PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

victorman

کاربر سایت
Oct 26, 2006
423
نام
فرزاد
من بازی رو امروز تموم کردم. به نظرم در کل بازی خوبی بود، اما همچین محصول انقلابی‌ای هم نبود. این الزاماً چیز بدی نیست و از هر بازی‌ای انتظار نمیره که تغییری در صنعت بازی‌ ایجاد کنه، اما با در نظر گرفتن توجهی که به این بازی شده و میشه، انتظارها هم ازش بالاتره. از نظر فُرم و گیم‌پلی که حقیقتاً هیچ نکته‌ی جدیدی نداره. از این بابت میشه گفت یه نسخه آپدیت شده از Uncharted 1 هست. ناتی داگ از این بابت پیشرفت قابل توجهی نداشته. Uncharted 1 رو یک ذره آپدیت کرد شد 2 بعد اون رو یه کم آپدیت کرد شد 3 بعد همون گیمپلی با کمی تغییر شد TLOU 1 و حالا هم که به اینجا رسیده. از نظر داستانی خیلی خوبه، اما ایراداتی هم داره. برای مثال به شخصیت‌ها به اندازه کافی پرداخته نشده و تاثیر اتفاقات داستان روی شخصیت‌ها به ندرت دیده میشه. چیزی که توی ادبیات به عنوان Static Character ازش یاد میشه.
برای من تنها نکته مثبت بازی حضور کاراکترهای غیر Straight توی بازی بود. به جز این، بازی هیچ چیز دیگه‌ای نداره که بتونه باهاش نشون بده که ارزش این همه هایپ رو داره.
حرف‌هایی که زدم به این معنی نیست که به نظرم بازی بدیه، اتفاقاً به نظرم جزو 10 بازی برتر یک سال گذشته‌ست و من بهش از 10 بهش نمره 8 رو میدم. اما ابداً اون رو بازی مهمی نمی‌دونم. اگر بحث بر سر اهمیت یک بازی در صنعت بازی باشه، به نظر من Untitled Goose Game بسیار بازی مهم تریه از TLOU 2. TLOU 2 صرفاً یک بازی خوبه. اما نه از نظر داستان اثر مهمیه، نه از نظر گیم‌پلی و فُرم.
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,880
نام
حسين
من همیشه حضوری خرید و فروش می‌کنم که مشکلات به حداقل برسه، ولی حتی حضوری هم شنیدم کلاهبرداری‌های خوشگلی می‌کنن با طراحی صفحه پرداخت موبایل جعلی و...
ولی دیگه واقعاً این مدلی رو ندیده بودم که تبلیغ بذارن و داخلش داستان رو لو بدن.

من خودم از قربانی های خرید حضوریم. :D طرف میاد دم در با به به و چه چه تحویلت میگیره حدود 10 دقیقه باهات حسابی گرم صحبت میشه در مورد بازیای روز و مشکلات خرید حرف میزنه بعد پول رو برات میزنه رسید رو هم نشونت میده ولی اسمس نمیاد و تو هم روت نمیشه بگی واسا تا اسمس بیاد بعد این همه خوش و بش. بعد میری خونه میبینی اسمس نیومده میگی شاید تاخیر بانکه بعد حساب رو چک میکنی میبینی پولی نیومده. حالا زنگ میزنی به طرف ولی میبینی ای دل غافل گوشی خاموشه. معمولا هم اسمس نمیدن. کل پروسه معامله و ادرس گرفتن رو با مکالمه تلفنی انجام میدن که هیچ مدرکی ازش نداشته باشی.

خلاصه از باباتونم خواستید پول بگیرید وایسید اسمس واریز بیاد بعد قبول کنید :D
 
  • Like
Reactions: Peyman_sata

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
اون موزه ای که با جوئل رفتیم چقدر عالی و دلنشین بود . اونایی که می گن بعد اتمام بازی احساس خاصی ندارم من فازشون درک نمی کنم . فاز بالا می زنند . شایدم از احساسات اشباع شده اند اوور دوز کرده اند . من تا اینجا لذت برده ام

شعار نمی دهم یا حرف های بقیه قرقره نمی کنم . این بازی حسابش از بازی های دیگه جدا هست . معرکه هست .

کلا ناتی داگ ساخته هاش فرق داره و همیشه فقط خودش می تونه رو دست خودش بیاد . تا قبل این بازی آنچارتد 4 عالی و دلنشین و شاهکار بود الان این بازی روی دست اون اومده .

(البته راک استار هم عالیه . اگه من به ناتی داگ 100 از 100 بدهم به راک استار 98 می دهم اونم فقط به دوگانه رد دد . وگرنه با GTA حال نمی کنم (LA Noire خوب بود ) . بر عکس اینکه تمام بازی های ناتی داگ عالی و سوپر شاهکار هستند )
 

mmirzakhani93

کاربر سایت
Sep 17, 2013
361
مبارزات بازی واقعا عالین ! دوست داری بشینی هر دفعه ازشون ویدئو بسازی
یه ویدئو دیگه ساختم اگه دوست داشتید ببیید ! اسپویل خاصی هم نداره همونایی هست که تو e3 نشون دادن
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
یه دیالوگی ازشون یادم رفت هرچی فکر میکنم،
الی با دینا داشتن حرف میزدن ، در مورد فیلم سینمایی و اینا، بعد دینا به الی گفت به نظرت کسی اون بیرون هنوز فیلم درست میکنه؟ الی گفت وقتی من ... دارم و باهاش ... میکنم حتما یکی هم دوربین داره و باهاش فیلم درست میکنه.
جای خالی ها رو یادم نمیاد ، کسی یادش نیست؟
گفت وقتی من آهنگ سازی میکنم حتما فیلم ساز هم هست

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
تنها ایراد جزیی که می تونم تا اینجای کار بگیرم اینه وقتی یکی رو می کشی و خونش زمین رنگین می کنه و ما از روی خون رد می شیم رد کفشمون روی زمین (خون آلود) نمی افته

می تونستند اینم لحاظ کنند تا کارشون پرفکت تر باشه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
بعد ۲۰ ساعت تازه رسیدم به e3 2018

عکس ها اسپویل نداره، چون شایزشون بزرگه گذاشتم تو اسپویلر


این عکس رو که می‌بینید حاصل شکار صحنه ها نیست ، حاصل وحشت و شک ناگهانی منه :lol::-??x_x

یه استالکر رو زدم دوربین رو چرخوندم دیدم یکیشون جلو صورتمه، تا اومدم سر اصلحه رو بگیرم بالا و شلیک کنم ، جوری کل دسته رو چلوندم که رفت تو فوتو مود =D>:ninja:

اینجا هم چند ثانیه بعدشه یه کوکتل انداختم زیر پای کلیکر ، خوب نسوخته همین که سوزان داشت میومد سمتم (که ترسناکترش کرده بود) خواستم تفنگ رو بکشم خلاصش کنم ، هول شدم یه کوکتل دیگه زدم بهش ... یه قدمیم افتاد جلوم و شروع کرد به دست و پا زدن و زجه زدن ، آنقدر فجیع زجه میزد که غیر قابل تحمل بود ... فکر کنم دراکمن یکی از کارمنداش رو برای ضبط این صدا انداخته تو اتیش:hide:

دقیقا منم همینطوری که فیس الی هست داشتم به صحنه نگاه میکردم، زوم کنید رو صورت الی ، حتی تو گیم پلی هم کارکتر ری اکشن نشون میده

 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من حدود 14 ساعتی بازی کردم تا الان. داستان را فعلا قضاوتی نمیکنم چون تا آخر باید بازی کنم.هرچند روایت داستان را از همین حدی که بازی کردم میتونم بگم که توی TOP نسل قرار داره.

اما گیم پلی بازی اتفاقا به نظر من بهترین اثر ناتی داگ هست با اختلاف. منظورم هسته گیم پلی بازی هست تا Level Design . آثار ناتی داگ عموما Level Design عالی دارند که با ست پیس های خوب و وارد کردن مخاطب به اکشن زیاد و پیسینگ های بین اون از اول تا آخر بازی کیفیت خودشون را حفظ میکنن و خسته کننده نمیشن (به جز U4 که کمی توی این موارد ایراد داشت). اینجا هم دقیقا همون فرمول حفظ شده .منتهی تفاوتی که وجود دارد هسته گیم پلی شامل سیستم شوتینگ و مبارزات تن به تن و مخفی کاری هست که به بهترین نحو پیاده شده.

این مورد به خصوص از مرحله سیاتل روز دوم به بعد مشخص میشه. معمولا محیط های نسبتا بزرگی که بازی مقابلت میذاره با تعداد زیادی دشمن پر شده و حالا روش های مختلفی که برای پیشبرد این قسمت ها وجود داره واقعا لذت بازی را دوچندان میکنه. البته اینو توی بعضی مراحل U4 و Lost Legacy هم پیاده کرده بودن ولی هیچ وقت این کیفیت را نداشت. به خصوص که اینجا عنصر مخفی کاری و همچنین مدیریت منابع هم اضافه شده.

اوج کیفیت این موردی که بهش اشاره کردم توی مرحله سیاتل 3 جایی اتفاق می افته که قراره قایق را بدزدی. دشمنای کل نقشه پخش شدن و از طریق آب میتونی بین قسمت های مختلف حرکت کنی. البته برای این مورد، فرضا توی Tomb Raider آخری هم محیط مشابهی وجود داره. ولی خب این کجا و اون کجا. دشمنا که با هوش مصنوعی مناسب به حرکاتت واکنش نشون میدن و توی مپ جابجا میشن و با سرعت زیاد الی این امکان فراهم میشه که توی نقشه جابجا بشی و انواع مختلف از تکنیک های از بین بردن دشمنا را انجام بدی

یک مورد که باید بهش اشاره کنم اینه که رفته رفته بازی داره برام آسون تر میشه چون مهارتم افزایش پیدا کرده که این خودش نشون میده چقدر مکانیزم ها درست پیاده شده.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
تنها ایراد جزیی که می تونم تا اینجای کار بگیرم اینه وقتی یکی رو می کشی و خونش زمین رنگین می کنه و ما از روی خون رد می شیم رد کفشمون روی زمین (خون آلود) نمی افته

می تونستند اینم لحاظ کنند تا کارشون پرفکت تر باشه
پس این چیه :Shrewd:
PS_Messages_20200620_195408.jpg
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
بهترین کارو میکنی تا میتونی آروم جلو برو
من بازی رزیدنت اویل 3 ریمیک و که کلا میشه تو 5 ساعت تمومش کردم رو تو 17 ساعت!! رفتم دیزگان یا رد دد و نگرفتم ولی شاید نزدیک به 50 ساعت گیم پلی داشتم الان تو این بازی از روزی که استارت بازی صبح جمعه ساعت 8.30 اومده تا الان هر روز دو سه ساعت بازی کردم الات تو اولهای DAY 1 !! هستم :D
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,030
نام
نیما
@kiarash2001

لطفا از این به بعد هرچی اسکرین شات میخوای بذاری که به بقیه اثبات کنی بازی رو تموم کردی و یا هر اسکرین شات دیگه ای رو داخل تگ اسپویلر بذار . شما ظاهرا متوجه نیستی که چی اسپویل محسوب میشه.
حتما رعایت کنید که مشکلی پیش نیاد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر