PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
خب بالاخره بازی تموم شد
عجیب بازیه طولانی و دلنشینی
بارها و بارها گفتم خب اینم پایان بازی ، گیم پد رو گذاشتم کنار تا از کات سین های پایان لذت ببرم که دیدم باز بخش دیگه ای آغاز شد
همونطور که قبلا هم گفتم این بازی راحت به اندازه دو سه بازی محتویات داشت و خیلی راحت میتونستن بخش اعظمی از این شاهکار رو تو غالب دو سه تا دی ال سی بفروشن کسی هم اعراض نمیکرد
در پایان واقعا محدودیت ریاضیات که مانع میشه نمره ای بیش از ۱۰ از ۱۰ به بازی بدیم

از هر نظر که تصورش رو بکنید با یک شاهکار رو به رو بودیم
در مورد گرافیک که قطعا روی کنسول ها تا حالا همانندی نداشته این بازی
در مورد طراحی اسلحه ها و گان پلی بازی یکی از بهترین آثار ممکن رو شاهد بودیم فیزیک هر سلاح ، صدای شلیک و البته ضعف و ایراد اسلحه ها به بهترین شکل ممکن شبیه سازی شده بود
درگیری های تن به تن و نبرد با سلاح سرد در سطحی بود که واقعا همانندی برای این بازی نمیشه تصور کرد به شکل عجیب و غریبی لذت بخش طراحی شده بود
مخفی کاری هم که مثل نسخه اول یکی از ارکان مهم این بازی بود اینبار هم به طرز شگفت انگیزی خوب کار شده بود اللخصوص با هوش مصنوعی کم نظیر بازی هیجان و استرس رو به حد نهایت رسونده بود
صد البته اضافه شدن سگ به بازی کمک شایانی به این موضوع کرده بود

در رابطه با طراحی محیط کارگردان بازی به خوبی درک کرده بود که با این داستان فوق العاده جذابی که در بازی جریان داره باید محیطی با عواملی به شدت هیجان انگیز وجود داشته باشه که پلیر دلش نیاد خط داستانی بازی رو سریع طی کنه و باید گوشه به گوشه مپ رو به اجبار بگرده. برای چنین دست آوردی کات سین های اضافه به علاوه آیتم های به شدت ارزشمند و صد البته نامه ها که هر کدوم داستان جذابی رو نقل میکردن طراحی شد و در گوشه کنار نقشه مخفی شدن تا به نوعی پلیر دلش نیاد بی توجه به این اتفاقات فقط برای طی کردن خط داستانی کاوش تو محیط رو از دست بده.

اما در مورد داستان بریم تو اسپویلر یک نقد کوتاهی داشته باشیم
بدون تردید نیل دراکمن برای طرح داستان قسمت دوم شاهکارش به سمت ایده ای رفت که از تمامی ایده های موجود خطرناک تر و ریسکی تر بود.
ایجاد یک کینه عمیق و یک زخم روحی شدید تو قلب پلیر و بعد از اون کشوندن فرد به سمت یک انتقام خونین
جوری که آدم به معنای واقعی کلمه دلش میخواست هر کسی که سر راهش قرار میگیره رو به بدترین شکل ممکن سلاخی کنه
حالا اصلا مهم نبود اون فرد تو دنیای بازی عضو چه گروهیه یا داره چیکار میکنه هر کسی که بین الی و انتقامش قرار داشت باید به هر شکل ممکن کشته میشد
تو خط داستانی جلو رفتیم و تک تک اون آدم هایی که در مرگ جوئل دخیل بودن رو دونه به دونه از پا درآوردیم غیر از مهمترین شخص یعنی قاتل اصلی جوئل
دقیقا تو لحظه ای که تصور میکردیم خب این انتقام وحشتناک رو به پایانه و حالا ابیگل با اومدنش به سمت الی و تامی حکم مرگ خودش رو امضا کرده با یک سورپرایز بزرگ رو به رو شدیم
انگار بازی از نو شروع شد
در روایت دوم دیگه داستان داستانه انتقام الی نیست اصلا داستان داستانه انتقام نیست
برعکس الی در روایت ابی پرونده انتقام بسته شده و ابی یک دختر تنهاست که با تمام مشکلات احساسی که داره دلش میخواد زندگی کنه و مثل همه ماها زندگیش پر شده از مشکلات شخصی ریز و درشت
بازی پلیر رو با یک روایت از گذشته ابی آشنا میکنه و با فلش بک های فوق العاده انگیزه های قتل جوئل رو به پلیر یادآوری میکنه و داستان رو به جایی میبره که پلیر آهسته آهسته این شخصیت رو درک کنه
تا اینکه با بازگشت الی این شخصیت که بعد کشتن جوئل و گرفتن انتقام پدرش زندگیش آهسته آهسته در حال بازگشت به تعادل بود کاملا دچار بحران شده و خط داستانیش دوباره از تعادل خارج میشه
حالا این ابی که نیروهای مخالف براش فعال شدن و در این بحران پیش آمده تک تک دوستانش به شکل وحشتناکی کشته شدن
حالا ابی متوجه هزینه وحشتناک انتقام شده اون تمامی دوستانش رو از دست داده و حتی در کمپ خودش پیش مردم خودش دیگه جایی نداره
بازی تا حد زیادی موفق میشه شخصیت ابی رو به پلیر نزدیک کنه و حتی در درگیری اولیه ابی با الی ، این کنترل شخصیت ابی هست که به دست پلیر سپرده میشه
(باید اعتراف کنم اینجا خودمم حسابی شک شدم چون عمرا حدس نمیزدم حتی اینجا هم قرار نیست بازی تموم بشه)
ابی موفق میشه الی رو تو این درگیری شکست بده و حتی دخالت دینا هم کمک چندانی به الی نمیکنه
دقیقا زمانی که ابی قصد جون دینا رو داره و اتفاقا از حامله بودن دینا استقبال هم میکنه (شخصیت Mel و مرگ وحشتناکش درست وقتی که حامله بود رو فراموش نکنید) اینجا شخصیت Lev به نوعی فعال شده و نقش یک عامل رستگاری رو برای ابی بازی میکنه. ابی در آخر این قسمت از جون الی ،‌ دینا و حتی تامی میگذره و محل رو ترک میکنه.
تا اینجا داستان روایت فوق العاده ای داشت هیچ شکی توش نیست
اما از این صحنه به بعد دقیقا نقطه آغاز شاهکار بودن این اثر تازه شروع میشه
جایی که شاهد یک فلش فوروارد هستیم زمانی که دینا فرزندش به دنیا اومده و همراه الی زندگی فوق العاده ای دارن
دقیقا وقتی داریم خودمون رو آماده پایان بازی میکنیم متوجه میشیم این کابوس برای الی تموم شدنی نیست و الی انگار نمیتونه یا نمیخواد که این موضوع رو فراموش کنه
با بازگشت تامی و خبر آوردنش از محل حضور ابی الی دیگه توان مقابله با این خشم درونیش رو نداره و بازی دوباره مارو به خط داستان اولیه یعنی انتقام برمیگردونه
انگار که الی از تمام اتفاقات پیش اومده هیچ درسی نگرفته انگار نمیخواد یا نمیتونه درک کنه هزینه انتقام چقدر میتونه زیاد باشه
الی به سمت ابی حرکت میکنه و به کمپی میرسه که افرادی در حال سو استفاده از شرایط آخر الزمانی در حال دوباره زنده کردن سیستم برده داری هستن
ابیگل به چنگ این گروه افتاده و به علت تلاشی که برای فرار کردن داشته داره به شدت مجازات میشه
الی ابی رو در حالی پیدا میکنه که داره نفس های آخرش رو میکشه او رو از بالای چوبه مرگ پایین میکشه اما در قدم اول توان کشتن ابی رو نداره (حضور شخصیت رستگاری ابی یعنی Lev تو این صحنه بی تاثیر نیست!)
در اینجا درگیری اتفاق نمیوفته ابی و lev به سمت یک قایق میرن و الی هم سمت قایق دیگری صحنه به سمتی پیش میره که مخاطب حس میکنه خب این جدایی میتونه پایانی باشه به این داستان انتقام
اما اینطوری نیست و الی هر چقدر که تلاش میکنه نمیتونه چشمش رو روی اتفاقی که برای جوئل افتاد ببنده
الی سمت ابیگل میره ، ابگیل اول نمیخواد با الی بجنگه‌ (دلیلی نداره) اما الی با تهدید شخصیت lev ابی رو مجبور به اینکار میکنه
درگیری آغاز میشه ابیگل که حالا خیلی خیلی از قبل ضعیف تر و لاغرتر شده از الی شکست میخوره و در طی این مبارزه نفس گیر الی دو تا از انگشت های خودش رو از دست میده
الی در نهایت بالاخره در حال کشتن ابیگل و کامل کردن انتقام خودشه که در لحظه آخر تصمیمش عوض میشه و ابی رو رها میکنه و برمیگرده
با بازگشتش شاهد هزینه هایی خواهیم بود که این سفر برای شخصیت الی داشته
دینا اونو ترک کرده اون دیگه نمیتونه جی جی رو در آغوش بگیره. اون حالا خانواده قشنگ خودشو از دست داده
اما شاهکار پایان بندی بازی زمانی کامل میشه که الی متوجه میشه با این انگشت های قطع شده دیگه نمیتونه مثل قبل گیتار بزنه
گیتار زدنی که در جای جای بازی نشان از ارتباط روحی قوی بین الی و جوئل بود حالا تبدیل میشه به قشنگ ترین مثالی که کارگردان به بهترین شکل برای نشان دادن هزینه های یک انتقام برای مخاطب روایت میکنه
 
آخرین ویرایش:
دیجیتال فاندری هیچی راجع به بازتاب نور تو بازی نگفته ؟؟ چند تا اسکرین شات گرفتم ،، یادم رفت آپلود کنم ...


منم نرسیدم ، شما کمتر از یک ساعت عقب تر از منی ، من الان اواسط تریلر e3 هستم ، شدش 22 ساعت
الان رفتم ساعت دقیق رو از قسمت لودگیم دیدم تقریبا 18 ساعت زده بود. چه زود گذشت اصلا فکر نمیکردم انقدر پلی داده باشم. فکر کرده بودم 13 14 ساعت بازی کرده بودم.
 
چندتا شات از چندتا لوکیشن ثابت ، با فیلتر Film Grain (پیش فرض خود باز) و بدون اون انداختم،
دوتاش رو میذارم، (هیچکدوم اسپویل داستانی ندارن) ترجیحا با نمایشگر بزرگ ببینید تا تفاوت هاش مشخص باشه.
حرفم اینه واقعا باید یه آپدیت بدن این فیلتر رو دلبخواهی کنن!
1: پیش فرض با فیلتر
The Last of Us™ Part II_20200623140942.jpg
بدون فیلتر
The Last of Us™ Part II_20200623140931.jpg
2:پیش فرض با فیلتر
The Last of Us™ Part II_20200623141355.jpg
بدون فیلتر
The Last of Us™ Part II_20200623141405.jpg
 
من تا هرجا پلی میدم ، میرم گیم پلی یه استریمر رو تا همونجا میبینم، چیزای جالبی ازشون کشف کردم،
که یکی از این چندتا رو توی اسپویلر زیر میگم:D
وقتی واسه باز کردن اون گیت ه مجبور میشید جریان برقش رو وصل کنید و ژنراتورش بنزین نداره میریم توی اون محله سیاتل دو جا مخزن سوخت هستش،
دادگستری و اون محل عبادت یهودی ها، من اول رفتم دادگاه ـه، مخزن ش خالی بود و بعد از اون عبادتگاهه بنزین پر کردم ولی توی استریم این پسره،
اول رفت محل عبادته، مخزن ش خالی بود دوم رفت دادگاهه و اونجا سوخت داشت!
یعنی فرض کنید اول میرفت یه جا بنزین داشت دیگه ملزم نبود بره نقطه B!!
خیلی حال کردم با این یه مورد، تا مورد بعدی بدرود
:D
 
آخرین ویرایش:
چندتا شات از چندتا لوکیشن ثابت ، با فیلتر Film Grain (پیش فرض خود باز) و بدون اون انداختم،
دوتاش رو میذارم، (هیچکدوم اسپویل داستانی ندارن) ترجیحا با نمایشگر بزرگ ببینید تا تفاوت هاش مشخص باشه.
حرفم اینه واقعا باید یه آپدیت بدن این فیلتر رو دلبخواهی کنن!
1: پیش فرض با فیلتر
View attachment 149964
بدون فیلتر
View attachment 149963
2:پیش فرض با فیلتر
View attachment 149965
بدون فیلتر
View attachment 149966

دقیقا چند صفحه قبل تر گفتم . به نظرم افکت film grain وضوح شفافیت تصویر رو میگیره. اگه یک گزینه داشت که کم و زیاد یا خاموش و روشن میشد خوب بود. هر کسی خوشش میومد فعال میکرد هر کسی هم مثل من خوشش نمیومد خاموش
 
خب منم تازه از خواب پا شدم، اقا کسایی ک روی ps4 فت بازی میکنن بیان بگن چجوریه و نیاز داره برم پنکه وکولر روشن کنم برا تهویه مطبوع یا نه؟

نه حتی روی pro هم انچنان که می گفتن نعره نمی زنه در کل بهتر از gow هست اما ابتدای بازی تا 15 مینی نعره می زنه بعدش صداش کمتر می شه دقت کنید کمتر می شه اما همچنان صداش زیاده اما همین که مکس نمی شه جای شکر داره چون روی حالت مکس صداش دیوانه کنندس
 
  • Like
Reactions: mojahed25
دقیقا چند صفحه قبل تر گفتم . به نظرم افکت film grain وضوح شفافیت تصویر رو میگیره. اگه یک گزینه داشت که کم و زیاد یا خاموش و روشن میشد خوب بود. هر کسی خوشش میومد فعال میکرد هر کسی هم مثل من خوشش نمیومد خاموش
Six terrible graphical effects that need to stop
من جدا نمی دونم چرا این افکت ها باید توی بازی ها باشن البته dof اصلا قبول ندارم اما بقیه مخصوصا فیلم گرین خیلی افکت مسخره ایه ماله پیرمردهای هالیودیه فکر می کنن نسل جدیدم باهاش حال می کنه.
افکت نویز یا Chromatic aberration حقیقا خوراک گند زدن به کیفیت بازی هستن taa هم که توی این بازی هست ساخته شده تا رزولوشن 4k در حد 720p مات کنه. البته توی این بازی شارپنسش هم اضافه شده تا خیلی فاجعه مشابه بازی های دیگه عمل نکنه 1 چیزی مشابه رد دد هست که بازم البته گند خودش رو می زنه. جدا amd باید برای نسل بعد چیزی مشابه dlss طراحی کنه اگه نکنه نه تنها بازار pc از دست می ده کنسول ها هم به تباهی می کشه.
 
یکبار دیگه تریلر e3 2018 رو نگاه کنید اصلا باورتون نمیشه برخلاف تیپیکال بازی های این نسل که چند لول دانگرید میشن این چقدر پیشرفت کرده تو بیلد نهایی! اون موقع اصلا باورمون نمیشد این روی ps4 اجرا میشه :D + تمام انیمیشن های اون تریلر که میگفتن اسکریپت شده تو بازی میتونید ببینید و حتی چیزای بهتر از اونا
 
خب منم بالاخره بازی رو تموم کردم. اول از همه بگم که با وجود چندتا ایراد ریزی که تو بخش داستان داشت(مثل شخصیت‌پردازی یکی دوتا شخصیت فرعی) برای من بهترین و سنگین‌ترین بازی نسل بود. گرافیک و گیم‌پلی و موسیقی و هوش مصنوعی ... که هم‌سطحشون نداریم توی این نسل، بعد از تموم کردن بازی حس می‌کنم که یک باری روی دوشمه و بعد از یکی دو روز استراحت احتمالا برم برای بار دوم هم بازی رو تموم کنم که بیشتر توی دنیاش غرق بشم. من این رویه ناتی‌داگ رو به شدت می‌پسندم فقط امیدوارم برای بازی بعدی اینقدر حواشی ایجاد نشه و دوست دارم که تا مدت طولانی دیگه سر پارت سوم نرن چون فکر کنم تا چندسال این سنگینی روی دوش آدم باقی میمونه. فکر کنم باید برم یه موزیک شادی گوش بدم یا یه فیلم کمدی ببینم تا یکم ازین جو بیام بیرون. علارغم مشکلات ریزی که داشت، اینقدر مسائل مثبت بازی گنده بودن که نمیشه نمره‌ای زیر ده داد بهش
 
آخرین ویرایش:
بقول خارجیا guess what از ساعت ۵ تا الان داشتم بازی میکردم ولی هنور day 1 رو تموم نکردم :دی
نقدش رو میذارم بعدا الان دلم میخواد بشینم و ب این ۳ ساعتی ک بازی کردم فک کنم و یبار دیگه مرورش کنم.
این بازی بهترین بازی هست ک توی کل زندگیم بازی کردم!
 
  • Like
Reactions: mikael1026
۷ساعت هم از دور دوم رفت
به شکل عجیبی از دور اول بیشتر داره میچسبه از هر نظر. مخصوصا وقتی دوباره دیالوگاشونو گوش میدی و کاتسینارو میبینی خیلی بهتر میتونی درک کنی اتفاقات بازی رو. اصلا فکر نمیکردم بلافاصله دور دوم رو شروع کنم اما نشد دل بکنم. خیلی خیلی بیشتر از نسخه اول دوسش دارم و باهاش ارتباط برقرار کردم. خیلی عمق بیشتر داره. شخصیت جول رو حتی اینجا بیشتر میتونم دوس داشته باشم. حقیقتا نقطه‌ی اوج تروی بیکر هستش این نسخه. فوق‌العادس
 
دوستان ایا اون انیمیشنها و فیزیک که تو نمایش تریلر دوم بازی نشون دادن و همه کف و خون قاطی کردن و پشماشون ریخته بود، تو بازی اصلی هم هست یا فقط برای نمایش تریلر بود؟
 
دوستان ایا اون انیمیشنها و فیزیک که تو نمایش تریلر دوم بازی نشون دادن و همه کف و خون قاطی کردن و پشماشون ریخته بود، تو بازی اصلی هم هست یا فقط برای نمایش تریلر بود؟
یچیزی از اون هم فراتر من دقیقا سر همون ویدیو همون روال رو بازی کردم که همون اتفاقا بیفته منتهی بازی کلا روال راندوم و متفاوتی داره جای جای بازی ولی دقیقا همون بود و فوق العاده ست.
 
  • Like
Reactions: AM!R and mikael1026

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or