقا خود بازی هم به این موضوع اشاره می‌کنه که ابی حتی برای استانداردهای دوستاش هم زیاده‌روی کرده. ولی خود جول تو اون بیست سال اونقدر کارای فجیع کرده بود که می‌دونست احتمالش هست یه روزی یقه‌ش رو گرفته شه.

اختلاف نظر دیگه‌ای که داریم، اینه که از نظر من بازی نه می‌خواست جول رو فراموش کنیم، نه می‌خواست بگه ابی آدم خوبیه، نه می‌خواست بگه جون اون دکتر از جول مهم‌تره. فقط داشت از دو دیدگاه کاملا متفاوت داستان رو روایت می‌کرد. ولی خب از اونجایی که جول برای خودم با اختلاف مهم‌ترین شخصیت دنیای ویدئو گیم هست، و هنوز صحنه‌ی مرگش جلوی چشمام میاد، و هنوز نمی‌تونم باور کنم که دیگه زنده نیست، می‌تونم درک کنم خیلی از طرفدارا سرگردون باشن، یا حتی حس بدی داشته باشن و خیلی چیزا براشون زیر سوال رفته باشه. و این ینی بازی به چیزی که می‌خواسته رسیده. مسیر نسخه‌ی یک رو تکرار نکرده و حس جدیدی داشته. شاید اگه یه سال دیگه به داستان بازی نگاه کنیم نظرات خیلی متفاوت‌تر از الان باشه.
دقیقا نقطه اختلاف همینجاست . نکته ای که خیلی ها بهش توجه نمیکنن . همه ما یا حداقل اکثریت ما با دیدگاهی رضایتمند نسبت به پایان ‌نسخه اول سراغ نسخه دوم رفتیم . عملکرد جول در نسخه اول رو دوست داشتیم و از انجامش راضی بودیم. و حالا قرار تو نسخه دوم این رضایتمندی از بین بره و به این نکته برسیم که کار جول اشتباه بوده . اما ایا توضیحات نویسنده و روند داستان میتونه به محکمی توضیحات روایت نسخه اول مخاطب رو قانع کنه ؟ به نظر من پاسخ منفیه.
ما در نسخه اول با یک استراکچر داستانی فوق العاده قدرتمند و قوی روبرو بودیم . و از اغاز تا پایان و به مرور تونستیم نجات الی رو هضم کنیم . اما نمایش یه تریلر ۲۰ دقیقه ای در نسخه دوم نمیتونه خیلی از مخاطب ها رو با همزادپندار شدن با abby و پدرش قانع کنه .که خود این دو تا علت داره . اولین علتش به نظر من خاکستری بودن شخصیت ابی و پدرش هست . که رو همین میشه خیلی بحث کرد . و اما دومین و مهمترین علت ارتباط برقرار نکردن با شخصیت abby تایمینگ بد این اشنایی هست . کنترل مجدد abby و اشنا شدن با شخصیتش میتونست با تغییر استراکچر داستانی بازی توی یه زمان خیلی هوشمندانه تر و حداقل قبل از اشنایی با پدرش ، ماهیت اصلی خودش و رسیدن به صحنه قتل جول باشه. و این بار هم به مانند نسخه اول همونطور که نویسنده به مرور و با مرگ دختر جول ما رو در انتها راضی به فراری دادن الی کرد . این بار مارو برای کشتن جول توسط abby قانع میکرد . این روایت خاص از نظر من بسیار ساختار شکنانه تر و بی نقص تر میتونست باشه و دو تا کمک شایان برای جلوگیری از این حجم از انتقاد ها میکرد . اولین کمکش هضم بهتر شخصیت abby بدون تعصب و ناراحتی مخاطبی بود که اولین چهره ای که ازش میبینه ترکوندن و تحقیر کردن کله قهرمان نسخه اول هست ! و دومین کمکش پر کردن حفره ریتم نه چندان جذاب داستانی ۳ روز سیاتل به همراه abby هست که انتهای داستانش و رسیدن به الی از قبل مشخص شده و اساسا خیلی از مخاطبین تو حساس ترین جای بازی مجبور نباشن تازه با قاتل جول اشنا بشن . در نتیجه این حق برای تمام طرفداران نسخه اول محفوظه که نتونن با abby ارتباط برقرار کنن .و به نظرم وقتی ایراد به استراکچر داستانی و توضیحات نه چندان قانع کننده باشه واقعا نمیشه با گذر زمان حل بشه و بگیم سال دیگه مخالفان موافق خواهند شد یا بلعکس .در اخر این که هیچ اثر بدون ایرادی وجود نداره و نخواهد داشت و اختلاف نظر در هر چیزی ممکنه .
 

.:HO3IN:.

کاربر سایت
Aug 20, 2011
885
نام
محمد حسین
واقعا فکر نمیکردم این خارجیا اینقدر از شخصیت Abby متنفر باشن حتی بیشتر از خود من :D
این فیلم رو ببینید، رسما توی کامنت ها حتی یک نفر هم ندیدم دلش برای این بنده خدا بسوزه


دقیقا نقطه اختلاف همینجاست . نکته ای که خیلی ها بهش توجه نمیکنن . همه ما یا حداقل اکثریت ما با دیدگاهی رضایتمند نسبت به پایان ‌نسخه اول سراغ نسخه دوم رفتیم . عملکرد جول در نسخه اول رو دوست داشتیم و از انجامش راضی بودیم. و حالا قرار تو نسخه دوم این رضایتمندی از بین بره و به این نکته برسیم که کار جول اشتباه بوده . اما ایا توضیحات نویسنده و روند داستان میتونه به محکمی توضیحات روایت نسخه اول مخاطب رو قانع کنه ؟ به نظر من پاسخ منفیه.
ما در نسخه اول با یک استراکچر داستانی فوق العاده قدرتمند و قوی روبرو بودیم . و از اغاز تا پایان و به مرور تونستیم نجات الی رو هضم کنیم . اما نمایش یه تریلر ۲۰ دقیقه ای در نسخه دوم نمیتونه خیلی از مخاطب ها رو با همزادپندار شدن با abby و پدرش قانع کنه .که خود این دو تا علت داره . اولین علتش به نظر من خاکستری بودن شخصیت ابی و پدرش هست . که رو همین میشه خیلی بحث کرد . و اما دومین و مهمترین علت ارتباط برقرار نکردن با شخصیت abby تایمینگ بد این اشنایی هست . کنترل مجدد abby و اشنا شدن با شخصیتش میتونست با تغییر استراکچر داستانی بازی توی یه زمان خیلی هوشمندانه تر و حداقل قبل از اشنایی با پدرش ، ماهیت اصلی خودش و رسیدن به صحنه قتل جول باشه. و این بار هم به مانند نسخه اول همونطور که نویسنده به مرور و با مرگ دختر جول ما رو در انتها راضی به فراری دادن الی کرد . این بار مارو برای کشتن جول توسط abby قانع میکرد . این روایت خاص از نظر من بسیار ساختار شکنانه تر و بی نقص تر میتونست باشه و دو تا کمک شایان برای جلوگیری از این حجم از انتقاد ها میکرد . اولین کمکش هضم بهتر شخصیت abby بدون تعصب و ناراحتی مخاطبی بود که اولین چهره ای که ازش میبینه ترکوندن و تحقیر کردن کله قهرمان نسخه اول هست ! و دومین کمکش پر کردن حفره ریتم نه چندان جذاب داستانی ۳ روز سیاتل به همراه abby هست که انتهای داستانش و رسیدن به الی از قبل مشخص شده و اساسا خیلی از مخاطبین تو حساس ترین جای بازی مجبور نباشن تازه با قاتل جول اشنا بشن . در نتیجه این حق برای تمام طرفداران نسخه اول محفوظه که نتونن با abby ارتباط برقرار کنن .و به نظرم وقتی ایراد به استراکچر داستانی و توضیحات نه چندان قانع کننده باشه واقعا نمیشه با گذر زمان حل بشه و بگیم سال دیگه مخالفان موافق خواهند شد یا بلعکس .در اخر این که هیچ اثر بدون ایرادی وجود نداره و نخواهد داشت و اختلاف نظر در هر چیزی ممکنه .

