PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
آفرین
هفته ای ۴۰ ساعت پایه کارشون هست توی ناتی داگ
که به خاطر کار زیاد شده هفته ای ۴۶ ساعت
یعنی ۶ ساعت بیشتر
روزی ۶ ساعت کار میکردن شده ۶ ساعت و نیم :D

تازه در نظر بگیرید طرف ۵ سال رو یه بازی کار میکنه شاید سال آخرش یکم ساعت کاریش بیشتر بشه و حتی تا ۱۲ ساعت هم توی بعضی بخش ها برسه که بازم موقت نه همیشگی .
اقا چه حوصله ای داری توضیح بدی ول کن :D طرف راجع به نوک بینی و کوته فکری صحبت می‌کنه بعد می‌گه ایرانیا مهم‌نیست امریکایی ها مهمه چون بحث راجع به اوناست:)) فشار کاری اگه بده واسه همه بده ایرانی و خارجی و سازنده مواد شوینده نداره که ! و در اخر اینکه اقایون به خدا اشتباه اومدید ، اینجا تاپیک بازی نه حمایت از حقوق کارگران بومی و غیر بومی !

متاسفانه نرود میخ اهنین بر سنگ ..
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
به نظرم این همه انرژی رو تو تاپیک امتیازات بازی صرف کنید مفید تر واقع بشه... چون انگار خود اعضای ناتی داگ هم دوست دارن بازی شکست بخوره :D
از آنچارتد 3 تا لاست لگسی برو ببین، هرچی ناتی داگ زده، خودم جزو اولین ها بودم که با شوق نمره گذاشتم و عشق کردن با بازیاشون
متاسفانه همه رو به یک چشم میبنین. من به جز بازی، شرایط آدم هایی هم که برای من مخاطب بازی میسازن، مهمه.
من خودم توی ساخت بازی بودم، میدونم چه قدر فشار و استرس بدی هست.
خودی غیر خودی کردن رو من واقعا نمیفهمم...
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,042
نام
نیما
چقدر مدافع حقوق کارکنان Naughty Dog داشتیم اینجا !! عزیزانی که الان خیلی رگ غیرتشون باد کرده و شعار مرگ بر در سر دارن ، اگه همین 2 - 3 تا استودیوی ظالم نبودن که با فشار و سختی کار بازی تولید کنن من و شما هیچوقت اینقدر به دنیای گیم علاقه مند نمیشدیم و خیلی از این شاهکارها هم خلق نمیشد ... یه نکته ای که مخصوصا تو این دوران قرنطینه به چشم میاد اینه که ما گیمرها اصلا جمله ی حوصله م سر میره برامون تعریف نشده و این خیلی مزیت مهمی هست که ما همیشه در هر شرایطی میتونیم از بیکاری نهایت لذت رو ببریم و روحیه مون خوب باشه .

واقعا این اعجوبه هایی که از زمین خوردن و شکست خوردن یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی خوشحال میشن رو درک نمیکنم !! خریدن کنسول PS و تجربه ی بازیهای ND محدود به افراد خاصی نیست ، فقط کافیه اون فکر بسته و فریز شده باز بشه و همه بفهمن که ما به عنوان مخاطب میتونیم بهترینها رو انتخاب کنیم و از کیفیت بالا لذت ببریم نه اینکه چون تعصب کور داریم خودمون رو محدود به یک برند بکنیم و فکر کنیم چون برند مورد علاقه من نمیتونه شاهکار بسازه پس اونایی که میتونن شاهکار بسازن نابود شن که من احساس آرامش کنم و محصول متوسط خودم رو با عشق بغل کنم.
هیچ شاهکاری با ماساژ تولید نمیشه ، باید خیلی سخت و طاقت فرسا کار کرد ....
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
چقدر مدافع حقوق کارکنان Naughty Dog داشتیم اینجا !! عزیزانی که الان خیلی رگ غیرتشون باد کرده و شعار مرگ بر در سر دارن ، اگه همین 2 - 3 تا استودیوی ظالم نبودن که با فشار و سختی کار بازی تولید کنن من و شما هیچوقت اینقدر به دنیای گیم علاقه مند نمیشدیم و خیلی از این شاهکارها هم خلق نمیشد ... یه نکته ای که مخصوصا تو این دوران قرنطینه به چشم میاد اینه که ما گیمرها اصلا جمله ی حوصله م سر میره برامون تعریف نشده و این خیلی مزیت مهمی هست که ما همیشه در هر شرایطی میتونیم از بیکاری نهایت لذت رو ببریم و روحیه مون خوب باشه .

واقعا این اعجوبه هایی که از زمین خوردن و شکست خوردن یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی خوشحال میشن رو درک نمیکنم !! خریدن کنسول PS و تجربه ی بازیهای ND محدود به افراد خاصی نیست ، فقط کافیه اون فکر بسته و فریز شده باز بشه و همه بفهمن که ما به عنوان مخاطب میتونیم بهترینها رو انتخاب کنیم و از کیفیت بالا لذت ببریم نه اینکه چون تعصب کور داریم خودمون رو محدود به یک برند بکنیم و فکر کنیم چون برند مورد علاقه من نمیتونه شاهکار بسازه پس اونایی که میتونن شاهکار بسازن نابود شن که من احساس آرامش کنم و محصول متوسط خودم رو با عشق بغل کنم.
هیچ شاهکاری با ماساژ تولید نمیشه ، باید خیلی سخت و طاقت فرسا کار کرد ....
من فقط اینو میگم، چرا خودی و غیر خودی میکنین؟ چرا نمیتونین یه بحث درست حسابی بیارین؟ تنها چیزی که دارین همینه،
میشه فقط برای منم یه نسخه بپیچین؟
منی که طرفدار سونی هستم و عاشق ناتی داگ هستم ولی از شرایط کاری انتقاد دارم، من تو چه دسته ای قرار میگیرم؟
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,042
نام
نیما
من فقط اینو میگم، چرا خودی و غیر خودی میکنین؟ چرا نمیتونین یه بحث درست حسابی بیارین؟ تنها چیزی که دارین همینه،
میشه فقط برای منم یه نسخه بپیچین؟
منی که طرفدار سونی هستم و عاشق ناتی داگ هستم ولی از شرایط کاری انتقاد دارم، من تو چه دسته ای قرار میگیرم؟

شرایط کاری اینجوری نبود شما طرفدار سونی و عاشق ناتی داگ نمیشدی ... خیلی ساده بگم ، لِوِلی که اینا برای بازیهاشون در نظر گرفتن میطلبه که بیش از اندازه و سخت کار کنن ، شما اگر انتقاد داری نباید انتظار داشته باشی بازی فوق العاده تحویلت بدن در نتیجه دیگه چیزی واسه طرفدار بودن وجود نداره . اگه امثال Naughty Dog و Rockstar نبودن که با جون و دل بازی بسازن و به کوچکترین جزییات اهمیت بدن و برای مخاطباشون نهایت احترام رو قائل باشن ، این صنعت به اینجا نمیرسید.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,030
نام
آریا
در مزخرف بودن کرانچ شکی نیست و امیدوارم ND یه تغییر اساسی توی این سیستم بده و حتی اگه کرانچ هم می‌کنه، جوری نباشه که اعضای استودیو در این حد آسیب ببینن. ولی از اون طرف بعضی برخوردها هم برام عجیبه. مثلاً توی ResetEra تاپیک زدن که TLoU2 رو باید بایکوت کنیم!
آخه مرد مومن، اگه الآن با موبایل اومدی توی ResetEra تاپیک زدی که همون موبایلت احتمالاً توسط کارگرهای مظلوم چینی توی شرایطی به مراتب فجیع‌تر از کرانچ‌های ND تولید شده. اگه با کامپیوتر اومدی هم احتمالاً داری از ویندوز استفاده می‌کنی که چند وقت پیش مشخص شد مایکروسافت در کنار سونی، نینتندو، گوگل، اپل و... از جمله شرکت‌هایی هست که کارگرها توی بدترین شرایط براشون محصول تولید می‌کنن.
اصلاً همون PS4 که باهاش بقیه بازی‌ها رو انجام میدی و الآن می‌خوای TLoU2 رو بایکوت کنی هم اوایل نسل خبر اومده بود که از دانش‌آموزهای چینی توی خط تولیدش استفاده میشه یا همچین چیزی. یا امثال آیفون و خیلی چیزهای دیگه تولیدشون توی بهشت اتفاق نمی‌افته و در شرایط خیلی بدی آماده میشن.
اگه می‌خوای بایکوت کنی، بهتره کل زندگیت رو بایکوت کنی و اصلاً سراغ بازی‌های بزرگ و AAA هم نری، چون اکثر استودیوها کرانچ دارن. وگرنه این ژست‌ها رو برای ما نگیر دیگه برادر من! :D
آدم یاد این عزیزانی می‌افته که با آیفون وصل میشن به اینترنت و میرن توییتر و شعار مرگ بر فلان و چنان میدن! :D یا اون‌هایی که ژست مدافع محیط زیست می‌گیرن، ولی توی زندگی‌شون بگردی چند صد کیلو پلاستیک و آشغال‌های مخرب محیط زیست پیدا میشه و فقط بلدن ژست‌های قشنگش رو بگیرن و در واقعیت هیچ کاری به نفع محیط زیست انجام نمیدن.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,706
نام
عرفان
آفرین
هفته ای ۴۰ ساعت پایه کارشون هست توی ناتی داگ
که به خاطر کار زیاد شده هفته ای ۴۶ ساعت
یعنی ۶ ساعت بیشتر
روزی ۶ ساعت کار میکردن شده ۶ ساعت و نیم :D

تازه در نظر بگیرید طرف ۵ سال رو یه بازی کار میکنه شاید سال آخرش یکم ساعت کاریش بیشتر بشه و حتی تا ۱۲ ساعت هم توی بعضی بخش ها برسه که بازم موقت نه همیشگی .
منبعی دارید برای این حرفاتون؟ تو این مقاله گفته شده بعد از ۹ شب کارمندا همچنان تو استودیو کار میکنن.
It was late, past 9 p.m., and the construction workers above had perhaps recklessly assumed that nobody was there. But at Naughty Dog, people were always there.

But for many of those same people, it also means working upwards of 12-hour days and even weekends when the studio is in crunch mode, sacrificing their health, relationships, and personal lives at the altar of the game.

شرایط کاری اینجوری نبود شما طرفدار سونی و عاشق ناتی داگ نمیشدی ... خیلی ساده بگم ، لِوِلی که اینا برای بازیهاشون در نظر گرفتن میطلبه که بیش از اندازه و سخت کار کنن ، شما اگر انتقاد داری نباید انتظار داشته باشی بازی فوق العاده تحویلت بدن در نتیجه دیگه چیزی واسه طرفدار بودن وجود نداره . اگه امثال Naughty Dog و Rockstar نبودن که با جون و دل بازی بسازن و به کوچکترین جزییات اهمیت بدن و برای مخاطباشون نهایت احترام رو قائل باشن ، این صنعت به اینجا نمیرسید.
این تفکر که هر محصول خوبی نتیجه رنج و عذاب تفکر غلطی.
یه مدیریت خوب میدونه راندمان کارمنداش چجوری بالا نگه داره یه نگاه به شرکتی مثل گوگل بندازید متوجه میشید محیط کار درست چه نتایجی میتونه داشته باشه.
تو همین مقاله نوشته طرف رو یه ساختمون کار میکرده که بهش نگفته بودن حذف شده از بازی. این ها مدیریت غلط این که شخصی مثل استریلی به این وضع افتاد نتیجه همین تفکر
الانم بحث اخلاقی مطرح نیست بحث ضرر کردن خود استودیو از این سیاست هاست.


ولی در کل دوستان چرا همه چیز نبرد حق علیه باطل میکنید؟ :D
یه جوری هم سنگر هم سنگر میکنن انگار جنگ:D
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,647
نام
سهيل
به نظرم قبل از اینکه به قول این دوستمون شروع به جبهه بندی بکنید و یا طرف را حواله کنید به تاپیک امتیازات بهتره متنی که نوشته شده را بخونید و سعی کنید اون نظر شخص را تحلیل بکنید. اینکه ND یکی از بهترین استدیوهای جهانه و هرچی میسازه فوق العاده است فکر نکنم برای کسی دیگه الان نامعلوم باشه.

دوتا نکته وجود داره که ND و محیط کاریش را با یک کارخونه مثلا ساخت PS4 یا ایکس باکس یا آیفون متفاوت میکنه.

اول اینکه محصولی که ND میسازه محتوا هنری هستش و خلق محتوای هنری نیاز به خلاقیت و تمرکز اعصاب داره. دوم اینکه اعضای تیم های بازی سازی افراد اصطلاحا Elite هستن و کارگر ساده نیستن که همه جا ازشون پر باشه.

من خودم کرانچ را در هر شرایطی که خبرش بیاد و هرجا هم بیاد محکوم میکنم. منتهی باید توجه کنید که مثلا اگر کرانج توی خط تولید PS4 رخ بده و کسی ناراضی باشه و اون خط را ترک کنه خیلی برای خط تولید مشکلی پیش نمیاد و پس فردا سونی میره یک سری کارگر دیگه میاره و همونا میشینن دوباره کارها را انجام میدن. ولی این طرف مگر چقدر مثلا امثال درانکمن و استرلی وجود داره که هی اینها تحت فشار شرکت را ترک کنن و هی جایگزین بشن؟

هیچکس فکر نکنم اینجا موافق باشه که کیفیت کاری امثال ناتی داگ و راکستار بیاد پایین (به هردلیل). منتهی مساله اینکه سابقه نشون داده که فشار کاری بیش از حد توی استدیوها باعث فرار نیروی خلاق اون استدیو ها میشه و احتمالا توی بلند مدت دیگه اون کیفیت را شاهد نباشیم. یعنی شاید الان من بگم به من چه که استرلی هرروز 12 ساعت جلو کامیپوتر میشینه کار میکنه ولی خب پس فردا نتیجه اش میشه اینکه این بابا لفت میده از کار و طبیعتا منم از یک بازی خوب احتمالی محروم میشم.

پ.ن : ایران را مقایسه نکنید. ایران وضعش متفاوته. توی ایران محیط های کار به دو دسته خصوص و دولتی تقسیم میشه. دولتی با متوسط کار 20 دقیقه در روز و حقوق ثابت فارغ از وضعیت مملکت و خصوصی مثل اسب کار کشیدن بدون هیچ گونه امنیت شغلی و جانی.کلا اینجا چیش مثل سایر نقاط جهانه که ساعت کاریش هم باشه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
یه مصاحبه هست با لید ساند دیزاینر ناتی داگ، یه بخشیش غیر مستقیم مربوط میشه به کرانچ...

Phillip Kovats is Naughty Dog’s Audio Lead, whose most recent project is the highly successful “The Last of Us”
............

As I said, this is just my personal philosophy; to me mediocrity is the enemy. If I’m not pushing myself, or, sorry to say this guys, pushing the people who are working with me around me, to some degree and taking them out of the comfort zone, that extends to myself, then I don’t think we’re doing the best job we possibly can. Games are inherently more challenging, because you have to strip away a lot of what you would do in linear media, because you can’t just make this huge movie unless you’re working on the cinematic. You have to break it down into its working parts, and let it be interactive and trust the technology is going to take care of your sound and make it sound ok. Yeah I would honestly say that the last of us is the most challenging, just because of the level of work we were trying to achieve in the game. The level of believability that we had to keep up to keep the player immersed in this world. The challenge to make the player care for these characters in any given situation, and the power to have that tension come across and have the player invest themselves at that very moment when you think the clicker is going to find you. That took a lot of work, it’s great that it worked out, but boy oh boy there were moments when were like “oh god is this working, are we just completely falling on our faces” I think when you have that when you feel that, when you push yourselves to succeed in that sort of way there’s really no stopping your success. For me I love going on YouTube and watching walkthroughs now and seeing how people are responding to the game. There’s those moments that I know of in the game where it was like “hmm did we get that is it working?” and seeing people’s reactions to it, just from something very simple, for example some guy picked up the modded pipe in Bill’s town for the first time, and he swung it and he goes “whoa that sounds dangerous!” something as simple as that, makes you feel good about the work, and creating an experience that the player will enjoy, and that’s what it’s about right.

نه یکی نیست به این بفهمونه، تو نت میگن شما در عذابید، هر روز شلاقتون میزنن، خون از چشماتون میچکه....چرا بر علیه این همه ظلم سکوت کرده اید، چرا شورش نمیکنید... چرا بازی رو خراب نمی‌کنید، فیل بشه، ما کسایی که هر روز دعا میکنیم بازی تون فیل بشه، از درد و رنج شما آب شدیم...
........
کلی نخبه جمع شدن تو یه مجموعه،. عاشق اینن خودشون رو به چالش بکشن و حال میکنن با کارشون... بعد یه عده که معلوم دنبال چی هستن، سو وشون راه انداختن،

انگار خیلی ها دوست دارن سقوط یا حداقل اوریج شدن این استودیو رو ببین...

.....
مصاحبه خیلی طولانیه و در مورد اینکه چه ایده های پشم ریزون رو پیاده کردن تو بازی... ولی خب این تاپیک تباه، هیچوقت تو شرایطی نبوده که سر مسائل مرتبط با بازی توش بحث بشه


جدا این بحث شوخیه دیگه

اصلا نگاهی به این مصاحبه کردید، هیچ کراش اجباری و تحمیلی تگ ناتی داگ وجود نداره، هر چی هست توسط شور و اشتیاق خود اعضا به وجود اومده، و یه عده نتونستن این شرایط حاکم بر استودیو رو تحمل کنن که زدن بیرون... و الان آه و ناله همونا شده سوژه بعضی رسانه ها برای مقاله های کلیک بیت
همین جاناتان کوپر هم تا وقتی تو ناتی بود خیلی راضی و خوشحال بود اما....

حواله کردن این بحث مسخره به تاپیک امتیازات هوشمندانه ترین کار ممکنه، چون فعلا کسایی که تو سابقه فعالیتشون هیت به سونی یا ناتی داگ مشهود هست با بهونه ای که کیفیت بازی هاشون افت میکنه، دم قضیه رو گرفتن.... خوب ما هم هر بازی منتظر میشینیم شماها به ارزوتون برسید....
 
  • Like
Reactions: only sony and pxc33

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,030
نام
آریا
داشتم این متن کرانچ توی ND رو می‌خوندم، به هر حال چیزهای نگران‌کننده کم نداره و واقعاً باید امیدوار باشیم یه تغییراتی توی استودیو بدن. ولی خب کاری هم از دست ما به عنوان گیمر برنمیاد. یعنی حتی اگه بازی رو نخریم هم ممکنه آسیب بیشتری به همون بازیسازها برسه که در صورت فروش بالاتر ممکنه امتیازهای جانبی بیشتر بهشون داده بشه.
ولی این وسط بخش امیدوارکننده مقاله این بود:
On May 29, The Last of Us Part II will come out. Those who have worked on it tell me they believe it will be phenomenal, another shining entry in Naughty Dog’s quest for excellence at all costs. Some say they think it’s the best game Naughty Dog has ever made

یعنی حتی با اینکه مقاله به شدت علیه ND هست و با افرادی صحبت شده که مشخصه دلشون خیلی از اوضاع کاری استودیو خون هست، ولی باز همونا به جیسون شرایر گفتن TLoU2 یه چیز فوق‌العاده‌ای شده که تبدیل میشه به برگ زرین(!) دیگری در کارنامه‌ی ND و حتی شاید بهترین بازی تاریخ این استودیو باشه.
البته باز پایین این بخش نوشته که یه عده از اینا دارن دعا می‌کنن بازی گند بزنه تا ND آدم بشه! :D که خب به نظر من انسان با عقل طبیعی نباید همچین خواسته‌ای داشته باشه. یعنی دیگه کسی که در این حد با استودیو مشکل داره که هم‌زمان موقع کار کردن اونجا آرزو می‌کنه بازی خراب بشه، احتمالاً یه ذره از نظر روانی در رنج به سر می‌بره (شاید هم فشار کاری توی ND در حدیه که بنده خدا دیوونه شده :D).
یعنی حتی اگه طرف حالش از کار توی ND هم بهم می‌خوره، باید دعا کنه بازی بترکونه و بعداً خودش از استودیو جدا بشه و هر جای دیگه که میره، خیلی راحت ادعا می‌کنه توی استودیویی حضور داشتم که یه شاهکار ساخته و منم روی فلان قسمت این شاهکار کار کردم، پس باید بیشتر تحویلم بگیرین و بهم دستمزد بهتری بدین. ولی اگه TLoU2 خراب کنه، خود طرف هم کارنامه‌ش به گند کشیده میشه و آینده‌ی کاریش خراب میشه و از یه طرف دیگه توی ND کار نمی‌کنه (مگر اینکه خودآزاری داشته باشه) و از طرف دیگه هم هر جا بره، به عنوان کسی شناخته میشه که در تولید یه بازی شکست‌خورده نقش داشته.
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
شغل خود شما چیه الان ؟ پدر محترم چی ؟ اطرافیانتون و رفیقاتون چی ؟ ایا شما و همه اینها فشار کاری نداشتن و ندارن ؟ شما می دونی تو اروپا نزدیک به کریسمس که می شه فشار کاری فروشگا های زنجیره ای و رستوران ها ۱۰ برابر می شه و به چشم یک معضل بهش نگاه می کنن ؟ تو همین ایران خودمون به غیر از امسال شب عید چند میلیون نفر فشار کاری بهشون وارد می شه ؟ کارمندان و فروشندگان و ... بازیگران و دست اندرکاران سینما چی ؟ چه تو هالییود و چه هر جای دنیا ، چند تاشون فشار کاری حتی چند ساله رو تحمل می کنن ؟ متاسفانه چیزی که شما نمی خواین ببینید اینه که این اتفاق برای ۹۰ درصد دنیا داره می افته و فقط مختص nd و ... نمی شه. اما ۱۰۰ درصد طراح ui یک بازی با هر حجمی از کار ارزوی شکست اون بازی رو نمی کنه . و اگرم بکنه قطعا ادم احمقیه که ارزوش شکست چیزی که خودش ساعت ها براش زحمت کشیده و یه جور رزومه براش محسوب می شه رو بکنه . و باز هم می گم به خصوص شغل های شبیه به همین گیم و موسیقی و سینما که اکثر افراد از روی هنر و سلیقشون این شغل رو انتخاب می‌کنن .

p.s : اگر قرار فشار کاری از روی دوش تمام مردم دنیا برداشته بشه همه با هم بشه ! اگه فقط جون بازیساز ها مهمه من امیدوارم این روند ادامه پیدا کنه ببینیم افتی در ND شاهد هستیم‌ یا نه :)
عزیز من خودم تو حوزه کامپیوتر کار میکنم، از آدمای عادی و شرکتا پروژه میگیرم گهگاه. برای شرکت کوچیک و بزرگ کار کردم و کار تو شرکت معمولی و بزرگ و ... دیدم. اتفاقا اینکه کارا و پروژه و فیچر رو به ددلاین برسونیم خودش استرس شدیدی داره. من خودم تو همین یک سال گذشته بگم هر دو هفته اقلا دو سه شب بوده که نخوابیدم و 24یی پای پروژه ها بودم تا به ددلاین برسونم. همین یک ماه پیش من توی یک هفته شاید 20 ساعت نخوابیدم و تک تک ساعات بیداریم پای کد بودم. قطعا هر کسی میفهمه فشار کاری چیه. ولی موقعیت و جوی که موقع این ها پیش میاد قشنگ مسئلست!
جایی بودم که سر ددلاین به لیدر تیم گفتم عاقا من دوتا پروژه دیگه دارم و یا هرچی نمیتونم این دفه رو باشم. و طرف اوکی بوده و یکی دیگه بجای من روی اون پروژه کار کرده! جایی بودم که تیم بزرگ بوده و برای فیچر های سنگین تر حتی، حجم کاری کمتر میشد! و به طبعش استرس و ترس ددلاین! (ویرایش: اینجا اینو اضافه کنم که موقعی هم بوده که صاحب کارم بقدری الدنگ بوده که صرفا کارمو تحویل دادم و واقعا دعا میکردم طرف کارش به فنا بره. قطعا یک پروژه بزرگ و تمام کار های یک شرکت برای یک عضو کوچیک رزومه نیست. کسی نمیاد برای یک طراح مثلا گیمپلی بگه عه این روی بازی X بوده که داستانش اشغال بود؟ نگیریمش پس + این قضیه شکست پروژه که درمورد بازی ها مطرح میشه، جدای بحث موفقیت نقد ها، میتونه منظورش قسمت فروش هم باشه)
شما این حالتارو مقایسه کن با وقتی که طرف بگه تا کارتو تموم نکردی، حق نداری از شرکت بری بیرون! با اینکه ترس داشته باشی اخراجت کنن. قراردادتو تمدید نکنن. یا هرچیز دیگه! این حرف هایی که حق نداری از وضعیت توسعه و جو چیزی بگی، و ... (کاری نه به ND دارم و نه به هیچ شرکت دیگه ای مثل Coalition یا 343 یا bioware یا rockstar و ...) این کار واقعا ظالمانست
همه این شرکتا هم اکثرا اصلا مشکل مالی به نظر نمیاد داشته باشن! ND که بازیاش همتون میدونین چقدر خوب میفروشه! 343 با اسم هیلو قطعا وضع خوبی داره و یا rock star که اصلا نیاز به گفتن نداره!
همه اینا میتونن این پول رو خرج نیروی انسانی بیشتر کنن که با استرس کمتر و محیط سالم تر تو همین تایم کیفیت خوب تحویل بدن!

هیچکس منکر شاهکار بودن تمام کار های ND نمیشه. تو این دوران به نظر من بهترین استدیو نباشه قطعا تو دوتای برتر هست (از نظر خروجی). ولی حرف اصلی من درمورد کرانچ و وضعیت کاریه حالا چه توی 343 و کوآلیشن ما برده داری نوین رو ببینیم یا چه توی ND و چه Rockstar.

در مورد p.s شما: شما تا وقتی انتظار داشته باشی دنیا با یک بشکن بهشت بشه، وضع همین میمونه.
شرمنده اخلاق ورزشیت، من نمیتونم بگم "60 دلارو بگیرین، فلانجای متزلزلتون، بازی منو بدین بازی کنم"...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر