این مصاحبه جدید نیل دراکمن با سایت Eurogamer رو حتما بخونید. عالیه. در مورد لیکهای اخیر، داستان و چیزای دیگهست.
"There are games that are just comfort food. This is not one of those"
---
پ.ن: یکی از منتقدها گفته بود بهقدری هوش مصنوعی، خشونت و طراحی رویاروییهای بازی فوقالعاده واقعیه که بهعنوان مثال زدم یکی از دشمنارو ترکوندم بد رفیقاش اسمشو بلند صدا زدن و دویدن سمتش! میگه این صحنه روانمو بهم ریخت و الان چندروزیه از فکرم بیرون نمیره و احساس گناه دارم
!
(مرسی بابت لینک مصاحبه)
ترجمه یه قسمتی از مصاحبه برای دوستان ( به ویژه عزیزان اینفکتد
) درباره لیک ها:
مصاحبه کننده Eurogamer می پرسه که آیا چیزایی که از بازی لیک شد، تأثیری روی ND داشت؟
Neil میگه: "لیک ها خیلی ضدحال بود. فکر کن واسه یه مدت طولانی داری روی یه چیزی کار میکنی، بعدش به شکلی منتشر بشه که واسه من و بقیه اعضای تیم، مایه ناامیدی باشه. ولی خیلی زود به خودمون اومدیم و خواستیم درباره اش صحبت کنیم. اول اینو یادآوری کنم، TLOU هم یه چیزایی ازش لیک شده بود، در مورد U4 هم قضیه دزدیده شدن بار کامیون حمل بازی پیش اومد و مردم زودتر از موعد، پایان بازی رو در فضای مجازی لو دادن. ولی در آخر چیزی تغییر نکرد، چون هیچ چیزی قابل مقایسه با تجربه شخصی اون بازی نیست. هیچ چیزی قابل مقایسه با بودن به جای اِلی و تجربه و احساس اون لحظات نیست؛ نه فقط کات سین ها، بلکه گیم پلی، دیالوگ ها، موسیقی متن و تأثیرات هیجانی که تجربه شخصی بازی، روی شما میذاره. تجربه شخصی بازی، یه فرایند تدریجی و آرومه که طی اون، تنش های ناشی از تصمیماتی که کارکترها تو بازی میگیرن رو خودتون لمس می کنید."
بعدش میگه: "لیک ها باعث شد که بازخورد های زیادی دریافت کنیم. خیلی از چیزایی که به ظاهر اسپویل شده بود، اصلا درست نبودن، ولی ما نمی خواستیم بیایم بگیم کدوم یک از موارد لیک شده، غلطه و اصلاحش کنیم چون با این کار عملا خودمون داشتیم بازی رو اسپویل میکردیم ( خواسته بگه گذاشتیم ملت در جهل مرکب بمونن و موقع بازی کردن، خودشون سورپرایز بشن
)"
در ادامه میگه که "Part II، یه ماجراجویی تمام عیار با Ellie ـه و اینکه اِلی کی هست در شماره قبل بهش پرداخته شده و ما می خواستیم بیشتر از اینا پیش بریم. اِلی الان 19 سالشه و ما به تمام جنبه ها و خصوصیات یه آدم 19 ساله پرداختیم. توی این سن شما فکر میکنید که شکست ناپذیرید. شما فکر می کنید که می تونید توی این دنیا، درست رو از غلط تشخیص بدید. شما به لحاظ جنسی، به آدم هایی جذب میشید که شخصا براتون جذاب هستن. اینا همه چیزایی بودن که ما می خواستیم تو شخصیت Ellie جست و جو کنیم و به این شکل، صادقانه داستانمون رو براتون تعریف کنیم.
حالا اینکه به هر دلیلی بعضیا با این موضوع مشکل دارن، ممکنه براشون ضدحال باشه ولی داستان این بازی، در واقع برگ برنده کار ماست. درسته که داستان بازی ممکنه غمگین و تلخ و کنایه آمیز باشه ولی امیدوارم با آوردن این دست از موضوعات به مدیوم گیم، چیزایی که از اساس نرمال و عادی هستن ولی به هر دلیلی در برابرش مقاومت میشه، رو عادی سازی کنیم ؛ چراکه این مسائل جزئی از واقعیت جامعه ماست و بخشی از تفاوت های ظریفی است که یه کارکتر رو جالب و دوست داشتنی میکنه."
پ.ن: چیزی که شخصا درباره TLOU P2 برام جذابه و صبر کردن رو برای تجربه بازی سخت میکنه، تلخ بودن داستان بازی و محتوای بزرگسالانه اونه. واقعا مدیوم گیم داره در مسیری حرکت میکنه که همیشه آرزوشو داشتم