به نظرم نمیشه با قطعیت گفت که هدف نویسنده از گیم پلی های ابی حتما این بوده که ما متوجه اشتباه بودن کار جوئل و دادن حق به ابی و پدرش بشیم (حداقلش من این برداشت رو نکردم) خود این گیم پلی ابی خیلی مسائل دیگه رو واسه پلیر روشن میکنه اگه از زوایای دیگه بررسی بشه
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
شما یکی از نقاط قوت داستان و روایت بازی رو داری به عنوان نقطه‌ی ضعف حساب می‌کنی که خب نظر خودته، ولی اون قسمت که مشخص کردم به هیچ وجه حکم منطقی‌ای برای اون قسمت از بازی که بهش اشاره کردی نیست.

اون قسمت از بازی دقیقا نقطه‌ای هست که شما هم داستان الی رو تجربه کردی، هم داستان ابی رو. و حتی کسایی که از نیت و انگیزه‌ی ابی باخبر بودن هم - دقت کنید دونستن انگیزه‌ی یک شخصیت با درک کردنش متفاوته. قرار نیست شما تک تک تصمیمات همه‌ی شخصیت‌ها رو "درک" کنی. چون آدما با هم متفاوتن. تو نیمه‌ی دوم بازی شما فقط از دید ابی به داستان "نگاه" می‌کنی، ولی در نهایت خود ابی نیستی و با هم فرق دارید. پس قرار نیست با صفر و صدش موافق باشید - سر اون مبارزه عذاب کشیدن. این به این معنا نیست که روایت داستان ابی تاثیرگذار بوده یا نبوده، بلکه بخاطر اینه که شما همونطور که داستان رو از نگاه ابی تماشا کردی، قبلش هم دید الی نسبت به داستان رو تجربه کردی. معلومه نمی‌تونی الی رو بکشی. چون می‌دونی چه چیزایی رو پشت سر گذاشته. چون شخصیت پردازی داشته. این از نظر من نقطه‌ی قوت روایت بازی هست، که حتی بعد گذروندن چندین ساعت با ابی و دونستن داستانش، باز هم نمی‌تونی محق بدونیش. چون اون طرف قضیه رو هم دیدی. این از نظر من یکی از چیزایی هست که بازی هم در نسخه‌ی اول، هم در نسخه‌ی دوم داره به مخاطب می‌گه: اینکه همه فکر می‌کنن حق با خودشونه، ولی در واقعیت اینجوری نیست. این حرف شما مثل اینه یکی بیاد بگه چرا کشتن Gwyn تو Dark Souls حس بدی به آدم می‌ده. در صورتی که این نشونه‌ی شخصیت‌پردازی قوی اون بازیه، نه ضعفش.

در کل به نظر من خیلیا دوست داشتن چیزی رو ببینن که خودشون دوست دارن ببینن، نه چیزی که سازنده دوست داشته ببینن و تجربه کنن. این در نهایت به معنای سلیقه‌ و خواسته‌های متفاوت از همه؛ نه تعیین کننده‌ی کیفیت.
این چیزهایی که گفتی نشون میده اختلاف نظر من و شما یک اختلاف نظر بنیادیه!
ازنظر من "کارکتری که شما تو بازی کنترل میکنی" رو باید درک کنی چراکه گیم اصلا همینه. شما کنترل رفتار یک شخص رو در دست بگیری بدون اینکه بتونی درکش کنی از نظر من کاملا مردوده. دوم اینکه شما میگی در نیمه ی دوم شما داستان ابی رو "نگاه" میکنی! اینو اصلا قبول ندارم.من کارکتر ابی رو دارم "کنترل" میکنم و رفتارهاشو اعمال هاشو من دارم انجام میدم. بازی میخواد که منو در کالبد ابی قرار بده و بازی میخواد که من رفتار های ابی رو درک کنم. دقیقا وجه تمایز گیم با مدیوم های دیگه اصلا همینه که شما رو جای شخصیت های مختلف قرار میده بجای اینکه باعث بشه تنها نظاره گر شخصیت های مختلف بشی و از نظر من اگه بازی ای نتونه این رو رعایت کنه کاملا شکست خورده.
در صحنه ی درگیری با الی هم بازی انتظار داره بعد از تجربه داستان ابی اونقدر با ابی همراه شده باشید که حاظر بشید حتی الی رو هم بکشید و بازی موقع زدن الی هنوز توی گیم پلی قرار داره یعنی انتظار داره که ما اینکار رو انجام بدیم تا اینکه بازی کات سین میخوره و lev میاد و ابی رو منصرف میکنه. یعنی کشتن ابی داشت به دست ما رخ میداد ولی نکشتنش نه با انتخاب خودمون بلکه توی کات سین و بدون اینکه ما درگیر این قضیه باشیم رخ میده!
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,028
نام
نیما
قبل از عرضه با توجه به تریلرا شونصدها تئوری داستانی مختلف از بازی توی ذهنم ایجاد شده بود ولی بخاطر اسپویل‌هایی که منتشر شده بود، نمیشد اینجا گفت چون ممکن بود یه عده بیان با توجه به لیک‌ها رد یا تاییدش کنن...
خود بازی که سوپرایزم کرد چون هیچکدوم از تئوری‌هایی که داشتم نبود ولی حالا بد نیست یکی‌ از تئوری‌های عجیبی که توی ذهنم بود رو بگم... :D :

یکی از چیزایی که توجه‌ام رو به خودش جلب کرده بود، لرزش دست الی توی تریلرا بود که چند بار روش تاکید کرده بودن.
خب لرزش دست میتونه ناشی از خیلی چیزا باشه ولی چیزی که منو اذیت میکرد این بود که فکر میکردم الی به یه بیماری خاصی گرفتار شده که کم کم داره نابودش میکنه...
حس میکردم ممکنه این بیماری به خاطر همون مصون بودن در مقابل اینفکتد شدن ایجاد شده...یادتون باشه آخر نسخه اول هم دکترا گفته بودن که بیماری کاملا وارد بدن الی شده ولی به دلایلی جهش پیدا کرده و باعث آسیب نشده ولی Infection هنوزم داخل بدنش وجود دارد.
خب با این اطلاعات نتیجه گرفته بودم که الی Infected هست ولی رشد بیماری داخل بدنش سرعت خیلی کمی نسبت به بقیه داره و چندین سال طول میکشه تا تاثیر خودشو نشون بده. فکر میکردم شاید این بار قراره شاهد روایت معکوسی باشیم که این بار جول و الی برای پیدا کردن درمان بیماری خاصِ الی که کم کم در حال پیشروی هست، مجبور به رها کردن زندگی توی جکسون میشن تا فایرفلای‌ها رو به امید در اختیار داشتن جراح و دکتر، پیدا کنن!
آخرشم بعد از کلی بدبختی و در حالی که بیماری تقریبا الی رو از پا درآورده، در نقش جول فایرفلای‌ها رو پیدا میکنیم ولی درمانی واسه بیماری در حال پیشرفت الی وجود نداره ولی هنوز امکان ساخت واکسن وجود داره که این بار جول از سر اجبار رضایت میده. در کات سین‌ آخر جول به فایرفلاهایی که دارن ازش بازجویی‌میکنن بدون هیچ ترسی میگه که همین چند سال با الی، ارزش کشتن تمام اون فایرفلای‌ها رو داشت!
اینم از پایان فیلم هندی من :D

خیلی هم بد نبود بنظرمن . لااقل یه خوبی که داشت این بود که الان همه ی هیترها سینه چاک بازی بودن . ( البته مثلا برای من یه داستان معمولی مثل شماره 1 )
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
آقا خدایی خسته کننده شده..
سه تا تایپک Tlou2 تو این فروم داره
هر سه تاشو باید کلی پست که توش دعوا و ترول و تیکه هست رد کنی تا ۴ تا پست مفید هم ببینی
من هنوزم معتقدم علت اصلی این حواشی جبهه گرفتن یک سری سونی فنها هست
چرا این اتفاقات واسه گاو و تلوی قبلی و کلا بازیهای دیگش نیفتاد اخه
اتفاقا باهات هم نظرم .. واقعا خسته کننده شده ...
چند ساله که خسته کننده شده ... تاریخچه رو باز نمیکنم ....

طرف تو psn به من مسیج داده برو این عکس ها رو بزار تو بازی سنتر تا همه ببینن ... بازی چقدر داونگرید شده ... من وسط بازی بودم بعدشم یادم رفت ،، دو روز به من پیام داده ... یادم رفته بود تو هم یکی از فن بوی های کاسه لیس نیل دراکمنی .... :|

یارو تو اینستا پیام میده ۹۰ درصد مردم میگم بازی اشغاله (بازی نکرده) ... میگم اوکی داستان اشغاله، ولی خوب نمیشه گیم پلی و هوش مصنوعی و لول دیزاین و گرافیک بازی رو که دیگه نمیشه نادیده گرفت ... جواب میده گیم پلی که همون نسخه قبله ، هوش مصنوعیشم از قارچ خورم ضعیف تره ، خودم تو یوتیوب دیدم ... تا میگی اینطوری ، اینطوری ،، جواب می‌شنوی شما فن بوی ها دارید برای دراکمن ماله میکشید ... :|

همین جا احسان @benjohn بعد بازی کردن بازی اومد نظرش رویداد و احساسش رو راجع به بازی گفت ... سه چهار نفر همزمان ریختن اینجا مسخرش کردن ... که فلان یوتیبر سر فلان صحنه داشته میخندیده ، این اینجا میگه احساساتی شدم ‌..

............
والا ما اینجا مصداق بارز

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي

وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي

وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي

يَفْقَهُوا قَوْلِي

هستیم ... ولی آدم تا یه جایی تحمل می‌کنه ، گفتیم بازی منتشر میشه ملت خودشون بازی میکنن نیک یا بد ، خودشون متوجه میشن، یهو دیدم جاش رو واکترو و یوتیوبر و این شر و ور ها گرفته ... جالب اینه یکی از دوستان ما @The End Of Ps چند ماه پیش از روی واکترو قضاوت کرد ، اینجا قیامت به پا کردن ...
گفتیم نمرات میاد این بحثها تموم میشه ، یهو دیدیم ملت دارن از کول یوزر اسکور بالا میرن و کل ساختار ارزش یابی بازی ها رو هم زیر سوال میبرن که خودشون سال ها بهش استناد میکردن ...

حالا منتظر ماه های آینده ایم ببینیم چی با چی جایگزین میشه ...
.............

مخالفای بازی دو دسته تقسیم میشن

۱- اونایی که کلا از اول چشم دیدن ناتی داگ رو نداشتن که خوب فن های سایر کنسول ها هستن

۲- کسایی که یا مخالفت اعتقادی دارن یا خوششون نمیاد از طرز فکر دراکمن و محتوایی که وارد اثرش می‌کنه ... الان یه عده کاملا از این ناراحتن که نمیتونن بازی تو لول و کیفیت tlou p2 رو به خاطر محتوایی که آزار دهنده است براشون بازی کنن ....

وگرنه آقا داستان افتضاح ، اصلا سرطان ، منم تایید میکنم ،، بدترین داستان تاریخ ویدئو گیم ،،، تموم شد رفت ،، آقا بازی کن از یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین بازی های تاریخ لذتش رو ببر ، فوقش داستان بده و کاریش نمیشه کرد واقعا مانع از لذت بردن از گیم پلی بازی نمیشه ...

به هیچ وجه این همه داستان و جنجال به خاطر یه داستان بد نیست ...

وقتی کسی با همین نمتونه کنار بیاد و براش باور پذیر باشه

150863

دیگه انتخاب داستانی و نمیدونم پایان بندی خوب و اینها هم هیچ کمکی نمیکنه ،، کلا بازی باید از اول ساخته بشه ...

خداوکیلی نیاید انکار کنید به خاطر اینها نیست ، چون منم نمیتونم باور کنم به خاطر یه داستان بد اینطوری ریج زدید ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر